/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Narn 429624 2008. május 17. 13:46
Válasz erre
Ez a link jobb csak rengeteg más is van
www.geocities.jp/hobby_show_album/japan/shizuoka2008/index.htm
Narn 429623 2008. május 17. 13:41
Válasz erre
Talán már láttátok páran a képeket a tokiói kiállításról. Lesz idénre is nem kevés hajó, remélem egyre több lesz
www.convoy.jp/mihoniti14.html
Simi 429622 2008. május 17. 07:56
Válasz erre
Nem vagyok RC-s és nem is igen értek az ilyen mechanikákhoz, de tutira teljesen normálisan elmegy a két csavarral. A hármas hajtás sokkal több problémát jelent és mit nyersz vele? Csak annyit, hogy a nagy testvérnek is három volt. Megér ez annyival több melót?
Laci 429621 2008. május 17. 05:55
Válasz erre
Narn és Lucky!
Tegnap sikerült elintézni a sikló csapágyat,találtam egy illetőt aki megcsinálja nekem.(Ő is modellezett anno.)Az akkumulátor pedig szerintem akkor lesz,ha motor is lesz már.Na most az már bizti,hogy kettő motor hajtja kettő akksival,de gondolkodtam a középső tengely meghajtásán,mert az már benne van.Magyarul,ha lenne egy motor akkor a középső hajócsiga már működne is.Nem tudom még,hogy kettő vagy három tengely meghajtású legyen-e.Gondolom akkor az áram ellátás is három akkuról menne.Na ez még egy jó kérdés.Szerintetek?
Narn 429620 2008. május 16. 22:20
Válasz erre
Most olvastam egy könyvben, hogy valaki az 1/100-as Graf Spee hajójába két 12V-os aksit tett és azzal kb három óráig megy. Megfeleló akumulátor kell bele és nem lesz vele gond.
lucky 429619 2008. május 16. 21:33
Válasz erre
Az aksi lemerülésére megoldást ad a nagyobb kapacitású aksi(k).A lényeg,h a feszültség(ük) ne legyen nagyobb a moci feszültségénél.
lucky 429618 2008. május 16. 21:31
Válasz erre
Szia Laci!
A siklócsapágy egy rém egyszerű szerkezet.Lényege egy cső amiben egy rúd forog.
A cső neve persely, a rúdé tengely.
A persely és a tengely illesztve van.Ez nagy pontosságú megmunkálást kíván
(ezredmiliméteres pontosság).Eszterga nélkül nem fog menni.Az illesztésnek egyébként három fajtája van a szilárd, a laza, és az átmeneti.
A szilárd az olyan, h szinte bele kell verni az egyik alkatrészt a másikba.
A lazánál belemegy magától.A két alkatrész játéka akár kézzel is érzekelhetó lehet.
Az átmeneti a kettő között van.
Itt a laza vagy az átmeneti illesztés jöhet szóba.
Ha kell valakinek fel tudom tenni a képtáramba a szabványos ISO illesztési táblázatokat.

A gépész kollégágtól elnézést az egyszerűsítésért/csúsztatásért...
Simi 429617 2008. május 16. 21:08
Válasz erre
A Yamato tutira ugyanaz, mint 30 évvel ezelőtt. Csak a figurakészlet az újdonság.
Laci 429616 2008. május 16. 20:41
Válasz erre
Jaffa!
Gondoltam én arra,ugyanis hely is van benne meg a súlyt is nyomná.
Narn 429615 2008. május 16. 18:27
Válasz erre
Nagyon komoly. Ennek már van mérete is.
Az a sok kis munkagép, daru egyebek ... behalok mindjárt :)

Ez most új vagy csak a régi volt kiállítva ?
www.geocities.jp/hobby_show_album/japan/shizuoka2008/0059.htm
jaffa 429614 2008. május 16. 17:19
Válasz erre
de ha egy autoaksira vagy motoraksira kötnéd laci ha hely van akár egyensulynak is jo lenne
Essex 429613 2008. május 16. 16:20
Válasz erre
Bütykölgetünk, bütykölgetünk...

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
Laci 429612 2008. május 16. 16:12
Válasz erre
Szia Hajókovács!
Na most utána jártam ezeknek a csavarbehajtóknak,és úgy vettem észre,hogy ezeket nem hosszú "bevetésekre" tervezték.Magyarul ezek szörnyű gyorsan lemerülnek.Szolnokon van egy modellező bolt,de ők csak néznek,hogy mi van.Nem nagyon vágják ezeket a meghajtásokat,mert ők inkább a gyorsasági "10 perces" hajók összeállításának élnek.Tudod amit nem kell kidolgozni csak menjen.Úgyhogy ahogy mondani szokták:projekt leállítva.Szünet.
Hajókovács 429611 2008. május 16. 13:34
Válasz erre
Azért nem egésszen ugy van , mert a hajócsavar túl gyors fordulat esetén ,még hatástalanabbá válik, mivel nagyobb lesz a kavitáció, magyarul , habverővé válik.
Sebi 429610 2008. május 16. 13:00
Válasz erre
Hello !

Így elnézve a képeket, én inkább azt kérdezném, hogy hogy sikerült ezt az egészet összehoznia ? Nem tudom hány éves az illető, de ez a munka egyszerűen szörnyű.
Kérdésedre válaszolva azt kell mondjam, hogy a két hajó csak egy rövid ideig volt egyforma. 1939 tavaszán először a Gneisenau-t, majd nyáron a Scharnhorst-ot alakították át. A legszembeötlőbb különbség kettejük közt az lett, hogy a főárbóc a Gneisenau-n megmaradt közvetlenül a kémény mögött, a Scharnhorst-on pedig hátrébbkerült a hangár mögé. Ez egyébként ezen a szörnyűségen is látható.
Essex 429609 2008. május 16. 12:48
Válasz erre
Broáááf...

Ez a baj ezekkel a modell galériákkal, hogy nincs egy minimum minőségi szint...

EDE!

Igazad volt, a 350-es Trupmi Franklin dobozán már az 1945-ös verzió van, és a dobozban is benne van az ehhez szükséges dolog, mint pl. az oldalsó erkélyek a 40 mm-es Bofiknak...
Sszabi 429608 2008. május 16. 12:47
Válasz erre
Én ilyen festést még nem láttam csatahajón, de lehetséges, hogy egy igen fiatal kolléga munkája a hajó...
Simi 429607 2008. május 16. 12:35
Válasz erre
Hát az ekőállított "példa" egy borzalom!
A Gneisenau és a Scharnhorst testvérhajók voltak ugyan, de biztosan volt néhány eltérés. (Igazából nem is tudok olyan hajóról, ami teljesen olyan lett volna mindenben, mint a testvére.Ld KGV-k, Iowa-k, Kongo-k sb stb.)
A legszembetűnőbb különbség a főárboc: a Gneisenau-nál ez a kéményre volt aplikálva, a Scharnhorst-nál pedig kicsit hátrébb, teljesen "klasszikus" kivitelű volt.
A rajzokat áttanulmányozva még biztosan lesz egy sereg kisebb módosulás.
Simi 429606 2008. május 16. 12:28
Válasz erre
Talán jó választás a Trumpi Hood, bár megjegyzem, a 350 -es igazi kínai minőség. Lehet, hogy itt is lesznek illeszkedési problémák. A Tamiya ilyen szempontból megbízhatóbb, viszont a Trumpi meg részletesebb.
Narn 429605 2008. május 16. 11:12
Válasz erre
Ezzel kapcsolatban lenne egy olyan kérdésem, hogy a Gneisenau az teljesen megegyezett a Scharnhorsttal ? Felépítmény, korlátok stb ...
Narn 429604 2008. május 16. 11:07
Válasz erre
Hello!
Szeretném megosztani veletek ezt a remekművet ...
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/scharnhorst-570-ms/schar-index.html
Nem gonoszkodni akarok, senki se értsen félre, de azért nem tudom, hogy miként sikerült ezt a festést elérnie.
Most keresgélek jó képeket a Scharnhorsthoz és akkor bukkantam rá.
Sszabi 429603 2008. május 16. 09:43
Válasz erre
Üdv!
Megfogadom inkább a tanácsotokat, és még építek néhány 1/700-as hajót(az első 1/350-es viszont tényleg a Bismarck lesz).Most így megtetszett a Trumpeter Hood-ja.Főleg azért mert a teljes hajót adják és nem csak a vízvonalig van meg.Van hozzá még elérhető áru maratás is az eduardtól.
Főleg a Hood szakértőket kérdezném hogy ez a makett jó alap lenne-e?
Infókat előre is köszi!
Sszabi
csatahajos 429602 2008. május 16. 08:40
Válasz erre
Ugyan nem törvényszerű, de énszerintem minél kisebb egy csavar átmérője annál nagyobb fordulatszám szükséges neki adott vízmennyiség megmozgatásához. Legalábbis a "szakmámból" tudom, hogy a számítógép ház hűtőventillátorok közül ahogy nő az átmérő úgy csökken a fordulatszám és mégis kb. konstants vagy nő a szállított levegőmennyiség. Nyílván a víz más közegellenállása és a kavitáció miatt ott némileg más lehet a helyzet, de a trend valószínűleg hasonló.

Egyébként ezt természetesen nagyban befolyásolja még a csavarlapátok száma és kiképzése. A modernebb amcsi csatahajók remek példa erre, hogy mit össze kísérleteztek a különböző konfigurációkkal az elképesztő...
Laci 429601 2008. május 16. 05:51
Válasz erre
Szia Hajókovács!
Az eredeti hajócsavar is 180 és 270 ford./perc között mozgott,Gondolom itt sem forog(hat) gyorsabban.Ez a bronz siklócsapágy nekem magas,mert ilyet még nem hallottam (szégyen nem szégyen),de ma utána járok.A tengelykapcsolóval meg annyit tudok,hogy annak idején azt mondták elég neki egy szilikon cső.De majd meglátom.Köszi előre is.
Üdv:Laci
Hajókovács 429600 2008. május 15. 23:11
Válasz erre
Szia Laci!
A közegellenálástol nem kell félned ,az a vizben természetes dolog.Általában egy közepes teljesitményű csavarbehajtó is minimum 5O- 6O W- os , a feszültség általában 12. vagy 15 V- os akumulátor táplálja . A beépitett nyomatékhatároló éppen a leégéstöl ment meg , még ha valami rátekeredik a hajócsavarra akkor is. A hajócsavar fordulatszáma gondolom nem haladja meg a 3OO - 35O - et percenként, tehát nem muszály golyoscsapágyat alkalmaznod , elég lessz a bronz sikló csapágy , természetesen megfelelő kenés biztositásával.Az biztos hogy valamilyen tegelykapcsoló kell majd , de akár egy kardánkereszthez hasonló szerkezet is elég a motor és a csavar tengely közé.Még akkor is ha egy sikban tudod szerelni a motorokat. Ha nem akkor minimum két tengelykapcsoló kell. A motor felöl is és a hajócsavar felöl is.
jaffa 429599 2008. május 15. 21:58
Válasz erre
minden folyadéknak és egyébb tárgynak van közegelllenállása ha gyenge lesz a motor akkor lefullad és leég a motor vagy ami roszabb a bismarckod elsülyed mert kigyulad amit senki nem szeretne a lényeg amit hajokovács is mondot az jo ötlett csak odakell figyelni meg egy gumi ágy se rosz a rezgések miatt
Laci 429598 2008. május 15. 19:55
Válasz erre
Jaffa!
Mit értesz közegellenállás alatt.Elektronikából sík vagyok.
jaffa 429597 2008. május 15. 19:18
Válasz erre
bosch vagy makita ezek biztos jok vagy einhell egy szint alá ne ad azért
jaffa 429596 2008. május 15. 19:17
Válasz erre
nem rosz ötlet csak le ne égjen a közegellenállás miatt
Laci 429595 2008. május 15. 19:16
Válasz erre
Szia Hajókovács!
Köszi az infót,de konkrét milyen márkájúra gondolsz,mert a pénz megvan csak itt Mezőtúron elég gyatra a kínálat.Meg tudod azért át kell menni Szolnokra.Kocsi meg nincs.(még)Szóval ha tudnál segíteni ezügyben jó lenne.A csapágyazásról mit tudnál mondani?8mm átmérő nem túl nagy.
Üdv:Laci
Hajókovács 429594 2008. május 15. 17:36
Válasz erre
Szia Laci!
Azt hiszem emlitettem már , a legolcsóbb az ha veszel két darab akumulátoros csavarbehajtó gépet, szétszeded és megvan a motor , az irányváltás és a fordulatszabályzás is , még nyomatékhatároló is van beépitve .Akár még az aksit is használhatod, sőt jár hozzá a töltő is . Darabonként egy tizesből meguszod , ha közepes minőséget veszel és nem gagyi kinait.
jaffa 429593 2008. május 15. 17:27
Válasz erre
csapágy mindenkép kell meg két motor mert két hajocsavar van ,vagy valami nagyon bonyolult átételekel egy de szerintem az kilöve
Laci 429592 2008. május 15. 15:54
Válasz erre
A lapátot majd egy szervo működteti külön a meghajtástól függetlenül.Gondolom kell a tengelynek egy csapágyazás is az meg szerintem nem egyszerű.Esetleg tűgörgős megoldásra gondoltam,mert nem hiszem,hogy akkora csapágyat találok bele.Motor...Azt még nem tudom.Csatahajó lévén ugye nem a kék szalagért verseng,bár a maga idején gyorsnak számított.Tehát nem kell neki nagy sebesség.
jaffa 429591 2008. május 15. 15:18
Válasz erre
elektromotort mindenkép, a tengely hoszabitást megtudják csinálni pl esztergályos (van ismerös) a motor vagy motorok kiválasztása a kérdés , a lapátot vezérli valami ? forgatomehanizmus? nem lesz egyszerü:-)
Laci 429590 2008. május 15. 14:20
Válasz erre
DSC00241
DSC00241
DSC00242
DSC00242

Üdv mindenkinek!
Olyan problémám lenne,hogy szeretnék rakni meghajtást a Bismarckba.(elktro motort)Kettő szélső csőbe raknék valamit csak azt nem tudom mit lehetne,meg hogy.A belső átmérője 8mm.Milyen motort ajánlanátok és milyen tengelyt?Köszönöm a segítségetek!
lucky 429588 2008. május 14. 17:18
Válasz erre
Varjúbácsi!
Valahol láttam..Talán a shipmodelling.uw-n?
Simi 429587 2008. május 14. 15:31
Válasz erre
Narn!
Véleményem szerint a Kongo osztály az IJN hajók legszebbjei. Biztos - ha élek - hogy veszek egy ilyen kitet. Egy kicsit érdemes is várni, mert a bevezető ár szokott a húzósabb lenni; nem úgy, mint a konzum kereskedelemben. A másik kardinális kérdés: a rajzok? Még annak is utána kell járni (és beszerezni!), hogy igazán fel lehessen javítani.
Simi 429586 2008. május 14. 15:25
Válasz erre
Lacikám!
Én tudom, hogy vannak apró részletek a hajón, amit a macro funkcióval szépen lehet fotózni. Nagyon szép ez a négycsövű AA. Én csak arra gondoltam, hogy a nagyobb egységeket (pl parancsnoki torony) nem igazán érdemes ezzel fotózni, mert ennél a funkciónál elég kicsi az un. mélységélesség: egy kis terület ennek következtében nagyon jól látszik, de a többi elég elmosódott, homályos marad. Tehát arra jó, ha az ilyen kis dolgokat be akarod mutatni, de ha a hajóról, úgy egyben akarsz képet készíteni, ne használd.
Narn 429585 2008. május 14. 14:14
Válasz erre
Simi!
Azt hiszem ezt nekem is meg kell venni. Nem mostanában lesz, de év végén jó eséllyel meg tudom ajándékozni magam egy ilyesmivel (névnap, szülinap, Karácsony majdnem egyszerre, elég nyomós érv:)))
Imádom a japán csatahajók zsúfolt tornyait, attól lesznek olyan impozánsak, félemetesek.
Laci 429584 2008. május 14. 13:44
Válasz erre
Légvédelmi ágyú
Légvédelmi ágy

SIMI!
Mint írtad,hogy nem igen kell a hajóhoz közeli felvétel.Hiába több,mint 2.5 méter mégis vannak rajta egészen apró tárgyak.Ez például "makro" funkcióban készült,ugyanis méreténél fogva elég apró és 97db-ból áll.
Üdv:Laci
EDE 429583 2008. május 14. 13:36
Válasz erre
Laci 429582 2008. május 14. 13:36
Válasz erre
Laci 429581 2008. május 14. 13:36
Válasz erre
EDE 429580 2008. május 14. 13:35
Válasz erre
Ezt ismeritek?

Mindenféle térkép, tengeri csaták is!
lucky 429579 2008. május 14. 12:56
Válasz erre
megnyitás, Image, image size.Itt átállítani a képméretetúgy 700-800 tájára az eygik sorban és már lehet is menteni.
lucky 429578 2008. május 14. 12:54
Válasz erre
hatvani laci!
www.szoftverbazis.hu/szoftver/
photo filtre
hellodebil 429577 2008. május 14. 10:44
Válasz erre
Laci!
Paintnek kell lenni a gépeden. Ez a legegyszerűbb progi erre a célra. A paint fő menűsora felül: a KÉP - ezen belül NYÚJTÁS/DÖNTÉS. ott feljön egy ablak. a 100%ot a vizszintesnél és a függőlegesnél is mondjuk 60ra v ahogy érzed - átméretezed. Utánna a kép erre a felbontásra ugrik. A végén elmented a képet más néven, hogy az eredeti azért megmaradjon. De ha elküldöd a hellodebil@yahoo.com email cimre ahol 10megbájt a max levélméret, akkor én szép sorban bevállalom h átméretezgessem 300 kbyte alá.
gyurmakoma 429576 2008. május 14. 07:02
Válasz erre
Hajókovács!
Köszönöm az információt.
Mint irtam,csak azért gond,mert mi is másokét is kivittük.És nem szeretnénk ha valami sérülne.
A szervezésben akkor komoly hiba csúszhatott,mert mi ugy pakolzunk,hogy leadtunk 3 kicsi és egy nagy vitrinre foglalást.A helyszinen azt mondták,pakoljunk ahova szimpatikus..Erről ennyit :(
Köszönjük hogy kellő óvatossággal pakoltátok át a cuccot.
A hétvégén lepakoláskor ott leszünk,bár szerintem teljes káosz lesz ha mindenki egyszerre fog bontani.
Nekünk is kb 70 makett van kint
hatvani laci 429575 2008. május 14. 06:18
Válasz erre
Simi!
Akkor állapodjunk meg abban,hogy egyenként küldök át neked képeket a radar-ról ahogy kérted az e-mailodra.
Ui.:3 radar van abból azt küldöm át amelyik teljesen kész.Vagy te melyikre gondoltál?
Üdv:Laci
Hajókovács 429574 2008. május 14. 00:25
Válasz erre
Kedves gyurmakoma

A vasárnapi nap nekünk is egy borzalom volt a berakodással. Az előzetes vitrineggyeztetés során a második oszlop körüli nyolc vitrin volt nekünk szánva.
Ennek megfelő számú hajómakett kiállitásával számoltunk, cca: 18O db, és nem mind kicsi hanem , méretes makettel is. Igy természetesen helyhiány adódott , ezért hivtam fel a Szücs Imi feleségét( az Ő telefonszámát láttam a vitrinetekben kiirva)
és kértem engedélyt töle a vitrin anyagának az áthelyezéséhez. Ez helyileg a Pelikán Makett klub vitrinjeivel azonos blokban van.Természetesen a lehető legnagyobb gondosságal jártunk el.Biztos vagyok benne , hogy mindnyájan a kiállitás sikere érdekében dolgoztunk és dolgozunk.Remélem a hétvégén személyesen is tisztázhatjuk az esetleges félreértéseket.

üdvözlettel Bicskei János
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.