/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
mig23papa 370316 2009. május 14. 18:10
Válasz erre
migi
emlékezetem szerint volt konténer a PF hez Taszáron, de arra nem emlékszem hogy fel is volt téve, hát még hogy lőttek is vele?
mig23papa 370315 2009. május 14. 15:17
Válasz erre
Levix 370314 2009. május 14. 13:54
Válasz erre
Majd felhívom Sainz figyelmét, hogy hiányolják.
juge75 370313 2009. május 14. 11:54
Válasz erre
dudus 370312 2009. május 14. 10:03
Válasz erre
Kedves Búza!
Vedd úgy,hogy már meg is kérdeztél és én válaszolok.Azt a bizonyos konténert a gyakorlatban alkalmaztuk éles földi lövészetek begyakorlására a felkészültség ellenőrzésére.
A PF-el kapcsolatos ismereteid pontosak.Éppen ezért Ők a fenntebb említett gyakorlatokat UTI-val se hajtottak végre.
A Sainz jelentkezését én is nagyon hiányolom.
Űdv.Hajdu T.
romeo 370311 2009. május 14. 09:52
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-21-1904-1
Mikojan-Gurjevics-...

Üdv!

Jó múltkor keresett valaki fotót eredeti Cápetiről, most jelent meg.
RonnieFrown 370310 2009. május 14. 08:49
Válasz erre
Levix, tudsz valamit Sainz-rol? Kuldtem neki ket mailt is regebben de nem valaszolt, es ide sem jar mostanaban.
Tibor 370309 2009. május 14. 04:35
Válasz erre
1
1
2
2

Jó reggelt!
Sajnos igazán olyan, ahol az egész gép látszana rendesen nincs. Én részlet fotók alapján próbálkoztam kicsit kiemelni néhány lemezt, főleg a különböző szervíz nyílások fedeleit. Azért két képet ide teszek, hátha tudod valamire használni.
Üdv.
Levix 370308 2009. május 13. 22:26
Válasz erre
migfun 370307 2009. május 13. 22:16
Válasz erre
Lacy 370306 2009. május 13. 22:09
Válasz erre
Igen gondoltam rá. De a 1512-es 21PF-re is azt mondták, hogy egy eltusolt kemény leszállás után került Szolnokra. Mégis beszámozták.

Bár valószínűleg csak bürokrácia van a háttérben. Melyik gépet milyen állapotúnak könyveltek el papíron.
Nyugger 370305 2009. május 13. 22:02
Válasz erre
Lacy,
Ez a gép 1985-ben súlyos sérülés után került Szolnokra, feltételezem, hogy nem volt repképes ezért esett más elbírálás alá.
Nyugger 370303 2009. május 13. 21:49
Válasz erre
Lacy,
Hamarosan megyek Szolnokra majd megkérdezem. Remélem maradt még olyan 'öreg' aki emlékszik erre.
Lacy 370302 2009. május 13. 21:32
Válasz erre
Nyugger, Monox!

A szintén szolnoki 3537-es oldalszámú 21bisA miért nem kapott számot?
Nyugger 370300 2009. május 13. 21:11
Válasz erre
A CFE szerződés aláírásakor a Szolnokon oktatási célra használt és üzemképes -akkor- repülőgépek kapták meg ezt a számot, mert a szerződés hatálya kiterjedt ezekre a gépekre is. Nincs benne semmi misztérium, ez egy egyszerü sorszám. Ime:
MiG-21bis-a-3732 az 1-s, 21bis-a-3745 a 2-s, 21bis-a-3945 a 3-s,
MiG-21MF-9605 a 4-s, 21MF-4606 az 5-s, 21MF-9512 a 6-s,
MiG-21PF-1512 a 7-s, MiG-21UM-0465 a 8-s.
Érdekes, hogy a Szu-22M3-03-s és a MiG-23MF-12-s nem kapott sorszámot, legalábbis én még nem láttam.
Monox 370299 2009. május 13. 20:19
Válasz erre
Úgy nevezik, hogy CFE szám. A CFE-szerződés (angolul Conventional Armed Forces in Europe, jelentése Hagyományos fegyveres erők Európában) a hidegháborút követő megállapodás a felek között, melyben maximalizálják egymás hagyományos (nem nukleáris, biológiai, vegyi) katonai eszközeinek és haderőinek létszámát és annak változásáról egymást értesítik, illetve a létszámot ellenőrző bizottság munkáját nem befolyásolják. A limitált szám feletti eszközöket nyilvánosan, a bizottság által ellenőrzött kerekek között megsemmisítik.

Viszont, hogy konkrétan a számok mit jeleznek, az még nem világos előttem sem.
migi 370298 2009. május 13. 19:48
Válasz erre
Többször akartam már kérdezni ,mit jelent az a körben lévő szám az oldalsorszám után , Szolnokon több gépen is látható .
migi 370297 2009. május 13. 19:18
Válasz erre
21,1
21,1

Ott én is jártan egy sziklás részen de korábban . Tibor ,esetleg nincsenek hasonló képeid mint ez amin látszanak a külömböző lemezek szinei ?
Levix 370288 2009. május 13. 10:36
Válasz erre
www.youtube.com/watch

1:56-nál milyen nemzet 21-ese tűnhet fel? Több fekete bőrű katona is feltűnik, valami afrikai ország?
juge75 370287 2009. május 13. 10:22
Válasz erre
Akkor elnézést.
Tévedni emberi dolog.
Rumcájsz_52 370286 2009. május 13. 08:52
Válasz erre
juge75
A 21U (66-400) nem létezett kis kerekes kivitelben, már a prototipusok is a KT-82 800-as átmérőjű főfutó-kerekekkel épültek, a külső eltérés csak az volt, hogy a pitotcső a törzs orrán felül középen volt, a szériagépeken meg felül jobboldalt.
juge75 370285 2009. május 13. 08:07
Válasz erre
Mig-21 MF 4605 k
Mig-21 MF 4605 k

Mig-21 MF, hangár, szolnok.
juge75 370284 2009. május 13. 06:53
Válasz erre
Nálunk a Mig-21 PF-et csak "Békegalamb"-nak hívták,két rakétán, vagy rakétablokkon kívül nem volt más fegyvere.
Létezett gépágyús verzió, ennek típus jelzése PFL.
Has alatt gondolában volt egy GS-23 gépágyú.
Mig-21U(US) késői szériáiban volt SPS-rendszerű is, ennek megfelelő szárnyakat is kapot (PF-SPS, PFS).
Mig-21U 66-400 verzióban létezett kis kerekű (mint az F-13) és nagy kerekű (PF,M, MF) is.
Ennek megfelelően a futóakna módosítás is kívülről látható nagyobb dudor kétoldalon a szárnyak felett középen.
Tibor 370283 2009. május 13. 04:52
Válasz erre
Jó reggelt!
A MiG-21F-13-at én követtem el a Revell 1/72 kitjéből. Lásd a "makettek" rovatot. A fékszárny dolgát már korábban itt kitárgyaltuk, valóban a fotók meggyőztek, hogy elcsesztem.
Üdv.: Borsody Tibor
búza 370282 2009. május 12. 21:32
Válasz erre
Nálunk a géppuska konténer a 21U-400-600-asokhoz volt. Hogy bárki egyszer is lőtt volna vele azt nem tudom, talán Dudus többet tud a dologról. A PF-re nem sok értelme lett volna felszerelni, miután azokon nem volt meg az alkalmazásához szükséges célzókészülék. Persze fizikailag lehetséges, mert a póttartály gerenda helyére kellett akasztani, de szerintem még elsütni sem lehetett volna billentyű vagy gomb hiánya miatt. Fizikailag egyébként öt póttartályt is lehet akasztani bármelyik négy szárnytartó csomóponttal rendelkező 21-es változatra ( pl. a 904-906 UM-ekre is! ), csak éppen a csövek és egyéb kezelő rendszerek hiánya miatt a függesztés a vicc kategóriába tartozik!
VO101_Papi 370281 2009. május 12. 21:30
Válasz erre
nem tudom láttátok e már www.youtube.com/watch
zoli1989 370280 2009. május 12. 21:16
Válasz erre
Ez 1:72 Revell, ezen az oldalon is van róla cikk.
búza 370279 2009. május 12. 20:48
Válasz erre
Amit a tükörben látsz az korrektnek látszik, felülröl teljesen rossz. A kitet nem ismerem. Mail ment.
Szia: Búza
migi 370278 2009. május 12. 20:39
Válasz erre
Kicsit két értelmű volt a kérdésem ,
Sajnos nem ismerem a készletet , de azt hiszem hogy a Trumpeter 1/32 kitje , kiváncsi lennék hogy gyárilag ilyen vagy átalakitotta a kollega .
búza 370277 2009. május 12. 20:35
Válasz erre
Szia Migi!
Nagyon nem stimmel. Nézd meg az előző képeket és hasonlítsd össze öket a makettel.
Üdv: Búza
migi 370276 2009. május 12. 20:31
Válasz erre
tn_800x600_cimg1698
tn_800x600_cimg1698

Akkor ez stimmel ezen a maketten ?
migi 370274 2009. május 12. 20:09
Válasz erre
4418-3
4418-3

Igen igazad van a fékszárnyal kapcsolatba , közben én is találtam képet amin látszik hogy nincs ott a munkahenger . Ezt viszont még nem hallottam hogy a PF en is használták a géppuska konténert .
búza 370273 2009. május 12. 20:09
Válasz erre
tn_800x600_123852_61038_PICT5484
tn_800x600_123852_61...
tn_800x600_123852_61103_PICT5486
tn_800x600_123852_61...
tn_800x600_123852_61146_PICT5493
tn_800x600_123852_61...

