/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
aron_katona 431041 2009. február 5. 14:40
Válasz erre
köszi a tanácsot EDE

igazából rozsdát nem szeretnék merthát rézszínű a hajó vízvonal alatti része...
inkább arra gondoltam hogy finom csiszolóval elkoptatni az élénk réz színt
EDE 431040 2009. február 5. 13:42
Válasz erre
Pennsylvania
Pennsylvania

aron!

Ez jó kérdés, ezzel nem sokat szoktak törődni a makettezők. Mindenképpen szerezz színes fotókat, akár modern hajókról is.
Szerintem egyébként alapszínnél világosabbal ködölni, meg rozsdabarna megfolyások!
Ez egy ismert kép, de szerintünk itt már elkezdték az újrapingálást.
aron_katona 431039 2009. február 5. 09:58
Válasz erre
üdv mindekinek

viszonylag kezdő vagyok makettezésben régebben többet foglalkoztam vele de most újra kedvet kaptam...
eddig egy bounty egy passat és egy négyárbócos a termés, habár ezek kb 70%osak (kötélzet és vitorla nincs fent :)
most viszont nagy fába vágtam a fejszém :)
uss constitution 1:72 old ironside :)
festék öregítéssel és koptatással kapcsolatban kérnék tanácsot.
a vízvonal altti rész bronzszínűre lett festve de szeretném ha olyan soóztatta jellege lenne...mit ajánlotok? csiszolópapírt vagy mást?
köszi előre is a választ
Hajókovács 431038 2009. február 5. 09:16
Válasz erre
Szia Laci!

No látod,hogy jobb ez az ablakkeret mint a cipőfüző ringli.
Esetleg mielőtt beragasztod a helyére, érdemes lenne a vizvetőket ráforsztani.
Az érvégzáró anyaga az vörősréz, csak le van ónozva, nagyon könnyen forasztható.
Van O,2 mm- es rézlemezed, vágsz 1mm széles csikokat, azt feltekered egy kb 5 mm-es fúrószárra, valamennyit ki fog rugni.Ezután egy lemezollóval félbe vágod és máris van vagy 3O db egyforma vizvető peremed.A forasztáshoz érdemes egy sablont késziteni.
Jó munkát!
Laci 431037 2009. február 5. 07:57
Válasz erre
vízvonal 002
vízvonal 002
vízvonal 003
vízvonal 003
vízvonal 004
vízvonal 004

Simi!
Szépen napról napra alakul a Bismarck hajóteste.Valamelyik nap gyártottam le 100 db kapaszkódót a tatra.Igaz azt még később rakom fel.Tegnap például az ablak kereteket csináltam meg,ma reggel pedig a vízvonalat fejeztem be.Ha tovább fejlődök teszek még fel képeket.Tessék csemegézni!
Topy 431036 2009. február 5. 00:37
Válasz erre
Jogos a két pont! :-) Bár én inkább olyanokat hiányolok mint a Day of Infamy vagy a Lonely Vigil. Azt hiszem emellett néhány az amerikaiaknak fontosabb eseményről is írt könyvet (pl. Alamo) azokat nem is sorolnám ... De ha már kívánságoknál tartunk jöhetne valami John Lundstromtól vagy Barett Tillmanntól :-)
Simi 431035 2009. február 4. 21:36
Válasz erre
csatahajós!
Valóban, a kémény az egyik legszebb darab a Tone-mon; annak idején (2004) megszámoltam, mennyi alkatrészből áll, magam is meglepődtem, amikor 362 jött ki. Ezen kívül szerintem a hajó "büszkesége" még a két árboc is, amelyek (különböző vastagságú) rézdrótból készültek. A gyengéje sajnos a korlátok, amik túl vastagok - kár, hogy annak idején nem szereztem be az "ultra fine" kiadást pl a GMM-től. A Fujimi kitből mindösszesen 11 alkatrészt használtam fel...
csatahajós 431034 2009. február 4. 15:30
Válasz erre
Szerencsémre én igen, gyönyörű darab ;) ! A kéménye egy igazi különlegesség, made by Simi!

EDE!

Írtam mélt, megkaptad?

Üdv
Simi 431033 2009. február 4. 15:28
Válasz erre
A Közlekedési Múzeumban csak a Hood van kiállítva részemről. Ez most itthon "pihen" nálam. Csak egyetlen egyszer vittem el eddig kiállításra - nem túl sokan látták "élőben".
EDE 431032 2009. február 4. 14:50
Válasz erre
Topy!

Most kapcsoltam!
Ezt írtad Lordról: "Kár hogy sem a "Day of Infamy" sem más könyve nem jelent meg magyarul."

De, a Titanic pusztulása! Népszerű történelem sorozatban.
EDE 431031 2009. február 4. 14:33
Válasz erre
Igen, igen erre gondoltam!

Köszi szépen. Kár, hogy nem láttam még élőben! Nincs kint véletlenül a Közlekedési múzeumban?
EDE 431030 2009. február 4. 14:32
Válasz erre
Bocs, de nem akkar postolni, ez egy próba volt.
EDE 431029 2009. február 4. 14:30
Válasz erre
Edfgffsd
Simi 431028 2009. február 4. 09:39
Válasz erre
IJN Tone
IJN Tone

EDE!
Látod, én erre nem is gondoltam! Persze, hogy örülnék, ha néhány képet jónak látnál feltenni a Tone-mról.
A japán írásról: nemrégiben egy könyvben (Levelek Iwo Jimáról) láttam néhány fotót Kuribayashi tábornok eredeti leveliről. Az egyik levél a kislányáé volt, amit a gondos édesapa kijavítva visszaküldött, hogy a gyermek ebből is tanúljon. Szóval maguk a japánok is sok-sok gyakorlással tudják csak elsajátítani a saját írásukat. De jó, hogy a mi őseink a betűírást választották!
EDE 431027 2009. február 4. 08:35
Válasz erre
SImi!

Örülök, hogy tetszett az oldal. A Santa Cruzi ütközet sajnos még nagyon sokára fog elkészülni, nem akarom összecsapni.
Bizony érdeklődésem 2 éve a japán nyelv felé fordult. Alapszinten japánul megtanulni beszélni nem is olyan nagy dolog, közelebb áll a magyarhoz, mint az indoeurópai nyelvek. A baj az írás-olvasásnál van, állítólag 6 év napi 3 óra gyakorlás kell hozzá, hogy rendesen menjen. Már pedig a japán források japán írásjelekkel vannak leírva. Így aztán csak jó szórakozás volt egy kicsit belekóstolni.
Lesz az oldalon egy kisebb linkajánló, ahová Horváth Zoltán Fletcher admirálisról szóló cikkét mindenképpen beírom, nagyon idevág, nagyon jó, és nagyon hiánypótló!
A többi cikke is nagyon értékes, bár mint Csatahajós, mindennel én sem értek egyet, de erre nins is szükség. A fontos, hogy egymás munkáját tiszteljük.
Még egy dolog: illusztrációkkal szeretném színesebbé tenni a munkámat, és hogy a hajómakettezést is népszerűsítsem, makettfotókat szeretnék kirakni. "Kinéztem" már a Tone cirkálódat, meg Pisti Akagiját, természetesen a nevetek feltűntetése mellett, ha ezt engedélyezitek!
Simi 431026 2009. február 4. 00:34
Válasz erre
Balázs!
Nem a legjobb az időzítésben az ex barátnő...
Különben tényleg jó ilyenkor másra is gondolni: a hajó (jelen esetben Stuka) építésének következő fázisára, vagy éppen belefeledkezni a következő alkatrész farigcsálásába stb stb. Szóval nem áll meg az élet! Még történhetnek jó dolgok is :pl az ember elkészül valami szépséggel.
Simi 431025 2009. február 3. 23:04
Válasz erre
EDE (Laci)!
Nagyon jó lett ez a "kis" weboldal! A Koral-tengeri és a midway-i csatát egyelőre még nem olvastam, csak a kelet-salamon szigeteki csatát, de az nagyon jól sikerült -nekem tetszett. Szerintem akadnak japán források is, csak ahhoz éppen japánúl kéne megtanúlnod. Az amerikaiak valószínűleg szintén ezért kevéssé ismerik, és ha ismerik is, nem biztos, hogy szívesen fel is használják (lehet, hogy néhány mítoszról le kéne mondani stb). Remélem, a 4-ik ütközet leírása is hamarosan elkészül. Ha ebben a formában nem is kerül fel (Horváth) Zoli oldalára, de jó volna, ha belinkelhetné hivatkozásként a te oldaladat (illetve a kölcsönösség jegyében te is az övét), hogy tényleg legyen végre már egy gyűjttőoldal, ahonnan minden haditengerészeti témájú magyar írás elérhető legyen!
BBalázs 431024 2009. február 3. 22:12
Válasz erre
Simi!
Köszönöm szépen! Jól esik, hogy eszedbe jutott!
Alkotói válságom elhúzódni látszik, álláskeresés, bnőm tegnap rakott ki, mostantól kezdve a makettezésbe menekülök :) De tényleg... volt már időszak, hogy a makettezés lendített át a nehezén!
Egyébként kiváncsian várom a POW-t, mert nekem is van a tallonban, egy KGV-m.
Simi 431023 2009. február 3. 21:39
Válasz erre
Kedves Balázs!
Boldog névnapot kívánok neked! Remélem, nem adod fel a hajókat!
BBalázs 431022 2009. február 3. 17:57
Válasz erre
EDE!
Figyelni fogunk, előre!
Én mostanság nem nagyon építek hajót, inkább egy 1:48-as Stukával küzdök...
EDE 431021 2009. február 3. 09:32
Válasz erre
Kedves kollégák!

Szeretettel ajánlom figyelmetekbe tűrhető állapotba hozott honlapomat, amelyet a 1942-es csendes-óceáni repülőgép-hordozós csaták emlékére volt bátorságom létrehozni:
www.pacific42.extra.hu/

Zoltán!

Másfél éve leadtam neked az egyik cikket. Lehet, hogy hülye vagyok, de még nem láttam itt a makettinfón.

Üdv: Ede(valójában Laci)
Laci 431020 2009. február 3. 07:01
Válasz erre
Simi!
Azért vagyok benn ilyen járatos,mert dolgoztam fényezőműhelyben is.Igaz ott nem festettem,de ott tanultam meg a műveletet.Később aztán egész kocsikat is fényeztem le,de azt már itthon.Teljesen szétbontottam,majd lemaszkoltam és már készült is a kocsi.Utána természetesen összeraktam.Na hát innen tudom ennyire.
Simi 431019 2009. február 2. 21:07
Válasz erre
Lacikám!
No csak vigyázz, nehogy féltékeny legyen... Különben én is festés előtt állok: hamarosan lefestem a Prince of Wales (PoW) fedélzetét (mert ugyebár az enyém nem fából készül). Aztán majd valamikor (talán ebben a hónapban) a test is sorra kerül
Te festettél már ilyen nagy felületet, hogy ennyire vágod a témát? Nekem ez nem volna ennyire egyszerű.
Laci 431018 2009. február 2. 20:44
Válasz erre
Simi!
Hát ennek a betegségnek örülni is lehet egy kicsit.Mivel itthon voltam betegen volt egy pár napom,hogy foglalkozzak a hajóval is.Természetesen csak már mikor jobban voltam.Ennek eredmégyeként ugy le lett szórógittezve és full csiszolva a test.Esküszöm többet simogattam,mint az élettársamat 6 év alatt.De hát olyan jó érzés...
ChevyG 431017 2009. február 1. 23:55
Válasz erre
Sebi 431016 2009. február 1. 21:18
Válasz erre
Ok, szerdáig még kibírom ;) A túl híg festékre egy ötletem van: Ne higítsd túl! Milyen arányban kevered el a festéket a higítóval ?
Mekett 431015 2009. február 1. 19:04
Válasz erre
Szia EDE!

Örömmel bemutatnánk a Makettinfón is az írásaidat, ha megtisztelsz vele minket és az olvasókat.

Üdvözlettel:
Zoltán
Ilyennincsen 431014 2009. február 1. 18:37
Válasz erre
Szia!

Van rá lehetőség persze. Most nem otthon tartózkodok de a hét közepe fele lesz.

A túl híg festékre van valami javaslat, hogy tudnám megoldani?

Ilyennincsen
Sebi 431013 2009. február 1. 14:41
Válasz erre
Szia !

Én sem esek kétségbe, végtére is a te maketted. Csak kicsit furcsa volt számomra a technika. Gondolj csak bele! Kinyomod a tömítőt, majd elcsiszolod, hogy illeszkedjen a fedélzet szintjéhez. Közben például összetapogatod a festett felületet. Másrészt, ha a festék túl híg, akkor nincs értelme festeni, mert csak megfolyik a festék.
Ha van rá lehetőség szeretnék néhány képet látni erről a makettről.
Laci 431012 2009. február 1. 12:39
Válasz erre
Ilyennincsen!
Ez szép gesztus az biztos,én is így szoktam ismeretlen emberekkel.Bár ami azt illeti szerintem mondhatnám azt is,hogy mi akik itt vagyunk a fórumon és egy célért "harcolunk",és egy kis család vagyunk.Kövezzetek meg ha ez nem így van,vagy valakinek kifogása van!Tehát mindenki tisztel mindenkit,de a segítségben szerintem nagy barátságban vagyunk!
Ilyennincsen 431011 2009. február 1. 11:51
Válasz erre
Sziasztok!

Sebi!

De használok tömítőt. Ezért nem estem kétségbe hogy mi lesz most.
Szerintem az is a baj, hogy a festék nagyon híg, és ecsettel dolgozok. Lehet ez nem kifogás de ez van. Eddig csak a test van festve. A fedélzet még nincs. Így könnyen lehet korrigálni az hibát. Az autóim során elég sokat kellett már tömítenem így van benne tapasztalatom. Meglátásom szerint elég óvatosan tudok bánni a tömítővel így nem kell azon aggódnom hogy a testet is összekenem. Szerintem. De ez majd a holnapi nap folyamán elválik.

Laci!

Míg nem mondják, hogy lehet tegeződni, addig számomra alap dolog a magázás. Nemcsak az esetlegek korkülönbség miatt, hanem azért is mert én még kezdőnek számítok ebben a "szakágban". Nemszeretek akárhova is berobbanni mint egy régi cimbora, mikor még új vagyok. Emellett a magázás, tisztelet és elismerés a másik ember és tevékenysége felé.

Ilyennincsen
Laci 431010 2009. február 1. 07:32
Válasz erre
Simi!
Persze megvan már a szórógitt rajta.Az a folt amit te látsz rajta a taton -meg egy két helyen- csak a képen nem látszik,attól van,hogy ott szemcsés a szórógitt.Ez persze nem baj,mert ezt még 800-1000-s papírral fel kell csiszolni full simára,majd portalanítani és utána festeni.Szerintem ha minden jól megy akkor jövő hétvégén már festhetem is.
Akkor egy kis lecke a szórógittezésről,hogy értsd miért kell.(Ha nem sértődik meg ezen kérem tisztelettel!)Tehát a szórógitt lényege az,hogy festés előtt mindig le kell a festendő felületet szórógittezni -persze inkább csak az ilyen nagy felületeket kell- ,mert ezen jobban tapad és tartósabb marad a festék.A szórógitt felhordása és száradása után mindig csiszolni kell!Tehát nem baj ha kicsit szemcsés marad,bár túlzásba nem kell esni.Ugyanis a szórógittet nitrohígítóval kell hígítani olyan hígra ,mint a festéket,és szórópisztollyal kell felhordani permet formájában.Vigyázva arra,hogy nehogy megfollyon,mert hajlandó rá.Szerencsére nálam nem folyt meg.
Üdv!
Simi 431009 2009. január 31. 23:12
Válasz erre
Ilyennincsen!
A rések eltömítése - szerintem - kötelező feladat a festés előtt. A festés után is lehet tömíteni, de akkor az egész festett felületet át kell csiszolni legalább 6-800-as papírral. A festés előtt pedig érdemes egy kis sebbenzinnel zsírtalanítani a felületeket. Ha a felület minden szempontból homogén és egyenletesen fested, akkor a festés is teljesen homogén lesz.
Simi 431008 2009. január 31. 23:06
Válasz erre
Laci!
Akkor megvolt a szórógittezés? Bár ott a tat felé - ha jól látom - kicsit foltos lett. Őszintén megvallva én sose csináltam ilyet (szórógittezést); ez után be kell csizsolni, vagy mehet egyből a festés?
Sebi 431007 2009. január 31. 22:42
Válasz erre
Már bocs, de amíg nem illeszkedik nem szabad festeni ! Ha rés van, azt célszerű eltüntetni festés előtt. Nem használsz semmilyen tömítőt ?
Laci 431006 2009. január 31. 19:33
Válasz erre
Ilyennincsen!
Szerintem nyugodtan tegeződhetünk,mert azért én nem vagyok olyan öreg.29 még csak!
Ilyennincsen 431005 2009. január 31. 19:18
Válasz erre
Tiszteletem!

Laci!

Ez v.mi kegyetlen ahogy kinéz. Minden elismerésem. Ilyen aprólékosan elkészíteni mindezt. Nekem Nagyon tetszik.
Gratulálok.

Sajnos az én hajómmal vannak kisebb-nagyobb gondok-bajok.
Nempont illeszkedik a hajótesthez a fedélzet. És a festék sem úgy fed ahogy annak kellene :(
De majd kitalálok valamit :)
Hamarosan megint teszek képeket, mert nagyjából a test festve van.

Tisztelettel: Ilyennincsen
Laci 431004 2009. január 31. 18:41
Válasz erre
hűtőrendsz. 005
hűtőrendsz. 005
hűtőrendsz. 007
hűtőrendsz. 007

Örülünk?
Laci 431003 2009. január 30. 23:49
Válasz erre
Simi!
Hát őszintén szólva elég sokat törtem a fejem rajta,hogy miként lehetne kivitelezni ezeket a horgonybölcsőket,de hála sikerült.Most éppen az apró illesztési réseket gitteltem ki,majd csiszoltam simára,úgyhogy ez azt jelenti,hogy 96%-ban kész a test.A maradék 4% az ilyen kis nyalánkságok,mint a kapaszkodók stb.Ezeket azért nem raktam még fel,mert holnap végre leszórógittezem,és ütána lehet mindent feltenni (kivéve a fedélzet),majd színre festeni.Onnan már csak egy lépés a fedélzet.
A végén már le birod játszani azt a bizonyos május 24-ei csatát.Várom,hogy elkészüljön a Prince of Wales,mert nem sok fogalmam van róla,azonkívűl,hogy a King george V hajóosztály tagja.
Simi 431002 2009. január 30. 23:32
Válasz erre
Sebikém!
Szép a laposfedélzetű! Most tényleg úgy néz ki, mintha egy rakétatalálat elvitte volna a tornyot, de a fanatikus amik tovább folytatják a harcot!
A te hajód mellé a radiátor passzol, a Pék Gyuri hajója mellé meg a ceruza... nekem mindkettő bejön!
Simi 431001 2009. január 30. 23:25
Válasz erre
Lacikám!
Hát nem lehetett a világ legegyszerűbb dolga ezeket a horgonybölcsőket ilyen szépre elkészíteni. Tényleg nagyon szép és szabályos lett! Remélem, jól számoltad ki a fedélzet vastagságát...
Én most éppen a másik ellenlábast a Prince of Wales-t építem, természetesen 1/350-ben.
Sebi 431000 2009. január 30. 22:15
Válasz erre
016
016
017
017
018
018

Szia Chevy !

Íme a "távoli részletfotók"
Laci 430999 2009. január 30. 16:22
Válasz erre
krokodil 002
krokodil 002
krokodil 006
krokodil 006
krokodil 008
krokodil 008

Simi!
Az imént fejeztem be a "horgonyfogókat",ami most így olyan,mint egy krokodil szeme.Nem?Nekem legalábbis tetszik.Zárójelben megjegyzem,hogy azért vannak magasabban ezek az úgynevezett horgonybölcsők (vagy mi,orrlyuk stb.),mert a fedélzet még nincs rajta ugye,hanem köré lesz építve és rá lett mérve a vastagsága.Tehát ha rajta lesz a fedélzet akkor lesz pont méret.
Üdv!
Ja igen!Jelenleg mit építesz?
csatahajós 430998 2009. január 30. 13:24
Válasz erre
Sziasztok!

Lord könyve számomra is az etalon, legalább 10X olvastam már. Szerintem ha állít is benne olyasmit ami nem 100%-an igazolható mai tudásunkkal, az nem róható fel. Melelsleg ha jól emlékszem a könyv végén van egy aprócska fejezet midwayi talányok címmel, amiben ő maga is egy kicsit mélyebben a dolgok mögé néz és zömében helyes következtetésekre jut. Onnan különösen megmaradt az a mondat számomra, amikor a VB-3/VS-5 pilótáinak mondta, hogy a Soryut találták el, mire felháborodtak " Nem mondhatja, hogy a kicsit találtuk el!" :).

EDE, ha jól sejtem te már akkor ismered a történetet lényegében :)...
EDE 430997 2009. január 30. 09:45
Válasz erre
Topy!

Pontosan én is így gondolom!
Asszem ide tartozik egy közhely: a történelem nem az, ahogy a dolgok történtek, hanem ahogy megírták.
A Day of Infamyt én is nagyon hiányolom! Mindössze 150 oldal, nem is lenne nagy meló egy profi műfordítónak. Jakolev Pearl Harbor rejtélye c. könyvében kb. 50 oldalon Lord művét kivonatolja, és még így is baromi jó!
Szerintem egyébként Lord a mű címét leszámítva nem kelt téves legendákat, legalábbis közel nem annyira, mint Keagan, Spector, vagy Wouk (Ez utóbbi ráadásul bestsellert írt).
Éppen ezért tartom maradandónak alkotását.
Persze a Fucsida féle megtévesztő akció azért beugrasztotta (Pl Tone 4. felderítője, a 10 óra 30-as támadás stb).
De a többit majd meglátjuk, ha Csatahajós tovább informál minket!
Topy 430996 2009. január 30. 02:27
Válasz erre
EDE!
Szerintem a HGy (vagy rövidíthetjük I.V.-nek is :-) szinte kötelező olvasmány, mellesleg az egyetlen magyar nyelven megjelent könyv a midwayi csatáról. A csendes óceáni csatákról magyar nyelven megjelent könyvekben egyébként sem bővelkedünk, inkább a 2. vh.-t vagy a csendes óceáni háborút vagy egy résztémát áttekintő könyvek jelentek meg.
Lord stílusa lenyűgöző, Cornelius Ryan-hez hasonlóan jól párosítja a hivatalos dokumentumokat a személyes élményekkel, bár szerintem ez utóbbiak vannak túlsúlyban ami persze sokat segít abban hogy személyesebbnek érezzük az elbeszélést. Kár hogy sem a "Day of Infamy" sem más könyve nem jelent meg magyarul. Talán egyszer majd egy kiadó észbe kap.
Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a HGy 1967-ben íródott és sok megállapítása vagy jelenete olyan adatokon alapszik amelyeket azóta már korrigáltak vagy kiegészítettek illetve olyan visszaemlékezéseken amelyeket már akkor is "megszépített az emlékezet". Midway témában a SS előtt is születtek viszonylag jó áttekintések pl. a "The golden page in our history" vagy a "Miracle at Midway". Eddig egyetlen könyv sem dolgozta fel azonban a csata valamennyi aspektusát egyszerre, de ezt a SS sem teszi! Remélem Jon Parshall és Tony Tully nem hagyja itt abba és kíváncsian várom a folytatást.
Üdv ... Topy
Sebi 430995 2009. január 29. 22:23
Válasz erre
Szívesen ! Nincs semmi rázós velük. Ha abból amit rendeltél éppen nincs készleten, akkor azt nem küldik el és addig nem is terhelik meg a számládat. Általában egy-két hét alatt ideér a cucc.
EDE 430994 2009. január 29. 14:52
Válasz erre
Csatahajós!

Egyszer már itt csevegtünk a könyvről, és utánna az ott általad leírtak fényében újraolvastama a HGy-t (ha már rövidítünk). Írtunk is róla. Tényleg nem akarom a többieket untatni, mert végülis ez egy makettezős fórum, bár engem baromira érdekel a téma.

Egyelőre megpróbálom valamennyire készre hozni az oldalt, aztán felnyomom. Sajnos a Santa Cruzi ütközet még nincs kidolgozva. A Salamon-szigeti csatát szerintem már néhányan olvastátok.

Egyébként repesve várom a további részleteket a SS-ból! :)

Ja! A Junyo meg a Hiyo 44-ben már jó volt szerencsétleneknek.
Gonzo 430993 2009. január 29. 11:16
Válasz erre
Köszi Sebi az infót, majd próbálkozom az MK15-tel.

Még egy kérdéssel próbálkoznék: A WEM-es rendelésnek mennyi az átfutási ideje, és mennyire "rázós" a rendelés tőllük.

Üdv: Gonzo
csatahajós 430992 2009. január 29. 09:50
Válasz erre
Szia EDE!

Természetesen nagyon szívesen felkerülhet oda is, bár szerintem célszerűbb lenne kombinálni a Tiédet Zoli honlapjával, hogy legyen egy gyűjtőhely - mellesleg nagyon klassz a kép, nem ismertem!
Nagy érdeklődéssel várom a 3 másik ütközetről készült véleményedet, valóban nagyon kevéset tudunk a japán oldalról, bár az SS Korál-tengerre és Santa Cruzra is kitér pá mondat erejéig ha jól emlékszem.
Szeretném egyébként leszögezni, hogy az írásom vélemény része ténylegesen a könyv állásfoglalását tükrözi, nem mindenhol értek egyet 100% velük én magam sem.

"Lord, illetve egyéb angolszász források olvasgatása révén is látszik a lényeg." - ha a lényeget annak vesszük, hogy a japánok terve túlkomplikált volt és vesztettek akkor igen, de az SS nem erről szól, noha az 1 rész tárgyalása lényegében ebben merült ki. Utána viszont olyan következtetésekre jutnak és úgy jelenik meg a csata képe ami sok mindenben az ellenkezője annak amit gondoltunk, hittünk idáig - hidd el, teljesen átértékeli az emberben a csata képét. Mellesleg pont a sok apró részlet, amit nagyon nehéz így egy összefoglalóban hűen visszaadni az, amitől hirtelen a Lord féle regényes tálalás egy sokkal realisztikusabb képet kap.

Junyo: mint említettem a szerzők véleményét tükrözöm - kivéve az éppen születőben lévő hajóleírásokat, mert az kútfőből megy :) - annyira szerintem sem volt vacak persze; Parshallék mindig a KB hajóihoz viszonyítanak, megemlítik hogy ippegcsak 25 csomós sebessége miatt szükségtelenül lassította volna az operciót, ezen felül torpedóval fegyverzett Kateket sem tudott biztonsággal indítani a rövid felszállófedélzet miatt.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.