/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
brumi_na 536337 2013. június 25. 09:27
Válasz erre
eskimo3
eskimo3
eskimo4
eskimo4
eskimo5
eskimo5
eskimo6
eskimo6
eskimo7
eskimo7
eskimo8
eskimo8

Sziasztok!

Éppen itt tartok a hajóval. Szinte, közvetlenül festés előtti állapotba kerültem. Még pár nap meló és lehet piktorkodni. Bocsánat, de ezt a hajót nem szánom se kiállításra, sem versenyre. Ez amolyan fellélegzés a hordozók közben. Így mindenre nem terjed ki a feljavítás.

brumi_na
Sebi 536329 2013. június 24. 22:33
Válasz erre
Attila!

Igen. Tudom, hogy Lacival jártál itt nálam. Azt nem tudtam, hogy ő eredetileg 700-ban tervezte az építést. De az igazság az, hogy pont Laci építése alapján szeretném újrakezdeni az én hajómat (ha tehetném). Úgyhogy a helyedben én bátran belevágnék, hiszen ő már megmutatta mit lehet kihozni belőle.
Ez a késztetés nem beteges. Miért lenne az, ha egyszer szebb és élethű lesz tőle a makett?
Csak majd néha tegyél fel képeket légyszíves az építésekről.
brumi_na 536323 2013. június 24. 20:59
Válasz erre
Sebi!

Igen, volt szerencsém egyszer látni a felhalmozott készletedet régebben. Én jelenleg rendelkezek néhány hajóval, de meg sem közelítem azt a mennyiséget... Azt nem tudom, hogy a Laci említette-e, hogy a 350-es Nimitz valójában 700ban lett megálmodva nála. (csak hogy kulisszatitkot is eláruljak) Nos, az a hajó jelenleg nálam várja az összeállítást, de látva az Ő teljesítményét, nem is merek hozzáállni. Nekem mindig is a kis repülőkkel van, volt a bajom. A sok apró ugyanolyan gép elkészítése. Apropó, a munkásságod egyik tagja annyira megfogott, hogy magam is - idővel - tervezek egy hasonló megmozdulást. Mégpedig a 350-es Tomcated szólóban. Én mondjuk valószínű Phantomot építek meg. A Laci volt szíves adni egyet a tervhez. Köszönet érte...

Én is épp a felhalmozás lépésben vagyok. De mint korábban írtam, így dobta a gép. Sajnos, tudom magamról hogy nem vagyok képes csak dobozból épített hajót összerakni (mert beteges késztetést érzek a feljavításra), tehát nekem is rengeteg időre megvan a készletem. Ennek ellenére van még amit szeretnék beszerezni. Igaz, inkább a meglévőkhöz kellene pár lövegcső, korlát, egyéb kiegészítő.

Szepi!
Tudom erre külön topik van (így kicsit off a megjegyzés), de én külföldről innen szoktam ritkán rendelni:
https://shop.modellmarine.de/index.php
Megbízhatóak (legalábbis eddig mindent megkaptam), nem kell nagy nyelvtudás, viszont drágának tartom. Plusz a Csitei Bélánál is vásárolhatóak pl. lövegcsövek. Rendeltem is párat. :)

brumi_na
Szepi 536320 2013. június 24. 20:20
Válasz erre
Üdv
Csatlakozom Sebi hozzászolásához. Én most tartok a felhalmozo korszaknál vásárolgatok, keresgélek aztán majd a hosszú téli estéken nekiállok valamelyik hajónak. Ha esetleg valaki mostanában rendelne külföldről, (WEM, ARTWOX, LION ROAR, stb) keressen meg szivesen társulok (feleződik a postaköltség), én a perfekt magyar nyelvtudásommal nem merek belevágni.
szepizoli32@freemail.hu
Sebi 536319 2013. június 24. 20:09
Válasz erre
Szia!

Én bevallom őszintén és férfiasan, hogy az elmúlt három évben egy hajót sem vettem. Nálam úgy zajlott le a folyamat (és azt hiszem általában mindenkinél így történik, aki komolyabban makettezik), hogy volt egy felhalmozási időszak. Aztán ahogy idősebb lettem, egyre inkább rá kellett jönnöm, hogy van egy-két makett a szekrényben, amit valószínűleg soha nem fogok megépíteni. Jött a nagy válogatás. Tulajdonképp hat hajó maradt és ezek, 2-3 éves építéssel számolva, ki fognak tartani nyugdíjig. Persze kissé én is elkalandoztam a repülés felé, mert van például egy A-7E Corsairem és Tomcatem. És persze be kellene fejeznem a repülőket a 350-es Nimitzemhez is, mert ahogy a modelwarshipsen láttam Laci igencsak belehúzott az építésbe ;)
brumi_na 536311 2013. június 24. 18:46
Válasz erre
Szia P.Gy.!

Köszönöm, próbálok azért tisztán dolgozni, de az igyekezet ellenére néha nem sikerül. Megnéztem a kiegészítőt, és rosszul írtam. Én is a Flyhawkra gondoltam, de nem ezt írtam le... Valóban brutális és mikor jópár dolgot házilag legyártottam (pontosabban a lehetőségeimhez és a képességemhez mérten kialakítani)akkor láttam meg ezt a neten. Elkeserítő volt, mert igen sok mindent tartalmaz amivel magam kontárkodtam. Annyival egészíteném ki még a hajóm felszerelését, hogy a Niko-tól beszereztem az ágyukat, illetve gondolkozok, hogy a Niko ágyuk csöveit lecserélem a Master esztergált csöveire. A feljavító feljavítója... zseniális...

Általános kérdés következik. Most jelenleg eléggé jól el vagyok látva hajó makettekkel (ez csak véletlen szerencse következtében van így), de Ti honnan szerzitek be a hajókat? Én főleg a 700-as felé orientálódok. És azt kell hogy mondjam, nem nagy a felhozatal e téren... Néha itt a csereberében van, börzéken is fellelhető, de arra ritkán jutok el. Kiegészítőket meg Németországból rendelek, jó drágán...

brumi_na
Szepi 536309 2013. június 24. 18:15
Válasz erre
Sziasztok.
Keresem megvételre a Trumpeter 1/350-es Admiral Graf Spee bontatlan készletet.
Elérhetőség:
szepizoli32@freemail.hu
30-975-1204
zs180 536270 2013. június 23. 23:15
Válasz erre
Laci,
tiszteletre méltó a hozzállásod: még a legapróbb részletek megjelenítése terén sem ismersz kompromisszumot.
brumi_na,
örülök, hogy tetszik a hajóm. Remélem, holnap tudok vele haladni.
A ragasztónyomokat (ha pillanatragasztót használtál) óvatosan le lehet kaparni - lecsiszolni jóval fáradságosabb. Egyébként a képek alapján nagyon szépen van felrakva az a korlát.
Én csak a Flyhawk feljavítóról tudok, Lion Roar-ról nem. A Flyhawk-féle brutálisan részletes, nekem megvan - durva!
A MIG 29-es nagyon pofás repülő, nem csoda, ha azzal is foglalkozol...
P.Gy.
brumi_na 536235 2013. június 23. 17:53
Válasz erre
Szia P.Gy.!

Igen feltettem a korlátokat, van is velük baj, mert "gyárilag le van szabva" néhány elem és nem elég hosszú. Ez miatt toldozni kell a hajó tatján. A festésnél vigyázok, hogy ne sérüljön. Meglátjuk hogy sikerül-e. A kérdésem az utólag felrakott korátok esetében, hogy a ragasztónyomokat hogy lehet eltávolítani (már ha van)a hajó fedélzetről ill. az oldaláról? Nekem nem sikerül úgy ragasztani, hogy ne legyen egy pici kifolyás itt-ott. A fotómaratás egyébként a WEM készlete, amit a Tribal osztályhoz adott ki. Kettő féle van, ez a bővebb. Nagyon nem vagyok megelégedve vele... A fele maratás nem használható (mert túl általános, amolyan minden hajóhoz jó egy kicsit), ami van az kevés (pl. a csónakok emelői kettővel kevesebb, azaz 8 helyett csak 6 van.) és van olyan amit nem tudok felhasználni, mert a valóságban nem úgy néz ki. Ráadásul láttam utólag, hogy létezik a Lion Roarnak egy komplett feljavítója kifejezetten az Eskimohoz. Pár dolgot házilag is igyekszek megoldani hozzá. Azért a munkámat segíti, vagyis nem akarom teljesen lehúzni. Figyelem a hajód festési lépéseit. Eddig bámulatos az eredmény. Amúgy ez a fa hajópadló elkészítése nem semmi. Ma csaltam kicsit, és foglakoztam egy 48-as Mig29-el is... bocsánat... :)

brumi_na
hatvanilaci 536225 2013. június 23. 14:33
Válasz erre
SAM_0516

én is így csináltam meg először...
SAM_0516
gallbismstarboardmidshipsection13

később kiderült,hogy így van
gallbismstarboardmid...
SAM_0509

itt már utólag kijavítva
SAM_0509
SAM_0517
SAM_0517
SAM_0511
SAM_0511
SAM_0512
SAM_0512
SAM_0513

itt a csövek toldását imitáltam volna
SAM_0513
SAM_0514

a négy "AA" helye
SAM_0514

Ja a képek lemaradtak.A gép szórakozott kedvében van és azt hiszi,hogy ez jó.
Üdv!
hatvanilaci 536223 2013. június 23. 14:06
Válasz erre
P.Gy.!
Mindenesetre olyan az asztal,mintha hullámzó víz lenne.Az árnyékot meg azért fényképeztem le,mert olyan jól mutatott-mondjuk valami van benne,mert úgy vagyok vele,hogy minél nagyobb annál jobban lenyűgöz.
Igen jól látod,hogy a papírmakettosok is nagy segítséget adnak,mert például van olyan rész ami nem látszik az eredeti vagy a könyvben szereplő modell képein,és ők lefényképezték a kész vagy épülés alatt álló alkatrészeket.Viszont itt hozzá kell tennem,hogy nem minden esetben úgy van ahogy "ők" csinálták.Remek példa itt az első felépítmény amit most csinálok éppen.A jobb oldali daru résznél a 105 mm-s légvédelmi ágyú állásnál csinálgattam a rácsos kiugró részt.Na mondom megcsinálom a merevítőket is.Ekkor tapasztaltam,hogy az eredeti képeken nem ott van a szellőző ahol én is -könyv alapján- csináltam.Tehát maga az építő is rosszul csinálta meg.Ez némileg felbosszantott,de kénytelen voltam a szellőzőt "átköltöztetni" eredeti helyére.
Tehát nem minden segítség ami annak tűnik.Inkább olyan útmutató.
Üdv!
zs180 536193 2013. június 22. 23:47
Válasz erre
Laci, Tomi,
köszönöm a dicséretet!
Laci, a képek ma készültek a szüleimnél egy régi, repedezett zöld festésű kerti asztalon - ez a háttér:)
Szerintem Neked nem kell különösebben koszolni a Bismarckot, mivel új volt és makulátlan az ábrázolt időpontban, a nagy méret miatt pedig az árnyékokra sem muszáj rásegíteni. Látom, Te is támaszkodsz a papírosok munkáira. Minden, amit elkészítesz, jól néz ki és nagyon részletgazdag.
Tomi, a linóleum-fedélzethez Humbrol 63-ast használtam. Tudom, ez nem éppen linóleum-szín, de a referencia makett ehhez hasonló árnyalatot használt, és ez nem az építő választása volt - így nyomtatták ki a papírmakettet. Egyébként minden kissé meg lesz koptatva később, így ez a szín is fakóbb és talán kissé sötétebb lesz.
P.Gy.
hergert 536191 2013. június 22. 22:48
Válasz erre
Jó estét mindenkinek!

Gyuri!
Szépen alakul a Derfflinger festése. A linóleum fedélzeteket milyen színnel festetted?

Hatvani Laci!

Nagyon jók az "esti" képek, igazán tetszenek. A bal híd is nagyon jól néz ki, külön tetszik a bal pozíció lámpa.

Üdv.: Herger Tomi
hatvanilaci 536177 2013. június 22. 19:39
Válasz erre
P.Gy.!
Látom szépen alakul a hajód!Az első képnek nagyon jó háttere van!Ismerve a Te hajóid méreteit tuti nem lehetett könnyű a barbetták tetején lévő kör.
Üdv!
zs180 536173 2013. június 22. 19:22
Válasz erre
DSC05040
DSC05040
DSC05041
DSC05041
DSC05042
DSC05042

Szia brumi_na!
Látom, felraktad a korlátokat festés előtt. Én nem szoktam, de van aki így csinálja.
Ha fenn van, nem kell javítani utólag az illesztésnél a festést, viszont nehezebb lesz a maszkolás, könnyen megsérülhet, esetleg a kívánatosnál több réteg festék kerülhet rá, megvastagítva a korlátot. Milyen maratás van a hajón?
Én kicsit megint haladtam - a tornyok tetején levő fehér körökkel kissé meggyűlt a bajom. Mint látható, az összes vízszintes felület le van festve, ezek maszkolása után fogom fújni a tuladonképpeni alapszín világosszürkét.
Üdv,
P.Gy.
Lipi 536144 2013. június 22. 13:29
Válasz erre
2496_2_big
2496_2_big
2496_3_big
2496_3_big
2496_4_big
2496_4_big

Sziasztok!
Tudna valaki segíteni? Sajnos nem lehet tudni biztosan, hogy minden alkatrésze megvan-e ennek a makettnek? Ismeri esetleg valaki ezt a makettet? A képek alapján megtudná mondani, hogy teljes-e a szett? Köszönöm.
Kicsi 536118 2013. június 22. 05:18
Válasz erre
http://index.hu/kulfold/2013/06/21/ki_talalta_meg_elobb_magyar_vitezt/
brumi_na 536105 2013. június 21. 20:10
Válasz erre
eskimo1
eskimo1
eskimo2
eskimo2

No akkor egy újabb kísérlet a kép feltöltésre...
brumi_na 536104 2013. június 21. 20:09
Válasz erre
Szia P.Gy.

Köszönöm szépen a tanácsokat, lassan oda is érek, hogy a festéssel foglalkozzak. Addig is sok apró részletet kell még helyrerakni a hajón (van ami nincs egyáltalán kész, van ami félkész). A fotó kedvéért lett összeállítva, ezért van néhol árok szerű illesztés. Az mondjuk előnye egy ilyen apróságnak, hogy emberi időben össze lehet rakni, ellenben egy hordozóval.
Ami eddig megvan:
kepfeltoltes.hu/130621/eskimo1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/130621/eskimo2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Brumi_na
hatvanilaci 536048 2013. június 20. 13:41
Válasz erre
hídszárny1

valami hasonló mód jártam el én is
hídszárny1
hídszárny2

én ennél a résznél a keresztmerevítők bordáit is megcsináltam -pedig utólag nem fog látszani,de maga tudat,hogy csak ott van és annál élethűbb
hídszárny2
hídszárny3
hídszárny3
hídszárny4

nem mondom,hogy nem jó,de amit ki lehet dolgozni rajta,azt miért hagyja ki
hídszárny4
bal oldali hídszárny

ez a kép rengeteget segített
bal oldali hídszá...

P.Gy.!
Köszönöm,ezt megtiszteltetésnek vettem!Igyekszek minél több mindent amit csak lehet kidolgozni rajta.
Viszont a Te fedélzeted is lélegzet elállító,ahogy megcsináltad a koszolást.Vissza szoktam nézni,mert olyan jól sikerült.Én nem is tudom,hogy most az én Bismarckom is kapjon némi koszolást,de az időpont melyet építek,az 1941 május 5,tehát a "nagyvezér" látogatásának ideje,és így szerintem inkább csillogott villogott a hajó,mint koszos lett volna.Bár nem tudnám olyan szépen megcsinálni,mint Te.
Még egyszer gratulálok hozzá!
Üdv!
Szepi 536029 2013. június 20. 09:38
Válasz erre
hatvanilaci 536027 2013. június 20. 01:07
Válasz erre
első felépítmény
első felépítmény
főárboc
főárboc
hátsó tűzvezető rendszer

itt még az árnyék is részletes
hátsó tűzvezető...
főárboc 2
főárboc 2
mintha az igazi (modell) lenne,mert még a kötélzet is szépen kirajzolódik
mintha az igazi (...

Szép jó napot mindenkinek!
Az imént kiégett a villany a szobában ahol a hajó van így lámpa segítségével kerestem a beépítendő alkatrészt.Egy nagyon szép kép tárult elém,így kapva az alkalmon gyorsan csináltam róla pár képet.Ezt szeretném veletek megosztani.

Batka!
Köszi duplán!A filmet feltettem a gépre,így vissza szeretném szolgáltatni a pendrive-ot.
Üdv!
zs180 536026 2013. június 20. 00:47
Válasz erre
Laci, köszönöm a gratulációt. Nagyon szépek a hajód új részletei. Továbbra is ez a legjobban kidolgozott modell, amit valaha láttam.
Szepi, a fedélzetet előbb lefújtam a WEM IJN teak enamelének kissé világosított változatával, majd parkettáztam ennek a színnek világosabb és sötétebb árnyalataival. Ezt követte a befolyatás ecsettel, ami nem volt nehéz a fedélzet mély, vésett osztásai miatt.
Végül is ez a befolyató anyag (wash) nem egyéb, mint egy white spirit-tel hígítható olajfesték - agy sima makett-, vagy akár vízfestékkel is elérhető hasonló hatás.
P.Gy.
Batka 536023 2013. június 19. 21:43
Válasz erre
Szia!

ez még mindíg nagyon tetszik!

örülök,hogy mutatott újdonságot a magazin és persze a személyes találkozásnak is, na meg a hajónak!

Üdv,
Batka
hatvanilaci 536012 2013. június 19. 17:11
Válasz erre
SAM_0456
SAM_0456
SAM_0457
SAM_0457

Üdv hajósok!
Hoztam képeket a bal oldali (piros) hídszárnyról jobban mondva a szélességjelzőről.
Üdv!
Szepi 535982 2013. június 19. 12:10
Válasz erre
P.GY.
Hát ez tényleg ott van a szeren. Nagyon élethű lett.
Mondanál pár szót erről a fafedélzet bemoso használatáról? Alapoztál előtte valamilyen deck színnel vagy egyből ezt használtad? Mivel lehet higitani? Ecsettel vagy pisztollyal vitted fel?STB
Előre is köszi az infókat.
hatvanilaci 535967 2013. június 19. 00:00
Válasz erre
P.Gy.
Azt a mindenit!Ez nagyon jól néz ki!Gratula!
zs180 535944 2013. június 18. 19:17
Válasz erre
DSC05039
DSC05039

Szia Tomi!
Fafedélzet-bemosó: gyártó: AK Interactive, szám: AK-301 név: Dark wash for wood deck.
Én megvettem a Ship weathering set 1-est és 2-est, ezekben még egyéb érdekes anyagok is találhatók, úgymint világosszürke hajótestek koszolására alkalmas, sólefolyásokat imitáló, szürke fedélzetek koszolására való, rozsdázó és ami érdekesebb, Kriegsmarine hajók koszolására rendszeresített oldat. Nem tudtam korábban, hogy a Kriegsmarine-kosz az más, mint a többi...
A Model Mastert, ha jól emlékszem, a Pacific Front-tól rendeltem.
Nézzétek meg, mit alkotott Kostas mester a modelwarshipsen.
Nagyon állat!
Én kicsit még festettem fedélzetszíneket, íme az eredmény.
P.Gy.
hergert 535935 2013. június 18. 17:26
Válasz erre
Szia Gyuri!

Köszönöm a véleményed!(a hajótest távolról messzinek látszik :), de remélem a végeredmény nem lesz rossz )Talán majd, ha rajta lesz a fenék szín és a szürke jobban fog kinézni.

A fafedélzet-bemosó festék az milyen? Van róla valami infód?
A Model Master festéket kitől rendelted?

Üdv.: Herger Tomi
zs180 535925 2013. június 18. 15:45
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm az elismerő szavakat.
Imi, Igen, a Móváron vett "fafedélzet-bemosó" festékkel folyattam be, a lécek végeit jelző vonalakat pedig egyenként rajzoltam rá filccel. Egyébként sikerült megrendelnem a festékeket a németektől.
Tomi, nagy mester vagy! Nagyon tetszik a hajótest. Kérdésedre válaszolva: a referencia makettből kiindulva nálam faszínű marad a horgonyláncok alatti sáv, bár a makettemen nincs rajta vésett osztás, de ezt úgyis takarja majd nagyrészt a horgonylánc A Model Master festéket netről rendeltem, valószínűleg itthon is beszerezhető, de ha kell, rendelek neked is egyet.
Forgacs, itt könnyebb dolgom lesz a legénységgel, mint a Minnesota-nál, mivel 1:700-ban többféle maratott figurakészletem is van.

Üdv,
P.Gy.
Forgacs 535866 2013. június 17. 20:33
Válasz erre
zs180!
Teljesen élethű lett a fedélzet! A színét nagyon jól eltaláltad szerintem! Erre is tervezel embereket állítani mint a USS Minnesotára? :)
hatvanilaci 535858 2013. június 17. 19:10
Válasz erre
Szép ez a kormánylapát!
Szerintem sokat nem kellett várnod a száradásra.Csak vigyázz nehogy hőgutát kapjon szegény hajó! :)
hergert 535856 2013. június 17. 18:55
Válasz erre
2013-06-14 18.17.50
2013-06-14 18.17.50
2013-06-13 17.44.51
2013-06-13 17.44.51
2013-06-17 16.07.34
2013-06-17 16.07.34

Sziasztok!

Pár kép a korm.lapátokról (sajnos kicsit homályosak lettek a képek). Plusz a hajótestet elkezdtem lefesteni fehér alapozóval, utána kicsit kitettem napozni. :)

Kellemes estét mindenkinek!

Üdv.: Herger Tomi
hergert 535855 2013. június 17. 18:51
Válasz erre
Szia Gyuri!

Szerintem is nagyon jó a fedélzet, olyan mintha igazi fával lenne lerakva.

Kérdés: ahol a horgonyláncok fognak futni ott szürkére lesz festve(koptatásokkal és egyébbel)? /pl a Thüringennél nem egyértelmű hogy a láncok alatt fa vagy fém lemez volt/

Ezt a Model Master Hull Red KMS belehet itthon szerezni, vagy külföld?

Üdv.: Herger Tomi
Simi 535852 2013. június 17. 18:02
Válasz erre
Szia!

Nagyon tetszik a fedélzet! A parkettázás nem tolakodó és kontrasztos. Az osztások pedig egyszerűen tökéletesre sikerültek. Gondolom, befolyatásos-visszamosásos technikával lett ilyen klassz. Nagyon szép! Most a fő lövegtornyok festése következik?
zs180 535835 2013. június 17. 14:54
Válasz erre
DSC05037
DSC05037

TAMÁS78, Forgacs,
ezen a képen jobban látszik a fedélzet.
A fafedélzet festése kész, de a szürke részeken még dolgozom.
A tornyok tetején ki vannak maszkolva a fehér gyűrűk.
P.Gy.
Forgacs 535824 2013. június 17. 10:30
Válasz erre
Sziasztok!
sz180 tetszik nagyon ez az ötlet, a rozsdafolyások megjelenítésére. Én még csak úgy kísérleteztem vele, hogy egy rozsdás vasdarabot drótkeféztem le egy tálkába, és a lehullott rozsdaport vittem fel a felületre ragasztó segítségével. Nagyon szépen alakul viszont a Derfflinger! Kár hogy a képen nem látni a fedélzetet is. Minden elismerésem, hogy ilyen szépen tudsz dolgozni azokban az apró méretekben is!
TAMÁS78 535807 2013. június 16. 23:21
Válasz erre
zs180 535806 2013. június 16. 22:46
Válasz erre
Szia Tomi!

A kérdéses szín: Model Master Hull Red KMS akril.
A korábbi képeken látható, hogy nemcsak a felépítményt, de a hajótest oldalát is először ezzel fújtam le. Ezután maszkolófolyadék cseppeket helyeztem el itt-ott, majd jött a hajótest szürkéje. Ezt követően leszedtem a Mascolt, így kopásokat imitáltam. Ez látható is a képen (valamennyire). Rozsdafolyások fogják később reményeim szerint életszerűbbé varázsolni ezt a megoldást.
Meg kell mondjam, nem igazán jött be az a technika - 1:700-ban felesleges még egy réteggel vastagítani, a hatás nem annyira jó. 350-ben viszont érdemes lehet vesződni vele.
Egyébként bevallom, alapozni sem szoktam, a fedélzet nincs is alapozva.
A képeken nem jön ki igazán, de a fedélzet elég jó lett.

Üdv,
P.Gy.
hergert 535800 2013. június 16. 21:50
Válasz erre
Szia Gyuri!

Szép lesz a Derfllinger festése. A felépítmény mivel és milyen színnel van alapozva?

Üdv.: Herger Tomi
zs180 535786 2013. június 16. 19:36
Válasz erre
DSC05035
DSC05035
DSC05036
DSC05036

Szia brumi_na!
Elnézést, hogy csak most válaszolok a kérdésedre.
A magam gyakorlatáról tudok beszámolni, természetesen léteznek más megoldások is.
A kamuflázs az esetek túlnyomó többségében a hajó oldalsó felületeire korlátozódik.
Ha bonyolult a minta, rá lehet rajzolni maszkolószalagra, majd egy kemény felületen körbevágni a szalagot és felragasztani. Sokat szokott segíteni nekem a maszkolófolyadék is. A nagyobb felületen levő, illetve a világos színekkel érdemes kezdeni. Én a fedélzeteket szoktam előbb lefújni, aztán ami apró részlet van rajtuk, illetve a széleket ecsettel kifesteni, majd az oldalsó felületeket lefújni. Vannak akik iszonyú munkával körbemaszkolnak a fedélzeteken minden kiálló apró szerelvényt. Bevallom, nem szeretek maszkolni, ezt a minimumra szorítom, inkább megtanultam nagyon finoman fújni, szinte csak oda, ahova akarok. Bár nem foltos a festése, de egyfajta kamuflázsa van a most épülő hajómnak, ami a fedélzet kifestése és az oldalak alsó, sötétebb szürke színének ráfújása után most így néz ki.
P.Gy.
hatvanilaci 535695 2013. június 15. 09:06
Válasz erre
SAM_0429
SAM_0429
SAM_0428
SAM_0428
SAM_0427
SAM_0427
SAM_0419
SAM_0419
SAM_0420
SAM_0420
SAM_0421
SAM_0421
SAM_0422
SAM_0422
SAM_0423
SAM_0423
SAM_0424
SAM_0424
SAM_0425
SAM_0425
SAM_0426
SAM_0426

Üdvözletem mindenkinek!
Batka!
Nagyon köszi az újságot még egyszer!Voltak benne számomra eddig ismeretlen képek,úgyhogy mentek szépen az "archívumba".Örültem a személyes találkozásunknak is!

Hergert!
Igazán nincs mit!

Viszont hoztam a képeket a hajó első felépítményének "kirándulásáról".Van ott egy tó a hegyekben,gondoltam is rá,hogy milyen szép képet csinálnék erről a tájról,ha a hajót rátenném majdani kész állapotában a tóra úsztatni.Valami Grimstadfjord féle képet adna. :)
Üdv!
TAMÁS78 535589 2013. június 13. 15:26
Válasz erre
hergert 535548 2013. június 12. 21:28
Válasz erre
Szerintem nem a korm.lapát szerkezetét látjuk,1. mert ezek a merevítések háromszög alakúak, a korm.szár résznél lekerekítve. 2. A maketten is igy van kialakítva. 3. akkor középen nem lenne egy sík lemez. Én is láttam a ezeket a korm.lapátokat.

Nekem a működőképességgel nincs gondom, hanem mivel ez nem egy tengelyben,hanem ilyen lépcsőben van (az most mindegy,hogy ez merevítés,vagy a korm.szár folyttása) a korm.gépnek nagyobb teljesítményre lehetett szüksége a mozgatáshoz.
TAMÁS78 535545 2013. június 12. 21:08
Válasz erre
Értem. Szerintem egytengelyű, másképp nem tudom működőképesnek elképzelni, az az előrébb-lejjebb lévő hengeres rész nem csupán merevítés? Egyébként én hasonló kormánylapátokat láttam a Nyílttengeri Flotta hajóin, való igaz, hogy többnyire lekerekítettebb formájúakat. És egy kérdés: nem a belső szerkezetét látjuk, miután az innenső borítólemezeket leszedték?
hergert 535543 2013. június 12. 20:46
Válasz erre
SMS_Ostfriesland_B-01-14_ptaft-props1
SMS_Ostfriesland_B-...

Szia!

Hát 1. bár kiegyensúlyozott a korm. lapát a korm. szár nem egytengelyű, hanem eltolt.
2. a korm. lapát keresztmetszete nem íves, hanem egy sík lap ami merevítve van.
3. a korm. lapátok nem a csigák mögött vannak (bár ez nem annyira furcsa)

Üdv.: Herger tomi
TAMÁS78 535539 2013. június 12. 20:29
Válasz erre
Szia!

Mi olyan furcsa a kormánylapátokban?
hergert 535532 2013. június 12. 19:42
Válasz erre
2013-06-12 13.49.19
2013-06-12 13.49.19
2013-06-12 13.49.30
2013-06-12 13.49.30
2013-06-11 18.15.23
2013-06-11 18.15.23
2013-06-12 19.26.01
2013-06-12 19.26.01
2013-06-12 19.26.38
2013-06-12 19.26.38

Sziasztok!

Végre sikerült kicsit haladnom. Elkészült a középső csavartengely kivezetése és a tengelybak, a kormánylapátok felfüggesztése( most nem találok jobb szót erre a részre, mert ilyen furcsa korm. lapátot még nem láttam) Továbbá elkezdtem felragasztani a torpedóvédő háló erkélyeit a hozzá tartozó kis támaszokkal.

Hatvani Laci! Köszönöm a filmeket jók voltak, még megnéztem a James Cameron félét is.

Üdv.: Herger Tomi
Batka 535390 2013. június 9. 22:36
Válasz erre
Ma este láttam ezt a csodát!
Nincsenek szavak:-)
Israti71 535377 2013. június 9. 20:08
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.