Arado Ar-96 B a Magyar Királyi Honvéd Légierőben (pihenő)

Arado Ar-96 B

1:72, KP Models
Pintér György - Múzeumi krimik A makettet dobozból építettem, nem végeztem feljavítást.

Dobozbontás után az alkatrészek minőségét még elfogadhatónak találtam, a gép pozitív panelezésű. A kerekek meglehetősen sorjásak voltak, a szárnyak is túlfolyásosak, az orr alsó része szintén elég „munkás”. A kabintető törzshöz illeszkedő hátsó része rosszul lett öntve, egyenes helyett egy S-betűt formázott.

A pilótafülke összeállításánál az első ülés mögötti keret tetején komoly egybefolyás volt, óvatosan szikével kellett eltávolítani a felesleget. Szárazpróba során derült ki, hogy a szárait le kell rövidíteni, mert kinyomja a fülketetőt. A padlózat kicsit sorjás, vannak kilökőtüskenyomok is, bár ez nem látszik beépítés után.

A légcsavar próbájakor vettem észre, hogy az orrban a furat ferde, ezért inkább levágtam a légcsavar illesztőcsapját és fixen rögzítettem.

A szárnyak és a törzsfelek illeszkedése elfogadható, de ezek egymáshoz már kevésbé passzoltak. A szárny bekötési részénél jókora hézagok tátongtak, sokat kellett tömíteni. A vízszintes vezérsík is csappal illeszkedne, de a farokba elfelejtettek furatot készíteni. Így itt is levágtam az illesztőcsapot és így rögzítettem, de előtte ki kellett faragnom kicsit a törzs végéből, mert nem volt vízszintes a szárazpróba során. Ragasztás után tömíteni kellett a hézagokat. A kabintető említett hibája miatt a végét egyenesre kellett vágnom, majd az illesztés során kialakult rést egy megfelelő méretűre csiszolt lapocskával pótoltam, majd tömítettem. Antennákat és fegyverzetet nem tettem a gépre, nekünk nem volt.

Ecsettel festettem, egy interneten talált fekete-fehér képből kiindulva. Revell színeket használtam, a has R-49, a szürke R-374, a barna R-381, a zöld R-361, sárga R-15; trikolór piros R-330, fehér R-301, zöld R-364. A belépőéleket, a légcsavartollakat, járó felületet 2000-es csiszolópapírral koptattam és fémszínnel szárazecseteltem. Panelezni csak a csűrőknél, fékszárnyaknál, magassági- és oldalkormánynál tudtam, mivel a gép pozitív öntésű. Több fotót is megnézve a motor égéstermékeinek nyomát alig láttam a gépeken, ezért én sem vittem túlzásba.

A készlethez kapott általános matricákat felhasználtam, valamint kimaradt HAD felségjeleket és „futó” századjelvényt (ez a korabeli fotón is látszik). A lajstromszámot viszont magam festettem fel. Előzetesen öntapadós matricára nyomtattam a kellő betű-szám kombinációt, majd sablonként ezt ragasztottam a gépre. Nem tökéletes megoldás, sokat kellett 00-ás ecsettel javítgatni rajta. Végül a gépet átkentem matt lakkal.

A talaj zöldre festett gipsz, amire ragasztót kentem és erre szórtam a Busch műfüvet (két eltérő tónusút), a figurák a Revell Pilots & Ground crew dobozából származnak.

A készlet összeállítása gyakorlatot igényel, de nem megoldhatatlan feladat.
100_6697jav
100_6697jav
100_6698jav
100_6698jav
100_6699jav
100_6699jav
100_6701jav
100_6701jav
100_6713jav
100_6713jav
100_6715jav
100_6715jav
100_6717jav
100_6717jav
100_6722jav
100_6722jav
100_6725jav
100_6725jav
100_6728 jav
100_6728 jav
Arado-Ar-96-G-544
Arado-Ar-96-G-544
186457-12660
186457-12660
2014.05.05.
Utolsó módosítás: 2014.05.06.
ecsetes, Karcag
Értékeld a cikket! ?
A cikket csak bejelentkezett felhasználók értékelhetik. Bejelentkezés, regisztráció
solyom
2014.05.16. 21:37:10
Szia Ecsetes!

Gratula a géphez, mutatós lett!
Mindig öröm magyar felségjelű gépet látni!
Egy aprócska észrevétel:
Az általad mellékelt fotón is jól látszik,
hogy a G.5+44 "A" típus volt, míg a makett egy "B"-t mintáz.
ecsetes
2014.05.17. 18:27:49
Szia!

Igazad van. Csak ezt az egy képet találtam olyan gépről amin századjelvény is van, ezért választottam. A makett adott volt, átalakítani nem akartam. Kicsit csaltam. Köszönöm a hozzászólást!
Szólj hozzá! ?
Megjegyzést csak bejelentkezett felhasználók írhatnak. Bejelentkezés, regisztráció