/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Murmuc 371629 2010. június 11. 13:25
Válasz erre
Szerintem is szép munka, de Russellnek igaza van a szélvédő mérete és kialakítása nem méretarányos! Egyébként direkt lett a 35-ös oldalszám? '88.05.06-án ebből katapultált Szucsák András.fhdgy, és Csapó Dénes.szds
Russell 371628 2010. június 11. 11:14
Válasz erre
Úgy látom azzal a kapcsolóval UBORKA üzemmódba rakták!

Üdv:
Russell
Russell 371627 2010. június 11. 11:07
Válasz erre
Egészen szép kis makett!
Biztos, hogy a szélvédő jó így?

Üdv:
Russell
migi 371626 2010. június 11. 10:49
Válasz erre
Kép 568
Kép 568
Kép 570
Kép 570
Kép 572
Kép 572
Kép 574
Kép 574

Elkészült egy újjab 21 es gépem a sorozatból , 1/48 as Academy és Neomega átalakitó készlet .
vlevi 371625 2010. június 9. 21:56
Válasz erre
Szerintem nem vagy bejelentkezve. Néha velem is előfordul.
Murmuc 371624 2010. június 9. 19:49
Válasz erre
Ha küldesz egy emilt akkor felteszem. Állítólag más látja az adatlapomon a mailt, de én nem látom senkiét?:(
Levix 371623 2010. június 9. 17:28
Válasz erre
vlevi 371622 2010. június 9. 17:15
Válasz erre
toldacuccot.hu -ra nem tudod felrakni? Az első 20 szerencsés le tudja szedni :)
Murmuc 371621 2010. június 9. 16:10
Válasz erre
Kositzky Attila
Kositzky Attila

A minap kutakodtam a régi videók között és rábukkantam egy kincsre! Kositzky Attila altábornagy úr bemutató repülésére a kecskeméti repnapon a 49-es oldalszámú 21-esel!
Anno a tv műsorból lett lementve, a Tornado,MIG-21,és a Vári úr repülése a 29-esel,ISO formátumban.Akit érdekel jelezze.Méret 1Gb
Lacy 371620 2010. június 8. 07:37
Válasz erre
01
01
02
02

Sziasztok,

átadták a kínai légierő teszt alakulatának a Mig-21-es várhatóan utolsó változatát, a Guizhou JL-9-est.

Az eseményről a Jetfly írt egy marhaságokkal teli cikket:
www.jetfly.hu/rovatok/jetfly/hirek/alulmaradt_a_korszeru_l-15-os_a_jl-9-es_kikepzogeppel_szemben_kinaban/

1. Egyetlen MÉRVADÓ, a kínai légierővel foglalkozó forrás sem tud arról, hogy a Jak-130-as kínai utánérzéseként fejlesztet Hongdu L-15-öst legyőzte volna a típus. Mindössze annyi történt, hogy kínai légierő teszt alakulatai átvették a típus, első példányait.

2. A kínai gyártmányú kétüléses Mig-21-esekken NEM képeznek pilótákat korszerű kínai vadászgépekre, egyszerűen azért mert a kínai kiképző alakulatoknál ezt a típust nem használják. Ezért a JL-9-es nem tudja ezt ebben a feladatkörben leváltani! Max csak a gyártósoron váltja egymást a két típus.

De a lényeg:
A Mig-21-es élt, él, és élni fog! :)
Monox 371619 2010. június 7. 07:14
Válasz erre
Köszi, István!
István 371618 2010. június 6. 18:53
Válasz erre
Szia Monox!
Tudtommal Zánkán lesz kiállítva.
Palkó 371616 2010. június 6. 15:16
Válasz erre
1993 bőrs_0006
1993 bőrs_0006
1993 bőrs_0007
1993 bőrs_0007

Sziasztok!
Találtam két képet a budaörsi F-13(?)-ról, a régi fotóim között.1993-as állapot.
Hátha érdekel vkit.
Monox 371615 2010. június 5. 22:25
Válasz erre
Kicsit furcsa lehet a kérdés, de: tudja-e valaki, hogy a Kecskeméten társaival együtt gyönyörűen rendbe rakott 4405-ös MF-ünk kinek a jóvoltából varázsolódott újjá?
Úgy is kérdezhetném, ki lesz a gazdája? Még friss rajta a festék.
Figaro 371614 2010. június 4. 22:56
Válasz erre
Nálam is megy.
Küldtem mailt.
Figaro
búza 371613 2010. június 4. 17:52
Válasz erre
Nálam megy.
Üdv: buzasg@hdsnet.hu
Murmuc 371612 2010. június 4. 17:30
Válasz erre
Köszönöm hogy felajánlottátok a segítségeteket, élnék is vele, de valószínű hogy nálam valamilyen regisztrációs probléma lehet. Ha rákattintok az adatlapotokra akkor nem látom az emil címeteket,(feltéve ha megadtátok) sőt ha a sajátomra kattintok akkor azt írja nem vagyok regisztrálva! De elviekben akkor ide írni sem tudnék. Ha van tippetek akkor szívesen fogadom!
Murmuc 371611 2010. június 4. 17:29
Válasz erre
Köszönöm hogy felajánlottátok a segítségeteket, élnék is vele, de valószínű hogy nálam valamilyen regisztrációs probléma lehet. Ha rákattintok az adatlapotokra akkor nem látom az emil címeteket,(feltéve ha megadtátok) sőt ha a sajátomra kattintok akkor azt írja nem vagyok regisztrálva! De elviekben akkor ide írni sem tudnék. Ha van tippetek akkor szívesen fogadom!
Figaro 371610 2010. június 4. 15:41
Válasz erre
Szia Murmuc!
Nekem is van hasonló táblázatom, persze az sem teljes.
Ha gondolod cserélhetünk.
Üdv
Figaro
búza 371609 2010. június 4. 15:37
Válasz erre
Szia Murmuc!
Ha küldesz egy emilt meg egy táblázatot megpróbálok segíteni.
Üdv: Búza
Murmuc 371608 2010. június 4. 07:34
Válasz erre
Gondoltam egyet, merthogy ilyen időben mit lehet csinálni alapon, Excel táblázatba felvittem a magyarországi 21-es repeseményeket.
Úgymint, altípus,dátum,ezred,az esemény helye,pilóta,az esemény leírása. Mármint ami az eddig a neten fellelhető adatokat illeti. A '91-es TopGun évfolyamtól próbálom a hiányzó adatokat bővíteni, és csak a technika komoly sérülésével járókat jegyzem.
Ha valaki tud segíteni mondjuk az oldalszámhoz tartozó ezred, vagy az esemény leírásában és helyében, ugyanis ezek a rubrikák elég hiányosak, akkor azt megköszönném!
A-3 371607 2010. június 3. 20:49
Válasz erre
A taszári szimulátort az alakulat szégyenteljes felszámolása után bevitték a repanyag raktárba és ott néhány évre rá szétbontották. Sajnos még abban az időben nem lehetett még a kabin részéhez sem hozzájutni mert még rendszerben volt a 21-es. Egy 21-es és egy L-29-es szimulátor az egyik ismerősöm tulajdonában van. Természetesen csak a kabin rész mivel a többi egység több tonna acélszerkezetből és bonyolúlt elektromechanikus egységekből áll. A Mig-29-es szimulátor két tököli bunkerben van betárolva várva a vevőre. Mikor a politika megpecsételte a tipus sorsát kiselejtezték és egy vonatfütty kft tulajdonába kerűlt ahonnan vélhetően kűlföldre fog kerűlni. Jobban festene Szolnokon a múzeumban vagy a PECSÁ-ban de úgyérzem, hogy ezt is elcseszték mint sokminden mást a honi repűlés terén.
Murmuc 371606 2010. június 3. 19:58
Válasz erre
Az utóbbi megállapításoddal én is egyetértek, az valóban szép munka!
Itt a bemutatója:www.youtube.com/watch
Ron 371605 2010. június 3. 19:48
Válasz erre
Ez a kep egy screenshot a flight simulator 2004-bol. Mar egebben be lett ide rakva akkor kicsit javitottam rajta, tettem magyar csillagot ra meg oldalszamot. Egesz jo lett de az eredetit nem en csinaltam. A gep egyebkent captainsim 21UM-je, ami kb 8 eve nagyon igenyes munkanak szamitott a repulogepszimulatorok vilagaban de mara mar elszallt felette az ido. Asszem most a legmenobb 21-es modell az F-13-as FSX-hez van amit egy cseh csapat csinalt de ez mar a szimulatorok topicba tartozik.
Murmuc 371604 2010. június 3. 19:44
Válasz erre
Az hagyján. De ha megnézitek a futószár rövidebb mint a helye a szárnyban, ergo a kerék felakad a szárnytőnél! Elvileg nincs olyan részlete amely stimmelne, vagy arányos lenne.
A-3 371603 2010. június 3. 19:28
Válasz erre
300-szorosára nagyítva a képet úgy fest mintha a zárófedél fogantyúján a zászlócska lógna. Ha ez igy van akkor sajátos repűlési helyzetet ábrázol ami soha nem következhet be. Legyetek szivesek nézzétek meg ti is hátha rosszúl látok!
búza 371602 2010. június 3. 19:21
Válasz erre
Amúgy meg ez egy ócska rajz, vagy festmény! Rossz az árnyékolás, túl hosszú a pitot-cső lapátok előtti része és ekkora stabilizátor állással tíz másodperc múlva földön van a gép, vagy egy átesést követően, vagy egy bukfenc végén! A futószár túl rövid, ebben a helyzetben a szárnyon küldené keresztül a kereket, stb.!
Amúgy a felszállóredönyön van a takaró, ami a szívócsatornába befelé ereszti a levegőt indításnál és amikor a torlónyomás nem elég a hajtómű működéséhez. A pompázsgátló kifelé nyílik és előbbre van - mellesleg az is rossz helyre rajzolva!
búza 371601 2010. június 3. 19:10
Válasz erre
Tényleg! Úgy be sem indul!
Üdv: Búza
migi 371600 2010. június 3. 18:35
Válasz erre
Mig-21UM Cehia AF
Mig-21UM Cehia AF

Ez vagy montázs a kép vagy rajta maradt a pompázs ajtó védője , vagy lehet avval is repülni ? vagy én látok rosszul .
búza 371599 2010. június 2. 20:18
Válasz erre
Vannak helyzetek a MIG-21-es történelemben, amikre sohasem derül fény.
Volt olyan gépünk, ami 2 G-s belehúzás után saját maga erősített bele úgy, hogy a botot elengedve az elindult hátra és meg sem állt volna koppanásig, csak a pilóta "P.Z." 8 G-nél teljes erővel előre tolta. A szabályzás teljesen a tűrés közepén volt és mégis saját maga erősítette be a túlterhelést, minden esetben úgyanúgy. Végül a teljes ARU, trimm és rugós terhelő + vezérlés átszabályzás hozta meg a normál működést.
Más: A 4605-ben a lokátor a javítás után kb. 20 felszállással lett berepülve, de sohasem lett jó. Az összes blokk, maga a lokátor állomás, az összes ehhez tartozó berendezés cserélve lett, de nem hozták meg a kívánt eredményt. A másik gép, amiből átépítettük a cuccokat viszont az elsőre jó lett. Kicsengették a vezetékeket a 4605-ben, minden jó volt külön-külön, de együtt soha!
Van még számtalan példa.
A találgatásokról annyit, hogy a kedvenceim:
1. az utolsó pillanatban arra gondolhatott, hogy...
2. a fénykép alapján biztosan ilyen színű!
3. Petőfi Sándor (vagy akárki más!) a vers megírásakor arra gondolt, azt akarta mondani, hogy...
Üdv: Búza
Murmuc 371598 2010. június 2. 19:57
Válasz erre
Köszönöm Rumcájsz_52, így már érthető!
Búzának! Lehet hogy rosszul fogalmaztam, a felszállás után, de még a "gyorsítási fázisban",kb azon a határon túl, ahol már az ARU-nak dolgoznia kellett volna.
Ha jól tudom ez 460-km/h.
Rumcájsz_52 371597 2010. június 2. 19:45
Válasz erre
Szia, búza
Jogos a bőgés oroszlán, azaz ott a pont
Ugyanis most néztem meg a térképen, Kazsok község, aminek közelében a roncsot megtalálták, Taszártól nincs 12 km-re se, hát szerintem ott még nem döngethetett annyival a gép - főleg emelkedés közben - hogy az ARU-nak már át kellett volna állni kis karra. Tehát lehet, hogy más volt a probléma, vagy tényleg az ARU volt a hunyó, de nem az utolsó, pillanatnyi állása volt a baj (saját "emlékirataim" szerint állítólag "az ARU hibás működése miatt a gép hullámmozgásba kezdett, amiből a hajózó nem tudta kivezetni és így a földnek ütközött"). A fentiek miatt is írtam, hogy így utólag már csak találgatni lehet, de még ha ráhibáznánk is a valódi okra, sose fogjuk megtudni.
Üdv R.
búza 371596 2010. június 2. 19:18
Válasz erre
Ezekre a helyzetekre van egy jellemző történetem:
Még jóval a "gengszterváltás" előtt egy rendőrnek használnia kellet a fegyverét, minek során a cső másik végén dühöngő páciens sajnálatosan életét vesztette. Szakértők és a bíróság hosszú időn keresztül vitatkozott a fegyverhasználat jogosságán.
Az utolsó szó jogán a rendőr a kövekezőket mondta: "Önök itt másfél éve vitatkoznak valamin, aminek eldöntésére nekem másfél másodpercem volt! Köszönöm!" Felmentették.
Röviden: akkor, ott, valaki azt a döntést hozta. Utólag senki nem tudja, mit látott, mire gondolt, esetleg mit cseszett el. Tények vannak.
Amúgy meg mit jelent, hogy "Ő azért zuhant le nemsokkal a felszállás után mert "nagykaron" maradt az ARU." Felszállás után mindig nagykaron van és ott is kell lennie!
Üdv: Búza
makettes 371595 2010. június 2. 19:09
Válasz erre
Nem szó szerint értettem a megvitatást,inkább beszélgetés a 21-es fanok között!
üdv.makettes
Várjuk!
búza 371594 2010. június 2. 19:04
Válasz erre
Sziasztok!
Meg lehet próbálni, hogy egy számítógépes szimulátorban - legyen az bármelyik típus -egy ismeretlen helyzetben hogyan reagál bárki. Mire észreveszed már " game over!" Csak ott nem volt újraindítás!
Üdv: Búza
Rumcájsz_52 371593 2010. június 2. 18:44
Válasz erre
Szia, Murmuc
A kormánymozgásra rosszul, túlzott manőverrel reagáló gépről biztosan tudta, hogy baj van, talán még az okát is sejthette, vagy tudhatta is. Ha ránézett az ARU-műszerre, és annak skáláját egyeztette a magasság és sebességmérővel, akkor valószínűleg pontosan tudta is, mi a probléma. A gond az lehetett, hogy gyorsulás közben tudtommal még az ezer méteres magasságot sem érte el, és ha a túlzott mértékben kitérő magassági kormánylap miatt hirtelen átesett és dugóhúzóba került a gép, ilyen magasságból ezt csak katapultálással lehetett volna túlélni. Kérdés, mennyire ismerte fel a végzetes veszélyhelyzetet, lehet, hogy első reakcióként próbálta a gépet és magát is kormányzással menteni, de ilyen magasságról egy kormányozhatatlanul zuhanó 21-es nem hagy túl sok időt a pilótának az ARU átállítására, meg másra sem. Lehet, hogy a hirtelen túl nagy túlterhelés miatt elájult, ezért nem is próbált katapultálni, vagy megpróbálta, de a túlterhelés miatt talán a gép is sérülhetett olyan módon, hogy egyszerűen megszorult a kabintető, nem robbant le, és ilyenkor a 21-esből nincs lehetőség katapultálni. Szóval ilyen kevés információval utólag már csak variációkban tudok gondolkozni, bizonyosság nincs.
Üdv R.
Murmuc 371592 2010. június 1. 23:26
Válasz erre
Szia Rumcájsz! Megmondom őszintén a műszerhez Kramaszta László fhdgy,'71-es katasztrofájának felgöngyölitése útján jutottam el. Ő azért zuhant le nemsokkal a felszállás után mert "nagykaron" maradt az ARU. Az általad leírtak szerint, akkor ő nem is ellenőrizhette a hibát, csak a kormánymozdulatra rosszul reagáló gépből tudta hogy baj van?
ambasa 371591 2010. június 1. 21:50
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

ugyan mást kerestem, de talán mást is érdekelhet itt, amit találtam:
www.topedge.com/panels/aircraft/sites/kraft/mig.htm

TG
VO101_Papi 371590 2010. június 1. 21:10
Válasz erre
Sziasztok!
Arra keresem a választ, hogy a PF-nek, illetve az MF-nek a futóaknája mennyire azonos, elsősorban a szárnyban lévő rész érdekelne.
Papi
A-3 371589 2010. június 1. 20:07
Válasz erre
Üdv búza és makettes!
Valahogy megtalálom a módját annak hogyan tudnám közzé tenni az anyagot de most mással vagyok elfoglalva. Csak a vadász /66-os, 69-es, 75-75AP, 96-os/ tipusokhoz és függesztményeikhez mintegy 40db 42x63cm-es fílm és 50db ugyanekkora pausz rajz tartozik és 8-10 kötetnyi írásos anyag. Természetesen más tipusokhoz és forgószárnyasokhoz is van festési térkép de azokat még nem néztem tüzetesen át. Sajnos ezen anyag digitalizálása nem kis feladat mivel igen nagy méretűek a fílmek és rajzok de más formában nem látom lehetőségét a közreadásnak.
Makettes mit értessz a megvitatáson hiszen ezek eredeti példányok de azért szivesen beszélgetek rólla.
Rumcájsz 371588 2010. június 1. 19:34
Válasz erre
Szia, Murmuc
A műszer beskálázásánál ill. leolvasásánál nem az áttétel mértékének jelzése volt a cél, hiszen amig normálisan működik a rendszer, addig a pilótát nemigen érdekli az áttétel mértéke (sok egyéb dolga volt neki, ami sokkal fontosabb volt, mint egy olyan műszer ellenőrzése, ami csak a kormányvezérlő rendszer HELYES működését jelezte - ezt úgyis érezhette a gép kormánymozdulatokra való reagálásából). Az volt a lényeg, hogy ha az ARU bármi okból nem működött automata üzemmódban, akkor a pilóta a magasságmérő és sebességmérő alapján az ARU-helyzetjelző műszert - és ezzel magát az áttételt szabályzó ARU speciális himbát is - kézi-vezérlés üzemmódban a magasságnak és sebességnek megfelelő pozicióba vezérelje.
Üdv R.
Murmuc 371587 2010. június 1. 18:24
Válasz erre
ARU-3V Indikátor.
ARU-3V Indikátor

Üdv mindenkinek! Látom itt sok 21-es hozzáértő van, talán tudtok nekem segíteni?
Mindegyik típusba beépítették az ARU-3V műszerét.
Az volna a kérdésem hogy milyen logika szerint olvasta le a hajózó?
A gyakorlatban 460-1010 km/h között, illetve 10 km magasságig váltott "nagykarról, kiskarra", e felett visszaállt "nagykarra" de miként lehetett a skálákról leolvasni az áttételezés mértékét?
Monox 371586 2010. június 1. 09:04
Válasz erre
A-3!

Feltétlenül érdekel a dolog. Ez már csak a tisztánlátás és néhány máig tisztázatlan kérdés miatt is fontos lenne.
Lassan jegyzetelnem kell, nehogy valamit az ajánlataid közül kifelejtsek:)
makettes 371585 2010. június 1. 08:47
Válasz erre
Szia A-3!
Esetleg itt a fórumban nem lehetne megbeszélni-megvitatni?
üdv.makettes
búza 371584 2010. június 1. 07:14
Válasz erre
Szia A-3!
Ez a kiértékelés szerintem többeket érdekelne, köztük engem is!
Üdv: Búza
A-3 371583 2010. május 31. 23:16
Válasz erre
Még annyit, hogy gyűjteményemben van jónéhány 21-es tipus eredeti festési térképe a pontos feliratozási vázlattal melyek alapján össze lehet hasonlítani mennyire voltak kreatívak a festést végző dolgozók. Ha gondolod a jelenlegi feladatom befejezése után kiértékelhetjük azokat.
Monox 371582 2010. május 31. 22:42
Válasz erre
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítséget, sokat segítettek vele.

A-3: Köszi, ősszel mindenképp találkozunk! :)
De jobban szeretném, ha előtte Kecskeméten futnánk össze az UTI repülése előtt v. után :)
A-3 371581 2010. május 31. 17:39
Válasz erre
Ez nem csak a 21-esesknél használatos hanem szinte minden keleti építésű reptechnikánál és haditechnikai eszköznél. Ha legközelebb jársz Tökölön mutatok vagy 6 fajtát a fogóból.
Daala 371580 2010. május 31. 10:35
Válasz erre
SR fogó van. Soktüskés elektromos csatlakozók szorításához-lazításához.
Monox 371579 2010. május 31. 10:32
Válasz erre
Búza, mindjárt küldök egy e-mailt, abból kiderülhet.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.