/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
EDE 425700 2006. október 24. 11:36
Válasz erre
ChevyG!

A Hadihajók típuskönyv is azt mondja, hogy az 1905-ös forradalom után átnevezték Pantelejmonra. Nem is csoda, a Patyomkin név forradalmi jelszó lett.Lásd versek, film stb.
lucky 425699 2006. október 24. 08:30
Válasz erre
Kalóz!
Köszi!
Tehát akkor a legvalószínűbb az, h átnevezték a hajót.Az angol szöveg is ezt erősíti meg (már amit szegényes tudásommal kihámoztam belőle).
ChevyG 425698 2006. október 23. 18:03
Válasz erre
oks, azért köszi!
holnap felhívom öket, és maj letárgyalom velük!

(így is sokat segitettél, mert tom hol kell keresni!)
NSVT 425697 2006. október 23. 16:41
Válasz erre
ChevyG!

Voltam szombaton az Alföldben, de sajna semmi jót nem tudok mondani. Megkértem az eladó csajt, hogy segítsen és nézzük meg a számítógépen, hogy milyen 1/400-as Heller és Airfix hajó makettek vannak. Azt mondta, hogy ő csak cikkszámokat tud mondani, és turjam ki én azt amire kiváncsi vagyok. Meg is tettem volna, ha nem most kapnak árút, az új maketteket szépen a régiek elé/fölé pakolták. Bocs, hogy nem voltam lelekesebb, de elégnagy meló lett volna.
Kalóz 425696 2006. október 23. 13:11
Válasz erre
image01.jpg méret: 41.4 KB
Nem igazán olvasható, főleg, hogy óorosz betűkkel van írva, de a következő képen www.dreadnoughtproject.org/models/ships/Panteleimon/photos/Potemkin_1905_Casemate_Aft.jpg jól olvasható a hajó nevének első része: Potemkin. Tehát a teljes név valószínűleg: Potemkin knyáz Tavricseszkij. Az alábbi Képen www.dreadnoughtproject.org/models/ships/Panteleimon/photos/Panteleimon_drydock_1.jpg viszont a név első része: Panteleimon.

Viszont egy helyesbítés: az ominózus képen lévő lobogó nem angol!, hanem egy orosz hadilobogó András-kereszttel. A mellékelt képen látható is.
ChevyG 425695 2006. október 23. 11:16
Válasz erre
kulcs mondat:
"For the next twelve years she sailed under that name."
lucky 425694 2006. október 23. 09:44
Válasz erre
Na mit találtam?
Commissioned in 1903, the Kniaz Potemkin Tavricheskii served a long and eventful career in the Black Sea Fleet. On June 27, 1905 Kniaz Potemkin Tavricheskii was away from the rest of the fleet for firing practice. Mutiny broke out about rotten meat. Officers were murdered and mutineers took control of the ship. The Kniaz Potemkin Tavricheskii raised the red flag of revolt and for the next eleven days steamed about the Black Sea, with the fugitives finding refuge in Romania.
The battleship arrived back in Sevastopol on August 9, 1905. Under the old Russian calendar, the day was July 27, the day when the Orthodox Russian Church celebrated Saint Panteleimon. The Kniaz Potemkin Tavricheskii was renamed Panteleimon (Пантелеймон). For the next twelve years she sailed under that name.
lucky 425693 2006. október 23. 09:38
Válasz erre
Atesz 425692 2006. október 22. 23:47
Válasz erre
Atesz 425691 2006. október 22. 23:31
Válasz erre
Sziasztok!

Bocs, hogy belevaú, de én úgy tudom, hogy akiről a hajó a nevét kapta, az a pravoszláv egyház egyik híres szentje. Ha jól tudom, Odesszában temploma is van.

home.it.net.au/~jgrapsas/pages/panteleimon.htm

Üdv.
Atesz
Kalóz 425690 2006. október 22. 22:47
Válasz erre
Jó kérdés, fogalmam sincs! Vagy nem ugyanaz a hajó (a képek alapján nem valószínű), vagy az angolok nem tudták átírni a Potemkint (vagy nem akarták, vannak annyira sznobok). A többi variációt meghagyom, hátha valaki tud róla valamit.
Üdv: Kalóz
ChevyG 425689 2006. október 22. 22:35
Válasz erre
de akkor mért hívják Panteleimonnak?
Kalóz 425688 2006. október 22. 22:27
Válasz erre
Megnéztem, némelyik nagyon jó. Egyébként amelyiken visel lobogót, azon a cári András-keresztes lobogó van. A hajóknál egyébként a lobogóviselést szabályok írják elő, a nemzeti lobogót a főhelyen kell viselni, ami vagy a főárbóc kereszrúdja, vagy a farlobogó-rúd. Az orrlobogó-rúdon általában annak az államnak a lobogóját viselik, amelyiknek a felségvizein hajóznak. Az ominózus kép valszeg egy látogatás alkalmával készülhetett, ezért visel az orrán angol lobogót (nem zászlót, a hajón csak lobogót ismernek, csak egyes nyeles jelzőzászlókat hívnak zászlónak).
Kalóz
ChevyG 425687 2006. október 22. 21:41
Válasz erre
ChevyG 425686 2006. október 22. 21:40
Válasz erre
köszi!

a képet nézted?

ott britt zászlóval hajózik!
Kalóz 425685 2006. október 22. 21:01
Válasz erre
Na, megnéztem.
1898 szeptember 28-án kezdték építeni Nyikolájevben. Részt vett az 1905-ös eseményekben, majd az első világháborúban a Fekete tengeren.
1918 május 1-én Szevasztopolban német, majd november 24-én angol-francia intervenciósok foglalták el.
1919. április 22-24 között angol utasításra felrobbantották és használaton kívül került.
Április 29-én a Munkás-Paraszt Vöröshadsereg visszafoglalta, majd június 24-én a fehérgárdisták hatalmába került.
1920 november 25-én került vissza orosz tulajdonba. 1923-ban bontani kezdték és 1925 november 15-én kivonták a flotta állományából.
A Potemkin vagy Patyomkin tehát ezek szerint sohasem volt HMS.
Üdv: Kalóz
Kalóz 425684 2006. október 22. 20:38
Válasz erre
Valahol van egy orosznyelvű története, ha megtalálom, lefordítom.
Üdv: Kalóz
ChevyG 425683 2006. október 22. 19:57
Válasz erre
mert 17ig az angoloknál volt ha jól tom

tény hogy sehol nem láttam igy

jólenne ha valahol le lenne irva magyarul a hajó sorsa a vízrebocsájtástól
Kalóz 425682 2006. október 22. 18:51
Válasz erre
ChevyG 425681 2006. október 22. 16:20
Válasz erre
itt egy kép róla

www.dreadnoughtproject.org/models/ships/Panteleimon/photos/Panteleimon_1906_2.jpg

a hajó tuti, hogy nem a feketetengeri festést viseli (szerencsére)

Szerintetek milyen szinü legyen?
ChevyG 425680 2006. október 22. 16:19
Válasz erre
ma kidirettem (nagy segitségemre volt a google:D), hogy az HMS Panteleimon = Potemkine páncélossal!

Tuti, hogy ezt a verziót követem majd el!

a hajó Maqette (v mi) gyártotta emi ex Heller

méretaránya 1/400as

kb 30-35cm hosszu a kicsike de amilyen kicsi olyan melós lessz... Rengeteg a felujitásra, lecserélésre váró alkatrész rajta. de ez nem csoda, hiszen a makett már a 3. x-en túl van...
ChevyG 425679 2006. október 22. 16:13
Válasz erre
NSVT: megtaláltam a tel.számukat, kedden felhívom őket!
ChevyG 425678 2006. október 20. 14:56
Válasz erre
léci árakat is nézz!!!

ami 1/400as airfix az tuti h heller volt! (tehát azokat is)

THX
NSVT 425677 2006. október 20. 11:58
Válasz erre
Holnap újra beugrok, úgyis vennem kell festéket, és megnézem mik maradtak még Hellerből. Egyébként most kaptak árút és teljesen eldugdosták a réggbről megmaradt maketteket.
ChevyG 425676 2006. október 20. 11:40
Válasz erre
és nem tudod konkrétan mik voltak???
NSVT 425675 2006. október 20. 10:23
Válasz erre
Szia ChevyG!

Tegnap voltam Kecskeméten az Alföld árúház makett részlegén, és ott láttam egypár régebbről megmaradt hajó és egyéb más Heller/Airfix makettet.
hellodebil 425674 2006. október 19. 10:04
Válasz erre
EDE! Persze, hogy érdekel a téma! Bombázzatok nyugodtan az ilyen infókkal, akár a mail cimemre is! :)
EDE 425673 2006. október 19. 09:28
Válasz erre
Hellodebil!

Ha még érdekel a téma?...
Elém került 1-2 info a Musashi elsüllyesztéséről:
1. Ama híres Enterprise gépei is a tettesek közé tartoztak.
2. Ugyanazon a napon a Nagato 2 találatot kapott a Cabot és a Franklin hordozók gépeitől. Mivel egy kötelékben hajózott a Musashival a San Bernardino szoros felé, gondolom ő is kaphatott tőluk.
ChevyG 425671 2006. október 18. 18:18
Válasz erre
hellodebil 425670 2006. október 18. 16:48
Válasz erre
Azért az a két első vh-s német csatahajó 350esben nem rossz... de mostanság semmi időm makettezni :S
ChevyG 425668 2006. október 18. 12:37
Válasz erre
bár gyakorlatilag semmi hajóval kapcsolatos dolog nem volt Hévizen, de nagyon sokat tanultam, és jl éreztem magam.

Aki nem volt nem tudja miböl maradt ki!
ChevyG 425667 2006. október 18. 12:36
Válasz erre
Kalóz 425666 2006. október 14. 12:28
Válasz erre
Az Alfamakett valóban végkiárusítást rendez, de november végéig még felvesz rendelésr arra, ami nincs raktáron. Igaz, a kedvezmény ez esetben nem biztos, hogy megegyezik a raktáron lévőkkel. Aki tehát szeretne rendelni tőlük, az keresse meg az oldalt ( www.alfamakett.shp.hu/ ), még lehet szerencséje.

Kalóz
Stefan 425665 2006. október 13. 15:51
Válasz erre
hellodebil 425664 2006. október 13. 14:05
Válasz erre
Megéztem ezeket a videókat, tényleg kár, hogy nem jutnak el Európába az ehez hasonló filmek, bár az tény, hogy effektek tekintetében ennél sokkal igényesebb filmek vannak napjainkban, mégis a téma iránt érdeklődőknek ezek kis gyöngyszemek. CSak a valóság az, h nagyon kevés érdeklődő van az ilyen filmek iránt, ha azt veszem alapul, hogy ezt a topicot is eddig kb 20 ember kereste meg...
Jó ideje gondolkozom azon, h bekéne szerezni vhol ezt a filmet, dvd-n biztosan kiadták Japánban, és onnan kéne megrendelni... ötletek?
NSVT 425663 2006. október 13. 13:57
Válasz erre
ChevyG!

Itt rendeltem: alfamakett.shp.hu/
Nem hiszem, hogy még van, mert végkiárúsítást tartanak.
Stefan 425662 2006. október 13. 13:08
Válasz erre
Mostanában nagyon nyomatják az ilyen filmeket Japánban. Nemrég egy tengeralattjárós is megjelent (ne kérdezd mi a címe), ami a kamikaze torpedókról szól. De jók, nem lenne rossz, valami érthetőbb változat.
Sebi 425661 2006. október 13. 12:56
Válasz erre
Sziasztok !

Épp most találtam ezt a linket és gondoltam megmutatom nektek is. Amennyire tudom ez a film idén tavasszal jelent meg Japánban (és sajnos csak ott).
A címét angolul Men of Yamato-nak írták, ami szabadfordításban a Yamato embereit jelenti. Ajánlom figyelmetekbe még a 'related' menüben lévő klippeket is. Jó szórakozást!

www.youtube.com/watch
EDE 425660 2006. október 13. 09:35
Válasz erre
A nitrohígítóval vigyázzatok! Ha mindent nem is, de a polisztirolt oldja.
ChevyG 425659 2006. október 13. 00:10
Válasz erre
tamiyával nekem se volt gondom soha!
SImi 425658 2006. október 12. 23:18
Válasz erre
Nem tudom, végülis nekem jó tapasztalataim voltak a Tamiya putty-val. Olyan beszívódásokat se tapasztaltam. Igaz, nem is használom vastagon. Inkább beleteszek a nagyobb résekbe vmit: húzott szálat, rézdrótot, esetleg sztirolt, és csak a végén használok putty-t a simításnál. És milyen az a neoflex?? Érdekelnének a tulajdonságai.
hellodebil 425657 2006. október 12. 22:46
Válasz erre
A hajótest illesztéseinél tátongó rések betömitésére maximálisan megfelel az általam használt autósgitt. (Tekla Neoflex) Ha mégis vmi probléma merülne fel, azt megirom évek múlva :) közben örömmel konstatáltam, hogy Trumpeterék, voltak olyan kedvesek, és a kis repülőgépek kabintetőit átlátszó műanyagból öntötték ki, igy tényleg elég mutatós lehet majd a repülők sokasága a fedélzeten!
xcraft 425656 2006. október 12. 22:03
Válasz erre
Köszi Kalóz! Nitró - egy aki mindent visz -
Majd kipróbálom, ha működik leírom.
X.
Kalóz 425654 2006. október 12. 21:58
Válasz erre
Korábban adtak hozzá egy kis üvegben valami gyantaszerűt, amivel hígítani lehetett, de hogy mi volt az, fogalmam sincs. Elvileg a nitrohígító oldja, de hogy használható marad-e, azt nem tudom, még nem próbáltam. Természetesen az alapgyantát kell hígítani, az edző csak utána keverendő hozzá.
Kalóz
xcraft 425653 2006. október 12. 21:44
Válasz erre
Ez előfordulhat, nekem egyetlen gondom, hogy elég sűrű az anyag, nem tudjátok, lehet -e valamivel hígítani?
X.
Kalóz 425652 2006. október 12. 21:36
Válasz erre
A Neoplaszt vastagabb rétegben viszont hajlamos berepedezni!!! A kocsimon néhány napot igénybe vett, amíg lecsiszoltam a berepedezett helyeken.
A maketteknél ez talán nem olyan sűrűn előforduló hiányossága.
Egyébként a márkásabb (pl. Body) autósgittek rugalmasabbak, és nem is sokkal drágábbak.
Kalóz
Akos 425651 2006. október 12. 21:25
Válasz erre
Ezt csak tanusítani tudom: jópár repülő komplett alkatrészeit faragtam ki belőle évekkel ezelőtt.
xcraft 425650 2006. október 12. 21:01
Válasz erre
Hello!
A makettezős tömítők, a tamiya putty is beszívódik, csak kb 1 év múlva észrevehető.
Nézzétek meg régi makettjeitek tömítését, amit a készítéskor tökéletesen simára csiszoltatok, látszik a helye. A neoplaszt kétkomponensű autógitt nem csinál ilyet, próbáljátok ki.
X.
SImi 425649 2006. október 12. 18:38
Válasz erre
Én a Tamiya putty-t használom, ugyan nem beton keménységű, de kb fél óra alatt megköt, és mivel szürke színű, ezért a festésnél sem okoz gondot.
hellodebil 425648 2006. október 12. 17:53
Válasz erre
Hát a ragasztás a legkissebb, de hogy miért van külön az eleje... én csak teljes makettet készitek, szerintem úgy mutatós igazán (ez szubjektiv)
Egyébként ti milyen gittet használtok tömitéshez, csiszoláshoz? Én sima Neoflex javitótapaszt, haverom régen az ócska verdáját foltozta ezzel :) de eddig maketteknél is bevált, miután megszáradt - beton keményen köt és tapad, csiszolni meg jól lehet.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.