<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16. |
vackor | Adatlap | 658650 | 2019. április 27. 08:58 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 658639 | 2019. április 26. 23:01 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 658632 | 2019. április 26. 19:02 | ||
2-3 éve keresgéltem hasonlókat, akkor arra jutottam, hogy csak tervezet volt. De ne vegyél rá mérget, nem vagyok annyira otthon a témában, hogy határozottan kijelenthetném. | |||||
sanyi | Adatlap | 658629 | 2019. április 26. 18:08 | ||
Sziasztok! Ennek a makettnek van valóságalapja? www.72news.eu/2019/04/hasegawa-heinkel-he111z-2-zwilling.html Úgy értem ,hogy az iker He-111-nek volt bombázó verziója? És ha igen, melyik fronton használták? Wikipedia szerint volt, de semmi mást nem ír, német oldalakat találtam, de azt nem beszélem... | |||||
pmheros | Adatlap | 657741 | 2019. április 3. 10:01 | ||
vasasbalint | Adatlap | 657739 | 2019. április 3. 09:30 | ||
Sziasztok ! Tudtok képet küldeni szép Bf-109 pilótafülke képet ? Igaz csak 1:72 léptékben építem, de szeretném minél hitelesebben ! Köszönöm szépen előre is. | |||||
B.Gábor | Adatlap | 657738 | 2019. április 3. 09:23 | ||
Valamiért nem jól adta be a linkeket: www.sbsmodel.com/model/SBS-D48018/curtiss-hawk-75a-in-finnish-service www.ler3.fi/curtiss_hawk_75a.html | |||||
B.Gábor | Adatlap | 657737 | 2019. április 3. 09:16 | ||
Sziasztok! Köszönöm szépen a válaszokat. A gondom csak az, hogy nem tudok dönteni a H320 és az RLM 71 között. Ha az alábbi linken lévő gépet nézzük, akkor annak színe megfeleltethető szerintem az RLM 71-nek (Gunze H64). https://www.ler3.fi/curtiss_hawk_75a.html Mondjuk ez lehet utólag színezett felvétel, csak hát finnül nem tudok. Viszont - bár a felvétel rossz minőségű - ezen a képen nekem a zöld világosabbnak tűnik, még akkor is, ha jól láthatóan rásüt a nap a gépekre, így inkább hajaz az pmheros által adott listában szereplő H320-ra. Meg a Squadron finn légierős könyvében szereplő képek is a világosabb (H320)-as árnyalatot valószínűsítik és ahogyan én látom, az SBS Model is ebből indult ki a saját szettjével kapcsolatban. https://www.sbsmodel.com/model/SBS-D48018/curtiss-hawk-75a-in-finnish-service De az is lehet, hogy mindkettő helyes és mindkét színt használták, hiszen a finnek nem egy körben vették a gépeket, hanem emlékeim szerint legalább háromban (két exfrancia és egy exnorvég eresztés), vagyis lehetséges az eltérő festés. | |||||
ssanyi | Adatlap | 657728 | 2019. április 2. 22:04 | ||
Pont nemrégen volt szerencsém egy baráttal megnézni Tikkakoskiban a finnek múzeumát. Ott sikerült beszélnünk egy múzeumi dolgozóval, természetesen szóba kerültek a színek is, azt mondta nagyon valószínű hogy német színeket használtak. A Hurricane és a Buffaló még az eredeti festést viselik, csak kódok maradtak fenn . . . kivéve a kék szín esetén maradt meg a német jelölés. A zöldre azt mondta hogy nagyon valószínű az RLM71 használata. ;-) Személy szerint én Farbtone 71-et fogok használni. A Hurricane törzsén és szárnyain voltak olyan "bugyikék" foltok is vannak amilyenhez hasonlót Magó Kacsi is talált és kiadott színmintában. | |||||
pmheros | Adatlap | 657725 | 2019. április 2. 19:46 | ||
pmheros | Adatlap | 657723 | 2019. április 2. 19:34 | ||
Nem értek a témához. Most googléztam. Üdv.: pmheros | |||||
B.Gábor | Adatlap | 657717 | 2019. április 2. 18:35 | ||
Sziasztok! Egy finn Hawk 75-öst (P36) építek és azt szeretném kérdezni, hogy a fekete-olívzöld mintájú festésmintából az olívzöld szín (FS 34096) melyik akril (Gunze vagy Tamiya) színnek feleltethető meg? A szakirodalom szerint ugyanis a finnek a németektől vettek (többek között exfrancia) gépeket és azok a német szabvány színekkel kerültek festésre. Előre is köszönöm! Üdv, Gábor | |||||
tyimosenko | Adatlap | 657516 | 2019. március 28. 15:28 | ||
Köszi szépen Sanyi! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 657515 | 2019. március 28. 15:24 | ||
Köszönöm pmheros! | |||||
ssanyi | Adatlap | 657513 | 2019. március 28. 14:35 | ||
Üdv! A dolog magyarázata egyszerű a törzsnél, ahogyan pmheros is írta, a vízszintes vezérsíkok takarták azt a felületet. A festés pedig nem azért nem került föl oda mert a levegőből úgysem látszik, hanem mert a földön, festéskor, nem olyan könnyű hozzáférni. ;-) Oldalkormányon pedig lehet hogy valamilyen feliratozás volt, ezt hagyták ki, de ez most csak tipp. | |||||
pmheros | Adatlap | 657512 | 2019. március 28. 14:23 | ||
Más német típusokon is megfigyelhetők ilyen különbségek, így ezen én nem agyalnék. Vagy nem volt ez a dolog a festési utasításban kellően definiálva, vagy ők sem érezték szükségesnek a leírtak maradéktalan betartását. (Ha már a tizedik gépet festem aznap, biztos megláttam volna a lehetőséget, hol spóroljak a festéket a Fatherland -nak.) Üdv.: pmheros | |||||
tyimosenko | Adatlap | 657511 | 2019. március 28. 13:49 | ||
Szia, Köszönöm! Igen, elnézést, rosszul írtam, alatta van. Gondoltam erre, de akkor miért nem hagyták ki a szárny alatti törzsrészt, mint ennél: www.scalemates.com/kits/fly-48023-grunau-baby-iib-germany--980213 Igaz, ez csak egy grafika. A Monogram könyvben erről a gépről van egy kép, most nem emlékszem, hogy pontos-e a grafika. Bizonyára onnan leste le a Fly. | |||||
pmheros | Adatlap | 657510 | 2019. március 28. 13:24 | ||
Az én szemem nem azt látja, hogy a világos (foltozatlan) terület a vízszintes vezérsík előtt lenne. Szerintem alatta van, és ez azt jelenti számomra hogy a légifigyelés ellen az a terület nem igényelt álca mintát. Üdv.: pmheros | |||||
tyimosenko | Adatlap | 657507 | 2019. március 28. 12:54 | ||
Sziasztok! Kíváncsi lennék a véleményetekre az alábbi képpel kapcsolatban. A gép festése a 05 alapon 81/82. Vajon milyen színű lehet a vízszintes vezérsík előtti törzsrész? Meghagyták a 05-öt? De vajon mi okból? 04-es törzscsík gondolom egy hátországi kiképzőreptéren használt vitorlázógépre nem került. Az oldalkormányon is van egy üres világos rész. Ez is furcsa. Csak arra tudok gondolni, hogy az oktató könnyebben tudta így követni a gép helyzetét, mozgását a földről. Az a tervem, hogy jelzések nélkül csinálom meg, a horogkereszteket kivéve. Köszönöm szépen a segítséget! | |||||
cimber | Adatlap | 657053 | 2019. március 14. 20:03 | ||
