/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Laci 430636 2008. december 22. 20:39
Válasz erre
Simi!
A fene tudja miért,de nem mutatja az adatlapom amin rajta van a mailem.Nincs regisztrálva azt írja.Ha meg rámegyek a reg. gombra akkor meg ezt írja:már van ilyen felhasználó...
Ezért most ide írom: hatvanilaci@citromail.hu
Laci 430635 2008. december 22. 19:48
Válasz erre
Simi!
Igazán nincs mit!Most legalább már ezt is tudom.A címed ha elküldöd nekem a mail-emre,akkor holnap teszem is fel postán.
Simi 430634 2008. december 22. 17:41
Válasz erre
Lacikám!
Nagyon köszönöm a kedvességedet! Nagyon-nagyon örülök neki!
Különben - ha jól tudom - ez a "valami" Hood admirális(ok)nak a címere, aki a hajó névadója volt.
Sszabi 430633 2008. december 22. 14:35
Válasz erre
Találtam egy "könyvtárat" ami sztem jó kis referenciákat tartalmaz, igaz hogy lengyel az anyag, de a képek és rajzok miatt sztem megér 1-2 letöltést.
(Ha valaki közben rájön, hogyan lehet még ezen az oldalon lapozni vagy több ilyen könyvet keresni szóljon mert nekem sehogy se sikerül...)
images.google.hu/imgres
dcsabesz 430632 2008. december 22. 10:30
Válasz erre
Laci 430631 2008. december 22. 09:49
Válasz erre
jelzés vagy mi 001
jelzés vagy mi 001
jelzés vagy mi 002
jelzés vagy mi 002

Simi!
Hegyező után kutlászkodtam és ezt találtam.Keresztapám hozta külföldről.(Keresztapám kint él németbe.)Mivel gondolom vagyunk olyan haverságban-remélem-,ezért rád gondoltam,hogy a Hood-od mellé tedd.Ezzel is tiszteletet adva az elesett tengerészek emlékére.Visszautasítást nem fogadok el.Van egy Kriegsmarine-os is,de azt a Bismarck kapja meg.(Ha nem baj!)
Ui.:Mivel nem tudom a szakszerű nyelvét,ezért adtam a képnek ezt a címet...
Szamuráj 430630 2008. december 22. 09:20
Válasz erre
Sziasztok!

Simi; tanulságos, részletes a cikk, na és a képek! Sok ilyet még.

Lesznek további cikkeim, hadd legyen meglepetés a témájuk. :)
Sz.
Sszabi 430629 2008. december 22. 09:04
Válasz erre
Simi!
Gyönyörű a Hood-od!Minden elismerésem!

Szamuráj!
Teccett a cikked!Miről fogsz még nékünk írni?
Sebi 430628 2008. december 22. 08:59
Válasz erre
Hát, ha a Flagschiffe szót egyszerűen akarod lefordítani, akkor az tényleg zászlóshajót jelent. De, ahogy Gyuri is írta, egy hajó attól lesz zászlóshajó, hogy a vezénylő parancsnok (aki az egész flottát vagy egy adott műveletet irányít) a stábjával rajta tartózkodik. Zászlóshajó lehet egy torpedóromboló is.

Imi !

Jó a cikk és a képek is !
dcsabesz 430627 2008. december 22. 08:15
Válasz erre
Szamuráj!

Nagyon tetszik a cikked, érdekes és hasznos. :-)
Laci 430626 2008. december 22. 08:08
Válasz erre
Simi!
Fogadd mégegyszer gratulációmat a Hood megépítése és végleges formája végett!Elolvastam a cikkedet,és úgy gondolom-bár írtad is milyen sokat kellett vele bajlódnod-,hogy azért leírni könnyebb,mint kivitelezni.De az eredmény magáért beszél.Különösen tetszenek a cikkben feltett képek.Nagyon jóra sikerültek.
Mindem elismerésem!
Simi 430625 2008. december 21. 23:10
Válasz erre
Akit érdekel, itt elovasható - persze a teljesség igénye nélkül - a Hood-om építésének története...www.freeweb.hu/olli/hd.html
Laci 430624 2008. december 21. 22:49
Válasz erre
tengernagyi zászló 001
tengernagyi zászl...
tengernagyi zászló 002
tengernagyi zászl...

Zs180!
Köszi a helyreigazítást!Ez a zászlóshajó elmélet onnan ered nálunk,hogy olvasgattam a Bismarck modell könyvet.Ott írták,idézem:"A fő árbócon két lámpás világítja a vaskeresztes zászlót,jelezve az éjszakában,hogy ez egy zászlóshajó."(Igaz német nyelven.)
Sszabi 430623 2008. december 21. 21:55
Válasz erre
ott a pont! :) köszi a választ!
zs180 430622 2008. december 21. 21:50
Válasz erre
Ricsi,
nem akarom eladni, csak megmutatom, ha érdekel. Hasznos lehet, ha építeni akarsz egy hasonlót. Egy-két kép nem igazán adja vissza megépítetlen kit részleteit, főleg, mert az én gépemmel nem tudok szép makrofotókat csinálni. Egyébként egy kiváló minőségű, részletgazdag WSW kitről van szó. Megvan a Prasky féle 1:100-as tervrajz is.
Ami a zászlóshajót illeti, ez a flotta vezérhajója, amelyen általában a vezénylő admirális tartózkodik - az árbocán ott lobog a tengernagyi zászló, innen az elnevezés. Legtöbbször a legnagyobb, legerősebb hajó, de nem szükségszerűen. A Bimarck-kaland idején egyébként már nem a Hood, hanem a King George V volt a Home Fleet zászlóshajója. Egy-egy flottaköteléknek is megvan a zászlóshajója, mely változhat is, ha pl. elsüllyed az eredeti zászlóshajó (lásd Midway). Ekkor az admirális átköltözik az új zászlóshajóra a stábjával együtt.

P.Gy.
Sszabi 430621 2008. december 21. 20:38
Válasz erre
én is hasonlóan gondolom, nade ha a Hood-ot vesszük, akkor ez kicsit sántít( sztem): Hiszen még akkor is az volt a zászlóshajó mikor a King George V osztály már vízen volt, ami ha jól tudom az angol flotta legújabb és legerősebb hajói voltak(akkor).Aki tudja a dolog jelentését írja fel mert engem is érdekelne.
Laci 430620 2008. december 21. 19:47
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
A mai nap egy eléggé érdekes témát dobtam fel otthon.Amiről szó esett az a ZÁSZLÓSHAJÓ kifejezés.Nem tudja a barátnőm,hogy mit is jelent az.Na most az én tudásom szerint azt nevezték annak,ami az adott államon belül a legjobb értéket képviseli,azaz a legjobb ami fölülmúlja a többit.(a flottán belül)
Javítsatok ki ha nem így van!Köszönöm!
Üdv!
sipiricsi87 430619 2008. december 21. 10:41
Válasz erre
Ha az e-mail-emre küldesz egy-két képet, azt megköszönöm, az anyagiakról meg majd utána. Köszi!
Ricsi
zs180 430618 2008. december 20. 16:21
Válasz erre
Nekem van egy 1:700-as műgyanta Viribus Unitisem még dobozban...
Ha érdekel, szívesen megmutatom

P.Gy.
Simi 430617 2008. december 20. 11:13
Válasz erre
Lacikám!
Hát persze, hogy ne történjék ilyesmi senkivel. Ha történik is, nem kell túlzottan elkeseredni, mert ki lehet javítani. Szóval nem kell kútba ugrani, vagy a Dunának menni...
sipiricsi87 430616 2008. december 19. 17:35
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséget, az ajánlott személyekkel felveszem a kapcsolatot. Egyébként a csatahajót több méretben is elszeretném készíteni, egyfajta tanulmány építési sorozatot csinálnék, ahol is tökéletesítem a technikákat, saját technikát fejlesztek ki és elsajátítom, gyakorlom a kiegészítő elemek gyártását. A végcél egy 1:700 makett építése, vagy nagyobb. Ez igazából attól függ,hogy mennyi helyem lesz, és milyen időbeosztással tudom az építést elvégezni.

Köszi még egyszer!

Ricsi
Laci 430615 2008. december 19. 15:15
Válasz erre
Simi!
Ebben teljesen igazad van!Mikor én is eltörtem a tatot,nem az volt az első,hogy lefotózzam és sztároljam a hülyeségemet.Inkább a hiba mielőbbi kijavítása volt a legfontosabb,és utána mikor megnyugodtam,akkor csináltam róla képet.Ezért sem látszik a törés csak a javítása.Senkinek se többet ilyet nem kívánok-nem kívánunk-igaz-e Simi!
Üdv!
Hajókovács 430614 2008. december 19. 14:03
Válasz erre
sipiricsi!
Én is azt ajánlom , olvasd el a 565O- ben jelzett TIT HTMK kollega elérhetőségét.A csatahajó épitésben ( saját épités) a Laci lehet a segitségedre, nem is laktok messze egymástól.A kutatásban nagy segitségedre lehet Dr Balogh Tamás , aki TIT hajózástörténeti klub elnöke és a "Szent István Csatahajó" könyv szerzője.
Simi 430613 2008. december 19. 13:43
Válasz erre
Szerinted az embernek van lelkiereje ilyeneket fotózgatni!
Az egészet az okozta, hogy az "üvegkalitka" fedőlapja (akkor még)nem volt rögzítve, és egy hölgy le akarta törölni róla a port...
Különben leginkább csak a fő távmérő tetején levő radar és az ott levő körkorlát sérült meg; az utóbbit teljesen le kellett bontani és újraépíteni.
Narn 430612 2008. december 19. 11:36
Válasz erre
Simi!
Az üveglap vs Yamato nem lehetett gyenge. Csodálom, hogy volt lelkierőd kijavítani.
Nincs esetleg megörökítve ?
EDE 430611 2008. december 19. 09:26
Válasz erre
Szamuráy!

Viszont!
És annak, aki szintén meg akarja építeni:
www.steelnavy.com/HasegawaAkagiEarly.htm
Szamuráj 430610 2008. december 19. 06:46
Válasz erre
Akagi
Akagi

Yo reggelt! ^-^
Előzetes karácsonyi ajándék tőlem: Akagi építés közben az 1920-as évek közepén.
Folyt köv. o.O

Sz.
Simi 430609 2008. december 18. 21:41
Válasz erre
Ezt nézd meg és vedd fel a kapcsit: szentistvanmode.atw.hu/
Talán valamit tud segíteni neked!
BBalázs 430608 2008. december 18. 21:03
Válasz erre
Szia Sipiricsi!
Az igazság az, h ismét a nemrég emlegetett urakat keresned az 5650-es hozzászólásnál.
Egyébknét miylen méretarányban szeretnéd elkésziteni?
sipiricsi87 430607 2008. december 18. 20:06
Válasz erre
Üdv,
Be kell vallanom, hogy nem szoktam túl gyakran látogatni az oldalt, és amikor megnézem, akkor sem mélyedem el a dolgokban. Az viszont feltűnt, hogy sehol se látom az SMS Szent István csatahajót. Többek között ezért is döntöttem úgy, hogy belevágok egy nem kis vállalkozásba. Megépítem a SMS Szent Istvánt, saját készítésű fa, papír és ahol kell fém alkatrészekkel.
A vállalkozás sikeréhez, viszont segítséget kérnék. Olyasvalaki segítségét, aki készített már hasonló módon csatahajót.
Ha van köztünk ilyen, akkor kérem keressen fel, a richard.sipos@gmail.hu e-mail címen, hogy a részleteket egyeztessük.
A hajóról, a kutatásról, és az építésről, valamint (remélem) a kész makettről is cikket fogok készíteni.

Köszönöm előre is a segítséget.

Ricsi
Laci 430606 2008. december 18. 14:33
Válasz erre
Szamuráj!
Sajnos már átlépte azt a határt,hogy már öntősabloként lehessen használni.Gondolok itt a rögzített kormánylapátra,meg a tengelybölcsőre.Meg amúgy sem ez volt az eredeti célom,mert egy hajót is több év elkészíteni.

Narn!
Hál istennek egészségileg semmi bajom,bár egész kellemetlen érzés volt.

Lucky!
A sarokcsiszolót nem erre a célra találták ki.Ez alatt azt értem,hogy lehet,hogy több kárt csinált volna,mint hasznot.De igazad van,túléltük.
M.Pisti 430605 2008. december 18. 14:24
Válasz erre
Én mindig mondom Sebinek, hogy valami "ilyesmit" hozzon ki a Nimitzéből. De nem akar rám halgatni.
Laci 430604 2008. december 18. 14:21
Válasz erre
Simi!
Igen,nem a torpedó szakította le a tat részt,(tudom,hogy a süllyedés közben a nyomástól szakadt le,mint a felépítmény is) csak pont az a rész sérült meg,és pont ott ahol anno a torpedó eltalálta.(újra él a Hood szelleme):D
Nem mellékesen totál egyenesen tört végig mint az igazin.
Simi 430603 2008. december 18. 13:39
Válasz erre
Uhh! Szóval ritkán történik olyasmi, amit ne lehetne kijavítani. Emlkészem arra, amikor valaki ráejtett egy üveglapot a kész Yamato-mra... még sírtam is... aztán 3 napba telt, amíg kijavítottam a károkat. De a lényeg: ki lehetett javítani!
Különben úgy tudom, nem a torpedó vitte el a tatot, hanem - mivel a középső tengely miatt nem futott végig a hajógerinc - a víz alatti süllyedéskor nem bírta a terhelést és leszakdt.
Szamuráj 430602 2008. december 18. 13:27
Válasz erre
Jesszusom Laci! Óvatosan azzal az "acéllal". Szerintem ügyesen oldottad meg. Belegondoltál már abba, hogy öntősablonként használd ezt a testet? Így lehetne több Bismarck törzset gyártani. ;)
Sz.
EDE 430601 2008. december 18. 12:13
Válasz erre
www.modelshipgallery.com/gallery/cv/ru/Kutznetstov-350-lc/index.htm
Nem semmi!
8 hónap, 670 munkaóra. Akkor az kb. átlag napi 3, ha jól tévedek.
lucky 430600 2008. december 18. 11:19
Válasz erre
A sarokcsiszoló lamellás koronggal sztem vitte volna...pláne ha az a korong 60-as v 80-as.
DE a lényeg: Túléltétek!
Narn 430599 2008. december 18. 10:52
Válasz erre
Ezt még olvasni is szörnyű, nemhogy átélni. Az elején megijedtem, hogy tényleg veled történt valami komoly a sokkhatáson kívül ... :)
Laci 430598 2008. december 18. 06:33
Válasz erre
itt tört el a test
itt tört el a test
megoldottam
megoldottam

Üdv mindenkinek!
Képzeljétek tegnap újra kellett éleszteni engem!Csinálni akartam a hajót és a fedélzet alapját akartam a tatra felragasztani.Viszont egy darabja kitartotta és abból a többletből kellett leszedni.Na hát ezt nem akarta vinni a reszelő,sem a csiszolóvászon,sem a szike.(Pedig fából van vagy mi.Vagy ez a tipikus fából vaskarika?) Na majd a jó öreg kalapács meg véső...Gondoltam én.Na ekkor következett be az a baj,hogy szépen eltört a jobb oldala végig,és csak a bal oldala fogta valamennyire.(Mondjuk ha a roncsot készítettem volna el,akkor pont jó helyen tört el.Érdekes mód az eredeti torpedó is pont itt találta el és pont ezen az oldalt...)Nem is kell mondanom,hogy egyből megállt a szívem és ledermedtem atom mód.Mire magamhoz tértem egyből egy kis vérnyomás magassággal egybekötve a probléma megoldását kerestem.Meg is találtam egy csavar segítségével.Először a törést bekentem epoxigyantával,majd az egyik bordát átfúrva odacsavaroztam a tat részt.Ez nem volt elég,ezért full kitöltöttem gittel.Tehát háromszoros védelmet kapott ilyen esetek ellen.Csavar,epoxigyanta és gitt.Na ezek már úgy fogják,hogy a brit torpedók elbújhatnak szégyenükben.Remélem!
Úgyhogy most inkább regenerálódok egy kicsit.
Szamuráj 430597 2008. december 17. 20:12
Válasz erre
:) Lehetséges. Már a nagyapó is tervezte őket anno.
Laci 430596 2008. december 17. 16:26
Válasz erre
Simi!
Te sejtesz valamit!Meg hát amúgy is a hajó formája miatt is!
ChevyG 430595 2008. december 17. 16:19
Válasz erre
Simi 430594 2008. december 17. 14:30
Válasz erre
És sejtem is, hogy miért az a kép tetszik... mert egy kicsit a Bismarck -ra emlékeztet az orr formája - vagy tévedek?
Laci 430593 2008. december 17. 13:14
Válasz erre
Szamuráj!
Hát ha lenne hely meg ez lenne a fő foglalkozásom...Amúgy elég szép munkákat látok ezeken a képeken.Főleg a "hajó4" tetszik nagyon.
Szamuráj 430592 2008. december 17. 09:39
Válasz erre
hajó1

A hajógyár reggel.
hajó1
hajó2

Az öntősablon előkészítése.
hajó2
hajó3

Készül a hajó.
hajó3
hajó4

Már alakul a hajó.
hajó4
hajó5

Amiből a hajó lesz.
hajó5

Sziasztok!
Édesapa is makettezik! Csak ő 1/1 méretarányban. :D
Sz.
Laci 430591 2008. december 16. 20:13
Válasz erre
Dcsabesz!
Az általad megadott web-en sikerült találni nekem megfelelő hajócsavart amit gyorsan meg is rendeltem.Távirányító és szervó ügyben egyeztettem Hűvös Ferivel.Köszi mégegyszer!

Hajókovács!
Elküldtem a mail-edre a Bismarck hajócsvarjainak forgási irányát,valamint a csavar eredeti méretrajzait.Ha beszélsz Laci bácsival ez ügyben is (amit a telefonon keresztül beszéltünk) akkor az külön is megköszönöm neked!
Laci 430590 2008. december 16. 15:26
Válasz erre
Dcsabesz!
Ja igen igy már értem!Nem tudom miért vacakol nálad,de utána nézek az infonak.Köszi!
Üdv!
EDE 430589 2008. december 16. 11:37
Válasz erre
irorszag002_inisoirr

szépkishajó
irorszag002_inisoirr

Jó kis dioráma téma!
dcsabesz 430583 2008. december 16. 07:36
Válasz erre
Egy linket akartam küldeni, de nem jött össze, de még tegnap fennt voltak a hozzászólásom részletei.
Laci 430582 2008. december 16. 05:45
Válasz erre
Dcsabesz!
Erre nem igazán tudok mit válaszolni...Valami elmaradt.A filmeket viszont küldöm a héten.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.