/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Szállító 370998 2009. október 29. 15:58
Válasz erre
Tegnap szomorú látványban volt részem egy Bpesti fémhulladékfeldolgozó telep mellett elhaladva!
Sajna nem volt időm fotózni de halomban álltak a mig21 póttartályok, rakétablokkok és volt több géptőzs szárny maradvány is. Nagyon rossz ilyenkor arra gondolni, hogy ezek a gépek egykor a hanghatár felett repűltek most pedig egy kohó méllyén végzik.
Kár, hogy ilyen kis ország vagyunk, hogy nincs keret egy-egy régi tipus repképes állapotban tartani.
Legalább egy 21-est mert a többit meg sem merem említeni.
A-3 370997 2009. október 29. 15:33
Válasz erre
Üdvözöllek Szakember!
Érdeklődöm, hogy ezekből a hányatott sorsú madarakból lehetne-e vásárolni?
Vagy már késő?
Üdv! A-3.
romeo 370996 2009. október 28. 23:38
Válasz erre
210-12
210-12

Üdv!
Nyugger 370995 2009. október 28. 23:32
Válasz erre
Sliac 0
Sliac 0
Sliac 1
Sliac 1
Sliac 2
Sliac 2

MiG23papa!

Az ukrán már Sliacon járt...
Lacy 370994 2009. október 28. 09:39
Válasz erre
Ahogy elnézegetem, nekem egyre jobban tetszik. Érdekes lehet alatta sétálni.
Monox 370993 2009. október 28. 09:05
Válasz erre
Szeretem a kiállított gépeket, de ez valahogy nagyon gusztustalanra sikerült... Nemcsak a környezete és a kiállítás módja miatt, hanem sikerült úgy eltorzítani, hogy még azt se hiszem róla, hogy valódi lenne...
Lacy 370992 2009. október 27. 20:06
Válasz erre
21pfm
21pfm

Sziasztok,
német bevásárló központ. Bizonyos szempontból jól néz ki. Ex. 6910-es lengyel PFM.
CrazyCharlie 370991 2009. október 27. 17:40
Válasz erre
Sziasztok!

Szükségem lenne a Trumpeter MiG-21 F-13-as fém orrkúpjára!

Ha valaki tudna segíteni, kérem írjon az adatlapomon látható e-mail címemre.

Köszönöm!
Rob79 370990 2009. október 27. 17:12
Válasz erre
Valamire nem emlékeztetnek a képek Monox? Engem igen... Nem szép látvány az biztos.
Monox 370989 2009. október 27. 09:36
Válasz erre
Hát igen, több mint 10 éve így állnak már. Állítólag a 110-ből már csak 30db körüli mennyiség üzemmel a többit lásd a képeken...
migfun 370988 2009. október 26. 18:11
Válasz erre
A LanceR-ek dicstelen vége...
www.targeta.co.uk/bacau_2006.htm
zoli1989 370987 2009. október 25. 23:01
Válasz erre
_IGP6040
_IGP6040

Sziasztok!

Valaki tudna segíteni futóakna/futómű ügyben. Kérdésem csak annyi lenne, hogy milyen színű volt a szürke Bisz-eké ?
Én sajna annó reflexből ilyenre fújtam. Most derült ki, hogy nem ilyen. Valakinek valami használható képe esetleg van a témában ?
Monox 370986 2009. október 23. 20:42
Válasz erre
Szerintetek: A MiG-21-esen álkalmazott teflonszürke szín mennyiben hasonlított újkorában a MiG-23-as szürke színéhez?
migi 370985 2009. október 23. 09:28
Válasz erre
Igen bizzunk benne hogy igy lesz ,
juge75 370984 2009. október 23. 06:18
Válasz erre
Hiszen ők igazán értenek is hozzá, szívükön viselik a dolgokat ammennyire az anyagi kereteik engedik.
juge75 370983 2009. október 23. 06:17
Válasz erre
Biztos vagyok benne, hogy Bandiék és Karcsi át fogja festeni csillagra!
opetrovics 370982 2009. október 22. 20:42
Válasz erre
Monox 370981 2009. október 22. 10:50
Válasz erre
Gyönyörű!
romeo 370980 2009. október 22. 09:17
Válasz erre
Spangdahlem, Germany 1991
Spangdahlem, Germany...

Egy régebbi fotó.
Yeagger 370979 2009. október 21. 15:11
Válasz erre
Opetrovics!

Egyetértek, és még annyit tennék hozzá, hogy ezek a csillagok "akkoriban" még fehér színűek voltak. Csak sajnos az idő megkoptatta őket...
Sennás 370978 2009. október 20. 19:36
Válasz erre
Én a napokban voltam redőnyt szerelni itt nyíregyen egy családnál és a hapsival beszélgettem ugy derült ki ő Mi24 kopter szerelő volt most ment nyugdijba,a felesége még ott van ő meg valami raktáros.Panaszkodik nagyon hiányoznak a fiúk!Annyit mesélt nem győztem megjegyezni.Hát igen akinek kerozin folyik az ereiben.
opetrovics 370977 2009. október 20. 19:30
Válasz erre
Helyt adok! :-) Kérjük a Tisztelt kollégát helyesbítsen!
migi 370976 2009. október 20. 19:29
Válasz erre
Nem akarok kötekedni , de kicsit nekem rosszul esik igy olvasni :Csak valami pilóta féle
üdv: migi
opetrovics 370975 2009. október 20. 19:23
Válasz erre
Igazán nincs mit,köztük-elük nőttem fel...és hiányoznak.

Üdv:

opetrovics
Sennás 370974 2009. október 20. 19:12
Válasz erre
Köszi!Lenyügöz milyen felkészült-tájékozott emberek járnak ide!Mégegyszer köszi!
PETI 370973 2009. október 20. 19:03
Válasz erre
opetrovics 370972 2009. október 20. 18:57
Válasz erre
PICT0166
PICT0166

Szia!

Az 5531-el utoljára Lanecker József volt pápai ezredparancsnok repült,aki sajnos az ered bezárása után,nem sokkal motoros kiképző repülővel lezuhant,és meghalt.A gép érdekessége ezen túl,hogy a gerincen,három ezüst csillag van.
Sennás 370971 2009. október 20. 17:35
Válasz erre
Helló Monox!Ritkán járok ezen a lapon most olvasom ezt a részletes leirásodat a 21-sekről.Tudnál a segiteni, én az5531 lajstromút épitettem meg és hallottam hogy valami{valaki} híresség is repűlt vele.Csak valami pilóta féle mivel ugye ez a gyönyörüség csak együléses!Köszi elöre is!
romeo 370970 2009. október 20. 17:28
Válasz erre
romeo 370969 2009. október 20. 17:18
Válasz erre
85485_1255339684
85485_1255339684

Ez a gép állítólag Szekszárdon található.
opetrovics 370968 2009. október 12. 12:53
Válasz erre
mig23papa 370967 2009. október 12. 11:04
Válasz erre
opetrovics

Heló, neked melyik van meg, az enyémnek a mérete 3,21 GB
opetrovics 370966 2009. október 10. 08:10
Válasz erre
ROB79!

Ma ráérnék elvinni neked az Ég Katonáit-ha Neked is megfelel?

opetrovics@globonet.hu

06203128642

MSN:olivagyok@gmail.com
zoli1989 370965 2009. október 9. 17:55
Válasz erre
Szia!

Köszi :) A színt folyamatosan néztem keverés közben, mert előttem volt a laptop :-) Először csak próbálgattam, mikor úgy éreztem hogy jó lesz, akkor összeöntöttem nagy mennyiségben. Amúgy Gyorsan, kb. 5 perc alatt sikerült kikeverni. Talán a Model Master 1730 és 1741 színeket használtam. De sajna már nem vagyok 100%-ig biztos benne.
mig23papa 370964 2009. október 9. 15:47
Válasz erre
Daala 370963 2009. október 9. 08:21
Válasz erre
Jól mutat ugyanaz a gép egymás mellett a két különböző korszakból! Jól sikerült a szürke szín! :)
zoli1989 370962 2009. október 8. 21:56
Válasz erre
_IGP5851
_IGP5851

Nálam épp ma került fel csillag egy 21-esre. Igaz, ez bisz.
Daala 370961 2009. október 8. 21:25
Válasz erre
Ja, remélem Kareszék csillagot festenek majd fel rá a Múzeumban...
PETI 370960 2009. október 8. 21:09
Válasz erre
Talán egyszer megjön a Csehszlovák Szu-7-es is... :) :) :)
Ez jó hír, végre van PF-ünk ott, ahol mindig is kellett volna, hogy legyen! Üdv
Nyugger 370959 2009. október 8. 20:52
Válasz erre
Azt az időt jeleneti amig a szerződés aláírói a bejelentéstől, az adott gép kiállításí koordinátáinak megadása alapján megtekinthetik, ellenőrizhetik. Ha jól tudom akkor ez most min. 30 nap.
mig23papa 370958 2009. október 8. 20:33
Válasz erre
Nyugger

Mi az a kötelező láthatósági idő?
Lacy 370957 2009. október 8. 20:18
Válasz erre
migi 370956 2009. október 8. 20:14
Válasz erre
Gratula , na végre valami érdemleges is történik , csak az a ék helyett más kéne rá .
Nyugger 370955 2009. október 8. 20:02
Válasz erre
MiG-21PF-1512
MiG-21PF-1512

Múzeumi célú előkészítés után a CFE szerződés szerinti bemutatóhelyen van már a Szolnoki Repüléstörténeti Kiállítóhely 'új' gépe a 1512-es MiG-21PF ! A kötelező láthatósági idő után a gép kiszállításával teljessé válik a MiG-21 sor.
páncélos 370954 2009. október 8. 09:57
Válasz erre
Tankos keresgélés közben erre bukkantam:
fotki.yandex.ru/users/robertsz/album/1041/
CptSAB 370953 2009. október 6. 05:54
Válasz erre
Monox 370952 2009. október 5. 21:53
Válasz erre
A lényeg kimaradt...

1874,1889,1900,1904,1953,2015 Turulos gép volt.

1844,2098,6007,6009,5822 Boszorkányos gép volt.

A lazúros biszek kivételével a többi gép is tartozott alamelyik századba, de csak idáig kerestem őket.
CptSAB 370951 2009. október 5. 21:50
Válasz erre
Köszi szépen! Legfőképpen azért is mert nagyon gyors volt a válasz. A Lazuros gépek kapcsán pedig egy korábbi zűrzavar úgy fest megoldódni látszódik. A századonkénti elosztása a gépeknek ismert esetleg? Ahogy néztem, kevés gépen maradt meg a Kapos ezredjelvény, illetve az eredeti Turul és Boszorkány embléma. (hunavia képtár a legfőbb képi infóm, ill. Horváth Balázs oldala)
Monox 370950 2009. október 5. 21:41
Válasz erre
1975-ben a lazúros biszek mindegyike Taszárra érkezett:

75033537 - 3537
75033547 - 3547
75033732 - 3732
75033745 - 3745 üzembe helyezve: 78.(?) 05.23.
75033931 - 3931
75033945 - 3945 üzembe helyezve: 75.04.25.
75033955 - 3955
75033964 - 3964
75033987 - 3987
75034025 - 4025
75034029 - 4029
75034058 - 4058
75034097 - 4097
75034112 - 4112
75034133 - 4133

1976-ban a következő kontingens már RSZBN-es bisz változat volt, mind Taszárra érkezett:

75035321 - 5321
75035531 - 5531
75035540 - 5540
75035705 - 5705
75035721 - 5721
75035809 - 5809
75035822 - 5822
75046007 - 6007
75046009 - 6009
75046021 - 6021
75046115 - 6115 + 3db Mig 21UM

1978-ban érkezett gépek fejében 7db lazúros biszt átvezényeltek Pápára, de 1 év múlva a 23-asok érkezésekor visszakrültek azok is:

75061844 - 1844
75061867 - 1867
75061874 - 1874
75061889 - 1889
75061900 - 1900
75061904 - 1904 üzembe helyezve:1978.05.23.
75061953 - 1953
75061968 - 1968
75062001 - 2001
75062021 - 2021
75062098 - 2098
75062105 - 2105

A többi gép eredendően Pápára érkezett. Ne felejtsük el azt sem, hogy egy időben általában 1db repülőgép érkezett meg, 1 századra való mennyiség 1 év alatt érkezett meg az országban. A lazúros biszek élték meg a legtöbb csapatmozgást, évente volt változás az ezreden belül is. Más kérdés, hogy 1995.12.15.-től kezdődően mindegyik gép Pápára került és a 47. harcászati repülőezred gépekén fejezte be égi pályafutását.
CptSAB 370949 2009. október 5. 21:16
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. A taszári Turul és Boszorkány század gépeinek oldalsorszámait meg tudja adni valaki esetleg? A Top Gun 1997-es Mig-21 sorozatában le vannak írva, hogy mikor hova mely gépek érkeztek, de néha mintha a leírásban zavar lenne, mert vannak olyan számok, amelyek még jóval az ezred megszünte előtt már más alakulatnál jelennek meg.

Tamás
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.