/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.
sanyi 565453 2014. augusztus 17. 10:43
Válasz erre
Sziasztok!
Jól elszórakoztatja magát a nép egy fotón!:) Több fotót átnézve tényleg kétséges a magyar vonatkozás, de akkor is érdekes, jó lenne megtudni a gép történetét.
Mondjuk van egy ötletem: valaha tényleg zöld volt, aztán elkezdett fakulni. Amikor pedig kiállították, a javításra beosztott katona saccperkábé technikával lemázolta kékre. A zöld és a kék nagyon meg tudja tréfálni az embert ha elkezd fakulni.
medor 565452 2014. augusztus 17. 10:42
Válasz erre
Szia!
Kis színkavalkád van a képeken.A 565141 HSZ-ban és a 565444 HSZ első képén még az aktív állományban lévő gép festése van.Ezeken a szürke folt FS.36081.
A második fotón ill. az 565415 HSZ-ban már a kiállításra újrafestett gép van.
Itt visszatértek a '70-es évek végéig alkalmazott FS.36118 világosabb szürkéhez.
Ezeken a szalag kék csíkja is sokkal élénkebbre sikerült,függetlenül a képek minőségétől.
Talán az "a101"-es kép a legjobb.Azon látszik,hogy sötét(szürkés)kék volt a csík színe eredetileg.Ezért tűnhet úgy mintha az alapszínnel megegyezne.
Rumcájsz_52 565450 2014. augusztus 17. 09:56
Válasz erre
Szevasztok
Az 565141-es hsz. fotóján azért látszik zöldnek az alsó sáv a zászlón, mert az egész kép valamiért bezöldült. Határozottan zöldesszürkének látszik rajta a gép alapszíne is, pedig az A-10 festése inkább kicsit kékes-szürke, csak ezen a fotón valamiért "elmásztak" a színek.
Üdv R.
Kamovos 565449 2014. augusztus 17. 09:30
Válasz erre
Szia tyimosenko

Valóban ezen a képen kék. :(
Azért nem semmi, hogy mekkora szín különbség vannak a két kép között.
Akkor most storno az elméletem. :)
Marad a főnix legenda.

Köszi a képeket.

Üdv: kamovos
tyimosenko 565444 2014. augusztus 17. 00:02
Válasz erre
a101
a101
a102
a102

Szia Kamovos,
Ezeken jobban latszik a szin.
Kamovos 565443 2014. augusztus 16. 23:50
Válasz erre
Az illusztráció bal oldalán alul csak kontúr vonal látható, és a gép színe adj az alsó sáv színét.
A jobboldalon van csak festve alig eltérő árnyalattal a gép színétől.
(565141 Hsz képéről beszélek)
Hol ott a kék?
medor 565442 2014. augusztus 16. 23:27
Válasz erre
Szia Sanyi!
Ki kell hogy ábrándítsalak.Az nem Turul és nem zöld.
Az Főnix és kék.
Mindenesetre szép 'Nose art'.
Kamovos 565438 2014. augusztus 16. 20:59
Válasz erre
Szia Sanyi

A kép nem egyebet mutat mint a főnixmagár újra születését (feltámadását) a tűzből. :)
A tűzből kétoldalt kitörő nemzeti szín szalag magyar kapcsolatra utal.
De elképzelhető, hogy valaki a nagy Magyarország tűzből való feltámadására
akart utalni vele.
Ehhez viszont minden képen szükség lenne egy isteni igazság szolgáltatásra.

A főnix, misztikus madár, amely az áldozati tűzben elégett, majd hamvaiból újjáéledt.
Benu isten megjelenési formája, aki a Nap és újjászületés istene.

Pár kapcsolódó link a főnix madárról és a legendáról.

esemenyhorizont.uw.hu/2007/ezoter/fonix.html
belsobekenkmegteremtese.network.hu/blog/belso-bekenk-hirei/a-fonix-madar-legendaja

Üdv: kamovos
TAMÁS78 565433 2014. augusztus 16. 19:15
Válasz erre
Turul? Értelmezésem szerint az ott egy főnix.
sanyi 565430 2014. augusztus 16. 17:10
Válasz erre
Szia!
Szerintem pedig valami biztos hogy köti hozzánk. Az zöld. Az turul. Kevés helyen nincs magyar ember ezen a sárgolyón!:) Nem feltétlenül a pápai srác, lehet hogy valaki más - pl. a vietnámi háborúban is lelőttek magyar származású pilótát.
PeKo Publishing 565422 2014. augusztus 16. 14:41
Válasz erre
Egyébiránt, ha jól tudtam összerakni a morzsákat, akkor
1 - ez a gép korábban kikerült az állományból, mintsem a magyar srác repülhetett volna vele (egy műszaki bent felejtette a zseblámpáját (!) a gépben, valami olyan helyen, ahol az akadályozta a gázadást)
2 - ez a gép Angliában szolgált, és ott is maradt, amikor az alakulatot teljesen átszervezték és "elvették" tőlük az A-10-eket.

Egy szó, mint száz, tényleg van egy magyar A-10-es pilóta, de ez a gép nem kapcsolható hozzá.

bp
TAMÁS78 565421 2014. augusztus 16. 14:35
Válasz erre
Első ránézésre nekem is határozottan kéknek tűnt, gondoltam, biztos valami hollandhoz van köze. Aztán arra gondoltam, biztos csal a monitorom.
PeKo Publishing 565416 2014. augusztus 16. 13:57
Válasz erre
Kis érdekesség: Ha jól értelmezem, amit találtam róla, a gép utolsó repülésén valami nem stimmelt az egyik hajtóművel (a pilóta nem tudta visszavenni a gázt) és túlfutott a pályán. Azóta a gép "őrséget" áll a reptér bejáratánál.
PeKo Publishing 565415 2014. augusztus 16. 13:48
Válasz erre
a10amonument
a10amonument

Sziasztok!

Más fotókon meg echte kéknek látszik. Szerintem nincs sok köze hozzánk. Jelenleg egyébként úgy tűnik, hogy ez a gép szoborként vegetál...
ssanyi 565411 2014. augusztus 16. 11:21
Válasz erre
Üdv!

Szerintem elég egyértelmű a piros-fehér-zöld szín, fekete színű pl. az üzemeltetési felirat és a 219-es azonosító szám.
A hamvaiból feltámadó Főnix madárnak a jelentése (véleményem szerint) egyértelmű, magyar pilóta aki új életet kezd egy másik országban szintén pilótaként (csak jóval többet repül).
Murmuc 565410 2014. augusztus 16. 10:28
Válasz erre
Miből gondolod hogy a zászló alsó sávja zöld és nem fekete? Irakhoz inkább van köze mint hozzánk, nem beszélve a motivumról!
lacipapa 565384 2014. augusztus 15. 20:43
Válasz erre
Van rutinjuk,évek óta ezt csinálják!:-)
Sennás 565383 2014. augusztus 15. 20:34
Válasz erre
SAM_0348
SAM_0348
SAM_0349
SAM_0349

Sziasztok.Hazajöttünk a balatoni nyaralásból és Badacsonyban láttuk az Uazok modernkori felhasználását.UAZ--TAXI:)Fel a hegyre szédületes tempóba,lefele féktelen(ész nélküli)száguldás! Halálos...de baleset nem történt!
Weizi 565149 2014. augusztus 12. 22:39
Válasz erre
Hirtelen ezt találtam a gépről, de nagyon érdekelne a konkrét története!
www.gaetanmarie.com/en/a10.htm
sanyi 565145 2014. augusztus 12. 21:55
Válasz erre
bandy 565143 2014. augusztus 12. 21:42
Válasz erre
Elképzelhető egy régebbi arnysasban vagy aero magazinban olvastam hogy van egy Pápáról kivándorolt vadász pilóta aki A-10 en repül.Lehet hogy az ő gépe.
sanyi 565141 2014. augusztus 12. 21:22
Válasz erre
A-10_nose_art_03 magyar
A-10_nose_art_03...

Magyar A-10!
sanyi 565139 2014. augusztus 12. 21:21
Válasz erre
Épp ma nézegettem az asztalon, komoly, kell agyalni hozzá, de impozáns makett.:)
vlevi 565123 2014. augusztus 12. 19:52
Válasz erre
HobbyBoss BR52-t sem szabad elfelejteni, 1/72-ben.

www.super-hobby.hu/products/German-Kriegslokomotive-BR52.html
Vagy, ha valakinek ez túl apró, akkor ott a Trumpeter, kétszerakkorában

www.digitalplayground.be/
silent8 565110 2014. augusztus 12. 09:26
Válasz erre
Sennás 564901 2014. augusztus 8. 11:24
Válasz erre
27
27
ref_track09
ref_track09

1:35ben 2 nagyon szép mozdonyt lehet venni a Leopold mellé.
Személy szerint a BR-86 nekem jobban tetszik mint az 52-es.
De így összehozható,vagy 1:72 ugyanezek beszerezhetők költséghatékonyabb és helytakarékosabb.(képek csak illusztráció)
Sennás 564885 2014. augusztus 8. 08:55
Válasz erre
trains_locomotives_steam_union_pacific_widescreen_4_6_6_4_mallet_1440x900_13500
trains_locomotives_s...

Szia.Én se vagyok egy Nagy vasútmániás de Ez ill.a nagy tesó engem is megfogott.
UP 4-6-6-4 Challenger moz+szer kocsi 482tonna:)
A BigBoy (nagy tesó) Revell készletben kapható
Dreher 564882 2014. augusztus 8. 08:32
Válasz erre
NEm szoktam ilyet mondani egy mozdonyra, mert annyira nem érdekel, de micsoda gyönyörű masina az a 11 esel jelölt képen!:D
Sennás 564874 2014. augusztus 7. 20:20
Válasz erre
MvE19890219_1607
MvE19890219_1607
11
11
6
6

1991 április 27-én a belgák megdöntötték a rekordot egy 70 kocsiból álló 1733 méter hosszú és 2786 tonnás vonattal, melyet szintén egyetlen mozdony vontatott Ghent és Oostende között. Jelenleg ez a vonat büszkélkedhet a világ leghosszabb személyszállító vonata címmel!

De szerintem is Amerika a Kiály!Az emeletes "Diesel oldal" mindent visz!
att2 564864 2014. augusztus 7. 17:06
Válasz erre
Számomra még mindig érdekes, hogy elvileg ugyanazt a nyomtávot használják, de nagyobb az űrszelvény mérete, a tengelyterhelés, és persze az engedélyezett vonathossz is ámulatba ejtő olykor :P
Sennás 564834 2014. augusztus 6. 20:26
Válasz erre
pictures_1960_DSCN6891
pictures_1960_DSCN68...

Szeva.Énnekem nem csak a mozdonyokon akadt fel a szemem,hanem a kocsikon is.Mennyi egy M1A1? 60-62 tonna?Itt kettőt tesznek fel egy vagonra!DODX 40000 sorozatú 6 tengelyes kocsi 394000 Ib összteherbírással! "barátok közt" is 178 tonna.Rakományként 136 tonna:)Sőt láttam olyat 3db LVTP-7 rajta. Súlyba igaz kisebb de 8méteres hosszával full végig ért.
Sennás 564795 2014. augusztus 6. 10:36
Válasz erre
Szia.Szép kis szerelvények!Elég lehet itt fékpróbát tartani:)3× megjárod oda vissza mire végzel!Jó cipő nem árt:)
Ha megnézed Kálmán szinte minden képek az első két mozdony össze van fordítva.Célszerűség ahogy att2 is írta.Belegondolsz jönnek vissza akkor meg pont fordítva lenne a gép.Így csak előre állnak és pont jó irányban van a mozdony.(ha nincs az érkező állomásnak fordító korongja vagy a közelbe delta vágány ahol beforgassák a gépeket)Ahol több mozdony van ott gondolom a terepviszonyok miatt,a vontatási teljesítménybe kell besegíteni.Kishazánkban a legtöbb mozdony két vezető állással rendelkezik ezeknél semmi gond.1-2 Diesel gép olyan amiről nincs meg bizonyos pályaszakaszokon a rálátási távolság(hosszú orrával van a gép)lásd az általam feltett M42-433 gép így második figyelésre kötelezett dolgozó tartózkodik a gépen és figyeli a "vak oldalt".Biztos az amerikai séma teljesen más.
att2 564791 2014. augusztus 6. 09:34
Válasz erre
A középső mozdony helyzete gondolom csak célszerűségű ok, mivel szinkron üzemmódban működnek, 2 gép tolatási mozgása esetén jobb a kilátás a rövid orral. Vonattovábbítás során közbesorozott mozdonynál nem számottevő hogy a gép melyik vége van elöl vagy hátul. Legalábbis én így gondolom, aztán ki tudja, milyen besorozási minták vannak náluk. :)
ddk466 564790 2014. augusztus 6. 08:43
Válasz erre
Megnéztem hogy milyen mozdonyok húzzák, ezek AC4400CW 3300 kW 4486 hp !
ddk466 564788 2014. augusztus 6. 08:33
Válasz erre
2822.1399691157
2822.1399691157
2013.1082466780
2013.1082466780
3687.1226379653
3687.1226379653
6630.1085939640
6630.1085939640
7299.1270511607
7299.1270511607
9826.1399691051
9826.1399691051
9842.1213135958
9842.1213135958

Sziasztok

Ezek sem egy rövid szerelvények ! Szerintem van 1 Km vagy még több is !

Gábor az első képen középső mozdony miért van fordítva ?

Üdv DDK
NORAD 564656 2014. augusztus 3. 21:33
Válasz erre
Sennás 564396 2014. július 29. 22:33
Válasz erre
Zsanér
Zsanér
4162_2
4162_2

No.33 jelölt a rézlemez jobb alján 4db zsanér.
Sennás 564385 2014. július 29. 21:07
Válasz erre
Ja én csesztem el ez csak 21 kocsi BOCSÁNAT!
Sennás 564384 2014. július 29. 21:06
Válasz erre
DSC_0250_1000
DSC_0250_1000
Fénykép0216
Fénykép0216

Szia.Már nem bírom követni a matekot:)
A vonat 22db "tapsi" kocsiból 22×21.6méter és egy 11.3méteres BoBo mozdonyból állt.
Ez így 475.2+11.3=486.5méter és mivel a vasútnál kerekítünk így487méter a 64631 sz. vonat.
1 képet Balázs haverom készítette(hova mászott fel?)
2 én a mozdony orráról
medor 564379 2014. július 29. 20:40
Válasz erre
Szia(sztok)!
Ok igazatok van.Nem az ~500m-be akartam belekötni,hogy 50m-el kevesebb vagy több.
Sőt olvastam,hogy üres kocsik,így gondolom a kis 'tolató' is boldogul velük.
A fényképpel nem stimmel valami.Az úttest és a vonat aránya tűnt fel először,de akkor ezek szerint nem a vonattal van a baj,hanem az úttal.30db szaggatott vonalat számoltam.A festett és festetlen aránya (ránézésre)4:5-höz és ha a festett részt 4m-nek veszem akkor egy egység 9m.9mX30=270m.De ha 12m lenne egy egység (én még nem nagyon láttam 5-6m hosszú szaggatott vonalat) akkor is csak 360m a teljes hossz.
A teljes 450m-es szerelvénynél 15m lenne egy egység.(Na ekkorát meg pláne nem.)
Kár,hogy nincsenek széljelzők az út mellett,mert azokat ~50m-enként rakják le.
Könnyebb lenne viszonyítani.Így viszont tényleg "érdekes kép" lett.(A számomra...)
rohamkukac 564314 2014. július 28. 21:39
Válasz erre
A poszt címét át lehetne írni csavar helyett alkatrészre is... :)

9gag.com/gag/amXD3OX
Sennás 564303 2014. július 28. 19:32
Válasz erre
Kálmán köszi neked is a linket.Az általad talált "BoBo"--413al fogok ma este P.ladányban tolatni:)Jó kis gép,igaz a múltkor a 22kocsit(mert ennyivel járunk)tolt menetbe vitték és megszorúltak az ívben nem bírta tolni.Vissza kellet húzni kettéakasztani,van ilyen is.
Sennás 564295 2014. július 28. 19:00
Válasz erre
Köszönet a linkért Tamás78!Igy igaz a "tapsi" kocsik ilyen nagyok.Sőt van olyan "habis" kocsi(iker kocsi)30 méter hosszúak.--mint egy 10emeletes ház!De természetesen 10méteres kocsi is:)
ddk466 564293 2014. július 28. 18:33
Válasz erre
Sziasztok !

Tamás78 igaza van ! 21 m egy vagon én a képen kb: 21 db látok az 441 m csak a vagon, A mozdony 11 m így a szerelvény 452 m a Sennás pedig azt írta hogy KÖZEL 500 m !

medor a vonat teljesítménye 440 kW = 579 hp azért az nem piskota bár hogy is nézzük !

sinmaniakusok.storeking.hu/hu/vasut/95-55-2044_m44.htm
www.theunitconverter.com/kilowatt-to-horsepower-metric-conversion/440-kilowatt-to-horsepower-metric.html
TAMÁS78 564291 2014. július 28. 18:04
Válasz erre
Sziasztok!

Lövésem sincs a vasúthoz, de ez azt írja, hogy ütközők közötti hossz: 21600 mm.

sinmaniakusok.storeking.hu/hu/vasut/31-55-0824_tadgs.htm
Phoenix89 564290 2014. július 28. 17:28
Válasz erre
Én nem értek a vonatokhoz, de ezen én is fennakadtam. Egy vagon mondjuk 10 méter, de csak saccolok, az akkor is 200 méter...
medor 564289 2014. július 28. 17:03
Válasz erre
20 vagon+mozdony.Az 500 méter?Nem kötekedni akarok,csak a mozdony sem egy erőgép.
Sennás 564283 2014. július 28. 16:11
Válasz erre
DSC_0189_1200
DSC_0189_1200

Semmi önajnározás:)
Csak a napokban "lelőtt"egy spotter ahogy Nádudvarról visszafele jövet az üres műtrágyás kocsikkal.Közel 500méteres vonattal.
vlevi 564179 2014. július 26. 22:58
Válasz erre
Nekem a Nyíregyházáról készült képek azért fontosak, mert rajta van a házunk. A porfelhő legszélén.
Podva 564178 2014. július 26. 20:33
Válasz erre
Szia
Valamennyi a fortepan.hu-ról való. És az itt lévő "portfólió" nem is teljes... :)
Üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.