<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Bill | Adatlap | 427960 | 2007. november 11. 21:42 | ||
Simi | Adatlap | 427959 | 2007. november 11. 21:23 | ||
Ragasztás... én bizony nagyon vigyázok a pillanatragasztóval. Az ajtót pl úgy ragasztottam fel, hogy előtte a helyére két lyukat fúrtam, aztán lakkal kicsit odafogattamm, kényelmesen pozícionáltam, aztán hátulról a lyukakon keresztül befolyattam neki a pillanatragsztót. A rácsokat is először lakkal fogattam oda és csak később folyattam körbe a pillanatragasztóval (0.2-es dróttal szedem fel a ragasztót, hogy ne tocsogjon; szerintem a tű rettenetes mennyiségeket képes felvenni). | |||||
Asheron | Adatlap | 427958 | 2007. november 11. 19:07 | ||
ChevyG | Adatlap | 427957 | 2007. november 11. 18:56 | ||
Srácok! Csak ámulok! Grat!!! | |||||
kezdõ-hajós | Adatlap | 427956 | 2007. november 11. 17:16 | ||
Hmm! Nagyon szépen ragasztasz! Azért látom Te sem szenvedsz rézhiányban. Gondold el ezt 700-ban kivitelezni. Ezért fogok én is legközelebb 350-est választani. Láthatnánk egy komplet fotót a Hoodról, ahogy most állsz vele. | |||||
Simi | Adatlap | 427955 | 2007. november 11. 15:28 | ||
Hmm! Tényleg kicsi volt az Akagi hídja... Ezt pedig én alkottam a hétvégén: a Hood egyik szellőzőháza, amin keresztül a géptermet szellőztették. 1920-ban még nem voltak a tetején az ajtók, de aztán a huszas években tett a hajó néhány világkörüli utat, és bebizonyosodott, hogy az egyenlítő környékén kicsit fullasztó odalent a munka. Így az 1929-30-as felűjításkor kinyitották a tetőrészt is. Hát én is így kinyitva építettem meg. | |||||
Simi | Adatlap | 427954 | 2007. november 11. 15:19 | ||
Valóban, a Walter Lord könyvet kicsit figyelmesebben elolvasva, kiviláglik, hogy nagyban az amerikai szemtanúk nyilatkozataira és amerikai adatokra támaszkodik. És bizony ellentmondásokban is bővelkednek ezek a beszámolók. A könyv végén van is egy olyan fejezet, hogy midway-i talányok, több olyan esemény, amelyet nem tud tisztázni a szerző. Persze, van néhány japán szemtanú is a könyvben, de ők az abszolút kisebbség. A másik fél adatait és nyilatkozatait feldolgozva biztosan egy letisztultabb könyvet írtak a témáról. Nem írnál róla, kedves Csatahajós barátom legalább néhány sort, hogy miben lehet most tisztábban látni a midway-i csatát illetően? | |||||
Kalóz | Adatlap | 427953 | 2007. november 11. 14:41 | ||
kezdő hajós! Az utolsó kép alapján ítélve te sem vagy normális :). Üdv a lököttek klubjában, és csak így tovább: Kalóz | |||||
kezdõ-hajós | Adatlap | 427952 | 2007. november 11. 13:57 | ||
hellodebil | Adatlap | 427951 | 2007. november 10. 18:20 | ||
Hát igen, egyre több információ jut el hozzánk, de ne feledjük h az általam emlegetett alkotás nem mai regény (pontosan nemtom hány éves) és azóta sokminden kiderült. Csak az Óriások csatájához tudom hasonlitani, a szerző sztem a legnagyobb jóindulattal és tárgyilagossággal írta meg a művét. | |||||
csatahajos | Adatlap | 427950 | 2007. november 10. 17:05 | ||
Bár sokkkal kevésbé irodalmi stílusú, de annál megvilágosítóbb és érdekesebb a John Parshall, Anthony Tuly által írt Shattere Sword c. mű, amelyet 2005ben adtak ki - és 90% egyetértésben jelenleg ez a meghatározó mű a csatáról, amely javarészt elsődleges japán forrásokra támaszkodik. A Lord könyvben is megírt szokásos történet ugyanis nem teljesen, sőt sok helyen egyáltalán nem fedi a valóságot... De ez azt hiszem már egy másik topik része lehetne. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427949 | 2007. november 10. 09:47 | ||
A mostanság jelentkezett "Akagi lázhoz" egy kis adalék a másik oldalról. Azoknak akik olvasták Walter Lord könyvét - és másoknak is - kötelező képsorok a Yorktown és a Hammann elsüllyedéséről. "A vég közel volt és 4 óra 54 perckor valamennyi hajó félárbocra eresztette zászlaját, mindenki levette a sapkáját, és vigyázba merevedett. Kér járőröző PBY jelent meg a hajó felett, és üdvözletként mmegbillegtette a szárnyát. 5 óra 1 perckor a tat felé erősen lesüllyedt Yorktown lassan eltűnt a szem elől. A szokásos zajok hallatszottak... ez emberek többsége számára nyugodtan és roppant méltósággal távozott - mint amilyen komoly hölgy volt -, ahogy azt valaki megjegyezte." - bocsi, h ilyen idézetekkel "zavarlak" titeket, de gyermekkorom egyik meghatározó regényérőből idéztem, ennek is köszönhető a hadihajó őrölet nálam :) - aki nem olvasta még - nosza! www.maritimequest.com/warship_directory/us_navy_pages/aircraft_carriers/uss_yorktown_cv5_page_2.htm www.maritimequest.com/warship_directory/us_navy_pages/aircraft_carriers/uss_yorktown_cv5_page_3.htm | |||||
Szamuráj | Adatlap | 427948 | 2007. november 10. 07:47 | ||
xoomer.alice.it/bk/NWS/Imperial_Japanese_Navy/index.html
www.combinedfleet.com/furashita/furamain.htm Kedves japán flotta rajongó kollégák! ;-) Találtam egy oldalt olyan japán hadihajókról, amelyek a "what if" kategóriába tartoztak és sosem épültek meg teljes egészében, valamint a washingtoni konferencia miatt nem lehetett megvalósítani. Volt olyan projekt, amely a Yamatónál is nagyobb hajót tervezett, 290 méteres vízvonal hosszal!!! (a fél Csendes-óceán kiöntött volna ha vízre bocsátják :DDD ) Szamuráj | |||||
Simi | Adatlap | 427947 | 2007. november 9. 18:44 | ||
Nincs néhány képed arról a bizonyos flottáról? Mert szerintem itt mindenkit nagyon érdekelne... (A galéria létrehozása/szerkesztése gombbal tudod feltölteni, csak ne legyen nagyobb egy -egy kép 270 megánál). | |||||
csatahajos | Adatlap | 427946 | 2007. november 9. 17:57 | ||
SZiasztok! Megjött a levél, igyekszem válaszolni ;-)! Szia Sebi, jól vagyok köszönöm, kevés szabadidővel de jól. Remélem felétek is minden OK! Gyűlik szépen az 1250-es hajóhad :) Te ha jól láttam most Nimitzezel igaz? Üdv. | |||||
Akagis | Adatlap | 427945 | 2007. november 9. 12:48 | ||
Csatahajós! Küldtem egy e-mailt, remélem jól írtam be a címedet és megkapod. Ha nem, jelezz vissza! Köszi! | |||||
Sebi | Adatlap | 427944 | 2007. november 9. 12:21 | ||
És hogy tetszik lenni kedves Csatahajós ? ;) Móvár már elég régen volt. Mi van veled mostanság ? | |||||
csatahajos | Adatlap | 427943 | 2007. november 8. 22:35 | ||
Szia Akagis! Imre egy kicsit túloz, nagyon kedvelem a japán hajókat és az Akagi tényleg a kedvenceim közé tartozik, mind mint csatacirkáló, mind mint hordozó. Kérdezz bátran, aztán vagy tudok válazsolni vagy nem ;-). az e-mail címem a login-em és a végződése pedig @mail.datanet.hu Üdv. | |||||
Akagis | Adatlap | 427942 | 2007. november 8. 22:07 | ||
Szia Csatahajós! (Gergely Ákos?) Akkor most már bíztos hogy 1941 a győztes szám. Egyébként nekem is megvan a japán kolléga oldala. Sok ötletet "lopok" tőle. Ha tényleg jól ismered az Akagit, akkor még volna egy-két kérdésem a témával kapcsolatban. Megadnád az e-mail cimedet?! Üdv. | |||||
Akagis | Adatlap | 427941 | 2007. november 8. 22:05 | ||
Szia Csatahajós! (Gergely Ákos?) Akkor most már bíztos hogy 1941 a győztes szám. Egyébként nekem is megvan a japán kolléga oldala. Sok ötletet "lopok" tőle. Ha tényleg jól ismered az Akagit, akkor még volna egy-két kérdésem a témával kapcsolatban. Megadnád az e-mail cimedet?! Üdv. | |||||
csatahajos | Adatlap | 427940 | 2007. november 8. 21:06 | ||
Sziasztok kedves makettezők! Imre barátom kérésének eleget tévve bekukkantottam és öröm látni hogy ilyen pezsgő élet folyik itt a fórumon. Ha gondoljatok nézzetek át ide is, igaz nem makett téma, de hajók maximálisan: http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=4219 Akagis! Gondolom ismered de hátha újdonság, nagyon ajánlom egy megnézésre: http://www.h3.dion.ne.jp/~mokei/e-frame-gallery.htm A srác megcsinálta már a Kaga-t is meg a Soryu-t is, nem semmi. Akagi híd: az AJ Press AKagi-s kiadványa alapján amely elég erősen támaszkodik japán forrásokra egyértelműen a Pearl-i csapás volt az utolsó ahol használták a zsákokat, ugyanis rájöttek hogy tűzveszélyes és nem adott annyi védelmet. Kedves Szamuráj! "Akit szintén érdekelnek a japán hajók és repcsik, szívesen megosztom a tapasztalataimat, mert közel 10 éve vagyok szerelmes beléjük. Mindegy milyen hajó, csak a Hinomaru lobogjon rajta. :-)" Én szeretnék jelentkezni teljes mellszélességgel. Én ugyan az 1250-es kész modellek világában gyűjtök, de minden forrás, könyv érdekel. Üdv. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 427939 | 2007. november 8. 20:17 | ||
Tényleg jó lenne, megköszönnénk! ;-) | |||||
Sebi | Adatlap | 427938 | 2007. november 8. 20:07 | ||
Akagis | Adatlap | 427937 | 2007. november 8. 19:21 | ||
Az jó lenne! Köszi! | |||||
Simi | Adatlap | 427936 | 2007. november 8. 12:44 | ||
Jó volna ez ügyben Gergely Ákossal felvenni a kapcsolatot: ő volt tavaly az egyik zsűritag Móváron és ő elég jól ért ehhez a témához, mivel az Akagi a szíve csücske. Megpróbálom megtudni a címét. | |||||
Akagis | Adatlap | 427935 | 2007. november 8. 11:14 | ||
Simi! Ebben teljesen igazad van, de látod hogy itt a topicban, a nagy "lexikális guruk" sem tudják megmondani 100%-ig. Így bízok benne, hogy majd inkább a munka minőségével fognak törödni a zsűrizésnél. Szerintem még nem csináltam olyan szembetünő "idővihart" a hajón. Itt egy kép a hígítós "mutatvány" korrigálásáról. Szerencsére menthető. | |||||
Simi | Adatlap | 427934 | 2007. november 7. 16:27 | ||
Ezzel a találgatós dologgal azért egy kicsit vigyázni kell, mert azért előfordulhat, hogy pl a zsűritagok közül egy-két ember azért jól ismeri az Akagit és ha ők nem tudják hova tenni időben, az nem számít túl jó pontnak... | |||||
Akagis | Adatlap | 427933 | 2007. november 7. 13:20 | ||
Szami! Elismerésem! Én biztos nem mernék ílyen jellegű munkába bele vágni. Kiváncsian várom a végeredményt Óváron. Szerintem megbeszélhetnénk majd ottan egy csatahajós találkozót. Lehetőleg minnél többen! | |||||
Akagis | Adatlap | 427932 | 2007. november 7. 12:50 | ||
Szia EDE! Mindig olyan ügyesen el tudsz tünni! Örülök hogy megint felbukkantál. Az már biztos hogy a zsákokkal fogom megcsinálni a tornyot. Akkor most már mindenki egyett ért abban hogy a "zsákos Frodó" 1941-ben uszkált? És akkor még nem volt felfestve a fedélzetre a napocskájuk? De lehet hogy az a legegyszerübb ha a névtáblára nem fogom felíratni az évszámot a hajó neve mellé. És akkor mindenki találgathat majd a maga kedvére. | |||||
and | Adatlap | 427931 | 2007. november 7. 10:23 | ||
Simi | Adatlap | 427930 | 2007. november 7. 09:30 | ||
Hát igen, már a múltkor kérdeztem Pistitől, hogy melyik korszakban akarja ábrázolni az Akagit. Egy darabig lehet halogatni a döntést: Pearl, vagy Midway, esetleg az indiai óceáni portya (bár erről biztosan kevesebb az info) jöhet szóba. Nyilván ami az embert a legjobban megfogta, azt kell választani; én legalábbis így dönteném el a kérdést... | |||||
Simi | Adatlap | 427929 | 2007. november 7. 09:25 | ||
A "madzag"-ok egy része antenna (általában a vízszintes kötelek), a másik hányada pedig a jelzőzászlók kötélzete (általában a toronynál esetleg a főárbocnál), a harmadik csoport pedig a különböző merevítéseket biztosító sodronykötelek (pl a kémények, árbocok rögzítésére). | |||||
EDE | Adatlap | 427928 | 2007. november 7. 08:50 | ||
Pisti! A Tora, tora, tora c. filmben az Akagi tornyán homokzsákok voltak. | |||||
and | Adatlap | 427927 | 2007. november 7. 08:23 | ||
No és akkor még egy kérdés: nem akarok bénának tűnni / :-) /, de valaki elárulná nekem, mire való a csatahajókon az a sok madzag? Nem vitorlát tartani, az biztos...:-)) | |||||
and | Adatlap | 427926 | 2007. november 7. 08:22 | ||
Sziasztok, köszi az infókat. Szerencsére azóta megtaláltam, amit kerestem, egy másik kiadónak is van Badsworth-e, amelynek a színezése megegyezik az általam készítendővel. Egyébként a címlapon lévő nagy hajó alatt keverték be a feliratot, az nem Badsworth, hanem az a Chiddingfold...:-) | |||||
Szamuráj | Adatlap | 427925 | 2007. november 7. 07:20 | ||
Sziasztok mindenki! Köszönöm a kedvező kritikát, igyekszem építeni a Fusót, javítani a hibákat, de most az egytem az első. :-( E hónapban 4 vizsgám lesz egy időre abba hagynom az építést. Mellékeltem 2 fotót a hajóról most ilyen állapotban van. Mosonmagyaróvárra tutkó hozom. :-) Szamuráj | |||||
Szamuráj | Adatlap | 427924 | 2007. november 7. 04:50 | ||
Hi And! Mennyire tudsz angolul? (jujj, ezt Sebi is megkérdezte :-) )A www.uboat.net oldalon van fórum, különböző topicokkal, külön a makettezőknek, azon belül a help me rovatban meg lehetne kérdezned, pontosan melyik kísérő rombolónak milyen volt a mintázata. forum@uboat.net és www.uboat.net Megjegyzem a HMS Badsworth-ot (L 03) 1944/45-ben átadták a norvég haditengerészetnek, ahol Arendal néven szolgált tovább. Annak biztos egyszerűbb a festése. Habár az lehet, nem annyira látványos, esetleg a rozsdafoltok miatt. :-))) Szamuráj ttpeti@tvn.hu | |||||
Sebi | Adatlap | 427923 | 2007. november 6. 20:31 | ||
Szia And ! Meg kell hagyni nagy fába vágtad a fejszéd. Nem tudom mennyire vagy jó angolos, de ajánlom figyelmedbe az alábbi cikkecskét: www.steelnavy.com/rnchips.htm Egyébként valószínű, hogy pontos mintázatot nem fogsz találni. Az angoloknál ugyanis rengeteg nem hivatalos minta létezett. Másrészt ne gondolkodj szimmetrikus mintában. A képen amit mutattál a nagy kész hajó baloldalát látod. A kis ábrák viszont a jobbot mutatják. Lehet, hogy stimmelnek a nevek, csak a hajó két fele különböző mintára volt festve. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427922 | 2007. november 6. 15:20 | ||
and | Adatlap | 427921 | 2007. november 6. 15:05 | ||
Apró különbségek a maketten is vannak. Értem, hogy főleg festésben különböznek, de ha pl. Badsworth festésű hajót építek, nehogy már a Chiddingfold feliratot-névtáblát tegyem alá. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427920 | 2007. november 6. 14:58 | ||
A Hunt osztályból hárm féle volt (I, II, III) Szeintem csak festésben különböznek. üdv | |||||
and | Adatlap | 427919 | 2007. november 6. 13:38 | ||
Sziasztok, tudnátok nekem segíteni abban, hogy hogyan is néz ki a HUNT-II osztályú HMS Badsworth és HMS Chiddingfold kamuflázsa valójában? Ugyanis az alábbi makettet www.papirmakett.hu/pict2/GPM255.htm kétféle verzióban lehet megépíteni (Badsworth és Chiddingfold) és a nagy kész hajó aláírása Badsworth, a bal felső kis piktogramoknál pedig fordítva van a felirat. Vajon melyik lehet a jó? Sehol nem találok a neten ilyet. Köszi. | |||||
Sebi | Adatlap | 427918 | 2007. november 6. 11:44 | ||
Nagyon szép munka ! Ha befejezed karácsonyra, számíthatunk rá Mosonmagyaróváron jövőre ? Szeretném élőben is látni. Pisti ! Nem akarlak belekeverni ebbe a zsákos témába, úgyhogy használd bátran a saját referenciáidat vagy kérd meg Szamurájt, hogy segítsen. El kell ismernem, jobban vágja a dolgokat a japán vonalon mint én. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427917 | 2007. november 6. 10:03 | ||
700as tamiya IJN Matsu igen, kicsit, és még kell is:) (azóta az orrát már kijavítottam) | |||||
Szamuráj | Adatlap | 427916 | 2007. november 6. 09:56 | ||
ChevyG! Ez egy romboló? Talán a Yukikaze? :-) Klasszul néz ki, jó sokat kellett tömíteni. ;-) | |||||
Szamuráj | Adatlap | 427915 | 2007. november 6. 09:47 | ||
Szeva mindenki! Igen, saját építésű, megfelelő rajzok alapján kiszerkesztem a pontos méreteket, aztán papírsablonok segítségével kialakítom. Nagyon kemény meló, sok türelem kell hozzá és leleményesség, mivel semmilyen feljavítót nem használok. Korlátokat is húzott szálból. :-) Igen, Karácsonyra szeretném elkészíteni a Fusót. MSN: ttpeti@tvn.hu Akit szintén érdekelnek a japán hajók és repcsik, szívesen megosztom a tapasztalataimat, mert közel 10 éve vagyok szerelmes beléjük. Mindegy milyen hajó, csak a Hinomaru lobogjon rajta. :-) | |||||
ChevyG | Adatlap | 427914 | 2007. november 6. 09:42 | ||
Szia! Gratula! Nagyon tetszik! én is építek 1 japán hajót, itt van kép róla. üdv | |||||
Simi | Adatlap | 427913 | 2007. november 6. 09:33 | ||
Uhh!Jó lett!!! Nem lehetne az enyhe dőlésen javítani? Utólagos okosság: jó lett volna csapolással illeszteni a szinteket, aztán szárazon összepóbálni őket. Akkor még egyszerűen lehetett volna korrigálni az ilyesmit. | |||||
Simi | Adatlap | 427912 | 2007. november 6. 09:30 | ||
Persze, tudom, hogy Japánból (bár Jeff Lin Taiwanon él). Csak ezek a maratások a mi számunkra beszerezhetetlenek; meg persze a hajónkénti vagy 10 féle maratáshoz vastag pénztárca is kell... | |||||
hellodebil | Adatlap | 427911 | 2007. november 6. 09:28 | ||
Szamuráj! Nagyon jó lett a felépítménye a Fuso-nak! Ezek teljesen saját építésüek? És ha igen - honnan szerzel ilyen pontos tervrajzokat hozzá? Le a kalappal! Az egész hajót megfogod építeni? Kiváncsian várjuk a "végterméket" :) A japán hajók miért is ilyenek? Úgy tudom angol gyárakban épültek javarészt az első vh alatt/után. Vagy angol hajkat vették alapul a tervezésnél - ez egyértelmű a kinézetüknél. Amikor modnizálták őket, akkor kapták a sajátos japán ízt a felépítmények. Adva voltak az árbócok (duplán) és ezekre kerültek fel a különböző "újitások". Érdekes, hogy amig a régi brit csatahajóknál inkább zárt felépítményekké alakították ezeket a tornyokat - jellemző példa: Warspite - melyek igen nagy hasonlóságot mutatnak a King George V osztállyal, addig a japánok (lehet a melegebb éghajlatra tervezett bevetések miatt is) "nyitott" felépítményeket alkalmaztak, bár ennek inkább anyagi okai lehettek, hiszen nem adtak túl nagy védettséget. A két új szupercsatahajó annak ellenére h teljesen páncélozott felépítményekkel készült nagyon hasonlit a többi japán csatahajóra. De ez csak az én véleményem, vki közületek biztosan jártasabb a témában! Nos? |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Egyszerűen elképesztő! Mi lesz ebből ha elkészül...? Ebből is látszik, hogy a téma szakértőjévé kell válni ha valaki igazán élethű makettet akar építeni.
Szívesen látnék képet az egész hajóról, kíváncsi vagyok ezek a profin kidolgozott részletek hogyan állnak össze egésszé. Nagyon tetszik a fedélzet deszkázása is. Le a kalappal!
Üdv!
Bill