/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Makettezõ 371213 2010. január 12. 14:33
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a Mig 21MF, Mig 23MF, Szu 22 alkalmas nukleáris fegyver hordozására? A 21 BIS-ről tudom, hogy igen, de ezek a gépek melyik tartón és pontosan milyen bombát hordoztak?Képeket esetleg tudtok küldeni ilyen gépekről?

Üdv:Viktor
mig23papa 371212 2010. január 12. 12:46
Válasz erre
Kamovos

" Képeket nem linkelhetek ide mert azok Mig23papa tulajdonai! "

Ne bonyolítsd a helyzetet, ha az én képeim akkor nyugodtan pakold be ide is. Akkor is ha Horváth Balázs lapján vannak. Hisz valószínű, ő is tőlem kapta anno.

Nem tudom mi a gondod az etikával ez ügyben, a közelmúltban jelent meg egy cikk Simon Robi írásával, Mig 23 asok történetéről az én képeimmel, tőlem nem megkérdezve, az egyik repülős lapban.

Na és akkor mi van? Menjek reklamálni?

Nem az a cél, hogy minél többen lássák, minél több helyen a képeinket?
Monox 371211 2010. január 12. 09:39
Válasz erre
Nem akarok kötözködni, de már ide feltett kép alapján a gép éppúgy lehet a 47-es min a 41-es. Én még a 42-est is kinéztem belőle, de Nyugger ezt a ködöt eloszlatta. Talán a festés elemzés alapján pontosan azonosítható lesz.
Sennás 371210 2010. január 11. 22:17
Válasz erre
Kösz Fönök így már meg van!Jó képek némelyik képtől a szívem sajdúl meg igy ki vannak dobva ezek a gépek.
Kamovos 371209 2010. január 11. 21:41
Válasz erre
Szia Sennás!

Emilben van egy link cím, onnénd tudod letölteni!

Most elküldtem külön, csak ezt a címet!

Üdv: kamovos
Sennás 371208 2010. január 11. 21:38
Válasz erre
Az a baj nem értem, nem jött át semmi igazából.
Kamovos 371207 2010. január 11. 21:30
Válasz erre
Szia Sennás

Igazd van!
Dehát hilyába!
Ez már a kormmal jár! :)
:D
Betettelek a névjegyzékembe!
Küldök neked 1 zip-es csomagot!

Üdv: kamovos
Kamovos 371206 2010. január 11. 21:17
Válasz erre
Szia Mig23papa

A képek Balázs barátom honlapján találhatók!
Nem tartanám etikus, ha ide bemásolnám őket!
Inkább akit érdekel látogasson el a honlapjára!
Még számtalan értékes képet találhat ott!

Üdv: kamovos
Sennás 371205 2010. január 11. 21:00
Válasz erre
Bátya!Hát már küldtél levelet is egy SDKFZ 173-ról! duró0607@freemail.hu Csak az ott "lenyügözött gépeket" meg ha lehet 1-2 felszálló C-17.Ott nem szokott lenni nyiltnap?
mig23papa 371204 2010. január 11. 20:59
Válasz erre
Kamovos

Nyugodtan rakhatod a képeket,
romeo 371203 2010. január 11. 20:50
Válasz erre
kakadu
kakadu

MiG-21 szétszedve egy Kakadun.
Kamovos 371202 2010. január 11. 20:41
Válasz erre
MIG-21 BIS 41
MIG-21 BIS 41

Sziasztok!

Találtam a saját képeim között 1 képet az ominúzus gépről!

Üdv: kamovos
Kamovos 371201 2010. január 11. 20:34
Válasz erre
Szerbusz barátom!

Lövésem sincsen!

Ott most nem NATO reptér működik véletlen?
Mert akkor a reménytelenek esélytelenségével állunk a probléma előtt! :(
Hacsak valaki egy kiskapun be nem enged! :)

Mit szeretnékl fényképezni?

Üdv: kamovos
Ui: nem látom az Emiled címét! :(
zoli1989 371200 2010. január 11. 20:34
Válasz erre
Van több elég érdekes videó is erről a témáról.
www.youtube.com/watch
Sennás 371199 2010. január 11. 20:20
Válasz erre
Tisztelet Janibá!Kérdeznék fönököm.Pápára hogy lehet bejutni fotózni ,nézelődni?
Kamovos 371198 2010. január 11. 20:18
Válasz erre
Sziasztok!

A gysz: 75077711 41-es oldalszámú MIG-21 BIS-ről, Horváth Balázs Barátom honlapján találtok információt!
Aszerinz pedig 1979-ben helyezték üzembe és 2000-ben vontá ki a rendszerből!
Jelenleg Pápán van!
Képeket nem linkelhetek ide mert azok Mig23papa tulajdonai!

A honlapon 3 db kép található róla!

Mindenkinek, aki a repülés szerelmes, ajánlom Balázs honlapját

címe: horac.freeweb.hu/

Üdv: kamovos
Nyugger 371197 2010. január 11. 19:36
Válasz erre
Sziasztok,

Akkor egy kis statisztika : 90.09.19-én Pápán repült a 41-s MiG-21bis-ap (rep.tartaléka a 47-s gép) 04-s MiG-23MF (rep.tart. a 07-s gép) 10437-s Mi-8T valmint a 716-s Mi-24V. Statikus soron volt a 46 MiG-21bis-ap, 17-s MiG-21UM, a 02-s MiG-23MF, a 15-s MiG-23UB, 10426-s Mi-8T valamint a 717-s Mi-24V.
Civil gépek : An-2 HA-ANP, PZL-104 HA-SEA, Z-142 HA-GFU valamint 2 vitorlázógép.
búza 371196 2010. január 11. 19:22
Válasz erre
Nyilvánosról nem tudok csak személyes élmény köt hozzá (is).
fishpot 371195 2010. január 11. 19:19
Válasz erre
bh14
bh14
bihacs2
bihacs2

Jugoszlávia 1968 Bihacs Mig-21 F13
búza 371194 2010. január 11. 19:19
Válasz erre
Kakukk 371193 2010. január 11. 18:52
Válasz erre
Sziasztok!
Az 1953as Mig21bis-ről tud valaki ,valamit?
Köthető hozzá valamilyen történet?
Kamovos 371192 2010. január 11. 17:52
Válasz erre
Sziasztok!

Erről a MIG-21 BIS-ről van szó?
gysz: 75077711 41-es oldalszámú?

Üdv: kamovos
juge75 371191 2010. január 11. 15:51
Válasz erre
41
41
41-2
41-2

41.
Daala 371190 2010. január 11. 15:36
Válasz erre
Vagy 41 vagy 47, de inkább 41 méghozzá a szögletes szám.
Nyugger 371187 2010. január 11. 13:08
Válasz erre
Szerintem is, majd este megnézem a negativot... ismerős a kép.
búza 371186 2010. január 11. 13:03
Válasz erre
zoli1989 371185 2010. január 11. 12:47
Válasz erre
1
1

Itt egy kép, de én nem igazán tudom kihámozni az oldalszámot. (4x)
Monox 371184 2010. január 11. 09:48
Válasz erre
Tudja-e valaki azt, hogy 1990.09.16.-án a tragikus kimenetelű pápai repülőnapon melyik volt az a MiG-21bisz ami a 04-es MiG-23-assal párban kezdték meg a felszállást?
búza 371183 2010. január 10. 21:07
Válasz erre
Nem, de valószínűleg az oldalkormánnyal egy kicsit többet kellett dolgozni. Amúgy, ha egy pár másodpercre újra "be" helyzetbe tette volna a futó karját a lemez bezáródott volna. Persze nem tudta, hogy nyitva van, csak utólag.
Üdv: Búza
PETI 371182 2010. január 10. 20:27
Válasz erre
Kösz a megfejtést. :) De azon csodálkozom, hogy ilyenkor nem kell befejezni a bemutatót egy fairfordi bemutatón, nyugati nézők ezrei előtt?
Rumcájsz_52 371181 2010. január 10. 20:08
Válasz erre
mig23papa
... vagy pontatlanul van beszabályozva a sorrend-egyeztető szelep, vagy mindkettő jó, csak a pilóta túl rövid ideig kapcsolta benti helyzetbe a futómü vezérlő-csapot, túl korán tette semleges helyzetbe, igy nem volt ideje a munkahengernek teljes zárásig behúzni a főfutókerék burkolólemezét.
R.
mig23papa 371180 2010. január 10. 13:33
Válasz erre
PETI
Van ilyen, ha gyengélkedik a benti helyzet zár.
PETI 371179 2010. január 9. 19:57
Válasz erre
Jahogy egy kicsit kinyílt az 5540-es főfutó takarólemeze menet közben...

video.google.com/videoplay
Levix 371178 2010. január 7. 17:16
Válasz erre
beczl 371177 2010. január 7. 08:00
Válasz erre
A BDZ - BD3-al kapcsolatban érdemes megnézni az egyik gyártó honlapját. www.artem.ua/index.php Ha a honlapon ráviszed az egérmutatót valamelyik BD3 linkre, akkor az érdekes módon "zamok-bdz" névre mutat. :o
Rumcájsz_52 371176 2010. január 6. 22:49
Válasz erre
Búza
"sasszi, zakrilki" és "buszter, eleron" , az első betű az orosz/cirill "e" hangot jelöli, a magyar/latin "e" meg az oroszban "je" kettős-hangzót jelent, tehát pontosan oroszosan kiejtve "eljeron", csak a j az kicsit néma hang, félig lenyelve. Az orosz tanárnőm annak idején úgy okította, hogy inkább az előtte lévő mássalhangzó kiejtését lágyítja egy kicsit, tehát a magyar ly-nek felel meg a kiejtés ebben a szóban.
R.
búza 371175 2010. január 6. 21:52
Válasz erre
CSŰRŐ BUSZTER
CSŰRŐ BUSZTER

Nem, csak szeretnék tisztán látni! :-) A 21-es körül ( én azt ismerem egy kicsit jobban ) eléggé nagy a zűrzavar és mostanában sikerült egy-két érdekes dolgot kiderítenünk SMT-MT témában. Egyszerűen zavar, ha valami nem tiszta.
És akkor az a kép, amit kértem, de közben megtaláltam a gépemen. Sasszi zakrilki és buszter micsoda? Mert ugye az első betű nem E és nem Z, amúgy meg eleron, azaz csűrő! Erről beszéltem, hogy egy elírás akár forrássá is válhat a későbbiekben, amikor már semki nem emlékszik az eredetire! De lehet, hogy igazad van, én csak szeretnék biztos lenni benne!
Üdv: Búza
Daala 371174 2010. január 6. 21:32
Válasz erre
Remélem, azért nem fogunk vérre menő vitát folytatni...:-)
Daala 371173 2010. január 6. 21:30
Válasz erre
Most azért kíváncsi lennék egy nagyobb teherbírású tartóra-zárra (4,5, vagy 6-os jelzéssel), hogy az abban lévő zár típusjelzésében is ugyanaz a szám van. Addig akár BDZ is lehet tőlem a zár. Viszont én makacsul ragaszkodom az álláspontomhoz:)
búza 371172 2010. január 6. 20:44
Válasz erre
Bocs, leírom rendesen, mert nem ment át.
Szóval: lehet, hogy a BD3-as tartó BDZ zárjára van függesztve a bomba?
búza 371171 2010. január 6. 20:41
Válasz erre
Akkor lehet, hogy a вд3 tartó вдз zárjára van függesztve a bomba?
Daala 371169 2010. január 6. 13:43
Válasz erre
Így van. Helikopter esetén a tartó BD3-57KRV, a benne lévő zár a BD3-55TN. Én változatlanul úgy tartom-gondolom, hogy a típusszám súlykategóriát jelöl.
Muzzy 371168 2010. január 6. 12:44
Válasz erre
Egy ksi eszmefuttatás még a bombatartó kapcsán. Hivatalosan bombatartó, ebben mindeni egyetért. Viszont a bombatartó több szerkezeti elemből épül fell. Nem vagyok fegyveres képesítésű, de a bombatartónak ugye van egy zárja, felfüggesztési pontok, a bobba beállítását szolgáló eszközök (kis tappancsok) illetve maga a bombatartó váza. Tehát egy egész rendszerről beszéklünk, melynek a zár csak egy kis részét képezi. Ebből kiindulva a BD Bombovoj gyerzsatelt jelent és innen jön, hogy nem z (ami zárat - zamok - jelent) hanem 3-as, amely a bombatartó típusát jelöli.
Muzzy
beczl 371167 2010. január 6. 08:36
Válasz erre
Üdv, Nekünk sohasem volt (van) ilyen fegyverünk rendszerben. Nem is írtam soha. :-)
Daala 371166 2010. január 5. 22:19
Válasz erre
34 éves vagyok, 1995-ben tanultam a 21-est, de 1973-as könyvekből.
Az UV-től engem is mindig kiráz a hideg. A minyós leírásaink is elég régiek, de azokban is 3-ast írnak a zárak és tartók megnevezésére.
Ja a mieink (Mi-17) UB-32-68-asok!
Üdv.: Daala
búza 371164 2010. január 5. 22:17
Válasz erre
Sziasztok!
Még valami eszembe jutott. Ha netán van valaki Mig-21-es közelében fotózza már le olvashatóan a csűrőbuszter kapcsolójának feliratát, persze ha oroszul van rajta. Aztán majd azon is elbeszélgetünk, hogy mi van a fotón!
Üdv: Búza
búza 371163 2010. január 5. 22:09
Válasz erre
Szia daala!
Nem szeretnék senkit megsérteni, de:
Lehet, hogy neked van igazad és tényleg hármas a Z, bár az előbbi orosz variáció erősen igaznak tűnik és régen tartja magát.
A korod nincs az adatlapodon, de az oktatás mai színvonalát ismerve - ahol a vaddisznó növényevőnek van titulálva mindenevő helyett + egyéb nyalánkságok! - kétségeim vannak az oktató, illetve a fordító nyelvtudásásval kapcsolatban.
Az UB-32-t is láttam már UV-32-nek fordítva, pedig az univerzalnij blokk. (bocs!)Ismereteim szerint a leírásokban: UB-32-57!
Egyébként meg meg lehet cáfolni mindent eredeti leírásokkal. Szeretném látni és tanulni belőlük!
Üdv: Búza
Daala 371162 2010. január 5. 22:01
Válasz erre
2-es: 1zár=100kg (max)
3-as: 1zár=500kg (max)
Daala 371161 2010. január 5. 21:57
Válasz erre
A súlyhatárt a bombazárra értettem, amiből ugye 4 db van rajta.
Daala 371160 2010. január 5. 21:57
Válasz erre
Az MBD2-es tartón négy zár van. Ezeken egyenként megoszlik a terhelés. Az MBD-t pedig 4db 100 kilós bombával felteszed pl a MiG-21 BD3-as tartójára , ez így simán benne van az 500kg-ban.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.