/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
VO101_Papi 369894 2008. december 26. 19:03
Válasz erre
Sziasztok!

Most éppen egy Zvezda biszen dolgozgatok, az érdekelne, hogy vajon a 75A biszek is "teflonszürkén" érkeztek? Csak azért kérdezem, mert lusta vagyok RSZBN antennát gyártani:). Képet abból az időből nem nagyon találtam.

Papi
Nyugger 369893 2008. december 26. 18:58
Válasz erre
Monox!
Contact: e-mail ---> majd kattintás.
Monox 369892 2008. december 26. 18:50
Válasz erre
Valóban nagyon szép a Hunavia. Csak az a kár, hogy nem tüntet fel semmiféle elérhetőséget a szerző. Tud erről valaki valamit?
doky3 369891 2008. december 26. 13:59
Válasz erre
Nyugger 369890 2008. december 26. 13:54
Válasz erre
Doky3!
Lehet válogatni a Hunavia-n a 21MF-k között, sok sikert.
Üdv.
Nyugger
migi 369888 2008. december 24. 16:13
Válasz erre
Igen köszönöm a tanácsokat és örülök is neki több szem többet lát ,már készül a kis svanc és utána lehet szó a PF alakitáshoz is.
buza 369887 2008. december 24. 16:09
Válasz erre
juge75!
A 66-600-nak és a 400-nak ugyanaz a futóműve és a futómű gondola is! A svanc stimmel.
Üdv: Búza
juge75 369886 2008. december 24. 16:03
Válasz erre
Figyu! U-nál figyelj, 66-600-nak jó, 66-400-nak kis svanca van, és kis futója valamint futóműaknája.
borisz 369885 2008. december 24. 15:59
Válasz erre
Miért nem kapásból Su-25ből faragod?:D
migi 369884 2008. december 24. 15:52
Válasz erre
Kép 037
Kép 037
Kép 039
Kép 039
Kép 041
Kép 041
Kép 042
Kép 042

Beszereztem egy Condor MiG-21Um makettet , sajnos a minősége még a KP szintjét se nagyon éri el , elborzadtam hogy mennyi mindent kéne lecserélni , és ekkor jött az ötlet inkább a Zvezda PFM kitjét alakitsam át Um és U változatra . Eddig ennyit sikerült az ügyben haladnom.
Daala 369883 2008. december 24. 10:56
Válasz erre
Sainz!

Kijött már a könyved?
buza 369882 2008. december 24. 09:30
Válasz erre
Kedves Makettező Barátaim!

Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok mindenkinek!

Üdv: Búza
romeo 369881 2008. december 22. 20:48
Válasz erre
klo456 (194)
klo456 (194
llll
llll
nnnm
nnnm

Üdv!

MiG-21 füves reptéren.
PETI 369880 2008. december 22. 19:58
Válasz erre
Szerencsére győzöm. :) Ma kedvet is kaptam egy Zvezda MiG-21bisz-hez, csak az idő idő idő... Az nincs hozzá.
Tibor 369879 2008. december 22. 19:56
Válasz erre
Peti!
Csak győzd letöltögetni őket!
Tibor
PETI 369878 2008. december 22. 19:53
Válasz erre
Tibor!
Nagyon sok jó kép került fel az oldalra!
sainz 369877 2008. december 22. 17:43
Válasz erre
01
01

forums.airforce.ru/attachment.php

És üzem közben ugyanez a gép(?) - bár ez lehet túl merész feltételezés csupán az oldalszám alapján.
sainz 369876 2008. december 22. 17:19
Válasz erre
01_resize
01_resize

1981-ben már ugyanott "repült" ez a 21-es:
Tibor 369875 2008. december 22. 06:50
Válasz erre
Magyar MIG-21 kedvelők!
A HUNAVIA-n sok új fotó az F-13, PF, MF és bis változatokról. Érdemes böngészgetni.
Tibor
Rumcájsz_52 369874 2008. december 21. 23:32
Válasz erre
Monox
Ez MiG-21F változat, két gépágyú, keskeny függ. vezérsik, kabintető hátsó részén két hosszanti gerinc, és ezek a fegyver-gerendák alkalmatlanok R-3Sz /K-13/ rakéták inditására alkalmas APU-13 rakétasinek függesztésére. Mellesleg hiányzik a fúvócső végéről a keresztmetszetet szabályzó gyürü a vezérlő munkahengerekkel, valamint ezek külső hőálló lemezburkolata, amely a törzs legutolsó szerkezeti eleme, és rövidebbre van vágva a pitotcső rúdja is.
Lacy 369873 2008. december 21. 23:12
Válasz erre
Szia Monox!

Ez a Frunze-i iskola egyik udvarán álló, valóban korai?proto Mig-21F.

Az iskola ugye azért ismerős, mert itt képezték a Magyar helikopteres pilótákat évtizedeken keresztül. De volt vadászképzés is L-39-esre, átképzés Mig-23-asra, illetve An-26-asosra is képeztek itt Magyar személyzeteket. Természetesen ezen iskola különböző alegységeinél.

Szóval a Krasznodári suli mellett ez az eldugott iskola volt felelős számtalan külföldi nemzet személyzeteinek képzéséért.
Monox 369872 2008. december 21. 22:50
Válasz erre
Kérdésem lenne: Szerintetek ez a repülőgép biztosan MiG-21F-13-as? Két gépágyúja van és nagyom pici függőleges vezérsíkja. Ez nem véletlenül az első, alig 60 db-s F széria?

airforce.ru/memorial/kyrgyzstan/bishkek.htm
buza 369871 2008. december 21. 08:42
Válasz erre
A 1720 és a 0820 '85 október 5-én, a 1816, 1817 és a 1420 18-án jött be nagyjavításra a PG.-be. Az indiai '85 tavaszán vagy nyarán lehetett nálunk megnézni a gépeket, de utána még visszavitték őket csapathoz. '86 nyarán repültük be őket Lacházán, mert a tököli betont javították. Úgy húztuk át őket Ráckevén keresztül országúton. '86 őszére lettek beládázva és hajóra téve és a következő év februárban lettek összerakva az indiai Nasik-ban. A következő 4 gép pedig egy évvel később.
mig23papa 369870 2008. december 20. 22:14
Válasz erre
buza tudomásom szerint 84 85 ben mentek a gépek indiába éppen kövesden voltunk akkor
buza 369869 2008. december 19. 20:36
Válasz erre
Szia Monox!
Igen, de a 4117 csapat festésű standard színű volt, a 1720 pedig nem. Sajnos csak az emlékezetemre hagyatkozhatok, így huszon évek távlatából. Egy fénykép sokat érne!
Üdv: Búza
Monox 369868 2008. december 19. 20:07
Válasz erre
Búza, ismereteim szerint a 1418-as és a 1720-ason kívűl a 4117-es vislte a terepszínű "ruhát"...
buza 369867 2008. december 19. 19:15
Válasz erre
Szia Papa!
Nem voltam elég pontos a szöveggel. A jegyzetfüzetben a 1720-nál az áll, hogy "papagályszínű". Már volt itt róla szó. Két gép volt más színnel festve, mint a standard. A 1418-ast ismerjük, de a 1720 is másképp volt festve. Ez 86-87 körül lehetett. Akkoriban öszzegyüjtötték az Indiának eladandó UTI-kat a PG.-be. Ott volt egymás mellett a két terep gép, egymástól teljesen eltérő festéssel, mert a 1720 nem csíkos, hanem világos zöld alapon foltos volt, elég rikító színekkel. Bár a 1418 nem lett eladva, de amikor viszzavitték csapathoz a megszemlélt gépeket akkor ott volt nálunk. Talán Dudus tud róla valamit.
Üdv: Búza
mig23papa 369866 2008. december 17. 19:58
Válasz erre
buza

esetleg olvashatjuk mi is azt a kézzel írt jegyzetfüzetből a 1720-ra utaló beírást
doky3 369865 2008. december 17. 15:25
Válasz erre
Szia Nyugger!

Köszi, éppen időben olvastam el a h.sz.-d,mert most akartam nekugrani a fújásnak! Úgyhogy várok még egy kicsit.
Doky
Tibor 369864 2008. december 17. 07:28
Válasz erre
Nyugger! Szia!
Ne haragudj, de mi ez az 1988-as ügy?
Tibor
buza 369863 2008. december 16. 22:05
Válasz erre
Szia Nyugger!
Pedig ha csak az az anyag meglenne amit én láttam, akkor száz évre adna makettező témát! Én nemrég találtam meg egy kézzel írt jegyzetfüzetben a 1720-ra utaló beírást, emlékszem is rá, de ez elég keveset ér így kb. 25 év távlatából. Abban reménykedek, hogy egyszer valaki idekeveredik és "van hozzá képe"!
Üdv és jó éjt!
Nyugger 369862 2008. december 16. 21:55
Válasz erre
Szia Búza!
A genszterváltás után hatalmas és a számunkra értékes archív fotóanyag lett kidobva. Csak gondold végig, hogy az elmúlt 18 év első 5 évében mennyi újság, és kiadó szünt meg, akik valamikor közöltek katonai támájú cikkeket, fotókat, majd 1990 után már tudtunk fotózni, sikerült is megörökíteni a leépülést! Ami azért valljuk be nem egy
sikersztori. Nem sikerült visszaszerezni a 1988-as ügy elkobzott dolgait, mert a jogrend szerint a bizonyiték nem adható vissza. Ja, és idővel megsemmisíthető, rossz hír, hogy ez a kivárásí idő már letelt.
Üdv. Nyugger
buza 369861 2008. december 16. 21:15
Válasz erre
Szia Nyugger!
Talán egyszer valakinek a fiókjából előkerül egy terep 1720-as fotó is. A hab a tortán persze u.e. színesben lenne! Sajnos pl. a csapatnál terepfestett illetve a korai PG.-s festésű gépekről alig van valami. Talán valamelyik rendőrségi páncélban akad, ha a gegszterváltás el nem söpörte az egészet.
Üdv: Búza
Tibor 369860 2008. december 16. 16:25
Válasz erre
Kááár. Sok néző lenne, legalább is a lefolytatott vita alapján.
Üdv.: Tibor
Nyugger 369859 2008. december 16. 16:19
Válasz erre
Tibor!
Ez a fajta teflon show elmarad! Résztvevő hiánya miatt, azért néző még akadna...
Tibor 369858 2008. december 16. 16:01
Válasz erre
Tehát igaz lesz a mondás: "Türelem rózsát terem", ez esetben MF-et, néhány teflonos fotóval? Nagy show lenne!
Tibor
Nyugger 369857 2008. december 16. 15:54
Válasz erre
Szia Doky3!
Hunavia site-on hamarosan a MiG-21MF típus is feltöltésre kerül, egy kis türelem.
Nyugger
Tibor 369856 2008. december 16. 15:01
Válasz erre
Szia!
Örülök ha segíthetek.
Tibor
doky3 369855 2008. december 16. 14:58
Válasz erre
Szia Tibor!
Köszönöm, átbogarásztam már, én MF-hez kerestem kamót,és nagy-nehezen összejött a 9507-es festése innen-onnan (tudom hogy szabványos volt, de a különbségekre is láthat(t)unk nem kevés példát) . Az biztos, hogy ha egyszer bis-t készítek sokkal könnyebb dolgom lesz.

Doky
Tibor 369854 2008. december 16. 09:04
Válasz erre
Tibor 369853 2008. december 16. 08:38
Válasz erre
Fiúk! Magyar MIG-21 kedvelők!
Irány a http:/superfighter.hu azon belül a Mig-21 family és a gépszám felsorolásoknál a Mig-21bis több mázsa fotó, köztük néhány egészen különleges.
Ezek alapján lehet izgalmas 21bis makett festéseket csinálni. Különösen Doky3 figyelmébe ajánlom.
Üdv.: Tibor
Nyugger 369852 2008. december 15. 22:57
Válasz erre
21MF-9606 jobb oldal
21MF-9606 jobb oldal
21MF-9606 bal oldal
21MF-9606 bal oldal

'9510 low vis kezdeményezés, de egy cinikus pápai barátom szerint elfogyott a festék :), ezért nem tudták kiszinezni.' A 9510-s ill. a 9606-s kivont MiG-21MF-en volt a tesztfelület az ezred szám felfestéséhez. A legjobban láthatót választották a
variációk közül.
Nyugger 369851 2008. december 15. 22:35
Válasz erre
21bis-ap-1953
21bis-ap-1953

Sziasztok,
Jelentős -sok száz- kép bővítés volt a hunavia-n, a teflon kérdéshez is van 1-2 kép. Köszönet a bátraknak akik mertek fotózni akkor amikor nem engedték. Ez utóbbi talán ma is igaz ?
tégé 369850 2008. december 15. 21:26
Válasz erre
Mig-21
Mig-21

Sziasztok!
Egyszer szóba került a fórumon ez a gép is, még valamikor régebben, most megtaláltam róla a fotót. Debrecenben a Határ úton volt egy haditechnikai parkban. A fotó '85-ben készült.
tégé
Monox 369849 2008. december 14. 10:34
Válasz erre
A Kecskeméten rendbehozott gép biztosan egyedülálló a maga műfajában. A gépeket ugyanis nem a repülési teherbírásra hozták rendbe, hanem, hogy jó viselje az időjárást. Így minden gép eredeti színű, de sosem alkalmazott fajtájú és fényű festést kapott. A 4408-asról nekem is előszőr a "kályhaezüst" szín jutott az eszembe, de olyan fényes, hogy kizárt, hogy egy plusz lakkréteg nincs a gépen... Így legalább talán évek múlva is jó kondiban látjuk viszont, feltéve, ha nem úgy bánnak majd velük mint Kecelen, ahol leteszik és elfelejtik a gépeket...
Tibor 369848 2008. december 14. 07:49
Válasz erre
Jó reggelt és szép napot Mindenkinek!
Köszi az összes reagálást. Ezek szerint a 2900 h.sz. 1) pontjában idézett műben téves adat van.
Tibor
VO101_Papi 369847 2008. december 13. 22:53
Válasz erre
Hali!

Elég sokszor láttam a két szememmel 4408-ast Kecsón, hogy biztos legyek benne, EZÜST!a festése. A fotókon tényleg könnyű félrenézni az ezüstöt és azt a bizonyos teflon szürkét.

Papi
Monox 369846 2008. december 13. 21:13
Válasz erre
Ma nem voltam a gépnél, hanem Kecelen esett a nyakamba az eső. Csináltam is pár fotót főleg az előző és mai napi "MF-kérdésekre" mentem rá. Az eső meg esett közben, így a kifakult madarak nagyon érdekes terepmintát kaptak a víztől... Nézzétek meg őket itt:

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Kecel

A fő vonalra visszatérve: én sem találtam sosem nyomát annak, hogy "teflonszínű" MF- gépünk lett volna. Mindenütt csak az alumínium poros védőlakkot találtam. Tibor 2900-es hozzászólásánál látható 4607-es gép is ilyen. Jelen ismereteim szerint az országban jelenleg egyetlen "festetlen" MF található (ezzel is vitatkoznék, mert ipari javításon átesett gépről van szó, de 2000 óta nem jártam a közelében) a Szolnokon lévő 9512-es viszont tutira "kályhaezüstös" semmiképpen sem a lemezek eredeti szín látszik!

A "teflonszürke" szín meghatározásába nem bocsátkoznék, csak annyit mondohatok, hogy szerintem az biszeken alakalmazott szín kissé kékebb volt a MiG-23-asokon alakalmazottaknál, ezutóbbi az idők folyamán majdnem fehérre fakult. A Szolnokon lévő MiG-23UB színe sem "teflonszürke" a MiG-29 "zöld-szürke" festésének szürke színét használták fel, változtatás nélkül.
Tibor 369845 2008. december 13. 20:50
Válasz erre
Sziasztok és jó éjt mindenkinek!
buza 369844 2008. december 13. 20:49
Válasz erre
Szia Tibor!
Igazad van, a fotók miatt megérte!
Üdv és jó éjt: Búza
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.