Canadair CL-41 "Snowbirds" Tutor

Canadair CL-41 "Snowbirds" Tutor

1:72, Hobbycraft
Pintér György - Múzeumi krimik Egy újabb makett bemutatása következik, kifejezetten Borisz kedvéért. Ez a kit A világ legsiralmasabb makettje versenyén legalább az elődöntőig jutna. Akkor jöjjön, aminek jönnie kell...

A típus története meglehetősen hasonlatos az amerikai T/A-37 Dragonfly-éval (meg néhány más hasonló kategóriájú típussal, pl Jet Provost) Ezt is kiképzőrepülőnek tervezték, amit később könnyű támadógéppé tuningoltak. Abban is megegyezik amerikai társával, hogy műrepülő típusként szintén kipróbálták, illetve használták. Természetesen a hazai Snowbirds bemutató csapat kötelékében pózolt a közönségnek. Azonban míg a Dragonfly szinte az egész világon elterjedt, addig a Tutor nem volt olyan népszerű, tudtommal csupán a maláj légierő rendszeresítette Tebuan (Wasp) néven. Felépítése szintén eltér az államokbeli pályatársától. Ennek csak 1 hajtóművet szántak, ami nem meglepő módon a törzsvégben kapott helyett, valamint vízszintes vezérsíkjait a függőleges tetejére szerelték. Törzsféklapjai is a törzsvég oldalán találhatóak, míg az A-37 esetében az orr/kabin alatt. Kb 210db-ot gyártottak a típusból, ebből 20-ra került maláj felségjel.
A repülő makettváltozata a Hobbycraft műve. Sajnos egy nagyon leegyszerűsített terméket hoztak forgalomba, láthatólag nem sokat foglalkoztak azzal, hogy egy hazai típust adnak ki, a kanadai makettépítőknek bizonyára nagy csalódás lehet a készlet. Tudom, sokakat nem foglalkoztat a részegységek száma, mert a kidolgozás, részletesség a lényeg, de velem még nem fordult elő, hogy a darabok mennyiségéből rossz következtetést vontam volna le. Ezúttal is így történt, a 32 alkatrész nagyon kevésnek tűnik, és az is. Emellett a felületet is rendkívül elhanyagolták, csupán néhány negatív panelvonal található a törzsön és a szárnyakon (szegecselésről pedig ne is álmodjunk). Az orr két oldalán lévő szellőzők is hiányoznak, csak a használati útmutató ábráin szerepelnek. A kisebb alkatrészek kidolgozása gyenge, gyakorlatilag akár házilag is legyárthatnánk többségüket... Annak azért örültem, hogy az orrfutó kereke, a kabintető és a szélvédő, valamint a leszálló fényszórók külön darabok. Utóbbiak közül az orrhoz kettőt is mellékelnek, eltérő számozással, de nem sok különbséget láttam köztük. A futóaknák is egyszerűek, a főfutóké még sekélyek is, a burkolólemezek is teljesen simák. A kabin is elég puritán, bár a műszerfalon valami műszerféleségeket megjelenítettek. A törzs alatti konténereket is el lehet felejteni. A makett egyetlen kifogástalan része a matrica, nagyon szépen nyomott, vékony a lakkrétege, és színelcsúszások is csak minimálisok rajta (nagyjából észrevehetetlenek). Ahogy a doboz alján is látszik, a kanadai bemutatócsapat, illetve a Maláj Légierő egy gépét dekorálhatjuk ki vele (utóbbihoz a korai, '67-es és a késői, '85-ös jelzéseket is mellékelték). Összességében egy nagyon gyenge terméket alkotott a kanadai cég, magas ára (kb 4000Ft) miatt sem érdemes megvenni, azonban más 72-es változat nem nagyon van. Aki mégis mindenáron szeretne egyet, az inkább 48-as méretben gondolkodjon, mert abban több cég készlete is beszerezhető (és valószínűleg sokkal jobb ennél).
Canadair CL-41 Tutor
Canadair CL-41 Tutor
Canadair CL-41 Tutor
Canadair CL-41 Tutor
Canadair CL-41 Tutor
Canadair CL-41 Tutor
Canadair CL-41 Tutor
Canadair CL-41 Tutor
Canadair CL-41 Tutor
Canadair CL-41 Tutor
Canadair CL-41 Tutor
Canadair CL-41 Tutor
2006.12.29.
Utolsó módosítás: 2008.01.12.
Zoli
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
ElGatoNegro
2008.05.12. 11:38:56
A képek alapján nem tűnik veszett ügynek a kit.
Én például jobban szeretem ha lefelejtik a panelosztásokat, mint ha rossz hejre rakják őket.
Ha elkészül akkor remélem arról az állapotról is teszel fel képeket!
Üdv!
G.
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció