PM-3 workshop (PARM type A)

PM-3

1:72, ACE No.72204
Pintér György - Múzeumi krimik 1927-ben az Egyesült Államokban egy új Ford teherautó váltotta az elavult T és TT modelleket. Az AA modell 1927-től 1932-ig volt gyártásban - az óceán azon oldalán. A túloldalon, a Szovjetunióban viszont még 1950-ben is új példányok gördültek le a helyi változat, a GAZ AA gyártósorairól. A szovjet gyár Gorkij városban kapott helyett és 1932-ben kezdett működni. A legfőbb típusok a Ford AA helyi továbbfejlesztései, a GAZ AA es AAA voltak. A GAZ-AA alváza rengeteg különféle felépítménnyel készült. Létezett teherautó, lõszer- és üzemanyagszállító, műhelykocsi, tűzoltó- és mentőautó, rádióállomás és légvédelmi fegyverekkel felszerelt változat is.
A közös alvázra épülő változatokban rejlő üzleti lehetőséget több kelet-európai gyártó is felismerte. Kezdetben 1:72 és 1:35 méretarányú makettek jelentek meg, de nemrég már 1:48 méretarányú, főleg repülős diorámákhoz készített makettek is megjelentek a polcokon. A két, legtöbb GAZ makettet piacra dobó gyártó az UM és az ACE.

Ebben a cikkben az ACE GAZ alvázra épült műhelykocsiját mutatom be.

Mindegyikünk látott már modern műhelykocsit, akár a civil, akár a katonai életből. Általában egyszerűen egy teherautó-alvázra épített fülkéről van szó, pár alapvető szerszámmal, amelyekkel a legszükségesebb javítások elvégezhetőek.
A doboztetőn két típusjelölést is találunk. A PM-3 a Pokhodnyaya Masterskaya (tábori műhely), a PARM pedig a Peredvizhnaya Avia Remontnaya Masterskaya (mobil repülőgép műhely) kifejezés rövidítése.
A dobozban 2 fehér és 1-1 zöld és átlátszó öntőkeretet, matricalapot, maratást és átlátszó műanyagfóliát találunk.
A minőség jó, sorját, öntési hibát szinte alig találni.
A zöld öntőkereten találjuk az ACE GAZ makettet, ez közös mindegyik makettváltozatban. Az alkatrészbontás kicsit más, mint az UM makettek esetében, valamint az abroncsokat is fröccsöntött alkatrészként kapjuk. A teherautó átlátszó alkatrészeit a mellékelt fóliából kell kivágnunk. egyszerűen követve a jelölt vonalakat. A maratást a hűtőrácsba és a kerékagyakba kell beépítenünk.
A két fehér keret hordozza a műhely alkatrészeit. A berendezés kicsit sivár, egy gázpalack, egy kályha és egy satupad. Érdemes fotómaratott szerszámokkal vagy saját készítésű kiegészítőkkel feldobni a műhely belsejét.
Az átlátszó öntőkereten a műhely ablakait találjuk.

Az aprócska makett hasznos kiegészítője lehet egy harcjárműves vagy repülőgépes szovjet témájú diorámának.
Doboz
Doboz
Teherautó öntőkeret
Teherautó öntő…
Műhely berendezés
Műhely berendezés
Mühely doboz
Mühely doboz
Maratás és matrica
Maratás és matrica
Muhely ablakok
Muhely ablakok
Összerakási útmutató
Összerakási ú…
Összerakási útmutató
Összerakási ú…
2011.04.22.
Fodi
Makettinfo Online Klub
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
BToomi
2011.05.20. 04:41:58
Szia Csabi!
Szeretném kérdezni hogy honnan szerezted be a makettet és menyiért?
Nézegetem már ennek a két gyártonak a termékeit és nagyon tetszenek.
Legközelebb valamilyen UM vagy ACE makettet szeretnék venni.
Fodi
2011.05.20. 11:31:49
A doboz már évek óta hever a szekrényemben és sajnos már nem emlékszem hogyan került hozzám és mennyit fizettem érte. :S Külföldi boltokból (pl. Hannants) nem gond beszerezni, de Magyarországon is lehet találni weboldalakat, mint pl a http://www.keletiblokk.com.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció