/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
hatvanilaci 527924 2013. március 8. 22:05
Válasz erre
Makettverseny 2013.03.02. úság cikk 1
Makettverseny 2013....

Szia Piratvitorla! (Zoli)
1x Boldog névnapot!
A hajót épp valamelyik nap mértem le,igaz csak a hajótestet.11,4 kg.A felépítmény passz,azt még nem mértem.Viszont a fő lövegek majdnem fél kg-sak egyenként,tehát közel 2 kg összesen,így eddig ami biztos,hogy 13 kg a hajó.
Üdv!
Utólag is köszönöm mindenkinek!
hergert 527895 2013. március 8. 18:17
Válasz erre
greif18
greif18
greif19
greif19
greif20
greif20
greif21
greif21

Sziasztok!

Az elmúlt napokban felkerültek a korlátok és egyéb apróságok(kötéldobok, horgony, horgonylánc, gugora/horgony csörlő) a hajóra.

Gyuri! Tetszik a darud és a barátod Bismarckja is szép lesz! A Derfflinger festéséről azért "faggatlak", mert a Greif után én is elkezdek egy német csatahajót a Thüringent.

Üdv.: Herger Tomi
zs180 527893 2013. március 8. 17:33
Válasz erre
Forgacs, köszönöm az elismerő szavakat.
Igyekszem minden apró részletet legyártani, mielőtt belefognék a festésbe.
Sajnos biztosnak látszik, hogy még a barátoknak megmutatni érdemes állapotig sem fogok eljutni addig, úgyhogy nem hozom Móvárra.
P.Gy.
Simi 527873 2013. március 8. 12:55
Válasz erre
Szia Forgacs!

Köszönöm elismerő szavaidat. Az első komoly hajóm egy 1/350-es Yamato volt (2002). Aztán Építettem két 1/700 as hajót, a Tone-t (2005) és a Montana-t (2007). Aztán rájöttem, hogy a 350-es hajókat jobban szeretem építeni; így ezután következett a Hood (2009), aztán a Prince of Wales (2011) 1/350-ben, és most is ebben a méretarányban építem a Repulse-t, amely reményeim szerint ott lesz Mosonmagyaróváron. Valószínűleg ezután is ebben a méretarányban maradok.
Forgacs 527765 2013. március 6. 21:33
Válasz erre
zs180!
Szépen haladsz a hajóval és mérete ellenére sem nagyjázod csak le, hanem kidolgozod a részletekig. Nagyon jól néz ki eddig a hajó!

Simi!
Neked is figyelemmel követem egy ideje a munkáidat, kb a Hood óta. Fantasztikusan élethűt alkotsz te is. Mindig csak 1/350-ben dolgoztál?

Üdv: Forgacs
Sebi 527757 2013. március 6. 20:32
Válasz erre
Szia Luthor!

Aha, vagy úgy! Akkor engedd meg, hogy röviden leírjam, amit tudok a „lopakodó” hajókról. Persze ha teljes mélységében szeretnéd tudni, akkor én is bátran javaslom a guglit.
Ahogy már előzőleg is írtam, az egész "lopakodó" technológia célja az észlelhetőség csökkentése. Két fő irányvonal van. A vizuális és a műszeres észlelhetőség csökkentése.
A vizuális a legegyszerűbb. A jármű festését igyekeznek hozzáigazítani az adott közeghez. Néhány hozzászólással lejjebb láthatsz egy Bismarck makettet, Ha megnézed a törzsét, az kékesszürke, míg a felépítménye világos, akárcsak az igazi hajón. Egy másik hajóról nézve, a törzs a tenger színébe olvad bele, a felépítmény pedig az égbe (természetesen megfelelő távolságról). Akár már ezt is nevezhetjük lopakodó technikának.
A műszeres észlelés ellen már viszont több dolgot is ki kellett találni. Először is nem mindegy, hogy miből készül a hajó. Manapság olyan anyagokat igyekeznek beépíteni, melyek elnyelnek vagy csak kis mértékben vernek vissza különféle sugárzásokat. Ezek többnyire műanyagok, valamilyen fémmel erősítve. De ha jól tudom, használnak szénszállal erősített műanyagot is. Aztán nem mindegy milyen a hajó alakja. A nagy függőleges felületek jól visszaverik a radarsugarakat, ezért építik a mai hajókat viszonylag alacsonyra és igyekeznek elkerülni a szögletes formákat.
Aztán jön a meghajtás. Először is a gépházat különféle zajnyelő anyagokkal mintegy „leválasztják” a hajó többi részéről. A gépeket pedig igyekeznek úgy beépíteni, hogy minél kevesebb mechanikai zajt okozzanak. A hajócsavar formájának kialakításával pedig az ún. kavitációt igyekeznek csökkenteni.
Nagy vonalakban ennyiből áll egy „lopakodó” hajó.
zs180 527726 2013. március 6. 14:25
Válasz erre
Szia Imi!
Nekem is tetszik a daru, a párja is megvan már. Még van egy kisebb csónakdaru, ill. a fényszórókhoz 9 kis darucska - ezeket még el kell készítenem, akárcsak magukat a fényszórókat, a csónak- és hajócsavarvédő bumfákat, a csónakokat és bakjaikat, a távmérőket, mndenféle kis kütyüket, a maratott szemenkénti(!) horgonyláncot és a teljes fegyverzetet - aztán jöhet a festés.
Kálmán hajójáról hiányoznak még a daruk, a repülőgépek, a víz fölé lógatott két csónak, ill. a kötélzet. Lesz még rajta jónéhány műgyanta matróz, és művízre lesz téve. Az útmutató szerinti Revell festékeket használta, fejből nem tudom a számukat, de utánanézhetek. Nagyon noszogatom, hogy legyen kész Móvárra, erre van is esély.
P.Gy.
Luthor 527687 2013. március 6. 08:51
Válasz erre
Kösz, Sebi a választ... igazából a "lopakodó hajó" terminológia fogott meg, erre lettem volna kíváncsi. De majd guglizok is.
Simi 527686 2013. március 6. 08:38
Válasz erre
Gyuri!
Ez a daru... lélegzetelállító. Ugye mikroszkóp alatt raktad össze? A párja is elkészült már? Egyszerűen tökéletes.
Kálmán barátod Bismarckja igen szép alkotás. Komolyan mondom, hogy szinte semmibe se lehetne belekötni. Talán csak annyit, hogy én blast bagokat is tettem volna a lövegcsövek tövéhez. Ha jól látom, már csak a két daru és a kötélzet van viszza. A festéshez milyen szürke alapszínt használt? Ugye, ott lesz Móváron?
zs180 527674 2013. március 5. 20:24
Válasz erre
DSC04977
DSC04977

Ez meg az én darum.
zs180 527673 2013. március 5. 20:23
Válasz erre
DSC04970
DSC04970
DSC04971
DSC04971
DSC04972
DSC04972
DSC04973
DSC04973
DSC04974
DSC04974

Sziasztok.
Bár Laci mesterművéhez nem ér fel, hiszen 1:350-es és műanyag makett, azért megmutatom Kálmán barátom Bismarckját - így áll most.
zs180 527582 2013. március 4. 16:50
Válasz erre
Laci, gratulálok, végre elismerés a rengeteg munka után!
P.Gy.
WerWolf 527569 2013. március 4. 15:00
Válasz erre
Gratulálok a megérdemelt díjhoz!
hergert 527542 2013. március 4. 08:13
Válasz erre
Szia Laci!

Gratulálok a sikeredhez!

off: küldtem neked e-mail-t (sajnos az elöző hozzászolásomat offba tettem)

Üdv.: Herger Tomi
Regal 527540 2013. március 4. 06:59
Válasz erre
Szia Laci!

Csatlakozom a gratulációk flottájához!(az admiralitás nevében:-))
Üdvözlettel,

Regal
piratvitorla 527538 2013. március 4. 06:40
Válasz erre
Szia
köszi, azért is kérdeztem, mert nem gyárinak tűnt...
Milyen súlyú a jószág?
üdv
Zoli
hatvanilaci 527528 2013. március 3. 21:24
Válasz erre
Üdv!
Egyedül mozgattam voltak segíteni utat törni.
A repülő saját az is rézből van.Kis busszal szállítottam.
Üdv Piratvitorla!
piratvitorla 527509 2013. március 3. 19:40
Válasz erre
Szia
Én is gratulálok! Gyönyörű már így is!

A repülő milyen eredetű? Sajnos csak szemből láttam...

Hányan mozgattátok ezt a nagy hajót? Mivel szállítottad?
üdv
Zoli
SSZABI 527493 2013. március 3. 18:54
Válasz erre
Forgacs 527489 2013. március 3. 18:30
Válasz erre
Laci!
Gratulálok hozzá! Tényleg fantasztikus alkotás!
Üdv: Forgacs
Batka 527487 2013. március 3. 18:14
Válasz erre
Hatalmas gratula!

Remélem most nem mondták rá,hogy "olyan mintha nyakonöntötted volna festékkel"

üdv,

Batka
hatvanilaci 527486 2013. március 3. 18:08
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek mégegyszer!
Sebi 527484 2013. március 3. 17:47
Válasz erre
TAMÁS78 527477 2013. március 3. 17:24
Válasz erre
Lesz még egy pár ilyen papírod. :) Gratulálok!
hatvanilaci 527475 2013. március 3. 17:08
Válasz erre
Makettverseny 2013.03.02.
Makettverseny 2013....

Üdv mindenkinek!
Jó hírrel szolgálhatok!Köszönöm mindenki segítségét!
Üdv!
hatvanilaci 527377 2013. március 2. 19:29
Válasz erre
Hergert!
Hoztam a dvd-ket,de nem találkoztunk.Holnap ismét leszek,talán akkor.Ha mégsem akkor posta!
Üdv!
hatvanilaci 527337 2013. március 1. 23:13
Válasz erre
Hergert!
Van egy jó hírem!Nagy nehézségek árán de mégiscsak sikerült kocsit szerezni.Így biztos elviszem a hajót,meg a dvd-ket.Éppen most írkálom neked ki,mert nemrég jöttem haza.Úgy fogsz megtalálni a versenyen,hogy a családdal leszek együtt,magyarán az asszony meg a fiam jön velem.
Üdv!
Sebi 527332 2013. március 1. 21:40
Válasz erre
Type 056
Type 056

Bocs, de rossz a link. Itt egy kép.
Sebi 527331 2013. március 1. 21:35
Válasz erre
Szia Luthor!

Hogy mit lehet tudni róluk?
Amennyire utánanéztem, úgy tűnik, hogy önmagukban ezek az új hajók nem fogják túlzottan felborítani az egyensúlyt arrafelé, hacsak az elvtársak nem építenek belőle mondjuk egymillió darabot. Ezekkel a hajókkal ugyanis kissé „nehéz” háborúzni. Az egyetlen igazi támadófegyver rajtuk, az a négy darab rakéta, ami az árbóc és a kémény közé van berakva. Ezek legfőképp kereskedelmi hajók ellen jók, mert azok valószínűleg nem fognak tudni kivédeni egy rakétatámadást. Egy hadihajónak nagyobb esélye van négy rakéta ellen és ha kivédi őket nem marad semmi amivel tovább lehet támadni. Maradna a tömeges bevetés.
Hat-hét hajóval már szét lehetne zilálni egy kisebb ellenséges köteléket, de lehet, hogy hat-hét hajót előbb észrevesznek.
Gondolom végigolvastad a hírt és ott az van, hogy ezekkel a hajókkal a 053-as típusú fregattokat fogják leváltani. Azok közül viszont a legfiatalabb is húsz év körül van.
Így igazából semmi más nem történt, mint a régi hajók helyett újakat állítottak szolgálatba és (mondhatni értelemszerűen) felhasználták az új technológiákat is az építéshez.
Végül, a többiek kedvéért, íme egy kép az új hajóról:

1.bp.blogspot.com/-qbEIfxiO2wM/US0OkosBMdI/AAAipc/H4yHWMXS2Uo/s1600/type56frigate.jpg
Luthor 527248 2013. március 1. 07:01
Válasz erre
Sziasztok.
Ritkán járok erre, de egy ma reggeli híren megakadt a szemem:

"Új típusra cseréli lopakodó technikával felszerelt régebbi fregattjait a kínai haditengerészet, jeleként annak, hogy a több szomszédjával tengeri vitában álló ország növelni kívánja harci képességeit a vizeken."

Ezek milyen hajók? Tudtok erről valamit?
zs180 527239 2013. március 1. 00:17
Válasz erre
Szia Tomi!
Köszönöm a képeket. A linóleum színét konkrétan még nem döntöttem el, valamilyen vörösesbarna árnyalat valószínűleg jó lesz. Amint láthatod, az a módszerem, hogy mindent igyekszem maximálisan kidolgozni a festés előtt, csak azután kezdek bele.
Még sajnos kissé odébb van ez a festés...
P.Gy.
Templair 527201 2013. február 28. 19:18
Válasz erre
Én úgy tudom, hogy a füst elkészítéséhez a méterárú boltokban kapható, ha jól tudom vatelinnek hívott bélésanyagot lehet jól használni. Láttam már diorámánál és pl. autók gumifüst imitációjánál. Hasonló a vattához, de mégis másabb.

Üdv.: Templair
Sebi 527198 2013. február 28. 19:08
Válasz erre
Szia Regal!

Hát valószínűleg mindenképp fújnod kell. A vattát azért is javaslom, mert ha esetleg kicsit variálsz a festék hígítási arányával, akkor a vatta szálait talán el tudod mozdítani (mondjuk egy fésűvel) a kívánt irányba, festés után is.
hergert 527190 2013. február 28. 18:01
Válasz erre
SMS_Derfflinger-ptmid_Nov1918-2
SMS_Derfflinger-...

Ez még kimaradt.
hergert 527189 2013. február 28. 17:56
Válasz erre
greif14
greif14
greif15
greif15
greif16
greif16
SMS_Derfflinger-ptqtr_1918
SMS_Derfflinger-...
728307
728307
dsc6678geaendswj4q38dgm
dsc6678geaendswj4q38...
SMS_Derfflinger-ptmid_Nov1918
SMS_Derfflinger-...

Sziasztok!

Pár mai kép. Elkészült a hátsó fény szóró állvány korlátja és a mentőtutajok, valamint pár apró alkatrész, csónakot építgettem.

Szia Gyuri! Köszönöm a színeket! A linóleumhoz milyen konkrétan milyen színt fogsz használni?

Ma megnéznem több képet a Derfflingeről, találtam a neten rajzokat, képeket. Kb 3-4 képet is láttam, amin a kazamaták vonalában is a hajótest sötétebb szürkéje van festve.

Pár képet felrakok, bár valószínű, hogy ismered ezeket. Én valószínűleg a kazamaták vonalában sötétebb szürkére festeném.

Üdv.: Herger Tomi
zs180 527124 2013. február 28. 00:42
Válasz erre
02_sms_derfflinger_1914
02_sms_derfflinger_1...

Sziasztok!
Imi, Tomi, örülök, hogy tetszik a hajóm!
Imi, az árbocokon is minden pillanatragasztóval lett rögzítve, nekem eddig mindig bevált, ebben a méretarányban megfelelőnek találom. Várom az új képeket a Repulse-ról!
Tomi, érdeklődve figyelem, hogy haladsz a Greiffal. Jó lesz!
Örülök, hogy felvetetted a festés kérdését: itt van egy-két homályos pont. Nem sok képet és infót találtam a neten és könyvekben, és bár kialakult egyfajta elképzelésem a festést illetően, minden plusz információt örömmel fogadok. Terveim szerint a hajótest oldala WEMCC KM01 Hellgrau 50, a felépítmények a világosabb WEMCC KM13 Baltic Hellgrau színnel lesznek lefestve. A nem fa fedélzetek részben linóleum, részben WEMCC KM02 Dunkelgrau, részben Baltic Hellgrau színűek lesznek. Az árbocokat a fényképeknek megfelelően fogom feketére festeni.
Van egy viszonylag ismert fénykép, mely az általam megjeleníteni kívánt állapotot mutatja. Itt nekem úgy tűnik, hogy a hajótest oldalának sötétebb szürkéje a kazamatáknak megfelelő hosszon egy fedélzettel "feljebb ér", tehát nem egy vízszintes vonalban, a főfedélzet magasságában végződik. Mit szólsz ehhez?
Üdv.
P.Gy.
Regal 527105 2013. február 27. 21:19
Válasz erre
Szia Sebi,

Köszönöm a linket, ötletet biztos merítek belőle. Még azon gondolkoztam sokat, hogy fehér-sárga narancs füstöt hogy lehetne élethűen. Mindenképp fújni valahogy, de az egyirányba kavargó füstöket valahogy meg kellene jeleníteni. Purhab alatt a vázat értettem, és arra feltenni a vattát, hogy legyen tartása.
Üdvözlettel,
Regal
Sebi 527075 2013. február 27. 17:55
Válasz erre
Szia Regal!

Íme:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/bismarck-350-kk2/kk-index.html

Az sajnos nem derül ki, hogy mit használt, de én a vattára tippelek. A purhab szerintem túl nehéz egy ilyen füsthöz.
hergert 527073 2013. február 27. 17:10
Válasz erre
greif12
greif12
greif13
greif13

Sziasztok!

Ma is sikerült kicsit haladni a hajómmal. Elkészült az első árboc jelző X keresztrúdjai és az első fény szóró platform.

Üdv.: Herger Tomi
Regal 527064 2013. február 27. 15:24
Válasz erre
Sziasztok,

nem tud véletlenül valaki olyan linket, vagy képet, ahol makett hajón csináltak tüzelő hajóágyút, torkolattüzet?
Szeretném majd megcsinálni én is, de nem tudom, hogy vatta irányába induljak-e el, vagy púrhab, esetleg szilikon? (hátha csinált már valaki hasonlót)
Előre is köszönöm a segítséget,
üdvözlettel,
Regal
hergert 527037 2013. február 27. 11:05
Válasz erre
Szia Gyuri!

Tetszenek az árbocok, különösen a tripod.

Szeretném megkérdezni, hogy a nem fa fedélzetek milyen színűek lesznek ill. a hajótesthez, felépítményekhez milyen szint fogsz használni?

Van-e leírásod, képed a Császári haditengerészet festés mintáihoz?

Üdv.: Herger Tomi
Simi 527031 2013. február 27. 09:48
Válasz erre
Szia Gyuri!
Nagyon szépek lettek az árbocok! A kéményeken pedig már nyoma sincs a balesetnek. Azért csak vigyázz rá, nehogy kövesse a Zentát... 11 évvel ezelőtt a Yamato-mat érte egy kisebb baleset, nem sokkal a befejezés előtt; teljesen kikészültem tőle, aztán 3 nap alatt sikerült eltüntetni a bajt.
A tűket most is pillanatragasztóval ragasztottad? Úgy vélem, hogy a legkeményebb részeken már túl vagy, jöhetnek az "apróságok".
Én gyakorlatilag kész vagyok a Repulse parancsnoki tornyával, ma fogom lelakkozni. Talán néhány nap múlva én is tudok majd képekkel szolgálni.
zs180 527015 2013. február 27. 00:26
Válasz erre
DSC04956
DSC04956
DSC04957
DSC04957
DSC04958
DSC04958
DSC04959
DSC04959
DSC04960
DSC04960

Már megint én írok...
Kész lett a főárboc is. Egyre hajószerűbb ez a Vaskutya!
P.Gy.
zs180 526709 2013. február 24. 19:19
Válasz erre
Szia Tomi!
Jó lesz ez a kis Greif!
Nálam tényleg a HMW Derfflinger az alap, de nekem nincs meg, hanem Thomas Klünemann több száz fotóval dokumentált építési leírására (meg a kevés elérhető fotóra és egy, a többi ismertnél kissé részletesebb rajzra) támaszkodom. Ő a nagyon szép papírmaketten még tuningolt egy kicsit.
P.Gy.
hergert 526667 2013. február 24. 16:39
Válasz erre
greif09
greif09
greif10
greif10
greif11
greif11

Sziasztok!

Festettem egy rozsda csíkot oda ahol a lánc fog futni (bár lehet, hogy még jobban vissza fogom mosni), ill. elkészítettem a hátsó árbocot és a mögötte lévő fényszóró platform alapját.

Zs180! Köszönöm a biztatást! A részletezés a HMW 1/250 Derfflinger alapján készíted?

Laci! Nagyon tetszenek a mellék tüzérség tornyai, ha eljutok Szolnokra remélem láthatom a hajód! Remélem a DVD íród már jó!

Neo954! Neked is köszönöm!

Üdv.: Herger Tomi
Regal 526617 2013. február 24. 10:56
Válasz erre
Szia Lucky,

köszönöm a tanácsokat, a forrasztóőasztára még emlékszem, apum használta. Arra gondoltam, hogy a nagyítós 2 krokodilcsipesszes befogóba befogni a 2 összeforrasztandó alkatrészt és utána forrasztózsír/paszta, azután ón és forrasztópáka. Lehet, hogy gumilapot teszek be majd a pofákba, hogy a krokodil "fogak" ne deformálják az alkatrészt.
A maratásoknál sejtem miről beszélsz, de megpróbálom megcsiszolni a felületek majd.
Üdvözlettel,
Regal
lucky 526607 2013. február 24. 09:25
Válasz erre
Szia Regal!
Létezik forrasztópaszta is. Tapasztalataim szerint ennél a forró levegő vagy a láng jön be.Előnyének látszik, h a beállított helyzetből nem igazán fog elmozdulni az alkatrész, viszont nagyon pontos adagolást kíván.
Melegítéskor a forrasztópaszta először szárad, utána olvadni kezd.Ekkor mozdulhat el a beállítás.
A fémtiszta felületek megléte forrasztásnál alapdolog, ahogy a folyasztószer( forrasztóvíz, forrasztózsír, flux) használata is.
Forrasztani lehet a legtöbb fémet, a rezet ill az ötvözeteit. Lehet sima (fekete) acélt is, és még alut is bár ez utóbbit még nem próbáltam.
A fotómaratásoknál újabban ( tetszetősség miatt gondolom) galvanakus ónnal vonják be a lapot, ami nagyon nehezíti a forrasztást, valószínú annak magas olvadáspontja miatt.
Az ilyen lapok megismerhetők ezüstös színükről.

üdv
Regal 526599 2013. február 24. 07:12
Válasz erre
Szia Laci,

Köszönöm a választ, megpróbálom majd, de kipróbálom a forrastózsírt is, amit egy elektronikai műszerész barátom ajánlott. A forrasztás biztos jobban fogja majd az elemeket, mint a pillanatragasztó... A kis alkatrészeket elég nagy kihívás lesz összeforrasztani, de megpróbálom a krokodil csipeszes nagyítos befogóval.
Üdvözlettel,
Regal
hatvanilaci 526584 2013. február 23. 21:09
Válasz erre
Regal!
Tapasztalataim alapján lehet,ha sárgaréz.A felépítmény 99%-a (kivétel itt a trepnik,amik rozsdamentes hálóból vannak,de sikerült ezeket is a "odaforrasztani") rézből van,így amit látni lehet rajta a legapróbb mütyürig mind forrasztással készült.Én is megforrasztok különböző átmérőjű,vastagságú formájú sárgarezet.Tehát szerintem semmi akadálya.Azt viszont hozzá tenném,hogy a szennyezett rezet az Úristenért sem akarja megfogni a cin,így ha ilyesmi van akkor kicsit megcsiszolva forrasztóvíz alkalmazásával kitűnően lehet forrasztani.A forrasztóvíz kitűnően megfolyasztja a cint a felületen.
Üdv!
Regal 526580 2013. február 23. 20:51
Válasz erre
Sziasztok,
A Hatvanilaci által említett forrasztást lehet fotomaratásnál is alkalmazni?
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Üdvözlettel,
Regal
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.