P-38 Lightning a mocsárban

Lockheed P-38L Lightning

1:72, Revell No.4293 (1982)
Pintér György - Múzeumi krimik Gondolom mindenkinek vannak tervei a jövőre nézve, hogy milyen maketteket, vagy diorámákat szeretne elkészíteni. Engem nagyon foglalkoztatnak a II.világháború Magyarország feletti eseményei, így a P-38 típus mindenképpen szerepelt ezen a listán. Utóbbi időben építettem pár lezuhant repülőt, de volt még egy gondolat, amit meg kellett hogy valósítsak.....

Ajándékba kaptam a Revell 4293 készletét, így már biztos voltam, hogy ő lesz, aki a nádasba fog kerülni. (Ahogy Pelikán József mondta: "Dezsőnek meg kell halni!")
Elkezdtem nyomozni, hogy a Hazánk felett ténykedő 1st, 14th és 82nd FG-ok festése hogy nézett ki. Az egyes FG-okon belül is megvoltak a századok egyedi színei (és messze nem volt mindegyik piros), illetve ezek időben előrehaladva is változtak.
Az általam kiválasztott lajstromú Lightning ebben a formában nem szenvedett balesetet, tehát valamilyen szinten fikció, bár teszem hozzá, hogy fotót sem találtam róla.....

A dobozból két változat építhető meg. Az "M" a 421st FS fekete színű, "púpos" villáma, illetve az "L" változat a 475th FG kötelékéből. Mindketten a csendes-óceáni hadszintér szereplői voltak. Ez persze nem akadály, hogy az európai hadszíntér gépe épüljön meg.

A makett 1982-ben készült fröccsöntő szerszámban készül, erről a szárny ALJÁRA öntött felirat (!) is tanúskodik. (könnyen eltávolítható, hozzáférhető helyen van, de azért meglepő, hogy van.) A panelvonalak domborúak.
Kapunk elemeket a motortér és a fegyvertér nyitott állapotban való megépítéséhez. Ezek kezdésnek jók, de feljavítókészleteket szerintem még van hová begyűrni. Annyiból szerencsém volt, hogy ezeket a roncsokról készült képek alapján el lehet korrodálni, szóval amit a kit tartalmaz az nekem elegendő volt, csak egy kis tuningot kellett elkövetni. Kapunk két bácsit is. Jobban nem szeretném jellemezni őket....

A makett építése tényleg a 80-as évekbe repít bennünket, nem is szeretnék kitérni rá. Gyakorlatilag megszokott mederben folyt minden, annyit szem előtt tartásával, hogy a lemezsérüléseket az összeragasztás előtt el kellett készíteni. (ld később) Futóművet nem használtam fel, mivel hasra szállt gépről van szó, ami a lápba süllyedt. Egy két leszakadt lemezdaradot felhasználtam, amiket a gép köré tettem. A motorterekbe és a gép orrába pótoltam kábeleket és rozsdásítottam a dolgokat.
A légvédelmi gránát okozta sérülések helyein a műanyagot belülről elvékonyítottam, majd azokat véletlenszerűen átszaggattam különböző eszközökkel, hogy ténylegesen is szakadozott lemezszéleket kapjak.
A makettet koszolni, koptatni, a fényes piros felületeket mattítani kellett, valamit a láp saras közegével még össze kellett kenni....
A kabintető üvegfelületeit, pici sárga festékkel kevert matt lakkal öregítettem....

A nádas korongecset szőréből készült, a vízimadarak a NOCH termékei.
A stég és a ladikok intarziához használt falemezből készültek.

egyenlőre még munkaközi állapotban van a dioráma, de amint lesz előrelépés, akkor fotózom azokat is.
"Épül" a láp
"Épül" a láp
koptatás előtt
koptatás előtt
nyitott terek
nyitott terek
DSCF5513
DSCF5513
DSCF5512
DSCF5512
DSCF5514
DSCF5514
DSCF5515
DSCF5515
2012.01.16.
Utolsó módosítás: 2016.07.29.
cserbal, Budapest
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció