/ Fórumok /

RotorCraft

Helikopterek minden területről. Mert ilyen topic még nem volt, viszont forgószárny-kedvelők vagyunk néhányan :-)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Varjúbácsi 354031 2009. február 1. 11:30
Válasz erre
Sziasztok!
Keresem Yefim Gordon Mi-17-es könyvét, illetve a Kagero Mi 17 fotoalbumát, ha lehet elektronikus formában, ha nincs esetleg scannelésre kölcsön.
Köszönöm.
Solo 354029 2009. január 26. 19:12
Válasz erre
Mi-17 (707)
Mi-17 (707
Mi-17 (702)
Mi-17 (702

A kontúrfények sem egyformák. :)
Varjúbácsi 354028 2009. január 26. 18:39
Válasz erre
Daala 354027 2009. január 26. 14:05
Válasz erre
Azok a kontúrfények, sima fehér fényű lámpák. Éjszakai repülésen szép körcsíkokat tudnak csinálni:)
Varjúbácsi 354026 2009. január 26. 14:02
Válasz erre
Solo, Daala!
Tudnátok abban segíteni, hogy a Mi 17 rotorlapátjainak végén a jelzőfények milyen színűek voltak?
Köszönöm.
Daala 354025 2009. január 26. 10:59
Válasz erre
Ahogy a Trumpi kit bontását figyelgetem, a faroklégcsavart is át kell kicsit alakítani formájában, ugyanis a 706-707-en a Mi-24-es-hez alkalmazott van.
Daala 354024 2009. január 26. 10:55
Válasz erre
Solo fotóin is látszik, hogy a magyar gépeken is ugyanolyan megoldású alsó főfutóbekötés van mint az újabbakon csak rá van építve egy áramvonalazó lemez borítás.
Daala 354023 2009. január 26. 10:50
Válasz erre
tru_mi-17_parts4
tru_mi-17_parts4

pipi!
Gyakorlatilag csak a rajzon pirossal jelölt alkatrészeket kell átalakítanod hozzá a magyar változathoz meg az infracsapda kivetőket ráépíteni a faroktartóra!

www.cybermodeler.com/hobby/kits/tru/kit_tru_5102.shtml
pipi 354022 2009. január 25. 21:47
Válasz erre
A Trumpi 35-ös Mi-17-en a magyar változat megépítéséhez mihez kell hozzányúlni?
Köszi előre is!
Solo 354021 2009. január 25. 19:54
Válasz erre
Varjúbácsi 354020 2009. január 25. 00:36
Válasz erre
Daala, Solo!
Köszönöm a segítséget, a képeket, most már látom mit kell keresni a fotóimon. Mindenképpen a felújított gépek egyikét szeretném "megmodellni", tehát azt hiszem nem úszom meg a faragást. Jól érzékeltem a fotókon, hogy a tartályok magassága nem változik, csak a törzstől való kinyúlás? Úgy látom, hogy az ablakok alsó szélétől mindkét tartály ugyanannyira van.
Daala 354019 2009. január 24. 20:29
Válasz erre
Varjúbácsi!

A Trumpi 35-ösből is ilyenformán csak 706-707 készíthető. Aszo-2 infracsapda kivetők vannak a makettben a faroktartóhoz? Mert a 706-707-hez kell.
Ugyanez vonatkozik a Hobbyboss-ra is ha valaki 72-ben akarja ezt a két gépet.
Daala 354018 2009. január 24. 20:21
Válasz erre
Mi-17 - 704 kistartály
Mi-17 - 704 kistart...

A 704-es. Látszik, hogy a kistartály nem nyúlik annyira hátra.
Solo 354017 2009. január 24. 20:06
Válasz erre
kistartály
kistartály
kistartály2
kistartály2
kistartály3
kistartály3
nagytartály
nagytartály
nagytartály2
nagytartály2
nagytartály3
nagytartály3

Pár kép arról, hogy miről is beszélünk.
Daala 354016 2009. január 24. 15:59
Válasz erre
lemeradt=lemaradt
Daala 354015 2009. január 24. 15:58
Válasz erre
Ja bocs még valami, a MI-8P- ken még aza oldalablakokat is ki kell cserélni szögletesre. Ez még lemeradt!
Daala 354014 2009. január 24. 15:57
Válasz erre
A Hobbyboss készletből alapból készíthetsz magyar 706-707-est, de a főfutók alsó törzscsatlakozását ki kell cserélni a régebbi háromszögszerű alakúra, vagy betömíteni a rudak közötti rést, vagy megvenni a Pavla vonatkozó kiegészítőjét.
Csinálhatsz továbbá magyar Mi-8P-t is, 10445, 46, 47, mert ezek is nagy tartályosok (ill. sajnos a 45-ös csak volt). Hobbyboss Mi-8-hoz szintén a Pavla adott ki komplett hajtómű-felsőrészt.
Daala
Daala 354013 2009. január 24. 15:50
Válasz erre
Oldalról vagy felülről nézve tisztán látszik a méretbeli különbség a tartályok között, valamint a nagy tartályosokon négy rögzítőpánt van a kicsiken csak három. A nagytartályoson hátul jobban kilóg a tartályvég a hátsó ajtó felé és a főfutószár bemarása is láthatóan nagyobb ezeken - köszönhetően a kövérebb tartálynak.

Daala
Varjúbácsi 354012 2009. január 24. 15:06
Válasz erre
Rotorguruk!
Felnyomtátok a kiváncsisági szintemet a kistartály-nagytartály témában. De hiába néztem végig az airliners.net -en kb. 1300 db Mi 17 fotót, én nem láttam különbséget a tartályok között, maximum annyit, hogy néhánynak az elején volt valami gumibugyi szerűség, de az is csak az első rögzítő pántig.
Ha mégis más az 5 magyar minyó,mint amit a csehek, szlovákok, bulgárok, pakisztániak, venezuelaiak használnak, tudná valaki számszerüsíteni a különbségeket (elállás a törzstől,hossz, űrtartalom, stb.) hogy a bunkó műszaki agyam is megértse?
Kösz.
Solo 354011 2009. január 23. 09:27
Válasz erre
Mindkét modernizált 17-es kistartályos. 703,705
Varjúbácsi 354010 2009. január 23. 07:59
Válasz erre
Daala, Solo!
Az általam feltett képeken a nagy tartályos vagy a kistartályos gép van?
Daala 354009 2009. január 22. 17:53
Válasz erre
701; 702; 703; 704; 705 - kis tartály
706; 707 - nagy tartály
Solo 354008 2009. január 22. 17:15
Válasz erre
A Trumpeter 1:35-ös maketten másféle tartály van. Nagyobb. Hosszabb és szélesebb is.
Varjúbácsi 354007 2009. január 22. 07:47
Válasz erre
Helimodern_6
Helimodern_6
Helimodern_9
Helimodern_9

Solo!
Nekem ez a két képem van, de ezek szerint nem más a tartály.
Varjúbácsi 354006 2009. január 21. 21:02
Válasz erre
Solo 354005 2009. január 21. 13:05
Válasz erre
Az kemény dió lesz. :)
Új oldaltartályokat kell faragnod hozzá. A pilótafülke is elég sci-fi a trumpeter maketten. A műszerfalak mások ,mint a többi magyar 17-en. Beépítettek pár displayt, és a kabinüvegezés alsó részt belülről befedték fekete "vászon?" anyaggal. Próbálok képet szerezni róla.
Varjúbácsi 354004 2009. január 21. 12:50
Válasz erre
Solo!
Azt a gépet szeretném megcsinálni a Trumpiból, amelyiket most újítottak fel, és benne van az időjárás radar.
Solo 354003 2009. január 21. 12:26
Válasz erre
Jól mondja Mekett.:)

Egyébként melyik Mi-17-ről kellene kép?
Mekett 354002 2009. január 20. 22:55
Válasz erre
Varjúbácsi 354001 2009. január 20. 21:32
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni néhány képpel a magyar Mi 17-esek belsejéről? Sajnos nagyon kevés fotót találtam a neten.
Köszönöm.
f2d 354000 2009. január 18. 19:18
Válasz erre
Én is így jártam a legutóbbi helikopter makettemmel, csak annál pont a kabin eleje (átlátszó alkatrész) volt elvetemedve, így csak nagyon vékony felületen lehetett ragasztani. Én a Revell folyékony ragasztóját használtam az alkatrészek összehúzatásához. Eddig még nem esett szét, kíváncsi leszek meddig bírja.
Muzzy 353999 2009. január 18. 18:45
Válasz erre
Amatőr!
Óvatosan meleg vízben esetleg vissza tudod hajlítani, de légy nagyon óvatos, ha nem elég meleg, nem tudod hajlítani, ha túl meleg összeugrik. Esetleg fogasd meg egy két helyen pillanatragaccsal, és utána oldószeressel ragaszd végig.
Muzzy
Amatõr 353998 2009. január 18. 15:32
Válasz erre
A tehén is bonyolult állat, de én megfejtem!
Hála istennek azért még tudom mi forog rajta :)

Ellenben összepróbáltam a törzsfeleket, illetve negyedeket :) és a pilótafülkénél sajnálattal vettem észre, hogy elég rendesen el van csavarodva. Ha feszítés nélkül összeillesztem simán van benne 2-3 mm! Csavarva feszítve passzol, de nem tudom milyen ragasztó fogja igy megfogni
borisz 353996 2009. január 17. 10:25
Válasz erre
Nagyon figyelj a rotorra("propeller"), mert bonyolult.
molnark 353995 2009. január 16. 19:55
Válasz erre
Én is haszonló cipőben járok mint te, igaz, autókat nem c sináltam eddig. :)
De bármilyen tanácsot szivesen veszek.
én a lejjebb látható makettnek álltam ma neki.
Amatõr 353994 2009. január 16. 19:15
Válasz erre
Üdv!
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Szert tettem egy 1/72 Zvezda Ka-52 -re, mert úgy megtetszett.
Ez lesz az első heli makettem (eddig autóztam)
Szóval szeretnék egy kis festési, összeállítási, -mire figyeljek segítséget kérni.

Előre is köszönöm.

Peti
vlevi 353993 2009. január 7. 20:43
Válasz erre
Jó, de a matricázás miatt úgyis fényesnek kellene lennie. Ennyi erővel lehetne minden makettfesték selyemfényű is, azt a legkönnyebb kezelni. De csak erőltetik, hogy matt, meg fényes, nemistudom minek :)
molnark 353992 2009. január 7. 20:25
Válasz erre
1
1

Legújabb szerzeményem, egyben első helikopter makettem.
Tibcsi 353991 2008. december 30. 14:09
Válasz erre
Az attól függ :) Katonai gépekhez elsősorban matt kell, a polgári helikhez pedig inkább fényes.
molnark 353990 2008. december 30. 13:01
Válasz erre
Hello!

Matt festékek jók a helikopter makettekhez?
vagy azokhoz inkább fényes kell?
xcraft 353987 2008. december 4. 20:10
Válasz erre
Szia RaPe!

Nekem megvan a legato, nem rendelek cheyene miatt, de észben tartom, ha importálok valamit szólok. :)
RaPe 353985 2008. december 4. 16:08
Válasz erre
X!
Ha esetleg megrendelnéd, sikíts már előtte, mert akkor lehet beszállnék a rendelésbe én is, csak egy Sikorsky s-67-tel :)

www.anigrand.com/AA2022_S-67.htm
xcraft 353983 2008. december 4. 13:18
Válasz erre
Sziasztok!

Jövő év januárban megjelenő újdonság, Lockheed Cheyenne (AH-56)
www.anigrand.com/AA2085_AH-56.htm
Ismerve az Anigrand termékeit, nem túl jó minőségű öntvényekre lehet számítani, de mindenképpen kuriózum. A Legato régi gyanta makettje fehér holló a piacon.
borisz 353982 2008. november 16. 11:25
Válasz erre
f2d 353981 2008. augusztus 23. 08:05
Válasz erre
BapJack2Lg
BapJack2Lg
BapJack4Lg
BapJack4Lg
CapReg1lg
CapReg1lg
CapReg4lg
CapReg4lg
Global4lg
Global4lg
PortMem1Lg
PortMem1Lg
umich1lg
umich1lg
UofIowa1Lg
UofIowa1Lg
UofIowa2Lg
UofIowa2Lg
vandy5lg
vandy5lg

Helipad ötletek diorámához. Persze, ha valakit érdekel a polgári repülés.
Muzzy 353980 2008. augusztus 17. 16:10
Válasz erre
Tibcsi!
Még lét tippem van:
Nézd meg a kiegyensúlyozást, és a kotyogásokat!
Muzzy
Tibcsi 353979 2008. augusztus 15. 19:26
Válasz erre
Muzzy,

Igen, mindig ugyanarra. De a jelenség nem állandó. Néha előjön, néha nem. Engem igazából ez zavar. A forgószárnyak kétlapátúak, a felsőn a Bell helikről ismert röpsúlyos stabilizáló rendszer van. A lapátok bekötése fix állásszögű (az alsóké) de egy forgáspont körül előre-hátra ell tud fordulni. A felsők állásszögét a röpsúlyos rendszer állítja.

Az egy kúpon futást azért még ellenőrzöm, köszi a tippet! :)
Muzzy 353978 2008. augusztus 15. 16:36
Válasz erre
Tibcsi!
Mindig ugyan abban az iányban kezd el kitörni?
Ha igen, lehet, hogy nem egy kúpon fut az egyik lapátsor.
Muzzy
Tibcsi 353977 2008. augusztus 15. 11:40
Válasz erre
Félig OFF leszek. :)

Van egy repülőképes helikopter modellem. Koaxiális rotorral plusz egy faroklégcsavarral van ellátva, amit az oldalkormánnyal működtetek. Az lenne a kérdésem, hogy mitől lehet az, hogy a helikopter a levegőben függ, nagyjából egy helyben, egy irányban és (látszólag) minden ok nélkül elkezd forogni, amit csak a faroklégcsavarral tudok megállítani? Aztán meg viszaáll az előző állapot.

Hozzáteszem, hogy egyáltalán nem precíziós szerkezet, tehát akár lötyögések is okozhatják... a két forgószárny fogaskerék kapcsolatban van, elvileg a fordulatszámuk kötött... van valakinek tippje?

Kösz: Tibcsi
pipi 353976 2008. augusztus 3. 16:33
Válasz erre
Sziasztok!
Ha valaki rendelkezne olyan képpel, amelyen Uaz-t próbálnak betuszkolni egy Mi-17-be kérem ossza meg velem!
Köszi előre is!
Üdv mindekinek!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.