<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Laci | Adatlap | 434170 | 2011. február 26. 15:44 | ||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 434169 | 2011. február 26. 14:59 | ||||||||||||||
Ha a 700-as kicsi, mit szóljak én az 1250-esekkel :) (még szerencse hogy nem én építem...) Egyébiránt a kis méretnek azért vannak előnyei is és szerintem a 700, a 600 meg főleg elég sok mindent megmutat már...persze ízlések és pofonok. | |||||||||||||||||
Sszabi1 | Adatlap | 434168 | 2011. február 25. 07:35 | ||||||||||||||
Üdv! Gondolom azért csődültek oda a Tirpitz-hez, mert abból láttak valamit. Mert valljuk be őszintén, ezek a szép kis 1/700-as hajók a fényképeken mutatnak igazán, ha a kiállításon nem tudok közel hajolni hozzájuk, akkor szinte semmit se látok a részletekből. Félreértés ne essék, nem leszólni akarom a kis méretarányt, de mindenképpen vannak hátrányai. Igaz a kis méretből származó nehézségekre György kolléga állandóan rácáfol, de hasonló kerekedett szemekkel figyelem Jim Baumann mesterműveit...:) Ha én egyszer a nagyobbakat így meg tudnám csinálni... | |||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434167 | 2011. február 25. 00:13 | ||||||||||||||
EDE, tetszik a poén! Simi, elhozom mindkettőt, esetleg, ha felkérnek zsűrizni, kiteszem a "zsűri munkái" részre. Nemsokára felteszek képeket a kisebb alkaltrészekről is, ha érdekel titeket. A csónakok elkészítése volt a legnagyobb munka: kimartam a műgyanta testeket, hogy csak egy héj maradt, majd a belső fehérre festése után beraktam a "padlót" húzott szálból, vagy rácsot díszszalagból (copyright by Simi)majd néhány bordát, majd egyenként a padokat, aztán az oldalakat magasítottam meg, kívülről felragaszottam oldalra dörtzsfát, alulra gerincet, hátra kormánylapátot, mindezt tízszer, plusz egy gőzcsónak, amibe kazán és gőzgép készült. P.Gy. | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434166 | 2011. február 24. 16:52 | ||||||||||||||
Gyuri, SImi! Azért a zsűri már csak észre veszi! | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434165 | 2011. február 23. 22:12 | ||||||||||||||
Gyuri! Sajnos meg kell, hogy értsem: sokan nem tudják értékelni a kis léptékű maketteket - néha még a zsűri sem. Versenyeken többször tapasztaltam, hogy a 600-as és 700-as hajókat meg se látják, csak a nagy "csónakokat". Emlékszem, hogy néhány éve egy osztrák bácsi hozott egy 1/350-es Tirpitz diorámát. Kisebb csődület támadt egyből, pedig elég gyenge volt a minősége. És dijnyertes diorámát elhozod-e? | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434164 | 2011. február 23. 21:42 | ||||||||||||||
Gyuri! Látszik, hogy nálad nem a Zenta cirkálóval kezdődött... Bocs, de ezt a poént nem tudtam kihagyni. | |||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434163 | 2011. február 23. 10:07 | ||||||||||||||
Simi, nem nevezek be vele, túl kicsi. Zaran, ez a WSW cég 1:700-as műgyanta kitje, nagyon szép, de azért volt mit feljavítani rajta, pl. vízvetők az ablakok fölé, híd és egyéb felépítmények áttört ablakokkal, saját építésű felszereléssel(kompasz, kormánykerék, fényszórók, stb.), részben nyitott ajtókkal, 9 extra szellőzőkürtő, 11 gyakorlatilag saját építésű csónak, teljesen saját építésű árbocok és fegyverzet, meg ami most nem jut szembe... Kovács Péter 1:100-as rajza alapján javítottam fel, de számos, a rajzon nem szereplő részlet is rajta lesz. P.Gy. | |||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434162 | 2011. február 23. 08:15 | ||||||||||||||
Szervusz zs180. Sajt készítésű a Zenta vagy volt valami ami alapján összeraktad? Hiába a 700-as méret, egyszerűen lélegzet elállító a hölgyike :) Am véget ért a hajóépítő karierem :S Menyasszonyommal benéztünk egy játék boltba. Én makettekhez, ő plüssökhöz tartott. Hittem én. Odajött makettekhez és meglátta a Revell 1:1200-as hajóit. Mindet akarta :S Mindet szorongatta :S Iowa, Duke of York, Gneisenau, Enterprise, Bismarck :S Végül megállapodott a Gneisenaun, hogy azt veszi meg és rakja össze :S Jajj, nekem, ha asszony nagyobbakba kezd. Ha veszek hajót és ő rakja össze, nekem végem lesz, ha nem építhetek :( | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434161 | 2011. február 22. 23:41 | ||||||||||||||
Gyuri! Akkor neked is bőven meg lesz a melód Móvárig. Az a hágókötélzet különösen is jó munkának ígérkezik... szerintem te azt nagyon fogod élvezni - ahogy ismerlek. Ez a vakus kép szerintem még jobb is, mint az előző! Nagyon látványos lesz - kicsi méretei ellenére. Be is fogod nevezni a versenyre? Különben köszönöm ezt a két képet, most egy kicsit én is össze fogom magam kapni. Ha elkészülök a toronnyal, én is teszek fel néhány képet. | |||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434160 | 2011. február 22. 22:57 | ||||||||||||||
Simi,köszönöm! Remélem Móváron megmutathatjuk egymásnak az újdonságokat - amit eddig a PoW-ből láttam, első osztályú! Nekem is még sok finomság van hátra a festésből, aztán következnek a korlátok, kötélzet - régi vitorlás stílusban csarnakkötelek hágószálakkal! - majd a legénység, végül a saját készítésű művíz, úgyhogy van még rajta meló. Itt egy másik kép, vakus, de jobban visszaadja a színeket. P.Gy. | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434159 | 2011. február 22. 21:54 | ||||||||||||||
Szia! Akkor - zalaias kifejezéssel élve - "írigy-öllek"! (Egyszerű emberektől hallottam és szerintem nagyon találó.) A PoW -en még nincs is minden lefesteve, igaz ez már nem több, mint kb 5%. Csak a finomítás is nagyon sok időt vesz igénybe pl a "panellezés", a feketével való körbefolyatás, a részletek kiemelése. Ezt vízfestékkel követem el, mert azt szépen, könnyen lehet utólag korrigálni. Most a Pom-Pom-ok festésének végső fázisánál tartok. Ha ezzel végzek, gyakorlatilag kész a parancsnoki torony. A művíz saját applikáció lesz? | |||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434158 | 2011. február 22. 18:05 | ||||||||||||||
Akkor bocs, hogy félrevezettelek. Úgy emlékeztem, árulnak 700-ban is. Biztos a lövegcsövek rémlettek. | |||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434157 | 2011. február 22. 15:15 | ||||||||||||||
Kedves Simi! Minden kész van, minden le van már festve valamennyire, és igen, lesz víz is alatta, bár ő egyedül fog úszni. P.Gy. | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434156 | 2011. február 22. 14:39 | ||||||||||||||
Kedves zs180! Akkor ez szó szerint egy arasznyi hajócska, és a fotó nagyon igazságtalanúl nagyítja fel. Ha jól értem, a "cullangok" is készen vannak: fegyverzet, árbocok, csónakok stb és már csak a festés van vissza? Ami eddig elkészült, az nagyon szép. Dioráma lesz? | |||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434155 | 2011. február 22. 00:59 | ||||||||||||||
xxx | Adatlap | 434154 | 2011. február 21. 20:47 | ||||||||||||||
Megnéztem a honlapjukat, de csak 1:350 és 1:200 méretarányban találtam. | |||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434153 | 2011. február 21. 18:27 | ||||||||||||||
Vagy HADvezérnél (had.hu) az RB-s cuccok között is találsz és rendelhetsz. | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434152 | 2011. február 20. 21:34 | ||||||||||||||
Üdv Hajósok! Mint már korábban írtam,kész van a főhangár,és így csinálhatom a következő részt. Nos szombat,vasárnap ennyire jutottam,és mivel meglátásom szerint elég jó teljesítmény a két naphoz képest,így azt gondoltam,hogy megosztom veletek! Üdv! | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434151 | 2011. február 20. 20:20 | ||||||||||||||
www.startmodell.hu/makcentrum_frameset.php Itt rendelhetsz Eduardot, vagy Abert. Persze vannak jobbak is. | |||||||||||||||||
xxx | Adatlap | 434150 | 2011. február 20. 19:25 | ||||||||||||||
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy Budapesten hol lehet 1:700 hajókorlátot beszerezni? Nem akarok külföldről rendelni. | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434149 | 2011. február 19. 17:04 | ||||||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 434148 | 2011. február 18. 20:32 | ||||||||||||||
Szia Laci! Néha az az érzésem mintha Te jártál volna a Bismarck-on. :-) | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434147 | 2011. február 17. 20:06 | ||||||||||||||
Végre az ezer éves Hasegawa Kaga mellett áprilistól vadiúj a Fujimitől! | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434146 | 2011. február 17. 18:58 | ||||||||||||||
SImi! A címet elküldtem mailen.Azt hiszem ez az "írígség" kölcsönös,de a lehető legjobb értelemben! Köszi! Üdv! | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434145 | 2011. február 17. 15:39 | ||||||||||||||
Persze, nagyon szivesen! Csak a pontos címedet küldd el, légyszi. Különben a hangár gyönyörű lett, "ha az írígség nem volna bűn..." | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434144 | 2011. február 17. 14:18 | ||||||||||||||
SImi! Olyan kérdéssel fordulok feléd,hogy tudsz e akkor nekem 0,5mm-s lyukasztót csinálni sztirolhoz? Köszi a segítséged! Amúgy meg kész lett a hangár,úgyhogy mehetek egy szinttel lejjebb. Üdv! | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434143 | 2011. február 17. 09:18 | ||||||||||||||
SImi,EDE! Köszönöm a segítségetek! A következő problémákat tapasztaltam még anno lakkozás terén.Ezért is vonakodom kicsit. A lényeg az,hogy ha túl híg,akkor megfolyik,ha kevés a nyomás,akkor köpköd.Mivel pont olyan résznél járok,ahol a fújandó felület két színből áll (antracit szürke -amit épp lakkozni kellene- és világos szürke,ami már lakkozva van),attól félek,hogy az egyiket elrontom,vagy a másikat javítom. Valahogy mégis megoldom! Üdv! | |||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 434142 | 2011. február 17. 07:33 | ||||||||||||||
Ede, pontosan ebben a sorrendben képzeltem el a dolgot:) Valójában azért ha nagyon meg akarja valaki építeni ezeket a szépségeket, akkor ott vannak végül is a papírmakettek is. A Tegetthoff-ból kiindulva azonban talán még melósabb egy ilyet szépen megcsinálni, mint a műanyag társait,én most nagyon szenvedek a hajótesttel. Kitaláltam, hogy a hajófeneket borító "lemezeket" ill. a közöttük lévő kis hézagokat tömítem, majd lefestem. Na ezt szépen megcsináltam, mikor kiderült, hogy a vízvonal feletti oldalfalak sem illeszkednek megfelelően, szóval ezeket is elkezdtem tömítgetni + a felső falakat az aljával.Aztán addig addig forgattam a kezemben a hajót, míg fel nem tűnt, hogy a kazamaták teteje 4 helyen oldalanként behullámosodot... Persze azon már régen túltettem magam, hibásak voltak a váz és a fedélzet méretei ezért a tatrész kialakítása némileg eltér az eredetitől, de mostmár nem tudok mit csinálni vele... Igaz nem ide tartozó téma, de hasonló gondjaim vannak az óceánjárós fronton is. Ott az a sok szép század eleji hajó...(persze papírból ezek egy része is megvan) | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434141 | 2011. február 16. 23:05 | ||||||||||||||
A nemzeti indíttatást sokszor felűlírják a piszkos anyagiak... | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434140 | 2011. február 16. 23:03 | ||||||||||||||
Laci! Valóban, a lakkozás sokkal trükkösebb, mint a festés. Két alapvető probléma szokott fellépni: 1.a nem megfelelő higítás (ha túl hígítod, az se jó; ha kevéssé, az is gond. A leírtakból inkább úgy tűnik, hogy nem elég híg a lakk. Ha létezik saját higítója, vedd meg, és azzal higítsd, mert az a tuti.) 2. a nem megfelelő nyomás és düzni; mindkettőből nagyobb kell. Különösen a jóval nagyobb nyomás a lényeges. EDE barátom után szólva, végezz próbafújást. Ha minden OK, csak akkor állj neki a hajónak. "Üdv!" | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434139 | 2011. február 16. 22:36 | ||||||||||||||
Szabi! Derflinger, Lützow, Seydlitz? Pl. a Revell nemzeti indíttatásból megpróbálhatná. | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434138 | 2011. február 16. 22:31 | ||||||||||||||
Laci! A lakkozás nem mindig egyszerű probléma. Én a helyedben próbafújást végeznék több vékony rétegben egy próbafelületre, hátha jó a szórás. Matt, vagy selyemfényű lakkot felkenni szépen ecsettel elég rizikós. | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434137 | 2011. február 15. 18:36 | ||||||||||||||
Szia Csatahajós! Köszönöm, amit az I.VH-s amerikai csatahajókról írtál. River Plate: a korai háborús filmek tipikus példánya, amely az egész ütközetet olyan jópofa, néha majdnem hogy vicces kalandként mutatja be. A Graf Spee-n fogvatartottak is majdnem végig nevetgélnek benne. Persze azért érdemes megnézni, ha másért nem, a hajókért biztosan. A kérdésem tehát: valóban felhúzhattak a csatára 4 db nagyméretű White Ensign-t egy hajóra? Ezt kicsit nehezen akarom elhinni. (Egy tiszt meg is jegyzi a hídon, hogy "szépen felöltözött.") | |||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 434136 | 2011. február 15. 18:15 | ||||||||||||||
Szia Simi! Csatában valóban nem voltak az amerikai hajók, de harci bevetéseken nagyon is (Vera Cruz, Mexikónál pl tűztámogatást nyújtottak), egy teljes csatahajó kötelék állt a Grand Fleet mellett a háború második felében arra az esetre, ha a németek ismét próbálkoznának. Szerintem az I Vh-s amcsi csatahajó makettek hiánya inkább arra vezethető vissza, hogy a pár korai egységet leszámítva (6 hajó) mind túlélt egészen a II Vh-ig és inkább a későbbi formájukban, változatukban ismertek a modellezők körében. Szóval nagyon is ott vannak, csak kicsit másképpen. River Plate: az Exetert a Jamaica (Colony osztály) játszotta, az Achillest a Sheffield (Town/Southampton osztály,az a Sheffield amely a Bismarck akcióban is ott volt). | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434135 | 2011. február 15. 17:04 | ||||||||||||||
Az utolsó mondatnál véletlenűl lemaradt a kérdőjel... | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434134 | 2011. február 15. 14:28 | ||||||||||||||
Az az igazság, annyira nem vagyok szakértője az I.VH-s amerikai csatahajóknak. Tudomásom szerint nem igazán láttak háborús bevetést. Vagy tévednék? Az viszont tény, hogy makett/modelként nem sokat láttam még neten se. Ebből gondoltam, hogy nem olyan népszerűek ott, mint a II.VH-s hajók (ld Iowa osztály, hordozók, különböző cirkálók stb stb). Más: a múltkor sikeresen letöltöttem a River Plate-i csatáról szóló 1956-os filmet. Ha jól sejtem, a Graf Spee-t leszámítva, a hajók eredetiek (Ajax, Achilles, Exeter). A csata elején elhangzik: "Nézze, ők is kitűzték a harci zászlókat (helyesen: lobogókat)!" A felvételen talán az Ajax látható, ahogy mindkét árbocon 2-2 (összesen tehát 4!) nagy méretű White Ensign lobog! Ez igaz lehet, hogy ennyi lobogót felvontak ilyenkor! | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434133 | 2011. február 15. 13:08 | ||||||||||||||
Üdv Emberek! Olyan problémával fordulok hozzátok,hogy vettem festéket,konkrétan selyemfényűt.A probléma ott kezdődött,mikor alapos összerázás után szépen kifestettem a fedélzetet és száradás után inkább fényes lett,mint selyem.Vettem matt lakkot szórófestékben,de azzal meg az a baj,hogy (tapasztalat alapján írom) hol matt hol fényes.Szóval azzal nem merek fújkálni.Kérdés lehet e kapni ecsetes kivitelben matt lakkot?Mennyire befolyásolják a későbbiekben az időjárás viszontagságai? Köszönöm a segítséget! Üdv! | |||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 434132 | 2011. február 15. 10:33 | ||||||||||||||
"Az amcsik pedig - úgy tűnik - nem nagyon érdeklődnek az I.VH-s dreadnought-ok iránt; lehet azért, mert az övéik többnyire nem voltak olyan szépek és jól sikerültek, mint a német és brit kollégáik és nem is igazán fűződik semmilyen nagy haditett hozzájuk... " A szép szubjektív, de a nem voltak olyan jól sikerültekkel vitatkoznék :). A Wyoming osztálytól kezdve a vízrebocsátásukkor mindig az aktuális legnagyobb csatahajók voltak és bizony tűzerőben sem keleltt szégenykezniük, páncélzatban meg még kevésbé. Persze óriási különbségek nicnsenek... | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434131 | 2011. február 14. 23:53 | ||||||||||||||
Sajnos leginkább az amerikai piac kegyeit keresi a legtöbb makettgyártó. Ez a Z-39 -es is annak köszönhető, hogy az amik kezére került a II.VH. végén és valamennyit ők is használták (lehet, nem túl sokat). Az amcsik pedig - úgy tűnik - nem nagyon érdeklődnek az I.VH-s dreadnought-ok iránt; lehet azért, mert az övéik többnyire nem voltak olyan szépek és jól sikerültek, mint a német és brit kollégáik és nem is igazán fűződik semmilyen nagy haditett hozzájuk... (Horváth Zoli barátunk szerint egyenesen a brit szakemberektől tanulták el igazán az I.VH. alatt a csatahajó-építés mikéntjét.) | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434130 | 2011. február 14. 23:42 | ||||||||||||||
Azt ugye látod, hogy kettő az nem ugyan az a maratás: az egyik Gold Medal Molels, a másik pedig Eduard (a kisebb képes). | |||||||||||||||||
Jutas | Adatlap | 434129 | 2011. február 14. 22:05 | ||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434128 | 2011. február 14. 20:46 | ||||||||||||||
Csak a témaválasztásban lehetne kicsit jobban újítani...kicsivel több század eleji csatahajó esetleg... 1-2 német dreadnought-ot el tudnék viselni azért (az icm hajóin kívül). | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434127 | 2011. február 14. 20:37 | ||||||||||||||
Úgy néz ki, most a Dragon a király, bár a legújabb Tamiyák se tűnnek rossznak. Volt alkalmam betekinteni a Dragon Buchanan-jébe, gyönyörű a kidolgozása, bár abban a készletben fotomaratás még nincs. | |||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434126 | 2011. február 14. 00:04 | ||||||||||||||
Jutas | Adatlap | 434125 | 2011. február 13. 20:12 | ||||||||||||||
Köszi. Nagyobbra gondoltam. | |||||||||||||||||
Atis | Adatlap | 434124 | 2011. február 13. 19:29 | ||||||||||||||
Jutas | Adatlap | 434123 | 2011. február 13. 18:18 | ||||||||||||||
Sziasztok. Tudna valaki az 1/350-es Bismarckhoz való fotomaratásról képet feltenni? | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434122 | 2011. február 13. 08:52 | ||||||||||||||
SImi! Ezt aláírom én is!Tuti,hogy 1:350-ben nehezebb a szegecselést kézzel kidolgozni,és még sok mást is!Én ezért is tisztellek,mert Te ezt véghez tudod vinni,és profi minőségben.(Látva élőben a Hood csatacirkálódat írom ezt!) Ez a kb. 10.000 Ft-s összeg,a mai helyzetben tudod... De egy megszállott makettező a cél érdekében bármire képes.Én most vettem festéket a Bismarckhoz majd 4000-ért. Üdv! | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434121 | 2011. február 12. 22:49 | ||||||||||||||
Szia! A kitnek szerintem nincs elképesztő ára (50 USD, kb 10 ezer Ft; és ebben még maratás is van). Én a magam részéről nem kedvelem az üres felületű, részletszegény, "munkás" kiteket (mint pl az ősrégi Heller hajók). És vannak részletek, amiket 1/350-es méretarányban nehéz is "kézzel" szépen kivitelezni, pl a szegecselést. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Én is szeretnék beleszólni!
A kis méretű hajókat nem kell évekig építeni szerintem.Ez is egy előny!
Más téma!
Nem tudom ki jön majd a szolnoki versenyre,viszont szeretném jelezni,hogy "mi" megyünk!Terveim szerint a test és a hátsó felépítmény egy része megy majd.Az elején még gondolkodok.
Üdv!