/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98.
Freddy 528826 2013. március 19. 10:31
Válasz erre
Az elsőt nem tudom, talán egy 170-es Merci, a harmadik egy Opel Kapitan, érdekes a katonai festés. Köszönjük a képeket!
Bogesz 528805 2013. március 18. 21:53
Válasz erre
Bognár Géza honvéd
Bognár Géza honvé...
Bognár Géza honvéd
Bognár Géza honvé...
Bognár Géza őrvezető
Bognár Géza ő...

Akkor én is feltöltök 3 képet. Nagyapámról készültek. Ő túlélte a háborút, hadifogságba esett és 1948-ban tért haza.

Egyébként autószerelő lévén műszaki alakulatba sorozták be. Ha a családi legendárium nem téved, akkor a 113-as műszaki szervonatba. Erről az alakulatról szeretnék többet megtudni, esetleg bajtársakról képeket szerezni.

Ja, és, hogy ne legyen teljesen OFF a hozzászólásom: milyen járművek láthatóak a képeken (már amelyiken van egyáltalán)?

Üdv,
Bogesz
romsitsa 528781 2013. március 18. 19:04
Válasz erre
Csodálatos képek, ezer köszönet értük.

üdv

ad
börni75 528772 2013. március 18. 18:31
Válasz erre
img008
img008
img009
img009
img012
img012
img013
img013
img016
img016
img017
img017
img020
img020
img021
img021
img038
img038
img039
img039
img053
img053
img054
img054
img073
img073
img074
img074
img075
img075
img076
img076
img077
img077
img078
img078
img004
img004
img005
img005
nagykep
nagykep
nagykep (1)
nagykep (1

Sziasztok!
Igaz, hogy nem mindegyik jármű, de szerintem nagyon érdekes képek. Egy kollégám dédapjának, Szarka László honv. kürtösnek a hagyatéka. Sajnos a háború végét nem érhette meg, az utolsó napokban esett el Balatonalmádiban.
romsitsa 528729 2013. március 18. 09:59
Válasz erre
Hali,

kb. ennyit tudunk a magyar tigrisek festéséről. Folttérkép nem létezik, helyesebben amiket eddig láttam azok nem stimmeltek.

www.tiif.de/board.php

Üdv

ad
Elnar 528703 2013. március 17. 21:02
Válasz erre
Kamovos 528692 2013. március 17. 20:17
Válasz erre
LK II.jpeg
LK II.jpeg
Ford Tfc
Ford Tfc
Ford T
Ford T
Ford T mentő
Ford T ment

Sziasztok!

Ha magyar LK. II-t szeretnék készíteni, milyen színűre fessem?

Valamint azt is szeretném tudni, hogy volt-e nekünk Ford T modellből páncélozott járművünk, platós vagy mentő.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
Kamovos 528690 2013. március 17. 19:58
Válasz erre
Szia Emerick!

A 528630 hszemben feltett kérdésre nem tudsz véletlen referálni? :)

Üdv: kamovos
Kamovos 528689 2013. március 17. 19:57
Válasz erre
Szerbusztok!

Köszönöm szépen mindkettőtök segítségét.
Ezen megvilágításból akkor nem lesz belőle magyar kocsi. :(

Üdv: kamovos
Emerick 528685 2013. március 17. 19:44
Válasz erre
Stét!

A Büssing A5P nem volt a MKH-ben. Amit lacipapa említett, az a Ganz-Fross-Büssing 3 tonnás tehergépkocsira szerkesztett pcgk, de az más tészta.

I.
lacipapa 528662 2013. március 17. 17:19
Válasz erre
Szia!
Én 2db,magyar Büssing-Fross pc.gépkocsiról olvastam.Az osztrák-magyar hadsereg számára készültek.A Büssing teherautók megerősített alvázára építették.A monarchia összeomlása
után 2 példány a magyar állam birtokába került.1919 őszén a Lehár-különítmény használta.A trianoni béke megkötése után a két pc.autót Szombathelyen rejtették el.1922
után engedélyezték a két gépkocsi használatát, rendfentartási célokra.1923-tól a rendőrség,1927 után a honvédség tulajdona lett.1930-as évek elején selejtezték.Röviden ennyi,amit a magyar Büssingről tudok,ha erre a típusra gondoltál.
Üdv,Laci
Kamovos 528655 2013. március 17. 15:28
Válasz erre
Természetesen a mienkére lennék kíváncsi, ha volt nekünk. :)
Kamovos 528654 2013. március 17. 15:27
Válasz erre
Büssing A5P 00
Büssing A5P 00

Kép le maradt valamiért. :(
Kamovos 528653 2013. március 17. 15:26
Válasz erre
Sziasztok!

Az Osztrák-Magyar Monarchiának volt Büssing A5P páncélozott járműve?
Ha igen akkor milyen színű, szürke vagy zöld?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: Kamovos
Kamovos 528630 2013. március 17. 12:13
Válasz erre
Tigris
Tigris

Szia Elnar!

Köszönöm szépen a segítségedet!
A torony számozás milyen színű lehetett?
Fehér, piros?

A képen látható festés hiteles lehet?

Segítségedet előre is köszönöm.

Üdv: Kamovos
Elnar 528523 2013. március 16. 08:52
Válasz erre
Talán az egyik filmhírasóban szereplő 301-es háromszínű. Meg talán a 114. De elég halványak a fotók, és nem vagyok experte, szóval csak annyi a biztos, hogy nem egyszínűk.
Kamovos 528414 2013. március 14. 22:56
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen a segítségeteket!

Következő kérdésem az lenne volt-e nekünk háromszínű Tigrisünk?
(Sárga-Barna-Zöld)
Ha igen, akkor található-e valahol, hozzá való folt térkép?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
romsitsa 528309 2013. március 13. 12:15
Válasz erre
Hali,

nézd végig ezeket a képeket, a rögzítők alakja jó a Bronco maketten, két kivétellel.
A csákány és kalapács rögzítése békazáras
Az emelő felső rögzítőeleme (amit fotómaratásból hajlítottak) eredetileg öntött és az élei-sarkai le vannak kerekítve.

A kalapács-csákány első-hátsó rögzítői egy közös lemezen voltak rögzítve és azt csavarozták a testhez.

toadmanstankpictures.blogspot.hu/2012/06/build-up-pics-of-broncos-new-hungarian.html

Üdv

ad
migi 528296 2013. március 13. 09:09
Válasz erre
40.m-turan-4933-1
40.m-turan-4933-1
turan_i_2
turan_i_2
turan1
turan1

Hát feladtad a leckét , nehéz abból a kb 100-150 képből ami fönt van olyat is találni amin jól látszik amit keresel , de szerintem ezeken látható a felhelyezés ,
migi 528293 2013. március 13. 08:51
Válasz erre
7b952c21095ae1d9
7b952c21095ae1d9

Pedig a Google segít , jó barát .
Kamovos 528291 2013. március 13. 08:40
Válasz erre
Google Csajok
Google Csajok

Sziasztok!

Már megint bajban vagyok, és a Google barátnőim sem segítenek! :(
A 40M Turán és a 41M turán készítésénél ott tartok, hogy ásó kapa nagyharangot tenném rá! :)
Az ásót ás a pájszert feltudtam tenni a bal oldalra.
De a csákány és az emelő helyét nem találom a Googles csajok által mutatott képeinken.
Tudna valaki nekem eredeti képet feltenni ahol látható?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: Kamovos
Kamovos 528008 2013. március 9. 22:42
Válasz erre
Szia Emerick!

Kár! :(

Googlizom rendesen. :)

Először azt a definíciót állítottam fel, hogy "A Ford-BB az a Ford-AA amiben 8 hengeres motor van".
Aztán elvetettem, mert jelentős különbségeket látok a motor hűtőmaszkján, és a borításon is.
Aztán találtam egy oldalt ahol találtam olyan 1932 Ford-BB Modelt amin hasonló az eleje mint ami nálunk volt.

Most pedig jött életem párja, hogy aludni szeretne. :)

Joccak!
Emerick 528005 2013. március 9. 22:02
Válasz erre
Stét!

Nem, nem voltam Szolnokon. Sőt, Móvárra sem merem azt állítani, hogy ott leszek. :)

Ford AA és BB köt jónéhány különbség van. Kezdve azzal, hogy AA-t a német gyárak soha, ellenben BB-t kizárólag Kölnben gyártottak. +jónéhány apróság. :) De gugli a barátunk, találni néhány etalon fényképet, ami elegendő lehet. ;)

I.
Kamovos 527920 2013. március 8. 21:39
Válasz erre
Sziasztok!

Mi a különbség a Ford-AA és a Ford-BB között?
Hosszúságuk, szélességük azonos?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
Kamovos 527917 2013. március 8. 21:25
Válasz erre
Szia Emerick!

Köszönöm szépen a válaszod!

Ezek szerint tévesen hittem, hogy a németek által átadott kocsik német gyártásúak is voltak. :(

Mivel németektől kaptuk őket,ezért gondoltam, hogy a keretantenna is rajta volt.
Igaz ilyen képet én sem találtam magyar kocsiról. :(
Kár, pedig mutatósan néz ki vele. :)

Azt tudom, hogy a nagy hatótávolságú rádiózáshoz kell a keret antenna.
A BTR-60-as is azért kapott keretantennát. :)

A bot antennából a kocsi bal elején és a jobb hátulján volt csak?

A ládát most már nem teszem fel rá marad láda nélkül. :)

Üdv: kamovos
Ui: Szolnokon voltál szombaton?
Emerick 527909 2013. március 8. 20:30
Válasz erre
Stét!

A német keretantennás Panzerek a német híradó osztályok rádiós Panzerei voltak. Kvázi mozgó vezetési pontok voltak, nagy hatótávósálgú berendezésekkel.
A magyar terminológia szerint T-38 közepes harckocsi (nem tank!) volt a nevük. A német megszállás alatt is ugyanott, a cseh Skoda és Praga üzemeiben készültek ezek a Panzerek.
A páncélos alakulatoknál lévő parancsnoki harckocsik voltak botantennásak és frontgéppuska nélküliek.
Szóval a m. kir. Honvédségben német páncélos alakulatoktól átadott T-38-asok voltak, minden bizonnyal vegyesen F és G változatok. A láda megléte szerintem alváltozathoz volt köthető, de volt, ahol átvétel után (már magyar felségjelzéssel ellátva) kerültek fel. A benzinkannák pedig a teherautókra voltak jellemzőek, onnan is van a magyaros becenevük. :)

I.
Kamovos 527881 2013. március 8. 15:02
Válasz erre
Szia Gyuri!

Úgy tudom nekünk német gyártásúak voltak és nem cseh.
Csak minálunk volt T-38 a neve.
Az az egy + rádió az ami miatt keretantennát kapott tudtommal.
De mivel nem vagyok benne biztos ezért kérdeztem.
A németeken volt biztosan.

Üdv: Jani
papgyuri 527880 2013. március 8. 14:52
Válasz erre
Jani!
Szerintem a Skoda 38(t) tankra gondoltál...
Nem emlékszem, hogy láttam volna keretanrennás kocsit, a PK-ik + botantennával voltak szerelve, és hiányzott a hk. vezető mellől a homlokgéppuska a + rádió miatt...
Üdv,
Láda a baloldalon hol volt, hol nem...
Kamovos 527858 2013. március 8. 07:29
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a magyar tulajdonú T-38 parancsnoki kocsikon milyen színű volt a keret antenna?
A: egyszínű a kocsival.
B: fekete.
C: homokszínű.

A torony mögött volt-e üzemanyagos kanna tartó, a motor borítástetején?
A: igen.
B: nem.

A kocsi menetirány szerinti bal oldalán elől volt-e a nagy hosszú láda?

A: igen.
B: nem.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
lacipapa 527401 2013. március 2. 21:23
Válasz erre
Szervusztok!
Kérném,akinek van magyar Ford G 917T fényképe,küldje el,vagy tegye ide fel.Sikerült ma egy 1/35-öst (ICM)beszerezni és szeretném magyarrá építeni.Ha tudnátok színeket azt is meg köszönném.
Üdv,Laci
Freddy 527014 2013. február 26. 23:51
Válasz erre
T-28 6
T-28 6
T-28 7
T-28 7
T-28 8
T-28 8
T-28 9
T-28 9
T-28 10
T-28 10
T-28 11
T-28 11

Egy újabb, az a bizonyos magyar T-28. ICM gyártmány, természetesen 1/35.
Messze a legnagyobb 2. vh-s magyar makettem, a teljes 46 darabos magyar gyűjteményben is csak a két MAZ (a vontató és a Scud) nagyobb nála.
migi 526545 2013. február 23. 16:08
Válasz erre
Szia Laci
Múltkoriban kerestetek a Federal kocsikról képet amit küldtem könyvet abban van egy kép a díszszemlén , és van 3 db is rajta .
üdv: migi
Freddy 526537 2013. február 23. 15:37
Válasz erre
Egy távoli, homályos fotó van róla. Meg a Bison matricája, amit felhasználtam:)

lacipapa: az adatlapomon van fenn kép mindegyikről!
lacipapa 526533 2013. február 23. 15:31
Válasz erre
Szia!
Ne szerénykedj,rakd fel az összes magyart.Légy szíves!
Laci
Elnar 526526 2013. február 23. 14:36
Válasz erre
Freddy 526523 2013. február 23. 14:20
Válasz erre
BA-20 1
BA-20 1
BA-20 2
BA-20 2
BA-20 3
BA-20 3
BA-20 4
BA-20 4
BA-20 5
BA-20 5

Sziasztok!

Szerencsére van már saját topikja, úgyhogy ide teszem: RPM BA-20, magyar színekben.
Elnar 526512 2013. február 23. 12:39
Válasz erre
Inkább annak tűnik nekem. Bár első világháborús dolgokban nem vagyok otthon.
Sennás 526510 2013. február 23. 11:57
Válasz erre
176880566
176880566

Ez inkább Osztrák mint Magyar?
Emerick 526307 2013. február 20. 19:59
Válasz erre
Stét!

Uhri felépítményes kábeldobszállító. Részletekbe nem megyek bele...

Minden Uhri csomagtartós, de nem minden csomagtartós Uhri.

I.
romsitsa 526306 2013. február 20. 19:59
Válasz erre
Szia Elnar,

a többi manufaktúra munkáját nem ismerem, így nem jelenteném ki, de Uhryék a Krupp Kábelkocsira is ugyanilyen csomagtartót szerkesztettek.

Meg a Blitz fülkék tetején is hasonló volt.

Üdv

ad
romsitsa 526303 2013. február 20. 19:57
Válasz erre
Finta László: Ikarus Story I-IV, ebből a III-IV ami túlnyomó részt honvédségi megrendelésekkel foglalkozik.

Pl. itt beszerzhető:
www.marotikonyvker.hu/content/form_113.html

Üdv

ad
migi 526301 2013. február 20. 19:20
Válasz erre
Szia
Megkérdezhetem mi a könyv címe ? és ki az írója ?
üdv: migi
Elnar 526300 2013. február 20. 19:16
Válasz erre
Sajnos azt a könyvet nem bírtam megszerezni, de köszönöm.
Kijelenthető, hogy minden magyar jármű aminek poggyásztartó volt a fülke tetején az Uhry, vagy csak ennél érvényes?
romsitsa 526294 2013. február 20. 18:59
Válasz erre
Az Uhry könyvből.

És a fülke tetején lévő poggyásztartóból.

Üdv

ad
Elnar 526242 2013. február 20. 11:27
Válasz erre
Törzsbusz 526214 2013. február 19. 23:26
Válasz erre
Ezt úgy látom UHRY karosszériás.
Elnar 526207 2013. február 19. 21:52
Válasz erre
Ford G917T - 1A-275 - ismeretlen (Marmon)
Ford G917T - 1A-275...

Igen, valami ilyesmit sejtettem én is a háttérben :D

Esetleg erről az oldalajtósról tudsz valamit? Kb 3 képen láttam, és lövésem sincs, miért kellett plusz ajtó a plató oldalára.
Emerick 526191 2013. február 19. 20:33
Válasz erre
...mert a jenki Fordok platói legalább ennyi cégnél készültek. ^_^
Bogesz 526157 2013. február 19. 16:48
Válasz erre
44M BV

3D-s programban készült változat, terepen.
44M BV

Ha már 44M Buzogányvető...
skywarior 526153 2013. február 19. 16:28
Válasz erre
1344479811_2
1344479811_2
1344479855_szalasi02
1344479855_szalasi02
1344480048_01
1344480048_01

44.M dupla páncéltörővető Buzogány
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98.