MÁVAG Héja II.

MÁVAG Héja II.

1:72, Special Hobby
Pintér György - Múzeumi krimik A készletre kb. 2 évvel ezelőtt tettem rá a kezemet, azóta is csak nézegetem, még nem álltam neki. A doboz két szépen fröccsöntött műanyagkeretet tartlmaz, kevés sorjával, vetemedés és beszívódás nélkül, kétujjnyi széles fotómaratás jut a kabinba, amitől remélhetőleg szép és részletes lesz. A műszerfalat műanyagfólián kapjuk. A kis zacskóban gyönyörű (pontos, sorja-, buborék- és törésmentes) műgyanta öntvényt kapunk, amiből a fegyverek és a motor, egyszóval a gép orra részletesen elkészíthető. Meglévő rajzokkal felületesen összehasonlítva pontos. Nagyon jó minőségű készlet, minden Magyar Légierő-rajongónak ajánlom!!!

2008. október 26.

Kb. 2 hete elkezdtem (1-es kép). A fülke szép lesz, kár, hogy semmi nem látszik majd belőle a szűk kabinban (2-es kép). Az építés 2 hetet állt, mert be kelett szerznem Z63-tól egy rádlizót és egy pilka fűrészt. Ez utóbbival a kormány felületek lettek kifűrészelve a későbbi kitérített állapot megjelenítéséhez (3-as kép).

A makettről egyébként a panelvonalak részben, a szegecsek teljes egészében hiányoznak, pedig az eredetin a szegecsekből volt bőven.

A csűrők kitérítésénél kezdődtek a gondok. (4-es kép és nagy hiba). A szárnyak sajnos nem szimmetrikusak. A csűrőket, még a félszárnyak alsó és felső részeinek ragasztása előtt kivágtam, ami a bal oldalon nem is okozott gondot, a szárnyak alsó és felső része szépen, pontosan fedésben volt. De a jobb oldalon csúnyán elméretezték a csűrőket. remélem beragsztva nem lesz feltűnő.

2009. január 2.

A horror filmbe illő építésen túl vagyok. Sok csiszolás, még több tömítés, akár 2-3 rétegben, hogy ne essen ki a tömítőpaszta. A felület folymatos javítgatása és újra rádlizás (amivel egy idő után puszta trehányságból már nem is foglalkoztam, lesz ami lesz alapon). Végül hosszas szenvedések után nekiálltam a festésnek. Először a kabintetőt (maszkolás után) belső zöldre fújtam, ezzel megspóroltam a keret belülről történő festését és a 2x-es maszkolást (kívül-belül). Ezután a törzs sárga csíkja és a szárnyvégek aljának sárgája került fel. Száradás után kimaszkoltam. Utána jött színenként a magyar trikolor a farokra, itt is az egészet kimaszkoltam.
A gép alja TAMIYA XF-66 világosszürke, az alap sárga szín a gépen XF-60 panzer sárga. Utólag kijelenthetem, hoyg 1:72-es repülőgép festésre mind a kettő gyakorlatilag alkalmatlan (5-ös kép). Jobb híján mégis ezekkel folytattam a munkát. A felület érezehően szemcsés, kissé sprőd lett, ezért a száradás után átmentem rajta tiszta új 1000-es polírpapírral. Mind a szürke, mind a sárga alapszínhez új polírpapírt használtam, nehogy a lecsiszolt pigmenteket beledörgöljem az eltérő színű festett felületbe. Ezek után a zöld foltokat már természetesen nem TAMIYA sötét zölddel csináltam, hanem a következő projektem (A-1 E Skyraider) GUNZE H-309-es zöldjével. Ezzel még a 0.2-es dűznivel is megszenvedtem, mert denaturált szesszel hígítva hamar a tűre száradt és szinte eltömte a dűznit, ezért eléggé nyögve nyelősen ment a festés. (Lehet, hogy egy kis Retarder segített volna a problémán, de sajna nem vettem és a beszerzése is lehetetlennek tűnt utólag.) Mivel a zöld kicsit "szórt" és a nagyobb foltok környékén is apró zöld pöttyök keletkeztek, ezért a zöld foltok közötti részen újra átmentem az XF-60-assal, ettől kicsit elfogadhatóbb lett, de sajnos ezúttal a sárga festék köpködte enyhén össze a zöld foltjaimat, végül megint elővettem a H-309-est és kijavítottam a zöld foltokat. Ezek után már elegem lett a javítgatásból.
A még hátrlévő apróságokat (kerekek, kipufogó, stb.) ecsettel festettem.
Felragsztottam a még fel nem helyzett alkatrészeket, a futószárakat kénytelen voltam injekciós tűvel megstiftelni, mivel saját fröcssöntött illesztési csap még ezeknek sem (!!!) jutott.
Ezután az egész kapott egy réteg fényes lakkot a matricázás alapjaként (6-9 kép).

Még aznap este megtudtam a fórumban, hogy az egész gép elvan szabva, ugyanis a csűrők kitérítésénél nem figyeltem oda arra, hogy azok csak asszimetrikusan téríthetőek ki, így ugyanis fizikai lehetetlenség repülni a géppel. A koncepcióm ekkor megváltozott, a gép egy kiskompozíción fog megjelenni 1-2 szrelő figurával, címe : Az elszakadt csűrőkábel lesz. :-D

2009. február 9.

A matricák mese szépek, pontosak (mondjuk túl sok hibalehetőséget nem is hordoznak magukban), véknyak, kis Gunze lágyító hatására könnyedén belecuppantak az összes panelvonalba. A zárő selyem fényű lakkréteg után semmiféle becsillogás nem mutatkozott. A matricázás után a panelvonalakat Model Master Rubber festék 1:4 arányú oldatával befuttattam, a felesleget pár perc után lakkbenzines ecsettel letöröltem. Néhol, ügyelve, hogy ne essk túlzásba, a logikusnak tűnő helyeken lepattogzódásokat festettem Model master Aluminiummal. A kipufogók és a géppuskák füstjét/kormozódását Tamiya NATO Black és fekete pasztellpor használatával jelenítettem meg. Már csak a kiskompozícióm alapja és a figurák vannak hátra.

2009. március 22.

Örök hála Snowmannek, aki kisegített 1 figurával! A szolnoki verseny előtt elkészült az alap és összeállt a mű. A címe végül "Kormányhiba" lett. A versneyen felnőt-hobbi kategóriában jó lett egy bronzra, amivel felülmúlta mnden előzetes elvárásomat.
dobozfedel
dobozfedel
A doboz teljes tartalma
A doboz teljes…
Apróságok

A kabintető vákuumhúzott. 2 db-ot kapunk, ha hibáznánk, bár az egyiken ők hibáztak, mert buborék van az egyik oldalsó üvegben.
Apróságok
Apróságok 2

A pilótafülke alapja, oldala műgyanta. Csak a legjobbakat tudom mondani róla.
Apróságok 2
A törzs

Vékony, de határozott panelvonalak.
A törzs
Szárny alulról
Szárny alulról
Szárny felülről

A kormányfelületek nem téríthetők ki gyárilag, fűrészelés kérdése. Ez nevezhető a készlet egyetlen hiányosságának.
Szárny felülről
A maratás
A maratás
1

Próbálok átlátni a káoszon.
1
2

Festésre várva. Gyurmába öntőkeret, azon Blue Tac, azon műgyanta.
2
3

Darabolva.
3
4

Szárnyak.
4
nagy hiba

Megszívatva.
nagy hiba
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11
12
12
13
13
14
14
DSCF2736
DSCF2736
DSCF2740
DSCF2740
DSCF2742
DSCF2742
DSCF2743
DSCF2743
2008.02.19.
Utolsó módosítás: 2009.03.28.
tankos_srac
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
Zebi
2008.02.22. 12:10:11
Kár hogy a kerekeket nem a műgyanta alkatrészek között találjuk, az én példányomon a volt rajtuk egy jó kis beszívódás, amit eltüntetni lehetetlen. A műszerfal széleiből jócskán le kell vágni, hogy bemenjen a helyére. Ezen kívül szép kis készlet, könnyen építhető.
tankos_srac
2008.02.22. 12:26:08
Köszi az infot! A tiéd elkészült már?
Zebi
2008.02.23. 10:43:35
Igen, bár ez enyém még az export-Héja volt, nem a hazai gyártású. Ahogy nézem itt csak a törzsfelek meg a motorburkolat más.
Mty,Matyi
2008.03.08. 18:33:18
Lehet hogy én vagyok a h...,de hol lehet beszerezni?
tankos_srac
2008.03.16. 21:45:27
Én a Replicaban vettem a Móricz Zs. körtéren.
Mty,Matyi
2008.03.17. 14:32:30
Nagyon szépen köszönöm, örök hála,
ugye Budapest?
Mty,Matyi
2008.03.17. 19:22:30
Ja és van hozzá összerakási rajz?
tankos_srac
2008.04.02. 22:38:27
Van, de azt nem fotóztam le, mert azt hittem senkit sem érdekel... :-) Bocs.
Mty,Matyi
2008.04.03. 21:17:15
Köszi semmi, no problem azóta meszereztem az exportot az is szép darab.
Amit megépítek aszt Horty István vezette.
hofi
2008.04.25. 09:42:23
Aki tudja, a hengereket cserélje le, mert ez az eredeti olasz motor hengereire távolról sem hasonlít. Sajnos, a Special Hobby minden csillagmotorja ebből a valamiből készül, ami leginkább egy kompresszorhengerre emlékeztet.
Podva
2008.05.23. 11:58:16
Hali aki eredeti WM-14 motrot akar látni annak ajánlom figyelmébe a közlekedési műzeumot. A Pecsában ott díszeleg egy metszett jó fél motor, légcsavaraggyal és 2 lapáttal. Gyönyörű...
Üdv Podva
ChevyG
2009.01.11. 10:55:52
Helló!
Mindig öröm látni fehér keresztes repülőket!
Szép munka, gratulálok. Engem a vákuum kabin kicst vissza riaszt, milyen volt vele dolgozni?
üdv!
tankos_srac
2009.01.11. 11:05:04
Kösz ChevyG! A kabintetővel meglepően könnyen boldogultam (végeredmény meg a fotókon látszik), bár én is féltem tőle. Pilka fűrésszel körbe vágtam, rápróbáltam, csiszoltam, rápróbáltam, aztán PALMA Faragsztóval tettem fel. Ez nagyon tuti, mert fogja stabilan és átlátszóra szárad, csak óvatosan kell felkenni (én húzott szállal csináltam) mert sűrű. Kis odafigyeléssel le lehet küzdeni.
Kockabob
2009.01.11. 11:28:42
Szia
Gratulálok nagyon szép kis gép lett.
üdv:
András
szapi
2009.03.29. 15:52:35
Gratula!!
Nagyon szép lett.
Egyetlen kis bakit követtél el a festésnél.
A magyar gépeken a vízszintes vezérsíkon belülről kifelé van a trikolor.
Úgy ahogy az a doboztetőn látszik.

Üdv
szapi
tankos_srac
2009.03.29. 18:23:16
Vazz' !!! Tényleg! Mostmár így marad... Köszi a hozzászólást!

ts
szapi
2009.04.20. 17:03:20
Hali!

A Héja összeállítási rajzát szkennelve el tudnád nekem küldeni?!

előre is köszi!!!
ecsetes
2011.04.13. 14:30:40
Szia!
Tényleg szép makett! A fent említett trikolortól eltekintve nincs benne kivetnivaló, gratula. Én most készültem el egy olasz Héjjával, szeretném ha megnéznéd :)
Üdv!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció