Pintér György - Múzeumi krimik
Ez az első cikkem,ami nekem azért fura, mivel főleg 1/24-es járgányokat építek,és pont egy repülővel kezdek.
Ezt a gyöngyszemet születésnapomra kaptam,és már pár hónapja megépítettem, de csak most gondoltam rá, hogy megmutatom a nagyközönségnek.
Pár adat a gépről:
-Fesztávolság: 21,18 m
-Hossz: 16,21 m
-Magasság: 4,08 m
-Súly: 7600 kg (üresen); 11.300 kg (harckészen)
-Motor: 3 db Piaggio P.IX RC 40 ; 1000 LE
-Csúcsmagasság: 7000 m
-Hatótávolság: 2000 km
-Sebesség: 434 km/h (3660 m-en)
-Legénység: 4 fő
-Fegyverzet: 3 db 12,7 mm-es Breda-SAFAT géppuska ; 1 db 7,7 mm-es Lewis géppuska ; 1250 kg bomba vagy 2 db 450 mm-es torpedó
Története
A "púpos", esetlennek tûnõ S.M.79-est 1934-ben az S.M.81 Pipistrello polgári repülõgépbõl fejlesztették ki. Nem túl elõnyös alakja ellenére rendkívül jó teljesítményt nyújtott, több rekordot is felállított. Az elsõ jelentõsebb sorozat az S.M.79-I volt. A spanyol polgárháborúban éles helyzetben is kipróbálták, mint közepes bombázót.
Maga a makett és az építés
Ha valakit a dobozbontás érdekelne itt egy link ahol megtudja nézni:
http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=1317
A maketten kevés a sorja, jó minőségű, nem csalódtam az Italeriben.A makett könnyen építhető, nem is emlékszem olyan esetre, ahol megizzadtam volna, bár a festéssel volt problémám. De azt könnyen megoldottam. Többet nem is nagyon tudok mondani az építésről.
Kérem ha valami súlyos hibám lenne,szóljatok,mivel repülőkben annyira nem vagyok otthon.
Néhány kép tudom nem a legjobb és ezért elnézést.