/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Batka 634134 2017. október 26. 11:45
Válasz erre
Szia!

A PoW-ról nagyon jó cikk volt fent anno az acélmonstrumok oldalon. Sajnos már nincs az oldal, de időben lementettek egyesek mindent pdf-ben. A PoW-ról van egy dokumentum a neten, talán PoW Battle Analysis vagy Damage Analysis néven. De ha kell át tudom dobni mindkettől mailben, hogy ne kelljen keresgélni ;-)

Üdv,
Batka
brumi_na 634128 2017. október 26. 10:43
Válasz erre
Sziasztok!

Sebi! Köszi szépen! Jó látni a Kellyn, hogy épülnek fel rá a részletek. Tetszik, így tovább! Plusz Neked vized is van köré... na ez nálam még várat magára.

Gyuri!
Nagyon érdekes a kérdés, hogy mennyi idő kell még nekem. Sokszor fejben egyszerűen felépül valami részlet, de aztán a valóságában már kompromisszumot kell kötni. Valami láthatatlan falat kellene áttörnöm, mert sajnos nem érzem a fejlődésemet olyan mértékűnek, amennyi időt belefektetek. Izzadságszagúra és erőlködöttre viszont nem törekszek. Továbbá abban fejlődtem, hogy most már utánanézek a hajó hátterének. Eddig ez nem volt jellemző. Engem csak a technikai makettezés érdekelt (már amennyiben ez így megfogalmazható), egy miniatűr, ami hajót vagy repülőt ábrázolja, mindenfajta extra történelmi háttérinformáció nélkül. Most, kicsit tájékozottabb vagyok a történelemben is. Főleg a Csendes Óceánon történt események érdekelnek, a világháborús időszakból. És itt jön a képbe, hogy korábban nem is tudtam, hogy például süllyedt el angol csatahajó - HMS Prince of Wales - japánok által. Gondoltam egy süllyesztős diorámára én is ebben a felállásban (hiszen az egyik képen teljesen hasonló látvány alakult ki, mint az általad is említett Lexington-os téma, azaz a megdőlt hajón menekülnek, potyognak a matrózok). Egyébként meg, valahogy tetszik ezen osztály formavilágának szögletessége, és természetesen a magasan kialakított híd, ez utóbbi kicsit mint a japánoknál. Ok, nem pagodás, de mégis jó magas. Szóval eléggé jól dokumentált a Prince of Wales elsüllyesztése (a Repulse-el együtt). A Wikin volt egy kép a hajóról, ami Szingapúrban ábrázolja, eléggé megviselt állapotában. Na ez sem rossz, mint B terv...

A fentebb említett fotók elérhetősége:
hu.wikipedia.org/wiki/King_George_V_oszt%C3%A1ly_(1939) hu.wikipedia.org/wiki/King_George_V_oszt%C3%A1ly_(1939)
zs180 634119 2017. október 26. 00:37
Válasz erre
Sebi, erre az egykori Matchbox makettre az édes anyukája sem ismerne rá.
A FlyHawk szett csodát tesz vele. Ennél már csak akkor lenne szebb, ha a műanyagot is a Flyhawk csinálná... (FH1119 HMS Kelly 1940)
Egyébként a HMS Legion-t is kiadják, úgyhogy semmi akadálya egy dioráma elkészítésének, ami az Ark Royal elsüllyedését ábrázolja: mint Marijn van Gils csodás Lexington-os dioja, csak brit változatban. De jó lenne megépíteni...
zs180 634118 2017. október 26. 00:30
Válasz erre
Attila! Erősen túlzol. Nem kell neked húsz év, csak 1-2 újabb építés. Aztán ki tudja, hol leszek én húsz év múlva... Neked több időd van még. Én meg itt állok kb. 300 évre való makettel és szinte nulla szabadidővel! Na mindegy, azért próbálok haladni, bár, mivel mindent átépítek, egyre lassabb vagyok.
Sebi 634075 2017. október 24. 21:41
Válasz erre
101_2951 (2)
101_2951 (2
101_2953 (2)
101_2953 (2
101_2954 (2)
101_2954 (2
101_2955 (2)
101_2955 (2
101_2956 (2)
101_2956 (2

Sziasztok!