Szia Migi!
Ilyen.
Monox 370272 2009. május 12. 19:42
Válasz erre
Ezt az ágyúkonténert csak a PF és esetleg a korai U típusokon használták. Ennek értelmében minden jel arra utal, hogy a hátra lefelé kicsúszó fékszárnya van a gépeknek.
migi 370271 2009. május 12. 19:23
Válasz erre
Hát megint én vagyok a kérdező : milyen fékszárnya volt a tipusnak a régi Powler vagy az új SzPSz rendszerű , a képeimen nem látszik .
juge75 370269 2009. május 11. 21:52
Válasz erre
A-12-7 2
A-12-7 2
a-12.7
a-12.7
A-12.7 3
A-12.7 3
A-12.7 4
A-12.7 4

Tudod mit, a héten kiugrom ha megjön a fizum a múzeumba, és körbefotózom, illetve leméregetem neked.
Afanasjev A-12.7 géppuska, ilyen volt a Mi-24 prototípuson is.
Fotók: 4+ 21 F/U.
migi 370268 2009. május 11. 21:11
Válasz erre
Pedig megvan , a könyvet megnézted már ? ha tudod add oda Lacinak is , küldök ha érdekel, egy 1977 japán könyvet az átszökött Mig-25-ről
migi 370267 2009. május 11. 21:07
Válasz erre
FlightLevel_hu-medium-0022051
FlightLevel_hu-...

Ha jól megnézed láthatod a gép alján , én nem is kerestem a könyvekben mert úgy tudtam ez hazai gyártmány ,
búza 370266 2009. május 11. 21:06
Válasz erre
MiG-21 001
MiG-21 001

Ebben és volt egy pár készlet belőle nekünk is.
RonnieFrown 370265 2009. május 11. 21:02
Válasz erre
migi 370264 2009. május 11. 21:01
Válasz erre
Gabi nagy vagy, ezeket melyik könyvben találtad ?
búza 370263 2009. május 11. 20:58
Válasz erre
MiG-21 114
MiG-21 114
MiG-21 115
MiG-21 115

Szia Migi!
Ez vanÜdv: Búza
Rumcájsz_52 370261 2009. május 11. 20:37
Válasz erre
A 21U katapult-ülésén eleve nem is volt rajta a fejvédő lemez, a PF-ről utólag eltávolították /nyilván valaki kompetens szakember eldöntötte, hogy fölösleges, és csak útban van/.
juge75 370258 2009. május 11. 19:28
Válasz erre
a-12_7
a-12_7

Egyenlőre ezt találtam.
makettes 370257 2009. május 11. 19:20
Válasz erre
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem hozzátok: a Mig-21U és a PF kat.ülésein miért nincs rajta a fejvédő lemez?
Elég sok fotón látszik,hogy már hiányzik az ülésekről.
Üdv. és köszi!
makettes
migi 370256 2009. május 11. 18:55
Válasz erre
Keresnék képet a törzspóttartálytartóra felszerelhető 12,7 mm géppuskáról .
juge75 370255 2009. május 11. 18:15
Válasz erre
Nem túlzás.
És nem is legenda.
Rumcájsz_52 370254 2009. május 11. 17:37
Válasz erre
Juge75
A kabintetővel együtt történő katapultálás csak egyik lehetőség volt a 21F/PF/PFSz tipusokon. A másik esetben a pilóta dönthetett úgy is /ha volt rá ideje, azaz elegendő repülési magassága/, hogy katapultálás előtt eldobja a kabintetőt. A kabinkeret joboldalán lévő piros kar lehajtásával 110-130 atm sűrített levegőt vezérelt a kabintető nyitó-munkahengereibe, majd a kar hátrahúzásával egy kis pirotöltet /robbanótöltet/ kinyitotta a kabintető vész-zárrendszerét, így a két munkahenger feldobta az elejét, és a légáramlat elvitte a dekket, ezután lehetett katapultálni.A pilóták tartottak a kabintetővel együtt történő katapultálástól, mert a leválasztó rendszer nem volt egy tökéletes konstrukció, állítólag több szovjet pilóta meghalt a sikeres katapultálás utáni rosszul működő leválasztás miatt. Többen pedig abba, hogy időt és magasságot veszítettek a dekk ledobásával katapultálás előtt, így nem volt elég magasságuk az ernyő belobbanásához.
Nyugger 370253 2009. május 11. 16:21
Válasz erre
Juge75,
'Figyeld meg az őrjárat az égen című filmben hogy a "fejvédő lemez"-lefelé húzásával csukja a kabint a pilóta' Ez tényleg így látszik a filmben, de a lemeznek semmi köze sincs a kabintető lecsukásához! Az egy egyszerü fejvédő lemez nincs ott semmilyen kapcsoló, nincs mechanikus eszközzel kapcsolatban. Egy feladata van, hogy megakadályozza a sisak és a plexi érintkezését, a felső részén ha -jól emlékszem filc van és ez nem karcolja a plexit. Ez a körgallér nem túlzás egy kicsit? Van konkrét eset vagy csak városi legenda?
juge75 370252 2009. május 11. 16:14
Válasz erre
SK-1 katapultálás Mig-21 F-13
SK-1 katapultálás...

Katapultálás folyamata F-13 (74) típuson, mivel az U (66-400 és 600) típusokon a kabin
más rendszerű, ezért nincs rajta a katapulton a lemez.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.