/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Csaba307 427169 2007. május 26. 11:34
Válasz erre
Talán a nevében,hírében bíztak?Vagy egyszerűen akkor ott nem volt más és kényszerből?
molnibalage 427168 2007. május 26. 11:31
Válasz erre
A vége az kicsit félreérthető lett. Úgy értettem, hogy bármilyen I.Vh-s modernizált csatahajónak lett volna több esélye, mint a Hood-nak. Igazából, ha nagyon kmolyan vesszük a dolgokat a Hood-ot kis mázlival még egy korszerű nehézcirkáló is a tenger fenekére küldhette volna, de én már a Scharnhorst ellen sem mertem volna kiküldeni, nehogy egy nála 20 évvel későbbi építésű csatahajó ellen...
Csaba307 427167 2007. május 26. 11:07
Válasz erre
Hofi én valahol láttam egy világháborús orosz torpedónaszádot csak nem tudom melyik cég katalógusában.Úgy rémlik orosz vagy valami ex szovjet országból való volt 1/72-ben.Talán ICM vagy Zvezda??
Megpróbálom megkeresni ha érdekel.
molnibalage 427166 2007. május 26. 11:00
Válasz erre
"Ez a kijelentés 66 év távlatából talán igaznak tűnik, de akkor és ott ez másként hatott: a Hood a brit tengeri hatalom megtestesítője volt."

Igen, csak sajnos tévesen, fel nem fogom miért lett a brit tengeri hatalom megtestesítője. Nála jobban sebezhető nagy hajó még a világon nem épült. Ez olyan, mintha egy országnak lenne egy hőse aki SOHA nem látott csatát, de parádézik folyamosan, de mikor eljön az első összecsapás kiderül mennyit is ért az agyonsztárolt hajó. Nagyjából semmmit...

Mondjuk erről maga a hajó nem tehet semmit, mert nem csatahajók ellen készült a Hood. Még az I.Vh-ben is mikor elkezdték építeni ezeket az alulpáncélozott csatacirkálókat, valaki megjósolta, hogy beosztják őket majd a csatahajók mellé a vonalba, holott nem oda valók. Jütlandnál látszott az eredmény. Én személy szerint eléggé megkérőjelezem azok épelméjűségét akik a Hood-t elküldték a Biscmark ellen. Nem ismerték a számokat?? A 76 mm-es "páncél" (röhögnöm kell) nem tűnt fel nekik?? Nem tanultak semmit?? Hát úgy kellett a sok marha admirálisak és fejesnek. (Már bocsánat, de aki hülye az viselje a következményeit, csak sajnos az mezei tengerész itta meg a vezetők hülyeségének a levét.) Komolyan mondom talán még a Malaya csatahajónak is több esélye lett volna a iscmark ellen, minde a Hoodnak vagy bármelyik modernizált I.Vh-s csatahajónak.
hofi 427165 2007. május 26. 07:56
Válasz erre
Bocsi, az előző OFF volt!

De hogy idevágjak:
Nem tud valaki bármilyen olasz, szovjet vagy francia 1:72-es hajóról? És ami nem soktízezer forint?
hofi 427164 2007. május 26. 07:50
Válasz erre
Akkor már inkább a Special Hobby/Azur vagy az AML...
Az olasz Italerik túlnyomó része 20-30 éves Supermodel (közeli rokonuk a Te Ju-86-od), és a kicsit is ritkább típusok meg nem is léteznek.
A franciákkal meg még mostohább a sors. Még leginkább a Heller/SMER, meg ott is a SH, meg egy kicsit a Mach 2 (node az igazi gyalázat, a teljes palettájukat föl lehetne tenni a rémálommakett topikba), de a legtöbb típusnál marad a vákumos vagya méregdrága gyanta - vagy a saját építés.
Szóval, mostoha a sorsunk :(
ChevyG 427163 2007. május 26. 07:29
Válasz erre
nyílván nem a festés miatt csinálok meg valamit, de sokat számit. nekem pl nagyon nem tetszik a többség amcsi hajó festése (IIvh) szürke fedélzet, stb.
(OFF) az olasz gépek igenis népszerüek lettek! Nézd meg az Italeri paklettáját! (ON)

Én hajóból minden evő vagyok. Jeleleg 23 hajóm van dobozban. az Arizonától a Tirpitzig, az Iron Duke-tól Kidd kapitány hajójáig.
Csaba307 427162 2007. május 26. 00:48
Válasz erre
Én nem a festés miatt makettezem,hanem a típusok miatt.
De ki mit kedvel a makettezésben.
A repülőkben nem értek veled egyet,mert nézd meg hány olasz típust kapsz meg makettben!Talán az utóbbi években javult picit a helyzet.Harcjárműveknél a Tamiya kezdi elővenni a franciákat (hála nekik érte),amiknek fantasztikus festésük volt,a szereplésük most nem fontos,habár mint tudjuk nem a járműveken múlott.De pl. az olasz harckocsik is érdekes kamót hordtak,mégis ritkák mint a fehér csatahajó vagy holló? :)
Na abbahagyom,mert ez már nem csatahajós téma.
Részemről bárki építette a csatahajót,attól függetlenül monumentálisan szép dolgok és talán az utolsó igazi hadihajók.Ezek a mai computer-rakéta szürkeségek már másról szólnak.
ChevyG 427161 2007. május 26. 00:13
Válasz erre
Szia!
Nem hiszem el, hogy van közöttünk olyan, aki valamely oldal felé ne lenne kicsit "elfogult". Ki az angolokat szereti, ki a németeket kedveli, stb, stb, stb. Én igyekszek -számomra- érdekes hajókat gyártani. Formára -főleg- az I.Vh-ás csatahajók tetszenek (főleg német-angol-japán). Festés szerint a németek nálam (IIvh) a favoritok. Gondoljunk csak az utolsó álcáikra a Scharnhorstnak, v a Tirpitznek! Ha a történetet nézem akkor megint a DKM-nél kötöttem ki. Mint pár sorral ezelött leírtam -sőt! Simi fogalmazta meg a legpontosabban!- hogy miért népszerü pl a Bismarck-osztály.
A németek adtak az álcafestésre a legjobban. Mindegy h melyik témát boncolgatjuk; lehet hajó, repülő, harcjármű. Ezért (is) érdekes téma a makettezők körében a német technika. (és repülésben pl az olasz!)
Ellenben nézd meg a ruszki harceszközöket: pl 1 harckocsi "ződ oszt kész".

Az pedig, hogy ki mit épít, még nem jelenti azt hogy az egy elfogult kommunista, fasiszta v mittomén. Ez pár (tíz) évvel ezelőtt volt szokás. szomorú lennék, ha még miníg így lenne. (lehet ezért is estünk a ló másik oldalára?)
Csaba307 427160 2007. május 25. 23:11
Válasz erre
Teljesen igazad van hellodebil!
Tudom,hogy elragadtattam magam,és tényleg bajom van a németekkel (a világháborúk miatt,nem személyesen).Azt is tudom,hogy a haditengerészetük tiszta volt,talán csak Dönitzet kivéve.Szegények ők sem gyólöletből harcoltak,hanem a politika és a vezetés áldozatai lettek.
Engem csak az bosszant,hogy bármilyen háborús makett témában az unalomig lerágott német technikával találkozni végetnemérő módon,a másik fél legalább annyira sikerült (de nem is ez a lényeg) eszközeit pedig gyakran csak kisszériás gyártóktól lehet beszerezni.Bár nagyon elkanyarodtam a csatahajós topiktól,de talán mégsem.
Szeretném ha néha lehetne itt olvasni mondjuk a Hood-ról,az kiemelt és újra szolgálatba állt amerikai hajókról stb..
És volt nekünk egy Szent Istvánunk is...
De lehet,hogy egyedül vagyok ezzel a kívánságommal. :(
hellodebil 427159 2007. május 25. 22:54
Válasz erre
Megkésve bár... de megemlíteném, hogy tegnap volt 66 éve, hogy a Hood megsemmisült több mint 1400 tengerészt magával rántva a hullámsírba...
hellodebil 427158 2007. május 25. 22:10
Válasz erre
Csaba!
Én úgy érzem neked személyes "ellenszenved" van a német haditechnikával kapcsolatban. Ez tényleg magánügy, de azt elvitatni, hogy a Bismarck és a német haditengerészet milyen hősiesen harcolt, nem lehet. A Kriegsmarine-nál nem volt se karlendítés és a zsidó származású tisztek is a helyükön maradtak. A "legtisztább" fegyvernem volt.
Mi - itt a makettinfon - nem szimpátia szerint foglalkozunk a hajókkal. Érdemes lenne elolvasnod neked is az Óriások csatáját, mert egy angol tengerész írta - és bizony tisztelettel beszél a Bismarck katonáiról. Mint írta - szabadidejükben szivesen kártyáztak, mulattak volna együtt, és szórakoztak volna egymás hugaival - de a tengeri háborúban nem egymás, hanem hajók ellen harcoltak.
Bármennyi dokumentumfilmet láttam a témával kapcsolatban - német angol, amerika - japán - tengerészek együtt emlékeznek vissza és beszélgetnek az akkori napok eseményeiről - rengeteg barátság született. Az angol tengerész (se repülő) nem veti a német bajtársa szemére, hogy mien ideológia égisze alatt harcolt. Sztem ez nagyon szép dolog. Mindannyian hősiesen harcoltak.
Csaba307 427157 2007. május 25. 21:29
Válasz erre
Nekem (nem az elért eredmények miatt,hanem formailag) a New Jersey osztály,a Yamato "testvérek" és a (na most jól írom-e vagy sem? :) ) Richelieu tetszik.

Az áradatot indító kérdéseimnél a "Csendes óceáni ütközetekre" , a re nélkül értendő.Csak elírás volt.
Személy szerint sajnálom a makettvilág német irányultságát.Ennyi erővel lehetne ex Szovjet is nálunk.Akárhogy is nézzük több közünk van hozzájuk.
Megint biztos sokan megrónak,de a Honvédség díszegyenruháinál sem értem miért kellett visszanyúlni a II.v.h-ig.
Miért nem terveztek egy új,politikától független kollekciót?
Vagy mi büszkék vagyunk a háborúban betöltött szerepünkre,szereplésünkre??
Nem kéne!! A hösöket tisztelni kell,de azt a politikát és oldalt szerintem nem kéne villogtatnunk!
A németeknél sem a világháborús ruhákban és rohamsisakban díszelegnek,pedig egy oldalon álltunk.Csak talán ők túl tudnak lépni és nem a múlton keseregni mint ez a szerencsétlen siránkozó kishazánk.
Bocsi a témától eltérő,igen személyes gondolatok miatt,de kibukott belőlem a téma kapcsán!
hellodebil 427156 2007. május 25. 21:14
Válasz erre
Csaba!
Én csak a saját nevemben tudok beszélni. De bizony nálunk nagy szimpatizálsá van a német haditechnikával és németországgal kapcsolatban. Nem feltétlen szélsőséges, de ezt talán az is generálja, hogy napjainkban mit művel a "nyugat". De ez más téma...
Mindenesetre ha csatahajó, akkor európában valószinű a Bismarck neve fog beugrani mindenkinek. Egyébként ebben semmi rossz nincs.
A lenti hozzászólások nem "érvek", hanem tények némi magánvéleménnyel.
A Bismarck volt a leggyönyörűbb csatahajó számomra is :)
Csaba307 427155 2007. május 25. 20:21
Válasz erre
Köszi mindenkinek az érveket!
Bár én még mindig nem értem,hogy miért van nálunk ilyen német kultusz.Volt szerencsém néhány évet Németó.-ban élni és bátran kijelenthetem,hogy a makettezők kb. fele ennyire foglalkoznak a német cuccokkal mint nálunk.Bár az igaz,hogy a makettgyártók tömegesen nyomják őket,és azt gyártják amire van kereslet.Ebben egyetértek.Ez a mindent elsöprő német imádat számomra érthetetlen.És most nem a Bismarckra gondolok.
A Csendes óceáni csatákban tényleg a légierőé volt a főszerep,de volt nem kevés ahol a csatahajók és kisebb egységek harcoltak (nem kis eredménnyel) légitámogatás nélkül.
Bocs ha valaki érzelmeit megsértettem! :)
Köszi még 1x a hozzászólásokat!
Csaba
ChevyG 427154 2007. május 24. 14:45
Válasz erre
nincs nálam a könyv, fejből idéztem
Simi 427153 2007. május 24. 14:02
Válasz erre
Bár azt hiszem, ez egy gyakorlaton hangzott el, nem közvetlenűl a Rajna hadművelet kezdetén (de lehet, hogy rosszúl emlékszem), de azt jól tudta mindenki, hogy egyedül a Hood képes hasonló sebességere a brit egységek közül, mint a Bismarck; ergo a Hood-al való találkozás az óceánon nagyon valószínűnek tűnt.
hellodebil 427152 2007. május 24. 13:57
Válasz erre
Egyébként mára a tengerentúlon az Arizona biztos h nagyobb népszerűségnek örvend, míg japánban nem kell mnodanom... Yamato-kultusz van. Tehát az öreg kontinensen a Bismarck és a Hood melyek "futnak"...
- de ezen hajók közül a Bismarck az amelyik "klasszikus" tengeri ütközetben veszett oda, ezért is a nagy népszerűség.
ChevyG 427151 2007. május 24. 13:41
Válasz erre
"A Bismarck története a hősiesség és a tragédia különös keveredése"

olvasol a gondolataimban
ChevyG 427150 2007. május 24. 13:40
Válasz erre
nos, pár sorral lejjebb írtam h már régen olvastzam az órásk csatáját de erre tisztán emléxem: amikor kifutott a Bismarck, a csata elött figyelmztették a legénységet-
a "H O O D ellen fogunk harcolni!!!"

(mire leirtam az előző kommentem 3 hsz!:))
hellodebil 427149 2007. május 24. 13:39
Válasz erre
Én osztom Simi véleményét.
Hozzáfűzném azt is, hogy bizonyára mindenki érezte azt, hogy a "gyengébbnek", a sebezhetőbbnek drukkolt, annak aki egyedül szembe mert szállni a túlerővel. Nos a Bismarck (és a Prinz Eugen) története ennek tipikus példája. A könyvet olvasván - noha tudtam h mi lesz a végkifejlet - végig abban "reménykedtem", hogy megmenekül a Bismarck.
A Bismarck a német hadiflotta büszkesége volt, a Kriegsmarine nem épített ennél nagyszerűbb és monumentálisabb fegyvert azóta sem.
A Hood az angol flotta megtestesítője volt, a legnagyobb hadihajójuk, mely bejárta a világot.
Amikor két ilyen emblematikus hajó összecsap - és a végén mindkettő elpusztul emberek ezreit magával rántva a halálba... úgy vélem teljesen jogos mindkét hajó körülötti "kultusz". Ennél legendásabb ütközet előtte sem volt... és talán soha többé nem lesz!
ChevyG 427148 2007. május 24. 13:37
Válasz erre
"véleményem szerint nem szép" -sztem erre már válaszoltam is. (A DKM kötelékében volt szebb hajó is, nem ez a kedvencem nekem

egy csatahó minősítését több szempontból szokták vizsgálni ("erősség" nem szerepel ezek között) A 4 fő szempont: gyorsaság, páncélzat, tűzerő, pontosság.
Akár ezek alapján szokták kategóriába sorolni a hajókat. és ahogy a törpék szopkták mondani: NEM a MÉRET lényeg!
A Bismarck NEM a legnagyobb, NEM a leggyorsabb, NEM a legpánélozottabb volt. Csak 2 "LEG-je" van: legpontosabb, legjobban összangba volt a hajó. mint már irtam: nem méreteztek alul-felül semmit.

"Aztán túl nagy dolgot sem csinált a Hood elsülyesztésével." -ezt magyarázd meg az angoloknak...

ki mit válogat, én szeretem a német technikát, akár repülő, hajó, v akármi.

úgy érzem nem vagyok fanatikusd, elvakult, stb DE lenyűgöz, és tiszteletet ébreszt bennem azok a tengerészek küzdeleme a sokszoros túlerővel szemben.

1 kezem elég ahhoz, hogy megszámoljam a nem bevetett német nehéz felszini egységeket.

ellenben az amerikai technika csak erődemonstráció. az egész óceániai hadszintér -gyakorlatilag- a légiháborúra épült.

Üdv: Chevy
SZAMURÁJ 427147 2007. május 24. 13:30
Válasz erre
Hali Csaba307,

Szeretném elmondani, hogy mindig az kerül reflektorfénybe, ami éppen érdekli az embereket és amikhez kötődnek, meg amiről több háttérinformáció van. Nálunk a Bismarck közelebb áll hozzánk, mint mondjuk a japán repülőgéphordozók. Ha Japánban élnénk, akkor meg a saját haditechnikájuk részesülne előnyben.
És végül: Jóval több dokumentumfilm és könyv, stb. szól a Bismarckról, mint a tőlünk távolabbi lenyűgöző hajókról. És ugye ki ne látta volna Robert Ballard kutatóexpedícióját a Bismarckról és a túlélők beszámolóit. Ez mérföldkő volt a csatahajók kutatásának történetében. Legyen az német, japán, angol, amerikai, stb. mind megindítja az emberek érzelmeit. Én már kiváncsian várom, mikor merülnek le a Kagához, Akagihoz és társaikhoz. De a Bismarck volt az első igazán a média által is reklámozott csatahajó. Bár véleményem szerint minden csatahajó gyönyörű a maga módján.

SZAMURÁJ
Simi 427146 2007. május 24. 13:22
Válasz erre
"...a Bismarck-nak miért van ekkora kultusza?"
Először is: a Bismarck-nak nem csak nálunk van "nagy kultusza". Nem véletlen, hogy annyi makettgyártó kiadta oly sok méretarányban, felkutatták a roncsát többszörösen, ezekről filmet forgattak, amit aztán milliók néztek meg. Sok könyv is íródott róla, amit megint csak sokan megvettek. A "kultusza" majdnem olyan nagy, mint a Titanic-é. A Bismarck története a hősiesség és a tragédia különös keveredése a modern korban, ami nagyon meg tudja fogni a mai embert.
"Aztán túl nagy dolgot sem csinált a Hood elsülyesztésével."
Ez a kijelentés 66 év távlatából talán igaznak tűnik, de akkor és ott ez másként hatott: a Hood a brit tengeri hatalom megtestesítője volt. A brit haditengerészet ott a Dánia-szorosban nem pusztán egy hajót veszített el a közvélemény szemében, hanem a tengerek fölötti hegemóniáját - ami végülis igaznak bizonyult.
"Sokkal formásabb csatahajók is készültek a háború előtt,alatt,után." Szóval erre lehet elmondani, hogy izlések és pofonok...
Csaba307 427145 2007. május 24. 12:09
Válasz erre
Szeretném megkérdezni,hogy a Bismarck-nak miért van ekkora kultusza?
Most biztos sokan haragudni fognak rám,de véleményem szerint nem szép.Sokkal formásabb csatahajók is készültek a háború előtt,alatt,után.
Erősebb csatahajók is léteztek nála,ha nem is sok,dehát csatahajóból nincs és nem volt túl sok.
Aztán túl nagy dolgot sem csinált a Hood elsülyesztésével.Erre sokan felháborodhatnak majd,de ha belegondoltok a háború alakulásásra semmilyen hatással sem volt,ellenben a csendes óceáni ütközetekre.
Vagy csak azért van ilyen kultusza nálunk,mert megint előjön az,hogy német??

Nem támadásnak szánom ezt csak kíváncsi vagyok a véleményetekre.
ChevyG 427144 2007. május 24. 10:46
Válasz erre
az eredeti példányt SOSE fogja pótólni, de ha mindent megvenném eredetibe...
ChevyG 427143 2007. május 24. 10:45
Válasz erre
nekem azok is megvannak pdf-ben amik polcon vannak. kinyomtatom ami kell (akár szinesbe, nagyítva, A/3-A/4 ) így nem áll fent a veszélye h valamit ráborítok stb.
Simi 427142 2007. május 24. 10:34
Válasz erre
Szeretem a számítógépes dolgokat, de nekem a makettezéshez valahogy ezek nem jönnek be olyan jól, mint a kiadványok. Valahogy a hagyományos képeket jobban át tudom nézni, kielemezni; szeretem odatenni a kezem ügyébe, amikor dolgozok, és bele-bele pillantani.
ChevyG 427141 2007. május 24. 10:26
Válasz erre
sztem inkább szerezd be pdf-ben. nekem már alig van nyomott irodalmam, ami volt is elpasszoltam.
most kb 30Gb(!!!) pdf-m van már (csak XX. szdi hajó, és repülő 1945ig)

Üdv!
Narn 427140 2007. május 24. 10:19
Válasz erre
Sebi!
Köszi az infókat, legjobbak ezek a könyvek lesznek www.classicwarships.com/warship_pictorial/warship_pictorial.html
sőt itt már az a gond, hogy túl sok szép és jó van közöttük, szívem szerint megvenném mindet, de abból családi botrány lenne :)
Bendeguz 427138 2007. május 24. 08:10
Válasz erre
Uraim!
remélem minnél többen jöttök berénybe, mert készültem számotokra egy kis meglepetéssel :D
ChevyG 427137 2007. május 24. 07:57
Válasz erre
Fuuuú, nagyon jó videókat lehet találni a jutubon!
(én is) ajánlom mindenkinek!
hellodebil 427136 2007. május 23. 22:22
Válasz erre
És ezt most találtam! A festés itt láccik!!!
www.youtube.com/watch
hellodebil 427135 2007. május 23. 22:21
Válasz erre
Chevy!
Ezért kell többször elolvasni :DDD - én már 2x elolvastam és számtalanszor a legjobb részeket... a kedvencem a Hood pusztulásáról szóló rész, nagyon jól beszéli el az író az eseményeket, az érzés amit érezhettek a Hood halottjai... érdekes, de eltudja képzelni az ember. Ez persze nem meglepő, hiszen ezekben a napokban (is) egy angol hajón szolgált L. K.
Felvetném a kérdést... erről a filmről vki tud vmit? Ahoz képest, hogy mien régen készülhetett, nagyon jónak tűnik!
www.youtube.com/watch és kikapcsolódásnak ez a kis szösszenet :D
www.youtube.com/watch
ChevyG 427134 2007. május 23. 21:41
Válasz erre
ChevyG 427133 2007. május 23. 21:41
Válasz erre
hiába, régen olvastam és könnyen felejtek:(
ChevyG 427132 2007. május 23. 21:39
Válasz erre
hellodebil 427131 2007. május 23. 21:35
Válasz erre
Chevy! Az óriások csatájából mniden kiderül! :) Eleinte a Scharnhorst és a Gneisenau is velük tartott volna, de a Scharnhorst kazánjai javítás alatt álltak. A Gneisenaut Brestben bombázták, megrongálódott és miután átvontatták április 6-án egy repülő megtorpedózta és a hajócsavar megrongálódott. A Tirpitz ekkor még csak a próbaútjait végezte, az éjszakák északon egyre rövidebbek lettek és kevés idő maradt volna az áttörésre. Április 24-én a Prinz Eugenban egy akna okozott károkat igy el kellett halasztani a hadművelet időpontját május végére.
A tengeralattjárók együttműködtek a hajórajjal. Ami a Deutschland-osztály hajóit illeti, maximális sebességük 26 csomó volt, tehát messze nem tudták volna tartani a 30 csomós sebességet.
Simi 427130 2007. május 23. 21:35
Válasz erre
Hiába, 30 éves ez az Akagi kit. Jó ötlet a teknő, de mégjobb lett volna, ha a repülőfedélzetet kicsit felpofozzák (beszívódás-mentesség, vésett felület), ami a mai technikai szinvonalon már nem nagy kunszt, viszonylag kis ráfordítással egész jól fel lehetett volna varrni a ráncokat. A többi apróság átszabása megmaradhatott volna a megszállottaknak. Ehelyett...
Simi 427129 2007. május 23. 21:28
Válasz erre
ChevyG!
Légyszi olvasd el újra Ludovic Kennedy Óriások csatája c. könyvének elejét! Ott megkapod feltett kérdéseidre a választ.
ChevyG 427128 2007. május 23. 21:17
Válasz erre
Azt nem értem, hogy a Rheinübung-al mért nem vártak pár hónapot?
és minek kültek ki csak két hajót?

Én a DKM vezetése heléyben inkább nagyobb, TASK FORCE szerü egységeket állítottam volna fel.
1 task pl:
Bismarck, Scharnhorst, 2 Deutschland-oszt., 2 Hipper-oszt. + tengeralattjárók, és ellátó hajók.
hellodebil 427127 2007. május 23. 20:11
Válasz erre
Angol hajó nem épült, ami egyenrangú lett volna a Bismarckkal. Az iowa ugyanakkor szerintem is a legmodernebb lehetett, ám 3 évvel később épült és az a 3 év, ugrásszerű fejlődést hozott a haditechnikában ,tehát az összehasonlitás kb olyan, mint a Bismarck és a Hood összehasonlítása... és ne feledjük, hogy az Iowak más harctéren lettek bevetve. Ha jobban bele gondolunk a Richelieu talán hasonló teljesitménnyel birt, ám a Vittorio Veneto sztem alulmaradt ezektől. Én akkor is úgy vélem, hogy a Bismarck és a Prinz Eugen pár perc alatt elintézte a Hoodot, ami hatalmas bravúr és ez nem véletlen volt. A megfelelő fegyver a megfelelő kézben. Nemcsak a Bismarck volt jó, hanem az összes modern német hadihajó.
M.István 427126 2007. május 23. 20:05
Válasz erre
Szia EDE!
Valóban jól látod a dolgokat. A régi vízvonalhajó alá raktak egy alsó teknőt és néhány "alap" maratással megfűszerezték. De még így sincs semmi köze az eredetihez. Szívok is vele rendesen. Szinte nincs is olyan része a kittnek, amit ne kéne átalakítani vagy újra gyártani. Ezért is haladok vele iszonyat lassan. De ahogy Simi kolléga mondaná " a jó makettező legfőbb erénye a türelem és nem az ügyesség"
Molnibalage 427125 2007. május 23. 18:44
Válasz erre
Hát ez az összehasolnlítás kegyetlenül elb*aszott...
Legjobb egyértleműen az Iowa és a South-Dakota. Nagy ágyúk, gyors hajók, erős páncélzat és korának legjobb radtechnikája volt rajta.

Utána már elég vegyes az összkép, mert komoly ütközetet csak A Biscmarck látott, de nem egyenrangó ellenfelek ellen, vagy már nagyon nagy túlerő ellen. Az angol hajókon is igen jó radar volt a többin meg semmi...
Sebi 427124 2007. május 23. 16:33
Válasz erre
Most néztem meg az egyik fórumot. Megjelent egy újdonság! Ha gondolod még szerezd be ezt a füzetet:

steelnavy.com/Classic29NC.htm

Nekem van egy pár ebből a sorozatból, úgyhogy bátran ajánlom. Szerintem lesz benne pár használható kép ;)
Sebi 427123 2007. május 23. 16:20
Válasz erre
Narn 427122 2007. május 23. 15:54
Válasz erre
Segítséget szeretnék kérni.
Most kezdtem bele a Tamiya 1/700-as Indianapolis építésébe.
Megérkezett a White Ensign-os fotomaratás is hozzá.
Ha volna valami jó rajz a hajóról vagy olyan kép, ami megkönyítené a dolgomat, az nagyon jól jönne. A következő hajó, a North Carolina 1/700 Trumpeteréktől, ahhoz is jól jönne bármilyen jó minőségű referencia.
Előre is köszi.
ChevyG 427121 2007. május 23. 15:50
Válasz erre
a kérdés ugyan nem nekem szolt, de 99% h nem új. Eleve erre a készletre épülnek a feljavítok, stb.
egy olcsó üzleti fogás (a tamiya is kitalálhatná)
EDE 427120 2007. május 23. 15:46
Válasz erre
M. Pisti
www.1999.co.jp/eng/10047654
Ez vajon új Akagi modell, vagy csak a régi alá raktak egy hajótesrtet???
ChevyG 427119 2007. május 23. 15:14
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.