/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
ChevyG 428206 2007. december 5. 09:16
Válasz erre
Scud 428205 2007. december 5. 08:56
Válasz erre
István 428204 2007. december 5. 08:55
Válasz erre
Tegnap voltam a Stefánián a hajókiállításon. Nem volt rossz. Csináltam egy rakás fényképet(50). Ha van rá érdeklődés (min. 3 ember), akkor szívesen feltöltögetem őket.
István 428203 2007. december 4. 15:04
Válasz erre
Köszönöm barátaim a hozzászolásokat!
A készletben 16 db gép van, de 30-hoz van feljavításom. Ráadásul a fedélzeten még kb. 50 db 2mm-es fehér "pötty" fog rohangálni a gépek körül (is). Csak úgy nyüzsögni fog a 700-as Akagim fedélzete! (még akkor is ha rámegy az egészségem!)
Simi! Emlékszel hogy az Óvári versenyen (is) hányszor állt meg az ütő bennünk, mikor a gyerekek benyúlkáltak és mutogattak a hajóink körül? Csodálkoztam hogy a végére még egyben maradt a kötélzetem. NE DE JÖVŐRE! Hoztak nekem Bécsből egy plexi burkolatu alapot. Olyan mint egy akvárium, csak plexiből és műanyag az alja direkt hajómakettekhez. Persze külön választható. A Trumpi gyártja. Most már nyugodtan fogom otthagyni az asztalon az én "kicsikémet". Persze a zsűrizés idejére levehető a plexiburkolat.
Simi 428202 2007. december 4. 10:27
Válasz erre
Csak annyival egészíteném ki, hogy a legutóbbi mosonmagyaróvári versenyen már fel kellett tüntetni a nevezési lapon, hogy a makett fixen van-e rögzítve, vagy sem. Tehát elvileg kizárt, hogy a zsűri leborítja róla a gépeket, más meg úgysem nyúlhat hozzá. Hogy máshol hogy intézik az ilyesmit, azt nem tudom.
Pár éve történt, hogy a Pék Gyuri egy ismerősének mutogatta a Warspite-ját Móváron. A bácsi kézbevette az alapnál fogva. Aztán ahogy nézegette, egyszer csak egy hanyag mozdulattal fejtetőre fordította... Akik ott álltak, dermedten nézték a jelenetet. Még jó, hogy a hajóról nem esett le semmi.
EDE 428201 2007. december 4. 10:17
Válasz erre
Szami!

Köszi a választ(meg a fordításst is - bár azért ez a szöveg nem okozott nemkem gondot). Kb én is ezeket az adatokat ismertem. A 90 gép biztos korábbi típusokra volt érvényes (pl: A5M), a 41-42 ben használt típusokból anyi biztos nem fért el. Ahogy elnéztem, hiába volt két szintes, elég szűk volt a hely. A Zeroknak és a Val-eknek csak a szárnya vége volt felhajtható így elég sok helyet foglaltak.
Midwaynél asszem már csak 54 gép volt az Akagin.
EDE 428200 2007. december 4. 08:56
Válasz erre
Pisti!
A japánok mindig csak a gépállomány felét indították egyszerre, így kb. 30 gépnél többet úgysem kell felraknod. Lehet, hogy hülye ötlet, de ha a fedélzet alá mágnesszallagot erősítesz, és ha a futóművek acél fotomaratásból vannak, "oldható kötés" jöhet létre a hajó és a gépek között.
A Ticonderoga repülőgéphordozóra Apósom mérte a legnagyobb csapást, amikor megdöntötte, Corsairek, Helldiverek hullottak a mélybe a padlóra, majd zavarában toporogva meg is taposta őket. Persze a gépek nincsenek kidolgozva úgy, ahogy Te fogod megcsinálni az Akagin, és a ragasztó könnyen helyrehozta a "demage"-t.
Szamuráj 428199 2007. december 4. 06:25
Válasz erre
Isti!
Sztem Simi jó ötletet adott, én kiegészíteném a következővel: az építéskor készült részletfotókkal, főleg a fedélzet eltakart részeire koncentrálva, be lehetne mutatni szépen felkasírozva egy igényesebb kartonlapra, és a hajó mellé kiállítani. Japán feliratokkal diszkréten megtűzdelve.
Szami
Simi 428198 2007. december 3. 22:59
Válasz erre
Pisti!
Szerintem ne rögzítsd fixen a gépeket és akkor a későbbiekben úgy variálod, ahogy akarod. A szállításkor leszeded róla, a kiállításkor pedig egy perc alatt felpakolod rá a repülőket.
István 428197 2007. december 3. 21:16
Válasz erre
Nagy dilemmában vagyok! Telirámoljam vagy csak 16 db gépet rakjak az Akagi fedélzetére? A sok gép jobban mutat rajta, de viszint eltakarja a nem kis munkával kiépített és lefestett részeket a fedélzeten, ami annyira azért nem lett rossz szerintem.
Szamuráj 428196 2007. december 3. 16:56
Válasz erre
Na, gyorsfordításban a következő jön le: az 1935 és 1938 közötti nagyszabású átépítéskor a hangárakat 80 lábbal (kb 24 méter) hosszabbították meg, valamint teljesen átépítették a felszálló és leszálló fedélzeteket, a két részes kéményt egyesítették és a már egy síkú fedélzetet a lehető leghosszabbra nyújtották meg. Ennek köszönhetően a szállítható gépek száma megnövekedett. Szerény véleményem szerint ha eleve két szintes volt a hangárfedélzet, akkor az utólagos növelések hatására biztosan elfért az a sok repülő. Meg egyébként sem volt az a 72 egyszerre kinn a fedélzeten. :-))) Szami
Szamuráj 428195 2007. december 3. 14:10
Válasz erre
The Akagi was built with two hangars, a flush flight deck, and two hangar deck forward platforms for take off. In addition, she was equipped with two funnels, a large one which curved downwards and a smaller which curved upwards. Located below the flight deck, the two funnels were merged into one downward curving funnel in a massive overhaul between 1935 and 1938. In the same overhaul, a process to modernize the Akagi with technical innovations, the length of the hangars was increased by 80 feet and the flight deck expanded, while the take off platforms on the hangar deck were removed entirely. The addition to the hangar allowed for an expansion of the carrier's flight complement from 60 to 91 airplanes, though the maximum operational number was 72 craft.

Ebből a szövegből kihámozható mennyi repcsit szállíthatott, de még mindig nyílt kérdés, hogyan fértek el? Szami
EDE 428194 2007. december 3. 13:47
Válasz erre
Pisti!

Pont ezért kérdeztem, hogy mekkora átmérőjű lesz a kötélzet. Ha a fékzőkábel 0.1 mm, akkor szerintem azoknak még ennél is vékonyabnak kell lennie.
Te, az Akakgi egyébként hány gépet tudott szállítani. A lengyel cuccban, amit Chevy G rakott föl, van egy rajz a hangárfedélzetekről, zsúfolásig megtömve gépekkel, ott csak 61-et számoltam meg. Pearl Harbornál állítólag 72 gép volt rajta. Akkor azok hová fértek el?
Szamuráj 428193 2007. december 3. 13:45
Válasz erre
Simi! Tényleg súlyos az ára úgy komplettan. Próbáld ki szkreccselve, és a feljavítóval megépíteni. Régebben megcsináltam a Nagato pagodáját 1/350-ben...
Szami
Simi 428192 2007. december 3. 10:25
Válasz erre
Tegnap a modelwarships.com-ra feltették a Hasegawa Nagato gyári feljavítóit is. Szépek, de a három feljavító szett ára megint csak 200 dolcsi (kb 40 e Ft), ráadásul még kéne hozzá venni pl ajtókat (amit egyik szetben sem mellékelnek), ill. (repülők mozgatásához kiépített) sínrendszerhez maratást. És még a rajzokat is, természetesen. Szóval így akár a 100.000.- Ft -ot is meghaladhatja a kis hobbi... Nem semmi!
Viszont a hírek szerint a következő az Akagi lesz 1/350-ben a Hasegawától! Annak lehet, hogy nem tudok majd ellenállni!
Simi 428191 2007. december 3. 10:17
Válasz erre
Lehet, hogy jobb lett volna, ha ide teszed fel azokat a képeket, ill. még megteheted... (ha mégse kerülne fel az oldalra)
hajókovács 428190 2007. december 3. 10:09
Válasz erre
De igen tegnap csináltam minden hajórol és át küldtem e mailben Mekett nek , hogy tegye fel, bizom benne , hogy még ma megteszi és láthatjátok.
Simi 428189 2007. december 2. 22:12
Válasz erre
Nem csinál valaki képeket nekünk erről a kiállításról???!!!
hajókovács 428188 2007. december 2. 21:44
Válasz erre
Minden Csatahajósnak.
Ilyen még nem volt , De még egy hétig látható a 18 db K.U.K. hadihajó a Stefánia Galériában. A börzén ezen hadihajók tervrajzai is kaphatóak lesznek. Ezenkivül 9.-én vasárnap de 1O órakor egy előadást tart az Otrantói ütközetről Dr Balogh Tamás( a Szent István c. könyv szerzője)
lucky 428187 2007. december 2. 13:38
Válasz erre
hajókovács 428186 2007. december 2. 06:31
Válasz erre
Heló Lucky a tervrajzok most a kiállitáson is láthatóak , ki vannak függesztve a falon és ezeket lehet a börzén megvásárolni az ára szinte önköltségen átlag 2 OOO ftkörüli áron.A rajzok készitője Kovács Péter és Ő fogja árusitani a börzén is.
lucky 428185 2007. december 1. 23:03
Válasz erre
hajókovács!
Ezt a terves dolgot részletezd egy kicsit, légyszi.
Kinél, mikor ( gondolom a börzén) lehet ilyent beszerzni?
sszabi1 428184 2007. december 1. 21:51
Válasz erre
Üdv!
Utána néztem neten az osztrák magyar hajók makettjeinek.Igaz. hogy műgyanta kivitel de arra jutottam (ha a pénztárcám, is bírja...) , hogy azokat a típusokat amiknek van magyar vonatkozású nevük , azt megpróbálom beszerezni. Ilyen pl.: Szent istván, Zrínyi.
Varjúbácsi és Simi köszi a segítséget! Nélkületek nem jutottam volna erre a döntésre :)
Simi 428183 2007. december 1. 21:20
Válasz erre
És a beszerzendő (méretarányos) rajzok áráról sem szabad megfeledkezni!!! Az is elérheti a kit árának felét, anélkül pedig ugyebár neki sem érdemes fogni. A fotók alapján kijelenthető, hogy ez a legjobb minőségű 1/350-es hajó. Különben a 350-es Hood bevezető ára is majdnem ennyi volt, azért azóta lassan kúszik lefelé... Talán ez is pár év múlva azért kicsit olcsóbb lesz! (Ráadásul most "gunusz" módon karácsonyra időzítették a kiadást! Tehát ez is plussz pénz.)
Varjúbácsi 428182 2007. december 1. 19:48
Válasz erre
Szamuráj!
Én is, amikor az árát (170 USD+posta) az árát megláttam!!!
És akkor még nem is beszéltem a sajátmaga által javasolt feljavítókról:-(((
Varjú bácsi
Szamuráj 428181 2007. december 1. 19:08
Válasz erre
www.modelwarships.com/reviews/ships/ijn/bb/nagato-350-hsg/nagato-review.html
Megkönnyezve néztem! Hasegawa 1/350 IJN Nagato!!!
hajókovács 428180 2007. december 1. 18:14
Válasz erre
Ilyen még nem volt 18. darab Osztrák - Magyar hadihajó egy kiállitáson látható a Stefánián. Feltétlen gyertek el holnap 8- 18 ig van nyitva. hétfőtöl péntekig 12-18. ig. Jövő hétvégén szintén 8.-18ig és lessz bőrze . A kinálatban K .U.K. hadihajók tervrajzai is kaphatóak lesznek.
Varjúbácsi 428179 2007. november 30. 19:57
Válasz erre
Sszabi!
Ezen az oldalon nézd meg, itt még van Szent István, nemolcsó, de legalább drága!
www.whiteensignmodels.com/acatalog/index.html
Varjú bácsi
Simi 428178 2007. november 30. 19:08
Válasz erre
sszabi!
Nagyon nehéz elhinni, hogy a WSW Szent István-ját nem lehet sehonnan se beszerezni. Ennél sokkal nagyobb ritkaságokat is meg szoktak szerezni. Tehát ne add fel, keress tovább! Mert aki keres, az talál...
Simi 428177 2007. november 30. 19:04
Válasz erre
Pisti!
Ha így gondoltad, akkor igazat kell, hogy hagyjak neked. Tényleg vannak olyanok, akik azt gondolják, hogy ugyanaz a cucc (damil, drót stb.) mindenhova jó.
sszabi 428176 2007. november 30. 18:20
Válasz erre
Szamuráj!
Hát ilyen az én szerencsém, érdeklődtem modellpostánál is meg az általad elküldött linken is nézelődtem, de a Szent Istvánt már nem lehet kapni...:(
Most szomorú vagyok...
István 428175 2007. november 30. 16:15
Válasz erre
Simi!
Félreértettél! Én úgy gondoltam, hogy nem lehet egyforma vastagságú szálakból mindent egyformán imitálni egy hajón. 700-as méretben rengeteg ilyet láttam már. Úgy gondolták, hogy mivel ilyen kicsi a méret, úgy se fog kiütközni. Az első hajómon még én is húzott szálból csináltam a kötélzetet, és ahogy Pék mester is mesélte tényleg egy-kettő meg is ereszkedett és időről-időre reparálnom is kellett. Azóta már beszereztem a börzékről pont erre a célra "gyártott cucokat".
Simi 428174 2007. november 30. 15:20
Válasz erre
István!
Miért ne lehetne mindent ugyanabból az anyagból??? Nekem vannak rézdrótjaim 1.2-től egészen 0.06-os vastagságig. Szerintem minden merevítőt, kábeleket, antennákat stb meg lehet belőlük csinálni. Pl a Tone-n szinte minden feljavítást rézdrótokból készítettem el. Az extra vékony húzottszállal meg nagyon vigyázni kell! Rendkívül sérülékeny, ráadásul a hőmérsékletingadozásra is nagyon érzékeny(megerezskedik, elpattan stb); Pék Gyuri szokta mesélni, hogy az ebből elkészített kötélzetet időről időre reparálnia kell...
István 428173 2007. november 30. 14:43
Válasz erre
Szami! Simi!
Az eredeti kérdésem az volt, hogy a japánok milyen vastag fékezőkábeleket használhattak a hordozókon(3-4-5-6-7...cm),mert ezt leosztva 700-al csinálnám meg én is. Nekem is van a hajszálnál is vékonyabb szálaim egészen a 0.15ös damilig különböző anyagokból. A húzott szálról nem is beszélve. De most a lényeg a fé.kábelek! Egyébként a merevitő kötélzet, az antenna rendszer, a fék.káb., mind-mind különböző méretüek. Ezért nem lehet és nem is szabad ugyan abból az anyagból megcsinálni mindent egy hajón, még 700-as méretben sem.
Baráti üdv.
Simi 428172 2007. november 30. 14:41
Válasz erre
Talán karácsonyra meg is lehet majd kapni. Én valószínűleg megveszem majd, de nem most. Előbb még a Hood-al kéne végeznem, aztán talán a Prince of Wales-t kezdem el, s majd csak utána a Bismarck-ot.
ChevyG 428171 2007. november 30. 13:21
Válasz erre
épp most akartam linkelni:)

cirka 69juró! (cirka 17.500,-HUF)
marad az academy (9000ft, és házhoz hozzánk ingyé!)
sang 428170 2007. november 30. 12:56
Válasz erre
sang 428169 2007. november 30. 12:56
Válasz erre
Sziasztok,
Revel új 350-es Bismarckja:www.modellversium.de/kit/artikel.php
ééérdekes...
Simi 428168 2007. november 30. 09:08
Válasz erre
Valamikor réges-rég én is használtam damilt, de aztán átváltottam a rézdrótokra. Abból vannak 0.1-es alattiak is, mondjuk azt már nem könnyű lemérni pontosan de kb olyan 0.06-7 körűliek is vannak. Ezeket a legvékonyabbakat az mp3-asok fülhallgató kábeléből kannibalizáltam (persze ami már elszállt). Ezen kívül nagyon megszerettem az un rugalamas damilt is. Ezt még Móváron vettem anno pár éve. Igaz, olyan 0.2-es lehet, de sok vékony szálra szét lehet bontani, és azok már nyújtva szintén 0.1-es alattiak lesznek. A felragasztása is pofonegyszerű, különösen a drótokhoz és más hasonló dolgokhoz képest, mert nem kell pontosan méretre vágni. Az is igaz persze, hogy kicsit merevebb árbocot igényel (mert elhajolhat a feszítés irányába).
Szamuráj 428167 2007. november 30. 02:52
Válasz erre
Isti!

Bocsánat, amért nem reagáltam: magam részéről műhajszálból készíteném el a fékező kábeleket; kozmetikai vagy hajápolási üzletekben vannak műhajak, meg frizurahosszabbító copfok, nagyon dekoratívak, anya vett egyszer egy sötétbarnát, nekem onnan van. A kötélzetet is abból szépen meg lehet csinálni. A vastagságát nem tudom megmondani, mert egyszerűen olyan vékony, h alig látod és emellett elég erős. :-)))
Klassz lesz a leszállást jelző világító lámpás blokk is. ;-)
Szami
István 428166 2007. november 29. 20:42
Válasz erre
EDE!
0.10-es damil. Azért kiváncsi lettem volna Szamuráj véleményére is a témával kapcsolatban.
sszabi1 428165 2007. november 29. 20:07
Válasz erre
Ez a Baumann féle dioráma meghozta a kedvem a hajóhoz. Már csak gyűjtögetni kell az árát...
sszabi1 428164 2007. november 29. 19:22
Válasz erre
Sz szamuráj! Nagyon köszönöm a segítséged!!
Szamuráj 428163 2007. november 29. 16:59
Válasz erre
www.viribusunitis.ca/
Itt meg a gyönyörű 3D részletekkel. Jó nézelődést! :-)))
Szamuráj 428162 2007. november 29. 16:56
Válasz erre
Szamuráj 428161 2007. november 29. 16:55
Válasz erre
Szia kollega! sandlehobbies.com/resinkits/wsw/700/wsw700-002.html
Itt nézz körül és ha már beléptél lessed meg Jim Baumann remek diorámáját a Szent Istvánról, ahogy éppen kezd borulni. Hátha ihletet ad. Van egy remek oldal a Viribus Unitisről, 3D részletekkel, nagyon finom felbontásban, megkeresem nemsokára. Nagy segítségedre lesz szerintem.
Szami
sszabi 428160 2007. november 29. 15:44
Válasz erre
Üdv!
Varjúbácsi Simi köszke az infót!
Simi nem volt még eddig dolgom műgyanta makettel.Egyszer azt is ki kell próbálni.
Már csak annyi érdekelne h hogyan tudnék én ilyet beszerezni. És mennyiért...
EDE 428159 2007. november 29. 13:33
Válasz erre
Pisti!

Ha tényleg javít a látványon...
Bár egy Zero futószárának mindegy, hogy 7 v. 10 centi az akadály.
Miből készíted a kötélzetet?
Varjúbácsi 428157 2007. november 29. 08:24
Válasz erre
Sszabi!
Papírból a Viribus Unitis-t gyártják, elég jelentős eltérések vannak a Viribushoz képest, papírnál nehezen javítható.
Varjú bácsi
lucky 428156 2007. november 28. 21:46
Válasz erre
Láttam a moduni-n is papírból...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.