<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Pilu | Adatlap | 19478 | 2011. november 21. 16:51 | ||
Ha félreérthető lettem volna, nem a lövész alegységek állományában voltak, hanem megerősítésként kerültek oda az egység vegyes lérak. ütegétől. Előzmény: (19477) Pilu 2011. november 21. 16:49 | |||||
Pilu | Adatlap | 19477 | 2011. november 21. 16:49 | ||
Üdv. A felderítőket nem tudom, hogy voltak szervezve. A lövészeknél biztosan volt. A BMP-s századoknál a szdpk-i kocsiba volt egy raj megerősítésként, a PSZH-s századoknál UAZ-469-el követték a harc rendet. 94-ben adtam harc-ügyeletes alegységet, ami két lövész szakaszt jelentett, Fagott és Sztrela-2 rajokkal megerősítve, de már nem emlékszem, hány Sztrela volt benne (1 vagy 2?) Ott DAC-665 volt a szállító jármű mindenkinek, csak a híradók jöttek GAZ-66 R-142-vel. | |||||
Pilu | Adatlap | 19476 | 2011. november 21. 16:37 | ||
Ez egyértelműen 82M álcaruha. | |||||
juge75 | Adatlap | 19475 | 2011. november 21. 16:14 | ||
Álcaruha nem csak a síma felderítőknél volt, lehetett tüzér felderítő is. Az esővédő is ugyanilyen volt, nagyon szerették a légvédelmi tüzérek is 1984-85 körül Bátyám elkérte fatertől, mert akkora szám volt, abban járt. | |||||
juge75 | Adatlap | 19474 | 2011. november 21. 16:11 | ||
Minden gépesített lövész ezredhez tartozott egy üteg (két tűz szakasz) Sztrela-1, 2 vagy Igla. | |||||
juge75 | Adatlap | 19473 | 2011. november 21. 16:09 | ||
Sehogy, mert "telizöldre" festették azt, amiből látni lehetne... Az M1 és M2 export változat, az M verzióból csak az Arabusok és a Szu kapott, ott az ágeltoló rácson van eltérés. Az M1 és 2 között a telekód vevő antenna panel (borítás)színe más (M1 sötét szürke, M2 világos szürke). A gyári számból lehetne csak kideríteni, de mivel folyamatosan feljavították őket (szintre hozták és nagy javították), elenyésző a differencia az eredeti M1, M2 és 3 között. | |||||
gaunt | Adatlap | 19472 | 2011. november 21. 15:14 | ||
2P25 "walkaround" www.fotovalkirumodelism.com/page.php Egyébként ez milyen változat? Hogy lehet megkülönböztetni őket(M1,M2,M3)? | |||||
joci232 | Adatlap | 19471 | 2011. november 21. 14:49 | ||
A Nyíregyházi történetről van valami bővebb információ? | |||||
páncélos | Adatlap | 19470 | 2011. november 21. 14:42 | ||
Hát T-34 mindenhol volt, ahol páncélosok voltak. Csak szép lassan kiszorultak, ahogyan érkezett a modernebb technika (T-54/55/72). Utoljára talán - de nem biztos -, Nyíregyházán a 90-es évek első felében. Az biztos, hogy amikor aprították őket, volt alig használt (felújítást követően), zárolt gép is köztük. | |||||
romeo | Adatlap | 19469 | 2011. november 20. 20:44 | ||
Üdv Pilu! Valahol olvastam, hogy a felderítő zászlóaljaknál volt Sztrela szakasz, pl. Egerben. | |||||
Pilu | Adatlap | 19468 | 2011. november 20. 20:15 | ||
Csak épp kiszálltak a BMP-ből. | |||||
Pilu | Adatlap | 19467 | 2011. november 20. 20:14 | ||
Tán felderítők voltak. | |||||
romeo | Adatlap | 19466 | 2011. november 20. 19:49 | ||
zvereb | Adatlap | 19465 | 2011. november 20. 19:39 | ||
Sziasztok! Lenne pár kérdésem: Ha valaki tud szép oldalszámokat, alakulatot és pár helységet az jól jönne: Magyar hadseregben használt: T34/85 JS2 (?) És szabadszállási T55 (1975-1982 között) Előre is köszönöm. z | |||||
romeo | Adatlap | 19464 | 2011. november 20. 12:16 | ||
Üdv! Segítséget szeretnék kérni. Az utóbbi időben foglalkoztam az Honvédségben rendszeresített MT-LBu jármű egyes változataival. A műszaki kialakításúak közül 2 változatot használtunk (80-as évek másodikm felétől - 2005-ig) : A) MT-LBu/MPFJ - műszaki páncélozott felderítő jármű B) MT-LBu/MPAEJ - műszaki páncélozott akadályelhárító jármű Sajnos az MPAEJ-vel kapcsolatban nem találtam szinte semmit. Valaki le tudná írni, hogy mi volt a külső-, belső (felszerelés) különbség a két jármű közt? Esetleg van Valakinek fotója az MPAEJ-ről, mert nekem csak az MPFJ-ről van. Előre is köszönöm! | |||||
lacipapa | Adatlap | 19463 | 2011. november 20. 01:31 | ||
Hát...igen,az 55-össel elakadtam,várom hozzá a rezet,a 34-eshez nincs még fém csövem,így az is áll.Az ember alvás igénye ebben a korban (65) már eléggé lerövidül és ezekkel töltöm az időt.A BTR-50-es már egy éve félre lett téve,most vettem elő megint. Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 19462 | 2011. november 20. 01:23 | ||
Igen,ez az,PU, ezzel vesződöm ,gyantából van meg az Armó-tól a Topas 2AP.Ezt alakítanám PU-ra.Köszönöm a képeket,ha volna még,még jobb lenne:) Laci | |||||
Jimbow | Adatlap | 19461 | 2011. november 20. 01:16 | ||
Nem lesz amúgy túl sok projekt egyszerre? Ez, a T-72, T-55, T-34...? :) Hajrá amúgy, csak kérdeztem. Üdv: Ádám | |||||
Jimbow | Adatlap | 19460 | 2011. november 20. 01:15 | ||
Szia! Erre gondolsz? :) Folytatás a weboldalamon, hamarosan! Lesznek sima PK képek is. Sajnos a minőség nem a legjobb, mivel eléggé tűzött a nap, szóval mindig volt egy irány, ahonnan szembe sütött... :( | |||||
lacipapa | Adatlap | 19459 | 2011. november 20. 00:51 | ||
Üdvözlök mindenkit! Segítsen,kérem aki tud!Újra elővettem a BTR-50PU-t és a motor tér fölötti résznél (kipufogó,hűtőrács stb..)elakadtam.A Svájcban kiállítottnál sem látszik az a rész. Kérem,hogy,akinek van róla valamilyen kép,vagy rajz az ossza meg velem! Köszönöm,Laci lacipapa-ezerkilencszáznegyvenhét-kukac-gmail.com vagy ide az oldalra,hátha más is hasznát veszi! | |||||
romeo | Adatlap | 19458 | 2011. november 19. 21:12 | ||
Üdv! Ez is az ágyúnaszád sorozathoz tartozik, -a fotók éleslövészeten készültek ... | |||||
juge75 | Adatlap | 19457 | 2011. november 19. 20:46 | ||
sógor | Adatlap | 19456 | 2011. november 19. 19:04 | ||
Sziasztok, szerintem ez gyakorló lőszer ,a színe alapján gondolom ,a jobboldalt lévő lőszerek éles páncéltörő gránátok. | |||||
romeo | Adatlap | 19455 | 2011. november 19. 17:56 | ||
Üdv Joci232! Orosz ágyúnaszád PT-76B toronnyal és lőszerrel. | |||||
balaton | Adatlap | 19454 | 2011. november 19. 15:27 | ||
A már elkészült képekre csak nem nő rá... :-) | |||||
joci232 | Adatlap | 19453 | 2011. november 19. 13:07 | ||
PT 76-ba való 76 mm-es munícióról van valakinek képe? | |||||
joci232 | Adatlap | 19452 | 2011. november 19. 12:49 | ||
Én se értem minek oda az a tetves bokor... megnő aztán a kecelen készült képek újra használhatatlanok lesznek... | |||||
balaton | Adatlap | 19451 | 2011. november 19. 12:44 | ||
Inkább festékre költenék. Szétrohad a technika. vagy a bokrokkal akarják eltakarni a rozsdás részeket? | |||||
romeo | Adatlap | 19450 | 2011. november 19. 10:11 | ||
Freddy | Adatlap | 19449 | 2011. november 18. 23:16 | ||
Köszönöm! A matrica már megvan, a makettre még gyűjtök:) | |||||
törzsbusz | Adatlap | 19448 | 2011. november 18. 23:06 | ||
Én is megjelölgetem a fotókat! :-) | |||||
törzsbusz | Adatlap | 19447 | 2011. november 18. 23:04 | ||
...és Szolnokon. | |||||
juge75 | Adatlap | 19446 | 2011. november 18. 21:56 | ||
Freddy! Fotóról dolgozz! 693 és 695 Kalocsai jármű volt (Biztosan létezett 694 is), matrica már létezik ezek elkészítéséhez (makett is, de eléggé húzós áron). Amiket feltettem, és ami képen van 57-02 és 57-12 jól olvasható a fejvédőkön (Kalocsaiak)! Nagy gond nem lehet, de elvileg a 12 volt a 693. A képen zöld 65M gyakorlót viselnek, bőr kesztyűt (sorkatonán zöld kötött kesztyű van), fekete fejvédővel, és valamiféle gumicsizma szerűséggel (A tiszt helyetteseken biztosan páncélos mikádó látható, jobb szélen pedig a sorkatonai 3/4-es mikádó és zöld kesztyű, a fejvédő is sokféle, téli-nyári is van, fehér béléssel és nélküle). De 90%-ban surranó volt mindenkin. | |||||
Kamovos | Adatlap | 19445 | 2011. november 18. 21:42 | ||
Szia Freddy! Szerintem keves lennének, akik eljátszanák Hamlet bagjának szerepét! :D Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 19443 | 2011. november 18. 21:40 | ||
