Aero L-39

Aero L-39 Albatros

1:72, KP No.15 (1985)
Pintér György - Múzeumi krimik Az 1994/2-es Top Gun-ban van egy cikk, a Némrtországtól kapott Albatros-ok üzembe helyezéséről, amit a PG-ben végeztek. Ez adta az ötletet, hogy építsek egy magyar festésű gépet. Beszereztem a piacon akkor (1994) meglévő Cseh KP 1:72-es készletét (290,- Ft), és próbáltam háttéranyagot keresni az építéshez.

A készlet viszonylag egyszerű, a 4 öntőkereten 36 alkatrészből áll, pozitív panelezésű.

A kabintetőket egy darabban adták. Mivel nem illeszkedett pontosan, ezért úgy gondoltam, hogy a hátsó kabintetőt lefűrészelem, és nyitott állapotban rögzítem azt, és a két kabint elválasztó plexit is pótoltam. A katapultülést kiegészítettem a hevederekkel és a kilövő karral is. Az oldal- és magassági kormánylapokat és a fékszányat is kivágtam, majd kitérítve ragasztottam fel. A futóműjelző pálcák, néhány érzékelő, statikus kisütők húzott szálból készültek.

A festés, az Albára jellemző gyári minta alapján készült. Az eredeti matricából csak néhány felirat és jelzés került fel. Az ék felségjel Propagteam gyártmány, a stencil feliratok és apróbb jelzések festve vannak. Az oldalszám egy másik KP termék, a MiG-21-es matrica lapjáról került fel, bár a mérete nem volt megfelelő, de akkor csak ez állt rendelkezésre. Később, mikor sikerült ACT matricalapot beszereznem, készítettem méretarányos oldalszámot, és lecseréltem azokat, hogy valósághűbb legyen a kész makett.

A makett 1996 őszén készült el, az oldalszámot 2004-ben tudtam lecserélni.

Háttéranyagként a Top Gun 1994-1996 számaiban lévő fotókat és leírásokat tudtam használni.
L-39 01
L-39 01
L-39 02
L-39 02
L-39 03
L-39 03
L-39 04
L-39 04
L-39 05
L-39 05
L-39 KP 1
L-39 KP 1
L-39 KP 2
L-39 KP 2
L-39 KP 3
L-39 KP 3
L-39 KP 4
L-39 KP 4
KP L-39_01
KP L-39_01
KP L-39_02
KP L-39_02
KP L-39_03
KP L-39_03
KP L-39_04
KP L-39_04
KP L-39_05
KP L-39_05
KP L-39_06
KP L-39_06
KP L-39_07
KP L-39_07
KP L-39_08
KP L-39_08
2008.01.28.
Utolsó módosítás: 2008.02.11.
Faragó Tamás (Figaro), Dunaújváros
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
vlevi
2008.02.16. 18:32:56
Nekem ez a makett talán valamikor a 80-as években volt meg. Pár éve még láttam valahol az egyik levegőbeömlő darabját. Aztán nemrég megint megvettem, de én lemondtam róla, inkább beszereztem az Eduard féle Albát (is)
Szerintem ez a makett az elmúlt nem változott semmit, úgyhogy minden elismerésem az összefaragásához.
Figaro
2008.02.17. 18:21:34
Köszi, valóban volt vele bőven munka, de nem bántam meg.
Az Eduard féle Alba, már más kategória, főleg a ProfiPack kivitel.
lisanie
2008.04.14. 21:27:14
Szia Apa! Az Eduardos makaett az nagyon jóóóó . köszi hogy olyat vettél nekem :)!!!
Figaro
2008.04.14. 21:35:39
Szívesen, a Tiéd is profi lett!
buksi
2008.05.06. 13:35:53
hello
nem tudsz valami olyan helyet ahol tudnék szerezni ilyen makettet.
Monox
2008.12.03. 12:44:11
Én konkrétan ezzel a kittel kezdtem a makettépítést a 80-as években. És még mostanában is találkozni véltem vele egy-egy üzlet polcán, de valóban semmi nem változott...
Elismerésem, a látható hibái ellenére (elhibázott barna szín, rossz alakú oldalszám) ez volt az egyik legjobban megépített KP l-39-es.
Figaro
2008.12.03. 19:44:19
Monox!
Köszönöm az elismerést.
Melyik képen lévő oldalszámra gondolsz?
A 6. 7. 8. képen már új számmal látható a gép.
Mikoyan
2011.12.30. 17:28:54
Helló!
Nagyon jó lett a kis gép.
Kézzel festetted?
Figaro
2011.12.30. 19:12:42
Igen, a festés ecsettel készült.
Mikoyan
2011.12.30. 21:02:45
kösz az infót:D
Ati75
2012.03.06. 18:59:10
Hali!
Nagyon jó lett szerintem...Én is most készülök ezt megépíteni, és valóban riasztóan pontatlan néhány helyen.A kabintetőt hogy vágtad el ilyen szépen? Az ülések az eredetiek? A futómű akna is zárt, nem tudom ,hogy Te ezt hogyan oldottad meg,mert a képeken nem látszik..De mindent összevetve nagyon szép!Gratulálok!
Figaro
2012.03.07. 17:29:05
Köszi az elismerést.
Gondolom nem sokat változott a minőség. A kabintetőt hagyományos borotvapengéből készített fűrésszel vágtam szét, az ülések eredeti darabok, némi házi feljavítással. A futómű aknák gyárilag zártak a maketten, nincs is külön akna ajtó, egyébként a valóágban is visszazáródnak futónyitás után.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció