/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.
Elektrolakatos 522474 2013. január 18. 23:47
Válasz erre
Ej,ej Lacikák!

Elvileg pöstiek lennétek, vagy mifene?

BSZKRT, alias Beszkart, Budapest Székesfőváros Közlekedési Részvénytársaság!
Sennás 522466 2013. január 18. 22:21
Válasz erre
2145765
2145765

Ez nem GMC de tuti nem Csepel ezek szerint lehetséges az Oroszok is másolhatták a mi Csepelünkről?Ez amúgy ZIL vagy mi?
Kamovos 522464 2013. január 18. 22:05
Válasz erre
G.M.C. Kukás
G.M.C. Kukás
G.M.C. Üza
G.M.C. Üza

Szia Törzsbusz!

Köszönöm a válaszod!

Azt el felejtettem írni, hogy egyes típusokat a civilek használták közülük.
A G.M.C. víz szállítót most nem találom, de találtam Üzást. :)

Üdv: kamovos
lacipapa 522456 2013. január 18. 21:28
Válasz erre
Szia!
Legfőképpen képek volnának jó róla.A makettek között keresgéltem,hátha kiadta volna valaki,de nem találtam róla semmit.Én is szeretném az amerikai "örökségeket " is,35-ben,megépíteni.Van már egy pár.WC-51 csőrlős és csőrlő nélküli,mentő,Willis,GMC 353 tgk.Szeretném még a Federal-t is,ha meg lenne makettben.
Laci
Emerick 522453 2013. január 18. 21:00
Válasz erre
Szia!

Mi a kérdés vele kapcsolatban?
5 tonnás vontató, és volt egy-két állomáshelye. Azt hiszem, még a gyári számát is összeszedhetem, ha gondolod.

Általánosabban:

Jeep kimaradt a jenki felsorolásból. :) Daimond darus kocsiból is örömel vásároltak akkoriban. Továbbá jónéhány amerikai személygépkocsi (pl Hudson) került beszerzésre 1946-1948 között. 15 millió dollárból lehetett ezt-azt vásárolni...
A vasakat minden esetben "polgári" vállalaton kersztül szerezték be a honvédség számára.

I.
Törzsbusz 522444 2013. január 18. 20:13
Válasz erre
Üdv Kamovos!

Szerintem:
G.M.C.-353 Nyitott fülkés Billenős.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés szemétszállító.
G.M.C. DUKW.
Ford G.P.A. Úszó Parancsnoki személyszállító gépkocsi.
Studebaker Tűzoltó.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés Víz szállító.
Szerintem ezek nem voltak az MN-ben.
Van egy jegyzékem az MN traktor és gjmű Fcsfség eszközeiről kb.1952-ből - csak nem találom.
Kamovos 522438 2013. január 18. 19:36
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszi a választ és a pontosítást!

Mi az a listámon ami még nem volt?
Mert akkor azokat nem építem magyarnak.

Üdv: kamovos
lacipapa 522434 2013. január 18. 19:08
Válasz erre
Szervusz!
Olyanról,hogy Federal ,HF 123 rsz.-al mit lehet tudni?Egy fényképem van róla és platós.
Laci
Törzsbusz 522433 2013. január 18. 18:54
Válasz erre
Üdv Kamovos!

A vontató amit láttál kecsón az nem 375D alvázon,hanem 4320-on van mint DAM gépkocsi. Ezen a D-566 Zagyva felépítménye van. Amiről Én beszélek - Zil -131 - azon az eredeti (!) Wrecker felépítmény van tehát háborús darab! Ezen voltam ledöbbenve!
Az ismereteim szerint Studebaker,Diamond T969 B Platós, és még néhány a felsoroltakból nem került az MN állományába. Üdv!
Kamovos 522420 2013. január 18. 16:59
Válasz erre
Nem írta, mondta! :)
Kamovos 522419 2013. január 18. 16:58
Válasz erre
Szia Freddy!

Ugyan attól aki a műszaki mentőt is írta.

Üdv: kamovos
Freddy 522415 2013. január 18. 15:26
Válasz erre
Platós Studebakerről honnan van az infó?
búza 522408 2013. január 18. 14:03
Válasz erre
Szia!
"1922. december 27-én megalakították a Budapest Székesfőváros Közlekedési Részvénytársaságot (BSZKRT, köznyelvben leginkább „Beszkárt”-ként emlegették)."
Üdv: Búza
migi 522405 2013. január 18. 13:45
Válasz erre
Szia
Nem Beszkardnak hívták régen ?
Kamovos 522403 2013. január 18. 13:28
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszönöm a válaszod!
Ez tényleg az lehet.
Bár ez inkább hasonlít a Studebeaker-re, mint egy G.M.C-re. :)

Megpróbálok beszerezni egyet 1:72-ben. :)

Egy Zil-131-et én is szívesen feláldoznék.
Nekem Kecskeméten sikerült lefényképeznem Ural-375D-re felépítve.
Ezt is megépíteném.

Lassan neki kéne állni össze szedni, hogy az amcsiktól miket vásároltunk össze annak idején.

Nekem eddig a lenti típusokról van tudomásom, vagy halvány emlékek másoktól.

Willys, és az utánfutója,
Dodge WC-51 ponyvás
Dodge WC-53 Zárt
Dodge WC-54 Mentő
Dodge WC-57 Ponyvás
G.M.C.-353 Nyitott fülkés platós.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés Üzemanyag szállító.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés Billenős.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés szemétszállító.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés Víz szállító.
G.M.C. DUKW. Később Orosz Zil-485
Studebaker Platós.
Studebaker Tűzoltó. (?)
Ford-6 Platós. Fehérben láttam 76-ban a seregélyesi MTH-ban
Ford G.P.A. Úszó Parancsnoki személyszállító gépkocsi. Később Orosz Gaz-64 is volt
Diamond T969 B Platós.
Diamond T969 A Műszaki mentő.

Hát most hirtelen ennyi rémlik.
Ha Valami hibádzik, vagy kihagytam azt jelezd légy szíves.

Üdv: kamovos
p-51 522227 2013. január 16. 20:14
Válasz erre
Szia juge75!

Légy szíves vedd már fel velem a kapcsolatot az általam küldött alkatrészminták ügyében!
Kerestelek telefonon, de nem érlek el, meg az e-mail-ekre sem érkezett még válasz Tőled.

Üdvözlettel:
p-51
páncélos 522127 2013. január 16. 07:45
Válasz erre
Ez érdekes. Utánajárok, mert felcsigázott a dolog.
Zil131N 522089 2013. január 15. 19:15
Válasz erre
P1010527

HŐR ZIL-131
P1010527

Szia Páncélos!

A határőrségnél valóban rendszeresitve volt a Zil-131! Habár valószinű közelse olyan példányszámban mint a honvédségnél. Infóim szerint javarész csörlő nélküli változatok voltak(talán olcsóbbak voltak igy?). Itt egy kép amin látszik az ajtón a felirat.
páncélos 522057 2013. január 15. 14:00
Válasz erre
Címer oké, de HÖR felirat nem látszik.
Sennás 521922 2013. január 14. 10:43
Válasz erre
cgfhfg
cgfhfg
UAZ-469174
UAZ-469174

Persze hogy nincs a műszerfalig miért is kérdek ilyen hülyeséget.
1kép kiengedve
2kép behúzva
Így jó?
Sennás 521914 2013. január 14. 09:37
Válasz erre
Köszi Tibi!Sál meg sapka tudod!Akkor kiengedetten szinte a műszerfalig előre áll.
Farkas469 521912 2013. január 14. 09:22
Válasz erre
DSCF0676
DSCF0676

Helló Gábor!

A fotón kiengedett állapotban van! Kimentem neked a hidegben és megnéztem:)
Ha behúzod akkor kb 8-9cm-t megy hátra.
Az aksi vezeték nem élénk hanem sötét piros és fekete. (általában amit nem vetetékeltek át)

Üdv.
Sennás 521910 2013. január 14. 09:04
Válasz erre
Szia Farkas469.Még egy gyors kérdés ha nem zavarlak.Behúzott és kiengedett állapotban hogy áll a KÉZIFÉK?
Sennás 521908 2013. január 14. 08:59
Válasz erre
Szia Farkas469!Az akkumlátort be lehet vezetékelni piros és kék dróttal?Vagy csak fekete lehet?
Farkas469 521907 2013. január 14. 08:53
Válasz erre
1.1m
1.1m

HÖR Zil-131...
kb 2 évvel ezelőtt.

Érdemes fürkészni pl a Használtautó.hu-t is.

Üdv.
páncélos 521903 2013. január 14. 07:43
Válasz erre
Pontosítani kellene, mert sok embernek minden tank, aminek lánctalpa van, és zöld.
Nem egy olyan egykori bakával beszéltem, aki tankosnak vallotta magát, közben volt köztük BMP-s, Gvozgyikás...stb.
páncélos 521902 2013. január 14. 07:40
Válasz erre
Nem tudok róla, hogy HÖR ZiL-131-est alkalmazott volna. IFA-ból volt terepes meg sima, előtte Robur, majd a véghajrába RÁBA tehergépkocsik, csapatszállításra. Ezen kívül R-142 rádiós GAZ-66, és Csepel (344, 346).
ambasa 521894 2013. január 13. 22:58
Válasz erre
"Amennyire tudom, a lövész ho-k hk.rolg.z-i általában öt századosak voltak, ahol négy század T-34 volt, az ötödik pedig SzU-76"

Bocs, azt hiszem ez az öt százados szervezés az 1952-után ezreddé felfejlesztettekre vonatkozik.

TG
ambasa 521893 2013. január 13. 22:55
Válasz erre
Amit írok az adatok kivételével inkább csak spekuláció, de hátha segít.

Az 1951.04.01-től érvényes hadrend páncélos csapatai:

3.löv.hdt.
-5.löv.ho. - 16.hk.rolg.z. (Pécs/Szabadszállás)
-12.löv.ho. - 43.hk.rolg.z. (Őrkénytábor/Baja)
-27.löv.ho. - 4.hk.rolg.z. (Kiskunfélegyháza)

6.löv.hdt.
-9.löv.ho. - 27.hk.rolg.z. (Polgárdi/Tapolca)
-17.löv.ho. - 42.hk.rolg.z. (Tamási/Marcali)
-32.löv.ho. - 9.hk.rolg.z. (Tapolca)(1951-ig)
-35.löv.ho. - 48.hk.rolg., (Kaosvár) (1951-től)

9.löv.hdt.
-4.löv.ho. - 18.hk.rolg.z. (Nyíregyháza) (1951-től)
-8.löv.ho. - 52.hk.rolg.z. (Mezőtúr)
-35.löv.ho. - 48.hk.rolg.z. (Kaposvár)
-32.löv.ho. - 9.hk.rolg.z. (Tapolca/Pápa (1951-től önűlló ho))

-4.ö.löv.ho. - 18.hk.rolg.z. (Miskolc)

MN Pánclos Parancsnokság

11. gép.hdt
-84.ro.tü.o (Miskolc)

-7.gép.ho.
-33.hk.e. (Esztergom)
-52.ro.tü.o. (Rétság) (1951-ig)
-31.n.hk.rolg.e. (Székesfehérvár) (1951-től)

-18.pc.ho.
-26.hk.e. (Hatvan)
-44.hk.e. (Jászberény)
-35.n.hk.rolg.e. (Miskolc) (1951-től)
-95.ro.tü.o (Pétervására)

-17.ö.hk.rolg.e (Székesfehérvár)
-24.ö.hk.rolg.e (Kalocsa)

Amennyire tudom, a lövész ho-k hk.rolg.z-i általában öt századosak voltak, ahol négy század T-34 volt, az ötödik pedig SzU-76

A hk.e-kben T-34-ek voltak, bár tudtommal, ha nem volt elég hk, akkor ide is kerülhettek SzU-76-ok a T-34-ek mellé.

Az ö.hk.rolg. és az n.hk.rolg. ezredekben lehettek az ISz-2-k és a ISzU-122-k, de, hogy milyen arányban és szervezetben azt nem tudom.

1951.12.31-én a pc állományunk a következő:

T-34: 480 kell / 341 van
ISz-2: 122 kell/ 68 van
SzU-76: 176 kell / 136 van
ISzU-122: 32 kell / 32 van

TG
Freddy 521795 2013. január 13. 14:12
Válasz erre
Én is erre gondolok, minimális esélye van az ISz-2nek, nem hiszem, hogy egy lövészhadtestnek alárendelt zászlóaljban voltak, inkább a 11. gépesített hadtestben tudnám elképzelni őket. De ez csak spekuláció.
Kamovos 521794 2013. január 13. 14:08
Válasz erre
Szia Freddy!

Akkor kizárásos alapon marad a T-34! :)
Keri 521793 2013. január 13. 14:05
Válasz erre
Sziasztok!
Ezekből a WC 53-asokból kapott a Budapesti Közlekedési Vállalat(nem emlékszem,hogyan hívták akkor) is anno?
Keri
Freddy 521792 2013. január 13. 14:04
Válasz erre
Biztos nem volt az se még, 1956 előtt csak ISz-2, ISzU-122, Szu-76 és T-34/85 volt, legnagyobb számban az utóbbi.
Kamovos 521789 2013. január 13. 13:58
Válasz erre
Szia Freddy!

Kis kereke volt?
Hát akkor sehogy nem stimmel.
Mert a T-34, T44, T54, T-55 kerekek szerintem kompatibilisek egymással.
Lehet, hogy nem is T sorozat volt, és nem is magyar, és nem is akkor és ott? :D

Ha nem T-34 akkor mondanám, hogy PT-76, de lehet,hogy akkor még az sem volt?

Üdv: kamovos
Freddy 521775 2013. január 13. 12:28
Válasz erre
Persze, tudom, meg is írtam nekik. T-54-es még akkor nem volt nekünk, a hatvanas évek közepétől jöttek, ha jól tudom.
Szerintem 99%, hogy T-34, de azt írja, kis kereke volt.
Kamovos 521766 2013. január 13. 12:11
Válasz erre
Szia Freddy!

T-44 biztos nem volt nekünk.
Esetleg T-54.lehetett

Üdv: kamovos
Freddy 521763 2013. január 13. 12:04
Válasz erre
Viszont egy kérdés: edukálom a népet armoramán 1950-56 közötti magyar páncélos témában (mikor már ott tartottak, hogy vajon a magyar T-44-nek milyen személyzete volt, úgy éreztem, hazafiúi kötelességem beavatkozni a nemzetközi közvélemény félrevezetésének elkerülése érdekében:)), a felvezető kérdés úgy szólt, hogy valakinek a valakije 1952-ben a magyar hadseregben szolgált valamilyen tankon,a ,,3rd Army"-ban, milyen tank lehetett.
Okváth Imre könyvében lévő 1952-es hadrendből kiindulva 3rd Army szerintem a 3. lövészhadtest lehet, amelyikhez valóban tartozott egy önálló páncélos zászlóalj Örkényben. Nem tudja valaki, milyen tankjaik voltak?
Freddy 521760 2013. január 13. 12:00
Válasz erre
Bofors? Én csont nélkül 37mm-es 39M-nek néztem...
Kamovos 521759 2013. január 13. 11:52
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszönöm a válaszod!
Ez tényleg az lehet.
Bár ez inkább hasonlít a Studebeaker-re, mint egy G.M.C-re. :)

Megpróbálok beszerezni egyet 1:72-ben. :)

Egy Zil-131-et én is szívesen feláldoznék.
Nekem Kecskeméten sikerült lefényképeznem Ural-375D-re felépítve.
Ezt is megépíteném.

Lassan neki kéne állni össze szedni, hogy az amcsiktól miket vásároltunk össze annak idején.

Nekem eddig a lenti típusokról van tudomásom, vagy halvány emlékek másoktól.

Willys, és az utánfutója,
Dodge WC-51 ponyvás
Dodge WC-53 Zárt
Dodge WC-54 Mentő
Dodge WC-57 Ponyvás
G.M.C.-353 Nyitott fülkés platós.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés Üzemanyag szállító.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés Billenős.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés szemétszállító.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés Víz szállító.
G.M.C. DUKW. Később Orosz Zil-485
Studebaker Platós.
Studebaker Tűzoltó. (?)
Ford-6 Platós. Fehérben láttam 76-ban a seregélyesi MTH-ban
Ford G.P.A. Úszó Parancsnoki személyszállító gépkocsi. Később Orosz Gaz-64 is volt
Diamond T969 B Platós.
Diamond T969 A Műszaki mentő.

Hát most hirtelen ennyi rémlik.
Ha Valami hibádzik, vagy kihagytam azt jelezd légy szíves.

Üdv: kamovos
Sennás 521731 2013. január 13. 09:07
Válasz erre
Törzsbusz 521716 2013. január 12. 23:49
Válasz erre
id_diamondt_969a_pettit
id_diamondt_969a_pet...

Üdv Kamovos!
Diamond-T. Ez típus nyújtotta az alapot a gk.mentővontató magyar megfelelőjének kifejlesztéséhez ami rendszerben volt az MN-ben az ötvenes évek eleje-közepéig. Első változatként a Csepel B-300 készült ilyen felépítménnyel, majd később Mi is gyártottunk ugyanilyen mentő-vontató felépítményt. Később, ez a koncepció ismét - hazai gyártásban - a D-566 Csepelen jelent meg mint Diamond rendszerű felépítmény és a Túrkevei Afit vállalat készített 100 db-ot az MN részére. Írok is ezekről könyveimben sőt van egy érdekes fotóm, ami egy Zil-131-es mentő vontató ábrázol eredeti Diamond amerikai felépítménnyel. Biztos az, Én fotóztam le Mátyásföldön. Szerintem ez a "nagy GMC".
Zil131N 521713 2013. január 12. 23:21
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek csapatszállitó platós ZIL-131-esekről képet amelyeken a néphadsereg felségjelzése volt látható az ajtókon. Illetve érdekelnének határőr(HŐR) Zil-131 esek képei is. Ha valaki tudna megosztani hasonló fotókat azt köszönöm előre is!
Murmuc 521700 2013. január 12. 20:54
Válasz erre
Üdv Sennás!
Farkas469-nek igaza van, nem sok mindent festettek le ezeken a járműveken, mással mint feketével, és ez igaz volt az akkori orosz személyautókra is. Elég UAZ-al kentem össze magam segéd koromban. :)
Kamovos 521691 2013. január 12. 19:23
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Emilt megkaptam köszönöm szépen.

Beszélgettem egy bácsival aki sorkatonaként, autó szerelő volt a seregben.
Beszélt nekem arról, hogy Dodge-t, Willys-t javított.

Illetve említett egy "Nagy G.M.C." műszaki mentőt is, amivel ők jártak menteni.

Nem tudta megmondani a pontos típusát.

Úgy írta le a típust hogy, három tengelyes, összkerékmeghajtású, zárt fülkés, hosszú orrú autó, amin olyan felépítmény volt mint a kései Csepeljeinken (D-566)
Mi a véleményed erről az autóról?
Mi lehet ez a nagy G.M.C.?

Üdv: kamovos
juge75 521690 2013. január 12. 19:19
Válasz erre
Még jó, hogy nem téged lőttek vele, ez egy replika bofors.
juge75 521689 2013. január 12. 19:18
Válasz erre
Helikopáterre szánod? :-)
juge75 521688 2013. január 12. 19:17
Válasz erre
Nem, fehér lesz, mint az eredeti.
Sennás 521687 2013. január 12. 19:16
Válasz erre
Jó ,írd meg mire vagy kíváncsi.
juge75 521686 2013. január 12. 19:14
Válasz erre
Nyugodtan, le mérhetnél pár dolgoz a Trumpi UAZ-on.
Sennás 521685 2013. január 12. 19:08
Válasz erre
7042472_6_644x461_parancsnoki-uaz-469-_rev001
7042472_6_644x461_pa...

Szia Farkas469.Igazából én ezt a képet néztem ezen egyértelmű hogy rá festettek.Hogy én a levegőszűrőt befestettem az csak úgy tetszett.Megkérdezem a csávót ha nem zavarja úgy hagyom de igen átfestem.Köszi hogy szóltál és köszi a képeket is.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.