/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Hajókovács 432801 2010. március 25. 20:06
Válasz erre
A válasz a SIminek célozva, de a Lacinak szánva:

A hajócsavarokat ha fix állásuak, csigamaró géppel készitik ez végül is egy horizontál eszterga és egy marógép keveréke. Viszonylag egyszerű jószág, állitható végálláskapcsolók között jár szépen ide oda órákon keresztül a marófej, a csavar élszög emelkedést egy megválasztott menetemelkedésű orsó ( ami cserélhető)biztositja.
A GANZ DANUBIUS HAJÓGYÁR - ban 1985.-ben egy közel száz éves csigamarón gyártották a modern hajók csavarjait.
De azért összefusizni egy ilyen gépet azért nem egyszerű.
Én annak idején a Titanichoz a hajócsavar leveleit lemezből hajtottam le és hegesztettem be az agyba azaz a kúpba.
De a Rácz Laci bácsi a maga 1:1OO - as Bismarc- jához az ékszerész fiával öntette le a három darab hajócsavart .
Megkérdezhetnéd tölle , hátha meg van még a minta .
EDE 432800 2010. március 25. 19:29
Válasz erre
Essex, uzsee!

Olvasva a hajócsavaros gondokat, a mi anyahajónk vízvonalas lesz! :)
lucky 432799 2010. március 25. 19:01
Válasz erre
Tommy!
Igen van egy alsó és egy felső felük. A kettő között meg van egy vízszintes borda is.

A szkennelés már meg van, de az ágyúcsöveket még mérni kell.
Ez egy full extrás kit, lézer vágott darabokkal és esztergált ágyúcsövekkel.
Tommy 432798 2010. március 25. 17:43
Válasz erre
Laci!

Igen, itt jobban látszik minden. Köszi! (de azért a cikk még mindig érdekel ám..:D)

lucky!

A bordák, ha jól látom, a Szent Istvánnál is több részből állnak.

Üdv
Tommy
Kalóz 432797 2010. március 25. 16:30
Válasz erre
lucky 432796 2010. március 25. 16:22
Válasz erre
Laci 432795 2010. március 25. 16:10
Válasz erre
hajócsiga 001
hajócsiga 001
hajócsiga 002
hajócsiga 002
propeller
propeller

Üdv mindenkinek!
Felteszem a nagy kérdést!Ki az aki el tudná nekem készíteni a Bismarck hajócsigáit?
Persze ha kell fizetek érte!A mellékelt tervrajz nem 1:50-ben van.A csiga teljes átmérője 48 mm,a csigakúp hossza 34 mm, átmérője 14 mm.
2 db balra forgó,és 1 db jobbra forgó kellene.4-s menetes tengely megy bele.(Persze ha valaki meg tudná nekem csinálni...)
Itt nálunk senki sem foglalkozik vele,ha igen csak igérgetik.
Köszönöm előre is!
Üdv!
Kalóz 432794 2010. március 25. 15:38
Válasz erre
A Vörösmarty-t ráadásul nem is nálunk gyártották, így vajmi kevés tervanyag maradhatott róla. Nem, mintha a többiekében dúskálhatnánk még a belvízi hajókékban sem.
Amikor a Jókain dolgoztam, szinte minden rajzot nekünk kellett elkészíteni, mert semmit nem lehetett megtalálni róla.
lucky 432793 2010. március 25. 15:27
Válasz erre
Laci!
Sajnálatos a gyenge felhozatal.
De ez az oldal hasznos.
Laci 432792 2010. március 25. 13:50
Válasz erre
alakul a fedélzet 001
alakul a fedélzet...
alakul a fedélzet 002
alakul a fedélzet...

Tommy!
Keresgéltem a mentett cd-k között és lám mit találtam.Csak itt neked csak most!Ez kicsit segít neked abban,hogy a bordákat hogyan rakd-illeszd a gerinchez!
Üdv!
Laci 432791 2010. március 25. 13:33
Válasz erre
Akkor minden a legnagyobb rendben!
Üdv,és még egyszer köszönöm a segítségetek!
Kalóz 432790 2010. március 25. 13:13
Válasz erre
Persze, hogy szent a béke. Azt hiszem, hogy semmi olyan nem történt, amiért haragudni kéne.Aki többet tud, annak illik elmondani, ha már megkérdezte valaki,ha meg nem jól tudta, és kijavították, akkor meg pláne nincs ok sértődésre, sőt!... Köszönömöt illik mondani.
Eléggé sajnálatos, hogy bizonyos dolgokról még szakmai, vagy annak tűnő körökben is hibás állásfoglalások jelennek meg, ami persze egy szakembert nem téveszt meg, de egy laikus honnan tudná a tutit? Ezért is vannak az ilyen fórumok, hogy ami szükséges, azt pontosan, helyesen ismerje meg, már aki rákérdez, elsősorban, de a sima érdeklődők is.
Üdv:
Kalóz
Laci 432789 2010. március 25. 12:43
Válasz erre
Vörösmarty
Vörösmarty
Vörösmarty
Vörösmarty

Lucky!
Magyar hajókkal kapcsolatban igen gyenge a felhozatal.Leginkább oldalnézeti jellegrajz,és néhány adat illetve kép van róluk.
Eddigi legnagyobb modern "hajónk" a Vörösmarty volt,144 m hossz.,és 22,5 m széles.www.hajoregiszter.hu/index.php
Üdv!
lucky 432788 2010. március 25. 12:12
Válasz erre
Laci!
Magyar dolgok terén már ketten vagyunk a csodálkozók.

Hajócsavar ügyben másnak is segítség volt.:)

De ha már szóba kerültek a magyar hajók.
A Mahart hajóiról rajzokat lehet-e valahol találni?
Egyszer kéne építeni egyet...
Laci 432787 2010. március 25. 11:57
Válasz erre
Ejnye bejnye emberek!
Ne vitatkozzunk azon,hogy mint,meg hogy!Én csak arról akartam tudomást szerezni,hogy a Bismarck hajócsigái milyen színűek voltak eredetileg.Ugyanis láttam fekete,szürke és bronz színűben (makettet).Tehát ahogy olvastam a bronz az anyaga az ilyen csigáknak.Ebből kifolyólag az én majdani hajócsigáimat is bronz színűre kell festenem.Ha meg van olyan vállalkozó szellemű segítőkész egyén aki nekem ezt ki bírná esztergálni,esetleg önteni,akkor is tudnom kell a szín fajtáját a tökéletes megjelenés érdekében.Ugyanis lehet műanyag,réz,vas vagy bármi.A színe akkor is ezek szerint bronz.

Utószóként annyit fűznék hozzá,hogy köszönöm,mind SIMI,mind KALÓZ barátunk segítségét!Nélkületek ezen a téren is hülyén halnék meg.Szóval mindketten segítettek valahol!
Aztán szent a béke!
Üdv!
Varjúbácsi 432786 2010. március 25. 11:51
Válasz erre
SImi 432785 2010. március 25. 11:22
Válasz erre
Szia!
"... makettek csavarjait valóban műanyagból készítik, általában."
Már megbocsáss, de én tudatosan "hajómodell"-t írtam, ugyanis Laci barátunk nem műanyag kitet "dob" össze (mint én), hanem egy 1/100-as Bismarck-ot épít. Ehhez gyűjti az infókat. Tehát az ő esetében a megfelelő anyagról is el kell gondolkodni. Ezért kérdeztem:"A hajómodellek csavarját is bronzból készítik?" Véleményem szerint annak a kurei 1/10-es Yamato-nak a csavarjai sárgarézből vannak... néha be kell érni azzal, ami a legjobban hasonlít, de beszerezhető, megmunkálható stb. Persze ha tudsz neki bronzot szerzeni ehhez, akkor kérlek segíts rajta.
Kalóz 432784 2010. március 25. 10:54
Válasz erre
Igazad van, a makettek csavarjait valóban műanyagból készítik, általában.
Viszont a szín megállapításához az eredeti anyag pontos információkat szolgáltat.
Ezért nem kötöttem bele, hogy a bronznak nem sárgaréz a színe. És bronz makettfesték létezik, tehát azzal nyugodtan lehet pingálni ezeket az apróságokat.
Üdv:
Kalóz
SImi 432783 2010. március 25. 10:13
Válasz erre
Szia!
A hajómodellek csavarját is bronzból készítik? Lehet. De itt az eredeti kérdésben a színről volt szó, nem az anyagról - és én elsősorban erre szerettem volna válaszolni ill. segíteni. A Mutsu-képet is ebből a célból tettem ide, nem pedig azért, hogy bebizonyítsam, hogy sárgarézből készült.
Kalóz 432782 2010. március 25. 09:44
Válasz erre
Szia! Simi!
A Mutsu hajócsavarja egyértelműen Bronz, kicsit csiszolással feldíszítve.
A makettek színezése nem mindig pontos.
Azt6 hiszem az egész téma abból indult, hogy az egyik helyen így adják meg, a másik helyen meg amúgy.
A hajócsavarokat egyébként öntik, és utána különböző forgácsoló eljárásokkal(marás, köszörülés stb) adják meg a végső alakját, profilját stb.
Már bocsi, de szakmámból adódóan van némi tapasztalatom hajócsavar ügyekben.
Kalóz, a nyugdíjas hajómérnök.
Essex 432781 2010. március 25. 09:38
Válasz erre
"Már csak azt nem értem,hogy miért mutatják össze-vissza a különböző makettek gyártói,hogy milyen színűre kell festeni"

Szerintem mindegyik bronz, réz vagy arany színűnek mutatja, de nem emlékszek olyanra, hogy pl. piros lenne. Legföljebb az fordul elő, hogy egy oldalnézeti ill. átfogó ábrán nincs külön megjelölve más színnel. A külön ábrán szerintem mindig jelölik.
SImi 432780 2010. március 25. 09:10
Válasz erre
Laci!
Szerintem Hajókovács barátunk biztosan tud segíteni neked ez ügyben. Különben úgy tudom, hogy esztergálással, marással szokták a hajócsavart elkészíteni.
Laci 432779 2010. március 25. 07:56
Válasz erre
Simi!
Köszi a fárasztó kutatásodat,valamint a segítségedet ezügyben.Tegnap én is még utánajártam a propellerrel kapcsolatban,és a Bismarck csavarjait is bronz színűeknek írja-mutatja.Viszont a másik problémám az,hogy nem tudom,hogy a fenébe csináljam meg a hajócsavarokat,ugyanis még önteni,sem öntöttem soha formát,és esztergálni sem tudok.Annak örülnék ha valaki tudna nekem ebben segíteni...

Már csak azt nem értem,hogy miért mutatják össze-vissza a különböző makettek gyártói,hogy milyen színűre kell festeni.
Üdv!
Essex 432778 2010. március 24. 23:22
Válasz erre
Ja, tényleg. :-))) A munkahelyen épp hogy csak átrohantam a képeken. Pedig az orr rész igen csak feltűnő...
SImi 432777 2010. március 24. 20:59
Válasz erre
Ez volt a Mutsu csatahajó propellere. 

A Nagato és a Mutsu voltak a legnagyobb csatahajók a Yamato és a Musashi után.
Ez volt a Mutsu...
Ez a legendás 1/10-es Yamato...
Ez a legendás 1/10-...

Laci!
Nem akarlak befolyásolni a réz szín tekintetében, de itt van néhány "elgondolkodtató" fotó. Az a furcsa propeller a Mutsu csatahajó erdeti csavarja volt. Ma a kurei Yamato múzeum előtt van kiállítva teljes életnagyságban. A másik képen a múzeumban található híres 1/10 -es Yamato modell látható. A csavarok színe is talán kivehető... A döntés a tied, de nézz körül komoly modellek területén is.
Laci 432776 2010. március 24. 20:48
Válasz erre
Simi,Kalóz!
Köszönöm a gyors válaszotokat!Simi válasza egyértelművé tette,hogy sárgaréz színűek,és ezt biztos forrásból tudja.Kalóz válasza viszontfelvilágosított arról,hogy melyik vízhez melyik alapanyag passzol.Tehát ha jól értem az édesvíz nem eszi annyira,mint a sós víz a fémet,ezért is inkább bronzból csinálják a tengeri utakra tervezett hajókat.Tudomásom szerint a bronz ötveözetet egyáltalán nem eszi a sós víz.Tehát mint írta Kalóz,a szín így egyértelmű.
KÖSZÖNÖM!
Üdv!
EDE 432775 2010. március 24. 20:45
Válasz erre
Essex!

A Monterey az igen, de ez a Sangamon!

Szerintem a cikk szerkesztője összekeverte a CVL-26-ot, a CVE-26-al.
Az egyik könnyűhordozó, a másik kísérő. De gondolom ezt neked nem kell ecsetelnem. :)
Igen feltűnő a négy kémény hiánya, meg a tömpe orr!
Sebi 432774 2010. március 24. 19:09
Válasz erre
Szia !

Nekem lenne egy tippem. A bronzhoz keverj egy kis feketét. Az szerintem le fogja tompítani a csillogást.
Essex 432773 2010. március 24. 16:29
Válasz erre
Lehet, hogy meg fogsz lepődni, de azért írták Independence-osztályúnak, mert az. :)

www.navsource.org/archives/02/26.htm

Nekem meg az a furcsa, hogy miért nem kék a fedélzet?
uzsee 432772 2010. március 24. 14:36
Válasz erre
Tényleg nem rossz. Csak furcsa nekem megszokni, hogy a kísérő hordozók parancsnoki tornya ilyen kicsi (bár ennél már csak a japánok torony nélküli Hosho-ja furcsább) .
Kalóz 432771 2010. március 24. 14:29
Válasz erre
A hajócsavarok általában bronzból készülnek, kevés kivételtől eltekintve belvizeken használnak acélöntvényeket vagy alumíniumot, sporthajóknál rozsdamentes csavarokat is.
Azt hiszem, mindegyik anyag színe egyértelmű.
Kalóz
EDE 432770 2010. március 24. 14:26
Válasz erre
Csak azt nem értem, hogy miért írják azt, hogy Independence osztályú?
EDE 432769 2010. március 24. 14:04
Válasz erre
Ez a modell volt, azt hiszem, de azon az oldalon az egész építési projekt fotókkal volt dokumentálva.
Nem rossz, mi!
SImi 432768 2010. március 24. 13:16
Válasz erre
Lacikám!
Én nem tudom konkrétan milyen színű volt a Bismarck hajócsavarja. Csak azt tudom, hogy eddig minden valamire való hajón - legyen az japán, amerikai, vagy brit stb hajómodell - sárgaréz színű volt a csavar. Így én is mindig ilyenre festem. A csavartengelyt mindig a test színére fújom, mert megboldogult Katona Miklós (több tengerészeti témájú könyv írója) és Szimon Miklós (ő hosszújáratú tengerészkapitány volt) barátaim azt mondták, hogy azt olyanra kell, és hogy ők olyat még nem láttak más színben.
uzsee 432767 2010. március 24. 12:39
Válasz erre
EDE 432766 2010. március 24. 11:59
Válasz erre
Essex!

Szerintem kár volt!
Sose lehet tudni, mikor lesz az ember időmilliomos! :)
Ez a "csónak" alig több, mint 1m lenne! Nem is olyan vészes.
Bár ekkora munkához szerintem csapat kéne!
Tavaly belinkelte valaki az osztrákok Sangamonját. Azt láttad?
Essex 432765 2010. március 24. 11:47
Válasz erre
Laci 432764 2010. március 24. 10:56
Válasz erre
08_bs_rudders_propellers_1940
08_bs_rudders_propel...
Bundesarchiv_Bild_193-30-5-34A%2C_Schlachtschiff_Bismarck
Bundesarchiv_Bild_19...

Lucky!
Ez igazán szép,viszont azt nem értem a mai napig,hogy a leghíresebb magyar hajónkat nálunk miért nem lehet kapni?Sőt ami igazán felháborító,hogy mégcsak semmiféle kiindulópont sincs,senki nem foglalkozik vele (kivéve azt a pár embert,aki megépítette),hogy legalább mi hajósok,nemutolsósorban MAGYAROK büszkék lehessünk rá.

Simi!
Van egy kis gondom a Bismarck hajócsigáival kapcsolatban.Szinte minden ember bronz színűre festi.Van ahol feketének festik -szerintem fekete kizárva-,láttam szürkének is.Viszont a bronz elvileg fényes,és még a bundesarchiv fekete-fehér eredeti képein sem éppen fénylőek.Kérdésem szerinted milyen lehet akkor?Köszi!
Üdv!
uzsee 432763 2010. március 24. 10:34
Válasz erre
Az nem ilyen 50th Anniversary-s Academy-Minicraft volt?
Essex 432762 2010. március 24. 10:02
Válasz erre
Én is álmodoztam annak idején 1:144-ben építeni a Gambier Bay-t, erről van Anatomy könyv. Volt már hozzá egy Academy Avenger-em is, de aztán eladtam a repcsit. Nem kellett volna? :-)))
lucky 432761 2010. március 24. 08:50
Válasz erre
Hajókovács 432760 2010. március 24. 08:21
Válasz erre
Szia Laci!

Mint a 77OO ss. hsz. ben is irtam a "Neszmélyi Hajó Skanzen" ben lessz az othona, de több alkalommal Budapesten is megjelenik különféle rendezvényeken.

Üdv János
Laci 432759 2010. március 24. 08:11
Válasz erre
Szia Jani!
A nemjóját...Ez nem semmi!Ha kész lesz,mikor és hol lehet majd ezt pontosan megnézni?
Üdv!
Hajókovács 432758 2010. március 24. 07:33
Válasz erre
DSCF3145
DSCF3145

Azaz itt
Hajókovács 432757 2010. március 24. 07:30
Válasz erre
SImi!
Itt talán be látni a toronyba.
Hajókovács 432756 2010. március 24. 07:27
Válasz erre
SImi!

Az a kormányállás, ami nem forog együtt a toronnyal , hanem egyhelyben marad.
Ha benézel a torony belsejébe, látszik az az oszlopszerű talpazat ami tartja a kormányállást és ez körül forog a torony.

Keri!

Ahogyan a dolgog haladnak, május közepére készen lesz az acélszerkezeti munka és akkor kerül vissza Neszmélybe a Szent Ilona öbölbe és ott folytatódik a munka .
Ahol mindenkit szeretettel várunk egy egy kellemesen és hasznosan átdolgozott hétvégékre. Természetesen szállást a lakóhajón biztositunk.

Üdv. János
Keri 432755 2010. március 24. 05:52
Válasz erre
Szia Jani!
Ez nagyszerű,nem gondoltam volna,hogy megvalósítják záros időn belül.Mikor érkezik vissza az alapítványhoz?
Keri
SImi 432754 2010. március 23. 22:53
Válasz erre
A lövegtorony tetején az a henger a tűzvezetőpont?
Hajókovács 432753 2010. március 23. 20:51
Válasz erre
DSCF3155

Lajta Monitor löveg torony be emelése.
DSCF3155

Kedves Barátaim!

Örömmel jelenthetem , hogy be emelték a Lajta Monitor löveg tornyát a hajótestbe.
Laci 432752 2010. március 23. 20:08
Válasz erre
Sebi!
Semmi gond,csak már majdnem megijedtem,hogy én néztem el valamit!Viszont nem tudomén sem,miért írták ezüstszürkének...
Üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.