/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
búza 372947 2011. november 2. 21:32
Válasz erre
Szia Guriga!
Csak nehogy a többieket megtévesszük: amit írtál az ellensúlyról az a lemaratott gépre vonatkozik, a többin vagy teljesen, vagy a terep gépeken a végénél volt piros, bár nem azért, mert acélból volt, hanem hogy a hülye szerelő, vagy egyéb ottjártas ember neki ne menjen.
Planes: lehet, hogy nem egészen pontos a megfogalmazásod, de a merev trimm lapok és a kilépőélek nem acélból, hanem könnyen hajlítható aluötvözetből készültek. Antenna burkolatok: festetlen és ezüst gépeken középzöld, a terepeken az álcázó színnek megfelelően.
Alapjában véve azt sem ártana tisztázni, hogy a 21-esen belül melyik alváltozatról beszélünk, mert az azért nem mindegy!
Üdv: Búza
jguriga 372946 2011. november 2. 21:02
Válasz erre
Sziasztok!
A hír igaz, az ezüst gépek lakkozva voltak! A vezérsík acél ellensúlyát mi -köztük Búza is-festettük ezüstre, mert nagyon hamar berozsdásodott és a katonai átvevő állandóan felírta hibának.
planes 372945 2011. november 2. 19:39
Válasz erre
Szia Búza! Emlékeim szerint,melyek nem csalhatatlanok, nem volt lakkozás. A festés olyan helyeken ,mint merev trím ,a vez.sík ellensúly vörös,azért mert acélból volt.Antenna burkolatok, zöld,vagy szürke mert műanyagból készült. Ellenben mikor a PG-ből visszajöttek,szép kályha ezüst lett mindegyik.Üdv.! planes
búza 372944 2011. november 2. 19:01
Válasz erre
Szia Planes!
Azt nem tudhatom, hogy Te mit láttál, én a PG.-ben a következőket:
- A natúr fém színű gépek lakkozva voltak, egyes részeik festve is, ( szárny üzemanyag tartályok, vízszintes vezérsíkok egyes részei, gerinc, stb.) ezekről elég sok fotó van.
- "világos sárgás zöld cinkromát antioxidánssal" én nem láttam futóaknát. Kb. arany színnel, ezüsttel, teflonnal és kékkel igen, de a futógondolán belül, ugyanazon gépnél is változtak a szinek, mint Migi fotóján jól láthatóak.
- "A cinkromát védőkezelést belül,értsd olyan helyen ,ahol esetleg a sárkány naptári évben megadott üzemidején belül nem nyúl senki, mert, hozzá sem fér! használják."
Ez így, ebben a formában nem igaz! Mondhatnám marhaság, de szeretnék jól nevelt lenni! A PG.-ben közel atomjaira lett szétszedve a nagyjavításos gép, emlékeim szerint egyetlen hely nem volt hozzáférhető nagyobb rombolás nélkül: egy törzskeretbe beépített üzemanyag cső, valahol a 22-es törzskeret körül, mert arra rászegelték a törzskeret külső borítását.
Üdv: Búza
Levix 372943 2011. november 2. 17:29
Válasz erre
Az Eduard Bis ezekhez ad majd matricát.

www.modelforum.cz/download/file.php
búza 372942 2011. november 1. 17:38
Válasz erre
Szia Migi!
Gyári persze! Pestvidéki Gépgyári!
Üdv: Búza
planes 372941 2011. október 30. 19:57
Válasz erre
Üdv.! A cinkromát védőkezelést belül,értsd olyan helyen ,ahol esetleg a sárkány naptári évben megadott üzemidején belül nem nyúl senki, mert, hozzá sem fér"!"használják. Kívül, viszont,az én időmben Taszáron a sor. kik. szer. áll. naponta átsúrolta a beosztott gépet. planes
Xaba 372940 2011. október 30. 19:15
Válasz erre
Hálás köszönet mindenkinek a segítségért.

Üdv, Csaba
vatya1 372939 2011. október 29. 19:39
Válasz erre
1158-k
1158-k

valakinek nincs elfekvőben egy ilyen matricája?érd:vatya1@indamail.hu
juge75 372938 2011. október 29. 19:17
Válasz erre
A 8-as, 9-es és 4-es sorozat gépei sorozatonként picit másabbak, festésben az antenna panelek és lokátor áramvonalazó burkolat eltérő árnyalatú.
juge75 372937 2011. október 29. 19:11
Válasz erre
A futóaknát kezelik, a gép külső felületét nem...
juge75 372936 2011. október 29. 19:09
Válasz erre
Na persze, korrózió védelemről hallottál már?
vatya1 372935 2011. október 29. 19:01
Válasz erre
na tessék ennél jobb nincs köszönjük szerintem mindenre meg kaptuk a választ
migi 372934 2011. október 29. 18:55
Válasz erre
Kép 038
Kép 038
Csepel 013
Csepel 013

Ehez mit szóltok ? ez még gyári ,
vatya1 372933 2011. október 29. 18:47
Válasz erre
viszont a futó szárak azok minden esetben szürkék voltak.
vatya1 372932 2011. október 29. 18:45
Válasz erre
de aszt mondja a cimbim hogy volt közöttük közép szürke aknás is
vatya1 372931 2011. október 29. 18:43
Válasz erre
Szia!én is így tudom azért írtam a Xabanak
planes 372930 2011. október 29. 18:20
Válasz erre
Üdv.! A natúr fémszínű gépek NEM voltak lakkozva.És a szerelvényterek,így a futómű akna is világos sárgás zöld cinkromát antioxidánssal volt kezelve. planes
vatya1 372929 2011. október 29. 18:18
Válasz erre
van egy barátom aki ezen típuson dolgozott a rádió teret szerelte ő aszt monda hogy a fém színű gépek azok vagy szürke vagy cikromat sárga volt a futó akna ahogy érkeztek ezek úgy változtak.
Xaba 372928 2011. október 29. 18:08
Válasz erre
pilotka,

Igen, a friss szovjet szállításra gondolok. Visszanézve a topikban szereplő fotókat, pl.

www.makettinfo.hu/forum/image.php www.makettinfo.hu/forum/image.php

meggyőződésem hogy, az MF-ek natúr fémszínűen érkeztek, valószínüleg lakkozva.

A futóaknákról releváns fotót nem kaptam, de ebben az esteben is a fémszínre tippelek.

üdv, Csaba
vatya1 372927 2011. október 29. 17:49
Válasz erre
a sok komcsi még most is meg van de a csillag már nem lehet hmmm bár még most is csillag lenne szerintem sokan nem bánnák velem együtt.
pilotka 372926 2011. október 29. 13:19
Válasz erre
Xaba!

"frissen érkezett, még natúr- (vagy ezüst-) színű MF" - a friss szovjet szállításra gomdolsz? : sztem ezüstök voltak, vagy vmi ehhez hasonló szürke, de az nem vszínű...
Nézd végig a Szolnoki Múzeum lapján a sok ezüst MF képet, hátha okosabbak leszünk.

Határozottan emlékszem, mikor 1977-ben - 17 évesen - bemásztam a keméti beton szélére-végére a kerítésen át és néztem a leszálló gépeket, mert makettezni vágytam, mindenük ezüst volt, kívül-belül. De ezek akkor már a Pápáról átkerült MF-ek voltak, de még ezüstök... Vki csak tudja!
Xaba 372925 2011. október 29. 12:29
Válasz erre
Sziasztok,

Tudja-e valaki hogy, a frissen érkezett, még natúr- (vagy ezüst-) színű MF-ek futóaknái milyen színben pompáztak?

Előre is köszönöm,

Csaba
pilotka 372924 2011. október 29. 10:01
Válasz erre
Skacok!

Ez a keméti körbetonon leszúrt öreg F-13! Sok éves a fotó általam...az ék pedig furcsa, de a kapuban nem lóghat csillagos madár, ki meg nem cserélik MF-re!
Néztem én is ezt 14 éven át 2-3 naponta.
migi 372923 2011. október 29. 09:34
Válasz erre
Bár nem engem kérdeztek , de én úgy tudom hogy a kilépőn csak felül volt a piros festés ,
juge75 372922 2011. október 29. 08:28
Válasz erre
Csak az ék felségjelet nem értem (de ki igen?).
juge75 372921 2011. október 29. 08:28
Válasz erre
Ha most fotóztad, akkor eléggé gyorsak voltak.
Két hónapja még tarka volt.
juge75 372920 2011. október 29. 08:27
Válasz erre
Mivel alulról és felülről is beverheted a fejedet, ennek megfelelően sávban vörös, ahogyan a statikus kisütők, nyitó gombok, nyílások védőburkolatai is.
piratvitorla 372919 2011. október 29. 08:21
Válasz erre
Szia
Csak nem a Szolnokon kiállított gép? Volt ez már terepszínű is...
Ha ez az jó sokat bámultam unalmas matekórákon a teremből...
üdv
Zoli
pilotka 372918 2011. október 29. 08:17
Válasz erre
IMG_0233
IMG_0233
IMG_0234
IMG_0234
IMG_0836
IMG_0836

Vatya!

Igen, alul is!
vatya1 372917 2011. október 28. 16:40
Válasz erre
Árpi a szárny kilépő élek azok alul is piros csíkos volt?vagy csak felül?
vatya1 372916 2011. október 28. 16:36
Válasz erre
Szia!Árpi szégyelem hogy ennyi makett év után ilyenre nem emlékszem de erre a válaszra vártam köszönöm Árpi
pilotka 372915 2011. október 28. 16:33
Válasz erre
Vatyám!

...volt rajtuk fehér szegély! .. :) csak hát a fottó fekette-fehhér és a fehhér szeggély nem láccikvala. Szerintemm!

UFF!
vatya1 372914 2011. október 28. 16:19
Válasz erre
Rob79 372913 2011. október 28. 16:03
Válasz erre
Szia vatya1!

Ajánlom neked a következő oldalt, ahol megbizonyosodhatsz mindenről...

http://www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/MiG-21_col2/MiG-21_col2.htm

Üdv.: Robi
vatya1 372912 2011. október 28. 16:00
Válasz erre
igen sejlik valami alul
juge75 372911 2011. október 28. 15:56
Válasz erre
Ha jó alaposan megnézed a képeket, alul látható pár helyen, vékonyan a fehér szegély.
vatya1 372910 2011. október 28. 15:51
Válasz erre
értem akkor ha szögletes számmal csinálom akkor is fehér szegélyes matricával csináljam az MFet köszönöm a segítséget.
juge75 372909 2011. október 28. 15:47
Válasz erre
Igen, a három kérdéses fotón 21 MF látható, polírozott lemez és lakk a BIS-ek teflonszürkén érkeztek.
vatya1 372908 2011. október 28. 15:43
Válasz erre
photo23
photo23

vannak képek olyanok de azok teflon színűek például a cápeti
juge75 372907 2011. október 28. 15:40
Válasz erre
Fekete fehér ipari kameránk van a cégnél, ezen se lehet látni a jármű eredeti színét, a citromsárga, a fehér és az ezüst is egyaránt fehérnek hat.
vatya1 372906 2011. október 28. 15:39
Válasz erre
valamikor régebben olvastam is erről hogy voltak olyan 21ink amin még az orosz szám volt de magyar csillag és a szám szegély nélkül.
juge75 372905 2011. október 28. 15:37
Válasz erre
A fényképeken nem minden esetben látható jól, tekintve, az akkori nyersanyag, és a kopás, fakulás is bele játszik.
vatya1 372904 2011. október 28. 15:36
Válasz erre
ezeket már onnan szedtem le és nem egy értelmű számomra
juge75 372903 2011. október 28. 15:36
Válasz erre
Flogger 372902 2011. október 28. 15:06
Válasz erre
Ajánlom a hunavia.hu oldalt. Ott meg tudd nézni tüzetesen!
vatya1 372901 2011. október 28. 14:56
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9307-1
Mikojan-Gurjevics-...
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-9603-1
Mikojan-Gurjevics-...
photoooo
photoooo

én ezeken a képeken nem látok fehér szegélyt?
vatya1 372900 2011. október 28. 08:57
Válasz erre
Sziasztok érdeklődnék hogy amikor még fém színűek voltak a 21sek akkor én a fotokon úgy látom hogy nem minden esetben volt az oldalszámnak fehér szegélye? vagy volt csak a foton nem mindig látszik?
Levix 372897 2011. október 27. 13:44
Válasz erre
zoli1989 372896 2011. október 27. 13:42
Válasz erre
Szia!

Köszi! Ismerem ezt az oldalt, és nagyon jó!
Az én kérdésem kimondottan az Eduard féle kiadásra szólt, hogy azt honnan tudod. :)

Az 1874-es taszári, és Sky Hussars beli repüléséről olvastam már sokat. :)
Egyébként nekem tetszik az ötlet, hogy a fehér megkülönböztető festéssel akarják kiadni, bár taszári Kapos repülőezred jelvénnyel a svancon és Sky Hussars matricával az orrán még jobb lett volna. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.