Rendesen félre vezető én meg bedőltem a mai marketingnek. Szép nagy kép látványos felirattal, hangyafasznyi írás... Mondanám, hogy a szokásos hozzáállás egyes gyártók részéről. | |||||
pmheros | Adatlap | 657032 | 2019. március 14. 15:28 | ||
Üdv! Sárgával kiemeltem a képemen, hogy azt írják: a render egy G-6. Nem azt írták alá hogy a render egy G-6AS. Nincs a linkelt tartalomban ellentmondás. Utána írták csak, hogy a családból "family" (nem G-6/Trop -ból) az első az AS motoros változat, ami ki lesz adva. Ha jól értjük egymást. Üdv.: pmheros | |||||
cimber | Adatlap | 657031 | 2019. március 14. 14:55 | ||
Szia! Messernél nem egyetlen tényező az ami meghatároz 1-1 altípust, ezért lehetséges G10-en is az alacsony svanc. A lényeg, ahogyan az EDU autocad-jén van ÚGY nem lehet G6AS. | |||||
ssanyi | Adatlap | 656985 | 2019. március 13. 06:11 | ||
Üdv! Van ilyen fotó G-6AS-ről is! ;-) Ahogyan írtad, ez egy G-10, DIANA gyártású, "Gigi" becenevű gép. Nem mindegy, szerintem. | |||||
pmheros | Adatlap | 656978 | 2019. március 12. 21:54 | ||
Üdv! ez ugyan G-10, csak az alacsony svanc miatt egy érdekesség Üdv.: pmheros | |||||
pmheros | Adatlap | 656826 | 2019. március 8. 16:09 | ||
Mellényomtam, van ilyen. 656825 cimber fórumtársnak lett címezve. Természetesen. | |||||
pmheros | Adatlap | 656825 | 2019. március 8. 15:59 | ||
Az összes hozzászólás mutatása ;) OFF -ban szerettem volna írni hogy kapcsold be az OFF hozzászólások mutatását, de úgy nem láttad volna, hogy mit írtam, mert nincs nálad bekapcsolva az OFF -ok mutatása. :) Üdv.: pmheros | |||||
cimber | Adatlap | 656808 | 2019. március 8. 10:54 | ||
Eeeegen...mondanám, hogy G6-U2, de a képen alacsony svancos madár van, ráadásul AS-nek sem AS. Bizonyára az Edu megalkotta a Bf-109 G6 AS-U2 early version-t...legalábbis autocad-ben. :-) | |||||
Sokol | Adatlap | 656799 | 2019. március 7. 20:58 | ||
AS? -a képen mi van? Sir? A Lizzy tudja? ajajaja xD | |||||
pmheros | Adatlap | 656795 | 2019. március 7. 19:24 | ||
Szándékosan nem a makettújdonságok topikba teszem, mert ez attól még messze van, de... Apaaa, kezdőőőődik: www.72news.eu/2019/03/eduard-messerschmit-bf109g6as.html :) | |||||
tyimosenko | Adatlap | 656422 | 2019. február 27. 09:20 | ||
Köszönöm szépen Zoli! | |||||
Z63 | Adatlap | 656415 | 2019. február 26. 23:34 | ||
tyim! Ha nem felejtem el, viszek neked festéket a klubba! Z63 | |||||
tyimosenko | Adatlap | 656177 | 2019. február 22. 08:52 | ||
Szia Sándor! Szuper! Köszönöm szépen! Nagyon valószínű, hogy ez az. A Mr Paint ráadásul forgalmazza is az árnyalatot. Világos alapra nem vastagon kifújva teljesen jó lesz az 1:48-as méretarányban. Itt lesz az ideje kipróbálni, hogy tényleg olyan jól viselkedik-e ez a festék kifújva, mint ahogy a Vadász kolléga szokta írni. | |||||
J_K | Adatlap | 656172 | 2019. február 21. 20:53 | ||
Szia! Szerintem a kéknél esélyes a RAL 5008 (840/R). A Messerschmitt legalábbis ezt használta "sport-kéknek". FS | |||||
tyimosenko | Adatlap | 656155 | 2019. február 21. 14:57 | ||
