/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Sebi 564106 2014. július 25. 00:53
Válasz erre
a
a
b
b
c
c

Sziasztok!

Jó látni, hogy azért nyáron is folyik az "építkezés". Én csak egy egész apró dolgot építettem mostanság. Illetve kettőt. Igazából így van most kész a hajó teljesen.
Gyuri! A reflektorba hány wattos égőt fogsz tenni? Mert ha jól látom már csak az hiányzik belőle :)
Atunál pedig úgy látom abba az irányba halad a dolog, hogy hamarosan küldheti a képeket a Revellnek, hogy ilyen makettet kellett volna kiadni.
TAMÁS78 564059 2014. július 24. 13:34
Válasz erre
Szia,

már most nagyszerű a részletesség az eredeti öntvényhez képest.
atu71 563909 2014. július 22. 12:22
Válasz erre
d
d
d1
d1
e1
e1
e2
e2
e3
e3
e5
e5

Hali,
A kepek :)
atu71 563908 2014. július 22. 12:21
Válasz erre
Hali,
Latom azert szepen mindenki benne van a ''munkaban'' :)
zs180, ezek a vasak nagyon felfogjak dobni,varom a folyt.
A felsotest ebben az allapotban van keszen,meg a ketto RB csovet kell feltennem es vege,mindent lecsereltem ujra keszitettem.
Alapoztam surfacer 1000-rel es most egy kicsit hagyom pihenni ugy is utanna akarok nezni pontosabban a festek szineknek,a Revellt nem akarom hasznalni.Viszont az utobbi idoben megjelent tobb gyarto tobb szinu keszlete esetleg ezekbol keresek valamit.
zs180 563885 2014. július 22. 09:40
Válasz erre
IMG_1705
IMG_1705
IMG_1706
IMG_1706
IMG_1707

magasítás sztirol lappal
IMG_1707
IMG_1708

a bal oldali megmagasítva, a jobb oldali kiszélesítve
IMG_1708
IMG_1709
IMG_1709
IMG_1711

lealapozva
IMG_1711
IMG_1714

A pozíció: kithez való, B pozíció feljavítóból való torony
IMG_1714
IMG_1715
IMG_1715
IMG_1719

balról jobbra az evolúció stádiumai
IMG_1719
IMG_1720
IMG_1720
IMG_1722

Igen, az ott egy gyufa!
IMG_1722
IMG_1723
IMG_1723

SSZABI, reméltem, hogy vörös lesz a hátsó kémény...
Én közben tovább haladtam,kész lett a két 24"-es dupla fényszóró, szintén átlátszó, kívülről ezüstre festett húzott szálból.
Nagyon kicsik (bár így is kissé túlméretesre sikeredtek), ezért nem látszik a képeken, de ez a technika elég jól megjeleníti a lámpák üvegét.
Ezután nekifogtam a fegyverzet elkészítésének. Már a fő lövegtornyok kiválasztása is gondot jelentett - háromféle volt, az eredeti, a törzs eltörése után rendelt második kitből való (különbözik, jobban részletezett, mint a korábbi - ilyet műanyag kiteknél nem látunk), illetve a feljavító készletből való.
Az eredeti túl lapos volt, a feljavító készletből való meg túl keskeny. Nehéz volt eldöntenem, melyiket válasszam, ezért az előbbit megmagasítottam, az utóbbit megszélesítettem sztirol lap hozzáragasztásával. Lealapozva lehetett csak összehasonlítani őket. Végül a második kit tornyai mellett döntöttem, megmagasítva, a tetejükön maratott plusz páncéllemezekkel, ám emiatt a kémlelőnyílásokat és távmérő házát át kellett helyeznem. A képeken a négy torony az építés különféle stádiumában látható (réz lövegcső, csak úgy rákent, illetve majdnem készre faragott "blast bag" Neoflexből).
Végül a két 3"-es légvédelmi ágyú - csodás kis maratott gyöngyszemek. Nem igényeltek feljavítást, egyedül a műgyanta lövegcsövet cseréltem le fémre.
Folyt. köv.
P.Gy.
SSZABI 563725 2014. július 18. 18:43
Válasz erre
Szia!

Köszönöm, ezt az oldalt el is felejtettem, pedig régen lementettem már amit írtak rajta... Ha jól értelmezem akkor maradnak a toronytetők sötét színűek, körök nélkül, a hátsó kémény meg piros ahogy terveztem.
hergert 563656 2014. július 17. 15:01
Válasz erre
Illetve itt olvashatsz pár érdekes dolgot!

www.sms-navy.com/paint/sms_paint-overview.htm
hergert 563655 2014. július 17. 15:00
Válasz erre
Szia SSZABI!

Én úgy tudom, hogy a tornyokra a fehér köröket csak 1917 októberében festették fel.

Üdv.: Herger Tomi
SSZABI 563653 2014. július 17. 14:45
Válasz erre
SMS_Derfflinger-BatDam_02Jun1916
SMS_Derfflinger-...

Üdv!

Egy kis segítséget kérnék. A német hajókra a jütlandi csatában milyen szisztéma szerint festették fel a tornyok tetején lévő fehér kör jelzéseket? Az 1917-19-es képeken a Derfflinger-en látom, hogy minden torony jelölve van, de 1916-ban is így volt ez a csata alatt? Mert ezen a képen a hajó látszik Jütland után, és én nem látom a jelzést...

Előre is köszönöm a segítséget!

Zs180! Írtam mailt a Zrínyi ügyében ;)
zs180 563482 2014. július 14. 00:20
Válasz erre
Nem is tudom, lehet, hogy eladnám a Zrinyit. Beszéljük meg privátban.
E-mail címem: pekgyuri@gmail.com.
Egyébként van egy könyvemben egy Prasky-féle rajz a Radetzky-ről: felül és oldalnézet, valamint bordarajz. Le van kicsinyítve, de használható - ezt szívesen kölcsönadom fénymásolásra.
atu71 563446 2014. július 13. 16:13
Válasz erre
c7
c7
c9
c9
c8
c8
c6
c6
c4
c4
c2
c2

Hali,
Jol megodolgoztam a fedelzetet :),a korlat keszen van tartok es rogzitok szinten fenn vannak.A kotelzet szandekosan log mert az eredetin is ilyen volt, persze azert hianyoznak kulombozo tartok.98 %-ban forrasztottam es csak ketto darab csovet kellett a vegen ragasztani.A tarodobozt is feljavitottam mert a zarakat nem tudnam rogziteni,a zsanerok szinten fenn vannak.
A kabinrol eddig nem sikerult erdemi fotot kesziteni,sz.tem ha a vilagitas benne lesz akkor megtudom oldani.
SSZABI 563335 2014. július 12. 08:49
Válasz erre
Szia!

Viribus Unitis-hez nekem is megvan, a Radetzky rajzokra viszont vadászok még :)
Az NNT Zrínyit honnan tudnám megvenni? Vagy esetleg Te megválnál a Tiedtől? Ha igen, megveszem :)
Néztem papírmakettben is, de őszintén szólva nem nagyon szeretnék azzal pepecselni megint, elég volt a Tegetthoff is...

Üdv!
zs180 563334 2014. július 12. 08:31
Válasz erre
Nekem van egy NNT Zrinyim, meg egy Prasky-féle tervrajzcsomagom a Viribus Unitis-ról...
atu71 563306 2014. július 11. 20:01
Válasz erre
b1
b1
b2
b2
b3
b3

Hali,
SSzabi,szep munka talan egy keves feher fodrodozas kellenne a hullamok tetejere.
A jarornek a negyresze keszen van,de valoban csak a nagyobb resze.A kissebb dolgok meg most jonnek amik igazan elviszik az idot az epitesben,de azert mar kezd korvonalazodni hogy hogyan is fog kinezni.
Persze a feste meg nagyon sokat dob rajta,es nem utolso sorban a koszolas.A tobbi kep mar feher haterrel keszul :)
SSZABI 563263 2014. július 11. 11:19
Válasz erre
Üdv!

Igyekszem minél szebben megcsinálni az egészet :)
Pont most néztem az ebay-en, hogy a Flyhawk kiadott egy elég részletes maratáscsomagot a hajóhoz, de én azt már nem szerzem be, esetleg még egyszer megveszem majd valamikor...

A torpedóvédő háló nem cipőfűző, hanem annál vékonyabb zsinórból készül majd, ilyenek vannak a kabátokon vagy nadrágokon, csak találtam egy egész vékony kivitelt.

Illetve most néztem, hogy a Kombrig készül kiadni a Viribus Unitis-t 1/700-ban is, talán nem lesz olyan borsos ára, mint a nagyobb verziónak...

http://combrig-models.com/index.php/coming-soon/22-coming-soon-700/387-viribusunitis

Még egy kérdésem lenne: nem tudjátok honnan lehetne beszerezni 1/700-ban Radetzky-t vagy Zrínyit? Esetleg valakinek van Prasky-féle tervrajzcsomagja a hajók valamelyikéről?

Üdv!
Sebi 563062 2014. július 7. 22:10
Válasz erre
Sziasztok!

Látom azért nyáron is van haladás. Csak így tovább uraim!
Tanúsíthatom, hogy a Derfflinger jó kis makett és tényleg megéri az árát :)
TAMÁS78 563055 2014. július 7. 20:26
Válasz erre
Más jellegű, mint amiket általában látni, és már csak ezért is jó.
zs180 563052 2014. július 7. 19:36
Válasz erre
Wow! Egy Derfflinger! Hát igen, "az én időmben" még nem volt Flyhawk kit..
Megéri az árát, nem sokkal rosszabb a Kombrig-nál, de jelentősen olcsóbb.
Jól néz ki, és a víz is szép. Baumann mester a cipőfűzőt ajánlotta?
P.Gy.
SSZABI 563043 2014. július 7. 17:04
Válasz erre
derfflinger 001
derfflinger 001
derfflinger 002
derfflinger 002
derfflinger 003
derfflinger 003
derfflinger 004
derfflinger 004

Sziasztok!

Először is minden elismerésem az épülő csónakokért, mindent nyomot követek, csak időm nincs irkálni...
Én is lassan haladok a Flyhawk 1/700-as Derfflinger-rel. A makett az alapcsomag, de még így is van benne kis maratás, ami szerintem az egyébként is szép makettet még szebbé teszi. Elégnek is érzem ebben az esetben ezt a mennyiséget, nem próbálkozok meg Zs180 szintű feljavítással :D Még a felépítményt kell majd festenem, meg az apróságokat rátennem, illetve a torpedóvédő háló kábeleit, meg magát a hálót majd, amire Jim Baumann adott egy ötletet, de még nincs kész.

A víz most saját elképzelés eredménye. Sajnos ez a műgyantás dolog nekem elég macerásnak tűnik, az akvarellpapír meg kicsit kevésnek tűnt, ezért a következőt csináltam: hungarocell alapra kinyújtott levegőn száradó gyurma darabkákat tettem fel, majd rögtön egybedolgoztam ezeket, és kis kanálkával csináltam a hullámokat a tetejére (a tajtékhullámok még odébb vannak, mert még a hajó sincs az alapra ragasztva, a könnyebb szerelhetőség érdekében).
Aztán mivel a gyurma néhol repedezett száradás után, neoflex-el tömítettem a hézagokat, utána festettem akrilfestékkel a víz színét, majd fogtam és lekentem az egészet magas fényű Trinát fa lakkal. Akril tömítőből lesznek a tajtékhullámok majd.

Van még hova fejlődni bőven, de eddig nekem elég tűrhető az eredmény.

Üdv!
TAMÁS78 562919 2014. július 5. 16:46
Válasz erre
Jó ez, csak a címsorban vmiért kiveszi a kettőspontot, azt kell beleírni.
hatvanilaci 562916 2014. július 5. 16:28
Válasz erre
hatvanilaci 562915 2014. július 5. 16:27
Válasz erre
Szép napot mindenkinek!
A jó Isten sem tudja miért,de egyáltalán nem tudok képet ide betenni,így megpróbáltam linket beilleszteni,hogy miként is áll eddig a Bismarck.
https://www.facebook.com/photo.php
Üdv!
zs180 562898 2014. július 5. 11:41
Válasz erre
mws013

balra a kit eredeti fényszórói, jobbra az Artist Hobby sokkal szebb műgyanta kiegészítői láthatók
mws013
IMG_1698

belsejük kifúrva, kifestve
IMG_1698
IMG_1699

gyűrűk + átlátszó húzott szál
IMG_1699
IMG_1703

kész 1
IMG_1703
IMG_1704

kész 2
IMG_1704

atu71, ambíciózus építés a Tied, a világítás biztosan nagyon feldobja majd.
Forgacs, köszönöm szépen!
Most nyáron sok minden egyebet lehet csinálni makettépítés helyett - ez is lehet oka a lassú haladásnak.
Én elkészültem a fényszórókkal. 1919-ben a Tiger 8 db 36"-es és két darab dupla 24"-es fényszóróval volt felszerelve. A kitben az előbbiek voltak benne, érdekes módon a törzs eltörése miatt rendelt második kitben az utóbbiak.
A feljavító készlet szebb műgyanta 36"-osokat használtam fel, kifúrtam és ezüstre festettem a belsejüket, majd méretre vágott, polírozott elejű átlátszó húzott szálat helyeztem beléjük, melyre drótból hajlított gyűrű került.
A feljavító készletből vett tartók és állító kerekek segítségével feldíszítve elkészültek a fényszórók. A 24"-es duplákat magam építettem szintén átlátszó húzott szálból, ezekről később teszek fel képeket.
P.Gy.
lucky 562895 2014. július 5. 11:10
Válasz erre
atu71 562886 2014. július 5. 08:20
Válasz erre
lucky 562863 2014. július 4. 22:00
Válasz erre
szia Atu71
Ezek szerint célba ért a szándékom.

Beszerzéshez tudom javasolni:
www.hestore.hu/
Valószínű van ettől olcsóbb hely is, de ott minimális rendelési mennyiség van, ráadásul nincs ennyi minden

www.hestore.hu/cat_375.html
www.hestore.hu/cat_405.html
atu71 562804 2014. július 3. 20:18
Válasz erre
Hali,
Igen hasznos volt a szamomra amit irtal a Ledekrol,amit most teszteltem az nagy fenyu es nekem szort fenyu kell.
Tehat ezen az alapon indulok tovabb,koszi az infot.
lucky 562765 2014. július 2. 22:00
Válasz erre
Még annyit a fehér ledekhez: van hideg ill meleg fehér is. A ledek többsége hidegfehér ( kékes fényű).A meleg fehér sárgás, izzószerű fényű.
lucky 562761 2014. július 2. 21:42
Válasz erre
lucky 562760 2014. július 2. 21:39
Válasz erre
Uraim!
Led ügyben:
A led árammal megy, nem feszültséggel. Feszültség azért kell neki hogy elég áramot hajtson át rajta. Ha ez a feszültség eléri a nyitófeszültséget a led világítani fog, de úgy fog viselkedni mint egy darab drót.Ez zárlati áramot jelent, ami tönkre fogja tenni a ledet ( nekem volt olyan 0603-as tokozású smd ledem ami felrobbant a túláramtól, igaz csak egyszer).És igen, sütöttem már meg 5mm-es ledet is...
10 max 15 mA-rel érdemes számolni, az általános ledeknek 20mA táján van a maximuma, színtől függetlenül.
A nagy fényűeket nem javaslom, mivel ezek sugárzási szöge kicsi.Inkább a szórt fényűeket ( 120 fok) lenne érdemes használni.
Érdemes a soros elrendezést választani ( táp ellenállás led táp), és több ilyen egységet párhuzamosan kötni, a led fizikája miatt. Lehet még több ledet sorba kötni de ahhoz magasabb tápfeszültség kell.
Ajánlom a 0603-as ledeket azok kicsi ( 0,8*1,6mm 0,8 vagy 1,1 mm magasság) mérete miatt. Ezekre 0,2 vagy 0,15 mm-es tekercselő huzalból ( zománcszigetelésű) lehet vezetéket készíteni.Ehhez jó egy kis méretű hőfokszabályzású páka max 240 fokon.Forraszanyagként a jó öreg 40-60-as ónt javaslom.
Rögzítéshez speciális pillanatragacsot,epoxi vagy faragasztót, javasolok.

linkek a számításhoz
www.hobbielektronika.hu/segedprogramok/ www.hobbielektronika.hu/segedprogramok/
www.hobbielektronika.hu/segedprogramok/

Ha további segítség kellene:
tams.lukcs22 kukac gémél.com
atu71 562710 2014. július 2. 07:35
Válasz erre
Hali,
Koszi a javaslatokat,
Vasarnap ota tesztelek (folyamatosan vilagit) egy ledet harom db. 1,5 voltos elemmel,es gond nelkul uzemel,az elemeket pedig valoban csak az alapban tudom elrejteni,es meg kell majd egy jo tarto is amin atvezetem a kebeleket.
Forgacs 562599 2014. június 30. 11:10
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

atu71!
Hány darab LED-el gondoltad a világítást? Minden a LED-ek számának és azoknak a paramétereinek a függvénye! Azok alapján lehet számolni.

zs180!
Egyszerűen fantasztikus az épülő Tiger cirkálód!
Gabusch 562502 2014. június 28. 18:01
Válasz erre
Ha elég vastag a fa alap, akkor tudsz bele marni egy üreget 3 db AAA elemnek és a tartójának. Egy 0,25-ös érpár pedig bárhol elvezethető. Gondolom, valami csak hozzáfogja a hajót az alaphoz. A magam részéről pl. azon gondolkozom, hogy a polipos (eeegen, tudom, tintahal) Nautilusomat úgy fogom világítani,hogy az állat egyik lábába teszem a drótot. Fasza munka lesz, mert még valami csatlakozókat is kell rá applikálnom, mert ugye a hajót, meg a mintahalat külön kell festeni és a lábába nem tudok kanyargós lyukat fúrni szerintem, pedig az lenne a legegyszerűbb, mert akkor simán letolnám rajta a drótot és kész. Így meg azon gondolkoztam, hogy marok bele egy vékony árkot, amiben a drótot vezetem és puttyval tömítem, majd újrakarcolom a mintázatot. Szerencsére nem el lehet rejteni a kanyargós csápok között.

Van még egy módszer, amikor két tekercset helyezel egymás fölé és ezzel viszed át a delejt, de ugye ekkor is marnod kell a talapzatba az elemeknek, meg a tekercsnek, illetve kb. 4-5 cm lehet a maximális távolság a tekercsek között.

Ha dioráma lesz, azaz a hajód vízen áll, akkor a legegyszerűbb, ha átmarod a talpát és a hajó alját is egyben, így azt teszel a hajótestbe, amit akarsz. Máskülönben szinte kizárt, hogy meg tudod oldani az elemcserét úgy, hogy annak ne legyen nyoma a felépítményen - amit nem fognak neked díjazni, az fix.

Én, ha a Picekkel vacakolok, akkor USB-ről hajtom meg 5V-tal a breadboardot és rendszerint 330 ohmos ellenállásokat használok. Azért mert ezt nyomta a kezembe hozzáértő barátom, de úgy tudom, van valami összefüggés az értékek és a LED között - azaz erősen a felhasznált LED függvénye is.
atu71 562475 2014. június 28. 13:39
Válasz erre
Hali,
Fa alapja lesz,igy ez nem ok.,akkor egy ujabb kerdes :)
Milyen ellenalas kell hozza ?
A masik hogy versenyre megy,tehat semmi nem ladszothat,ezert sz.tem a testben kellene elhelyezni,de ezen meg agyalok.
Viszont ez a lampa nem egyszeru eset.
Gabusch 562474 2014. június 28. 13:24
Válasz erre
Mire akarod állítani? Az elemet cserélni kell, teljesen mindegy, hogy milyen, ezért azt a talapzatba célszerű tenni. Onnan meg simán két marha vékony drótot fel a LED-hez, de valami ellenálláson át, ami megint bárhol lehet. Szóba jöhet elem helyett külső táp is, annak a csatlakozója kicsi, vékony talapzatba jobban elfér.
atu71 562454 2014. június 28. 07:49
Válasz erre
Hali,
Van valamilyen jo otletetek hogy hogyan lehet vilagitast beszerelni a fulkebe,
gondolom egy led eleg lenne,csak az elemet is hol helyezzem el mert azt tudni kell cserelni,es milyen elem legyen?
Mivel tul sotet lesz a kabin es amugy sem nagy a ter,es attol felek nem sok minden latszodna belolle.
atu71 562220 2014. június 23. 15:55
Válasz erre
b1
b1
b2
b2
b3
b3
b4 - Copie
b4 - Copie
b5
b5

Hali,
Lassan a vegehez kozeledik a felso resz,korlat tartok is felkerultek,es egy uj lampa mert az eredeti nagyon rossz volt.A kurtot meghagytam igaz javitgattam egy kicsit,ezt rezcsevel rogzitettem,a lampa szinten rezet katott tartonak es rezhuzalt a kabelnek.
Jelenleg a belso teret keszitem el,a kormany es a szek mar keszen van,lassan lefestem szinnel a kabint is, mentoov tartok is elkeszultek.
Csinaltam egy probat, hat ilyen ezt is lehet majd tomiteni ha osszeragasztom,plusz kisse huzatni kell mert nem teljesen parhuzamos.
zs180 562143 2014. június 22. 00:45
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm a dicséretet.
narn08, az alkatrészek a festés megkönnyítése céljából rá vannak ragasztva a kartonlapra, ahol elég a felület, ott kétoldalas ragasztóval, ahol kicsi, ott pillanatragasztóval.
P.Gy.
atu71 562119 2014. június 21. 15:13
Válasz erre
Hali,
Csak csatlakozni tudok az elottem szolokhoz,nagyon szepen formalodik es elkel a sok turelem is.
TAMÁS78 562114 2014. június 21. 10:56
Válasz erre
narn08 562112 2014. június 21. 10:55
Válasz erre
Ilyenkor elszégyelli magát az ember, hogy nem tud ilyet ... :)
Nagyon szépen haladsz.
Hogy rögzíted azokat a pici alkatrészeket, hogy nem borulnak el, esnek le ?
zs180 562103 2014. június 21. 00:37
Válasz erre
001
001
002
002
003
003
004
004
005
005
006
006
007
007
008
008
009
009
010
010
012
012

Sziasztok!
Én is bekapcsolódom az újra felélénkült fóruméletbe.
Lassan haladok a Tigerrel: elkészültek a fényszóró-platformok, egy az első és második kémény közé, kettő a harmadik kémény mellé, egy mögé fog kerülni. Ez utóbbi szép kis maratásos móka volt, mert a belseje is látszik majd, ezért az azt alkotó összesen hat szintet az összeállítás előtt le kellett fújnom.
A két első kémény közötti platformon levő kis megfigyelő-állások(?)fényképek alapján lettek kialakítva, majd mikor majdnem kész volt a kis egység, sikerült az asztalról lesodornom és ugyanazzal a lendülettel rálépnem.
Nem tudtam rávenni magam, hogy újra felépítsem, inkább kiegyengettem, de már nem lett olyan szép szabályos, mint annak előtte...
A főárboc injekciós tűből, a 15 darab csónak (és egyéb) daru-rúd az Albion Alloys különféle fémcsöveiből, a kis hengeres távírófülke maratás-darabokból készült.
Mivel nem akarom nyújtani a festési fázist, a parancsnoki híd-tripód árboc-fighting top komplexum építését a végére hagyom (itt már elő kell venni a szórópisztolyt) és előbb a fényszórókat, majd a fegyverzetet, utána a csónakokat szándékozom kidolgozni.
P.Gy.
atu71 562097 2014. június 20. 20:17
Válasz erre
Hali,
Koszi iparkodom,probalom kihozni a legjobbat belolle,mondhatni meg jo is hogy ilyan ''ures'' mert igy konnyebb ujra epiteni,es kialakitani.
Szerencsere van jo es boseges foto allomanyom,lassan mar kezdem a kabin festeset hamarosan fotok.
hatvanilaci 562089 2014. június 20. 19:02
Válasz erre
Így nem tudom megmutatni,hogy hol járok a hajóval,ha semmire nem reagál a képfeltöltés...
Batka 562079 2014. június 20. 17:10
Válasz erre
Szia!

Azt hiszem ez egy dilemma. Mondjuk mivel kiállításra vagy versenyre biztosan nem vinném, azt hiszem maradok a Gunze 83-as színnél. Főleg, hogy találtam egy ilyen képet, ami ugyanez a szín.www.shipmodels.info/mws_forum/download/file.php

A fakítást meg nem biztos, hogy el tudnám végezni olyan minőségben, ami elvárható lenne.

De azért köszi a tippet és az infót.

Üdv,

Batka
brumi_na 562076 2014. június 20. 15:36
Válasz erre
Szia!

Nagyon szépen haladsz a hajóval, tetszetős!
Megnéztem az orgon is, mert azon a fórum jellege miatt, egyben van az építés menete.

Attila
brumi_na 562075 2014. június 20. 15:33
Válasz erre
Szia!

Ez egy érdekes történet. Megnéztem én is az ajánlott színeket, és a 83-as meg is felelt volna. De miután elég éles kritikát kaptam annak idején a méretarány miatti fakítás hiánya miatt ezért elkezdtem fakítani. Ráadásul annyira nem tetszett, így ahol lehetett visszamostam és a számomra bevált Humbrol festék lett az alap. Ha jól emlékszem a 156-os. Na ezt ismét fakítottam, de itt a fórumon is egybehangzó vélemény szerint (és utólag azt mondom én is hogy igaz volt) alapján túl jól sikerült a fakítás. Mivel a hajó akkor már nem biztos hogy további visszamosást elbírt volna, ezért inkább nagyon sötét szürkével ködöltem. Ezen okokból kifolyólag nem tudom megmondani az árnyalat színét. Nekem ezek után úgy tűnt, hogy ez most éppen jó alap lesz egy halvány paszteles fakításhoz.

Végezetül pedig ebben az esetben annyira nem jártam jól azzal, hogy a nagyvilágban alkotó makettező társak munkáit végignéztem, hiszen akkora szórást mutat az egyes munkákban használt színek árnyalata, hogy az elképesztő. Így, csak nagyobb lett a zűrzavar, hogy milyenre piktorkodjam.

Üdv.:
Attila
hatvanilaci 562052 2014. június 20. 03:17
Válasz erre
Miért nem tudok képeket feltenni?
sanyi 562041 2014. június 19. 19:06
Válasz erre
Természetesen a cím lemaradt... Érdeklődni: axe8299kukacgmail.com
sanyi 562040 2014. június 19. 19:05
Válasz erre
Kép0931
Kép0931

Sziasztok!
Gazdit keres ez a makett, mert jelenlegi tulajdonosa nem tervezi megépíteni. Dragon 1:700 Tirpitz. Nagyon szép kis makett, ad maratást is. A készlet bontott, de érintetlen, a zacskók bontatlanok. 4500Ft+ajánlott posta, vagy személyes átvétel Orosházán.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.