Pintér György - Múzeumi krimik
A gép rövid története
E kéthajtóműves, kétüléses, minden napszakban és minden időjárási körülmények között bevethető elfogóvadászt arra tervezték, hogy oltalmazza Észak-Amerika légterét a szovjet távolsági bombázókkal szemben. Ez volt az első géptípus, amelyet teljes egészében rakétafegyverzettel láttak el. Ebben is kuriózumnak számított a gép, ugyanis ehhez a géphez rendszeresítettek nukleáris töltetű rakétát először (MB-1 Genie). 1957. július 19-én egy F-89J Scorpion fedélzetéről történt a történelemben először nukleáris levegő-levegő rakéta teszt-indítása és felrobbantása.
A makett
A dobozt kinyitva négy szürke és egy átlátszó öntvényt találunk. A makett felületi kidolgozottsága elsőrangú. Nagyon szépen vésett panelvonalak és szegecselés jellemzi a kittet. Sorjával nem talákoztam, beszívódásokkal is csak a gép belső részén, de azok sem vészesek. A makett felületi kidolgozottságához méltó a kabinbelső is, minden kapcsoló a helyén van, az ülések is jónak tűnnek, még a hevedereket is ráöntötték. A futóművekről szintén csak pozitív véleményem van, a kidolgozottsága kiemelkedő! Az átlátszó alkatrészek szépek, karc és torzmentesek. A maketthez mellékelték a rakétafegyverzetet is (4 db Falcon + 2 db Genie levegő-levegő rakéta).
Az illeszkedésekről még nem tudok nyilatkozni, mivel még dobozban van a gép. Az összeállítási rajz nem bonyolult, könnyen építhető makettnak tűnik. A nagyméretű matricalap két gép jelzését tartalmazza, a matricák élesek, pontosak, nincs rajta elcsúszás.
Aki ezt a kitet választja, az biztos lehet benne, hogy egy nagyon szép és ritka makett boldog tulajdonosa lesz, amely a házi gyűjteményből is ki fog lógni.