Csatlakozva a többiekhez, én is szeretném megmutatni hol tartok a Kellyvel.
Az elmúlt három napban beépítettem a pom-pom-ot és a hátsó kormányállást a keresőreflektorral együtt. A következő lépés az állás két oldalán lévő 20 milis gépágyúk és a 4 hüvelykes nehéz légvédelmi gépágyú beragasztása lesz. Ennek a gépágyúnak az alapját a hátsó felépítmény előtt láthatjátok.
dberdav 634074 2017. október 24. 20:58
Válasz erre
Nyáron a Titanicon megszenvedtem a kötélzettel. Emiatt is húz a szíven az Uschi féle anyagokhoz. Sikerült Zé-től rendelni kötelet. Már csak a fa fedélzet van hátra a büdzséből,de azt máma megrendeltem. Ha megérkezik, ideje kihajózni :)
Sebi 634014 2017. október 23. 21:21
Válasz erre
Pedig a szösz egész jól mutat a kéményen és így nevezhetnénk szöszi kéménynek is. Egyébként pedig nagyszerű munka! Majd én is teszek fel képeket a Kellyről.

Attila!

A hajó szépen néz ki és jól haladsz vele. Én is bízom benne, hogy a repülők is jók lesznek!
Sebi 634013 2017. október 23. 21:08
Válasz erre
Szia!

Igazából az Aurórának '17 óta ugyanaz a színe. Tehát amit a színes képeken látsz, az jó lehet az akkori állapot megjelenítéséhez is. Persze nem mindig ugyanazzal a szürkével festették át az elmúlt száz évben. Ezért ha javasolhatok valamit, akkor ebből a három színből válassz: Humbrol 127, 128, 129. Ezek hasonlítanak a legjobban az orosz színekre és ezekkel nem nyúlhatsz nagyon mellé.
brumi_na 634011 2017. október 23. 20:45
Válasz erre
Sziasztok!
Gyuri! Koszonom, nekem is tetszik az eddigi eredmeny, csak kivanok magamnak eleg kitartast a repulo flotta felepitesehez... Az kovetkezik ugyanis. Sokat nem tervezek ra.

Neztem ujabb fotoidat a hajodrol, es a kovetkezo fogalmazodott meg bennem. Ha meg tovabbi husz evembe is kerul, igyekszek feljutni arra a szintre ahol Te vagy most. Fokozatosan. Pontosabban Te akkor husz evvel elottem jarsz megint, de a mai Pek Gyuris szintet volna jo hozni, es en elegedett leszek magammal. Ennek elso ket lepcsoje, hogy a kovetkezo hajonal a csoveket kicserelem csovekre, illetve ami baromira tetszik, hogy megprobalom en is a letraimat kiemelni a fal sikjabol. Ez igy nalad nagyon latvanyos, de felek egyszerubbnek latszik, mint amennyire egyszeru megcsinalni.

Iden ellatogatsz a telfordi ModelWorld-re? Ha igen, akkor inditasz is hajot?

Udv.:
Attila
csosza 633980 2017. október 23. 13:07
Válasz erre
Urak!

Felleltem egy 40 éves Aurora 1/400-as makettet. Az 1917. novemberi színre szeretném festeni.
A neten csak a mai állapotról látok színeket. A korabeli képek - nyilvánvalóan - fekete/fehérek.
Van-e hirtelen fellelhető infótok a korabeli szinekől?
zs180 633979 2017. október 23. 12:52
Válasz erre
IMG_6754

Itt nincs fenn a kémény, hogy jobban látsszanak a platformok
IMG_6754
IMG_6755
IMG_6755
IMG_6756
IMG_6756
IMG_6757

A két ferde létra is csak úgy oda van biggyesztve, a festéshez úgyis szét lesz szedve az egész
IMG_6757
IMG_6758
IMG_6758
IMG_6759
IMG_6759

És most egy kis update:
elkészültek a pom-pom platformok – alattuk van egy kis, félköríves valami, amin lőrésszerű sötét foltok látszanak az egyetlen használható fotón – ennek megfelelően építettem meg (ez a részlet nem szerepel egyik rajzon sem). Levágtam az eredeti, vastag mellvédet, és újat építettem offszetlemezből, melyet belülről kis bordák, illetve felső perem erősítenek meg. El kellett térnem a tervrajztól, különben nem fért volna el a fényszóró-platformok alja, de különben sem lehet tudni, valójában hogy nézett ki ez rész.(Egyébként a kémény létráját már a fotók készítése óta kiegyenesítettem, a szöszt a kémény rácsáról eltávolítottam)
Következik az építés legbonyolultabb része – a parancsnoki híd a tripod árbóccal.
zs180 633978 2017. október 23. 12:44
Válasz erre
Sziasztok! Én még mindig a húzott szálat preferálom a kötélzet anyagaként, bár elismerem, hogy az Uschi, Caenis, ill. lycra féle anyagoknak van létjogosultsága, mivel jóval erősebbek, mint a húzott szál. A rézdrót nekem problematikus, de ez csak egy személyes vélemény. Aki meg akarja tudni, mit lehet kihozni húzott szálból, nézze meg Jim Baumann bármelyik munkáját - nincs finomabb, mérethelyesebb kötélzet kis léptékű maketten annál, amit ő csinál.
Attila, most már értem, hogyan oldottad meg szintkülönbséget a fedélzeten, gratulálok, nem lehetett könnyű a sok részlet között vagdosni, de tökéletesen sikerült! Nagyon jó lesz ez a Taiho!
Szabi, kösz a linket, gyönyörű a FlyHawk POW. Érdekes, hogy a maratásban nagymenő FlyHawk mindent (pl. daru) megold fröccsöntve, csak hogy megmutassa, mire képes. Én azért raknék rá rezet rendesen...
SSZABI 633961 2017. október 23. 07:33
Válasz erre
Sziasztok!

Flyhawk Prince of Wales teszt! Bár az én érdeklődési körömön kívül esik, de attól még jól fest :D

toylandhobbymodelingmagazinepublishing.wordpress.com/2017/09/14/%E3%80%90flyhawk%E3%80%911700-prince-of-wales-test/
brumi_na 633831 2017. október 18. 14:54
Válasz erre
08
08
09
09
10
10
12
12
13
13
14
14
15
15
16
16
17
17
18
18
19
19

Sziasztok!

Ismét van egy kis időm, így jöjjön a maradék fotó csomag. Ami még hátra van, hogy pár helyen, pont a képeket nézegetve láttam festési hibákat, azt kijavítani. Továbbá homokzsákokat elhelyezni a híd köré, élettel megtölteni, repülőket megépíteni, elhelyezni. Kis csónakok. Zászlók. Tenger. Vitrin. (Ez most vagy fél év munka leírása volt...)

Gyuri!
Köszönöm a felajánlást, de sajnos nem tudom mikor tudok élni a lehetőséggel, pedig nagyon jól néz ki vele megoldva a palánk. Még nem látom mikor tudok egyszer hazakeveredni. A szintkülönbség pedig úgy lett orvosolva, hogy a fotómaratásra korábban felragasztott fa imitációt körbevágtam (vagyis kivágtam a fotómaratott lemezből a formát). Így a hajó fedélzetén csak a leszállófedélzet kerete maradt meg fotómaratásból (végül is a körbefutó "járdarész"). Aztán a fa imitáció aljáról leoperáltam a maradék fotómaratást, ami a kukába ment. Majd a fa imitációt visszaragasztottam az előbb kivágott fotómaratás helyére. Valójában egymásba lett illesztve a két rész. Ezzel nem lett teljesen eltüntetve a lépcső, hiszen a fotómaratás és a fa imitáció csak közel azonos vastagságú. Viszont egyáltalán nem feltűnő már.

Sebi!
Köszi szépen!

Üdv:
Attila
DzsunKa 633817 2017. október 18. 08:19
Válasz erre
Sziasztok!
Egyetértek Sebi -vel.
Az elemes fali órákban van egy léptető relé. Az abban lévő behúzó tekercs rézdrótja véknyabb mint egy hajszál. Ezt kénmájjal festés nélkül is lehet feketíteni. A nagyobb hajókon pedig, ha nem feszítő kötélről beszéltek, az antenna huzalok és a lobogó kölelek a súlyuk miatt mindíg belógtak egy kicsit. Az eredeti hajókon biztosan számoltak az antenna huzalok diletációjával is. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy a maketteken ezt érdemes láttatni.
Sebi 633797 2017. október 17. 20:25
Válasz erre
1
1
2
2
4
4
5
5
10
10

Azért a dróttal is lehet jól dolgozni.
dberdav 633796 2017. október 17. 20:17
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm :)
Rá is írok.
TAMÁS78 633795 2017. október 17. 20:16
Válasz erre
Z63-nak szokott lenni: zooli63 kukac citromél satöbbi. És egy csomó más hasznos dolgot is vehetsz nála.
dberdav 633794 2017. október 17. 19:49
Válasz erre
Valakinek nincsen egyébként elfekvőben hasonló? Maradék is jó nekem,csak adja ki a szükséges mennyiséget a Bismarckra. :)
dberdav 633793 2017. október 17. 19:47
Válasz erre
Ez igaz,utólag rájöttem.
Akkor viszont marad vagy az Uschi féle,vagy a Modelkasten féle "cérna".
lacipapa 633789 2017. október 17. 18:58
Válasz erre
Varjúbácsi 633780 2017. október 17. 08:12
Válasz erre
A vékony dróttal az a gond, hogy a hőtágulás miatt nem lesz mindig feszes.
dberdav 633768 2017. október 16. 21:04
Válasz erre
Bakker... De igen,arra gondoltam :)
A húzott szálat alapból hanyagolom,nekem nincs arra türelmem,hogy mérethelyes kábelt húzzak.(Pedig türelmesnek titulálnak itthon)
Erre az Uschi féle "cérnára" már gondoltam,elég szép végeredményt lehetne belőle csinálni. De előtte megnézem majd dróttal is,asszem van szép vékony a fiók mélyén,majd most jól jön :)
Egyenlőre még pihen a bismarck,míg a fa fedélzet meg nem jön hozzá,és nem megy le a vizsgaidőszakom. Majd decemberben,mikor kint repkednek a mínuszok,a meleg kályha mellett gyorsan fog már megépülni. :)
Sebi 633767 2017. október 16. 21:00
Válasz erre
Sebi 633766 2017. október 16. 20:56
Válasz erre
Bocs, de a modelkastenes link nem működött. Itt egy másik. Erre gondoltam:

www.store.spruebrothers.com/product_p/mdkhs001.htm
Sebi 633765 2017. október 16. 20:53
Válasz erre
Üdv a fedélzeten!

Bocs, de nem a kötélzetre gondolsz véletlenül? Csak mert a Bismarckon kevés antennahuzal volt.
Két megoldást javaslok. Az első a „hagyományos” húzott szál vagy drót használata.
Mondjuk a húzott szál nem annyira jó kötélzetnek, mert ha nem jól találod el a vastagságot, akkor csúnya lesz.
A dróttal elég jó eredményeket lehet elérni és a használata sem túl bonyolult. Vágd ki a szükséges hosszt, majd óvatosan húzd meg a két végét, hogy kiegyenesedjen. Aztán ragaszd fel a helyére.
A manapság „divatos” anyagok pedig itt találhatók:

www.uschivdr.com/shopping-categories/shop-rigging-and-various/
www.store.modelkasten.com/shopbrand/ct452/

Ha szükség van segítségre, gyere nyugodtan a fórumba. Leszünk itt páran, hogy összehozzuk a választ.
Sebi 633763 2017. október 16. 20:45
Válasz erre
Szia Brumi!

Jó megint hallani rólad. Csak tölts fel minél több képet, mert úgy látom a végeredmény igencsak jó lesz!
dberdav 633757 2017. október 16. 19:31
Válasz erre
Sziasztok!
Idén szeptemberben gondoltam egy merészet,és úgy döntöttem,hogy behajózom közétek :)
Egy olyan kérdésem lenne a profi szaktársak felé,hogy az antennahuzalt egy 1/350-es bismarckon miből tudnám megvalósítani. A cérna elég béna megoldás lenne vastagsága miatt.
Köszönöm a tanácsokat előre is
Jó szelet :)
zs180 633724 2017. október 16. 00:53
Válasz erre
Urak, igazán örülök, hogy tetszik a kémény.
vfrtom, ugye, nem gondolod komolyan... látod, máris lecsapnának a hordozóidra!
Attila, nagyon szépen alakul a Taiho! Anno én is megépítettem a Tamiya-féle verziót...hát, nem raknám a tied mellé.
Az offszetlemez nyomdai munkafolyamatok melléktermékeként keletkezik, én is egy nyomdásztól szereztem be nagyobb mennyiséget. Ha egyszer összefutunk, szívesen adok belőle.
A fafedélzet leoperálása bravúros volt, csak azt nem értem, végül hogyan oldottad meg a szintkülönbség problémáját.
brumi_na 633721 2017. október 15. 22:59
Válasz erre
01

madártávlatból
01
02

részletek kidolgozása I.
02
03

további részletek
03
04

Azért az eredeti készletből is használtam pár dolgot. Például a hajótörzset...
04
04a
04a
05

Árulás a fedélzeten!
05
06

A nagy "nyisssz művelet"
06
07

A skalpolás után...
07

Sziasztok!

Szerintem majdnem egy éve jelentkeztem utoljára itt (de fél év biztosan). Minimum heti gyakorisággal figyeltem a munkálatokat, és elismerésem mindenkinek. Szerencsére folynak építések, bár pont tegnap néztem meg feltöltött videó felvételeken, hogy sajnos versenyeken, kiállításokon egyre kevesebb a hajó. Én magam is maximum ezen fórumon tudom - elektronikusan - bemutatni amin jelenleg dolgozok. Gyuri. Bámulatos amit alkotsz, hozod a Pék Gyuri szintet, le a kalappal. A hajódról készített képeket nézegetve kicsit bánom, hogy a nálam éppen épülő Taihon nem cseréltem le a csöveket fúrtakra. Először próbáltam kifúrni magam, de természetesen kifutott a fúró, nem lett központos, stb. Eszembe sem jutott, az amúgy elég kézenfekvő megoldás, hogy előre kifúrt csöveket vegyek és méretre vágjam, hajlítsam. Na majd utánanézek a helyi makettboltban. Ilyen dolgokkal viszonylag jól felszerelt. Pontosabban polisztirol dolgokkal elsősorban, de remélem ilyen is lesz. Más. Ez az offszetlemez valójában hol beszerezhető? Neten? Mert a USS Wisconsin híd körüli folyosóinak mellvédjei pont ilyen formájú lemezek. Én polisztirol lapkákat hajtogattam erre a formára inkább kevesebb sikerrel.

No, akkor mutatnék pár képet a nálam készülő japán csodáról. Szokásom szerint 700-as. Fujimi, új szerszámos. Sok kiegészítőt használtam, de a legfontosabbak közül pár: Fujimi fotómaratás (ehhez a készlethez kiadott extraként beszerezhető), Flyhawk maratott fedélzet (főleg az alsó merevítő bordázat miatt), Fujimi fa fedélzet imitáció. Az alapkészlet alapvetően tetszett, sok részletet tartalmazott, amitől már az elején megszabadultam... Mivel szeretem sok esetben inkább felépíteni a "semmiből". Ennél a hajónál az volt az alapkoncepcióm, hogy igyekszem nem elveszni a részletekben, koncentrálni arra, hogy a kevesebb néha több. Eleinte grandiózus terveim voltak a hajó minden részének alapos feljavítására. Ezzel szemben, inkább egy belátható időn belül elkészülő hajó terve került megvalósításra. Amolyan "ujj gyakorlat" az Akagi és a Kaga előtt. Természetesen ez nem jelentette, hogy ne adnék részeleteket a hajónak. Mindenki örömére kicsit több mint fél év alatt hajó formája lett. Az építés alapvetően haladt minden probléma nélkül. Ami érdekesség, hogy teljesen benéztem a fedélzet építését. Így, utólag teljesen értetlenül állok magam előtt, hogy hogyan tettem meg az alábbiakat. Méghozzá, felragasztottam a fotómaratott fedélzetet, majd lefestettem a hajót. Ezt követően felkerült a fa imitáció is. Erre pedig a liftek borítása. Természetesen ez 3 jól látható lépcsőfokot eredményezett. Legalább egy hétig győzködtem magam, hogy ez nem is látszik annyira. Nem sikerült levennem a tekintetem róla, ami azt jelentette, hogy dolgozzuk ki a mentőakciót. A hajó jól láthatóan körbe volt építve kacatokkal. Amikre látványosságukon kívül legalább ugyan ennyire jellemző, hogy törékenyek. Illetve, nem állt több rendelkezésre belőlük. Egy további hét, amíg rászántam magam... Fogtam a szikét, és kivágtam a fa fedélzet körvonalát (saját magát sablonként használva) a fotómaratásból. Aztán törés nélkül sikerült. Egymásba raktam mindent mindennel. Nyilván azért nem bántam meg, mert alapvetően sikerült a művelet. Ezt követően jött a sziget, a huzalozás. A mellékelt fotók nem a hajó aktuális állapotát mutatják, egy következő hozzászólásban hozom azt, ahogy időm engedi.

Üdv.:
Attila
74gabor 633654 2017. október 14. 13:02
Válasz erre
Üdv,ha megválnál tőlük engem érdekelne!
vfrtom 633602 2017. október 13. 07:47
Válasz erre
Van. Bár nem igaziak, csak másolatok.
4 db, Akagi, Soryu, Shokaku és Zuikaku.
Atlantisz cirkáló 633517 2017. október 10. 17:40
Válasz erre
Sziasztok!

Közreadom ismerősöm levelét...

Egy 1/350-es TIRPITZ restaurálásához keresek sérült, törött, részben hiányos 1/350-es BISMARCK vagy TIRPITZ példányt egészben, vagy darabokban – méltányos áron. A gyártó mindegy. Lehet Ravell, Tamiya, vagy más, csak a méret fontos.
A lényeges részek: felépítmény és tornyok felső része, a két nagy daru, a légvédelmi lövegek és mentőcsónakok, illetve hajócsavarok.
Keresek még : 1/700-as NELSON-t vagy RODNEY-t olcsón, sérült, vagy hiányos példány állapotban. A hajótest a fontos. A gyártó cég mindegy.
Válaszokat a vajda.zsuzsa@upcmail.hu e-mail címre, vagy a
06-20/939-42-96 számra kérek.
Batka 633516 2017. október 10. 17:38
Válasz erre
vfrtom 633505 2017. október 10. 10:17
Válasz erre
Szerintem most fogom a leendő japán hordozóimat és beolvasztom őket és maradok tiszteletteljes bámuló.
Ez fenomenális.
Varjúbácsi 633499 2017. október 10. 08:06
Válasz erre
A Pék Gyuri monnyon le! :-) Brutál, nagyon tetszik!
zs180 633498 2017. október 10. 01:03
Válasz erre
IMG_6753
IMG_6753
IMG_6752
IMG_6752

Nem tudtam eljönni a Bolyaira... viszont mellékelek két képet a kész kéményről (4 db létrát csak a festés után fogok felrakni). A WEM maratott rácsát nem használtam fel, mert túl vaskosnak találtam, inkább fúrtam 20 kicsiny lyukat a kémény tetejére és harmincöt 0,1mm átmérőjű rézdrót-darabból felépítettem a saját rácsomat.
Willi 633349 2017. október 6. 10:19
Válasz erre
Szia!
Köszönöm és utána nézek. Eddig azt csináltam, hogy alufóliát helyeztem egy szitaszövetre, amit kissé eltoltam, hogy trapéz mintát adjon, azután a fóliát a hálóra dörzsöltem, míg át nem vette a mintát. Így a vékony alufólián már látszik a nyomat, de a maratás eredetibbnek tűnik.
zs180 633338 2017. október 6. 00:39
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a sok dicséretet! Szabi, Sebinek van igaza - nagyon lassan haladok, nem tudom elképzelni, hogy Móvárra kész lehetek. De, ha Batka és esetleg más is kíváncsi rá, a Bolyaira elhozhatom (csak szombaton tudok jönni).
Imi, emlékszem, milyen jó lett a Tone kéménye. Még képem is van róla. Örülök, hogy erre a megoldásra rájöttem, féltem, hogy nem fog működni, mivel a körkörös mellvédeknél a felső peremnek meg kell nyúlnia, de kiadta.
Willi, ezt a maratást valamelyik börzén vettem, neve: Extratech 2004, AFV Steel Plate, Rhomb Type, és valóban harcjárműre való.
Willi 633324 2017. október 5. 19:04
Válasz erre
Szia!
Mesés látni ezt a liliputi világot. Ámulok és bámulok. Tuti, hogy temérdek időbe került, de igen látványos lett. A trepnire pedig igény tartok az 1:25-ös pzkpfw III tankomhoz. Hol lehet ilyet kapni?
Simi 633321 2017. október 5. 18:11
Válasz erre
Szia!
Nagyon szuper lett a kémény! Eszembe jut, hogy 12 éve az IJN Tone kéményével én is vagy fél évet dolgoztam... A jó végeredmény mindenért kárpótol, mint ahogy az amúgy is lenni szokott az életben.
Nekem különösen is a fényszóró-platformok mellvéd megoldása tetszik! Hogy ez eddig nem jutott eszembe..! Pedig sok hasonlót elkéazítettem már és én is eddig húzott szállal oldottam meg a kifelé hajló szélét. Hát Gyuritól mindig lehet tanulni..!
Batka 633275 2017. október 4. 21:15
Válasz erre
Szia!

A gőzcsöveknél és azok rögzítőinél leesett az állam és azóta is lent van. Valami hihetetlen kidolgozottság, megérte a munkát.

Bolyain nem láthatjuk,hogy hol tartasz vele?

Üdv,
Batka
Sebi 633271 2017. október 4. 20:57
Válasz erre
SSZABI 633251 2017. október 4. 18:10
Válasz erre
Szia!

