/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
pilotka 367783 2007. május 13. 07:16
Válasz erre
# Box
# Box
IMG_0070
IMG_0070
IMG_0041
IMG_0041
IMG_0042
IMG_0042
IMG_0050
IMG_0050
IMG_0052
IMG_0052
IMG_0054
IMG_0054
IMG_0060
IMG_0060
IMG_0061
IMG_0061
IMG_0063
IMG_0063
IMG_0068
IMG_0068

Hayate!

Én 1/72-ben a Zvezda Mig-21Bis-ét ajánlom!

pilotka.myip.hu/aruhaz/index.php
Miggyuri 367782 2007. május 13. 06:42
Válasz erre
Zebi!
Fujimi? Ha a legedás ősökre gondolsz, annál már van méretarányosabb.Ráadásul ahhoz képest, amilyen, drága.
hayate!
Akkor inkább a Bílek bármelyik PF-ben nincs jobb jelenleg.
Még a KP/Kopro MF-je is elfogadható - a korábbi csomagolásához magyar, csillagos felségjelet adtak.
A Revell csak feljavítóval(beömlő nyílás, kabinbelső).
Érdemes belenézni a Condor vagy az Eastern Express dobozaiba, de csak elszántaknak.
Jószívvel a Zvezda biszét ajánlanám.
Elkerülni, mindenképpen: Academy, Airfix!
Miggyuri
Zebi 367781 2007. május 12. 20:11
Válasz erre
bisz, PFM/PF: Zvezda, esetleg Fujimi
F-13: Revell

A többi makett futottak még kategória.
hayate 367780 2007. május 12. 20:07
Válasz erre
1/72-es méretarányban szeretnék összerakni egy 21est.
Melyik gyártónak van jó minőségű doboza ebben a méretben?
Előre is kösz az infót.
Tophatters 367779 2007. május 12. 16:13
Válasz erre
ronniefrown 367778 2007. május 12. 13:29
Válasz erre
Letezik meg ez a bunkerrendszer? Ugy remlik mintha a habori alatt berobbantottak volna a bejaratokat de lehet, hogy tevedek.
sainz 367777 2007. május 10. 21:11
Válasz erre
www.youtube.com/watch

BRUTÁL videó !!!

Még abból az idöböl, amikor a jugók használták az alagutbunkereket, Pristina,Zeljeva..
Patyolattisztaság, nagyon komoly zsilipajtók, épületgépészet...eddig is tudtuk, de üzem közben látni, nekem az állam leesett!

Nézzetek körül, a többi YuAF videó is érdekes!
sainz 367776 2007. május 10. 01:59
Válasz erre
000081_resize
000081_resize

Keresek hasonló fotókat az 1990 előtti időszakból !

Kizárólag eddig publikálatlan, negativról szkennelt, nagy felbontásu(min. 2Mb jpg.) képeket.
Cserébe ilyen fotókat tudok felajánlani a gyűjteményemből...

sainz10@gmail.com
sainz 367775 2007. május 10. 01:13
Válasz erre
000085_resize
000085_resize

1986

"Lohol" a készültség...
kori 367774 2007. április 19. 16:05
Válasz erre
próbáld ctrl-c ctrl-v vel, mert kétszer rakja a http:\\-t a böngésződ.
Mekett 367773 2007. április 19. 10:25
Válasz erre
Szia Heart!

Ha elküldöd, szívesen feltesszük őket a fényképek rovatba :)

