/ Fórumok /

Festés

Minden ami festés! Tippek, technika, minták, színek...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.
Stefan 154774 2006. szeptember 19. 11:37
Válasz erre
Mi a véleményetek a Tamiya (vagy egyéb) spray festékről? Ha pl. nincsen szórópisztolyom ezzel is tudok szépet fújni mondjuk autó kasztnira? Azért gondolkodom ezen, mert ritkábban szoktam makettet összerakni (sajnos), és nem akarok beruházni kompresszorra, festékpisztolyra, ilyesmire. Persze, ha nagyon nem ajánljátok, akkor meg tudom oldani havernál az autó "fényezését", neki van mindene, ami kell, csak akkor szállítgatni kell a félkész alkatrészeket.
Zebi 154773 2006. szeptember 19. 11:22
Válasz erre
Zag
Tamiya akril fényes lakkot használok, Gunze Mr. Color Thinner-el hígítom, és Gunze Retardert teszek bele. Bolondbiztos fényes lakknak bizonyult, és gyorsan szárad.
Akril festékes ecsetet alkoholban, vagy acetonmentes körömlakklemosóban meg lehet pucolni. Festékszórót alkohollal szoktam tisztítani.
Zag 154772 2006. szeptember 19. 11:09
Válasz erre
Sziasztok!

Néhány kérdésem lenne festékszóró használatával kapcsolatban:

1. Tamiya akril festékeket használok, fújás előtt milyen arányban célszerű higítani a festéket és legfőképpen mivel? Mindenképpen a saját higítóját (X-20A) kell használni?

2. Ugyanez a kérdés, csak Tamiya akril lakk esetében, higítási arány illetve higító típusa mi legyen?

3. Ecsetek kimosására elég a sima víz, vagy szintén valamilyen higítót használjak?

4. A festékszóró tisztítására milyen higítót használjak, hogy átfújjam vele a pisztolyt?

Köszi

Zag
Bendeguz 154771 2006. szeptember 19. 10:18
Válasz erre
Zöld, így tömören, lényegretötően. Nem volt szabványszinük, úgy mint az amiknak, csak egyszerüen lekenték valami zöldel, amit találtak, szóval bármilyen szerinted megfelelő színt választhatsz
Bende
Amon 154770 2006. szeptember 19. 10:15
Válasz erre
Szerbusztok!

Az lenne a kérdésem, hogy mi volt a 2.vh-s szovjet harckocsik alap színe? 1941-től ha változott. Lehetőleg model master szinek.

Előre is köszi.
Bendeguz 154769 2006. szeptember 18. 23:18
Válasz erre
Zag!
Esetleg megpróbálhatod azt a ragasztót amit a papírmakettesek használnak(most nem ugrik be a neve:P, én meg Szolbond K-101-ként szerzem, de így nem ajánlanaám, mert 20 l-es kiszerelésben van:D), ugyanis az vízvázisú, tehát elég lassan köt ahhoz, hogy pöpecül belődd a szélvédőt és nem tartalmaz semmi olyan vegyi cuccost, ami szétbarmolná az üveget.
Bende
MrChef 154768 2006. szeptember 18. 22:26
Válasz erre
Püsi,

gondolom az enamelre érted; de én előtte kipróbálnám egy kis tálkában.
Püsi 154767 2006. szeptember 18. 20:11
Válasz erre
Hali,
Szerintetek a Tamiya festékhez jó a Revell higító?

Laci
strom 154766 2006. szeptember 18. 19:44
Válasz erre
Még annyi, hogy a kabinttető, átlátszó műanyagot azért ez is marja, sztem nincs olyan ami nem, a clearfix is. Vigyázni kell. Ha mégis rámegy, finoman le kell csiszolni, majd lehet kapni szilikon sprayt, majd meg kell polírozni, azzal el lehet tüntetni apró karcolásokat és csiszolás nyomokat. Nem csak eltünteti a nyomokat, élethű lesz. Ezt a tippet a hobbim a makettezés c. könyvből szedtem, ajánlom mindenkinek.

Üdv:Strom
strom 154765 2006. szeptember 18. 19:39
Válasz erre
Zag! nekem lenne egy tippem a ragasztásra, ami nekem minden problémámat megoldotta évekre. A neve: DURACRIL, ez fogorvosi, fogtechnikai (precíziós) ragasztó. Nagyon erős ( de nem annyira mint a pillanacs:) és hajszál vékonyan fed, többször is lehet vele uott próbálkozni, az sem baj, ha kifolyik, mert elpárolog. De ha mégis vastagon folyik fel a felületre, akkor a legfinomabb szemcséjű papírral is könnyen lecsiszolható és nem marja a műanyagot, mint a pillanatragacs, meg a cement ragasztók. A pillanatragacs nagyon agresszív ragasztó, marja a műanyagot és ha kifolyik olyan vastagon rakódik a cuccra, hogy órákig kell csiszolni, csak nagy rutinnal rendelkezőnek ajánlják. Orvosi műszereket kellékeket gyártó boltokban kapható, pl. OMKER, Bajcsi 21., Pozsonyi út 9. Amióta én használom, szinte nem kell ragasztásból adódó hibákat csiszolnom. Egy hátránya van csak, pokoli büdös:)

Üdv: Strom
strom 154764 2006. szeptember 18. 19:28
Válasz erre
Ákos, köszi a tippet, kipróbálom, mindenestre biztos ami biztos vettem egy MM enamelt is:)

Strom
Apaka 154763 2006. szeptember 18. 19:06
Válasz erre
A Future az egy padlóápoló. :) Fényes akril lakk nagyjából. Többször volt már téma a fórumon. Egyébként Zolinak teljesen igaza van, ha kimaszkolod akkor sem marja meg.
Zoli 154762 2006. szeptember 18. 16:47
Válasz erre
Szia Zag!
Ha elég nagy a ragasztási felület, akkor nyugodtan próbáld meg Cleafix-szel, nekem eddig bevált. Bár a biztonság kedvéért pillanatragaccsal is körbefolyatom óvatosan. (Most bontottam szét egy autót és elég sokat gürcöltem a szélvédővel, míg hajlandó volt elengedni a kasznit...) A lényeg, hogy tetővel lefelé kendd rá a pillanatragacsot, mert a gőze felfelé áramlik! Esetleg ki is maszkolhatod az üveget, akkor csak nem marja meg a ragacs gőze.
z
Zag 154761 2006. szeptember 18. 16:28
Válasz erre
Tudatlanságom teljes tudatában kérdezem, mi az a Future? :) Hogyan működik, mire való?

A másik meg, hogy pillanatragasztót azért nem szívesen használnék, mert elsőre tuti nem sikerül jól bepozícionálni a szélvédőt, olyan ragasztó kell, ami nem köt olyan gyorsan, mint a pillanatragacs, és nem marja meg sem a festett felületet, sem az átlátszó részt, és könnyen le lehet törölni, ezért is gondoltam a clearfix-re, hiszen ez elvileg erre való, ezért találták ki. :)

Zag
Apaka 154759 2006. szeptember 18. 16:13
Válasz erre
Ha maradnak, akkor újra kell kezdeni. :)
Zag 154758 2006. szeptember 18. 16:12
Válasz erre
Összegezném a szélvédő javítási procedúrát, csak hogy jól eljutott-e kicsi agyamig a sok ötlet és tanács, amit kaptam. :)

1. 1000-es vízpapírral átdörzsölöm.
2. 1200-as vízpapírral átdörzsölöm.
3. 2000-es vízpapírral átdörzsölöm.
4. Nedves vattára nyomott polírpasztával (Gunze, fine compound) addig polírozom, amíg fényes nem lesz, majd vízzel letisztítom.

Ennek hatására a karcolások teljesen el fognak tűnni, vagy azért halványan még láthatóak maradnak?

Zag
Apaka 154757 2006. szeptember 18. 16:11
Válasz erre
Zag!
Ha bemártod az üveget Future vagy hasonló lötyibe, akkor nem lesz tejüveg.
Apaka
Zag 154756 2006. szeptember 18. 16:00
Válasz erre
Akos!

1. Esetleg még a temperát olvastam, mint panelozási módszer, erről mi a véleményed?

2. Ha jól értem, lakkal vagy clearfix-szel gyenge lesz a ragasztás, pillanatragasztóval meg sanszos, hogy összedzsuvázom a szélvédőt, akkor milyen alternatív megoldás maradt szegény kétbalkezes, tanácstalan makettező számára? :)

Zag
Akos 154755 2006. szeptember 18. 15:21
Válasz erre
Zag!
1:Az ajtók panelezését én mindenképp olyan anyaggal csinálnám, ami nem marja meg a fényezést. Erre jó a fekete műszaki tustinta, igény szerint vízzel hígítva. Száradás zuán a felesleget vizes pzsvel le lehet törölni, és nyoma sem marad.

2: Ha tartós és erős ragasztást akarsz, akkor nem próbálkozol lakkal vagy clearfixel ragasztani. Én pillanatragasztóval ragasztok minden üveget, de ezt nem ajánlom, mert nem megfelelő használat mellett tejüveg lesz belőle...
Akos 154754 2006. szeptember 18. 15:13
Válasz erre
Strom!
Nekem is agyrém volt a ModellMaster akril lakk, amín nem a saját hígítójával kezdtem el hígítani. Onnantól a legtökéletesebb festék.
Muzzy 154753 2006. szeptember 18. 14:16
Válasz erre
Zag!
Lépcsőzetesen haladj, akkor hamar végzel. Üvegél a sorend 800/ 1000-1200 / 1500 /2000-2500 majd jöhet a jól bevált Tamiya Compound. Egyesek szeretik a fogkrémet (én nem mert azt nehezebb visszamosni a felületről), ebben az esetben elég a gagyi is! Tökéletesre lehet polirozni, és viszonylag gyorsan. Ha nagyok az ugrások közben, akkor tovább tart. A filckorongot (fúrógépben) nem igazán javaslom, mert az ember hajlamos nagyobb fordulatszámon használni, ekkor viszont megolvadhat az alapanyag. 800-asnál kisebbet nem tanácsolok, mert az már nagyon érdes.
Muzzy
Zag 154752 2006. szeptember 18. 12:25
Válasz erre
Még egy pár kérdés:

1. Panelozás. A technikát olvastam a tippek-trükkök link alatt, kérdésem, hogy sötét metálkék autót milyen színnel panelozzak? Fényes lakk, utána fekete vagy metálkék+fekete keverékkel folyassam be? Érdemes az ajtók éleit (amit nem szeretnék, hogy a sötétebb panelvonalszín megfogjon) folyékony maszkolóval kimaszkolni, vagy ha rámegy, akkor csak töröljem le egy fültisztító pálcikával?

2. Átlátszó felületek ragasztása. Két tippet is olvastam ezügyben, az egyik, hogy fényes lakkal is lehet ragasztani, a másik, hogy ClearFix-szel, értelemszerűen egyik sem marja meg a festéket. (Főleg hogy lakkozott a felület :) ) Melyik módszer a hatásosabb? Matt lakkot is fel lehet használni ragasztási célokra? Pl. autókarosszériába a szélvédő beragasztását melyik módszerrel csináljam, hogy szép is legyen és tartson is?

Köszi

Zag
Zag 154751 2006. szeptember 18. 11:10
Válasz erre
Sziasztok!

Festékszóróhoz lehet valahol külön kapni azt a kupakot, amit a levegőpalackra kell rátekerni? (Ehhez a kupakhoz kötöm a csövet, amin a levegő áramlik a pisztolyba)

Köszi

Zag
strom 154750 2006. szeptember 18. 10:06
Válasz erre
Sziasztok! Kellene egy kis segítség. Nem vagyok teljesen kezdő makettező, de most megállt az a kis tudományom is. Egy fekete Berkut-ot csinálok, gondoltam ez tök egyszerű gép, hamar végzek vele, ehhez képest ugyan szépen lefújtam - már sokadszor matt feketével (MM - olaj, matt), eddig rendben is van, majd félfényes akryl (MM szintén) lakkal, de szinte semmi fénye nem lesz a felületnek, sőt vagy foltos lesz és szemcsés. Annyira, hogy polírozni sem lehet, mert a vászon beleakad, a papírzsepit lereszeli, stb. Kész agyrém. A fekete tuti jól van kikeverve, tök sima felületet kapok, semmi csiszolópapír effektus, a lakkot már több féle hígításban kipróbáltam, 4:1, 4:2, 4:3, 4:4 és semmi, mindig ugyan olyan. Nem tudom mi a gond, talán, hogy akrylt használok, vagy rögtön félfényes feketére kéne fújnom és azon jobban tapadna a lakk, vagy arra is gondoltam, hogy az a baj, hogy desztvízzel hígítom és nem alkohollal. Nem tudom eddig más színeknél bevált. Valaki segítsen léci, hogy ez miért van, mert lassan begolyózom. Előre is kösz.
lucky 154749 2006. szeptember 17. 18:31
Válasz erre
Zag!
1500-ös is jó, de akkor tovább kell fogkémmel polírozni.
Én egy vászondarabra szoktam a fogkrémet tenni és azzal polírozok.
Mivel neked van a legfinomabb polírpasztából nyugodtan használd a durvább szemcséjű fogkrémet.
Egyébként a polírozás időigényes dolog.Nekem egy Unimog (Revell) szélvédőt kellett polírozni mivel a gyári beerősítés nem tetszett. Kb 5 óra volt a polírozás mire jó lett.
xcraft 154748 2006. szeptember 17. 18:25
Válasz erre
szelep helye.jpg méret: 41.9 KB
Szia Zag!

A 1000-es papíral dörzsölt felület még nem polírozható rendesen. Kell a 2000-es, és közötte is kell egy lépcső, én 1200-ast használok. Azt nagyon jól teszed, hogy nem a kedvenc maketteden kísérletezel. A fénymásolópapírt még nem próbáltam, de ha
Akos írja, akkor tuti, hogy jó. A WC-papírral, papírzsepivel is lehet polírozni.
X.
Akos 154747 2006. szeptember 17. 17:47
Válasz erre
Sima A4-es fénymásolópapírral nagyon jól lehet polírozni, én azzal szoktam, nomeg fogkrémmel.
Zag 154746 2006. szeptember 17. 15:32
Válasz erre
Szia xcraft!

Kipróbáltam a szélvédőjavítást, még csak teszt jelleggel :), de nem igazán jött össze a dolog. Még 2000-es vízpapírom nincs, de magát a technikát szerettem volna kipróbálni, mielőtt élesben kijavítom a szélvédőt, úgyhogy fogtam egy régi, felesleges szélvédőt, csináltam rá pár karcot, majd 1000-es papírral megdolgoztam, majd átkentem polírpasztával, de nem igazán lett szép, tükörfényes meg aztán pláne nem. :) Gondolom, a hiányzó láncszem itt a 2000-es vízpapírral való kezelés lesz, jól gondolom?

Zag
Zag 154745 2006. szeptember 17. 12:25
Válasz erre
Zag_Paintbrush.jpg méret: 230.1 KB
Szia xcraft!

Meg tudnád mondani, hol találom ezt a szelepet? Csatolom a szétszedett festékszóróm képét. :) Bocs a hülye kérdésért, még újonc vagyok a festékszórók terén.

Köszi

Zag
xcraft 154744 2006. szeptember 17. 10:05
Válasz erre
Szia Zag!
Rengeteg festékbolt van mindenhol, ahol autófestékeket árulnak, számítógépes színkeverést csinálnak. Ezekben szinte biztos, hogy vannak vízpapírok is.
A nagy bevásárlóközpontokat nem érdemes átkutatni, általában minden van, csak az nincs ami kellene.

A festékszóródon valószínűleg szorul az elzárószelep. Ez egy kis esztergált réz alkatrész szokott lenni, ami bőr, vagy gumi tömítőgyűrűben mozog. A tömítést kend meg szilikonspray-vel. (Nem a flakonból kell belefújni, hanem kiengedsz egy kicsit ecsetre, és ezzel bekened.)
X.
Bendeguz 154743 2006. szeptember 17. 01:23
Válasz erre
Zag!
Sima egyszerű festékboltban, esetleg háztartási boltban próbáld meg. Én ott szoktam venni
Bende
Zag 154742 2006. szeptember 16. 23:50
Válasz erre
Szia xcraft!

Köszi a tanácsot a szélvédő javítással kapcsolatban, ezügyben kérdeznék még. :) Polírpasztát sikerült szereznem (Gunze, fine compound, a legfinomabb szemcsés, szinte teljesen folyékony), viszont hol tudnék finom (2000-es) vízpapírt venni? Modellboltokban, művészboltban nem volt, nagyobb barkácsáruházakban (OBI, PRAKTIKER) lenne érdemes körülnézni?

Köszi

Zag
Zag 154741 2006. szeptember 16. 23:40
Válasz erre
Sziasztok!

Még mindig a festékszórómmal szívok. A jelenség: rákötöm a levegőpalackra, fújok vele kicsit, elengedem a festékszóró (egyfunkciós, alap cucc) gombját, és továbbra is jön a levegő, de ha a gombot elcsavarom akár 2 mm-et jobbra vagy balra, megszűnik a levegőáramlás, ha megint tovább csavarom, ismét jön a levegő. Atomjaira szétszedtem már a festékpisztolyt, minden részét kitisztítottam, de a jelenség nem változott. Gagyi a cucc és nézzek valami jobb után, vagy én bénázom?

Köszi

Zag
gyurmakoma 154740 2006. szeptember 15. 17:27
Válasz erre
és gyakorlatilag pezseg a festék a papiron./ nem úgy mint a sör :) /
gyurmakoma 154739 2006. szeptember 15. 17:24
Válasz erre
hali!
tamiya akrilnál,ha kikenem,egy páp másodperc mulva a felületen széthúzódik a festék,apró foltokba.
ha megpróbálom keverni másikkal,akkor meg különválik tőle.
ez mitől lehet?
ChevyG 154738 2006. szeptember 15. 14:58
Válasz erre
xcraft 154737 2006. szeptember 15. 14:44
Válasz erre
Szia Zag!

Amit nem szabad megvenni, az az egyébként kitűnő termékeket gyártó Gunze-től származik,
kékes színű, és valami MR Masking Sol, vagy hasonló névre halgat. A felülethez jobban tapad, mint a festék,azt előszeretettel letépi, szinte leszedhetetlen, könnyen szakad, nagyon büdös, én már ki is dobtam, szinte a teljes üveggel.
A Revell fehéres színű maszkolója jobb egy fokkal, szakítószilárdságát nem tartom megfelelőnek, tehát a felkent réteg lehúzáskor hajlamos a szakadásra. Mivel átlátszóra szárad, nagyon nehéz észrevenni, hol van felkenve és hol maradt ki.
A Humbrol lila maszkolója ezidáig szerintem a legjobb, könnyen lehúzható, jól látszik, viszonylag gyorsan szárad. Ezt használom. Hátránya, hogy egyes festékeken nyomot hagy: A lifecolor akrilok elsötétednek alatta, a Humbrol fehér rózsaszín lesz.
Ha lakkozott felületen használod ezek elkerülhetőek.
A Microscale( superscale) sötétkék vízbázisú! maszkolója lasssan szárad, a levétele is macerásabb a Humbrol Maskolnál. Nem használhatatlan, de nem lopta magát a szívembe.
Amit még lehet használni, azok a vízbázisú faipari ragasztók, ezeket nem használtam, nem tudom milyenek.
X
Zag 154736 2006. szeptember 15. 14:03
Válasz erre
Sziasztok!

Maszkolófolyadékkal kapcsolatban kinek mi a tapasztalata? Néha szerintem sokkal egyszerűbb lenne, mint a maszkoló matrica, úgyhogy gondolkodom, hogy beruházzak, csak még sosem használtam. Ha valakinek van ezügyben tapasztalata, mire kell odafigyelni, stb., ne tartsa magában. :)

Köszi

Zag
Stefan 154735 2006. szeptember 15. 10:31
Válasz erre
Bendeguz 154734 2006. szeptember 15. 10:21
Válasz erre
Stefan!
Ha alcladra gondolsz, akkor azzal sajna várni kell valami nagyobb börzéig, ahova lengyel barátaink is hoznak portékát.
Stefan 154733 2006. szeptember 15. 10:10
Válasz erre
Srácok!
Hol lehetne krómfestéket venni autómaketthez? Lehetőleg Budapesten.
Már kérdeztem néhány helyen, de egyelőre olyan helyeken, ahol nincsen. Esetleg valakinek elfekvőbe?
Zag 154732 2006. szeptember 15. 08:26
Válasz erre
Bendeguz: Köszönöm, de sok mindent kell még tanulnom, ezért nyitott vagyok bármilyen jó ötletre, technikára, tanácsra. :)

xcraft: Köszi a tippet, veszek polírpasztát, és kipróbálom.
Bendeguz 154731 2006. szeptember 15. 01:00
Válasz erre
Na mennymááá, azt még én osztom itt neked az észt, hogy hogyan fess.. apááám, te fényévekkelelőttem jársz fetésügyben, grat, nagyon szépek a gépek
Bende
xcraft 154730 2006. szeptember 15. 00:15
Válasz erre
Szia Zag!

A szélvédőt a karcolások mélységétől függően, először 1000-es utána 1200-as, végül 2000-es vízpapírral megcsiszolod. Az egész felületet! Ekkor még opálos, de a 2000-es vízpapír már annyira finom, hogy ezután már nyugodtan polírozható az "üveg" Polírozni lehet fogkrémmel, enyhén vizes vattára nyomsz egy adagot, és addíg dörzsölöd, amíg tükörfényes nem lesz. A nagyobb szemcséket tartalmazó krémeket kerüld, a kékesen átlátszó, zselészerű BLEND A MED nekem bevált. A Tamiyának is vannak polírpasztái, három féle, a legfinomabb a Finish elnevezésű, 2000-es vízpapír után ezt használhatod, nagyon jó. A végén tiszta vízzel lemosod a felületet.
X
Zag 154729 2006. szeptember 14. 23:28
Válasz erre
Köszönöm a jó véleményeket, jól estek. :) Azért a barbár módszereimmel is igyekeztem a maximumot kihozni, ami nem minden esetben sikerült, de így fejlődik az ember, mint ahogy most is megtudtam itt egy rakás hasznos dolgot, amit igyekszem a jövőben kamatoztatni.

Most a 190E Mercedesen dolgozom, ha minden jól megy, a hétvégén befejezem, nem lesz csúnya, de nem a legsikerültebb makettem, sajnos ebben némi szerepe van annak is, hogy 20 éves a makett (1986-ban dobozolták), és eléggé leamortizált állapotban jutottam hozzá: a dobozban szét volt törve a keret több helyen, több alkatrész szanaszét hevert letörve és eltörve, és a legcsúnyább és legbosszantóbb, hogy az első szélvédő alapból tiszta karc. Erre esetleg van valami ötletetek, hogyan tudnám feljavítani? Már arra is gondoltam, hogy átfújom Smoke-kal, de nem tudom, hogy ez elfedné-e a hibákat, vagy még jobban kiemelné.
Kalóz 154728 2006. szeptember 14. 19:56
Válasz erre
kisrozi!
Nézz be ide. www.alfamakett.shp.hu/ Humbrol fesatékek hatalmas választéka 200 Ft/db áron! De egyéb dolgok is érdekesek lehetnek. Az üzlet megbízható, a tulajt személyesen ismerem, ajánlom másnak is!
kisrozi 154727 2006. szeptember 14. 19:52
Válasz erre
Zag tetszenek a makettek,szépek.
Ki tudja hol tudok Humbrol festéket venni Pesten, olyan helyen lehetőleg ahol nem 4-5 éve áll.Légyszi.

Köszi
lucky 154726 2006. szeptember 14. 18:24
Válasz erre
Annyit tennék hozzá a fogpiszkálós és kereten festős témához,h alkatrésze válogatja.
Van amit így is meg lehet csinálni szépen és van amit nem.Esetleg lehet használni az ún negatív csipeszt.Ez egy olyan csipesz ami nyomásra nyit.
A Snowberry építésénél én úgy fogtam meg a kis alkatrészeket,h a ragaszási felületükre egy felmelegített gombostű fejét nyomtam bele.Nem nagyon csak éppen ráragadjon.Esetleg szintén gombostűt pill ragaccsal ugyanide.mivel a pill ragacs a fényes ( sima) felületű fémre rosszul tapad könnyű eltávolítani gombostűt.A ragacs nyomát mindenképp el kell távolítani,ezért csak óvatosan a ragaccsal!
lucky 154725 2006. szeptember 14. 18:16
Válasz erre
Csabee!
A Faust krómja nekem nagyon matt alu színű lett(inkább olyan mintha horganyozva lenne a felület).
A legszebb króm( amit eddig láttam) a Prisma Chrome Effek(c?)t spray-a volt.
Stefan 154724 2006. szeptember 14. 16:32
Válasz erre
Nekem ezek a "barbár és amatőr" makettek is tetszenek.
Ezek után kíváncsian várom a nem barbár és nem amatőr modellek képeit.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307., 308., 309., 310., 311., 312., 313., 314., 315., 316., 317., 318., 319., 320.,
321., 322., 323., 324., 325., 326., 327., 328., 329., 330., 331., 332., 333., 334., 335., 336., 337., 338., 339., 340.,
341., 342., 343., 344., 345., 346., 347., 348., 349., 350., 351., 352., 353., 354., 355., 356., 357., 358., 359., 360.,
361., 362., 363., 364., 365., 366., 367., 368., 369., 370., 371., 372., 373., 374., 375., 376., 377., 378., 379., 380.,
381., 382., 383., 384.