<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kamovos | Adatlap | 14191 | 2009. december 15. 16:39 | ||
Kamovos | Adatlap | 14190 | 2009. december 15. 16:35 | ||
Kilián György Nemzetvédelni Egyetem | |||||
juge75 | Adatlap | 14189 | 2009. december 15. 16:25 | ||
Ami a Corvin-közzel szemben volt? | |||||
juge75 | Adatlap | 14188 | 2009. december 15. 16:22 | ||
Milyen Kiliánon? | |||||
juge75 | Adatlap | 14187 | 2009. december 15. 16:21 | ||
Kamovos | Adatlap | 14186 | 2009. december 15. 16:14 | ||
Sziasztok! Én láttam a Kiliánon 1 zártatt még 2000-ben! Üdv:kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 14185 | 2009. december 15. 15:15 | ||
Lassan, de csak kiderül valami! :-) | |||||
Maz | Adatlap | 14184 | 2009. december 15. 14:05 | ||
>Bólyain volt kiállítva 152-es, de tető nélkül. Kecelen szintén van egy példány, azon sincs tető, legutóbb a Kecskeméti repülőnapon volt egy szépen rendbe hozott példány. Említsd még meg a Tünde utcai és a Bólyain megfordult zárt tetős példányokat, valamint a Petőfi laktanyában levő nyitott és zárt példányt és máris meglesz az egy darab nyitott és az egy darab zárt változat. :-) Gonoszkodás nélkül: Két BTR-152-esről beszéltek különböző előfordulási helyeken, valamint időben. A zárt változat a Tünde utcából került a Bólyaira. Ez nagyjából mozgásképes volt. A nyitott változat pedig Kecelről lett felhozva. Ebben se motor, se váltó nem volt, egy ZiL-157-esből lett sok munka árán pótolva. Mindkét darabot felújították. | |||||
juge75 | Adatlap | 14183 | 2009. december 15. 13:39 | ||
Probléma pontosan ugyan az volt, mint a ZSU-57-2 "Büszke" esetében. A kor követelményeinek (és félelmeinek) nem feleltek meg, mert nem volt vegyi, biológiai és sugár védelme, ez a ZSU-23-4 Silká-ban már beépítve volt, autómatikusan üzemelt, ha bekapcsolták. | |||||
juge75 | Adatlap | 14182 | 2009. december 15. 13:36 | ||
Hát igen, az a változat nem, de a kemény tetős (púpos) igen. | |||||
PETI | Adatlap | 14181 | 2009. december 15. 11:36 | ||
páncélos, juge75 és mindenki! Köszi a segítséget. Egy biztos: ezek után nyitott szemmel járok a BTR-152 ügyében, mert álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire sok a fehér folt a témában! Kecskeméten is "nagyvonalúan" elsétáltam a kiállított példány mellett, pont emiatt: nem tudtam, hogy ennyire nagy kuriózum. | |||||
páncélos | Adatlap | 14180 | 2009. december 15. 11:34 | ||
Az, hogy Kecelen mi van kiállítva, nem biztosíték arra, hogy rendszerben volt a magyar haderőben. Erre legjobb példa a kiállított BMP-1, mert ugyan volt BMP-1 csak nem az a változat, ami ki van állítva, mert az, a korai „rövidorrú” változat, nálunk az összes csehszlovák „hosszúorrú” gyártmány volt. (Egyébként érdemes körbefotózni, mert ritka példány.) | |||||
lucky | Adatlap | 14179 | 2009. december 15. 11:14 | ||
passz | |||||
juge75 | Adatlap | 14178 | 2009. december 15. 09:34 | ||
Na akkor arra adj magyarázatot, hogy a picasa album közvetlen linkjét miért NEM adja be? | |||||
juge75 | Adatlap | 14177 | 2009. december 15. 09:33 | ||
juge75 | Adatlap | 14176 | 2009. december 15. 09:31 | ||
Most már | |||||
juge75 | Adatlap | 14175 | 2009. december 15. 09:31 | ||
lucky | Adatlap | 14174 | 2009. december 15. 09:25 | ||
juge75 | Adatlap | 14173 | 2009. december 15. 09:08 | ||
MHFRWEB-oldalon találsz képet a Kecskeméti repülőnapon készült fotók között, Berhidi Ádám képei. | |||||
juge75 | Adatlap | 14172 | 2009. december 15. 09:07 | ||
Nem működik a link gomb! | |||||
juge75 | Adatlap | 14171 | 2009. december 15. 09:02 | ||
juge75 | Adatlap | 14170 | 2009. december 15. 08:16 | ||
Ha mégis szeretnél információt, talán a Hadtörténeti múzeum levél és fotótárában. | |||||
juge75 | Adatlap | 14169 | 2009. december 15. 08:14 | ||
Bólyain volt kiállítva 152-es, de tető nélkül. Kecelen szintén van egy példány, azon sincs tető, legutóbb a Kecskeméti repülőnapon volt egy szépen rendbe hozott példány. Az 1956-os forradalom után tervezték át tetősre, előtte ponyva volt csak. Könnyű préda volt a felülről beledobott molotov-koktélnak. Az ennek köszönhető át tervezés eredménye, hogy magas páncél tetőt kapott, ami hamar magára vonta a figyelmet harctéren, megváltoztatta a jármű súlypontját. Pár darab sebesült szállítón kívül nem alkalmaztak többet belőle a Magyar haderőben. Ritkasága és a divatos "besúgás", a katonai elhárítás valamint a következmények miatt nem nagyon maradt fent kép a járművekről. | |||||
páncélos | Adatlap | 14168 | 2009. december 15. 07:52 | ||
Peti! Igazi segítséget sajnos nem tudok adni BTR-152 ügyben, mert sem db számot, sem pontos időtartamot nem tudok mondani a rendszeresítésével kapcsolatban. Viszont úgy tudom, hogy 56-ban nem volt még rendszerben, csak a SZU oldalon vett részt az 56-os eseményekben. 1965. áprilisi díszszemlén állítólag jelen volt, viszont 1970-esen nem vett részt, ami nem jelenti, hogy már nem volt rendszeresítve, ami biztos, hogy a 80-as években már nem volt rendszerben. Miért nem maradt igazán semmi? A válasz egyszerű: A 60-70-es években nem igazán mert fotózni senki, akkor még nem gondoltak múzeumi példány megtartásról (ma sem nagyon), röviden ennyi. Amit tehetsz, felkeresed az MTI archívumát és keresgélsz képeket a 65-ös díszszemléről. Sajnos nagyon drága, de ha nagyon kell, akkor nincs más választásod. | |||||
romeo | Adatlap | 14167 | 2009. december 14. 21:57 | ||
Üdv Kamovos! Magyar járműről sajnos nincs eredeti fotó. | |||||
Kamovos | Adatlap | 14166 | 2009. december 14. 21:53 | ||
Kamovos | Adatlap | 14165 | 2009. december 14. 21:53 | ||
Kamovos | Adatlap | 14164 | 2009. december 14. 21:52 | ||
romeo | Adatlap | 14163 | 2009. december 14. 21:44 | ||
A Magyar Néphadsereg legtitokzatosabb típusa a BTR-152. Eddig nem sikerült fotót találnom az MN idejéből! | |||||
romeo | Adatlap | 14162 | 2009. december 14. 21:38 | ||
A BTR-152-t valamikor a 70-es évek második felében kivonták , ezt az "öregektől" hallottam, további sorsa ismeretlen. Valamikor a 60-as évek elején kerültek a néphadsereghez. Szerintem a Hadtörténeti Intézet és Múzeum Levéltárában kellene kutatni. | |||||
PETI | Adatlap | 14161 | 2009. december 14. 21:31 | ||
De mégis, mennyit használtunk? És hogyan tűntek el ennyire? | |||||
romeo | Adatlap | 14160 | 2009. december 14. 21:25 | ||
Tudtommal a BTR-152 hazai történetét még senki sem dolgozta fel! Pedig nagyon jó lenne egy cikk pl. a Haditechnikában. | |||||
PETI | Adatlap | 14159 | 2009. december 14. 21:23 | ||
Nagyon köszönöm romeo! Ez már haladás, de nem gondoltam, hogy ilyen homályos a típus hazai története. További fejleményeket szívesen várok. | |||||
romeo | Adatlap | 14158 | 2009. december 14. 21:20 | ||
Üdv Peti! A Magyar Néphadsereg használta a BTR-152K típust sebesültszállító (-kihordó) változatban. Régóta kutatok a típus magyar vonatkozásai után, de eredeti MN fotókkal még nem találkoztam, csak idősebb katonák elmondásából tudom, hogy kb. 1975-ig használták a harckocsi és -gépesített lövész ezredeknél mint sebesültszállító típust. Létezik néhány fotó a Magyar Honvédség EÜ központjánál található múzeumi járműről, később átkerült a Bolyaira, jelenlegi sorsa számomra ismeretlen. Felteszem a fotókat. | |||||
PETI | Adatlap | 14157 | 2009. december 14. 19:37 | ||
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni Tőletek! BTR-152B-nk, vagy K-nk volt, vagy van hadrendben tartva? Az ICM két makettje közül szeretnék választani (magyar lenne), de nincs megbízható infóm... Köszi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 14156 | 2009. december 14. 17:29 | ||
A locsolóvíz erősen vastartalmú. Így a kiállított harci eszközökön masszív vörös rozsdaréteg van. Miggyuri | |||||
balaton | Adatlap | 14155 | 2009. december 14. 16:04 | ||
Itt valamelyik topikban van néhány kép az automata locsoló-rendszer alkalmazásának szomorú következményeiről :( | |||||
DrJoci | Adatlap | 14154 | 2009. december 14. 11:00 | ||
Hogy hogy locsolták? nem értem. sajna rég voltam arra mi történt? | |||||
páncélos | Adatlap | 14153 | 2009. december 14. 10:59 | ||
balaton | Adatlap | 14152 | 2009. december 14. 09:43 | ||
Kecelen is van egy SZPR-1. Ha le nem locsolták még azt is... :( | |||||
juge75 | Adatlap | 14151 | 2009. december 14. 04:11 | ||
Köszönöm nektek, de az interneten fel lelhető dolgokat már mind össze szedtem. Én esetlegesen olyan rajzokra vagy méretekre gondoltam (görgő átmérő, több nézeti rajz) ami segít elkészíteni a jármű testet. Kedves tőletek. | |||||
balaton | Adatlap | 14150 | 2009. december 13. 20:23 | ||
Üdv.! Jó hír azoknak, akik rendeltek Armory-s APA-5D reptéri indítókocsit: előbb kaptam egy mailt, hogy végre elkezdődött a gyártás és holnap már postáraadják, amit rendeltem. Remélem, karácsony előtt ideér. | |||||
Kamovos | Adatlap | 14149 | 2009. december 13. 20:11 | ||
Kamovos | Adatlap | 14148 | 2009. december 13. 20:00 | ||
Miggyuri | Adatlap | 14147 | 2009. december 13. 19:29 | ||
Harckocsi az tank. Nem? Akkor a BTR-80 tank lenne? Jesszus! Miggyuri | |||||
juge75 | Adatlap | 14146 | 2009. december 13. 18:55 | ||
Minek? Formagumi reá, aztán jöhet a gyanta. | |||||
joci232 | Adatlap | 14145 | 2009. december 13. 18:26 | ||
elképzelhető hogy lehet társítani csak akkor 2 szettet kell venni :D:D | |||||
juge75 | Adatlap | 14144 | 2009. december 13. 16:56 | ||
Világos! T-72 nem jó, mert lomha. BTR-80 megfelelő, mert gyors és páncélozott (ingyé volt adósság fejében). Csak tudnám, akkor miért Unimog és Wolf járműveket specializálunk oda! Frankó minden, béke fenntartás nato feladat, de mi magunkat itthon mi a fenével védjük majd meg? Páncélozott tolószékkel? | |||||
romeo | Adatlap | 14143 | 2009. december 13. 15:10 | ||
juge75 | Adatlap | 14142 | 2009. december 13. 14:34 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Pár kép 2005 Kecel