<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24. |
atu71 | Adatlap | 145028 | 2012. április 6. 21:28 | ||
Sennás | Adatlap | 145027 | 2012. április 6. 21:25 | ||
Kamovos | Adatlap | 145026 | 2012. március 25. 19:56 | ||
Ha az AH-64-re írtad, az erősen föld közeli, és nem nagy magasságú repülés volt. Vízszintes repülésközben intenzíven elkezdte felhúzni a gép orrát, majd fordulóba kezdet, (Le lépte az orrát. Felfelé menet lehet elkezdet lepörögni a hajtómű fordulat is) és fordulóból hajtotta végere az ismételt rácsapást. Amihez a két hajtómű nem tudott kellőképpen felpörögni, (az intenzív emelkedésnél, lepörgött, a hajtómű fordulata, ahhoz, hogy újra feltudjon pörögni egyes hajtóműveknek akár 10mp-re is szükségük van)és ezért nem adta le a szükséges teljesítményt! Valószínűleg amikor a helikopter vezető belekezdett a rácsapásba, még nem volt meg a hajtóművek fordulat. A helikopter intenzív sülyedésbe kezdet, ezért elkezdte még jobban felfelé húzni a gép orrát. (hasra húzta a botot) Vagyis az amúgy is túlterhel, és még a szükséges fordulatot el nem érő hajtóművek a lapátok megnövelt állás szögével még jobban le terhelte. Természetesen, a teljesítmény nélkül maradt forgószárny lapátok a nagy állásszög miatt elkezdtek lassulni, (lepörgött a fordulat) és ezért nem termeltek akkora felhajtó erőt ami a helikopter emelkedéséhez szükséges lett volna. Vagy arra gondoltál, hogy a tenger szint feletti magasság volt nagy? Ha a tenger szint feletti magasság volt nagy, akkor a ritka levegő miatt valóban elő fordulhat, hogy nem adta le a kellő teljesítményt a ritka levegő miatt. Nem tudom mekkora volt a tenger szint feletti magasság ahol a baleset történt. Nagyon fontos tudni, hogy hiába látjuk azt hogy a helikopter alig emelkedik 30 méterrel a föld fölé, és már jönne is lefelé, mert nem ez a 30 méter számít! Hanem az, hogy az a 30 méter, már eleve egy 3600m magas fennsík talajszintjétől látjuk azt a 30 méternek. Ami valójában már 3630m, ahol igen ritka a levegő. Nem véletlen adják meg a repülési csúcsmagasságot. Ezt is tudni kéne! De! Ehhez kéne ismerni a hajtóművet is! Tudni kéne, hogy a hajtómű kompresszora mekkora légfelesleggel dolgozik! Tehát volt-e megfelelő mennyiségű, és minőségű levegő az égőtérben ahhoz, hogy a hajtómű letudja adni a szükséges teljesítmény? Hát dió héjban ennyi jutott eszembe. | |||||
milesChristi | Adatlap | 145025 | 2012. március 25. 18:18 | ||
Valószinűleg nagy magasságon nem vették figyelembe, hogy már ritka a levegő, nem kapaszkodott eléggé a rotor. | |||||
kopcos | Adatlap | 145024 | 2012. március 25. 12:13 | ||
Pontosan...az meg,hogy mekkora mákjuk volt...:-) Ez a hátránya a sok kamerás telcsinek...:-P | |||||
sanyi | Adatlap | 145023 | 2012. március 24. 15:23 | ||
Az a gáz, hogy ott a felvétel. Ha nem lenne, mondhatnák, hogy pl. megtámadták őket és rácsapás közben történt valami. Azt hiszem hogy katonák - akiktől 1 m-re zúgott el - gatyája kapott enni:) | |||||
kopcos | Adatlap | 145022 | 2012. március 23. 20:05 | ||
Az biztos...de az is,többé nem ül gépre a z tuti...:-D . | |||||
Nowotny | Adatlap | 145021 | 2012. március 22. 16:13 | ||
Hát ezt komolyan benézte,már az első manőver is elég hajmeresztő volt..:D | |||||
kopcos | Adatlap | 145020 | 2012. március 22. 14:14 | ||
AH-64 Crash...kicsit benézte a pilóta...www.liveleak.com/view | |||||
Weizi | Adatlap | 145019 | 2011. december 29. 23:17 | ||
Elektrolakatos | Adatlap | 145018 | 2011. szeptember 17. 12:00 | ||
lucky | Adatlap | 145017 | 2011. június 28. 20:39 | ||
A napokban lezuhant egy horvát tűzoltó repgép, ha minden igaz Hvar szigetén(él). A pilóta megúszta más sérült nem volt. Tud-e vki többet ennél? | |||||
Fodi | Adatlap | 145016 | 2011. június 14. 09:57 | ||
www.seattlepi.com/news/gallery/World-War-II-bomber-Liberty-Belle-5679/photo-1051016.php Egy B-17-el kevesebb. | |||||
Vezi | Adatlap | 145015 | 2011. április 7. 08:34 | ||
Elektrolakatos | Adatlap | 145014 | 2011. április 6. 13:16 | ||
Elektrolakatos | Adatlap | 145013 | 2010. december 29. 07:47 | ||
harold | Adatlap | 145011 | 2010. augusztus 11. 16:08 | ||
HUJBI | Adatlap | 145010 | 2010. augusztus 2. 14:05 | ||
na tudjátok mikor ülnék be egy Mészáros mellé. :))) | |||||
Peti | Adatlap | 145009 | 2010. augusztus 2. 14:03 | ||
Remélem a kecskemét repnapon ilyen nem lesz! | |||||
Monox | Adatlap | 145008 | 2010. augusztus 2. 11:18 | ||
Valaki meg tudná nekem pontosan adni a radomi Szu-27 becsapódádának koordinátáit? Emlékművet állítottak a helyszínen, de egyik forrás sem jelzi pontosan, hogy hol, csak annyit tudni, hogy a lezuhanás helyszínén. | |||||
doky3 | Adatlap | 145007 | 2010. július 25. 19:28 | ||
Bocs, rosszul fogalmaztam, kb. annyit volt a levegőben. Az ernyő alatt talán 2 mp. | |||||
sanyi | Adatlap | 145006 | 2010. július 25. 10:18 | ||
Pilótafülkében viszont nem hiszem hogy ennél többet fog eltölteni valaha is... | |||||
Monox | Adatlap | 145005 | 2010. július 25. 10:16 | ||
Az elég sok... Volt aki alig 1 másodpercet lógott, sőt olyan is, hogy még annyit sem... | |||||
doky3 | Adatlap | 145004 | 2010. július 25. 01:40 | ||
Nem stopperoltam, de jó ha 5 másodpercet lógott az ernyő alatt a pilóta! | |||||
Wrecker | Adatlap | 145003 | 2010. július 24. 23:14 | ||
Elektrolakatos | Adatlap | 145002 | 2010. július 24. 22:51 | ||
Sennás | Adatlap | 145001 | 2010. július 24. 18:20 | ||
Sennás | Adatlap | 145000 | 2010. július 24. 18:03 | ||
Dani | Adatlap | 144999 | 2010. július 7. 21:17 | ||
www.hirtv.hu/belfold/ Katonai repülő- szerencsétlenségek a II. világháború után – Ősök tere (videó, Hír TV). Érdekes. | |||||
Sennás | Adatlap | 144998 | 2010. június 6. 20:54 | ||
Sziasztok.Most olvasom kiderült 3 orosz rendörről akik akik helyszíneltek{inkább csak a helyszínt biztosították}a lezuhant Lengyel elnöki gép mellett.A halottak mellől lenyúlták a bankkártyákat.Az egyik számláról közel 6000 Zlotyit{414 Ezer Ft}nyúltak le. No Komment! | |||||
Sennás | Adatlap | 144995 | 2010. április 16. 21:00 | ||
Ezt a sokféle kérdést választ olvasva az jutott eszembe,ha kapott is utasítást azt is csak a" háta mögül" odakiabálták lehet még a hangfelvételen sincs rajta,vagy már mire odaért az üzenet 3 ember adta tovább{akkor ki a felelős?}.Csak szerencsétlen pilótának csak van családja aki ezt a keresztet fogja vinni"a TE férjed--a TE apád "ölte meg az elnököt.Illetve ilyenkor lesz-e neki katonai temetés,POSZTUMUSZ-kereszt...STB?Vagy valami kártérítés-életjáradék a családnak?HALOTTAKRÓL JÓT VAGY SEMMIT! | |||||
KossuthLajos | Adatlap | 144989 | 2010. április 15. 22:58 | ||
Természetesen nem akarok összeesküvés elméleteket gyártani, azt meghagyom Mel Gibsonnak. :) De emlékeztek még a történelemből (mondjuk nem igazán tanították) Sikorski tábornokra? Ő is igen furcsa, máig tisztázatlan körülmények között zuhant le, miután igen megromlott a kapcsolata Moszkvával pont Katyin okán. És egyenlőre itt sem tiszta minden. És épp Katyinnal kapcsolatban, ami érzékeny pontja az oroszoknak és éppen Oroszország fölött. Tuti orosz volt a köd. www.bibl.u-szeged.hu/bibl/mil/ww2/who/sikorski.html | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 144988 | 2010. április 15. 20:13 | ||
Ugye ahogy varhato volt megvan a bunbak. Szerencsetlen pilota.. index.hu/kulfold/2010/04/15/pilotahiba_okozhatta_a_kaczy_ski-tragediat/ | |||||
Tjoe | Adatlap | 144987 | 2010. április 14. 12:28 | ||
Két malomban őrlünk! Én nem az időszakos karbantartás/nagyjavítás intervallumáról írtam, hanem a gép elhasználódásáról. | |||||
molnibalage | Adatlap | 144986 | 2010. április 14. 11:50 | ||
Mindkettő. Ha x időt áll a gépen betonon és fel sem száll, akkor is elő lehet írva ipari nagyjavítás, mert x túllép az y nagyjavíás közi üzemidőt. Ez a géptől függ. De pl. a felszállások száma is meg van határozva. Pl. Hawaai környékén repkedő gépek adott üzemóra alatt sokkal többször szállnak fel és le más gépekkel összevetve. | |||||
Tjoe | Adatlap | 144985 | 2010. április 14. 11:07 | ||
Én úgy tudom, hogy a repülőgépek elhasználódását nem években, hanem üzemórákban+fel/leszállások számában mérik. A 101-es pedig nem volt egy lestrapált masina, lévén hogy kormánygép volt. | |||||
L.P | Adatlap | 144984 | 2010. április 14. 10:14 | ||
Orosz oldalakon fent van a riport a tornyossal! Hihetetlen,hogy arra nem képesek emberek(szakértők) hogy utána nézzenek. A fenyegetős történet már vasárnap este kikerült a netre. | |||||
antarktika | Adatlap | 144983 | 2010. április 13. 18:17 | ||
Nógrádi László biztonságpolitikai szakértő nyilatkozott ma reggel a királyi tévében. Megerősítette, hogy 4 kísérlet volt, sőt azt is, hogy a torony többször figyelmeztette őket. Igen, valóban leszállt előttük egy lengyel, kisméretű gép, majd egy orosz inkább továbbment. Nógrádi László - ki szerintem mértékadó - azt is elmondta, hogy volt olyan eset, amikor a Tbiliszibe tartó kormánygép pilótája nem akarta vállalni a leszállást, akkor minősíthetetlen hangon becsmérelni kezdte Kaczynski és kijelentette, hogy gyáva ember ne menjen katonai pilótának. A pilóta ennek ellenére nem szállt le, majd a honvédelmi miniszter kitüntette ezért a merész döntéséért. Igaz, utána már nem engedték katonai gépet vezetni... Én nem veled vitatkozom, sőt senkivel, meg kell várni a hivatalos vizsgálatot. | |||||
L.P | Adatlap | 144982 | 2010. április 13. 11:40 | ||
Nem kísérelt meg 4szer leszállni! Első bejövetelnél történt. A torony nem javasolta a leszállást a rosszabbodó időjárás miatt. Ezért abban maradtak, hogy megpróbálja, és ha nem lehet, átstartol és megy a kitérő repterek valamelyikére. Előtte leszállt a lengyelek YAK40ese, de az ezután érkező IL76 már kitérőre ment. | |||||
Tyimosenko | Adatlap | 144980 | 2010. április 11. 21:21 | ||
Az elobb beszeltem egy lengyel gyerekkel, azt mondja nem ez volt az elso eset hogy az elnok parancsolta meg a pilotanak hogy veszelyes szituacioban szalljon le. Es allitolag csak par meter hianyzott hogy elsurranjanak a fak folott. | |||||
lucky | Adatlap | 144979 | 2010. április 11. 21:18 | ||
Úgy látom hasonlóan gondoljuk... | |||||
lucky | Adatlap | 144978 | 2010. április 11. 21:12 | ||
Bár fikció de érdemes ezen is elgondolkozni: A pilóta katona, az elnök a hadsereg parancsnoka is. Ha ez így van akkor ( ebben a helyzetben) a kapott parancsot megtagadja a pilóta akkor is ha igaza van, és a kapott parancs szakmaiatlan. A parancs megtagadásának ill annak végrehajtásának következményei meg más kérdés. Ebben az esetben a végrehajtást választotta... Más vonalon én is kapta már szakmaiatlan utasítást, és nagyon fegyelmi szagúvá vált az ügy, mert nem hajtottam végre. Szóval el tudom képzelni a pilóta helyzetét... | |||||
antarktika | Adatlap | 144977 | 2010. április 11. 21:10 | ||
Magamat szintén laikusnak tartom a repüléshez, mégis megszólalnék ez ügyben. Nem szabad figyelmen kívül hagyni a katasztrófák okainak legnagyobb százalékát. Az emberi tényezőt. Nekem az a véleményem és ezt a témát már páran súrolták előttem, hogy az elnöknek köze lehet a tragédiához és ezzel nem bűnbaknak kiáltanám ki, csak hát az emberi tényező... Kaczynski erősen oroszellenes volt. Amikor a torony másik repülőtérre próbálta volna irányítani, akkor jogosan feltételezhette, hogy direkt csinálják ezt vele az oroszok, hogy késsen a koszorúzásról, hogy megakadályozzák az egyébként orosz részről szégyenfoltként éktelenkedő katyni mészárlás helyszínére jutását. Amikor a köztársasági elnök és a hadsereg vezetése van a fedélzeten, a pilóta figyelmen kívül hagyhat észszerű dolgokat és engedhetett a nyomásnak. Én azt mondom, hogy normális pilóta 4-szer nem próbálkozik, maximum kétszer. Itt a pilóta normális lehetett, csak nem normális körülmények között. Szigorúan magánvéleményemet közöltem. Nyugodjanak békében. | |||||
KeyPi | Adatlap | 144976 | 2010. április 11. 20:48 | ||
Szvsz. ami történt, tragédia. Ismét odaveszett a lengyel politikai, katonai, egyházi vezetés színe java. És ismét a katyinba vezető úton. Kár lenne most elokoskodni, kinek, minek a hibájából. Nyugodjanak békében! | |||||
going | Adatlap | 144975 | 2010. április 11. 20:39 | ||
Hát valóban. Ha tényleg így volt akkor kissé ingerültek lehettek már. Az elnök már leszállt volna és utasított? A pilóta megfelelési kényszerből pedig már akárhova letette volna a gépet? | |||||
exec | Adatlap | 144974 | 2010. április 11. 20:26 | ||
Sziasztok, a hozzászólásokat olvasva kicsit elgondolkodtam. MIntha kicsit keresztbe beszélnének egymás mellett. No mindegy. Egyébként ettől még én sem értem miért egy TU-154-est használtak a lengyelek elnöki gépnek. Vagy ha annyira jó, akkor az egykori "baráti" légitársaságok miért cserélték le őket? Azt ne mondja nekem senki, hogy divatból... Egyébként megjegyezném, elég sok országnak nincs hivatalos kormányzati gépe. A legfrissebb info pedig az, hogy a lengyel elnök maga sürgette a leszállást. Ha ez igaz, akkor a pilóta elég "szakmaitlan" volt, hogy hagyott egy laikus beleszólni... Üdv. exec | |||||
lucky | Adatlap | 144973 | 2010. április 11. 20:06 | ||
Urak! A karbantartás ill annak hiánya és a gépek kora problematikáját lehetőleg párbaj nélkül vitassátok meg! | |||||
búza | Adatlap | 144972 | 2010. április 11. 19:58 | ||
Akkor nézz meg egy öt éves gépet, amit valamelyik lókosztos légitársaság üzemeltet, majd meglátod, mit jelent a karbantartás, illetve annak hiánya! | |||||
Fodi | Adatlap | 144971 | 2010. április 11. 19:35 | ||
A véleményem ettől még ugyanaz. | |||||
Kalóz | Adatlap | 144969 | 2010. április 11. 15:05 | ||
Már megint, ezúttal itthon!: www.hirextra.hu/2010/04/11/vitorlazorepulo-zuhant-le/ |
<<< Vissza | Tovább >>> |
nagyon nagy szerencse,sokkal sulyosabb is lehetett volna.