/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
ChevyG 425389 2006. szeptember 2. 13:41
Válasz erre
érdekes, hogy az Iowa osztálynak is 406os főlövegei vannak
ChevyG 425388 2006. szeptember 2. 13:38
Válasz erre
valami ilyesmiikre gondoltam, de saját kútfőböl
hellodebil 425387 2006. szeptember 2. 13:08
Válasz erre
bal1.jpg méret: 170.2 KB
bal2.jpg méret: 227.7 KB
bal3.jpg méret: 209.3 KB
Én ezeket az infókat tudtam megszerezni a második vh. előtti német flottaépitési tervekről.
A képen látszik a H osztály kissé elnagyolt, ám alapnak megfelelő tervrajza, ill. h milyen főtüzérséggel tervezték.
SImi 425386 2006. szeptember 2. 13:04
Válasz erre
Nem tudom, melyik szupercsatahajóra gondoltál? Végülis a "H" osztályú csatahajók (1939) kerültek az építéshez a legközelebb: még a főtüzérség ágyúit is legyártották már hozzá, sőt már az első hajók neve is le volt fixálva (Gross Deutschland, Friedrich der Grosse), de végülis törölték a projektet. Legnagyobb hossza vízvonalon 265.8 m; felűl a legnagyobb hossz: 277.8 m. Legnagyobb szélessége 37.2 m. Teljes vízkiszorítása: 62.497 t. Fegyverzete: 8 db 406 mm/47; 12-150/55; 16-105/65; 16-37; 24-20 (A Bismarck legnagyobb szélessége 36 m volt.)Gyakorlatilag a Bismarck osztály megnövelt verziója lett volna nagyobb űrméretű főtüzérséggel, két kéménnyel és Diesel/turbina hajtással. Nekem van is róla egy kis koncepciórajzom, ha érdekel, ezt is beszkennelem.
hellodebil 425385 2006. szeptember 2. 12:29
Válasz erre
Akkor nézz utánna! Alapvető infókat szerezd meg ezekről a hajókról, én tudok vmi kicsikét segiteni. Türelem! Nemsokára válaszolok!
ChevyG 425384 2006. szeptember 2. 12:09
Válasz erre
ma megfogant 1 ördögi terv bennem:

építek 1 német szupercsatajót 2 bismarckbol!

a dolognak annyi valóság alapja van, hogy tudom, hogy terveztek a németek 1 szupercsatahajót, de semmi mást nem tudok rola.

röviden a föbb változtatások:

az alap 2 800as academy kitt lenne.

-az 1ik hajót kettévágnám hosszába, és a másik középsö 1/3át beilleszteném ugy, hogy a hajó 2 kéményes legyen.
-a 4 fö tornyot megszélesiteném ugy, hogy beférjen a két cső köé 1 harmadik
-több katapult és daru lenne (tehát több gép)
-a 6 150es torony helyett 10 lenne.
- tööbb apró változtatás:
több légvédelem
átalakitott irányito torony, stb

kb a 42000tonnás hajóból 60ezreslenne, 248m helyett min 265m lenne, a 8x380mmesek helyett 12x380mmesek, 12x150mm helyett 20x150mm lenne
mit szoltok?
ChevyG 425383 2006. szeptember 2. 11:38
Válasz erre
tud valaki olyan boltot, ahol lehet kapni heller hajókat?
ChevyG 425382 2006. szeptember 1. 19:14
Válasz erre
hellodebil 425381 2006. szeptember 1. 16:28
Válasz erre
Yamato - feh?r.jpg méret: 103.7 KB
hmm... igaz ez csak egy makett, de elég részletesen kidolgozta az elkészitője, tehát vmi csak rávezette erre a megoldásra, sőt ez ráadásul a Yamato.
hellodebil 425380 2006. szeptember 1. 16:19
Válasz erre
Erre gondoltam én is! Ha a Kongo osztály valamely hajóján megörtént ez, akkor sztem a Musashin is lehetséges, vmi oka csak van annak, h többen is igy készitették el! Az itt a nagy probléma, hogy nagyon kevés, és nagyon rossz minőségű fotó maradt fenn ezekről a hajókról.
Én azért gondoltam erre, hogy kicsit feldobja a kissé egysikú szürke hajót.
maxor 425379 2006. szeptember 1. 16:11
Válasz erre
Ahoj!Tisztelt hajósok!

Zvezda követi el 1/350-ben a Varjag páncéloscirkálót. Tapasztalat van-e rólla valaki tengerészládájában?
üdv.maxor
SImi 425378 2006. szeptember 1. 15:50
Válasz erre
hiei-10.jpg méret: 44.6 KB
hiei-07.jpg méret: 47.9 KB
Hát nem tudom... végülis láttam már ilyen festéssel Musashi-t. Csak annyit tudok, hogy amit én referencimunkának el tudok fogadni, ott még nem láttam ezt a variációt. Attól persze még lehet, hogy vmilyen korábbi időben fehérre festették a fő távmérőt. A képen egy 42-ben elsűllyedt hajó makettje... lehet, hogy a szolgálatba állításkor festették ilyenre???
hellodebil 425377 2006. szeptember 1. 15:30
Válasz erre
Az első felépitményen, úgy döntöttem hogy a radar legteteje (Simi - amennyiben megvan a leirásod a Yamatohoz, az én leirásomban E23-as alkatrész), fehérre fogom lefújni - Mit szólsz ehez? - ill. tud vki erről vmit?
hellodebil 425376 2006. szeptember 1. 12:19
Válasz erre
Én meg szép lassan készitgetem a Musashit... :D
lucky 425375 2006. szeptember 1. 11:46
Válasz erre
Ld Végső visszaszámlálás.:)
Igaz az pár évvel korábban ( és későbben is ) játszódik.
De ezzel már át is mentünk a filmtopicba...
Kalóz 425374 2006. szeptember 1. 10:23
Válasz erre
Hát sugárhajtású gép a Midway-i csata idején ..., hmmm, elég érdekes lett volna.
Kalóz
maxor 425373 2006. szeptember 1. 10:15
Válasz erre
Kalóz!
Hihetetlen győzelem borítóján csatahajó a lemenő nap előtt.Mig 21-nek néztem én is.
üdv maxor
Kalóz 425372 2006. szeptember 1. 09:51
Válasz erre
ChevyG 425371 2006. szeptember 1. 07:12
Válasz erre
SImi 425370 2006. augusztus 31. 22:27
Válasz erre
?sz?2w.jpg méret: 257.9 KB
Most készítettem ezt a montázst: a saját Yamato-mat összehoztam egy kis vízzel. Tudom, hogy nem tökéletes, de azért talán elmegy...
hellodebil 425369 2006. augusztus 31. 22:14
Válasz erre
270 oldal, de én két nap alatt elolvastam, utoljára ilyen az 1984-el volt (ez más tészta :D) Egyébként sokkal jobban teccet nekem, mint a Walter Lord regénye, ez egy igazi klasszikus tengeri csata olvasmányosan! Olvastam sokat már a témával kapcsolatban, de igy teljesen más... ami új benne ,az leginkább az érzelmi oldala. Egyébként van benne pár térkép, ami pont abban segitett, h megértsem miylen útvonalon zajlottak az események ,ugyanis ez nekem eddig szürke folt volt.
Ajánlom a Vaterát figyelmedbe, mert én ott vettem a könyvet, 500 Ft-ért.
ChevyG 425368 2006. augusztus 31. 21:46
Válasz erre
Kalóz 425367 2006. augusztus 31. 21:37
Válasz erre
Chevy!
Közepes. Ha nekiülsz, hamar végzel vele (nem tudod letenni! :). Én már sokszor olvastam, akárcsak a Hihetetlen győzelem-t Walter Lordtól (ez utóbbinak a borítója kakukktojás: egy levegőben lévő Mig-21 sziluett van rajta).
Képek sajnos nincsenek benne, csak térkép. Ennek ellenére alapmű!
Kalóz
ChevyG 425366 2006. augusztus 31. 18:47
Válasz erre
mijen hosszú az a könyv?
vannak benne képek? (nem vagyok szöszi:D)
hellodebil 425365 2006. augusztus 31. 11:18
Válasz erre
Elolvastam az Óriások csatáját, és teljesen másként tekintek a Rajna hadművelet eseményeire, mély benyomást hagyott bennem a könyv! Nagyon olvasmányos, és ugyanakkor - feltételezem - elég tárgyilagos és pontos. Az tetszett a legjobban benne h némi betekintést nyerhettem egy iylen hajón szolgáló tengerész életébe- akár gondolataiba - hogy miylen lelki állapotban készültek a csatára és az elkerülhetetlen halálra az utolsó éjszaka a Bismarck matrózai. Hiszen mi a makettet épitjük meg, de mindannyiunkat érdekel a hajó története, és ezeken a hajókon emberek szolgáltak...
Akit érdekel a téma, mégeccer mondom kötelező!!!
hellodebil 425364 2006. augusztus 31. 11:13
Válasz erre
Van márka amely ezt gyártja?
hellodebil 425363 2006. augusztus 31. 11:12
Válasz erre
Jaja, ő az!
Sebi 425362 2006. augusztus 31. 11:00
Válasz erre
SImi 425361 2006. augusztus 30. 23:11
Válasz erre
14.jpg méret: 220.9 KB
Igen, igen! Az üveg, meg a kabin-keret a mániám. Az "üveg" plexi (pl törött vonalzó, vagy CD tok méretre vágva, formára elcsiszolva), a keret pedig színre festett alufólia csíkokból van, amit lakkal ragasztok fel a helyére. Ez a kis gép a Montana-n van és 1/700-as, természetesen. Én mindig is szerettem a repülőket, de a hajókon különösen jól mutatnak.
hellodebil 425360 2006. augusztus 30. 22:58
Válasz erre
Naggyon duurva! A Yamaton igy elkésziteni ezeket a hidroplánokat! Azt viszont láttam h feljavitottad ezeket is, mert pl az üveg ki lett vmivel pótolva, bár azt csak te tudod mivel!
Az enyémre túlzás mondani h nagyon szép, rég raktam össze, és azóta a lenti oldalon láttam a pontos festési sémát. Mindensetre a talpak csúcsára, lehet utólag a piros festést felviszem majd. Egyébként egy 1:72-es Revell, rég vettem kb 5-6 éve, elég ritka dolog volt akkor is. Nem tudok arról h más gyártó is előjött volna ezzel.
Jól mondtad, az Arado Ar-196-os volt a Bismarckon és a Tirpitzen, gondolom a másik két csatacirkálón is, de pl a Graf Spee féle 1:720-as makettemhez vmi duplafedelű hidroplánt mellékeltek, majd utánna nézek mi a tipusa pontosan.
SImi 425359 2006. augusztus 30. 22:43
Válasz erre
webDSCN5134.jpg méret: 111.2 KB
webDSCN5167.jpg méret: 100.3 KB
webDSCN5154.jpg méret: 102.1 KB
webDSCN5125.jpg méret: 98.7 KB
webDSCN5175.jpg méret: 116.2 KB
Ez nagyon szép! Ugyebár a német hajókon is ez a típus szolgált? Méretarány? Ezt pedig én követtem el 1/350-ben...
hellodebil 425358 2006. augusztus 30. 22:26
Válasz erre
M?solat - Ar196 - 002.JPG méret: 103.8 KB
M?solat - Ar196 - 003.JPG méret: 115.3 KB
M?solat - Ar196 - 005.JPG méret: 96.7 KB
Nah és egy kis meglepi - repülő - de szorosan ide tartozik a fórumhoz, réges rég épitettem :DDD
hellodebil 425357 2006. augusztus 30. 21:52
Válasz erre
Egyébként ha valakinek kell, nekem vannak elég nagyban (kb méteres) kinyomtatott Tirpitz festési sémák a lenti oldalról.
SImi 425356 2006. augusztus 30. 18:56
Válasz erre
Persze, hogy elkészítheted, akkor majd mellékelek egy kis anyagot is a kötélzethez.
ChevyG 425355 2006. augusztus 30. 18:39
Válasz erre
fuffuuu, ez az oldal nagyon jóóó! kel keresnem a heller Scharn-t!
ChevyG 425354 2006. augusztus 30. 18:38
Válasz erre
hellodebil 425353 2006. augusztus 30. 16:39
Válasz erre
Tudom, hogy ez már nagyon sok igy egyszerre... de ha az eddigieket jól fogtam, akkor - a már évek óta kész - Tirpitzem kötélzetét is elvileg elkészithetem? Hmm... újabb kihivások elében ézek :D
SImi 425352 2006. augusztus 30. 15:10
Válasz erre
Hamarosan küldöm akkor az anyagot, remélem, tudod majd valamire használni...
hellodebil 425351 2006. augusztus 30. 13:58
Válasz erre
Húh, thanx!!! :D Most aztán nagy teher nyugszik a vállamon! Elküldtem a mailt, mégeccer ezer köszönet!
SImi 425350 2006. augusztus 30. 13:02
Válasz erre
Az egész maradékot elküldöm neked, ha kell. Ára nincs, ill. annyi, hogy a legjobbat igyekszel a Musashi-ból kihozni. A korlátok kb 90%-a van meg, a hajótestre biztosan elég. Ezen kívül is van még benne néhány dolog, ami hasznos lehet... Persze legalább a postacímedet küldd el emailben.
hellodebil 425349 2006. augusztus 30. 10:21
Válasz erre
Hmm... felkeltetted az érdeklődésem a korlátok iránt, (Musashira - oder Yamato - (1:350) valókról beszélünk - ugye? :DD ) Mennyire hiányos? És ha neked nincs szükséged rá, milyen árban adnád el?
hellodebil 425348 2006. augusztus 30. 10:18
Válasz erre
Jaja, most h mondod elég valószinű, hogy csak lefedték a horogkersztet.
Egyébként a Scharnhorst festésének rengeteg variációja van, nekem nagyon teccik a későbbi hadműveletek alatt alkalmazott festése is. Mindenesetre a lenti oldalt tanulmányozd át, mert sok elég jól használható kép van a festéseiről!
Sebi 425347 2006. augusztus 30. 09:40
Válasz erre
Kalóz 425346 2006. augusztus 30. 08:51
Válasz erre
Egy régebbi Top Gunban nagyon jó vízalatti felvételek vannak a Bismarck roncsáról. És ott valóban jól látszik a svasztika. Ha lesz időm, előkeresem, ha addig nem kerül elő máshonnan.
Kalóz
ChevyG 425345 2006. augusztus 29. 23:00
Válasz erre
scharnhorst.jpg méret: 139 KB
ez a festés valós lehet? mert ha sikerül 1 hellert szerenem akkr ilyen lesz! 1edül az nem tetszik (más hajón se), hogy eltérő szinüek a lovegtornyok felső részei.
ChevyG 425344 2006. augusztus 29. 22:57
Válasz erre
igenigen!

nemrég láttam a Bismarck roncsáról a d.filmet, és ott 1értelmüen kivehető volt a kereszt! (nem volt az egész látható, mert pont ott tört le a hajó orra)
SImi 425343 2006. augusztus 29. 22:47
Válasz erre
Bocs, azt hiszem, a könyvben szószerint arra ad utasítást a parncsnok, hogy "távolítsák el" a horogkereszteket. A roncs feltárásakor ezek a helyükön voltak!!! Tehát valószínűbb, hogy egyszerűen letakarták vmilyen ponyvával, hogyha újra kell, ne kelljen újra kimérni, meg festegetni az egészet...
SImi 425342 2006. augusztus 29. 22:25
Válasz erre
DSCN5559v.jpg méret: 204.1 KB
Törékenyek??? Még a saját készítésű korát se oly nagyon sérülékeny, pedig az rézdrótból van. Ez a maratás pedig rozsdamentes acélból. Nem mondom, ha fejjel lefelé leejted, lehet hogy megsérül, de remélem, nem készülsz ilyen atrakcióra. Ezt kifejezetten a festés után kell a felület szélére ragasztani (természetesen pillanatragsztóval) és utána festeni (ezt a legjobb akrillal, mert az egyből fedi a fémet; nem baj, ha nem pont az a színárnyalat). Gyorsan megy a dolog. És a nálad sokkal ügyetlenebb amerikai makettezők is szépen meg tudják csinálni...
Igen, csak a főfedélzet fa borítású, a többi ugyanolyan szürke, mint a felépítmények oldala.
hellodebil 425341 2006. augusztus 29. 17:37
Válasz erre
Sajnos az a nagy bajom van, hogy a hajótestet már lefújtam - és igy hogy rögzitem a korlátot? Miből van a korlát? Mert annyira kicsi törékeny dolgok ezek, h ezért félek hozzáfogni, nem akarom elrontani az eddig elkészült munkám :S
Egyébként a Musashi fedélzeteinek a festése (leszámitva az ágyúfedélzeteket) ugyanoylan szürke szinüek voltak ,mint oldalról nézve a felépitmények?
SImi 425340 2006. augusztus 29. 14:40
Válasz erre
Figyelj! Nekem megmaradt szinte az egész korlát-készlet a maratásomból (mivel ugyebár saját korlátot készítettem; különben Eduard maratás). Szívesen elküldöm neked a "maradékot", ha nem sértelek meg vele. - Igen, a szárazecsetelés úgy működik, ahogy leírtad; persze ez csak az elv, a többire meg rájössz magadtól. Az a lényeg, hogy csak a pallók osztásai kapjanak egy kis feketét jó hegyes szögből.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.