<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Simi | Adatlap | 428608 | 2008. január 20. 12:49 | ||
Még decemberben volt egy kiállítás a Stefánián. Ott valaki árult SMS tervrajzokat, melyeket maga készített. Ha jól emlékszem, még a nevét is tudni vélte valaki annak az illetőnek. Ennek az embernek a nevét és a címét kéne megtudni. Előzmény: (428606) sszabi 2008. január 20. 12:08 | |||||
hellodebil | Adatlap | 428607 | 2008. január 20. 12:11 | ||
Csatahajósok! Többször is vita alakult ki arról, hogy a Bismarck találata mennyire volt szerencsés, illetve hol csapódhatott be. Ede által ajánlott cikk világított rá a lényegre. Kb 15000 m-es távolságból érte a találat a Hood-ot. Tehát nem a fedélzeti páncélzatot ütöttá át a kérdéses lövedék! Az alábbi oldalt tanulmányozva is válágossá válik: www.bismarck-class.dk/technicallayout/armament/artillery380skc34.html A csőmelkedés kb 8,1, mig a becsapódási szög 10,4 fok volt. Én nem végeztem pontos számításokat, de ezek az adatok a táblázatból vannak. Lejjebb pedig azt láthatjuk, hogy milyen becsapódási szög alatt, kb mekkora vastagságú páncélzatot képes átütni a lövedék (ebben az esetben kb 500-420mm közti értékről lehet szó). Ez persze csak akkor igaz, ha pont derékszöget zár be a lövedék iránya a hajó gerincével. Tehát az érték jóval kissebb. De mint tudjuk a hajót csak kiemelt helyeken védte az a bizonyos vastagságú páncélzat. A táblázatban utalnak arra, hogy kb 30 km-es távolságból várható az, hogy a 120-170 mm-es fedélzeti páncélzatot törhet át egy ilyen lövedék. Ez a cikkben is nagyon szépen le van irva. A találat szerencsés mivolta vitatható, de mint olvashattuk a Gneisenau és a Scharnhorst a 3. sortűzre belőtte magát a Glorius ellen (igaz "nyugodtabb" körülmények közt). Ami mégis fontos, hogy nem valószinű, hogy a fedélzeti páncélzat gyengesége volt az oka a hajó vesztének. Inkább a tervezése és az elavultsága - a két hajó közt több mint 20 év volt a korkülönbség. Minden valószínűséggel a Bismarck egy ilyen találatot túlélt volna (ez csak egy feltételezés a részemről). | |||||
sszabi | Adatlap | 428606 | 2008. január 20. 12:08 | ||
Tiszteletem! Bocsi, hogy megszakítom a Hooddal kapcsolatos csevegést de az az elmeháborodott ötletem támadt, hogy saját építésben akarom megépíteni az SMS Szent Istvánt(a műgyanta verziót elvetettem mert árához képest nem túl nagy lett volna).Na mármost ezzel csak az a baj h nem találtam részletes terveket.Aki tudna ehhez linket nekem vagy valakit akinek van tervrajza annak örölnék.Kész vagyok a tervek megvételére, csakhogy nem tudok senkit akitől vehetnék... Előre is köszi! Sszabi | |||||
Simi | Adatlap | 428605 | 2008. január 20. 09:42 | ||
Most a Trumpeter adja ki a Hood-ot 700-ban. Szerintem alapvetően az a különbség a kettő közt, hogy vésett a fedélzet, meg néhány kisebb alkatrésszel több. Ugyanis a Trumpeter hajók nem a magas minőségükről fognak elhíresülni. Hogy ma hol tart a technika, hogy mit lehetne kihozni, azt a legjobban a Hasegawa Nagato prezentálja. A kötélzethez szerintem használj 0.1-es rézdrótot. | |||||
Narn | Adatlap | 428604 | 2008. január 20. 03:26 | ||
Simi! Igazad van, simán letagadhatja a Tamiya, hogy ezer évvel ezelőtt hozta ki. Azért jó lenne megnézni, hogy mai tehnikai szinvonallal milyen lenne ez a kit. Ma is haladtam, ez továbbra sem az aktuális, az majd később ... Itt még sokminden nincs összergasztva csak összerkava, festés is még hátravan jónéhány helyen. Most azon gondolkodom, hogy a kötélzetet, hogyan oldjam meg. | |||||
papdoki | Adatlap | 428603 | 2008. január 19. 21:15 | ||
Köszönöm a segítségedet!! | |||||
SImi | Adatlap | 428602 | 2008. január 19. 15:23 | ||
Narn! Egész jól alakul a Hood. Bárcsak én is ilyen gyorsan haladnék... Ugye nem is olyan rossz ez a kis Tamiya készlet, pedig jó régi. | |||||
SImi | Adatlap | 428601 | 2008. január 19. 15:19 | ||
Én elsősorban ezt ajánlanám:www.whiteensignmodels.com/Kicsit drágább. mint a többi, de azért minden meg szokott jönni tőlük.
Aztán még ez is jó szokott lenni, gyorsak is, de a cím megadásával kicsit vigyázni kell, nehogy összekeverjék a megyét az országgal: www.pacificfront.com/ | |||||
papdoki | Adatlap | 428600 | 2008. január 19. 14:29 | ||
Kéérlek segítsetek abban, honnan lehet fotomaratást rendelni /úgy hogy el is küldik/ 1:600. 1:400,1:350-s hajókhoz. Köszönettel: papdoki | |||||
Narn | Adatlap | 428599 | 2008. január 19. 13:09 | ||
Most két nap alatt elég jól haladtam a Hood-al. Ezek nem a legújabb képek, de majd este készítek újakat. Remélem, hogy holnapra kész is leszek vele. Ha tudnátok segíteni olyan képet szerezni, ami alapján a kötélzetet egyszerűen meg lehetne csinálni, az nagy segítség volna. Gondoltam, hogy az árbócokat kicserélem majd drótra vagy valami erősebbre, nehogy eltörjön véletlenül. | |||||
EDE | Adatlap | 428598 | 2008. január 19. 12:22 | ||
Hellodebil! Félreértés ne essék, nem az én oldalam! SImi találta karácsony körül, nekem is nagyon tetszik, ezért reklámozom. | |||||
Narn | Adatlap | 428597 | 2008. január 19. 07:53 | ||
Ede! Elolvastam. Nagyszerű volt. Majd elolvasom a többiit is, mert ha azok is olyan élvezetesek és részletesek, mint a Hoodról szóló, akkor öröm lesz olvasni. Köszi! | |||||
hellodebil | Adatlap | 428596 | 2008. január 18. 23:39 | ||
Nagyon tetszik ez az oldal Ede! Élvezettel ovlastam a cikkeket. Ami nagyon megfogott, az a Hood végzetes találata. Új megvilágitásba helyezted a dolgokat... hiszen a csőállás és a becsapódási szög a döntő bizonyíték. Ezekeszerint nem a fedélzeti páncélzatott üt9tte át a Bismarck találata, hanem lehet az oldalpáncélzatot? Egyébknét anno én is furcsáltam h miért szólják le annyira a Hood fedélzeti páncélzatát... volt erősebb, de gyengébb is. Meg h a Bismarckot kül. értékelésekbn hátra tették. A kor legjobb csatahajója volt sztem. Az h később az egy Iowa mit tudott... tök mellékes... | |||||
ChevyG | Adatlap | 428595 | 2008. január 18. 17:22 | ||
Szia! Köszi a meghívást, de mostanság nem járok Pécs fele(se) (ha jól tévedek pécsi teccik lenni) üdv! | |||||
Sebi | Adatlap | 428594 | 2008. január 18. 16:16 | ||
Az lehet Gyuri, hogy korábbi állapotot jelenít meg, de szerintem az Airfix elnagyolt makettjéből bármilyen időszak elkészíthető. Ha jól emlékszem a te Warspite-od se arra az időszakra van belőve, amilyenben végül ábrázoltad. Chevy ! Ezen ne múljon ! Ha gondolod gyere el a jövő hét végén ! | |||||
ChevyG | Adatlap | 428593 | 2008. január 18. 14:32 | ||
ChevyG | Adatlap | 428592 | 2008. január 18. 12:39 | ||
Szépek! Várom már, hogy tweljes harci díszben láthassam őket (akár személyesen!) üdv! | |||||
ChevyG | Adatlap | 428591 | 2008. január 18. 12:38 | ||
Zs180, Sebi! Köszönöm! Én (1x majd...) a két háború közötti "parádézós" hajót szeretnék építeni belőle, WEM és/vagy GMM maratásokkal támagotva. Baráti üdv: Gábor! | |||||
EDE | Adatlap | 428590 | 2008. január 18. 12:33 | ||
lucky | Adatlap | 428589 | 2008. január 18. 11:44 | ||
A pom-pom is AA fegyver | |||||
Narn | Adatlap | 428588 | 2008. január 18. 10:25 | ||
Tegnap haladtam a Hood-al, este teszek majd fel képeket. Felmerült pár kérdés éspedig, hogy mi mire szolgált. A high angle gun es a pom pom mire valók? Az előbbi az gondolom légvédelem, de nem vagyok benne biztos. | |||||
zs180 | Adatlap | 428587 | 2008. január 18. 00:33 | ||
Sebi, szerintem az Airfix Hood egy korábbi állapotot mutat be, kb. a harmincas éveknek megfelelőt. Az Italeri kitje pedig egy még korábbi állapotot jelenít meg. | |||||
Bill | Adatlap | 428586 | 2008. január 17. 21:47 | ||
Sziasztok! Valakinek nincs meg esetleg az Airfix HMS Fearless készlete, vagy bármely olyan 1:600-as hajó amihez adnak Wessex helikoptert? Nekem ugyanis kellene legalább egy ilyen kis gép. Ha valakinek van és megdobna vele, kérem küldjön egy mailt és megbeszéljük a részleteket. Üdv! Bill | |||||
Yamamoto | Adatlap | 428585 | 2008. január 17. 20:27 | ||
Sebi! Eddig nagyon jól néznek ki. De majd ha felrakod rájuk a matricáka nagyot fog dobni rajtuk. Egy darabig még biztos el leszel velük. Hajrá! | |||||
Sebi | Adatlap | 428584 | 2008. január 17. 18:15 | ||
Hello ! Hát ismerve az Airfix készleteit, tulajdonképp bármelyik időszakot elkészítheted belőle. Általában pedig minden Hood a '41-es állapotra van kihegyezve. Ha minden igaz idén lesz eltérés ettől. A Trumpeter ki akar adni egy 1931-es Hood-ot. | |||||
Sebi | Adatlap | 428583 | 2008. január 17. 18:01 | ||
Simi | Adatlap | 428582 | 2008. január 17. 14:37 | ||
Nem, a kémények is világos szürkék, mint általában minden. Csak a kép készítője próbálta kicsit bekormozni őket. Izlés kérdése, hogy vki a makett kéményét is kormozza-e. Ha igen, egy kis grafit reszeléket javaslok ecsetes felvitellel. A Hood -ról van ilyen fotó is, de túlsúlyban vannak az olyan felvételek, ahol a hajó makulátlanúl tiszta. Mivel a brit tengeri hatalmat testesítette meg, elég gyakran festették. | |||||
Narn | Adatlap | 428581 | 2008. január 17. 13:46 | ||
Ez tökéletesen megfelel. Nagyon szép képek. Köszi szépen. Jól látom, hogy a kémények valamivel sötétebbek, mint a többi szürke ? | |||||
Simi | Adatlap | 428580 | 2008. január 17. 13:23 | ||
Kedves sorstársam! Kiszkenneltem neked két képet a Warship Pictorial sorozat Hood -os füzetéből a Thomas Schimd által készített két 3D rajzot. A füzetben van még több hasonló kép is, de szerintem ez a kettő a leglényegesebb, a többin sokkal több újdonság nem látható, a rajokat - sajnos - nem helyettesíti (nem mindig pontos és megbízható), de a festéshez kiválóan alkalmazható. Ha érdekelnek még ettől az úrtól képek, itt találsz:hmshood.com/photos/hoodphotos3.htm | |||||
ChevyG | Adatlap | 428579 | 2008. január 17. 11:59 | ||
Sziasztok! Az AIRFIX készlet melyik időszakot tartalmazza? (HOOD) (Az adatlaponom találtok képeket a készletről) üdv | |||||
Narn | Adatlap | 428578 | 2008. január 17. 11:58 | ||
Köszi szépen. Várom a képet. Neten nézegettem, főleg a Modelwarship oldalán, de nehéz eldönteni, hogy melyikben bízzak. Vannak szép munkák és igen gagyik is, elnézést az alkotójától, lakjon bárhol is :) Valahol volt egy táblázat, ahol WEM-Vallejo átváltó volt. Azt használtam, de akkor könyű dolgom lesz, nem kell sok festék. | |||||
Simi | Adatlap | 428577 | 2008. január 17. 11:33 | ||
Végre valaki! Nem vagyok (leszek) egyedül Hood ügyben!!! Kérdésedre a válasz: gondolom, az 1941-es festést akarod te is ráfesteni (a Tamiya ebben az állapotban adta ki a hajót). Alapvetően az AP 507B medium grey a domináns szín;szinte az egész hajót erre kell festeni. (Nem tudom a Vallejo megfelelőjét, amennyiben van ilyen. Én WEM festéket használok.) Ez alól természetesen kivétel a fafedélzet, amire valamilyen világos Deck Tan megfelel (én saját magam kevertem ki két sárga árnyalatból). Az Upperdeck első fele is kivétel, mert ezt AP 507A dark grey -re kell festeni és még néhány felépítménynek a tetejét is. A p.híd néhány szintjének járófelületét pedig vörösesbarnára (ezt is úgy fogom kikeverni). Aztán persze itt-ott kell használni pl feketét: a kémények felső része, a főráboc középső része. Majd megpróbálok szkennelni valamilyen használható képet is. | |||||
Narn | Adatlap | 428576 | 2008. január 17. 10:04 | ||
Hello! Nagy elhatározásomban nekiláttam megépíteni a Hood-ot, a Tamiya 1/700-asát. Csak sima örömmakettezés lesz, dobozból építve, mert a Trumpeter lesz a fő, feljavításokkal stb. Első hajóm, úgyhogy bénázásokat ezen fogom kiélni :) Tegnap el is követtem az elsőt. Elfelejtettem letisztítani és úgy alapoztam az egyik elemet és most a fedélzeten ott figyelnek a szöszök. Kezet is fogtam magammal ... Tudnátok segíteni festés ügyben ? Mi milyen színű kellene legyen ? Vallejo festékeim vannak, amiket a WEM festékei alapján vettem. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428575 | 2008. január 17. 07:36 | ||
Kopi! Hamarosan megkereslek az öntéssel kapcsolatban! Szami | |||||
Szamuráj | Adatlap | 428574 | 2008. január 17. 07:34 | ||
Íme az Arizona roncsa! Szeretnék így tisztelegni ezekért a bátor emberekért, és leróni a kegyeletet akik ott estek el. Emlékük sosem múlik el. Szami | |||||
Yamamoto | Adatlap | 428573 | 2008. január 15. 20:56 | ||
Yamamoto | Adatlap | 428572 | 2008. január 15. 20:54 | ||
arvaadam | Adatlap | 428571 | 2008. január 15. 17:21 | ||
Van egy eladó hajóm mégpedig az Amazon ami 1:600 as méret arány. Akit érdekel erérhető vagyok az :arvaadam@citromail.hu vagy a 06305701831 az árlról egyezkethetünk. várom jelentkezéseteket. | |||||
Yamamoto | Adatlap | 428570 | 2008. január 14. 21:49 | ||
Megértelek barátom! Akkor majd csak mi nézegetjük itt így, tanúlmányozva a feljavítás fortélyait. | |||||
Simi | Adatlap | 428569 | 2008. január 14. 21:32 | ||
Csak azért fogom lefesteni, mert ezt a hajót többnyire én fogom nézegetni, magamat meg nem akarom elkápráztatni ilyen harmadlagos dolgokkal, hogy látszanak rajta a feljavítások. Komolyan mondom, hogy néha izgalom vesz rajtam erőt, amikor elkészülök egy-egy nagyobb egységgel, hogy vajon milyen szép lesz majd egyben az egész, korhűen; úgy, ahogy akkor nézhetett ki, amikor a végzetes csatába elindult. | |||||
Yamamoto | Adatlap | 428568 | 2008. január 14. 20:44 | ||
Simi! Ez így szép ahogy van! Én a helyedben le se festeném, hanem így ragasztanám föl a hajóra. Nagyon jól mutat. | |||||
Simi | Adatlap | 428567 | 2008. január 14. 20:37 | ||
Már csak azért is érdeklődtem, mert úgy néz ki, hogy kevés lesz a Hood-hoz a korlát. Végülis nekem is tetszenek a WEM korlátai. Láttam, van nekik külön is csak korlát+létra maratásuk, sajnos azt hiszem, szükségem lesz rá. Más: elkészültem a Hood hátsó kéménye körűli felépítményekkel. Különösen a két kémény közt levő antennatartós kis mütyür volt szivatós; egy hetet dolgoztam rajta. Ott kezdődött, hogy az illesztések - szokás szerint - kritikán alúliak voltak, jöhetett a tömítés és csiszolás óra szám. Aztán az a kis hengeres dolog ott a tetején 2 mm-el alacsonyabb volt. Még jó, hogy sikerült vmi combosabb öntőkeretet előásnom, ami átmérőben passzolt hozzá. A csörlők nagyon gagyi módon rá voltak öntve, ezeket lecsiszoltam és "igazi"-akat készítettem. Meg persze igyekeztem kicsit felrezezni az egészet. Az antennatartó szarvak 0.6-os tűből és 0.3 -as drótból készültek; különben ez volt a feljavítás talán legkönnyeb mozzanata. | |||||
zs180 | Adatlap | 428566 | 2008. január 14. 18:12 | ||
Kedves Simi, leggyakrabban a WEM termékeit használom. A "Rails and ladders" névre hallgató szet nem drága és igen jól használható, jó néhányat elhasználtam már belőle. a GMM-től és van elég sok maratásom, nagyon szépek, de ezek acélból vannak, én pedig sokkal jobban szeretem a rezet, könnyebb hajlítgatni, és ami a fő, kivágni a keretből (nem kell folyton eldobálni a szikepengét). A GMM ultrafine korlátot megvettem és valószínüleg sokat fogom használni, mert a "sima" korlát sokszor túl vastagnak tűnik. Pl. amit a Brillianthoz mellékeltek egyértelműen túl vastag, ezért a Type 42-es való, későbbi tervezésű szettből "kannibalizálok" hozzá vékonyabb, jellegzetes brit, 1950 utáni osztású korlátot. | |||||
Sebi | Adatlap | 428565 | 2008. január 14. 14:08 | ||
Szia Mike ! Küldtem egy emailt arra a címre, ami az adatlapodon szerepel ! | |||||
Simi | Adatlap | 428564 | 2008. január 14. 13:02 | ||
Köszönjük szépen a sok érdekes ötletet a maratások sokoldalú felhasználásáról. Nekem az a kérdésem volna, hogy milyen márkájú maratást használsz pl korlátokból és a létrákból? | |||||
zs180 | Adatlap | 428563 | 2008. január 14. 10:29 | ||
Köszönöm a reakciókat. Az árboc és a kémény nincs felragasztva, csak csapokkal rögzítve. A festésnél jobb, ha külön vannak. Nagyon óvatosan kezelem az árbocokat, ha elgörbül valami, visszahajlítom. A korlátok java része csak a festés után kerül fel, főleg a főfedélzet szintjén levő, többszínű darabok. A maratásokról annyit, hogy a saját maratáson kívül (a WEM mindig ad ilyet a műgyanta kitjeihez) különféle egyéb készletekből is használtam, illetve átalakítottam, átszabtam számos maratott alkatrészt. Például a főárbos alatti felépítmény elülső, ferde oldalán látható kapaszkodókat a maratott létra fokonkénti darabolásával nyertem és ragasztottam fel egyenként (a képeken nem nagyon látszik). Másik példa: a felépítmények oldalán levő kapaszkodókat a háromsoros maratott korlát hosszanti elvágásával, az árbocon levő kapaszkodókat a maratott létra egyik függőleges szárának levágásával és minden második létrafok kivágásával nyertem. Fogy is a maratás rendensen! A kémények kivizetőit túl vastag falúnak találtam, ezért offszetlemezből csináltam újakat. | |||||
Kopi | Adatlap | 428562 | 2008. január 14. 10:23 | ||
Szia Szami ! Első ránézésre használható a torony. A kollégák által emlegetett szegecselés + egyéb extrák is mehetnek még rá. KIVÉTEL A KORLÁT !!! Ha kész telefonon egyeztethetünk az öntésről, 20-360-66-43. Üdv Kopi | |||||
H.Mike | Adatlap | 428561 | 2008. január 13. 23:04 | ||
Sziasztok hajósok. Én eddig WWII német harckocsikat építettem csak már túl régóta ezekkel foglalkozom úgyhogy kell egy kis váltás. Régóta szemezem a Nimitz 1/350-es makettel. Megrendeltem a Trumpeter készletet és a hozzá tartozó White Ensign Models hajó és repülő maratásokat és matrica kiegészítőt. Arra kérlek titeket ha valaki tudna ajánlani a Nimitz színeihez használatos festékgyártót és a szinkodokat az írja le nekem. Ezen felül 1/350-es repülőgép fegyverek, pottankok kiegészítőjét kerestem, de nem találtam sehol. Ha valakinek tudomása van ilyen kiegészítőről kérem adja meg. Sebi, tudnál küldeni képeket a Nimitzedről? | |||||
ChevyG | Adatlap | 428560 | 2008. január 13. 21:44 | ||
Brilliant, brilliant!! | |||||
Simi | Adatlap | 428559 | 2008. január 13. 19:38 | ||
Szépen alakul ez a kis hajó. A sok apró részlet magáért beszél. Látom, maratásilag te is jól felkészültél... (Jó pár lap látszik ott a háttérben.) Ami nekem nagyon inponál, az a hajó kéményén a kipufogó-szerű füstcsövek. Hát igen, nem minden a maratás: kell egy jó adag fantázia és ügyesség is. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |