Különleges Ancsa

Antonov An-32 Cline

1:72, Amodel No.7296
Pintér György - Múzeumi krimik A feleségem első benyomásra „szép kis gép”-ként jegyezte meg az An-32-est, amikor hazahoztam, bár azt is megjegyezte: „hová is akarod tenni?”. Tény, hogy nekem az Antonov család minden tagja szinte egyformán tetszik, főleg a szállító szekcióban. Ettől függetlenül nem gondoltam volna, hogy mekkora megpróbáltatások várnak rám még ezzel a géppel!

AZ ÉPÍTÉS

Nem akarok túlzottan belemenni a részletekbe, azt sem tudom, hányan építették már meg itthon a készletet, de a gyakori problémákra kitérek! Az An-26-osról Amodelléktől már olvashattunk ezt-azt Sáry Zolitól, így csak néhány dologra térek ki. Először is, a sorják! Hát minden sorjás, mint az ősi KP maketteknél, hosszú idők teltek el a sorja letakarításával, mint ahogy az alkatrészek keresgélésével is, melyek a 221 db-os számukkal is igencsak fejtörést okoztak, ugyanis a meglehetősen vastag keretekre nem futotta rányomni az alkatrészek számát, hanem azt mindig visszalapozva meg kellett keresni előbb a papíron, majd a legjobban hasonlító kereten. Következő fejtörés a festés volt, hogy ugyan mi milyen színű lehet? Túl sok képet nem találtam a gépről belülről, és az útmutató elég csekélységgel tér ki a belső felületek színére, így találgattam, s mivel nem abszolút nyitott helyzetben építettem, így azok a színek annyira túl fontosak nem is voltak. (zárójelbe meg is jegyzem, hogy a műszerfal matrica ugyan fekete alapú volt, egy belső képet találva az An-32-ről ott mégis csak az oroszos zöldeskék köszönt vissza…mindegy…) A kisebb alkatrészek első ránézésre nem hasonlítottak semmire, így jöttem rá arra egy esetben összerakás után pl., hogy ott, akkor tulajdonképpen egy fedélzeti WC-t raktam össze. De a két törzsfél összepasszintása és elég sok alkatrész elhelyezése már-már képességeimnek határát súrolta. A szárazpróba alatt rengeteget csiszoltam, hajligattam a törzsön, de így is jó néhányszor odaragadtam hozzá - miután a normál makett ragasztó kötési ideje nem volt kielégítő a mindenképpen csálén állni akaró két fődarab esetében - így segítettem a pillanatragasztóval, de valami mindig kilógott, és hát így történt ami történt. Utólag persze már nem volt olyan bonyolult egy-egy helyzet, mint amilyennek első…második…harmadik…negyedik…látásra tűnt! Na apropó, mielőtt a fő szárnydarabokat felraktam volna a helyükre, mindkettőbe ragasztva beledugtam egy keret darabot, hogy a hajtómű gondolán keresztül a törzs felé átdugva valami komolyabb stabilitást is kapjunk - a ragasztón kívül – kötési elemként. Ja, és elsőre a szárnyak végei sem akartak lefelé konyulni. Az biztos, hogy…hát ez nem egy Italeri makett, attól jóval bonyolultabb az összeszerelés és kivitelezés, igazi kihívás a makettezőnek! Nos, építésről talán ennyi elég is lesz…

POZITÍVUMOK

A gyártó gondolt arra is, ha a gépet leengedve akarod megépíteni, mondjuk amit éppen pakolnak, vagy ami már eléggé megvan pakolva ha jól fogalmaztam(elképzelhető, hogy rosszul, mivel sohasem jártam An-32-es közelében, az építési rajz pedig erre nem tér ki). Ehhez két különböző állású futómű szárakat kapunk. További pozitívum, hogy adnak hozzá egy vonórudat is, ami ilyen méretű makettnél is ritkaság, de amúgy is! A törzs csak két oldali részből áll, nem úgy mint az An-26-nál…ki tudja miért…
Összességében pedig a végeredmény mégis egy gyönyörű gép, és legalább gyártja valaki!

FESTÉS

Túl sokat nem gondolkodtam, hogy mit építsek, mindig is hiányzott itt a polcról, vagy a falról lelógva egy Aeroflot-os gép, így azt is csináltam meg. Bár vigyázat! A matricák szakadósak, és időnként indokolatlanul behajlanak saját maguk alá!
Nekem a végeredmény tetszetős, ahhoz képest, hogy azt hittem menetközben, hogy végleg elmegy a kedvem tőle…
Aki bátor, annak mindenképpen ajánlom kihívásnak!
Doboz
Doboz
doboz kinyitva
doboz kinyitva
A törzs már összeállítva
A törzs már össze…
Már egy kis plusz, és tömítve is
Már egy kis plusz…
Már hasonlít...
Már hasonlít
Ugyanezen hasonlítás előlről
Ugyanezen hasonlít…
A végeredmény-1
A végeredmény-1
A végeredmény-2
A végeredmény-2
A végeredmény-3
A végeredmény-3
A végeredmény-4
A végeredmény-4
A végeredmény-5
A végeredmény-5
2014.11.09.
Utolsó módosítás: 2014.11.22.
Bozsik József (Szu-22), Algyő
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
PETI
2014.12.17. 10:08:31
Szia József!
Gratulálok az Ancsához, megküzdöttél vele. Egy kis koszolás ráfért volna a gépre, én még nem láttam olyna An-32-est, ami ilyen tiszta volt. Mindig összemocskolják magukat a hajtómű füsttel.
Az Amodel makettek közül ez már egy szépen építhető és rendkívül pontos és részletes darab, szerintem kissé túlzottan lehúztad. :) Az Italeriről annyit, hogy soha az életben nem fognak nekiállni egy keleti szállítógépnek 72-ben és lehet, hogy nem is lennének a helyzet magaslatán. Szóval szerintem ezek az Amodelek nagyon jó alapok az építéshez. Valamint az sem véletlen, hogy az An-26-os (ami ugye sok tekintetben megegyezik ezzel a madárral) megkapta annak idején az év makettje díjat is.
További jó makettezést!
Üdv
PETI
piratvitorla
2014.12.18. 09:44:29
Szia!
Gratulálok! Szép lett. Szerintem így teljesen OK...
piratvitorla
2014.12.18. 09:46:34
Peti!
Szia!
Én inkább An-26-ost láttam eddig, azt viszont élőben is sokat, de nem sok kormos gépet láttam, pláne itthon...
A 26-osukkal nekem is meggyűlt a bajom amikor építettem, bár vannak szép megoldásai...
üdv
zoli1989
2014.12.18. 11:05:02
Szép lett, gratula! :)

Ami a 26-ost illeti, szép részletek valóban vannak rajta, de az építése valóban nem egyszerű. Túlzottan szétbontották véleményem szerint. Ahogy nézem ez a makett hasonló az An-24-es bontásához. Azt is nézegettem már, ott nem lesznek akkora problémák mint a 26-osnál. De mindenesetre nagyon látványosak lesznek ahogy ez a makett is bemutatja. :)
PETI
2014.12.18. 15:06:10
Szia piratvitorla!
A hajtómű burkolatok és a vízszintes vezérsíkok nem a legtisztább részei az An-32-eseknek. Nekem egyébként a panelezés is hiányzik a makettről, ill. a jellegzetes koszolódások, amiket az előbb említettem.
Üdv
Szu-22
2014.12.18. 16:20:41
Sziasztok kedves mindenki!
Nagyon köszönöm az elismerő és építő szavakat is! Az a helyzet, hogy az még nem derült ki, hogy az építő hogyan akarta megjeleníteni a gépet. Persze utólag csúnya volna odaírni azt, hogy gyárból kigurulva...de mi van ha tényleg...?! Lesz még pár ancsája, mert van még 12, 24, 26 és 74 is itthon, azokon mást is előhozhat!
Tisztelettel és köszönettel: Józsi
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció