Poroszország büszkesége

Preussen

1:150, Heller No.80890
Pintér György - Múzeumi krimik Ez volt a legnagyobb keresztvitorlázatú hajó 1910-ig, akkor süllyedt el. A híres Flying P-line tagja volt, megkerülte a Horn fokot, majd a La Manche-on nem adták meg neki az elsőbbséget, egy gőzhajó ütközött vele. 10000 tonna körüli vízkiszorítása a vitorlások között óriásinak számított, ahogy a kb. 150 méteres hossza is. Cementet, guanót szállított teheráruként.

A makett

Alapvetően 1/72, 1/48 repülőket építek, de 4 vitorlásom van, a Victory, a Cutty Sark, egy kétárbocos, meg ez. A makettet Cap Horn (ötárbocos barkvitorlázatú hajó)néven hozta forgalomba a Heller, de ilyen hajó létezéséről nem találtam bizonyítékot, ellenben a dobozban a vitorlákon hemzsegett a Preussen felirat, és meg volt benne a hiánytalan ötödik keresztvitorlázatú árboc is. Megnéztem egy csomó fotót a Preussenről, és nagy öröm öntött el, mikor felfedeztem a Heller turpisságát: két néven árulja ugyanazt a makettet. Mindig is vadásztam a nagy német vitorlásra, viszont ezt a készletet ajándékba kaptam édesanyám egy kollégájától, azzal a felkiáltással, hogy neki nem kell, mert mégsem építi meg.

A törzs és az árbocok nem okoztak gondot. Fotók alapján készítettem el a tatfedélzet berendezését, német múzeumokban hemzsegnek a szép Preussen makettek, a dobozban meg sok felesleges alkatrész volt, úgy hogy feljavítani nem kellett. A kötélzettel megszenvedtem nagyon. Már a Victorynál is megtanultam magamtól egy üres szobában 40 új káromkodást (két hét alatt), ez sem maradt el tőle. Hiába, a kezeim a műanyag jet alkatrészekhez szoktak. Mondjuk méreténél fogva a Preussennél könnyebben mozgott a kezem.

A makett félkész állapotban volt kb. 12 évig, a kötélzet felénél megrekedtem kissé. Ennek oka a lustaság. Pár repülőgépet előrrébb helyeztem az építési sorrendben. Aztán 2019 decemberében nekifogtam.

A vitorlázattal kapcsolatban az volt a tervem, hogy valamilyen alkalmas textilből szabom ki. Ebben a kedvesem segített, kiválasztotta a megfelelő anyagot, vasalta, és kölcsönadta a precízebb ollóját, hogy ne legyen túl rojtos a vitorla széle szabás után. Annyira tetszett az eredmény, hogy a korábbi Victory makettemen is kicseréltem a műanyag vitorlákat textilre.

A hajótest festése nem felel meg a valóságosnak, a vörös árnyalata nem pontos, és a vörös és a fekete között egy fehér sávnak kellene lennie. Ám nekem így jobban tetszik.
Heller 80890 Cap Horn

A makett doboza
Heller 80890 Cap…
Felépítmény

A legkorábbi kép
Felépítmény
A fekete már felfestődött
A fekete már…
Félkészen félreállítva

Várja a maradék kötélzetét
Félkészen félreá…
Az új állványon

Borvörös hassal
Az új állványon
A polc felett

Itt még keresztvitorlák nélkül
A polc felett
My fleet

Vegyesen két 1/120-150 és két 1/220-225
My fleet
Kalózok között

Valahol a képen elrejtőzött a VF-84
Kalózok között
A kép, ami érzékeltetheti a hajó méretét

Valahol a képen nem rejtőzött el a VF-84 (1/144)
A kép, ami érzé…
2020.10.03.
p-51
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció