<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ChevyG | Adatlap | 427220 | 2007. május 31. 15:42 | ||
én a "fúrásos" módszert használom, sokkal strapabíróbb. és a lehető legnagyobb elemekből. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427219 | 2007. május 31. 15:39 | ||
Sebi! 3-4 centi? Húh én kb 6-7 centis részeket szoktam - bár hozzáfűzöm - nem vmi szép az én korlát munkám, de ez az első! Nah megyek, még pár darabot felragasztok! :) | |||||
Sebi | Adatlap | 427218 | 2007. május 31. 15:17 | ||
Szia ! Vágd le a szükséges darabot. Fogd meg csipesszel a felső részét. Aztán egy tű hegyére nyomj ki egy kis pillanatragasztót és a korlát alját húzd végig óvatosan a ragasztóban. Arra nagyon figyelj, hogy nehogy magára a korlátra is kerüljön ragasztó. Aztán tedd a felülethez kb 45 fokos szögben, méghozzá úgy hogy a korlát alja a vízszintes felület szélére kerüljön és maga a korlát kifelé dőljön. Nézd meg, hogy rendesen illeszkedik mindenhol az alja és engedd el. Aztán a csipesz másik felével óvatosan told meg befelé, míg egyenesbe kerül az egész. Arra figyelj, hogy az egybefüggő hosszabb részeknél, ne egy nagy darabot használj a korlátból, hanem több kicsit. Nálam például 3-4 centi a határ. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427217 | 2007. május 31. 10:29 | ||
Valakinek nincs anyaga a Matsu-hoz? | |||||
ChevyG | Adatlap | 427216 | 2007. május 31. 10:29 | ||
én eddig csak 400ast "korlátoztam". a jelszavam -mint mindíg-: gyakorlás-gyakorlás-gyakorlás. Ne sajnálj pr darabot, és pborált ki valami elfekvő maketten, esetleg sztirol lapon. Más: Az Indianapolishoz találtam az emule-al 1 könyvet (azt hiszem morska) ha minden jól megy akkor sikerül leszednem, és akkor értesiteni foglak! Üdv! | |||||
Narn | Adatlap | 427215 | 2007. május 31. 10:19 | ||
1/700-as méretarányban hogy érdemes korlátot ragasztani ? Nagyon apró, vékony és megvallom őszíntén, hogy "fosok" előre, hogy nem fogom tudni normálisan rögzíteni és csúnya lesz. Tapasztalatok, tanácsok érdekelnének ezügyben. Köszi | |||||
ChevyG | Adatlap | 427214 | 2007. május 29. 15:02 | ||
köszi! Az első nem rossz, de valamit csinálhatotzt volna, hogy ne legyen olyan homogén a festése a második nem rossz. kevés anyagom van a vizvonal alatti részekről. ez hasznos lehet! | |||||
ChevyG | Adatlap | 427213 | 2007. május 29. 14:59 | ||
eddig aber korlátom van hozzá (nyílván 700as,japán) érdemes még valamit beszerezni? | |||||
hellodebil | Adatlap | 427212 | 2007. május 29. 14:57 | ||
Simi | Adatlap | 427211 | 2007. május 29. 14:56 | ||
Valóban, a japán hajókon nem volt külön fekete csík a vízvonal jelzésére, legalábbis én még ezideig nem találkoztam ilyen japán hajóval a II.VH idejéből. A festésük nagyon egyszerű: a szürke felső szín, a vízvonal alatt vöröses, a fedélzet lemezborításnál (csúszásgátlós bordákkal) olyan színű, mint a hajótest; a cirkálóknál, rombolóknál létezett a 'linóleum' borítás, ez egy rozsdásbarna árnyalat (bár úgy tudom, hogy a rombolók nagy része nem kapott linóleumot). Faborítású fedélzet csak a csatahajókon és a hordozókon volt. | |||||
ChevyG | Adatlap | 427210 | 2007. május 29. 14:48 | ||
közben megbizonyosodtam róla | |||||
hellodebil | Adatlap | 427209 | 2007. május 29. 14:40 | ||
Biztos badarságot mondok (írok), de sztem a japán hajókon nem volt fekete csík... | |||||
ChevyG | Adatlap | 427207 | 2007. május 29. 13:43 | ||
hellodebil | Adatlap | 427206 | 2007. május 28. 13:55 | ||
Régen merült fel bennem :) - de utánna néztem a képeken és egyértelmű, hogy a musashi felépítményén nem volt létra a parancsnoki torony előtt. Ez látszik a 8-as és a 10-es képeken, a 11-es képen pedig az, hogy a hajó oldalán végigfutó korlát nem a legszélén volt a hajótestnek, hanem kicsit beljebb. Bár én annyira nem követem ezeket a dolgokat vérprofin - de anno vki emlitette, hogy nem jó helyre ragasztottam a korlátot. Nos - ha véletlen is - de az én verzióm kapott megerősítést. Most, hogy szemügyre vettem e képeket... mien monumentális építmények voltak a Yamatoval együtt! Lenyűgöző! | |||||
hofi | Adatlap | 427205 | 2007. május 28. 12:58 | ||
Sajnos, nem... Én repülős vagyok, ezt a hajót ajándékba kaptam 16 éve... Azért körülnézek a neten. | |||||
f2d | Adatlap | 427204 | 2007. május 28. 12:47 | ||
Szia hofi! Én voltam az aki megvette tőled Marie-Jeanne-t. Már el is keztem, csak megtorpantam egyből az elajén. Nem tudnál ajánlani hozzá valmi referenci anyagot, vagy más egyéb civil hajókhoz? Jöhet bármi weboldal, pdf, stb. Előre is köszi. | |||||
hofi | Adatlap | 427203 | 2007. május 28. 12:41 | ||
Megköszönném... | |||||
Csaba307 | Adatlap | 427202 | 2007. május 27. 23:22 | ||
Tényleg szép a két szín hatása. Melyik országból van?Kína? | |||||
hellodebil | Adatlap | 427201 | 2007. május 27. 23:11 | ||
Csaba307 | Adatlap | 427200 | 2007. május 27. 22:25 | ||
Korrekt hellodebil! A Missouri is gyönyörű! Melyik időszakából van-lesz? | |||||
hellodebil | Adatlap | 427199 | 2007. május 27. 22:08 | ||
Csaba! A haditengerészeket mind tisztelem, álltak bármely oldalon. Azt is elismerem, hogy a szívemhez a Kriegsmarine áll a legközelebb, majd a japán haditengerészet. Ettől függetlenül egyszer szívesen megépitek majd egy brit egységet, vagy befejezem a félbehagyott Missourim! Én úgy vagyok vele, hogy általában annak a hajónak a történetében merülök el, amit épp építek. Most Musashi/Yamatos korszakom "élem". De számomra a Kriegsmarine volt mindig is a legérdekesebb. Másnak - más érdekes. :) | |||||
hellodebil | Adatlap | 427198 | 2007. május 27. 22:00 | ||
U-boot volt a másik kedvenc témám... Kretschmer U-99, Schepke U-100, Prien U-47 volt a három "tölgyfalombos", ők mind 200 000 brt felett süllyesztettek el hajót, csak Otto élte túl a háborút, ő 1998-ban halt meg. Csatahajóknál ilyen listáról én nem tudok... | |||||
Kalóz | Adatlap | 427197 | 2007. május 27. 21:26 | ||
Van, de igazából csak az U-boatra láttam már ilyet. Egyébként az elsüllyeszette regisztertonnákat dokumentálták | |||||
ChevyG | Adatlap | 427196 | 2007. május 27. 19:54 | ||
Itt csak a puszta méretekből lehet következtettni. furcsa, hogy óriásokról beszélünk, de mm-ben számolunk. (űrméret, páncélvastagság) A nagytöbbség nem volt bevetve, vagy csak keveset. A legsikeresebb német felszini nehéz egységek közül a Deautscland és a Scharnhorst osztály hajóji. Ez kétségtelen. Igaz, egyiksem csatahajó. De az ütközetekben rengeteg tényező van, amikkel nehéz, vagy egyáltalán nem lehet számolni. Pl: szerencse, időjárás, legénység, KÖRÜLMÉNYEK. | |||||
Csaba307 | Adatlap | 427195 | 2007. május 27. 19:31 | ||
Létezik valamilyen összesítés vagy rangsor vagy csak egyszerűen elméleti lista arról,hogy melyik ország csatahajói-csatahajósai voltak a leghatékonyabbak a II.v.h-ban? Arra gondolok,hogy pl. 100 lövésből átlagban kinél mennyi talált.Vagy a saját hajó mennyiséghaz viszonyítva a háború végéig elsűlyesztett ellenséges hadihajók aránya. Lehet,hogy abszurd kérdés.Ha az ne nagyon röhögjetek ki!Vagy csak titokban. :) | |||||
Csaba307 | Adatlap | 427194 | 2007. május 27. 15:51 | ||
hellodebil | Adatlap | 427193 | 2007. május 27. 15:49 | ||
Ede! Túlzásokba ne essünk, a korlát messze van a "gyönyörűtől"! Sőt elég csúf hibákat ejtettem rajta, melyek (szerencsére) nem jönnek át a fotókon. De ez életem első korlát készítése, tehát nem is tulajdonítok nagy jelentőséget ennek, lesz majd jobb! Ahogy készülget - a hibák ellenére - úgy vélem kicsit élethűbbé varázsolja a hajóm. Persze a legtöbbet az dobná rajta, ha a fedélzet fa boritását élethűen imitáltam volna. Erről annyit, hogy meglátjuk, mit hoz a holnap... amilyen tempóban haladok vele... :) Az antennák és kötélzet elkészítése sokkal nagyobb kihívásnak tűnik, rugalmas damilból akarom elkészíteni, mivel a rézdrótos megoldás jóval nagyobb rutint és szakértelmet kíván. | |||||
EDE | Adatlap | 427192 | 2007. május 27. 14:53 | ||
Hellodebil! Gyönyörű a korlát!!! Csak azt nem tudom, nem fog e megsérülni, ha a felépítményen dolgozol?! | |||||
EDE | Adatlap | 427191 | 2007. május 27. 14:50 | ||
Félig hajós téma, gondoltam szólok: hétfőn és szerda este a Spektrumon lesz egy film Port Darwin bombázásáról. | |||||
Simi | Adatlap | 427190 | 2007. május 27. 13:39 | ||
Mi a probléma? Tudtommal legalul, a tatfedélzeten körbefutó korlát volt. A felsö részen, a "repülöfedélzet" szélén a 25 mm-es lövegtornyokat kihagyva fut a korlát... Kétoldalt, ahol a csónakokat lehetett kiengedni, ott pedig bármit választhatsz (korlát, vagy anélkül), mert itt csak ideiglenesen volt felszerelve. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427189 | 2007. május 27. 13:03 | ||
Nem sokat haladtam mostanság a Musashival, de a napokban kicsit "korlátoztam" a hátsó részekkel vagyok bajban - elakadtam - mert erről nincs semmilyen fotóm, hogy miként "folytatódott" a korlát a tatnál - Simi Yamatojának más a felépítése, ezért azt nem igazán tudom alapul venni, de ha valakinek van infója, megköszönném! Veszem a bátorságot és feldobok pár képet... | |||||
ChevyG | Adatlap | 427188 | 2007. május 27. 12:46 | ||
R.I.P. úgy tudom, hogy ma a világ (talán) legnagyobb katonatemetője lett a roncs. így nem háboríthatják büntettlenül roncsvadászok. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427187 | 2007. május 27. 12:21 | ||
Csaba307 | Adatlap | 427186 | 2007. május 27. 12:13 | ||
Szerintem ugyanezt megemlíthetted volna a Hood áldozatairól is néhány nappal ezelőtt!!! | |||||
hellodebil | Adatlap | 427185 | 2007. május 27. 11:03 | ||
Kedves Csatahajósok! Mindannyian tudjuk, hogy mi történt 1941 május 27-én! Számomra az egyik legszomorúbb nap a mai. Ezekben az órákban a Bismarck már a tenger fenekén volt 66 évvel ezelőtt... Több mint 2000 fiatal tengerész lelte halálát... | |||||
EDE | Adatlap | 427184 | 2007. május 26. 22:28 | ||
Hát, igen! A korlátokon kívül semmi más kiegészítőt nem használt, lépcsők, radarok a kit vaskos műanyag darabjai. De az a röhej, hogy ott igen jól mutatott, és én is csak a fotókon tudtam elemezgetni a részleteket. Azért nekem tetszett, szép kis darab. | |||||
Simi | Adatlap | 427183 | 2007. május 26. 22:19 | ||
Sszz!!! Ennek a Missourinak azért van egy-két gondja... Kár, hogy nem használt komoly rajzot az építöje: pl a jelzözászlók kötélzete nem a megfelelö szintre van applikálva, egyel lejjeb kellett volna, ahol a lobogók ládája magában árválkodik... Az az érzésem van, hogy csak összeragasztotta a készletet, meg némi korlátot tett rá. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427182 | 2007. május 26. 21:53 | ||
Azértazt nem lehetett hagyni, hogy a német egység kedvére portyázzon az Atlanti-óceánon, óriási kockázatot jelentve a konvojokra. Ez a két hajó volt megfelelő távolságra, hogy útját állja a Dánia-szorosnál a németeknek. Ezen sztem fölösleges vitázni, hgoy mi lett volna jó, nálunk ezerszer tapasztaltabb, hozzáértőbb és okosabb emberek hozták meg a döntéseket. És egy csatában az egyik félnek veszíteni kell. Utólag könnyű kritizálni, hogy ki mit tett volna, de abban a helyzetben helyesen dönteni... Ha bele gondolunk Midwaynél milyen állapotban volt a Yorktown és mégis csatába küldték - ugyan megsemmisült, de ha nincs ott, akkor lehet a háború végkimenetele teljesen más. Ha fiaskóról beszélünk, a POW és a Repulse későbbi elvesztése - nah az az volt! Vagy a Yamato feláldozása - bár én ezt más szemszögből nézem - a japán nép mentalitása számunkra oly távoli és sosem fogjuk megérteni, amit akkor megéltek. | |||||
EDE | Adatlap | 427181 | 2007. május 26. 21:45 | ||
molnibalage | Adatlap | 427180 | 2007. május 26. 21:41 | ||
"Tehát kétszeres volt a brit fölény papíron." Ha nem nagyon. A PoW állapotáról tudtak a britek (naná, majd nem...), enyhe túlzás teljes harcértékű hajónak titulálni. Én Holland helyében nem támadtam volna, türelem rózsát terem alapon követni kellett volna, főleg mert a németek is komoly fenyegetésnek vették a Hood-ot és a PoW állapotáról nem tudtak semmit meg a brit radarról sem. Bolondok lettek volna ők támadni, mert az ő szemükben nyilvánvaló volt a brit fölény és utasításuk is volt, hogy ne kössenek bele erős ellenbe. | |||||
Simi | Adatlap | 427179 | 2007. május 26. 21:00 | ||
Hosszra a Hood egy méterrel volt rövidebb, mint a Yamato: 262 m, de amíg a Hood legnagyobb szélesség "csak" 32 m volt, addig a Yamato-é 39 m. A Yamato-nak tehát jóval nagyobb volt a vízkiszorítása. A Hood viszont huszonegynéhány évvel volt idösebb... | |||||
Csaba307 | Adatlap | 427178 | 2007. május 26. 20:52 | ||
Háboróban nem mindig minden a tervek szerint alakul.Ilyet nem lehet mondani,hogy az ellen kellett volna bevetni amire tervezték.Ott,akkor és az ellen vetették be ahol,amikor és ami ellen szükség volt rá mint általában minden fegyvert. A méretéről:jól emlékszem a világ leghosszabb csatahajója volt.Talán csak a Yamato,Musashi páros volt hosszabb? | |||||
Simi | Adatlap | 427177 | 2007. május 26. 20:35 | ||
Nem szabad azt sem elfelejteni, hogy a Hood nem egyedül vette fel a harcot a németekkel: vele volt a POW és két nehézcirkáló. Ezzel szemben németeknek "csak" egy cstahajója és egy nehézcirkálója volt. Tehát kétszeres volt a brit fölény papíron. Ezt a fölényt nem használta ki Holland. Különben csak egy viszonylag szük távolság-tartományban volt sebezhetö a Hood. Ha egy-két mérfölddel közelebb kerül a Bismarck-hoz, annak lövedékei már nem okozhattak volna ilyen tragédiát, mert a lövedékek röppályája már nem lett volna olyan meredek. A Hood oldalpáncélzata pedig kiváló volt. Szóval szerintem ez így nem igaz, hogy a Hood egy nagy rakás sz.. volt, ami eleve pusztulásra volt ítélve egy komolyabb csatában. Taktikai hibák és fatális véletlenek sorozata vezetett a hajó tragédiájához. | |||||
hellodebil | Adatlap | 427176 | 2007. május 26. 18:54 | ||
A Hoodot azért küldték oda, mert a sebessége azonos volt a Bismarckéval. A Hood-ot a POW "szárnyai" alatt akarták használni. Akárhogy is nézzük, egy tengeri csatában nem lehet mindent pontosan kiszámítani. És Simi véleményét osztom, hogy a Prinz Eugen találata volt a döntő, mert a keletkezett tűz, nagyon megkönnyítette a németek tüzértisztek dolgát. Nem felejteném el, hogy a POW-be is belefúródott egy 200 mm-es lövedék, csak nem robbant fel. Ez mázli, mert kb ugyanaz lett voln a vége. A POW ágyúi sorra mondták fel a szolgálatot - ott voltak a hajógyári szerelők a tornyokban, tehát egyértelmű, hogy ezeket a hajókat kényszerből küldték a Bismarck ellen. Az is kiderül a könyből, hogyha nem változtatja meg a Bismarck az irányát, akkor ők a sötétség leple alatt a - pirkadat fényeiben feltűnő - németekkel szemben támadhattak volna, amikor a németek még nem is látják őket és akkor minden valószínűség szerint, gyors győzelmet arathattak volna. Ráadásul a cirkálók lemaradtak és nem tudták elvonni a Bismarck hátsó ágyútornyainak tüzét. | |||||
molnibalage | Adatlap | 427175 | 2007. május 26. 16:45 | ||
" Elsösorban cirkálók ellen gondoták bevetni, ott pedig a lapos szögben becsapódó lövedékeket valószínüsítették." Hát pont erről beszélek, talán az ellen kellett vonla bevetni, ami ellen tervezék. | |||||
Simi | Adatlap | 427174 | 2007. május 26. 15:56 | ||
Kennedy szerint Holland "kicsit" elszámította a Bismarck-al való találkát, nem ilyen szögben akarta vele feltétlenül felvenni a harcot, de a Bismarck és a Prinz Eugen kicsit gyorsabban haladt, mint ahogy számolták és a végén kényszerhelyzet alakult ki a hajók helyzetét illetöen. Szóval jónéhány fatális hiba vezetett a hajó pusztulásához. | |||||
Simi | Adatlap | 427173 | 2007. május 26. 15:50 | ||
Nem csak a turnék miatt volt ikon. A Hood volt a II.VH-s csatahajók elöfutára: nagy sebesség, jó védettség (I.VH-s szinten), nagy tüzerö; sokkal fejlettebb volt, mint a csatacirkáló elödök. A maga korában feltétlenül szuperhadihajó, amit mindenki (a tengerészeti szakértök is) csodált a méretei és képességei miatt. A Bismarck megépültéig a világ legnagyobb hadihajója volt... | |||||
EDE | Adatlap | 427172 | 2007. május 26. 15:32 | ||
Én úgy tudom a tengernagy direkt rézsút közelítette meg a Bismarckot, hogy az oldalpáncélt ferdébben érjék a lövedékek. ( Ettől a kijelentésemtől egy kis de ja vu érzésem támadt, mintha erről már beszéltünk volna ősszel. Egyébként szerintem azért küldték a Hoodot, nem a Malaját, mert az nem érte volna utol. A japánok Kongo osztálya is hasonszőrű hadihajó volt, mint a Hood. MÁS. Tán mindjárt sikerül rábeszélnem Benő fiamat, hogy elindujunk a Makettinfo kupára. Ha lesz hajó, megpróbálom lefotózni, este már föl is rakom ide! | |||||
Hickory | Adatlap | 427171 | 2007. május 26. 15:22 | ||
Nem vagyok egy nagy hajós,de emlékeim szerint a Hood azért volt a brit tengeri hatalom megtestesítője,az emberek szemében,mert ez a hajó "turnézott" a legtöbbet.Ikon volt. | |||||
Simi | Adatlap | 427170 | 2007. május 26. 14:42 | ||
Kicsit védelmembe szeretném venni a Hood-ot... Azért nem volt annyira rossz hajó, mint aminek most látjuk. Az I.VH-s mércével mérve igenis egy szuperhajó volt. Gondolj bele, hogy pl a Novara "gyorscirkáló" (könnyücirkáló) sem tudott olyan sebességet produkálni, mint a Hood nehéz fegyverzettel és komoly páncélzattal. Mert ekkor pl még minden szempontból jobb volt a páncélvédettsége, mint a favorizált Queen Elizabett osztály hajóié, amelyek Jütlandnál komolyan bizonyítottak (a védettség szemponjából is)! (Ezeket a hajókat késöbb modernizálták, javítottak a horizontális páncélzaton). Az övpáncél vastagsága a Hood-nál elérte a 305 mm-t. Elsösorban cirkálók ellen gondoták bevetni, ott pedig a lapos szögben becsapódó lövedékeket valószínüsítették. A 30 években tervezték a modernizációját, ami az egymást követö konfliktusok miatt mindig elmaradt: pl a II.VH elött - vesztére - a mediterrán flottában szolgált és a spanyol polgárháború kötötte le az itteni hajókat. Szerintem a páncélzat hiányossága másodlagos volt, az elsödleges hiba a rossz taktika volt. Gyakorlatilag Holland tengernagy ajánlotta fel a "T" formációt a németeknek (!!!) és a Hood haladt elöl, nem a POW. Így a németek tüze a Hood-ra összpontosult. Okosabb taktikával a Hood túlélhette volna az összecsapást. Véleményem szerint közvetve bár, de a Prinz Eugen okozta a Hood vesztét, amikor egy pontos találattal felgyujtotta a csónakfedélzetet, ezzel nagyon jól láthatóvá és bemérhetövé tette, a Bismarck pedig "leütötte" a ziccert. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |