/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
medor 547257 2013. december 3. 21:53
Válasz erre
Aztaqrva.Itt a függőlegesen fekete a panel...
Na ezért nem nagyon építek orosz gépeket.Szinte semmi rendszer...
migi 547256 2013. december 3. 21:46
Válasz erre
248.171.4_MiG_21bis_LHTL_931012_JG006
248.171....

Azért egy ilyen majdnem festésű makettet elkövetni nem lenne semmi ,Gabi és Péter nem ismerős a kép ?
migi 547255 2013. december 3. 21:39
Válasz erre
Medor
Szerintem ha valaki pontos makettet akar készíteni más lehetősége nincs ,
Cenci
Úgy tudom hogy nálunk csak zöld kabinú változatok voltak ,
medor 547254 2013. december 3. 21:33
Válasz erre
Akkor nincs más teendője albatrosznak "csak" a konkrét gépről begyűjteni pár fotót...
Abból el tudja dönteni,hogy mi is a jó szín az általunk megadottakból.
migi 547253 2013. december 3. 21:31
Válasz erre
MiG-21_1021
MiG-21_1021

Vagy egész közelről ,
cenci2 547251 2013. december 3. 21:28
Válasz erre
Mig21MFCocpit
Mig21MFCocpit
Mig21MFcocpit2
Mig21MFcocpit2

Igazából nem tudom melyik szürkés szín állt közelebb a korai MF-ekhez ,de az öregebb szakik majd megmondják .
migi 547250 2013. december 3. 21:26
Válasz erre
4603
4603

Igen biztos hogy van olyan is De ezt biztos hogy nem a nap fakította ki ,ez a fűzöld színű .
medor 547249 2013. december 3. 21:18
Válasz erre
Viszont lehet,hogy a Nap tette a dolgát és az fakította/mattította ezeket az elemeket...
migi 547248 2013. december 3. 21:13
Válasz erre
Szia Gabi
Igen ez így van azért is muszáj a képekre támaszkodni és onnan le lesni a folttérképet , Régebbi képeken látható a fémszínű gépeknél egész világos fűzöldnek nevezett festésű volt az órkúp , A Szolnoki Múzeum honlapján sok régi gépről van kép , érdekes hogy senki nem nézi ezeket meg ?
medor 547247 2013. december 3. 21:10
Válasz erre
Szia!
A fényességet lakkal be lehet lőni.
De ezek a részek úgy tudom nem voltak festve soha.
Anyagukban voltak színezve,üvegszálas műanyagból.
De ha fényesek voltak akkor az FS.14108 a fémszínű gépre.
Hidd el,Hu88 vagy Revell48 vagy egyéb gyártó megfelelő festéke a jó.
migi 547246 2013. december 3. 21:05
Válasz erre
Szerintem ne is bánd hogy nincs a szürke kabinfestésről fotód .
cenci2 547243 2013. december 3. 21:00
Válasz erre
4407 Mig21MF
4407 Mig21MF
Image8
Image8
Image4
Image4
Image6
Image6
Image5
Image5

Az ezüst festésű 4407 fotóján talán jól látszik az orrkúp színe ,ill. tettem fel kabin képet is ahol talán a 80-as évek környékén már ezt a zöldes szint használták ,sajnos az eredeti szürke kabinfestésről nincs fotóm .Az orrkúp színe azért nem minden gépen volt azonos mert voltak világosabb és sötétebb színben is .www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/MiG-21_col2/MiG-21_col2.htm
búza 547242 2013. december 3. 20:59
Válasz erre
Szia Laci!
Nincs két egyforma, csak kb.! A festők kezére volt bízva. Volt olyan gép, aminek a két oldala olyan eltérő volt, mintha két gép lett volna.
migi 547241 2013. december 3. 20:49
Válasz erre
1198876
1198876

Egyébként mennyire nem mindegy hogy melyik oldalszámú gép festését szeretnénk elkövetni , ezen a képen látható hogy szinte alig van egyforma folttérképű festés .
búza 547240 2013. december 3. 20:44
Válasz erre
A kezdetekben a gépek kúpjai és az egyéb textolit borítások fényesek voltak, csak a terepes korszakkal kezdődött a matt, félmatt festés. Nézegetve a Humbrol skálát a 2, 30 és 120 áll a legközelebb, persze ez is változott javításonként és gépenként is.
medor 547236 2013. december 3. 20:24
Válasz erre
Szia!
Ahogy migi is írta a Revell 48 az jó,viszont Humbrolban a 88-as szerintem jobb választás.(kb. FS.34108)
A dielektrikus paneleknek is ez a színük.
migi 547229 2013. december 3. 19:31
Válasz erre
Ha a Hunkit utasítását nézem akkor Revel 48 -vagy Humbrol 80 as van megadva a fémszinű géphez .
albatrosz 547227 2013. december 3. 19:18
Válasz erre
Üdvözletem Mindenkinek!

Először is köszönöm a futóaknákkal kapcsolatos észrevételeket, különösen Migi által feltöltött képet! A fénykép alapján nekem is inkább halvány szürkének látszik a futóakna eredeti gyári színe amit valamilyen kékes szürke festéssel újítottak fel. Továbbra is szeretném megtudni milyen színre fessem az orrkúpot.

Köszönettel!

Keresztes Béla
mykman 547216 2013. december 3. 17:44
Válasz erre
Koszi szepen !
Nem is ismertem ezt az oldalt meg.
búza 547202 2013. december 3. 14:53
Válasz erre
Hunavia/Mig-21 Family/Mig-21 MF (96)/Cockpit!
Sok sikert!
csibibacsi 547194 2013. december 3. 13:30
Válasz erre
MF kabin 1
MF kabin 1
MF kabin 2
MF kabin 2

Üdv!

A 4+-ban ezt találtam
migi 547193 2013. december 3. 12:58
Válasz erre
Ugye viccelsz ? több száz kép van fönt a neten a kabinokról , A Szolnoki gép az felújított , arról is rengeteg képet találsz .
mykman 547188 2013. december 3. 11:04
Válasz erre
Koszi a sok eszrevetelt mindenkitol. Tudnatok felrakni vagy linkelni magyar mf muszerfalat ? Nekem nem igazan van ilyesmim es nem is ertek hozza.

migi , szerintem az alapszin a sotetebb aluminium szin ami a sarkokban latszik. Erre fujtak a vilagosszurket es utanna a zoldet ami a gondola tetejen valik le. Legalabbis a fotorol ezt veszem le. A szolnoki 9512 os gep az felujitott vagy eredeti festesu ? Azon gondolkozok hogy azt veszem alapul a festeshez.
migi 547180 2013. december 3. 08:22
Válasz erre
Csepel 131
Csepel 131

Szia
El kell döntened hogy a gép melyik időszakáról akarsz építeni , mikor nyers fémszínűen megérkezett ,vagy már a felújítás után mikor alapszintre lett átfestve .Az én képemen egy Felújított gép aknáját láthatod , de alatta ott a régi világos szürke szín ,vagy a gyári lemez ? ,én úgy tudom és amit láttam , ott azonos a szár az akna színével,
albatrosz 547178 2013. december 3. 05:30
Válasz erre
Üdvözletem Mindenkinek!

Már volt kérdésem az alumínium színű magyar Mig-21 MF kapcsán. Most újra elbizonytalanodtam. Eddig a futómű aknák színéről azt olvastam, hogy valószínűleg RLM 2 árnyalatúak voltak. De most láttam a fórumon Migi által feltett képen, hogy inkább kékes szürke volt. Ugyan ez a problémám a futószárak színével is. A szolnoki repülőmúzeum képein ezek az árnyalatok nem egyértelműek. Valamint minden képen más és más az orrkúp színe is pedig arról azt olvastam, hogy nem tudta kiszívni a nap az anyagminősége miatt.
Előre is köszönöm a válaszokat!

Keresztes Béla
búza 547168 2013. december 2. 21:34
Válasz erre
Ok, kösz, de eredetileg a magyar alumínium színű gépekről volt szó.
Nyugger 547167 2013. december 2. 21:27
Válasz erre
Új navigációs rendszert kapott a gép ezért látod ott az RSZBN műszert.
Szombaton viszek a fejlesztésről egy kis leírást.
búza 547166 2013. december 2. 21:25
Válasz erre
Kíváncsivá tettél! Már 99,5%-ig kész a festési anyag, erre tessék, egyújabb variáció!
Nyugger 547165 2013. december 2. 20:59
Válasz erre
Sziasztok !
A 21MFN-t csak a csehek használták.
Természetesen szombaton megyek az RBK-ra.
Viszek egy 'majdnem biztosan' hamis 21U festési rajzot.
búza 547162 2013. december 2. 20:51
Válasz erre
Szia Laci!
Mykman magyar gépről kérdezett!
A makettezést irígylem egy kicsit! A többit szóban, vagy magánban! Sokat haladtam a terveim megvalósításában, volt időm bőven!
Üdv: Búza
migi 547159 2013. december 2. 20:38
Válasz erre
Szia Gabi
Igen de itt a különbség volt a lényeg nem a hova tartozás , az már egy másik kérdés volt , egyenlőre még fogalmam nincs , jelenleg itthon ülés van és makettezés , elvileg csütörtökön kezdünk egy melót , de az se biztos .

Szia István
Ha jól tudom azokat a MFM változatot csak a Csehek használták ?

üdv:migi
búza 547157 2013. december 2. 20:34
Válasz erre
Szia István!
A jobb oldali képen a fékkarnál egy RSZBN-es irányszög rendszer műszere van, ezért még csak nem is MF változat szerintem, legalábbis nekünk ilyen nem volt, csak AP-ben! Szerintem, ha valaki magyar gépet szeretne akkor bőséges infórmáció áll rendelkezésére.
A kérdés Neked is áll: szombaton látlak? Sokat kellene beszélgetnünk!
Üdv: Búza
ui: Törjek diót? :-)))
búza 547155 2013. december 2. 20:28
Válasz erre
Szia Laci!
Tanulni szerettem volna, mert én az eltöltött 17 év alatt talátam eltérést a sorozatok között, de azt makettező nem fogja megcsinálni, annyira nincs értelme. Nekünk szerintem egyféle változatú kabinbelsőnk volt, a színben tértek el, de azt már itt kielemezték. A mykman által feltett képek egyike sem magyar gépről szól, pedig a neten rakásra van róla kép.
Szombaton látlak?
Üdv: Búza
Nyugger 547153 2013. december 2. 20:26
Válasz erre
Szia Gábor !
NATO kompatibilissé építettek át kb egy századnyi MF-et, így lett a 21MFN a változat neve. Főbb változások : szabadon hangolható rádió, IFF. Ezért más kabin kinézete.
Nyugger
mykman 547140 2013. december 2. 18:12
Válasz erre
www.helmo.gr/gallery2/d/90734-1/COCKPIT+DIFFERENECES.jpg
itt latszik a 2 keszlet kozti diferencia. a hud alatti resz teljesen mas.
migi 547133 2013. december 2. 17:09
Válasz erre
eduard8231reviewbg_5
eduard8231reviewbg_5

Szia Gabi
Én se tudtam , de rákerestem a Eduard Mf készletére , és ott két féle műszerfalat kapunk , gondolom hogy ez a korai és a késői változat ,
üdv: migi
búza 547131 2013. december 2. 16:58
Válasz erre
Sziasztok!
Elárulná valaki, hogy mit jelent az MF esetében a "régi" és az "új" kabin?
A színt, vagy valami mást?
mykman 547123 2013. december 2. 12:03
Válasz erre
Azt elfelejtettem leirni hogy ez akrillal mukodik , enamellel nem probalnam ki.
mykman 547122 2013. december 2. 12:02
Válasz erre
Koszi a tippet !
Egyszeruen at lehet fujni a festett maratast , a modszerem:
1 , klear vagy mas akril fenyes lakk
2 , lefujni a kivant szinnel az egesz maratast , persze nem art lemaszkolni durvan a nem lefestendo alkatreszeket.
3 , par percel kesobb siman fogpiszkaloval le lehet kaparni a friss festeket a maratasrol es maris ugy nez ki mint a gyari csak mas alap szinnel. valojaban szebb is mert nem raszteres.
migi 547120 2013. december 2. 11:59
Válasz erre
A mi van a dobozban topikban láthatsz egy MF kabint , pár perces eltéréssel fotózva ,
migi 520766 2013. január 3. 21:01
Tibcsi 547118 2013. december 2. 11:49
Válasz erre
A kabinbelső színével kapcsolatban: próbálj meg az Eduard maratás színéhez hasonló színt használni, mert sokkal rondább, ha elüt a maratás színe a festéstől, mintha nem teljesen pontos a szín, de egységes.

Az MF-ek kabinbelseje inkább kékes, a bis-eké zöldesebb. De a nagyjavítások során, ha elfogyott a gyári festék, Wallkyd zöldből kevertek ki valami hasonlót, az AS szabvány alapján... :)

A natúr fémszínű MF-eknek valószínűleg még eredeti kabinszínük volt. De ha már zöldesre fújtad, akkor már ne bántsd. A maratások alól nem sok fog kilátszani... :)
mykman 547117 2013. december 2. 11:34
Válasz erre
Ilyen :

www.eduard.com/store/out/pictures/3/648036_3.jpg
koszi az aknas kepet migi! :)
Jol tudom hogy a kabin inkabb zoldesebb ezeken mint az eduard maratas szine?
Mondjuk mar lefujtam zoldesre ugyhogy keso banat ha nem passzol :)
migi 547115 2013. december 2. 11:03
Válasz erre
Kép 185
Kép 185

Szia
Ahhoz tudni kéne milyen az a késői kabin , az akna kékes szürke volt ,
mykman 547114 2013. december 2. 10:51
Válasz erre
Sziasztok !

A segitsegeteket szeretnem kerni .Letezett magyar mig-21mf aminek az eduard kesoi kabinja volt ? Natur aluminium szinure gondoltam. A futomuaknak milyen szinuek voltak ezeken a gepeken , szurke vagy zold ?

Koszi
Mykman
Anubis02 546343 2013. november 20. 15:58
Válasz erre
Tibcsi 546340 2013. november 20. 15:46
Válasz erre
Teflonszürke MF nem volt... azok a bis-ek voltak újkorukban.
Szabi77 546338 2013. november 20. 15:44
Válasz erre
Anubis02!

Zöld:Humbrol 30,vagy 149
Barna:Humbrol 83
Kékesszürke:Humbrol 65

A teflonszürkéhez a kódok az előző oldalon le vannak írva!
Szabi77
Anubis02 546335 2013. november 20. 15:05
Válasz erre
Sziasztok!
Tudom,hogy lerágott csont, de tudnátok nekem adni MAGYAR MF-re lehetőleg Humbrol vagy akár Gunze szinkódokat?
Üdv. Anubis

negev007@gmail.com
búza 546267 2013. november 19. 16:03
Válasz erre
545517_490257157673376_511701226_n
545517_4902571576733...
8204-09
8204-09
Szolnok 137
Szolnok 137
MIG21s55
MIG21s55

Szia!
A turbina utáni rész.
Üdv: Búza
juge75 546264 2013. november 19. 15:19
Válasz erre
Szia!
Bár elég régen, de elég sok KP-21 készletet építettem/átépítettem.
Utánégető: Alufólia, rézlemez, vékony sztirol hengerpalást az átmérőnek megfelelően, majd annak egy részéből, kialakítottam a fúvókákat, szűkítő rendszert úgy, hogy bevagdostam egyforma részekre a mozgó részt, és meg hajlítottam befelé.
Kabintető: Elöl a szélvédő-törzs átmenetnél hibádzik egy pici darab, azt 1-es sztirolból készítettem, a többi helyen sokat csiszoltam, illesztettem, száraz próbáltam.
Bár sokan nem szeretik, de a szárny-törzs találkozásnál, valamint a gerincnél a rést
Neoflex-el tömítettem úgy, hogy Cellux-al leragasztottam a mintázatot, felkentem az anyagot, majd oldószeres papír zsebkendővel egyenletesen elsimítottam a felületet, végül lehúztam a Cellux-ot.
Hátul, a vízszintes vezérsíkoknál reszelővel alakítottam ki a szintén hiányzó kiömlő-törzs közötti kilépő élen levő cakkokat.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.