Köszi szépen! Telefonról néztem a linket és nem vettem észre milyen jó anyagot tettél fel. Igen, felcseréltem a két karaktert, de csak azért, mert az RLM 24 van a gondolataimban. Egy kék alapszínű magyar Kl 35-öst építek és próbálom kideríteni, hogy mi lehetett a kék. Egy szakirodalomban csak annyit találtam, hogy a futár/kiképző gépeken használták az RLM 24 kék jelzőszínt. Még vitorlázó színek között találtam a FAS 2 színt, ami valami kék, de a neten nem találtam infót, hogy ez milyen szín volt. Ez mondjuk vakvágány lehet, mert a KLEMM nem gyártott vitorlázó gépet, legalábbis a neten nem találtam ilyen infót, akkor meg laikus logikával gondolkodva nem kerülne ilyen festék a motoros Klemmekre sem. Szóval a lényeg, vajon a sportgépek teljes festéséhez használt kék milyen szín lehet? Az "eredeti RLM 24", amit írsz vagy valami más kék, ami az 1944-es listában már rég nincsen benne. | |||||
Sokol | Adatlap | 656116 | 2019. február 20. 22:39 | ||
Ja, csak felcserélted a két karaktert, azt hiszem. Nem egyezik a harmincas évek végén gyártott egérszürke a RAL 7005-tel! Közeli találat de nem teljesen azonos. A mostani RAL 7005 egér szürke néven fut, de az akkori RAL 7005 az egy, a tengerészet (fehgrau vagy light ghost grey, ha cowboy mondja)világosszürkéjéhez hasonló bázis volt. A vákum alatt álló alkatrészek jelzőszíne a régi RAL7005 A régi egér szürke az elektromos terek/akkumlátor szerelékek színe volt eredetileg, nem tudni miért került a kabinokba végül. Ezt a gyakorlatot több gyártó is folytatta az exportra szánt eszközöknél. | |||||
Sokol | Adatlap | 656115 | 2019. február 20. 22:09 | ||
NEM Valami nagyon nem jó ha ezt gondolod! Az RLM24 a panel kék = jelező kék = kék kobal az eredeti RAL 24' az ibolya kék, vagy violet míg a 840/R RAL szerint már RAL 5000 sötét kék ez egy lilásab árnyalat (olvasd már el a linkelt könyvet kérlek! - tényleg sokat segítene) Szard le, hogy a sok ronaldo meg hansi, meg makettfestékgyártó mit kutyul össze. Simán vedd alapul az eredeti doksikat, meg a roncsokat! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 656110 | 2019. február 20. 20:29 | ||
Köszönöm! Magó Karcsi cikkében ott a fotó a színről, ez lesz az. Jól értem, hogy a légügyi minisztérium a RAL 7005 színt rendszeresítette RLM 24 néven? http://www.makett.org/?p=1636/ | |||||
Podva | Adatlap | 656108 | 2019. február 20. 20:25 | ||
Jó hogy felraktad Miki Azt hiszem, hogy Kiroff/Merrick uraknak szintén nem erőssége a korabeli dokumentumok szó szerint történő előadása... Persze valószínűbb a korabeli sajtóhuba javítása, de akkor is: ej-ej :) | |||||
Sokol | Adatlap | 656106 | 2019. február 20. 19:53 | ||
Sokol | Adatlap | 656105 | 2019. február 20. 19:46 | ||
Az egérhez a Tamiya ocean grey a legegyszerűbb. A valóságban is megegyeztek a DuPont és az Avio/Duco pigmentkeverékei, lévén ugyan az a gyárcsoport...a german fanoktól meg bocsi Ez ugyan az a Duco, ami az olasz hadi festékeket gyártotta, és ugyan az a Duco ami a német ipari standard Taschenbuch für Lackierbetribe utasítások kiadását szponzorálta a háború alatt az RLM színekkel xD www.ebay.com/itm/Vintage-DUPONT-DUCO-LACQUER-PAINT-1950-Ford-Sportsmans-Green-1-Pint-Good-Cond/254097411220 | |||||
tyimosenko | Adatlap | 656099 | 2019. február 20. 17:51 | ||
Köszi szépen! Igen, tényleg, most hogy írtad már rémlik az egérszürke. Amúgy alapból két kabinszínt ismerek, 02 vagy 66, aztán csókolom. Most építem a caudron c.600 gépet is, annak is ilyesmi világoskék a kabin alsó része. Inkább le se írom mivel festettem. Mindenesetre ha valaki benéz a kabinba, alul az rlm 76ra nagyon hasonlító színnel fog találkozni.. :) | |||||
Sokol | Adatlap | 656096 | 2019. február 20. 16:55 | ||
Jézus a válasz! Vagy, mivel szemmel láthatóan a kabin belső-első részéből való, valószínűleg Avionorm saválló nitrolakk az 1791 vagy 1794 talán? Kérdezz valami RLM fetisistát, hogy az RLM42 mausgrau egérszürkének mi volt a neve 1938 előtt. Ezeken a gépeken a műszerfalat még gyárilag mártották feketében vagy ashgrauban ami később az RLM41 lett. Körülötte azért világosabb a kabin falal mert az meg a fent említett, kékesebb egérszürke általában. aki mégegyszer rávágja valamire hogy rlm02 az fizet egy sört! | |||||
tyimosenko | Adatlap | 656094 | 2019. február 20. 16:21 | ||
Sziasztok! Szerintetek milyen szín van ezen a fémdarabon? Egy 1941-es gyártású, svédeknek szállított Klemm Kl35 gép ajtaja. RLM 02-re gondolnék mint kabinbelső szín ebben az időszakban német gyártású repülőgépekben, de ez nem az. A típus múzeumi példányai kabin belseje is hasonló világoskék színű, de azok lehet, hogy már átfestettek. Ez a darab viszont gyárinak tűnik. Köszönöm szépen a segítséget! | |||||
Safranek | Adatlap | 652523 | 2018. december 11. 21:34 | ||
Köszönöm a segítségedet. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 652514 | 2018. december 11. 17:49 | ||
tyimosenko | Adatlap | 652512 | 2018. december 11. 17:44 | ||
Szia! Köszi szépen! Frankó ez a gép. Milyen módszerrel csináltad a belépőélen a kopásokat? Persze, be fogom vállalni az Eduard 48-as Gusztávokat majd a jövőben biztosan, csak most a célom a felhalmozott 109 készleteket "likvidálni", lehetőleg gyorsépítés keretében, ahol nem kell vacakolni szegecsek újrakarcolásával. Az egymás után építés arra jó, hogy nem kell újra meg újra előkotorni fotókat a részletek után, színek után. Persze a gyorsépítés relatív, mert azért igyekszem a legjobbat kihozni belőlük. | |||||
J_K | Adatlap | 652505 | 2018. december 11. 15:20 | ||
Szia! Köszönöm! Nem akarlak elkeseríteni, de az Eduard Emilek szegecselésénél van egy súlyos hiba. A törzskereteknél mindig azonos oldalon van a szegecssor, az eredetin pedig váltakozva a panel jobb vagy bal oldalán. FS | |||||
J_K | Adatlap | 652504 | 2018. december 11. 15:14 | ||
Szia Papi! Ok, de a maketted pont attól élethű, hogy a szegecseket nem emelted ki. S | |||||
J_K | Adatlap | 652503 | 2018. december 11. 15:13 | ||
+1 korabeli könyv. Egész fotósorozat van benne az Emil gyártásáról. | |||||
J_K | Adatlap | 652502 | 2018. december 11. 15:10 | ||
Szia! Néhány könyv, ami hasznos lehet... Fs |
<<< Vissza | Tovább >>> |
"He 111 Z-1
Two He 111 airframes coupled together by a new central wing panel possessing a fifth Jumo 211 engine, used as a glider tug for Messerschmitt Me 321.
He 111 Z-2
Long-range bomber variant based on Z-1.
He 111 Z-3
Long-range reconnaissance variant based on Z-1."