/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
migi 368931 2008. április 27. 10:36
Válasz erre
Szia Hind
Én nagyon szivesen megvenném ha valaki be tudná szerezni , vagy megmondaná honnan lehet megrendelni.
üdv: migi
Hind 368930 2008. április 27. 10:18
Válasz erre
Urak!
Ez F-II!
Ez a gyártó készít MiG-21-F-13 at is.Azt kellett volna megvenni.Én is azért vettem, mert első ránézésre F-13 at szerettem volna készíteni.
Nagyon hamar beláttem hogy majdnem reménytelen,

Viszont van egy MIG-21F-13-as kabintetőm,ha valakit érdekel,megbeszélhetjük.A méretarány 1:1
Monox 368929 2008. április 27. 10:12
Válasz erre
Azt hiszem lesz mit tenni mire elfogadható, üveges kabin hátsórészű MiG-21F-13-ast varázsolsz belőle. Amennyire láttam a szárnyak helyett teljesen újat kellene szerezned (gondolom megoldható a dolog) A kis (de a nagy) függőleges vezérsík alakja (is) gyanús egy kicsit (nagyon szögletesnek tűnik és látszólag a kilépő él szöge sem tűnik teljesen jónak). Valószínűleg a törzsön lesz némi átkarcolni való panelvonal. A kabinnak (mint rendesen) egy teljes átépítés a sorsa, nemcsak azért mert lokátor-indikátor is van benne (ott ahol a PF-en kellene lennie), hanem mert nagyon silányvak tűnik üléssel együtt. A hozzáadott fegyverzetet használata a póttartállyal együtt kerülendő (szörnyen alakhibás mindkettő). A Ha ezek megtörténnek szerintem szépet lehet építeni belőle.
Rumcájsz_52 368925 2008. április 26. 22:02
Válasz erre
21F-13 és az összes UTI-változat beömlőcsatorna átmérője 630 mm, PF,PFM,MF,R - 870mm, bisz 900 mm
migi 368924 2008. április 26. 18:22
Válasz erre
Monox
nézd meg a mi van a dobozban oldalon a képeimet az F-7 tesről
Monox 368922 2008. április 26. 18:04
Válasz erre
Azt hiszem 650 mm. De azért ne fogadj rá nagy összegben.
migi 368921 2008. április 26. 17:31
Válasz erre
Meg tudná mondani valaki az 21F-13 beömlő nyilás méretét .
üdv: migi
heart68 368919 2008. április 24. 21:23
Válasz erre
migi!
Valahogy majd összehozzuk a dolgot van 5-6 dvdnyi filmem. Jazz-berénybe hivatalosak vagyunk tengos oldalrol de... megoldjuk okosba;)
Nyugger 368918 2008. április 24. 20:56
Válasz erre
Migi!

Ok., RBK..
migi 368917 2008. április 24. 20:50
Válasz erre
Szia
És a te álltalad forgatot filmhez nem lehet valamilyen módon hozzájutni ?
heart68 368916 2008. április 24. 20:35
Válasz erre
2021 a nyelven pihen
2021 a nyelven pihen
05-ös sem pihent
05-ös sem pihent
géppár
géppár
1968 "rucskázása"
1968 "rucskázása
sok kilencesen/9099/ emosok nönek:)
sok kilencesen/9099...
1968 jó évjárat volt:)
1968 jó évjárat...
Ormos Lali a fegyverészek gyöngye
Ormos Lali a fegyver...
jómagam is megfeküdtem a gépnek
jómagam is megfekü...
hajtómüvezés
hajtómüvezés

95 szeptemberi videomombol is dobálok fel képet. Ez a nap azért is érdekes volt mert Somogyi Nándi felszállás közben eldurrantota mind a két futoját/korán kezdte zárni/. Szegény kényszert szállt a betonra,felnijeit és futoit rendessen le amortizálta:):)
migi 368915 2008. április 24. 20:25
Válasz erre
Szia
Én ott leszek a RBK -án engem érdekelnek a képek .
üdv: migi
Nyugger 368914 2008. április 24. 20:22
Válasz erre
Sziasztok,

Az ominózus dec.2.-i napról a riportkészítési engedélyt -mert csak úgy bemenni akkor sem lehetet a sajtónak- és a fotókat nagyon szívesen megmutatom igényt alapján a májusi RBK találkozon. Na erről ennyit.
Megerősítést nyert az 5721-es törzs+a 4112-es törzshátsórész, ezt a volt hangár pk iwiw-s lapján fotóval megtalálható.
heart68 368913 2008. április 24. 20:16
Válasz erre
Predátor sátorban1
Predátor sátorban1
predátor sátorban2
predátor sátorban2
05-ös gurul
05-ös gurul
05,11.pilcsire vár...
05,11.pilcsire vár...
6305 apával
6305 apával

Érdekesség még hogy aznap,bemehettünk a predátorok sátrába, és videozhatunk:)
heart68 368912 2008. április 24. 19:34
Válasz erre
javon parkoló szuhojok
javon parkoló...
Magam a kabinban
Magam a kabinban
54-es
54-es
05-ös
05-ös
11-es
11-es
6305
6305

Nyugger!!
Igazad van,11, 05, 15, 01, migek közül a 6305-öt én irtam alá mint fv-es, az 54-es utit a javo csinálta. Anno készitettem egy video filmet a berepjükröl amikor az amcsik engedélyezték a repülést a saját otthonunkban:( ez a film kézröl-kézre jár taszáron.. eredeti vhs-e nálam illetve Szárics Sanyánál van. ki kaptam pár képet a filmböl, megprobálom ide feltenni.
migi 368911 2008. április 24. 17:45
Válasz erre
Vegyesen vannak de inkább a 21 pilcsis időszakból , migi3@freemail.hu
RonnieFrown 368910 2008. április 24. 16:01
Válasz erre
migi!
Melyik idoszakbol vannak a kepeid? Akartam mailt kuldeni de nem latom a cimed.
Lacy 368909 2008. április 24. 09:48
Válasz erre
Sziasztok!

Na ja, Taszáron maradt az 5721-es Mig-21bis

És igen múzeumi célra tervezve.

De miért? Volt köze a lent említett balesethez? Repült az új farok résszel valaha? Vagy nem sikerült a javítás valamilyen okból, és ezért maradt eredetileg Taszáron?

Tud valaki infót róla?
Monox 368908 2008. április 24. 09:09
Válasz erre
Nyugger!

Biztosan 1996 végén történt meg mindez?
Amennyire tudom ez 95' októberétől 96' márciusáig tartott, összesen 6 nagyobb kötelékben. Valmikor azt hiszem a Top Gun-ban részletesen le volt írva, hogy melyik nap melyik kötelékében melyik gép repül át Pápára, de sok helyen pongyola volt az összeírás, ezért nem jegyeztem fel.
Annyi viszont bizonyos, hogy a Cápeti szárnyon érkezett Pápára (mint mindegyik másik is) de neki 1996.10.28.-án valószínűleg mindörökre búcsút kellett mondani a felhőknek, ami felett mindig süt a nap. Ezalatt 1653 óra 20 percet repült 2766 felszállásból. Utoljára a Sky Hussars egyik tagja, Beke József repülte. A gép Taszárra közúton került vissza 2003-ban.

Visoznt nem tudom ki alkotta meg az 5721-es újkori festését, mindenesetre jobban tette volna, ha nem nyúl a géphez...
Nyugger 368907 2008. április 23. 22:10
Válasz erre
Lacy !

Taszárról 1996 december 2-án repülték át Pápára a 6305 ill. 2098-as MiG-21bis-ket, az 54-s MiG-21UM-et valamint a 11-s és a 05-ös Szu-22M3-t,pár nappal később a 15-ös
Szu-22M3-et. Helyben maradt a 01-es Szu-22M3-s és a 5721-es melyeket a taszári csapatmúzeumban akartak kiállítani. Cápetit évekkel később szerezték meg.
A 31. rep.ezred volt büszkeségét tréleren szállították Taszára, majd mind a három gépet átfestették.
Nyugger 368906 2008. április 23. 21:50
Válasz erre
Bocsesz, természetesen a jó oldalszám az 5721...
Nyugger 368905 2008. április 23. 21:47
Válasz erre
Szia Búza,

Eléggé autentikus személytől magától a berepülést végző hajózótól /nick n.Csücsőr, a
D RT.-ben ismert név/, származik az infó. A buszter elhelyezkedésétől függetlenül ahogy írtam a nyomás esett le 0-ra. Ok a hidraulakatömlő peremezésének repedése és a hidraulikaolaj elfolyása majd a meggyulladása a jobb oldalon volt az oka a méretes lyuknak. Mekkora nyomáskülönbség lehet a hagsebesség felett? Egy átégett felületnek mit kell kibirnia? Ismereteim szerint álló hajtóművel a MiG-21-s típuson mind a három /volt/ vadászalakultnál szálltak le,/az 5731-nél nem állt le/ de kiszakadt turbinalapáttal csak a PG. berepülőjének sikerült! 1974 május 12.-én Eőri Eleknek az 502-s a MiG-21FP-el. A héhány száz kép: szuperfighterponthu, hunaviaponthu, sok ismerős névvel fogsz ott találkozni.
Monox!
Nyert a hajózónapló, 1993 május 4.-én volt az esemény.
Lacy 368904 2008. április 23. 21:43
Válasz erre
Sziasztok!

És mennyire sikerülhetett az új törzs hátsórész csere az 5721-es gépen? Mert Taszár 1995-96-os kiürítésénél minden Mig-21bis-t üzemképessé tettek, és átrepültek Pápára. Még a közepes javításon igen régen átesett gépeket is üzemképessé tették.

A 5721 gép viszont Taszáron maradt. Vajon repült egyáltalán az új törzs hátsórésszel? Ha Taszáron hagyták, annak valami oka lehetett.
búza 368903 2008. április 23. 21:03
Válasz erre
Tedd fel valahová, mondjuk ide, vagy a közkincsek közé - már ha publikus - és biztosan lesz rá válasz.
migi 368902 2008. április 23. 20:39
Válasz erre
Szia Búza
Hát akkor ez nem jött igy be ,van egy csomo képem pilótákról soknál látszik a sisak száma azt gondoltam igy megtudhatnám a nevüket .
búza 368901 2008. április 23. 20:27
Válasz erre
Szia Migi!
Melyik évben gondolod? Mert pl: 55-ös sisak Pápa, Probocskai Zoltán, valamikor a '70-es évek végén, '80-as évek legelején, később Lanecker József. 19-es Dózsa György később valaki más. Szóval a sisakszámok maradtak, az emberek pedig változtak alatta.
Monox!
A BISZ és az AP hátsórész között csak az RSZBN antenna és a hozzá vezető koax kábel volt az eltérés. A kábel behúzás és az antenna beépítés nem tarthat tovább fél napnál.
Nyugger!
Az a sérülés nem keletkezhetett csak égésből, ott valami nagyon elszállt. Vagy Rumcájsznak van igaza és egy turbinalapát repült el, vagy a forszázskamra valamelyik egyéb alkatrésze. A buszter-rendszer a gép bal oldalán van, a lyuk pedig a jobbon. Megoszthatnád velünk, hogy honnan töltötték le a képet, hátha mi is levehetnénk néhány százat!
Baráti üdv mindenkinek: Búza
migi 368900 2008. április 23. 17:35
Válasz erre
Sziasztok
Nincs valakinek egy olyan listája amin a pilóták nevei és a sisak száma is rajta lenne .
Monox 368899 2008. április 23. 12:51
Válasz erre
Nyugger!

Információim szerint a taszári skanzen 3 gépe (01-es Szu-22, 5721 és 1904-es Mig-21biszek) az idén a szolnoki múzeumba fognak kerülni. Akármi is lesz, örülök, hogy elérhetővé válnak a gépek.
Ha Pestre kerülnek, legalább fedél legyen a fejük felett. Szolnok sincs számottevően közelebb Szegedhez, viszont a többi technika jelenléte mindenkit kárpótolhat.
Nyugger 368898 2008. április 23. 09:53
Válasz erre
Monox !

Hinni szerintem az rgv. hajózónaplójának kell/ene/, bár már azokban is találtam sok csodát pl. 100 perces 1 órát stb. Az 5721-s 2.átfestése más a gép kivonása után történt a helyi gyűjteménybe kerülésekor Taszáron, kissé elhibázott színekkel.
Vannak infók arról, hogy elképzelhető e gépek felhozatala Bp.-re egy kialakítandó új gyűjteménybe a taszári bázis /reptér és a laktanya/ teljes felszámolásakor.
Hind 368897 2008. április 23. 09:37
Válasz erre
Ugyan!Mindíg az a kényelem,meg a légzsák!Esetleg napfénytető?
Tibcsi 368896 2008. április 23. 09:14
Válasz erre
Piró nélkül, de valami üléspárnával kényelmesebb lenne. :-))

Írok mailt, mindjárt.
Hind 368895 2008. április 23. 09:01
Válasz erre
KM-1-2
KM-1-2

Természetesen nagy égés lenne,ha be lenne pirózva.
Tibcsi 368894 2008. április 23. 08:54
Válasz erre
Milyen buli volna beépíteni az autóba. :-)))
Monox 368893 2008. április 23. 08:32
Válasz erre
Köszönöm az infókat, bár belőlük csak lassan állt össze a kép. Végülis amit Migi és Nyugger írt vitt közelebb a mozaik összerakásához és ahhoz is, hogy észrevegyem, hogy a Kecskemétem a porban heverő (azaz szétdarabolt) 4112-es gép mögött miért nincs törzshátsórész. Valamint azt is, hogy Migi 3. képén lévő svancon miért nincs felségjel, sőt RSZBN antenna sem. Van pár képem a 4112-ről de két utolsó olyan mintha évek óta nem lenne benne se hajtómű, se törzshátsó... Már értem, hogy miért lett az 5721-es teljesen átfestve, sőt utána is még egyszer. Azt már kevésbé, hogy egy 75A törzshátsóját miképp lehetett egy 75AP-hez integrálni, bár láthatóan megoldották a feladatot.

A hajtómű meghibásodásos történetet magam is olvastam, a Magyar Honvéd 1993-as évkönyvében. Ott az esemény időpontját 1993.05.04.-ben írják le. Kinek hihetek?

Rumcájsz! Bocsánatod kérem így utólag is, de jót mosolyogtam azon amit írtál. Az 1979.10.02.-es eset idején még nemcsak a PG-s festéstől voltunk baromi messze, hanem az ék alakú felségjeltől is. Egyébként ezt a lehetőséget is számításba vettem az elején.
Hind 368892 2008. április 23. 06:02
Válasz erre
Haló!
Nekem pedig egy katapultülésem (KM-1)van,ha valakit érdekel,írjon mailt.
Puffyn 368891 2008. április 22. 22:20
Válasz erre
Sziasztok!

Tudom hogy ez nem a cserebere rovat de hát csak 21-es cuccról van szó.
Szóval van egy mig-21 fékernyőm ha valakit érdekel.

Érdeklődni ezen a címen: puffyno@gmail.com

Puffyn
Nyugger 368890 2008. április 22. 21:31
Válasz erre
Még jó, hogy felvettem a szemüvegemet, mert a megoldás a Migi 3. képén van:
TA940627_28JG_189_MiG_21BIS_5721_from 4112.

Tehát a 4112-ről került át.
Nyugger 368889 2008. április 22. 21:18
Válasz erre
Sziasztok, jó estét,

Képaláírás TA940627_28JG_187_MiG_21BIS_5721 vagyis Taszáron 1994.06.27-én készült a kép, Gál József fotózta és az 5721-s MiG-21bis-ap-ról készült. Azért tudom mert van néhány száz képem ott ahonnan ezt töltötték le és ismerem a dokumentálás szabályait.
Maga sztori: 1994.május 5.-én hajtóműcsere utáni berepülésre szállt fel a gép.
A feladat közben hangsebesség felett a kormányvezérlő, buszter hidraulika-rendszer nyomása lecsökkent, majd 0 értékre esett vissza. Evvel egyidőben a hajtóműtérben tűz keletkezett a kifolyt hidraulika olajtól. A repülőgépvezető feladatát megszakította, majd rendben leszállt. A törzshátsórészt cserélték, az átégett hulladék lett.
Nos, hogy melyik törzshátsórészt kapta meg az 5721-s azt egyenlőre nem tudom, de van olyan feltevés, hogy egy hajtóműre váró gépét, de az is lehet, hogy egy új svancot. Amint biztosat tudok megírom.
migi 368888 2008. április 22. 21:05
Válasz erre
Látod ez a amatőr és a profi között a külömbség ,te rögtön tudod mit irtam ,nekem 3szor is elkellet olvasni amit irtál hogy megértsem .
Rumcájsz_52 368887 2008. április 22. 20:10
Válasz erre
Talált,süllyedt /mármint én''/
Rumcájsz_52 368886 2008. április 22. 20:01
Válasz erre
Az 52 nem az életkorom /sajnos/, csak mikor regisztráltam magam, kederült, hogy ez a név amúgy natúr formájában már foglalt, igy hozzáirtam egy számot.
Ha a fotóid alatt szereplő számsor a dátumot jelzi, akkor eleve nem lehet az a gép, amit én tippeltem. Mindenesetre úgy néz ki, valami elszabadult a hajtóműből, és erre talált magának kiutat. Ha a "valami"-re tippelni kellene, a legnagyobb valószinűsége egy turbinalapátnak van, a fordulatszámból adódó hatalmas centrifugális erő miatt elsősorban ennek van akkora mozgási energiája,hogy igy kibontsa a belső hővédő burkolatot meg még a gép oldalát is.
Az utolsó fotódnál emlitett horpadás azonositásra teljesen alkalmatlan, szerintem elvétve találhatsz csak olyan 21-est, aminek ez a hűtőlevegő-bevezető csöve nincs össze-vissza horpadozva, ui. a hengeres hidraulika-akkukulátorok ellenőrzéséhez, nitrogén-feltöltéséhez a második képen látható felnyitott szerelőnyilásnál lehetett hozzáférni, és a kiálló levegő-torlócső hogy úgy mondjam, "jövet-menet útbaesett".
búza 368885 2008. április 22. 19:29
Válasz erre
migi 368884 2008. április 22. 19:10
Válasz erre
TA940627_28JG_187_MiG_21BIS_5721
TA940627_28JG_187_Mi...
TA940627_28JG_188_MiG_21BIS_5721a
TA940627_28JG_188_Mi...
TA940627_28JG_189_MiG_21BIS_5721_from4112
TA940627_28JG_189_Mi...
IM004358
IM004358

Sziasztok
Laci ugye nem kötelező mindenkinek ki irni az életkort a neve után ?
A gyüjteményem szerint ez a gép 5721 . az utolsó képen látszik a jobboldali beömlővégén a sérülés nyomai ami SZERINTEM hasonlóak a másik képen lévő beömlő sérüléséhezhez .ELNÉZÉST nem vagyok szakember csak mániákus .
Rumcájsz_52 368883 2008. április 22. 18:23
Válasz erre
Lehet, hogy a "9178"-as 21 bisz /75AP/,amivel 1979 októberében próbált nyugatra szökni egy sorkatona. A rosz helyzetbe állitott gázkar miatt a hajtóműinditás során a hajtómű kigyulladt, és a gép megégett, de törzs-hátsórész cseréjével a gépet újra repülőképessé varázsolták./Az esemény Pápán történt./
migi 368882 2008. április 22. 18:21
Válasz erre
Sajna nem ez a gép az mert abból katapultátak .
migi 368881 2008. április 22. 17:59
Válasz erre
Szia
Úgy rémlik a Top-gunban volt egy cikk erről a gépről megpóbálom megkeresni.
Monox 368880 2008. április 22. 10:18
Válasz erre
039
039

Van valakinek sejtése arról, hogy melyik gép törhátsója látható a képen?
Monox 368879 2008. április 18. 16:00
Válasz erre
Búza!

3745 és 3945 old.sz. 75A-k.
búza 368878 2008. április 18. 10:42
Válasz erre
Monox!
Melyik volt a másik kettő?
Monox 368877 2008. április 18. 08:14
Válasz erre
Búza!

A valóságtartalomhoz ebben az esetben sajnos nem tudok hozzászólni. Nem voltam jelen sajnos az események idején. Következtetni lehet rá, viszont az bizonyos, hogy 90.05.12.-én került hivatalosan is az iskola állományába a gép harmadmagavál. Ha valóban az eset után 1 évvel került be a PG-be ez már eleve magyarázatot ad arra, hogy nem repült többé és csak tansegédletnek készítették elő. Viszont ezeket a dátumokat is leírta valamikor valaki(k), nyílván az(ok) aki(k) ott voltak és láttak valamit. A formulár is biztosan megvan Szolnokon, igyexek is előkeríteni, de ez a mai napig még nem vezetett eredményre...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.