/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
horvathp 372894 2011. október 27. 13:24
Válasz erre
Szia!
Az interneten konkrétan ilyenekről nem is fogsz találni (hogy melyik gáp hol volt).
Ez történelem. :)
Amúgy ajánlom figyelmedbe Simon Róbert Sándor oldalát:
www.simonrobert.hu/

Üdv Péter
rrobbie 372893 2011. október 27. 12:59
Válasz erre
A fehérfarkút kezdték el rajzolni a matricához egy elég silány grafika alapján... De tuti lesz magyar az egyik bis készletben.
horvathp 372892 2011. október 27. 12:18
Válasz erre
A 1874-es volt a Sky Hussars első agresszor gépe, ezért lett a törzshátsórész és a svanc fehérre festve (ideiglenesen). De mivel ez az átfestés sem volt elég a nagyérdemű közönségnek ahhoz, hogy megkülönböztessék ki kellett találniuk valami mást.
És jött az ötlet, hogy egy egész gépet sárgára fessenek...

Az Eduard készletéből ez a gép lesz megépíthető. A festési rajzon 1991-es évszám van ami még helyes is lenne, csakhogy a pápai Griff századba sorolja.

De azt hiszem erre szokták mondani: Ajándék lónak ne nézd a fogát.
Örüljünk hogy raknak bele magyart is.

Üdv Peti
Nyugger 372891 2011. október 27. 11:20
Válasz erre
Minden pontos, de a tárolási helye: Gerhard Neumann Múzeum, a Niederalteich településen.
Flogger 372890 2011. október 27. 10:48
Válasz erre
Oldalszám

Gyári szám

Gyártási idő
1874 75061874 1978.05.20.
Ipari javítás

Ipari javításig repült idő / leszállás
1987.09.22. PG 811ó 22p / 1346
Tárolás helye

Összes üzemidő / leszállás
D. Nederalteich Múzeum 1676ó 47p / 2820
Utolsó repülés

1996.10.08.
zoli1989 372889 2011. október 27. 10:21
Válasz erre
Ezt honnan tudod ilyen biztosra ? :) Interneten egyenlőre nem találtam róla infót.
Nyugger 372888 2011. október 27. 10:05
Válasz erre
Sziasztok,
A 1874-s bis Pápára került a Kapos Harcászati Vadászrepülő ezred megszünése miatt.
1997 decemberében selejtezték le, 2006-ban került ajándék formájában a múzeum tulajdonába. Elszállítása előtt a német előírásoknak megfelelően demilitarizálták Pápán a gépet.
Murmuc 372887 2011. október 27. 01:57
Válasz erre
Ha jól tudom ezt követően, ki is vonták a hadrendből, így Pápára már nem is kerülhetett.
Jelenleg Német magánkézben van. (Gerhard Neumann Museum)
Flogger 372886 2011. október 26. 23:48
Válasz erre
Igen! Taszár megszűnéséig ott repült.
horvathp 372885 2011. október 26. 20:48
Válasz erre
Jó hír!
Az Eduard a Mig-21bis-éhez ad magyar matricát. Cápeti elődje a 1874-es lesz megépíthető és pápainak van írva.
De tudtommal a ez mindig is taszári volt.
Üdv
vandork 372884 2011. október 26. 20:47
Válasz erre
A füves pályára kitelepülést a teljes keleti blokk gyakorolta. Nálunk is a kunmadarasi alakulatok rendszeresen jártak Szuhojjal (7BM, M2, M4R) Földesre. A tököliek meg Csákrvárra és Tápiószentmártonba, a sármelléki ezred meg Tapolcára:)

Kenyeri meg egy régi jó szovjet reptér volt, 1948 elejéig teljesen szovjet használatban volt, La-9-es átképző bázisként.

üdv
Vándor Karesz

www.soviet-airforce.com - A szovjet repülőtér titkai
Nyugger 372883 2011. október 25. 23:42
Válasz erre
Igen, a helikopterekkel.
Annó amikor 1 évig katona voltam az MN1929-nél akkor mi Kenyeribe jártunk, de volt település Kilitere is. Lásd az L-29-s könyv.
juge75 372882 2011. október 25. 23:37
Válasz erre
Szolnok pedig s Szandaszőlősi sport repteret.
Nyugger 372881 2011. október 25. 23:16
Válasz erre
Csak nálunk nem építettek ilyen célra is használható útszakaszokat és a kiszolgálás-hoz szükséges út melletti parkolókat. Arra nem is gondolok, hogy a Gripen milyen jól érezné magát egy ilyen objektumon.

Fűves reptérként Pápa Kenyerit, Taszár Siófok-Kilitit, Kecskemét Orosházát használta még akkor amikor három vadászrepülő ezred volt.
Murmuc 372880 2011. október 25. 22:28
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
A Lengyelekhez hasonlóan ezt mi is gyakoroltuk anno itthon, vagy csak a Kenyeri füvest?
Flogger 372879 2011. október 25. 10:55
Válasz erre
http://www.youtube.com/watch?v=U2v5s9R0mSE&feature=related
21-es rajongóknak.
Flogger 372878 2011. október 24. 12:55
Válasz erre
Pápán állnak a gépek és a SERO Kft. tulajdonában vannak. 5 millió könyékén van.
pilotka 372877 2011. október 23. 20:47
Válasz erre
pilotka 372876 2011. október 23. 20:46
Válasz erre
edu 21ek
edu 21ek

a jövő...
Caprice 372875 2011. október 23. 14:04
Válasz erre
Szia! Mennyibe kerül vajon. Honnan vette?
Flogger 372874 2011. október 23. 10:19
Válasz erre
Szia! Valamelyik uti volt. Megvette egy magángyűjtő, vitték hatástalanítani.
Caprice 372873 2011. október 22. 00:32
Válasz erre
Sziasztok. 21.-én kb este 8 kor láttam az autópályán tréleren egy mig 21est Bp re vitték. Nem tudtam pontosan megfigyelni, mivel a másik irányba közlekedtem. Fakó zöld kamuflázs, ék alakú felségjel. A számát sem láttam, túl gyorsan történt. Nem tudjátok véletlen hová vitték és mi célból? Köszi Üdv
csehszko 372872 2011. október 13. 21:04
Válasz erre
Elnézést, a linares felhasználói is az enyém!
csehszko 372871 2011. október 13. 21:00
Válasz erre
csehszko 372870 2011. október 13. 20:59
Válasz erre
Varjúbácsi 372869 2011. október 12. 08:01
Válasz erre
Milyen méretarány? 1/144, 1/72,1/48,1/32?
linares 372868 2011. október 11. 23:20
Válasz erre
Sziasztok!
Hol lehet beszerezni Mig-21-eshez való műgyanta javítást?Gondolok műszerfal kabin stb.Köszönöm!
Varjúbácsi 372867 2011. október 10. 15:37
Válasz erre
0301519 Brno
0301519 Brno
0322006 Fairford
0322006 Fairford
0469919
0469919
0753346
0753346
0845966
0845966
1771206
1771206
1354226
1354226

Ezt az egy gépet 1998-ban festették át próbaképpen. Bemutatták Brno-ban,a RIAT-on, és a Fairford-i bemutatón.
Flogger 372866 2011. október 10. 13:10
Válasz erre
http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/hirek/lezuhant_egy_mig-21-es_indiaban/
Flogger 372865 2011. október 10. 13:05
Válasz erre
Szia! www.hunavia.hu Válaszd a típust, majd a MiG-21 familyt és a 9606-ot. Kb. 50 fotó van a gépről!
Flogger 372864 2011. október 10. 13:03
Válasz erre
KapusiZoli 372863 2011. október 9. 22:39
Válasz erre
Lacy 372862 2011. október 9. 20:28
Válasz erre
szezsolt 372861 2011. október 9. 14:09
Válasz erre
vatya1 372860 2011. október 9. 13:05
Válasz erre
Sziasztok kérdésem vagy inkább kérés lenne ha valaki nem használja fel az eduard MF-21ből a bis kerék tárcsát aszt átvenném vagy adnék érte mást amúgy is csak az MFet lehet a dobozból meg csinálni meg biztos ki adja a bis verziót is előre is köszönöm.
érd:
vatya1@indamail.hu
linares 372859 2011. október 9. 12:23
Válasz erre
migi 372858 2011. október 9. 12:13
Válasz erre
Szia
Nézd meg a Magyar oldalakon pl.a hunavia legalább 50 kép van fent róla ,
linares 372857 2011. október 9. 11:40
Válasz erre
Mondjuk ez nem rossz ötlet! :)
linares12@freemail.hu
zoli1989 372856 2011. október 9. 11:11
Válasz erre
E-mail címet azért írjál szerintem. Anélkül nehezen fognak küldeni. :)
linares 372855 2011. október 9. 11:07
Válasz erre
Sziasztok!
Engem egy pápai Mig érdekelne méghozzá a 9606-os oldalszámú.Személyes kötődésem van a géphez mivel 1979-ben édesapám volt az első mechanikusa és szeretném megépíteni.Interneten csak 2db fényképet találltam róla,akinek van róla kép kérem segítsen!Üdv
sanyi 372854 2011. október 9. 09:28
Válasz erre
Sziasztok!
Keresem a Begemot MiG-21 part1 vagy a Fujimi MiG-21 Indian Tiger lapokról az indiai C1111 oldalszámú légigyőztes gép matricáit. Lépték: 1:72.
Csere esetén hasonló témájú matricákat tudnék adni.
Itt keressetek: d.nash@freemail.hu
Üdv
Sanyi
rrobbie 372853 2011. október 8. 21:48
Válasz erre
Majd rábeszáljük HAD Ferit, hogy csináljon! :D Én megrajzolom...
Állítólag a 48-as Bisz dobozában lesz magyar festés. ;)
Fodi 372852 2011. október 8. 21:15
Válasz erre
Fodi 372851 2011. október 8. 21:13
Válasz erre
Felesleges ilyesmit belelátni - egyszerűen aprócska piac vagyunk és nem mi tartjuk el az Eduard-ot, vagy bármelyik más gyártót. A 21-esnek rengeteg látványos festése volt, "egzotikus" légierőkben repült, ezek mind jól eladható témák. A magyar 21-esek (és az összes többi gépünk) hihetetlenül unalmas, teflonszürke, vagy kék-barna-zöld festéssel repült. A keletnémet vagy épp lengyel álcázófestések is sokkal látványosabbak voltak, én is inkább azokat választanám, nem is beszélve valami tényleg különleges, többszínű kamóról.
Zsolt75 372850 2011. október 8. 20:39
Válasz erre
Már csak magyar matrinya kellene hozzá:)
rrobbie 372849 2011. október 8. 20:36
Válasz erre
Szia!
Már az e-day-en ez volt az ajándék makett. Egyszerűen gyönyörű! Mindenkinek ajánlom!
Üdv! R
juge75 372848 2011. október 8. 20:34
Válasz erre
Szerintem egy ívnek készült, csak kettőként lett kiadva (biztosan túl drága lett volna másképpen)
vatya1 372847 2011. október 8. 20:13
Válasz erre
Szia!igen értem mire gondolsz csak amikor 2011 írunk és technika ott tart ahol tart akkor jól esne az embernek hogy ha kifizet 1800ft+1000ft postát akkor rajta lenne minden azon a íven persze régen én is így oldottam meg de azért kell meg venni egy másik ívet hogy tud használni az előzött és utána nem kell más róla akkor csak dobálod otthon jobbra balra és csak mérgelődtsz meg valami azért nem megy fogpiszkálóval.
A_Petya 372846 2011. október 7. 17:33
Válasz erre
Én anno fogpiszkálóval festettem fel a Mi-24-re a VIGYÁZZ! feliratot :)
juge75 372845 2011. október 7. 16:26
Válasz erre
Én meg vettem 12 db (!) Kp Mig-21 Mf-et, hogy legyen elég felségjelem és oldalszámom más típusokra!
Akkoriban egyáltalán nem létezett magyar felségjelzés és számsor matricakészlet!
Sőt: Mi-8 oldalszám, ék felségjel és "Vigyázz forgó légcsavar!" feliratot is közösen gyártottunk Kiss Csabival!

Ez egy ilyen dolog!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.