/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Levix 370149 2009. április 21. 08:01
Válasz erre
Monox!

Azt állítod, hogy az F-13-as változatot minden 21-es üzemeltető repülte? Ez nem igaz.
Levixhu 370148 2009. április 21. 07:52
Válasz erre
01
01
01_resize
01_resize
27
27
59_resize
59_resize

Pár kép.
Wrecker 370147 2009. április 20. 22:59
Válasz erre
Nem akarok beleszólni a hozzáértők dolgába, de a következő infót találtam a finn Mig-21-esekkel kapcsolatban:

Mig-21F-12 a Finnországnak gyártott F-13, más SZRO válaszadó volt benne mint a Mig-21F-13-okban.

Így talán már érthető is.
Wrecker 370146 2009. április 20. 22:55
Válasz erre
Nem akarok beleszólni a hozzáértők dolgába, de a következő infót találtam a finn Mig-21-esekkel kapcsolatban:

MiG–21F–12: a Finnországnak gyártott F–13. Más SZRO válaszadó volt benne, mint az F–13-ban
Lacy 370145 2009. április 20. 21:39
Válasz erre
F_1
F_1
F_2
F_2
F_3
F_3

Sziasztok, itt van két Irakban kiállított kis svancú gép. (A két gép nem ugyanaz!)

Plusz egy kubai láthatóan kis svancú gép

Nyugger: az a Finn könyv valóban nagyon precíz, igényes munka.
Nyugger 370144 2009. április 20. 20:09
Válasz erre
Sziasztok,

MiG-21 in Finnish Ar Force könyvben a típus pontos megnevezése : MiG-21F-13,74-es típus, 22 db volt rendszeresítve, 1 db NR-30-s gpá. volt a gép jobb oldalán. Minden gépről van min. 2-3 fotó /!/ nem volt 2 gpá.-s változat náluk.
juge75 370143 2009. április 20. 16:38
Válasz erre
Én két ágyús verziót láttam.
Különlegesség, ezért maradt meg bennem.
Monox 370142 2009. április 20. 15:59
Válasz erre
Levix: MiG-21F-13-as alváltozatra gondoltam.

Juge75: Még arra gondoltam, hogy a finn gépek pontos típusjelzése MiG-21F-12-es volt 74-es típuskód alatt. Konkrétan nem tudom, hogy az elnevezés milyen műszaki változásokat takar, ill. takar-e egyáltalán?

Egyébként ha megnézzük Migi és ugyanonnan Wrecker képeit, látható, hogy bár jellegzetes korai F (72) típusjegyeket visel, de gépágyú speciel csak egy oldalon van benne.
juge75 370141 2009. április 20. 15:29
Válasz erre
Akkor elnézést kérek, valószinüleg ezeket láttam..
Levix 370140 2009. április 20. 15:28
Válasz erre
de tény, hogy mindegyik valaha MiG-21-est használó ország repülte, sőt repüli ma is.

Ezt hogy kell érteni? Mit repült minden 21-est üzemeltető ország? És repüli ma is?
VO101_Papi 370139 2009. április 20. 15:21
Válasz erre
ha jól tudom, akkor a finn gépek 74-es gyártmányúak voltak, külön kérésre lettek 2 gépágyúsak
juge75 370138 2009. április 20. 10:28
Válasz erre
Két gépágyús verzió, képem per pillanat nincs.
Nagy bandinál láttam egy könyvében.
Monox 370137 2009. április 20. 07:57
Válasz erre
juge75 370136 2009. április 19. 21:02
Válasz erre
Monox 370135 2009. április 19. 20:34
Válasz erre
Valójában a több ezres példányszám egy korai Makettstúdióban megjelent adat volt, ahol az 74-es típust a 96-ossal (MF) együtt több ezresre datálták. Hogy valóban így van-e ezt más magyar nyelvű forrás még nem igazolta, de tény, hogy mindegyik valaha MiG-21-est használó ország repülte, sőt repüli ma is. Ez közel 60 ország. Ha valóban csak kb. 700 készült volna ez országonként 11,6 gépet jelent, márpedig ez a gépszám csak az világvégi háborús övezetekben képzelhető el. Ismételem stabil forrás nincs a kezemben, de ennek ismeretében részemről hihetőnek látszik a több ezres darabszám.

Nyugger!

Bocsika, tévesztettem.
Lengyelország sosem készített MiG-21-est (megtették helyettük a Csehek), az Indiai MiG-21MF licensszel (ami nem mellesleg nagyon sok európai országba eljutott) kavartam össze a dolgot.

A fent említett kiadványt Zsák Ferenc írta, aki nagyon sokat tett a Magyar Légierő szerkezetének kiderítéséért. Bár a kiadvány a korai mivolta miatt még tartalmaz sok pontatlanságot, alapvetően egy jól használható forrásanyagnak tekinthető. Nézzétek meg itt:

kep.tar.hu/greatplanes/50028577
Lacy 370134 2009. április 19. 20:00
Válasz erre
Szia Monox!

Több ezer Mig-21F-13-asról nem tudok. Számomra az alábbi gyártási adatok ismertek:

Mig-21F (72) - 93 darab
83. db. Gorkij 1959-60
10. db. Tbilisi 1958
(Plusz 07. db. prototípus (65-ös) Tbilisi 1957)

Mig-21F-13 (74) – 606 darab
513. db. Gorkij 1960-62
93. db. Moszkva 1962-65

Ez mindössze 699. db. 72-es és 74-es változat, ami messze van a több ezertől.

Ebből exportra került:
kb. 300. db. Európába 1961-64
kb. 300. db. Mig-21F-13 Other world 1962-65

Szóval igazából nem sok maradt az Oroszoknál. Ismerve a korai veszteségi arányokat, már csak néhány iskola kiképző ezredénél maradt a változatból a hatvanas évek második felére. Azok is vegyesen 72-es és 74-es változtatok egy ezreden belül.

A exportált 72-esekkel kapcsolatban én is csak arról nyilatkozok, amelyről fotót látok. De tény, hogy nincs sok belőle.
Nyugger 370133 2009. április 19. 18:53
Válasz erre
Monox,
Biztos ez a lengyel gyártás? LIM-X ? Légyszi kicsit bővebben.
Monox 370132 2009. április 19. 18:19
Válasz erre
Lacy, ki kell igazítsalak. A MiG-21F-13-as 74-es típusból, amiből hozzánk is jött 80 darab, több ezer darabot gyártottak csak a Szovjetúnióban (ehhez jön még a Lengyel a Cseh és a Kínai lincesz). Az F típus azt hiszem a 72-es gyártmánykódot viselte (nincs előttem a tudomány) és nagyon ritkán lehet látni fotót róla. Az, hogy a 74-esből vegyesen küldtek újat, használtat az könnyen elképzelhető, főleg az araboknál, a háborúk idején. De 72-es típust, főleg nem vörös csillaggal semmilyen irodalomben nem találtam még soha.
Lacy 370131 2009. április 18. 22:55
Válasz erre
Hello, a Mig-21F-13-asbol meglepoen keveset gyartottak. Igy tobb importalo orszag hasznalt gepeket kapott, esetleg koztuk par regi F valtozatot. Oroszok is vegyesen hasznaltak sokszor. Irakban nem ez az egyetlen mezei F valtozat, tobbrol is volt foto. De pl Kuba is hasznalt gepeket kapott, es fotok szerint ott is volt mezei F valtozat a hatvanas evekben.

De az is lehet, hogy csak foldi kepzesre adtak at az Oroszok repkeptelen sima F valtozatokat.
Wrecker 370130 2009. április 18. 22:06
Válasz erre
Mig Jet Wreck
Mig Jet Wreck

Ugyanez a gép "felülnézetből"...
Monox 370129 2009. április 18. 21:49
Válasz erre
Nagyon érdekes a képen látható gép. Nagyon kis svanca van és majdnem szögletes szárnya, ami a kép felírással ellentétben nem F-13-as, hanem a legeleső kb. 70 gépes F szériából származik. Ismereteim szerint ezt a változatot az oroszek nem exportálták, akkor, hogy kerül a sivatag közepére iraki színekkel?
PüsiLaci 370128 2009. április 17. 19:50
Válasz erre
one.softarchive.net/mikoyan_mig_famous_russian_aircraft.16870.html
Ha esetleg valakit érdekel, egy 21 építéséhez szerintem nagyon nagy segítséget nyújtó e-book tölthető le innét. ( a letöltési linket csak regsztrálás után látjátok)
Amúgy az e-books rovatba rengeteg elég drága kiadvány tölthető le pdf formátumba!
Tibcsi 370127 2009. április 17. 19:45
Válasz erre
Az hagyján, de gömbvasakon lógnak és a pitot is nagyon furi helyen van. :))
migi 370126 2009. április 17. 19:31
Válasz erre
Iraq_MiG-21F13%20%28b%29
Iraq_MiG-21F13%20%...

Nincs kicsit sok rakéta a gépen ? vagy ez csak emlékmű és igy félelmetesebb ? vagy valamilyen arab változat ?
RonnieFrown 370125 2009. április 13. 20:05
Válasz erre
Milyen logika diktalta a bolgar gepeken a ket hatalmas felsegjelet olyan kozel egymashoz? Lehet csak valami elavult regi szabalyzat, vagy igy jobban elut a roman es szerb gepektol?
Lacy 370124 2009. április 13. 08:51
Válasz erre
Igen bis-ek. Az 502 oldalszámú még eredeti Szovjet festést visel. És mivel több, mint tíz éve hangárban áll, nem is kopik jelentősen.
borisz 370123 2009. április 13. 08:46
Válasz erre
Lacy 370122 2009. április 13. 08:29
Válasz erre
Tonov
Tonov
Tonov2
Tonov2
Tonov3
Tonov3
Tonov4
Tonov4
Tonov6
Tonov6
Tonov7
Tonov7
Tonov5
Tonov5
Tonov8
Tonov8

Jó reggelt!

Locsolkodás után találtam ezeket a friss bolgár képeket. Itt az ideje feldobni a fórumot.
SSgt_Chris 370121 2009. április 4. 12:42
Válasz erre
MIG-21
MIG-21
MIG-23
MIG-23
Mi-24
Mi-24
Mi-17
Mi-17

Üdv! Ezek az én drágaszágaim! :-) A szép napsütés megihletett, gyorsan lekaptam őket. Remélem tetszik! A 21-es az KP, a Mi-17-es Zvezda, a többi Italeri, 72-es méretarányban. Sok feljavítást nem eszközöltem rajtuk, mondhatnám dobozból. Ezek még a mostani csörömpös-őrületem előtt készültek. :-P
migi 370117 2009. április 3. 19:59
Válasz erre
Kép 001
Kép 001

Szia
Nem hiszem hogy mennél valamire egy Oez törzshöz egy Aca kabinnal nagyon sok a méret külömbség amint a képen is láthatod . Esetleg keress meg emailen .
üdv: migi
mirazsmarci 370116 2009. április 1. 21:55
Válasz erre
ÚÚÚ, köszi. Néha szoktam nézni a pavla oldalát, de eddig vhogy nem tűnt fel. Remélem móváron ott lesznek, igaz nekem kéne vagy 6 garnitúra..
Marci
migi 370115 2009. április 1. 18:25
Válasz erre
mirazsmarci 370114 2009. április 1. 14:24
Válasz erre
Üdv!

Nem tudja valaki, hogy ki gyárt 1:72- ben 21-es futóműaknákat(mélyet)? Régebben láttam ilyeneket ,(műgyantát, meg fotomaratottat is) de valahogy mára eltűntek.
Marci
juge75 370113 2009. április 1. 09:42
Válasz erre
MIG-21 1v
MIG-21 1v

MIG-21 MF, Szolnok, Hangár.
juge75 370112 2009. április 1. 09:37
Válasz erre
MIG-21 UM 1 v
MIG-21 UM 1 v
MIG-21 UM 2v
MIG-21 UM 2v
MIG-21 UM 3v
MIG-21 UM 3v

MIG-21 UM-ek, Kecskemét, itt már voltak MIG-29-ek is, de még csak berepülés alatt.
juge75 370111 2009. március 31. 20:51
Válasz erre
kép3 v
kép3 v

Valamikor, 1992-körül alkottam ezeket.
harold 370110 2009. március 31. 18:24
Válasz erre
Bubu 370109 2009. március 31. 17:47
Válasz erre
harold 370108 2009. március 31. 17:44
Válasz erre
4615524
4615524

De biztos!

Ja, és ki született Gyulaházán?
harold 370107 2009. március 31. 17:34
Válasz erre
Szia!

Szerintem Gyulaháza! /De nem biztos/
romeo 370106 2009. március 31. 17:30
Válasz erre
1
1

Üdv!

Tudja valaki, hogy hol van kiállítva ez a magyar MiG-21F-13?
Köszönöm!
doky3 370105 2009. március 30. 13:00
Válasz erre
Még annyit a hajtóműtémához, hogy ha jól látom, az MF utánégető terében 1db, a Bis
utánégető terében 4db hőálló hullámlemez lemez van?

Doky
Doki400 370104 2009. március 29. 22:15
Válasz erre
Rumcájsz_52 370103 2009. március 29. 19:14
Válasz erre
Szia, Papi
Ezek szerint az R-11F-300 és az R-13F-300 hajtómüveket egyaránt gyártották kétféle láng-stabilizátorral felszerelt utánégető-térrel, tehát az alaptipusként háromféle MiG-21 hajtómü /R-11, R-13 és R-25/ négyféle láng-stabilizátorral volt felszerelve /minimum, mivel mi ennyit már láttunk/.

Levix, köszi a linket

Üdv, R.
Rumcájsz_52 370102 2009. március 29. 16:03
Válasz erre
MiG-21

....
MiG-21

R-11F-300 hajtómű lángstabilizátorai (MiG-21F-13).
VO101_Papi 370101 2009. március 28. 23:23
Válasz erre
Kedves Rumcájsz!
Az első képen biztos, hogy egy MF R-13F-300-as van. Van ilyen képem szétszedett magyar MF-ről, de látható pl a Verlinden kiadványában is, ami kimondottan magyar MF-ről készült. A +4 kiadványban a 27 oldalon lévő kép biztos nem R-13-as hanem R-11-es. Nézd meg a 16. oldalon lévő képet, az egy F-13-ról készült sorozat. Itt van egy kis összefoglaló:
R-11F-300 (MiG-21F, F-13), R-11F2-300 (MiG-21PF, U, US), R-11F2S-300 (MiG-21PFM, R) a R-11F2SK-300 (MiG-21 UM). R-13F-300 (MiG-21MF).
A +4 nem rossz füzet de vannak hibái, pl a rajzok nem igazán jók, ha megnézel egy fotót alaposan, akkor kiderül, hogy azért van fantázi a panelvonalak rajzolásában.
Most panelezek újra egy 1:32-es MF-et amit elsőre a +4 füzet alapján csináltam. Közben beszereztem a WWP Mig-21 MF könyvét, illetve csináltam rengeteg fotót is, és most karcolgatok újra.
Rumcájsz_52 370100 2009. március 27. 21:33
Válasz erre
Papi
Kicsit turkáltam a 21-es hajtómüvek elég szükös anyagában, és megint rájöttem valamire. A hátulnézetben stabilan azonositható egyetlen hmü. az R-25-300 , elvileg bisz hmü., de láttam már beépitve külsőre SzM/MF-nek látszó gépbe is /csak körgyürü alakú láng-stabilizátorok, a forszázs-inditókamra baloldalt-felül kb. 10 óránál/.
A második képeden lehet R-11F2-300 /nálunk ez a PF-ben volt/, de a +4 kiadvány 27. oldalán a bal alsó fotón egyértelmüen ugyanilyen láng-stabilizátorokkal ellátott hmü.van, a szöveg szerint R-13F-300, de ha ez téves, akkor is legfeljebb R-11F2Sz-300 lehet, mert SzPSz-csatlakozó van az oldalán, és ez nem az F-13-ba való hmü., mert abban nem volt SzPSz-rendszer. Ha viszont a második fotód biztosan F-13-ról készült, akkor ezek szerint Ivánék azonos láng-stabilizátorokkal többféle hajtómüvet is gyártottak, ráadásul alapvetően eltérő géptipusokba való erőmüveket.
Az eredeti R-11F-300 /első 21F-13 gépek/ hmü. öt belső, tiz külső sugárirányú és két körgyürü alakú láng-stabilizátorral volt felszerelve /próbálok majd képet is feltenni, de nem vagyok egy computer-zsonglőr, ehhez nekem segitség kell/. Ha pedig az első képed biztosan MF, és a +4 fotószövege is pontos, akkor azonos tipus /MF/ megint csak kétféle láng-stabilizátort visel, csak az a kérdés, milyen hmüveken vannak ezek felszerelve?
doky3 370099 2009. március 27. 20:06
Válasz erre
Papi, Levix köszönöm, így már tiszta.

Doky
VO101_Papi 370098 2009. március 27. 19:30
Válasz erre
R-13F-300  Mig-21 Mf
R-13F-300 Mig-21 Mf
R-11F-300 Mig-21 F13,Pf stb
R-11F-300 Mig-21 F13...
R25-300 Mig-21 Bis
R25-300 Mig-21 Bis

csak a rend kedvéért:)
Levix 370097 2009. március 27. 18:27
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.