Hét, akkor megvárom, míg az okosok írnak ebből valami könyvet:D Abból a szempontból volt fontos, hogy ha készítek egy figurát mondjuk 57-12 számú fejvédővel, senki nem fog huhogni, ha éppen a (mittudomén) 893-as járműbe teszem. | |||||
Murmuc | Adatlap | 19442 | 2011. november 18. 18:54 | ||
Ennyit az inkognitóról! :) Egyébként a 9M31M rakétában oly annyira nem volt önmegsemmisítő, hogy az indítás után pár másodperccel élesítette a BVM a harci részt, majd az égésidő végén, az aktív szakasz után visszaélesítette azt. Így a célt tévesztett rakéta még a csapódó gyújtó hatására sem robbant mikor a földre zuhant. | |||||
juge75 | Adatlap | 19441 | 2011. november 18. 17:54 | ||
juge75 | Adatlap | 19440 | 2011. november 18. 17:50 | ||
Igen, azzal a megkötéssel, hogy szerepeljen a szerző-tulaj neve. Ő pedig Kelemen Imre. Talán akkor ismerősen csengenek az alábbi nevek is: Juhász László, Bárány János, Tajti János, Konchidai Károly, Herczeg Attila... Őket nagyon jól ismerem, ismertem. Az én nevem pedig Juhász Gábor, és 1975-1989-ig Nagyorosziban éltem, közöttük. | |||||
Murmuc | Adatlap | 19439 | 2011. november 18. 17:41 | ||
Most lebuktam! Van engedély ezeknek a képeknek a publikálására? :) Karcagon készült az éleslövészet előtt. De nagyon érdekes az összefüggés, ugyan is a 0973-as volt a harcjárművem! Mint a drégelypalánki képen! Ezt követni? Lehet hogy az Ővé meg nálam volt! :) | |||||
juge75 | Adatlap | 19438 | 2011. november 18. 17:12 | ||
Eredetileg így működtek. Feltételezem, BRDM-2 alapú jármű tartozéka lehetett egykoron (talán Sztrela-1). A második képen, a bal oldali úri emberen nézd csak mi van, 09-27. Fotó: Kelemen Imre, jármű: H 09-74. Drégelypalánkon, gyakorlaton, H 09-73. Nagyatádi Silka, 23-12 (ez a legfotogénebb). | |||||
Murmuc | Adatlap | 19437 | 2011. november 18. 16:37 | ||
Üdv! A fejvédő számok hovatartozását némi fenntartással kell kezelni. Az én fejvédőm a 0927-es volt de ilyen harcjárművünk nem volt! Hogy melyik alakulattól került hozzánk, és milyen úton? Karcagon anno megtörtén ez, az. (Macskajaj) :) | |||||
juge75 | Adatlap | 19436 | 2011. november 18. 14:48 | ||
Lehet, hogy van használható fotó vagy feljegyzés valahol... | |||||
juge75 | Adatlap | 19435 | 2011. november 18. 14:45 | ||
1960-70 között pedig szinte lehetetlen bármit biztosan kideríteni. A hadrendi számot nem festették rájuk, alakulat jelzést és toronyszámot is csak nagyobb gyakorlaton, M-zárolt Verpeléti, gyakorlatra elővett járműveken is csak felségjel került. Az 1968-as eseményen részt vett Büszkékről (eddig) csak távoli fekete-fehér kép került elő, amin a csíkok jól láthatóak (toronyszám sajnos nem), alakulatjel Rétsági (Tatai) kell legyen (onnan mentek ki). | |||||
juge75 | Adatlap | 19434 | 2011. november 18. 14:39 | ||
Tudod, rengeteget változtak, éppen mikor mit találtak ki "odafönt". | |||||
Freddy | Adatlap | 19433 | 2011. november 18. 14:01 | ||
Köszönöm! Akkor a jármű oldalszámához szabad szemmel látható köze nem volt? (Legfeljebb a korabeli nyilvántartásból lehetne kikeresni, melyik hadrendi szám melyik oldalszámhoz tartozott?) | |||||
juge75 | Adatlap | 19432 | 2011. november 18. 13:09 | ||
Fejvédő. A 4 jegyű hadrendi szám. 57-ez a büszke első két száma, utána a jármű száma. 57-01,...stb. Sa-4/ 2K11 Krug: 72-XX Sa-6/ 2K12 Kub: 71-XX ZSU-23-4V1: 23-XX | |||||
Freddy | Adatlap | 19431 | 2011. november 18. 13:02 | ||
A sapkákon látható számok mit jelöltek? Volt valami közük pl az oldalszámokhoz, vagy valami teljesen mást? | |||||
juge75 | Adatlap | 19430 | 2011. november 18. 12:39 | ||
romeo | Adatlap | 19429 | 2011. november 18. 12:07 | ||
Üdv Juge75! Nem tudom, láttad-e már, de ebben az albumban nagyon sok jó légvédelmis fotó is van (volt Bolyai hadipark): foto.belse.hu/071009/ | |||||
juge75 | Adatlap | 19428 | 2011. november 18. 11:34 | ||
Csak és kizárólag csapat légvédelem témakörében. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |