<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
romeo | Adatlap | 13402 | 2009. október 4. 22:00 | ||
juge75 | Adatlap | 13401 | 2009. október 4. 20:24 | ||
joci, szívesen segítek, ha gondolod. | |||||
joci232 | Adatlap | 13400 | 2009. október 4. 19:53 | ||
ha valaki esetleg ismeri Buczkó József kollégát és adna egy elérhetőséget nagyon megköszönném:)->joci232@freemail.hu | |||||
joci232 | Adatlap | 13399 | 2009. október 4. 19:43 | ||
külföldi rendeléssel kapcsolatban vannak kételyeim meg valamilyen egészséges félelem is(nem rendeltem még soha külföldről) | |||||
juge75 | Adatlap | 13398 | 2009. október 4. 19:41 | ||
29.99 usa dollár 5,502.27 huf | |||||
juge75 | Adatlap | 13397 | 2009. október 4. 19:40 | ||
juge75 | Adatlap | 13396 | 2009. október 4. 19:39 | ||
joci232 | Adatlap | 13395 | 2009. október 4. 19:34 | ||
sziasztok! még mindig keresek GAZ 66-ot 1:35-ben(már kezdek kétségbe esni:'() akinek van a joci232@freemail.hu-n jelezze(vagy itt) köszönöm | |||||
romeo | Adatlap | 13394 | 2009. október 4. 12:17 | ||
Gonoszka | Adatlap | 13393 | 2009. október 4. 10:22 | ||
Akácia.Nem a két külső töltő nem a küzdőtérben volt elhelyezve.Őket teherautóval vitték hozták.A lövegtorony hátulján középen van egy kis ajtó itt volt az a csatlakozási pont a rádióhoz amivel a külső töltőkkel lehetett a kapcsolatot tartani.A külső töltők mindig a löveg mögött tartózkodhattak. | |||||
gaunt | Adatlap | 13390 | 2009. október 3. 20:53 | ||
Csak egy kis érdekesség azoknak akiket érdekelnek a harckocsimotorok: Összehasonlítottam a V-55V (T-55,62) és a Continental AVDS-1790-2 (M-60) motorokat. A V-55 581 LE, a Continental 750. A V-55 hengerűrtartalma 38880cm3, az AVDS-1790 29360cm3, mindkettő V-12. És most jön az érdekes rész: Ugyan majdnem 200LE-vel erősebb, de az amerikai motor forgatónyomatéka nem éri el a V-55-ét! A V-55 kb. 2500Nm-t tud, a másik viszont csak 2318-at! Ehez jön még az amcsi erőforrás kicsivel több mint 2 tonnás súlya is, a V-55 nem tudom pontosan milyen nehéz, de asszem kb. 1 tonna. Ezekből egyből látszik melyik a jobb (sikeresebb) konstrukció. | |||||
Miggyuri | Adatlap | 13389 | 2009. október 3. 17:24 | ||
A kép saját. Én fényképeztem az egyik Bolyai verseny során, amikor a telephelyre is ki lehetett menni. Gnaut! Köszi! Alapvetően magyar Akácia érdekel. Romeo! Kösz a képeket! Miggyuri | |||||
juge75 | Adatlap | 13388 | 2009. október 3. 16:02 | ||
Köszönöm! | |||||
romeo | Adatlap | 13387 | 2009. október 3. 15:58 | ||
Üdv! Felvettem a kapcsolatot barátommal, csak ezek a fotók vannak nála, és ez az eredeti nagyságuk is. Ha talál még valami érdekes légvédelmis képeket, felteszem. | |||||
juge75 | Adatlap | 13386 | 2009. október 3. 15:55 | ||
juge75 | Adatlap | 13385 | 2009. október 3. 15:49 | ||
Ezen nincs, de pár Akadémiai osztálytársa igen, no és akiket személyesen is ismerek a laktanyából és a lakó telepről. Rossi Feri bácsi sajnos már nem él, Csala Karcsi itt él Szolnokon, Nagy Bélá-val, Kozsik Jani-val, Kovács Tamás-al találkoztam nyáron Győrben, ők Nagyorosziban élnek. | |||||
