/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98.
Emerick 603420 2016. február 16. 23:38
Válasz erre
Szia!

Biztosan unalmas vagyok már, de amit a becsatolt oldalakon olvastam, az bizony ugyancsak borzasztó. :) Minden infó keverve van mindennel, összemosva minden eshetőséget és szállítást. Közük nem volt a mentőknek, meg a marmonoknak, illetve a tartályautóknak a teherautókhoz, pláne a V8-as motoros kijelentésekkel egybevéve. Ez így egy nagy szmötyi.
A konkrét kérdésről: egy 5000 literes tartály nagyon nagy. Rábáéknál gyártottak erre megfelelő kocsikat, a WM is épített ennél nagyobb, összkerekes tartályautót a közelkeletieknek. Ha a háromtengelyes Marmonra öttonnás tartályt tettek volna, elfoglalja az egész platót. Műhelyplató nem fért volna el mögé. Van ötletem, kik adták e remek ötleteket...
Az Ansaldokat 1941 őszétől a harcoló alakulatok állományából vették ki. Ahogy nemrég előadásban is elmeséltem, 1943 őszén minden addigi Ansaldo megvolt, a horvátoknak eladottakon kívül. Szóval szállító eszköz minden formában jól jött ezekhez.

Csak egy apróság: egy darab hivatkozás nincs itt sem, mi alapján írták a különböző állításokat és számadatokat!

I.
Kamovos 603407 2016. február 16. 20:33
Válasz erre
Szia Salieri.

Itt van nagyobban. Hsz: 2016. február 10. 20:58
Még egy kép van valahol, annak a jobb széle sérült és épp a hátsó kerekein ágaskodik.
Ha a 4 tengelyesre gondoltál.

Üdv: kamovos
Salieri 603404 2016. február 16. 20:14
Válasz erre
Sziasztok!

Erről a Rába Ansaldo szállítóról csak a lenti kép van egyedül?
Kamovos 603393 2016. február 16. 19:06
Válasz erre
001
001
153
153
154
154
155
155

Szia Emerick!

Ebben a könyvben találtam: Magyar harc és gépjármű fejlesztés története.

Ford Marmon Herrington 6X6-ról, az első kerék meghajtásos 4X4-es Mávag Fordról az két féle szállítótól és a Ford Marmon Herington sorsáról.
Valójában mire ezeket ki fejlesztették és készen álltak volna a sorozat gyártásra addigra az Ansaldokat állítólag ép kivonták.

Na most, ha esetleg ez a könyv is kamuzik, akkor ez lesz a kis mesekönyv, mivel a nagy mesekönyv elnevezést már ki osztottam egyszer. :D
Emerick 603384 2016. február 16. 17:58
Válasz erre
Szervusz!

Honnan tudod, hogy átépítették az eredeti Marmon Ford teherautót? :) Én úgy tudom, maradt úgy, ahogy volt, gyári kivitelben. Az Ansaldok miatt szükség volt rá, a tartályos dolgot nem is hallottam még.

I.
Kamovos 603361 2016. február 16. 12:27
Válasz erre
Botond Rádiós 00
Botond Rádiós 00
Botond Műhely 01
Botond Műhely 01

Sziasztok!

Mai (ravasz fogós) kérdésem amivel képtelen vagyok meg birkózni egy magam, az az egy szem legyártott Ford Marmon Herrington 6X6-os Ansaldo szállító teherautóval kapcsolatos.
Sorozat gyártása nem valósult meg, visszakerült, a plató helyére kapott egy 500 literes üzemanyag tartályt a fülke mögé, az mögé pedig egy felépítményt.

Na erről létezik e rajz vagy kép?

Nem titkolom megszeretném építeni 1/72-ben.
De egyetlen képet nem láttam még róla és így elég nehéz lenne elkészíteni.

Nem tudom hogy a tartály henger alakú, vagy ovális keresztmetszetű volt e.
Mint ahogy azt sem, hogy a tartály keresztbe vagy útirányban volt e felszerelve.

A felépítménynek valószínű hátul lehetett az ajtaja, de volt e oldalablak?
Mekkorák voltak a méreteik?

Lehetett e ez esetleg a Rába Botond műhely kocsi felépítményének hátsó része?
Lévén, hogy az is hátul két tengelyes volt, és ki volt alakítva a kerekeknek a hely.
Vagy esetleg a rádiós változat hátsó része, amin nem volt ki alakítva a kerék helye.

Hát ez lenne a mai lecke! :)

Tudnátok nekem ebben segíteni kép, rajz valamelyik nagyon jó lenne. :)
A nem publikus anyagokat szívesen fogadom magán levélben is 100 évre letitkosítva. :)

Üdv: kamovos
Ui: Csatolt képek az internetről lettek letöltve
juge75 603139 2016. február 13. 20:24
Válasz erre
Semmi gond, emberek vagyunk. :-D
Minden tiszteletem ettől függetlenül a tiéd!
juge75 603138 2016. február 13. 20:24
Válasz erre
Ugyanezen minta található a zsákmányolt Ksz-12 85-ről 88 miniméteresre Olaszországban felfúrt közepes lövegeinknek is a gumijain.
dnepromodel 603137 2016. február 13. 20:17
Válasz erre
Nos az ilyen ritka, aki nagy nyilvanossag elott belatja, hogy tevedet!
Respektalni kell z ilyet!
Baratkozzunk? :)
romsitsa 603136 2016. február 13. 20:12
Válasz erre
Jogos, elb.tam. 5 csavaros.

Üdv

Á
dnepromodel 603133 2016. február 13. 20:00
Válasz erre
A Magyar Bofors felnijet 5 csavar rogzitette, es nem hat, lentebb mellekeltem a hadtortenetiben kutathato gyari rajzokbol egy reszletet, azon is lathato, hogy 5 csavaros kialakitasu. De nekem mindegy. :)
Mindenki sajat maganak makettezik, es eldonti hogy milyenre krealja a szerzemenyet.
juge75 603123 2016. február 13. 19:01
Válasz erre
Egyedül a Brit / Kanadai QF volt 6 keréktő csavaros, az összes többi 5.
juge75 603122 2016. február 13. 19:00
Válasz erre
romsitsa 603119 2016. február 13. 17:37
Válasz erre
Ránézésre a Bofors kereke pont ugyan olyan mint a tgk.-é. Lemezfelni, kívülről egy rögzítőperem, egy gumiszalag az abroncson azon belső és a gumiabroncs.

Üdv

Á
romsitsa 603118 2016. február 13. 17:34
Válasz erre
Tekintsd meg a kezelési utasítását, mindkét löveg hat csavaros.

Üdv

Á
Emerick 603092 2016. február 13. 11:33
Válasz erre
Üdv!

Visszatérve az eredeti kérdésre. A Rába Ansaldo szállító pótkocsi kerekei 7.00x34-es abroncsok voltak. (Rába Super hátsó tengelyeken volt ilyen, ha jól rémlik) Az Opel Blitz felni kifejezés magyar szempontból kicsit vicces, mert jóval kevesebb volt magából a típusból, mint mondjuk Fordokból. A Blitzek abroncsmérete azt hiszem 6.00x17, illetve 6.50x17-es volt (elöl+hátul). A Bofors abroncsok teljesen másképp készültek, szerintem nem rendes, teherautóra szerelhető abroncsok voltak, de mivel nem vagyok ágyús, nem tudom pontosan.
Egy biztos: maga a gumi mindegyiken Cordatic kellett, hogy legyen, szinte mindenre itthon készült az abroncsozás, mérettől függetlenül. (...és nem a Magyar Ruggyantaárugyár Rt-nél, mint ahogy arra volt egy terelési kísérlet egy másik topicban. Ők mindnféle taligára, lóvonta eszközre és talicskára gyártottak gumikat.)

I.
dnepromodel 603080 2016. február 13. 10:19
Válasz erre
Svedek is gyartottak 6 csavaros kivitelben.
Viszont a Magyar epitesu 5 csavaros volt, viszont nem lehetettlen az olaszok altal, serulten zsakmanyolt, angol epitesu lovegek, magyar alkatreszekkel javitott valtozatanal a 6 csavaros felni. Volt ilyen. :)
Sennás 603079 2016. február 13. 10:13
Válasz erre
post-2-1097579665
post-2-1097579665
post-2-1097873026
post-2-1097873026

Ilyen 6 csavarost én is találtam de ez "elméletileg" Román hadseregben is volt.
De látható ott a 2képen a"Bulldog Men":)--akkor az Angoloknak is lehetett ilyen felni?
dnepromodel 603078 2016. február 13. 10:08
Válasz erre
076
076

Parancsolj, 6 kerekcsavaros Bofi, igaz Albion szulotte, de 6 csavaros!
juge75 603077 2016. február 13. 09:56
Válasz erre
Felni kitöretnél szögletesebb alakú, nem olyan szépen kerekített verziót kell a kocsidra.
dnepromodel 603076 2016. február 13. 09:55
Válasz erre
juge75 603075 2016. február 13. 09:55
Válasz erre
hsr-35067-opel-blitz-late-wheels
hsr-35067-opel-blitz...

A gumi mintázata hazai.
Hussar cég műgyanta OPEL BLITZ kerekei.
Kamovos 603072 2016. február 13. 09:51
Válasz erre
Opel Blitz a 305 s
Opel Blitz a 305 s

Szia Zoli!

Első olvasatra elvettettem a véleményed! :)
De ez nem változtat a valóságon! :D
Én is annak nézem most már.
Rájöttem, hogy Opel kerék változat is van bőven!

Köszi a segítséget.

Üdv: kamovos
Kamovos 603071 2016. február 13. 09:46
Válasz erre
Szervusz Barátom!

Hát bizony volt többféle is. :(

Üdv: kamovos
juge75 603070 2016. február 13. 09:44
Válasz erre
Mutass már nekem hat keréktőcsavaros Boforsot.
juge75 603069 2016. február 13. 09:43
Válasz erre
juge75 603068 2016. február 13. 09:37
Válasz erre
A Bofors és a Gaz AA kerék kompatibilis egymással, de nem ugyanolyan a kialakításuk.
juge75 603067 2016. február 13. 09:35
Válasz erre
A képen egy orosz AZP-39 látható, lövegpajzs nélkül.
dnepromodel 603066 2016. február 13. 09:25
Válasz erre
Nos ilyen a Magyar gyartasu Bofors kerek!
Egyebek mellet rengeteg Magyaritas letezik ezen tipuson belul. A Lengyel katonak altal atadott Bofik is atestek neminemu Magyaritason, es ezek nagy resze Finn segelykent tavozott az orszagbol.
A nemet es olasz zsakmanyolt lovegekhez is kerultek ki javitokeszletek, sot az olaszok kikepzoket is kertek a zsakmanyolt angol epitesu Boforsokhoz, valamint municiot.
Egyszoval eleg nagy a zurzavar Boforsok teren, foleg a szovetsegeseinknel.
Egyebkent, amig a hadiallapot nem allt be az angolokkal, rengeteg megrendeles erkezett toluk a Magyar gyartasu loszerekre, mert rendkivuli jo minosegben gyartottuk oket!
dnepromodel 603064 2016. február 13. 09:23
Válasz erre
TAMÁS78 602999 2016. február 11. 18:44
Válasz erre
Z63 602995 2016. február 11. 18:07
Válasz erre
TAMÁS78 602994 2016. február 11. 18:05
Válasz erre
Szia Zoli!
Emlékeim szerint vmi 42M v. 43M mintájú kísérleti rakétavető. Mintha ilyesmit olvastam volna.
Z63 602993 2016. február 11. 18:05
Válasz erre
Szia Ádám!
Nekem úgy tűnik, hogy Opel Blitz felnik.
Üdv, Z
Z63 602992 2016. február 11. 18:03
Válasz erre
Szia TAMÁS78!
Persze, hogy van érdekesség!
Az utolsó előtti sor, első képén, mi van a Zrínyi két oldalán? Három-három vetőcsőnek látszik. Nebelwerfer csövek?
Üdv, Z
romsitsa 602964 2016. február 11. 10:51
Válasz erre
061a
061a
c006_1_big
c006_1_big

Vagy öt csavar, érdekes. A fotókat felcseréltem, bocs.

Üdv

Á
romsitsa 602963 2016. február 11. 10:47
Válasz erre
3c55_1_big
3c55_1_big

Sajnos nem Bofors, csak hasonlít. A Bofors hat csavarral rögzül, szélesebb a központi tárcsa és nyolc könnyítés van rajta.

Üdv

Á
lacipapa 602959 2016. február 11. 09:46
Válasz erre
Hmmm,akkor lehet hogy több féle is volt?
TAMÁS78 602939 2016. február 10. 23:14
Válasz erre
sss 2guerr1070
sss 2guerr1070
sss 63
sss 63
sss 4077f8a41b67b75e_large
sss...
sss 00006597Bp1941
sss 00006597Bp1941
sss 23153427501_cc39a6c53c_b
sss...
sss Compañía-acorazada-húngara.
sss Compañía-...
sss CV35-usedbyHung
sss CV35-usedbyHung
sss df9181d4278c1a0492d731fd23c73160
sss...
sss funeral-de-un-hungaro
sss funeral-de-un-...
sss Honved_artillery_on_the_Don_1942
sss...
sss Magyar_parancsnoki
sss...
sss Magyar1944_19450010
sss...
sss Mariscal-Walter-Model-visitando-a-los-mandos-del-I-Ejército-Húngaro.
sss Mariscal-Walter-...
sss nitarios-y-soldados-del-II-Ejército-Húngaro-durante-la-Navidad-de-1942-43-en-Stalingrado.
sss nitarios-y-...
sss nr 12
sss nr 12
sss Oficiales-húngaros-en-el-área-del-Don-durante-la-batalla-de-verano-en-Stalingrado.
sss Oficiales-hú...
sss Parada-militar-de-miliatares-húngaros.
sss Parada-militar-...
sss Puesto-de-observación-húngaro-durante-la-guerra-en-los-Balcanes.
sss Puesto-de-...
sss raba_vr_1
sss raba_vr_1
sss Rifle-Mannlicher-31M-es-manejado-por-un-húngaro-en-el-Frente-del-Este.
sss Rifle-Mannlicher...
sss sgctNon
sss sgctNon
sss showimg2
sss showimg2
sss Tanques-Panzers-húngaros-defendiendo-Hungría-en-1944.
sss Tanques-Panzers-...
sss turan-iii-p
sss turan-iii-p
sss Don Front_ 1942
sss Don Front_ 1942
sss HonvedProtze
sss HonvedProtze

Szörfölgetés közben talált képek; fogalmam sincs, van-e köztük bármi érdekes.
Kamovos 602938 2016. február 10. 22:56
Válasz erre
lacipapa 602932 2016. február 10. 21:41
Válasz erre
Nekem úgy rémlik,mintha a GAZ-AA kerekeknek teljesen kör alakú lenne a felnin az áttörések.Lehet,hogy tévedek?
Kamovos 602930 2016. február 10. 21:31
Válasz erre
40 mm-es Bofors
40 mm-es Bofors
Kerék
Kerék

Szia romsitsa.

Ez kb olyan mint egy Bofors.
kicsit virsli a kereke és nekem úgy tűnik mintha GAZ-AA kerék lenne rajta.

Üdv: kamovos
romsitsa 602927 2016. február 10. 21:02
Válasz erre
Ránézésre generikus magyar kerék, mint ami a 40-es Bofors alatt volt. Megnézem ahhoz van-e méret.

Üdv

Á
Kamovos 602926 2016. február 10. 20:58
Válasz erre
Két tengelyes Ansaldo szállító pótkocsi
Két tengelyes...

Sziasztok!

Ma esti, lefekvés előtti kérdésem az lenne!

Milyen teherautó a kerekei lehettek, és mekkora méretűek lehettek ezen a kéttengelyes szállító kocsin?
Mert, hogy (!) a szállító jármű szélessége egy lánctalp szélességgel keskenyebb mint az Ansaldo.
Viszont az elől lévő pótkerék lelóg az alvázról!

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
Korán lekel feküdni, hogy 10-re még hazaérjek. :)
Kamovos 602925 2016. február 10. 20:50
Válasz erre
Szia Emerick!

Nem áll módomban össze hasonlítani az ide belinkelt képeket a könyvben szereplőkkel.
Azon egyszerű oknál fogva, mert nekem nincs meg. :(
Természetesen, ha meglenne írott vagy adná isten digitális formátumban,(!) nem tettem volna fel íj badar kérdést. :D

Üdv: kamovos
Emerick 602911 2016. február 10. 18:10
Válasz erre
Üdv!

A könyvben lévő képek szerintem elég jók. ;)

A rövid tengelytávosnál a tároló dobozok eltérése adódhat abból, hogy a prototípusnál - gondolom én - kevesebb lett a szerelékes láda betervezve, a sorozatkocsiknál ezt megnövelték háromra. Elvileg a protókat is átépítették véglegesre később. A másik opció, amit bizonyítani nehezebb, hogy volt eltérés aközött, nehézkábelfektető századok, vagy távíró építő századok kaptak ilyen Fordokat. (Ugyanis mindkettő feladatra osztottak be ilyen kocsikat)
A hosszú tengelytávosak egyformák. Öt volt belőlük, szóval érdekes lett volna bonyolítani őket. Azt az öt alvázat egyszerre vették és használták fel, elviekben mindenben egyformák voltak.
Ezzelszemben kettő külön sorozatban szállított alvázakat használtak a rövid tengelytávú kocsikhoz, a képek szerint kétféle sárhányóval készültek. (+ az említett hol összkerekes, hol hátsókerekes meghajtás)
A málhaládás szöveg sajnos hibás, azok a kábeldobok a paltón.

I.
Kamovos 602908 2016. február 10. 16:04
Válasz erre
Szia Emerick.

Köszönöm a linket.
Nincs véletlen jobb minőségű képed róluk?

Üdv: kamovos
romsitsa 602892 2016. február 10. 12:12
Válasz erre
4206_2_big5
4206_2_big5
4206_1_big
4206_1_big

Ez már régebben fúrja az oldalam. Valami egyedi felépítményes csoda lenne vagy csak elhagyta a rakterét?

Köszi

Á
romsitsa 602855 2016. február 9. 23:39
Válasz erre
Imre,

ha előtted lesz a könyv, nézd meg kérlek, én több különbséget látok. Vagy nem mind kábeldob-szállító.
4.48 kép: rövid tengelytáv, fülke mögött egy kis ajtó
4.49 kép: hosszú tengelytáv, fülke mögött egy kis ajtó
4.50 kép: hosszú tengelytáv, fülke mögött három kis ajtó egymáson, hátsó kerék felett hosszúkás ajtó
4.51 kép: rövid tengelytáv, fülke mögött három kis ajtó egymáson, hátsó kerek felett semmi, ládakocsinak hívja a szerző
4.52 kép: a fülke fellépője és a tehertér alatti fellépő két darabból áll, hasonlít a 4.48-ra és 4.49-re, de csalóka a szög, lehet más kivitel.

Üdv

Á
Emerick 602853 2016. február 9. 23:10
Válasz erre
Ádám!

Csak kettő változatnak kellene lennie. Volt egy normál tengelytávú, mint amit Kamovos is kitett az ismert képen, illetve egy hosszított. Utóbbiak a légierőnek készültek (nagyon) kis darabszámban. A rövid tengelytávúak mind híradó építő századokba és szakaszokba kerültek. Egy részét "Marmonizálták", egy része sima hátsókerekes maradt. (ha így érted a háromfélét, akkor rendben van :D )
Finta bácsi nem ment bele a részletekbe sajnos, ha már beválogatott több megfelelő képet. Én viszont darabszámokba, csapatonkénti kiosztásba, motorszámokba nem mennék bele, mert messzire vinne. ;)

I.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98.