Nagyon szépek a részletek :) Móvárra elkészül?:P
zs180 633209 2017. október 3. 22:15
Válasz erre
IMG_4708

B-barbetta alu csíkkal
IMG_4708
IMG_4710

green putty-val "leöntve"
IMG_4710
mws7

készre csiszolva
mws7
IMG_4654

kis doboz vágódik le
IMG_4654
IMG_4655

kis doboznak hűlt helye van
IMG_4655
IMG_4728

kémény alatti felépítmény oldalán a bemélyedés
IMG_4728
IMG_4729

fekete lett
IMG_4729
IMG_6715

sztirollal felhízlalt házikó + oldalsó szellőzőrácsok
IMG_6715
IMG_6710

készül a fedélzeti szellőző
IMG_6710
IMG_6711

tovább készül...
IMG_6711
IMG_6713

kész!
IMG_6713
IMG_6714

itt is kész
IMG_6714
IMG_4725

melyiket szeressem? (a középsőt!)
IMG_4725
IMG_6716

belül is legyen valami (úgyse látszik)
IMG_6716
IMG_6719

Trumpy-tető
IMG_6719
IMG_6721

gőzcsövek
IMG_6721
IMG_6720

és rögzítőik
IMG_6720
IMG_6724

hátul már fenn van egy cső...
IMG_6724
IMG_6725

már kettő!
IMG_6725
IMG_6726

még mindig csak kettő:(
IMG_6726
IMG_6727

hátsó fényszóró-platform
IMG_6727
IMG_6728

ez is az
IMG_6728
IMG_6737

fogja az ember az offszetlemezt, bekarcolja
IMG_6737
IMG_6738

levégja, szélét felhajlítja
IMG_6738
IMG_6739

aztán szépen, körkörösen meghajlítja
IMG_6739
IMG_6729

hátsó fényszóró-platform mellvéddel
IMG_6729
IMG_6730

kémény oldalról
IMG_6730
IMG_6733

elülső fényszóró-platform (a középső a legszebb, nem?)
IMG_6733
IMG_6734

itt látszik, mire jó a mellvéddel való pepecselés
IMG_6734
IMG_6735

itt meg a távtartók látszanak
IMG_6735
IMG_6740

ideiglenes odarakott pom-pom platformokkal
IMG_6740
IMG_6741

más nézetból ugyanaz
IMG_6741
IMG_6744

itt nincs pom-pom platfrom, de vannak támasztékok, gőzcsövek, stb.
IMG_6744
IMG_6745

azért már kinéz valahogy!
IMG_6745
IMG_6746

innen is mutatós
IMG_6746
IMG_6747

meg alulról is
IMG_6747
IMG_6748

meg hátulról is
IMG_6748
IMG_6749

látszik, hogy lett vele foglalkozva...
IMG_6749
IMG_6750

szerintem megérte a fáradságot!
IMG_6750

Sziasztok!
Három és fél hónap múltán jelentkezem ismét a nálam épülő H.M.S. Barham-mal kapcsolatos hírekkel. Nyáron a szokásosnál is lassabban halad az építés, ilyenkor annyi minden mást is lehet csinálni…
De azért van némi előrelépés.
Észrevettem, hogy a B-barbetta teteje nem vízszintes, kissé hátrafelé lejt. Ez a második barbetta a kiten, amivel baj van… A problémán úgy lettem úrra, hogy egy keskeny, félköríves offszetlemez-csíkot ragasztottam a barbetta peremének hátsó felére, rákentem egy jó adag green putty-t, majd óvatosan szintbe csiszoltam mind felül, mind oldalt. Egész jó lett.
Ezt követően rátértem a kémény alatti felépítményre. Levágtam a jobb oldali, felesleges dobozt –darabonként. Ezen a felépítményen néhány rács van, melyek nem állnak ki a fal síkjából. Némi fejtörés után úgy döntöttem, hogy kannibalizálom az úgyis e célból vett FlyHawk Hood maratást, és ennek rácsait szabtam be az offszetlemezzel burkolt oldalfalak közeibe. Ahová a tényleges rács került, ott kimélyítettem és feketére filceztem az oldalfalat, így gondoskodva megfelelő kontrasztról, illetve arról, hogy a majdani festésnél nehezebben tömődjenek el az apró nyílások. A kémény két talpa között van egy kis házikó ferde tetővel – ez túl kicsi volt, falai nem egészen függőlegesek, úgyhogy sztirollapokkal felhízlaltam, alakján csiszolással finomítottam, majd maratott részleteket pakoltam rá.
A kémény mögötti fedélzetrészt két kis szellőző ékesíti, amit a derék gyártó letudott egy-egy műgyanta hasábbal. Ezekre építettem fel maratott rácsból és sztirolból a szellőzőket.
A következő feladat annak eldöntése volt, melyiket használjam fel a rendelkezésemre álló három kémény közül. A képen középső, WaveLine-féle változat lett a befutó. Erről levágtam minden ráöntött részletet, kb. 1 cm mélyen kifúrtam a tetejét, ide tettem egy kis maratott „függőfolyosót”, a tetejére felragasztottam a Trumpeter kit laposabbra csiszolt, idevonatkozó darabját, majd a kéménybelsőt feketére festettem. Kissé megizzadtam a kilenc gőzcső elkészítésével, melyek közül három egyenes, de a hat oldalsó eléggé kanyarog. Az Albion Alloys 0,4 mm-es nikkel-ezüst csövéból hajtogattam őket a képen látható eredménnyel. Rögzítésüket a Rainbow külön erre készült maratásából vett gyűrűkkel oldottam meg, melyeket ráhúztam a csövekre, majd a kis pöcköket a kémény oldalára fúrt lyukakba ragasztottam.
Következtek a kémény oldalsó, hátsó része körül elhelyezkedő fényszóró-platformok. Ezeknek mindhárom kiten ugyanaz a bajuk: túl vastag a mellvéd, illetve belülről még alacsony is, mivel a padló is vastag. Mit lehetett mást tenni, le kellett gyártani őket. A padlóhoz csúszásgátló mintájú lemezt imitáló maratást használtam. Ez a minta durván túlméretes, de alig fog látszani, mikor a fényszórók a helyükre kerülnek. A mellvédeknél új technikát kísérleteztem ki. Gyakran látni olyan mellvédet, melynek felső pereme kissé kifelé hajlik. Eddig ezt úgy jelenítettem meg, hogy egy vékony húzott szál-csíkot ragasztottam rá felül-kívül, majd a tetejét megcsiszoltam. Ennek a módszernek a legfőbb hibája a vastag mellvéd-tető. Most rájöttem, hogy ha az offszetlemez felső részén egy kb. 0,1 mm csíkot kifelé hajlítok, akkor ez megmarad, még ha utána körkörösre hajlítom a lemezt (a képeket nézve érthető lehet, amit írok). Evvel a technikával készültek a fényszóró-platformok mellvédjei, és meg kell mondjam, igen kedvemre való kinézetük lett. Az elülső fényszóró-platformról készült képeken látható, hogy mivel nem simulnak a kéményhez, távtartókat kellett alkalmaznom a rögzítésükhöz. A platformokat alul magtámasztó rudak és néhány cső felrakása után következhetett az oldalsó gőzcsövek rögzítése. Ezek nem lettek tökéletesek (párhuzamosság, felső vég magassága, állása), de Isten őrizz, hogy megpiszkáljam őket. A kéményről hiányzik még két létra, illetve a felső rács, aztán jöhetnek a pom-pom platformok.
Megérte ennyit vesződni a kéménnyel? Ha megnézitek a másik kettőt, azt hiszem, egyetértetek, hogy igen.
Sebi 632699 2017. szeptember 20. 20:55
Válasz erre
Szia Sanyi!

Az igazság az, hogy ez a Montana annyira nem újdonság. Már 20 éve is voltak „papírhajók”, műgyantából, kis szériában, mint például ez az IHP makett, amit egy kedves barátom rakott össze:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/bb-67/700-is/is-index.html

Mivel a gyártók folyamatosan keresik az új piacokat, így az „újdonság” inkább abban rejlik, hogy úgy tűnik, hogy az eddigi kisszériás makettek is tömegcikké válnak.
Abban igazad van, hogy egy „papírmakettnél” nagyobb a mozgástér, de azért a lehetőségek száma itt sem végtelen. A Montanánál is illik figyelembe venni a háború végén használt fegyvereket és radarokat.
Egyébként adtak ki „igazi” hajókat is. Ha visszalépsz a főoldalra, még fenn van a Kongo dobozbontása. Olyan jól néz ki, hogy nem fogok hisztizni egy fél mm miatt :)
Willi 632688 2017. szeptember 20. 15:56
Válasz erre
Szia!
Ilyen nekem is van, de be fogom fejezni.
sanyi 632687 2017. szeptember 20. 14:38
Válasz erre
Szia!
Nem épült meg, papíron maradt: papírhajó!:)
Willi 632685 2017. szeptember 20. 13:14
Válasz erre
Szia!
Bocs, de nem értem problémádat.
sanyi 632676 2017. szeptember 20. 08:40
Válasz erre
Sziasztok!
Félre ne értsétek, de a papírrepülők, papírtankok után itt vannak a papírhajók is? Mi a következő? Papírautó, papírkamion... Mondjuk ezt a legkönnyebb legyártaniuk, mert nincs aki felelmeli a szavát, hogy ezazamaz nem olyan, mint az igazin - tekintve, hogy nem készült el... Nem lehet olyat kiadni, ami volt, meg is épült, ne adj' isten, harcolt is? Nem, mert az előbb írtam az okot, a kötözködő, egy fél mm miatt hisztiző makettezők...:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.