Üdv
Mekett
heart68 367772 2007. április 19. 09:03
Válasz erre
ma ismét több képet szerettem volna felteni ide nektek , de a rendszar nem engedte, talán mert nagyok voltak:(
Miggyuri 367771 2007. április 19. 05:13
Válasz erre
kori!
Nekem a "nem jeleníthető meg" jön erre a linkre.
Miggyuri
kori 367770 2007. április 18. 22:56
Válasz erre
Miggyuri 367769 2007. április 18. 18:42
Válasz erre
heart!
Nincs több adatod, képed bármid a 17-esről? Ezzel, amit feltettél duplájára emelkedett a MiG-17 nem PF variációk képeinek száma nálam. A száma mennyire ok?
Üdv: Miggyuri
heart68 367768 2007. április 18. 16:32
Válasz erre
Sainz:) az a korszak a legnehezebb mert akkor nem volt egészséges nagyo fotózni;) de amint lesz felrakom!!! Sonka papa köszönöm,hogy megnyugtattál:):) nehezen viselem a kövezést:):D dgdggd holnap rakok fel pár érdekes képett, Pl:AN-124 Taszáron+KC-135+...stb addigis pihenek egy kicsit. sziasztok fanatikusok:9
Sonka_papa 367767 2007. április 18. 16:20
Válasz erre
Heart !
Engem nagyon érdekel a 21-es téma, mert nagyon szeretem ezt a kis gépet :)
Szerintem nem kövezünk meg érte, ha raksz fel egy-két képet a gyűjteményedből :)
sainz 367766 2007. április 18. 14:17
Válasz erre
heart68!

Van képanyagod 1990 előttről is, még a csillagos korszakból ?
heart68 367765 2007. április 18. 11:31
Válasz erre
Botsi az elöbbi " ULYak" -ért:) lehuztam most is 24-et a taszári betonon és fáradt vagyok:)
heart68 367764 2007. április 18. 11:30
Válasz erre
1904-017.JPG méret: 67.5 KB
1904-018.JPG méret: 71.3 KB
1904-019.jpg méret: 65.7 KB
1904-020.JPG méret: 70.7 KB
1904-021.JPG méret: 71.9 KB
1904-022.JPG méret: 70.7 KB
1904-023.JPG méret: 63.9 KB
1904-024.JPG méret: 235.4 KB
1904-027.jpg méret: 290 KB
1904-028.jpg méret: 272.5 KB
1140712639.JPG méret: 236.7 KB
1140712693.JPG méret: 179.4 KB
1140712704.JPG méret: 175.3 KB
A Cápeti haza ért, gondos kezek ulyra összerakták és szépen lefestették. Hungaryan Skyhusars büszkén képviselte annak idelyén a magyar repülést angliába, a kis csapat, piloták, müszakiak büszkén feszitettek melette. Turul repülő, rep.müszaki századrol legalább ez az emlék megmaradt...
heart68 367763 2007. április 18. 11:20
Válasz erre
1904-002.JPG méret: 171.6 KB
1904-003.JPG méret: 169.5 KB
1904-004.JPG méret: 168.6 KB
1904-005.JPG méret: 170.6 KB
1904-006.JPG méret: 159.7 KB
1904-007.JPG méret: 161.6 KB
1904-008.JPG méret: 175.5 KB
1904-009.JPG méret: 181.3 KB
1904-010.JPG méret: 176 KB
1904-011.JPG méret: 68.8 KB
1904-012.JPG méret: 73.1 KB
1904-013.JPG méret: 74.3 KB
1904-014.JPG méret: 68 KB
1904-015.JPG méret: 69.4 KB
1904-016.JPG méret: 66.7 KB
Egy "helyes" döntés következtében,a Cápetit, Pápárol vissza hozzák Taszárra. A kályhacsövet megfosztják szivétöl és minden hadrafogható egyébb alkétrészétöl és egy teher autó platoján darabokban utnak indul a hon-repterére...
heart68 367762 2007. április 18. 11:11
Válasz erre
Pic00049a.jpg méret: 75.5 KB
PIC00050.JPG méret: 70.5 KB
PIC00051.JPG méret: 75.6 KB
PIC00052.JPG méret: 75 KB
PIC00053.JPG méret: 75.3 KB
PIC00054.JPG méret: 74.6 KB
PIC00055.JPG méret: 69.9 KB
PIC00056.JPG méret: 75.4 KB
PIC00061.JPG méret: 39.4 KB
PIC00062.JPG méret: 43.4 KB
PIC00063.JPG méret: 63.4 KB
PIC00064.JPG méret: 64.8 KB
Skacok...hogy sirni is tudjunk...és a nagyipari MIG temetö valahol Észak-dunántuli reptéren:(:( és sajna nem csak azon a reptéren vannak roncsok elföldelve, a megsemisült gépeket mindig elásták a reptereken, néha sajna pilcsivel együtt, márha maradt belöle valami:(:(
heart68 367761 2007. április 18. 09:49
Válasz erre
Anglia után át lett festve, le kerültek rola a reklámok és utánna már igy repült a gép. kitömés után kapta ezt a festést amivel most is látható...
heart68 367760 2007. április 18. 09:45
Válasz erre
Ákos:) AZ a kép Anglia után már átfestett állapotban készült.
Akos 367759 2007. április 18. 08:46
Válasz erre
Jó képek, a Cápetit én a 30-as képen látható állapotban fogom megcsinálni.
heart68 367758 2007. április 18. 08:35
Válasz erre
cimerek.jpg méret: 14.8 KB
Tasz?r001.JPG méret: 99.9 KB
Tasz?r002.JPG méret: 169.4 KB
Tasz?r003.JPG méret: 158.6 KB
t? f?l?tt.jpg méret: 121.4 KB
SZU l?gt?r.jpg méret: 130.7 KB
1904-025.JPG méret: 228.5 KB
1904-026.jpg méret: 256.6 KB
1904-029.jpg méret: 183.2 KB
1904-030.jpg méret: 208.9 KB
1904-001.JPG méret: 166.7 KB
1904-016.JPG méret: 66.7 KB
izelittö a képekböl...
heart68 367757 2007. április 18. 08:27
Válasz erre
Tisztelt maketezök! Természetessen az álltalam felrakott képeket bárki használhatja, és publikálhatja:) rengeteg képpel gazdagotam tegnap és szeretném megosztani veletek. amenyiben segithetek az itt tárolt 3 kitömött madárral kapcsolatba / fotok / természetessen meg teszem! csak azt irjátok meg , mi érdekel.Több DVD-nyi filmem is van, taszárrol, Magyar repülésröl, olyanok is amit magunknak csináltunk emlékbe, és olyanok is ami hivatalos verzió...meg ami nem;) A képeket volt müszaki kollegáimtol kaptam, vagy saját magam készitettem.Örülök hogy vannak ilyen rendes emberek akik nem hagyják hogy "GÉP" a feledés homályába merüljön! Köszönjuk az ex kollegáim nevében is!Tisztelettel minden csendes örültnek;):):)
Miggyuri 367756 2007. április 16. 20:00
Válasz erre
heart68!
Minden dokumentum hasznos számunkra, így többet tudunk megőrizni abból ami a képeiden fennmarad. KÖszi a soxép képet!
Miggyuri
sainz 367755 2007. április 16. 15:57
Válasz erre
Pajzs-79-en a dunai átkelést fedezték a taszári bis-ek(nem sok sikerrel), a kunmadarasi 1.gvapib. Su-17M2-k támadták a pontonhidat.
Kismagasságban nem nagyon tudták megcsípni őket, pedig ekkor még a szuhojok egy része festetlen, fémszínű volt...rácsapás után "lelőttek" jópárat a mieink, és a második hullámban, amikor közepes magasságon a H-23 rakétával való támadást imitálták Ivánék.
Ráadásul egy század Su-17M2 Kiskunlacházáról operált(átkelés Adonynál), és az odatelepült sármelléki MiG-23M-ek fedezték őket, kismagasságon bujkálva...
jó kis játékháborúk voltak még akkoriban...
Rumcájsz 367754 2007. április 16. 11:16
Válasz erre
Bocs, még valami a - Szép ember, szép makett-hez : hátra-felfelé nyiló kabintetővel
orosz 21-es nem készült, csak kinai, de az más tipusváltozat volt.
A Pajzs-79-ről készült fotón egyébként szintén látható, hogy a póttank a szárny alatti
KÜLSŐ gerendára van felfüggesztve, mellette látszik a belső, főfutó melletti gerendán
lévő kisebb függesztmény /talán UB-blokk/ hegyes orra is.
heart68 367753 2007. április 16. 10:55
Válasz erre
K?p(15).jpg méret: 96.4 KB
K?p(16).jpg méret: 81.5 KB
K?p(17).jpg méret: 85 KB
K?p(18).jpg méret: 74.5 KB
K?p(19).jpg méret: 51.5 KB
K?p(20).jpg méret: 87.2 KB
K?p(21).jpg méret: 83.2 KB
K?p(22).jpg méret: 79.6 KB
K?p(23).jpg méret: 82.1 KB
K?p(24).jpg méret: 77.9 KB
K?p(25).jpg méret: 99.3 KB
és ami még lemaradt... A tecnikát én is ismertem ,Anno évekig szewreltem öket. Sokk szép és szomorú emlék füz hozzá. A topicban irogató, és kiállitásokon résztvevö és a modelleket bemutató userek elött a fejem meghajtóm!! gyönyörüen és kitartoan épitgetitek ezt a kihalt kályha csövet!!! minden tiszteletem a türelmes emberek elött! További sok sikert neketek!!! heart68-taszár.
heart68 367752 2007. április 16. 10:48
Válasz erre
Bucsu001.jpg méret: 30.7 KB
Bucsu003.jpg méret: 28.7 KB
Bucsu006.jpg méret: 30.5 KB
?za-telep.jpg méret: 83 KB
Torony.jpg méret: 71.8 KB
Gurul?.jpg méret: 106.2 KB
Kantin.jpg méret: 103 KB
65-?s ?p?let.jpg méret: 101.4 KB
66-os ?p?let(PX).jpg méret: 86 KB
90-es ?p?let.jpg méret: 90.1 KB
90-es ?p?let 1.jpg méret: 75.5 KB
123-as ?p?let.jpg méret: 79.4 KB
K?p(7).jpg méret: 65.5 KB
K?p(11).jpg méret: 104.4 KB
K?p(12).jpg méret: 86.4 KB
Sziasztok Fanatikusok;) Ezek a képek a hivatalos Bázis bezárás elötti este készültek a kiglancolt/kitömött utsó 3 gépröl:( az ezek uttáni képeket ,mementoul raktam fel... ma, 2007.04.16-án a gépek a laktanyában gazosodnak...a Büszke Taszári reptért eszi az enyészett...no comment...
sainz 367751 2007. április 15. 23:14
Válasz erre
Rumcájsz 367750 2007. április 15. 22:03
Válasz erre
Attól tartok, nem is fogsz, ez más szempontból is öszvér.A függőleges vezérsik tetején
lévő antennaburkolat csak a 21 Analog/144 gépen volt, amit a Tu-144 1/3-ra kicsinyitett
szárnyaival szereltek fel, ezen próbálva ki a gótikus szárny aerodinamikai tulajdonsá-
gait,csak egy vagy két példényban épült meg. Ráadásul a főfutó melletti függesztő-
gerendára semmi értelme póttartályt akasztani /a valóságban talán el se fért volna/,
ugyanis itt sem üzemanyag-csőcsatlakozás, sem a kifogyasztáshoz szükséges túlnyomás-
csőcsatlakozás nem volt a gerendába beépitve.Persze mindenki olyan makettet épit, ami-
lyent tud, vagy tetszik neki, attól az még nem biztos, hogy élethü, köze is van a való-
sághoz.
sainz 367749 2007. április 15. 16:51
Válasz erre
fotoplenka.ru/catalog/rubr2/album104822/

Szép ember...szép makett..

Amúgy ez egy érdekes öszvér, MiG-21PFM a szárnyvégeken a MiG-21R szivar alakú konténerei.
Fotót még nem láttam erről az alváltozatról.
migi 367748 2007. március 15. 21:21
Válasz erre
Sziasztok
Érdeklődnék ismeri e valaki a NeOmega cég C-37 Mig-21UM és a C-41 Mig-21 F-13 átalakitóját.Esetleg hol lehetne beszerezni?
üdv:migi
Sonka_papa 367747 2007. március 13. 14:42
Válasz erre
És nem adod őket ? :) (gondolom, hogy nem,de hát próba...) :)
Viszont képeket nem raknál fel ?
Robidoki 367746 2007. március 13. 03:30
Válasz erre
Sziasztok!
A sebességmérő,21-esé (műszerfalon a bal felső-jobbra alatta a MACH-skálájú van)
a fordulatszám-mérő szerintem 15.ösé (mondjuk a centrifugálkompresszor nem hiszem hogy 15000-ig elfütyülgetett volna,ezért az is lehet hogy 19-esé)nekem ez nagyobb ritkaság hiszen a kialakítása is 50-es éveket idéz.Mindkettő nagyon szép(nem újrafestett)állapotú,és üzemképes.

Robi
Miggyuri 367745 2007. március 12. 17:53
Válasz erre
Figaro!
Köszi, a pontosításért!
Miggyuri
Sonka_papa 367744 2007. március 12. 15:25
Válasz erre
Migi!
Értem, akkor nem szóltam :)

Robidoki!
Érdekelni érdekel, de pl. mit kérsz/mennyit érte/ük ? :)
Cébés 367743 2007. március 12. 14:10
Válasz erre
Cseréljünk!

Nekem meg van Boeing pitotcsövem meg ülésem :))
Robidoki 367742 2007. március 12. 12:55
Válasz erre
Sziasztok:
Ha valakit érdekelne, van sebességmérő(műszer 2500-ig),és egy hajtómű (fordulatszám15000) mérőm.
Figaro 367741 2007. március 11. 19:47
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis pontosítás.
A Dunaújvárosi MiG-15 áll!!
A makett és pár fotó itt a Makettek rovatban is megvan.
Ami ledőlt, az Újsolt mellett van az 52-es útnál.

Üdv
Figaro
migi 367739 2007. március 11. 18:59
Válasz erre
Nagyon szivesen
Arra a BM husvéti locsoló autóra gondolsz,azon feszit a hálóm, mert azt láttam valahol a neten.
migi
migi 367738 2007. március 11. 18:56
Válasz erre
Szia Sonka papa
Ismerem azt az oldalt én is ,de engem inkább az érdekelne pl. ez a gáp hol van-volt?
kepfeltoltes.hu/070311/MiG_21F13_1981_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nagyon sok képem van amit nem tudok behatározni hol készülhetett,
üdv: migi
Miggyuri 367737 2007. március 11. 18:22
Válasz erre
migi!
Köszönettel megkaptam. Úgy emléxem írtam róla. Elnézést, ha elmaradt.Pont jó lett a Hydromil-ra!
Miggyuri
Sonka_papa 367736 2007. március 11. 17:48
Válasz erre
Migi!
Egyébként ha az airliner.net oldalon rákeresel a mig 21-esekre (ha a részletes keresőben akkor a magyar gépeket is kitudod választani) és ott szinte mindegyik géphez odaírják, hogy mikor készült. pl.1998 Pápa
Meg azt is, hogy ki készítette el a képet.
Én is onnan szedtem egy csomó képet :)
sainz 367735 2007. március 11. 09:50
Válasz erre
Van 4 magyar 21-es pilota, aki megkapta a kikepzest az Atombomba celbajuttatasara a MiG-21-essel, egy a mai Esztorszag teruleten levo, akkoriban szovjet repteren.
Tudtok errol vmi pluszt ?
migi 367734 2007. március 11. 09:01
Válasz erre
Miggyuri
Én nem emlékszem rá, bár ez nem jelent semmit.Több képem is van amit szeretnék majd egyszer megtudni hol készült,kérdeztem már megkaptad a réz hálót amit postáztam.
migi
Miggyuri 367733 2007. március 11. 05:38
Válasz erre
Migi!
Látom, közben kiderült. Sajnos nem nekem jutott eszembe ez a zseniális téma.:)A gép Dunaújvárosban állt(!)
Ahogy tudom már nem áll, mert ledőlt. Orra esett. Elég szomorú. A neten kívül, ha jól emléxem, valamelyi makettes lapban is volt róla cikk, meg pár fotó.
Miggyuri
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.