/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Bill 427960 2007. november 11. 21:42
Válasz erre
Simi!

Egyszerűen elképesztő! Mi lesz ebből ha elkészül...? Ebből is látszik, hogy a téma szakértőjévé kell válni ha valaki igazán élethű makettet akar építeni.
Szívesen látnék képet az egész hajóról, kíváncsi vagyok ezek a profin kidolgozott részletek hogyan állnak össze egésszé. Nagyon tetszik a fedélzet deszkázása is. Le a kalappal!

Üdv!
Bill
Simi 427959 2007. november 11. 21:23
Válasz erre
Ragasztás... én bizony nagyon vigyázok a pillanatragasztóval. Az ajtót pl úgy ragasztottam fel, hogy előtte a helyére két lyukat fúrtam, aztán lakkal kicsit odafogattamm, kényelmesen pozícionáltam, aztán hátulról a lyukakon keresztül befolyattam neki a pillanatragsztót. A rácsokat is először lakkal fogattam oda és csak később folyattam körbe a pillanatragasztóval (0.2-es dróttal szedem fel a ragasztót, hogy ne tocsogjon; szerintem a tű rettenetes mennyiségeket képes felvenni).
Asheron 427958 2007. november 11. 19:07
Válasz erre
Chevy!
Nézz be a Történelmi vitorlások topicba!
ChevyG 427957 2007. november 11. 18:56
Válasz erre
Srácok!
Csak ámulok!

Grat!!!
kezdõ-hajós 427956 2007. november 11. 17:16
Válasz erre
Hmm! Nagyon szépen ragasztasz! Azért látom Te sem szenvedsz rézhiányban. Gondold el ezt 700-ban kivitelezni. Ezért fogok én is legközelebb 350-est választani. Láthatnánk egy komplet fotót a Hoodról, ahogy most állsz vele.
Simi 427955 2007. november 11. 15:28
Válasz erre
2
2
3
3
4
4
5
5

Hmm! Tényleg kicsi volt az Akagi hídja...
Ezt pedig én alkottam a hétvégén: a Hood egyik szellőzőháza, amin keresztül a géptermet szellőztették. 1920-ban még nem voltak a tetején az ajtók, de aztán a huszas években tett a hajó néhány világkörüli utat, és bebizonyosodott, hogy az egyenlítő környékén kicsit fullasztó odalent a munka. Így az 1929-30-as felűjításkor kinyitották a tetőrészt is. Hát én is így kinyitva építettem meg.
Simi 427954 2007. november 11. 15:19
Válasz erre
Valóban, a Walter Lord könyvet kicsit figyelmesebben elolvasva, kiviláglik, hogy nagyban az amerikai szemtanúk nyilatkozataira és amerikai adatokra támaszkodik. És bizony ellentmondásokban is bővelkednek ezek a beszámolók. A könyv végén van is egy olyan fejezet, hogy midway-i talányok, több olyan esemény, amelyet nem tud tisztázni a szerző. Persze, van néhány japán szemtanú is a könyvben, de ők az abszolút kisebbség. A másik fél adatait és nyilatkozatait feldolgozva biztosan egy letisztultabb könyvet írtak a témáról.
Nem írnál róla, kedves Csatahajós barátom legalább néhány sort, hogy miben lehet most tisztábban látni a midway-i csatát illetően?
Kalóz 427953 2007. november 11. 14:41
Válasz erre
kezdő hajós!
Az utolsó kép alapján ítélve te sem vagy normális :). Üdv a lököttek klubjában, és csak így tovább:
Kalóz
kezdõ-hajós 427952 2007. november 11. 13:57
Válasz erre
A 001
A 001
A 004
A 004
A 005
A 005
A 006
A 006
A 007
A 007
A 008
A 008
A 009
A 009
akagi torony 002
akagi torony 002
akagi torony 005
akagi torony 005
akagi torony 006
akagi torony 006

Egy kicsit megint ragasztgattam ezen a száp téli hétvégén. A híd még nincs teljesen kész.
hellodebil 427951 2007. november 10. 18:20
Válasz erre
Hát igen, egyre több információ jut el hozzánk, de ne feledjük h az általam emlegetett alkotás nem mai regény (pontosan nemtom hány éves) és azóta sokminden kiderült. Csak az Óriások csatájához tudom hasonlitani, a szerző sztem a legnagyobb jóindulattal és tárgyilagossággal írta meg a művét.
csatahajos 427950 2007. november 10. 17:05
Válasz erre
Bár sokkkal kevésbé irodalmi stílusú, de annál megvilágosítóbb és érdekesebb a John Parshall, Anthony Tuly által írt Shattere Sword c. mű, amelyet 2005ben adtak ki - és 90% egyetértésben jelenleg ez a meghatározó mű a csatáról, amely javarészt elsődleges japán forrásokra támaszkodik.

A Lord könyvben is megírt szokásos történet ugyanis nem teljesen, sőt sok helyen egyáltalán nem fedi a valóságot...

De ez azt hiszem már egy másik topik része lehetne.
hellodebil 427949 2007. november 10. 09:47
Válasz erre
A mostanság jelentkezett "Akagi lázhoz" egy kis adalék a másik oldalról.
Azoknak akik olvasták Walter Lord könyvét - és másoknak is - kötelező képsorok a Yorktown és a Hammann elsüllyedéséről.
"A vég közel volt és 4 óra 54 perckor valamennyi hajó félárbocra eresztette zászlaját, mindenki levette a sapkáját, és vigyázba merevedett. Kér járőröző PBY jelent meg a hajó felett, és üdvözletként mmegbillegtette a szárnyát.
5 óra 1 perckor a tat felé erősen lesüllyedt Yorktown lassan eltűnt a szem elől. A szokásos zajok hallatszottak... ez emberek többsége számára nyugodtan és roppant méltósággal távozott - mint amilyen komoly hölgy volt -, ahogy azt valaki megjegyezte."
- bocsi, h ilyen idézetekkel "zavarlak" titeket, de gyermekkorom egyik meghatározó regényérőből idéztem, ennek is köszönhető a hadihajó őrölet nálam :) - aki nem olvasta még - nosza!

www.maritimequest.com/warship_directory/us_navy_pages/aircraft_carriers/uss_yorktown_cv5_page_2.htm www.maritimequest.com/warship_directory/us_navy_pages/aircraft_carriers/uss_yorktown_cv5_page_3.htm
Szamuráj 427948 2007. november 10. 07:47
Válasz erre
xoomer.alice.it/bk/NWS/Imperial_Japanese_Navy/index.html www.combinedfleet.com/furashita/furamain.htm

Kedves japán flotta rajongó kollégák! ;-)
Találtam egy oldalt olyan japán hadihajókról, amelyek a "what if" kategóriába tartoztak és sosem épültek meg teljes egészében, valamint a washingtoni konferencia miatt nem lehetett megvalósítani. Volt olyan projekt, amely a Yamatónál is nagyobb hajót tervezett, 290 méteres vízvonal hosszal!!! (a fél Csendes-óceán kiöntött volna ha vízre bocsátják :DDD )

Szamuráj
Simi 427947 2007. november 9. 18:44
Válasz erre
Nincs néhány képed arról a bizonyos flottáról? Mert szerintem itt mindenkit nagyon érdekelne... (A galéria létrehozása/szerkesztése gombbal tudod feltölteni, csak ne legyen nagyobb egy -egy kép 270 megánál).
csatahajos 427946 2007. november 9. 17:57
Válasz erre
SZiasztok!

Megjött a levél, igyekszem válaszolni ;-)!

Szia Sebi,

jól vagyok köszönöm, kevés szabadidővel de jól. Remélem felétek is minden OK!
Gyűlik szépen az 1250-es hajóhad :)

Te ha jól láttam most Nimitzezel igaz?

Üdv.
Akagis 427945 2007. november 9. 12:48
Válasz erre
Csatahajós!
Küldtem egy e-mailt, remélem jól írtam be a címedet és megkapod. Ha nem, jelezz vissza! Köszi!
Sebi 427944 2007. november 9. 12:21
Válasz erre
És hogy tetszik lenni kedves Csatahajós ? ;) Móvár már elég régen volt. Mi van veled mostanság ?
csatahajos 427943 2007. november 8. 22:35
Válasz erre
Szia Akagis!

Imre egy kicsit túloz, nagyon kedvelem a japán hajókat és az Akagi tényleg a kedvenceim közé tartozik, mind mint csatacirkáló, mind mint hordozó.

Kérdezz bátran, aztán vagy tudok válazsolni vagy nem ;-).

az e-mail címem a login-em és a végződése pedig @mail.datanet.hu

Üdv.
Akagis 427942 2007. november 8. 22:07
Válasz erre
Szia Csatahajós! (Gergely Ákos?)

Akkor most már bíztos hogy 1941 a győztes szám. Egyébként nekem is megvan a japán kolléga oldala. Sok ötletet "lopok" tőle. Ha tényleg jól ismered az Akagit, akkor még volna egy-két kérdésem a témával kapcsolatban. Megadnád az e-mail cimedet?!

Üdv.
Akagis 427941 2007. november 8. 22:05
Válasz erre
Szia Csatahajós! (Gergely Ákos?)

Akkor most már bíztos hogy 1941 a győztes szám. Egyébként nekem is megvan a japán kolléga oldala. Sok ötletet "lopok" tőle. Ha tényleg jól ismered az Akagit, akkor még volna egy-két kérdésem a témával kapcsolatban. Megadnád az e-mail cimedet?!

Üdv.
csatahajos 427940 2007. november 8. 21:06
Válasz erre
Sziasztok kedves makettezők!

Imre barátom kérésének eleget tévve bekukkantottam és öröm látni hogy ilyen pezsgő élet folyik itt a fórumon. Ha gondoljatok nézzetek át ide is, igaz nem makett téma, de hajók maximálisan: http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=4219

Akagis!

Gondolom ismered de hátha újdonság, nagyon ajánlom egy megnézésre:
http://www.h3.dion.ne.jp/~mokei/e-frame-gallery.htm

A srác megcsinálta már a Kaga-t is meg a Soryu-t is, nem semmi.

Akagi híd: az AJ Press AKagi-s kiadványa alapján amely elég erősen támaszkodik japán forrásokra egyértelműen a Pearl-i csapás volt az utolsó ahol használták a zsákokat, ugyanis rájöttek hogy tűzveszélyes és nem adott annyi védelmet.

Kedves Szamuráj!

"Akit szintén érdekelnek a japán hajók és repcsik, szívesen megosztom a tapasztalataimat, mert közel 10 éve vagyok szerelmes beléjük. Mindegy milyen hajó, csak a Hinomaru lobogjon rajta. :-)"

Én szeretnék jelentkezni teljes mellszélességgel. Én ugyan az 1250-es kész modellek világában gyűjtök, de minden forrás, könyv érdekel.

Üdv.
Szamuráj 427939 2007. november 8. 20:17
Válasz erre
Tényleg jó lenne, megköszönnénk! ;-)
Sebi 427938 2007. november 8. 20:07
Válasz erre
DSCN6423
DSCN6423
DSCN6426
DSCN6426
DSCN6427
DSCN6427

Sziasztok !

Szeretnék néhány képet mutatni az én hordozómról is. Ez a tegnap esti állapot.
Ha sikerül, akkor a hétvégén teljesen kész lesz az alap és jöhet a hangárfedélzet.
Akagis 427937 2007. november 8. 19:21
Válasz erre
Simi 427936 2007. november 8. 12:44
Válasz erre
Jó volna ez ügyben Gergely Ákossal felvenni a kapcsolatot: ő volt tavaly az egyik zsűritag Móváron és ő elég jól ért ehhez a témához, mivel az Akagi a szíve csücske. Megpróbálom megtudni a címét.
Akagis 427935 2007. november 8. 11:14
Válasz erre
fedélzet javítása

Minden elmosódott vonalat újra maszkolni és fújni. Utána foltokban a padlózat újra vonalazása és antikolása.
fedélzet javítása

Simi!
Ebben teljesen igazad van, de látod hogy itt a topicban, a nagy "lexikális guruk" sem tudják megmondani 100%-ig. Így bízok benne, hogy majd inkább a munka minőségével fognak törödni a zsűrizésnél. Szerintem még nem csináltam olyan szembetünő "idővihart" a hajón. Itt egy kép a hígítós "mutatvány" korrigálásáról. Szerencsére menthető.
Simi 427934 2007. november 7. 16:27
Válasz erre
Ezzel a találgatós dologgal azért egy kicsit vigyázni kell, mert azért előfordulhat, hogy pl a zsűritagok közül egy-két ember azért jól ismeri az Akagit és ha ők nem tudják hova tenni időben, az nem számít túl jó pontnak...
Akagis 427933 2007. november 7. 13:20
Válasz erre
Szami!
Elismerésem! Én biztos nem mernék ílyen jellegű munkába bele vágni. Kiváncsian várom a végeredményt Óváron. Szerintem megbeszélhetnénk majd ottan egy csatahajós találkozót. Lehetőleg minnél többen!
Akagis 427932 2007. november 7. 12:50
Válasz erre
Szia EDE!
Mindig olyan ügyesen el tudsz tünni! Örülök hogy megint felbukkantál. Az már biztos hogy a zsákokkal fogom megcsinálni a tornyot. Akkor most már mindenki egyett ért abban hogy a "zsákos Frodó" 1941-ben uszkált? És akkor még nem volt felfestve a fedélzetre a napocskájuk? De lehet hogy az a legegyszerübb ha a névtáblára nem fogom felíratni az évszámot a hajó neve mellé. És akkor mindenki találgathat majd a maga kedvére.
and 427931 2007. november 7. 10:23
Válasz erre
Simi 427930 2007. november 7. 09:30
Válasz erre
Hát igen, már a múltkor kérdeztem Pistitől, hogy melyik korszakban akarja ábrázolni az Akagit. Egy darabig lehet halogatni a döntést: Pearl, vagy Midway, esetleg az indiai óceáni portya (bár erről biztosan kevesebb az info) jöhet szóba. Nyilván ami az embert a legjobban megfogta, azt kell választani; én legalábbis így dönteném el a kérdést...
Simi 427929 2007. november 7. 09:25
Válasz erre
A "madzag"-ok egy része antenna (általában a vízszintes kötelek), a másik hányada pedig a jelzőzászlók kötélzete (általában a toronynál esetleg a főárbocnál), a harmadik csoport pedig a különböző merevítéseket biztosító sodronykötelek (pl a kémények, árbocok rögzítésére).
EDE 427928 2007. november 7. 08:50
Válasz erre
Pisti!

A Tora, tora, tora c. filmben az Akagi tornyán homokzsákok voltak.
and 427927 2007. november 7. 08:23
Válasz erre
No és akkor még egy kérdés:
nem akarok bénának tűnni / :-) /, de valaki elárulná nekem, mire való a csatahajókon az a sok madzag?
Nem vitorlát tartani, az biztos...:-))
and 427926 2007. november 7. 08:22
Válasz erre
Sziasztok, köszi az infókat. Szerencsére azóta megtaláltam, amit kerestem, egy másik kiadónak is van Badsworth-e, amelynek a színezése megegyezik az általam készítendővel.
Egyébként a címlapon lévő nagy hajó alatt keverték be a feliratot, az nem Badsworth, hanem az a Chiddingfold...:-)
Szamuráj 427925 2007. november 7. 07:20
Válasz erre
Fuso messzi1a
Fuso messzi1a
Fuso messzi2a
Fuso messzi2a

Sziasztok mindenki!

Köszönöm a kedvező kritikát, igyekszem építeni a Fusót, javítani a hibákat, de most az egytem az első. :-( E hónapban 4 vizsgám lesz egy időre abba hagynom az építést. Mellékeltem 2 fotót a hajóról most ilyen állapotban van. Mosonmagyaróvárra tutkó hozom. :-)

Szamuráj
Szamuráj 427924 2007. november 7. 04:50
Válasz erre
Hi And!

Mennyire tudsz angolul? (jujj, ezt Sebi is megkérdezte :-) )A www.uboat.net oldalon van fórum, különböző topicokkal, külön a makettezőknek, azon belül a help me rovatban meg lehetne kérdezned, pontosan melyik kísérő rombolónak milyen volt a mintázata. forum@uboat.net és www.uboat.net
Megjegyzem a HMS Badsworth-ot (L 03) 1944/45-ben átadták a norvég haditengerészetnek, ahol Arendal néven szolgált tovább. Annak biztos egyszerűbb a festése. Habár az lehet, nem annyira látványos, esetleg a rozsdafoltok miatt. :-)))

Szamuráj

ttpeti@tvn.hu
Sebi 427923 2007. november 6. 20:31
Válasz erre
Szia And !

Meg kell hagyni nagy fába vágtad a fejszéd. Nem tudom mennyire vagy jó angolos, de ajánlom figyelmedbe az alábbi cikkecskét:

www.steelnavy.com/rnchips.htm

Egyébként valószínű, hogy pontos mintázatot nem fogsz találni. Az angoloknál ugyanis rengeteg nem hivatalos minta létezett. Másrészt ne gondolkodj szimmetrikus mintában. A képen amit mutattál a nagy kész hajó baloldalát látod. A kis ábrák viszont a jobbot mutatják. Lehet, hogy stimmelnek a nevek, csak a hajó két fele különböző mintára volt festve.
ChevyG 427922 2007. november 6. 15:20
Válasz erre
and 427921 2007. november 6. 15:05
Válasz erre
Apró különbségek a maketten is vannak.
Értem, hogy főleg festésben különböznek, de ha pl. Badsworth festésű hajót építek, nehogy már a Chiddingfold feliratot-névtáblát tegyem alá.
ChevyG 427920 2007. november 6. 14:58
Válasz erre
A Hunt osztályból hárm féle volt (I, II, III)

Szeintem csak festésben különböznek. üdv
and 427919 2007. november 6. 13:38
Válasz erre
Sziasztok, tudnátok nekem segíteni abban, hogy hogyan is néz ki a HUNT-II osztályú HMS Badsworth és HMS Chiddingfold kamuflázsa valójában?
Ugyanis az alábbi makettet
www.papirmakett.hu/pict2/GPM255.htm
kétféle verzióban lehet megépíteni (Badsworth és Chiddingfold) és a nagy kész hajó aláírása Badsworth, a bal felső kis piktogramoknál pedig fordítva van a felirat.
Vajon melyik lehet a jó? Sehol nem találok a neten ilyet. Köszi.
Sebi 427918 2007. november 6. 11:44
Válasz erre
Nagyon szép munka ! Ha befejezed karácsonyra, számíthatunk rá Mosonmagyaróváron jövőre ? Szeretném élőben is látni.

Pisti !

Nem akarlak belekeverni ebbe a zsákos témába, úgyhogy használd bátran a saját referenciáidat vagy kérd meg Szamurájt, hogy segítsen. El kell ismernem, jobban vágja a dolgokat a japán vonalon mint én.
ChevyG 427917 2007. november 6. 10:03
Válasz erre
700as tamiya IJN Matsu
igen, kicsit, és még kell is:)

(azóta az orrát már kijavítottam)
Szamuráj 427916 2007. november 6. 09:56
Válasz erre
ChevyG!

Ez egy romboló? Talán a Yukikaze? :-)
Klasszul néz ki, jó sokat kellett tömíteni. ;-)
Szamuráj 427915 2007. november 6. 09:47
Válasz erre
fuso-05

Az egyik minta, amely alapján készült, szintén papírból van
fuso-05
fuso Bridge
fuso Bridge
fuso-illust1
fuso-illust1
Fuso rajza
Fuso rajza

Szeva mindenki!

Igen, saját építésű, megfelelő rajzok alapján kiszerkesztem a pontos méreteket, aztán papírsablonok segítségével kialakítom. Nagyon kemény meló, sok türelem kell hozzá és leleményesség, mivel semmilyen feljavítót nem használok. Korlátokat is húzott szálból. :-) Igen, Karácsonyra szeretném elkészíteni a Fusót.

MSN: ttpeti@tvn.hu

Akit szintén érdekelnek a japán hajók és repcsik, szívesen megosztom a tapasztalataimat, mert közel 10 éve vagyok szerelmes beléjük. Mindegy milyen hajó, csak a Hinomaru lobogjon rajta. :-)
ChevyG 427914 2007. november 6. 09:42
Válasz erre
pic 063a
pic 063a

Szia!
Gratula! Nagyon tetszik!

én is építek 1 japán hajót, itt van kép róla.

üdv
Simi 427913 2007. november 6. 09:33
Válasz erre
Uhh!Jó lett!!! Nem lehetne az enyhe dőlésen javítani? Utólagos okosság: jó lett volna csapolással illeszteni a szinteket, aztán szárazon összepóbálni őket. Akkor még egyszerűen lehetett volna korrigálni az ilyesmit.
Simi 427912 2007. november 6. 09:30
Válasz erre
Persze, tudom, hogy Japánból (bár Jeff Lin Taiwanon él). Csak ezek a maratások a mi számunkra beszerezhetetlenek; meg persze a hajónkénti vagy 10 féle maratáshoz vastag pénztárca is kell...
hellodebil 427911 2007. november 6. 09:28
Válasz erre
Szamuráj!
Nagyon jó lett a felépítménye a Fuso-nak! Ezek teljesen saját építésüek? És ha igen - honnan szerzel ilyen pontos tervrajzokat hozzá? Le a kalappal! Az egész hajót megfogod építeni? Kiváncsian várjuk a "végterméket" :)
A japán hajók miért is ilyenek? Úgy tudom angol gyárakban épültek javarészt az első vh alatt/után. Vagy angol hajkat vették alapul a tervezésnél - ez egyértelmű a kinézetüknél. Amikor modnizálták őket, akkor kapták a sajátos japán ízt a felépítmények. Adva voltak az árbócok (duplán) és ezekre kerültek fel a különböző "újitások". Érdekes, hogy amig a régi brit csatahajóknál inkább zárt felépítményekké alakították ezeket a tornyokat - jellemző példa: Warspite - melyek igen nagy hasonlóságot mutatnak a King George V osztállyal, addig a japánok (lehet a melegebb éghajlatra tervezett bevetések miatt is) "nyitott" felépítményeket alkalmaztak, bár ennek inkább anyagi okai lehettek, hiszen nem adtak túl nagy védettséget. A két új szupercsatahajó annak ellenére h teljesen páncélozott felépítményekkel készült nagyon hasonlit a többi japán csatahajóra. De ez csak az én véleményem, vki közületek biztosan jártasabb a témában!
Nos?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.