/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
kls 571038 2014. november 2. 12:16
Válasz erre
Helló!Engem máris érdekelne! Hol is lehet majd kapni? Vagy azt az overtrees változatot?
dkp 570906 2014. október 31. 12:37
Válasz erre
Köszönöm, akkor azt kell vennem.
sárkányos 570905 2014. október 31. 12:35
Válasz erre
Szevasz. ZIL-131 Üdv sárkányos
dkp 570903 2014. október 31. 12:31
Válasz erre
Sziasztok!

Szerintetek milyen autóval vontatják Cápetit? Ural?
www.repulomuzeum.hu/Tikuldtetek/BartaEndre/BE_Capeti.htm
AndrásH 570556 2014. október 26. 10:46
Válasz erre
Ki lesz adva a PF, decemberben jön a Profipack doboz.
Planes 570553 2014. október 26. 10:34
Válasz erre
Szevasz Árpi! Az ACADEMY az egy torzszülött.Az EDUARD fényévekkel jobb,én a Csitei Bélától vettem a Bolyai-n overtrees változatban,de úgy tudom külön csomagolásban nem lesz,mindenképp javaslom,amíg van! Üdv.! Eses Sándor
pintair 570486 2014. október 25. 12:15
Válasz erre
JoNepek!,
Van-e mar valakinek Eduard uj 1\48 PF-je? Ugy hogy melle van téve az Academy-jé?-összehasonlításul. Illetve kimittud, erdemes-e ra aldozni, akar overtrees-ben is?
Köszönöm!
Murmuc 569387 2014. október 12. 20:59
Válasz erre
Üdv Rumcájsz52! Ez kimerítő válasz volt! :) Köszi!
Rumcájsz_52 569345 2014. október 12. 10:49
Válasz erre
Hali
A 8204-en az ezüstszínű bal csűrőn valószínűleg sérülés miatt már cserélhették a borítást, eredetileg az is sárgára eloxált lehetett mint a a jobb csűrőn, több olyan natúr-fém gépről készült fotót láttam már, amelyiken a csűrők színe is ugyanaz, mint a szárnytartályoké.
És a miért? Ezek aránylag nagy felületű lemezek a gépen, nagy aerodinamikai/légerő terheléssel és mechanikai terheléssel is, pl. a tartálytereknek tartani kell a kerozin súlyát is, ami mondjuk egy 170 l-es tartályrekesznél csak kb. 140 kg, de 10 g-nél már ugye 1400!kg, és egy vadászgép 10 g-nél még nem törhet, tehát a borításnak ennél is többet kell bírni. Lehet választani: vagy telirakják jó sűrűn bordákkal és hosszmerevítőkkel a szárny belső szerkezetét - viszont ezzel erősen csökkentik a tartályterek térfogatát - vagy más módon erősítik a borítást. A más mód a vegyi maratással készült borítólemez, amit egy hálószerű minta szerint maszkolással levédenek, a szabadon maradt részt pedig vegyszerrel kezelve/"megúsztatva" kimaratnak. Így a maszkolt részeken vastagabb marad a lemez, erősebb és merevebb marad, jóval kevesebb borda és merevítés kell bele azonos szilárdság eléréséhez. Végül, hogy esetleg valami visszamaradt vegyszermaradék nehogy tovább "dolgozzon" és később átmarja, kilyukassza lemezt a kész repülőgépen, eloxálják a teljes felületet (elektrolízises oxidációs felületvédelmi eljárás), ez adja a sárgás metállszínt a felületnek. Hogy ez ne üssön el túlságosan a gép alu felületétől, ezeket lefestették ezüstre, ami viszont kissé más árnyalatú, sötétebb szürkés ezüstszínű mint a hengerelt durállemez natúr fémfelülete. Ezután fújták át színtelen víztiszta lakkal a teljes gép-felületet, ez volt az eredeti gyári festés. Viszont volt egy furcsa tulajdonsága a festett ezüst felületnek, amíg elég friss volt a lakkozása: ha úgy esett rá a napfény, hogy a fotós felé tükrözte vissza, akkor az ezüst-festett felület látszott jóval világosabbnak (tükör-effektus, lásd Búza fotóját). Persze ezek az eltérő felületek aztán nem egyformán koptak és koszolódtak, idővel a festett felület egyre sötétebb lett, a lakk kopott, így jöttek a helyi ráfestések csapatnál, ekkor már nem volt egyforma minden gép ezüstmintázata (láttam olyan fotót, ahol pl. a kabintető előtti rádiótér teteje is sötétebb ezüst volt).
Üdv R.
búza 569308 2014. október 11. 17:10
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-8201-1
Mikojan-Gurjevics-...

Valahogy így!
búza 569307 2014. október 11. 17:09
Válasz erre
Őszintén? Fogalmam sincs! Talán, hogy ne virítson a sárga lemez fent a magas kék égben! :-) Ha megfigyeled a 8204-es MF-en az egyik csűrő ezüst, a másik sárga. Mondjuk az SzPSz-es fékszárnyak és a szárnyban levő üzemanyag tartályok mindig is ilyenek voltak, utóbbiak a kezdetektől. Sok, különböző anyagfajtát használtak a külső borításnál is, a lakkozott gépeken ez nagyon jól látszik.
Murmuc 569277 2014. október 11. 07:29
Válasz erre
Üdv Búza!
Nem Te, én voltam félreérthető! :) Én a miértre keresem a választ. Miért pont ezeken a helyeken? Üzemanyag tartályok, kormánylapok, fékszárnyak...
búza 569211 2014. október 10. 14:27
Válasz erre
Szia!
Lehet, hogy félreérthető voltam. A PG.hangárban fotózott gép a teljesen lemaratott "meztelen". A román PFM-en a vegyileg maratott lemezek ezüsttel le vannak festve, plusz a gerinctartály is. A PG.-s javítás előtt a mieink is így néztek ki jobbára csak lakk borította a felületet. Sokféle alumínium szín volt a makettezők legnagyobb örömére.
Murmuc 569185 2014. október 10. 08:12
Válasz erre
Üdv Búza!
Ha már itt tartunk, miért sötétebbek bizonyos lemezek, az anyaguk más? Mert az feltünt hogy csak a szárny, és a gerinc üza tartályokat és a nagyobb igénynek kitett kormánylapokat, fékszárnyakat fedi. A magassági kormányokon jól megfigyelhető hogy a gerincvonaltól az élig van borítva.
Rumcájsz_52 569157 2014. október 9. 18:09
Válasz erre
Köszönöm a jó hírt, és nagy-nagy köszönet azoknak, akik vállalják a további kitartó munkát. Szép emlékezés lesz ez a múzeum Komócsi Zoltánra, akivel ugyan csak kétszer tudtam találkozni életemben, de tényleg olyan repülős és ember volt, amilyennek a barátja leírta.
Üdv R.
búza 569110 2014. október 8. 21:12
Válasz erre
tn_80010
tn_80010

Ez egy teljesen "meztelen" festés nélküli gép. A puszta lemezek színe ilyen, a sárgásabb részek a vegyileg maratott lemezek. Ezek a simán csak lakkozott gépeken ezüstre vannak festve, a többit csak lakk takarja. Valahogy így, ahogy ezen a román PFM-en látszik.
mykman 569107 2014. október 8. 20:40
Válasz erre
Szia Búza,

pontosan ilyenre gondoltam , koszi! :)
Van arról valami info hogy miért ilyen zöld a festék? Gondolom valami speciális bevonat a lemezen.

Üdv
Mykman
Ati75 569106 2014. október 8. 20:33
Válasz erre
búza 569103 2014. október 8. 20:02
Válasz erre
mykman 569102 2014. október 8. 18:56
Válasz erre
Sziasztok,

van valakinek mig-21MF rol ilyen festetlen allapotu kepe esetleg ?
i.imgur.com/dOfGCBZ.jpg

valahol lattam hogy a festek alatt a 21 es is hasonlo igaz az a kep UM volt.
szilrobi 569066 2014. október 8. 14:26
Válasz erre
Köszönöm! Közben más úton is megkaptam ugyan, de még nem volt időm szólni.
mirazsmarci 569059 2014. október 8. 11:49
Válasz erre
páncélos 569044 2014. október 8. 07:18
Válasz erre
Ez szomorú hír. Végre valaki megment valamit, de nem tudja befejezni, hát...
Sajnálom nagyon.
szt_péter 569040 2014. október 7. 23:03
Válasz erre
Pozitív szándék van a folytatásra. Ebben megtalálhatjátok, de olvassátok el mindkét részt, rendkívüli ember volt.

iho.hu/hir/a-pilota-es-a-mecenas-bucsu-komocsi-zoltantol-1-140616
iho.hu/hir/a-pilota-es-a-mecenas-bucsu-komocsi-zoltantol-2-140616
Rumcájsz_52 569006 2014. október 7. 17:30
Válasz erre
Van ott (Dunavarsány mellett) sok más is, pl. MiG-15,-23-ok, An-2, PZL-101, Mi-2, Ka-26 stb. A tervek szerint magántulajdonú múzeumnak indult, csak sajnos a tulajdonos Komócsy Zoltán a nyáron repülőgép-balesetben meghalt Dunaújváros közelében. Jelenleg sajnos nincs információm, mi lesz a gépek és a múzeum további sorsa.
Üdv R.
szilrobi 569001 2014. október 7. 15:32
Válasz erre
Sziasztok! Vásároltam kéz alól egy HAD models "MIG 21 1/72 DECAL SHEET" matricalapot. Sajnos a HAD oldalán nem találom. Tudna valaki felhelyezési útmutatót hozzá? Van rajta 5531-es és 324-es oldalszám, sárga 47-es, magyar ék, egyiptomi és pakisztáni? felségjelzés na meg rengeteg felirat. A hátuljára "21307" van nyomtatva.
páncélos 568999 2014. október 7. 15:18
Válasz erre
Ráckeve irányában - jobb oldalon - az 511-es út mellett van egy-egy Mi-8(talán)/24-es, és jó pár MiG-21 repülőgép. Tud róluk valaki valamit, mi lesz ezekből, esetleg egy állandó kiállító hely?
tesztpilota 568982 2014. október 7. 00:49
Válasz erre
Szia!
Utánnanéztem a neten a dolgoknak s azt tudom mondani hogy "dzsonybravo"nak igaza van! Az összes gyártó ugyanazt a szerszámot használta! Kivétel talán a Kopro mert 2 db kabintetőt ad ( egyben illetve darabokban ) Feltételezem hogy ez új alkatrést lehet ezért is jobb minőségű a kabintető ebben a készletben.
Ami a Kopro makettet illeti,hát ... nehéz dió :/
Hobbyshop.cz nél nem találtam.
Ebay-n találtam 1et liciten ( most tart 5.000 ft-nál s még van 3 nap hátra)
Japán webshop-ban találta,de csak a makett ára 23€ s hol van még a szállítás :/
Veszek majd egy Condor makettet a kabintetőt meg majd lecserélem a Pavla termékére.
A neten olvastam hogy a Condor makett panelezése is negatív s elég vékony,csak mindenki a kabintetőre panaszkodik. Majd kiderül ha megveszem.
Köszönöm mindenkinek a segítségét!
tesztpilota 568981 2014. október 7. 00:47
Válasz erre
Szia!
Utánnanéztem a neten a dolgoknak s azt tudom mondani hogy "dzsonybravo"nak igaza van! Az összes gyártó ugyanazt a szerszámot használta! Kivétel talán a Kopro mert 2 db kabintetőt ad ( egyben illetve darabokban ) Feltételezem hogy ez új alkatrést lehet ezért is jobb minőségű a kabintető ebben a készletben.
Ami a Kopro makettet illeti,hát ... nehéz dió :/
Hobbyshop.cz nél nem találtam.
Ebay-n találtam 1et liciten ( most tart 5.000 ft-nál s még van 3 nap hátra)
Japán webshop-ban találta,de csak a makett ára 23€ s hol van még a szállítás :/
Veszek majd egy Condor makettet a kabintetőt meg majd lecserélem a Pavla termékére.
A neten olvastam hogy a Condor makett panelezése is negatív s elég vékony,csak mindenki a kabintetőre panaszkodik. Majd kiderül ha megveszem.
Köszönöm mindenkinek a segítségét!
Ati75 568954 2014. október 6. 18:14
Válasz erre
Szia!
Nekem a Kopro 74152-es készlete van meg,ez is a "régi" minőség,de a panelezése már negatív és elég vékony.A kabintető nem olyan rossz, mint az Easterné ami teljesen opálos, kririkán aluli...
Hobbyshop.cz-n rendeltem.
Remélem, segítettem...
Attila
dzsonybravo 568824 2014. október 5. 11:16
Válasz erre
Én nekem megvan ez a mig-21 UM készlet. Még nem építettem meg. Ez az Eastern express minőségileg teljesen olyan mint a régi KP migek. Én őszintén szólva a régi KP-ket, Condort, Eastern Expresst mind egy kalap alá veszem. Olyan kicsi a köztük levő különbség, hogy nem érdemes foglalkozni vele. :)
migi 568805 2014. október 4. 21:20
Válasz erre
Állítólag a játék kategóriába került az MF el együtt .
tesztpilota 568800 2014. október 4. 20:14
Válasz erre
142438-10244
142438-10244

Tovább kutatva a neten ezt találtam. Vajon milyen minőségű ? Megegyezik a Condor készletével? Találtam róla építést is, az illető jobbnak tartja a KP készleténél ?
silent8 568793 2014. október 4. 19:05
Válasz erre
Hali! Ha minden igaz, akkor Trumpiéknál már tervben van 48-ban Mig-21 UM. Nem tudom hol tart a dolog.

Üdv
búza 568785 2014. október 4. 18:05
Válasz erre
Szia!
Szerintem nincs elfogadható UM makett egyetlen méretarányban sem. Talán Eduardék megerőltetik magukat és egy idő után kiadják 1/48-ban.
Üdv: Búza
varobee 568781 2014. október 4. 17:30
Válasz erre
Szia!

Én a Condor készletét ismerem még, az se egy csúcsmakett. A KP színvonalához tudnám hasonlítani még nem volt lelkierőm megépíteni, elég nagy meló. Méreteiben pontosnak mondható de nem kevés sorját kell levakarni róla. Az enyémnek olyan opálos a kabinteteje, hogy talán az ülés tetejét látni. :-) Én abban bízom, hogy az RV kiad egy elfogadható makettet.

Üdv: varobee
badboy 568776 2014. október 4. 16:45
Válasz erre
szia!

Eddig két makettel találkoztam ebben a méretarányban: Bilek és Aero Team. Az Aeroteam makettnek KP utánérzése van, az alkatrészbontása is ahhoz hasonló, kabinbelső, kisebb alkatrészek elég elnagyoltak. A kp-ból kiindulva a méretei sztem jók. ha jól emlékszem cseh és orosz matrica volt hozzá.
Bilek: kicsit jobban szétdarabolták a gépet, részleteiben elég elnagyolt, nekem az aeroteam szimpatikusabb, talán olcsóbb is. Az aeroteam makettet szlovák vagy cseh repülőnaponnapon jó eséllyel megtalálod, a Bileket is kint vettem meg.
Hát én ezekről tudok.

badboy
tesztpilota 568772 2014. október 4. 15:36
Válasz erre
Sziasztok!
Tudnátok abban segíteni hogy mely gyártó MiG-21 UM makettje a "legjobb" méretben és kialakításban 1:72 méretben,illetve hogy merre lehet beszerezni ?
Előre is köszönöm!
migi 568319 2014. szeptember 27. 15:34
Válasz erre
Sziasztok
Keresnék megvételre -cserére a OEZ -KP 1/48as MiG-21 makettében lévő 490 l póttartályokat .
migi2123@gmail.com
tesztpilota 568251 2014. szeptember 25. 20:43
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm a hasznos tanácsokat,most már tudom miben érdemes gondolkodnom ! ;-)
pintair 568237 2014. szeptember 25. 18:14
Válasz erre
lietadielka.blogspot.hu/2013_07_01_archive.html

itt a lap alján vannak összehas fotók
Zoli 568232 2014. szeptember 25. 17:44
Válasz erre
Még úgy sem, de jobbat, mint külön-külön.
z
pintair 568230 2014. szeptember 25. 17:39
Válasz erre
lietadielka.blogspot.hu/2010/03/mig-21bis-fishbed-l-zvezda-172.html

Nem csinált még senki jó bisz-t, úgy van.
Zoli 568228 2014. szeptember 25. 17:19
Válasz erre
Szia,
Egyik sem jó, de talán a Zvezda a legelfogadhatóbb. Ha nem sürgős, érdemes lenne megvárni az RV vagy az Eduard kitjét is, melyek valószínűleg nem lesznek hibátlanok, de sokkal többet nyújtanak. És ha jó lenne az MF is, akkor az RV kitet érdemes lenne megnézned, többféle kiadásban elérhető már.
z
pintair 568227 2014. szeptember 25. 17:14
Válasz erre
RV és Zvezda vegyesen! a kettőből lehet egy jót
tesztpilota 568225 2014. szeptember 25. 17:09
Válasz erre
Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni hogy mely gyártó MiG-21bis makettje a "legjobb" méretben és kialakításban 1:72 méretben ?
vatya1 567866 2014. szeptember 20. 12:27
Válasz erre
Szia!Búza
akkor a 44 5809 6224 és a 45ről volna fotod? fekete fehér is jó
búza 567673 2014. szeptember 17. 17:56
Válasz erre
Az 52-esről és a 9207-ről nincs. Teflonosak voltak, de a számot már itt festették fel. Szerintem a csillagot is, mert más export gépeken az sem volt.
migi 567661 2014. szeptember 17. 16:11
Válasz erre
A felét már két sorral lejjebb egyszer már megkérdezted , Gabi válaszolt is rá ,
vatya1 567660 2014. szeptember 17. 16:05
Válasz erre
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni hogy a 44,52,5809,6224,és a 9207es 21ről nem volna valakinek legalább egy képe?
Még egy kérdésem lenne hogy amikor bejöttek a 21 Bisek melyek nálunk csak kettő számból áll az oldalszámuk azok hogy nézhettek ki amikor behozták ide őket akkor is kettő szám jegyük volt?és teflon színűek voltak?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.