romeo | Adatlap | 13384 | 2009. október 3. 15:41 | ||
juge75 | Adatlap | 13383 | 2009. október 3. 15:14 | ||
juge75 | Adatlap | 13382 | 2009. október 3. 15:03 | ||
Nagyoroszi! A 25 képen a csövektől balra az én Édesapám! Romeo, honnan szerezted? | |||||
romeo | Adatlap | 13381 | 2009. október 3. 14:43 | ||
Üdv Gonoszka! Hát,6 fős személyzettel nem számoltam, gondolom a 2 külső töltő nem a járműben foglalt helyet. | |||||
Gonoszka | Adatlap | 13380 | 2009. október 3. 13:42 | ||
Akácia.A kezelő személyzet 6 fő ből állt.A harcjármű vezető,a lövegparancsnok,irányzó,egy belső töltő,és két külső töltő. | |||||
romeo | Adatlap | 13379 | 2009. október 3. 13:00 | ||
romeo | Adatlap | 13378 | 2009. október 2. 23:07 | ||
páncélos | Adatlap | 13377 | 2009. október 2. 22:17 | ||
Antarktika! Cáfolat képe elküldve. Gonoszka! Örülök, hogy érdeklődésre ajánlod az ÜSS ÉS FUSS című írást (eredetben: Regiment 2006/2), mert volt benne némi részem. Miggyuri! A berakott képed ismerős. Én is pont ebből a szemszögből fotóztam a kicsikét. Romeo! Kezszem: 4 fő Lőszer javadalmazás 42+4=46 | |||||
romeo | Adatlap | 13374 | 2009. október 2. 21:41 | ||
romeo | Adatlap | 13373 | 2009. október 2. 21:32 | ||
romeo | Adatlap | 13372 | 2009. október 2. 21:22 | ||
Üdv Miggyuri! Keceli 2SZM. | |||||
gaunt | Adatlap | 13371 | 2009. október 2. 20:55 | ||
Halihó! Magyar kell, vagy esetleg más is jó? svsm.org/gallery/2S301 www.photoka.info/2c3/index.htm www.primeportal.net/artillery/de_craecker/2s3m_akatsiya_walk_1.htm | |||||
Miggyuri | Adatlap | 13370 | 2009. október 2. 20:10 | ||
romeo | Adatlap | 13369 | 2009. október 2. 19:25 | ||
Üdv gonoszka! Köszi a választ. Egyes források 5 főben adják meg a 2Sz3M kezelőszemélyzetét, viszont a magyar leírásokban csak 4 fő szerepel, mi ebben az igazság? Köszi! | |||||
Gonoszka | Adatlap | 13368 | 2009. október 2. 18:39 | ||
Akácia. Repeszromboló gránát és komulatív gránát együtesen 46 darab volt málházható.Ebből kommulatív azt hiszem 6-8 db volt.Bocs de elég rég volt ez már.Műszaki adatok kezdenek a homályba veszni.Sajna volt egy érdeklődő az akácia hajtásláncáról is ebben nem tudok felvilágosítást adni mert ebben akkor nem voltam érdekelt,azt viszont tudom hogy 12 hengeres turbós volt az erő forrása.Egyebet sajna nem tudok.De ha a löveg csőtöl jobra ra álltál a torony tövénél ahol a motor kifújta a hűtő levegőt és mondjuk a fordulat kb 2 ezer volt akkor nem kaptál levegől.Úgy érezted mintha egy ejtőernyővel zuhantál volna.Leírhatatlan érzés volt. | |||||
antarktika | Adatlap | 13367 | 2009. október 2. 14:08 | ||
Kedves páncélos! Egyszer már megcsináltad ezt velem...:)) Megen kiderül, hogy összesen 1 kocsira festettek valamit, valamikor elsőre és utoljára, utána meg soha. De akkor is megcáfolsz, ugye?:))) | |||||
romeo | Adatlap | 13366 | 2009. október 2. 13:18 | ||
Üdv Gonoszka! A kérdésem a következő: a repeszromboló gránáton kívül volt-e a magyar Akacijakhoz rendszeresítve kummulatív lövedék? Köszi! | |||||
Jimbobá | Adatlap | 13365 | 2009. október 2. 13:17 | ||
Sziasztok! A sok elmaradt HM rendezvény miatt alkotói válságban vagyok, Kecel pedig jelenleg túl messze van. Szóval aki úgy gondolja, vannak még megosztani szánt, saját, HM vonatkozású részlet- és egyéb fotói, kérem írjon! chrisvagyok@yahoo.com Üdv, Ádám | |||||
gaunt | Adatlap | 13364 | 2009. október 2. 13:13 | ||
Gonoszka! Tudnál nekem mesélni egy kicsit az Akácia motorjáról és erőátviteléről? Engem nagyon érdekelnek ezek a dolgok. Arra vagyok kíváncsi, hogy miben különböznek ezek a T-54 motorjától és erőátvitelétől. | |||||
Gonoszka | Adatlap | 13363 | 2009. október 2. 13:05 | ||
AKÁCIA Azt pontosan nem tudom hogy mettől medig volt rendszeresítve az akácia mert én 1988-90 ben voltam rajta sorkatona.A lövegtornyon feltüntetett szám az üteg száma volt PL:a 16 os az első üteg hatos lövegrajának volt a gépe.De igazatok van először 6 db volt rendszeresítve és utána jött a többi.Amúgy műszakilag ha a kort is nézzük az Amerikaiak M 1es e elmehet a sunyiba.Lőtéren mérték be uaz zal 90-100 km /h volt a sebessége.Ez nem semmi nem?A bemálházott súlya 27 tonna volt csak.A neten is megtaláljátok úgy is hogy üss és fuss.Mivel közvetett irányzással meglepetés szerű támadásra volt képes,az ellenség azt se tudta hogy honnan jött az égi áldás.Utána harctol és nyomás el mielött bemérik hogy honnan jött a támadás.Ezért volt könnyű páncélzattal ellátva.Én nagy tisztelője vagyok az akáciának. Ha van kérdés akkor rajta.Sziasztok. | |||||
páncélos | Adatlap | 13362 | 2009. október 2. 12:58 | ||
Drága Antarktika! (((Magyar gépeken?))) Igen. Így van ez, ha az emberfia évek óta nyugdíjas. Megkopnak az emlékek, már nem emlékezik…stb. (HA-HA-HA) De ne csüggedj, majd magánba küldök neked egy kicsi képet, JÓ? Igaz évszámot nem tudok és azt sem, hogy mennyire volt gyakori, de létezett. De a többiben igazad van. | |||||
juge75 | Adatlap | 13361 | 2009. október 1. 17:25 | ||
Ha már mindenképpen ezt akarod vedd meg hozzá a Jadar T-54/55 lánctalpát görgőkkel és feszítő valamint hajtó kerékkel 3500 forint, láttam a cserebere rovatban egy Tamiya T-55 makettet 8 ezer forintért, | |||||
Jimbobá | Adatlap | 13360 | 2009. október 1. 17:08 | ||
De annyira szeretnééém...:D Bírom a strapát és szeretnék egy T-55 szerű valamit. És ez nem drága. Köszi a tippet, majd meggondolom. | |||||
gaunt | Adatlap | 13359 | 2009. október 1. 17:04 | ||
Hali! Nagyon! Meg ne vedd! Ennél csak a Skif T-55-ösei rosszabbak. | |||||
Jimbobá | Adatlap | 13358 | 2009. október 1. 16:33 | ||
Sziasztok! A Trumpeter régi T-55 "családja" mennyire nagyon pocsék? Köszi! (Ui.: aki regisztrál a walkaround oldalon, CD-t nyerhet) | |||||
antarktika | Adatlap | 13357 | 2009. október 1. 16:24 | ||
Magyar gépeken? Mer' az igaz, hogy látni T-64-eseken is ilyen fehér csíkokat gyakorlaton, de magyar gépen nem láttam. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem is lehetett. Esetleg nincs képed róla? Az is segíthetne, ha az archív kép mögötti városrészletet valaki felismerné. Továbbra is tartom, hogy éles bevetésen és díszszemlén kívül páncélosok nem róják a macskaköves utcákat. | |||||
Russell | Adatlap | 13356 | 2009. október 1. 16:12 | ||
Akkor mégiscsak elvetve a 68-as időpont, mint a kép készítés ideje? Ha jól értem, gyakorlatilag bármikor készülhetett a kép? Mármint a VT-34 bevezetéséig? Üdv: Russell | |||||
Russell | Adatlap | 13355 | 2009. október 1. 16:11 | ||
No, nem is gondoltam, hogy baj lenne, sőt! Konkrétan Ők kértek meg, hogy kutakodjak a profiknál. Megtörtént. Szólok Nekik, hogy több T-55AM képet kérünk. Bár szerintem az első kérdésük lesz, hogy mégis melyik négyzetcentiről. :-D Mintha én még láttam is volna náluk a Lesany-i páncélosmúzeumban sok zöld nyalánkság között. Üdv: Russell | |||||
páncélos | Adatlap | 13354 | 2009. október 1. 15:57 | ||
Gonoszka! Ha valóban Akáciás voltál, akkor engem több adat is érdekelne. Jelenleg el vagyok még havazva T-72-es témában, de a jövőben érdekelne az önjáró lövegek hazai működése/működtetése. Amit említettél számokat az torony szám, nem de? Magánban érdekelne, hogy alvázszám szerint melyik gép, melyik volt? Romeo! Elnézést, hogy a témába beleszólok, de 1981-től volt rendszeresítve, az első 6 a 18-ból. Ez év elejéig még pár db volt belőle szecsőn, ha minden igaz, de ezt Gonoszka lehet, hogy jobban tudja. Antarktika! Ha jól tudom, VSZ közös gyakorlaton is alkalmaztak fehér csík festést. | |||||
antarktika | Adatlap | 13353 | 2009. október 1. 15:47 | ||
Semmi baj nincs a kérdéseikkel és felvetéseikkel, sőt! Csak úgy jutunk előre, ha beszélünk, vitázunk, agyalunk rajta. Ismertem régebb óta a csehek fórumát, havonta meg szoktam nézni, hátha van új képük 55-ösökről:) Ja, rakhatnának fel több 55AM-ről képet:) | |||||
romeo | Adatlap | 13352 | 2009. október 1. 15:43 | ||
Üdv Gonoszka! Szeretném megkérdezni, hogy az Akacija 2SZ3 pontosan mikortól meddig volt használatban, hadrendben? Én a következő infoval rendelkezem: rendszeresítve 1982-ben, kivonva 1987-ben, majd tartalékban 1992-ig. | |||||
Russell | Adatlap | 13351 | 2009. október 1. 15:12 | ||
Szerintem sem nagyon. Biztos, ami biztos én midenesetre továbbítottam a kérdésüket ide. | |||||
antarktika | Adatlap | 13350 | 2009. október 1. 14:23 | ||
Na, meg azt sem tudom, ha gyakorlaton lenne a vas, akkor csattoghatna-e városban, műúton? Szerintem nem. | |||||
antarktika | Adatlap | 13349 | 2009. október 1. 14:15 | ||
Nem tudom...valahogy nekem az rémlik, hogy a '68-as bevonuláson kívül nem nagyon festegettek magyar járműre. Maximum úgy lehet látni gyakorlaton ezt a fehér csíkot, ha rajta maradt még abból az időből. Nemzetközi hadgyakorlaton megkapták a kokárdás csillagot, de ott sem látni más megkülönböztető jelzést. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Egy Sztrela-1 kép Kecelről.